بازدید 58401
هزار و نهصد و شصت و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

موضوعی که ذوالنور را ناراحت کرد / توصیه مسیح مهاجری به روحانی / برنده بزرگ بحران کرونا کیست؟ / قرنطینه خانگی در انگلیس به روایت مهاجرانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند بهزاد نبوی: مهندس بازرگان من را توده‌ای می‌دانست / انتقاد تند وزیر بهداشت از شیادی به نام طب اسلامی و ایرانی / دزدان ایتالیایی محموله پزشکی به مقصد تونس را غارت کردند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 24 March 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
اصلی‌ترین اشکال مدیریت کرونا در کشور از زبان نماینده تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عدم اتخاذ مدل کلان مدیریت بحران را از نقاط ضعف اساسی در بحران کرونا عنوان کرد. محمدرضا نجفی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در بحران کرونا از نقاط ضعف اساسی ما: عدم اتخاذ مدل کلان مدیریت بحران، ناهماهنگی بین بخشی و ارسال پیام‌های متناقض به مردم است. شکل‌دهی به اجماعی نهایی حولِ رویکردِ حل مساله، تعیینِ متولیِ واحد دارایِ اختیار و ساختارِ متناسب با رویکردِ منتخب و اجرای قاطع و با شدت عمل آن ضروری است.»
 
ادعایی در مورد جزئیات جنجال سفر پزشکان بدون مرز به ایران

ایجاد یک بیمارستان صحرایی ۴۸ تخته توسط سازمان پزشکان بدون مرز، توسط وزارت بهداشت و وزارت کشور با هماهنگی کامل وزارت اطلاعات صورت گرفته و وزارت امور خارجه تنها اقدام به صدور ویزا به درخواست نهاد‌های ذکر شده کرده است. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، موافقت با ایجاد یک بیمارستان صحرایی ۴۸ تخته توسط سازمان پزشکان بدون مرز، توسط وزارت بهداشت و وزارت کشور با هماهنگی کامل وزارت اطلاعات صورت گرفته و وزارت امور خارجه تنها اقدام به صدور ویزا به درخواست نهاد‌های ذکر شده کرده است. همچنین بر اساس یافته‌های ایسنا، میزان بار حمل شده توسط سازمان مزبور ۲۶ تن شامل تجهیزات کامل بیمارستانی برای ۴۸ تخت شامل تجهیزات یک اتاق آی سی یو، و یک ژنراتور برق است که مجموعا به بیش از ۹۵۰ هزار یورو بالغ می‌گردد؛ لذا اقلام تحقیرآمیزی که برخی ذکر کرده اند صحت ندارد. براساس اطلاع ایسنا، همچنین هیچ یک از پزشکان همراهِ تجهیزات ارسالی، آمریکایی نیستند و نهاد‌های ایرانی به ویژه وزارت امور خارجه با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب برای هیچ پزشک آمریکایی ویزا صادر نکرده اند و هیچ تجهیزات یا دارویی از آمریکا نپذیرفتند./ایسنا

قرنطینه خانگی در انگلیس به روایت مهاجرانی

وزیر دولت اصلاحات از قرنطینه سخت خانگی در انگلیس روایت کرد. عطاءالله مهاجری با انتشار عکس پیام دولت انگلیس به همه شهروندان این کشور نوشت: این پیام دقایقی پیش از سوی دولت انگلستان رسیده است. دستور داده اند که در خانه بمانیم. فقط برای امر ضروری می توان از خانه خارج شد. اجتماع بیش از دو نفر ممنوع است. مترو و فروشگاه ها و کلیسا و سینما و ورزشگاه و تالار موسیقی و تئاتر و ... همه تعطیلند. در دفن جنازه هم فقط نزدیکان.
 
موضوعی که ذوالنور را ناراحت کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر انتقادات و پیشنهادات نمایندگان ملت در جلسه ویدئو کنفرانسی امروز مجلس در مورد کوتاهی دولت و رئیس جمهور در عدم اجرای قرنطینه اجباری بود. حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در صفحه اجتماعی توئیتر خود نوشت: امروز جلسه ویدئو کنفرانسی مجلس برگزار شد. اکثر انتقادات و پیشنهادات ما نمایندگان ملت در مورد کوتاهی دولت و رئیس جمهور در عدم اجرای قرنطینه اجباری بود. ای کاش فقط حرف نباشد و: ۱) رئیس مجلس موضوع و مطالبات ما را بجد پیگیری کند. ۲) رئیس جمهور اقدام جدی نماید.
 
بهزاد نبوی: مهندس بازرگان من را توده‌ای می‌دانست

بهزاد نبوی در پاسخ به این که «چرا اوایل انقلاب بعضی‌ها شما را کمونیست می‌دانستند؟»، گفت: «مرحوم مهندس بازرگان هم مرا را توده‌ای می‌دانست. سال ۶۱ من پیش ایشان رفتم و گفتم من هر چه هستم، این یکی (توده‌ای) نیستم و نبوده‌ام!» نبوی درباره ریشه این حرف و ادعا می‌گوید؛ «من قبل از انقلاب در سال ۳۹ و ۴۰ در جبهه ملی فعالیت می‌کردم، بعد از آن با بعضی از اعضای جبهه ملی تصمیم به تشکیل جبهه دموکراتیک ملی گرفتیم. آن جبهه دموکراتیک با اسم مصطفی شعاعیان گره خورده بود. مصطفی شعاعیان هم معروف بود که مارکسیست است و ما وقتی با ایشان در یک تشکیلات بودیم به شکل جبهه‌ای با هم کار می‌کردیم. تصور می‌شد، چون نبوی با مصطفی شعاعیان دوست و در یک گروه مسلح همکاری می‌کند، پس توده‌ای است. جالب است که بدانید، نه تنها من، بلکه مرحوم شعاعیان هم مخالف سرسخت حزب توده و شوروی در دوره لنین بود. این حرف‌ها را حتی شهید محمد منتظری هم می‌زد و ایشان هم مرا «مارکسیست آمریکایی» می‌دانست.»

انتقاد تند وزیر بهداشت از شیادی به نام طب اسلامی و ایرانی

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یادداشتی درباره توصیه‌ها مبنی بر مداخلات طب سنتی در درمان ویروس کرونی نوشت: اخیراً در بعضی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواردی پیرامون توصیه به مداخلات طب سنتی در درمان بیماری COVID ۱۹ مطرح و مورد بررسی و نقد قرار گرفته که لازم دیدم موارد ذیل را به استحضار صاحبنظران حوزه سلامت برسانم. طب سنتی و مکمل جزء تفکیک‌ناپذیر تاریخ علوم پزشکی جهان و دیرینه طب ممالک کهن همچون چین، هند و ایران زمین است و عدم توجه به این گذشته افتخارآمیز و غفلت از مبانی علمی، منطقی و کاربردی آن در شرایطی که طب مدرن در جنبه‌هایی از بیماری‌های نوپدید و صعب‌العلاج در جهان نیازمند ورود طب مکمل است،  یقیناً از دست دادن فرصت‌های ارزشمند در تاریخ کشورهاست. بی‌تردید در هجمه بی‌وقفه و درمان‌ناپذیر ویروس کرونا کشور چین از کلیه ظرفیت‌ها به‌خصوص گیاهان دارویی و شیوه‌های دیگر طب سنتی و جایگزین نیز در کنار روش‌های مدرن بهره برد که مشاور طب سنتی اینجانب با مکاتبات و مذاکرات با دانشمندان چینی، گزارشی از اثربخشی این روش‌ها ارائه کرد که توصیه شد پزشکان و دانشمندان طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در کنار دیگر متخصصین بالینی و علوم پایه در امور تحقیقاتی بیماری که سرشار از موارد شگفت‌انگیز جدید بود فعالیت کنند.

توصیه مسیح مهاجری به روحانی درباره قرنطینه

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: باید جلوی مسافرت‌ها و ورود به پارک‌ها و سایر اماکن عمومی را با قاطعیت گرفت. در یادداشت عضو حزب جمهوری اسلامی آمده است؛ دیروز رئیس جمهور روحانی با گلایه از وجود موانع بر سر راه ترخیص کالا‌ها از گمرک کشور، گفت: «اینکه می‌گویند"هفت خوان"درست نیست بلکه هفتادخوان را باید طی کرد تا بتوان یک کالا را از گمرک ترخیص کرد.» نوع سخن گفتن آقای رئیس جمهور و سایر مسئولین بگونه ای است که گویی کاری از آن‌ها برای مقابله با این پیچ و خم‌های اداری و تخلفات برنمی‌آید و مثلا یک فرشته نجات باید از آسمان بیاید تا این مشکلات را حل کند! چنین روشی به هیچ وجه برای یک حکمرانی قانونی و مشروع قابل قبول نیست و مردم نمی‌توانند مستمع این گلایه ها باشند و ویروس کرونا هم مشغول تاخت و تاز در کشور باشد. شاید در شرایط عادی بتوان روش تسامحی را تا حدودی پذیرفت، ولی وقتی جان میلیون‌ها انسان در خطر است، این قبیل گلایه‌ها مسموع نیست و انتظار مردم این است که دولت با قاطعیت عمل کند. برای حفاظت از جان مردم باید مقررات دست و پا گیر را دور زد، باید جلوی مسافرت‌ها را با قاطعیت گرفت و باید جلوی ورود به پارک‌ها و سایر اماکن عمومی را گرفت. دولت اکنون از همراهی تمام نهاد‌ها و ارگان‌ها و نیرو‌های نظامی و انتظامی برخوردار است و هیچ مشکلی برای اجرایی کردن تصمیمات ستادملی مبارزه با کرونا ندارد.

دزدان ایتالیایی محموله پزشکی به مقصد تونس را غارت کردند

«محمد المسلینی» وزیر تجارت تونس در یک برنامه تلویزیونی گفت، به علت شیوع ویروس کرونا، تمامی کشور‌های اروپایی در ترس و دلهره به سر می‌برند. به نوشته وبگاه القدس العربی، او در یک مصاحبه تلویزیونی خبر داد که ایتالیایی‌ها یک کشتی حامل مواد الکلی و ضدعفونی‌کننده را در دریای مدیترانه به مقصد تونس، به غارت برده‌اند. المسلینی در این باره توضیح داد: «اتفاقی که برای این کشتی رخ داد همانند سرقت محموله ماسک‌های اهدایی چین به ایتالیا در کشور چک است.» او تأکید کرد که تمامی کشور‌های اروپایی در ترس و دلهره به سر می‌برند و همه آن‌ها از ترس ویروس کرونا تجهیزان پزشکی را به سرقت می‌برند.

استاد محمدرضا شجریان از بیمارستان ترخیص شد

هیات مدیره بیمارستان جم با انتشار اطلاعیه شماره ۲۲ در ساعت ۱۶ روز پنجم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ضمن تشریح آخرین وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان از ترخیص این هنرمند با حال عمومی مساعد خبر داد. در متن این اطلاعیه آمده است: «در راستای اطلاع رسانی به مردم هنردوست و عزیز کشورمان در کمال مسرت به اطلاع می‌رساند استاد شجریان با حال عمومی مناسب و مساعد و شرایط قلبی عروقی و ریوی پایدار از بیمارستان ترخیص شدند و مابقی اقدامات درمانی ایشان زیر نظر پزشکان معالج در خارج از بیمارستان انجام خواهد پذیرفت. از کلیه هم وطنان عزیز که در این مدت صبورانه کنار ما بودند نهایت سپاس و قدردانی را می‌نماییم.»

بازگشایی حرم رضوی از پنجم فروردین‌ماه صحت ندارد

مدیر روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: توقف موقت حضور زائر در حرم بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کروناست و بازگشایی حرم در پنجم فروردین صحت ندارد و زمان بازگشایی نیز هنوز مشخص نیست. مهدی رضوی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام توقف موقت حضور زائران در حرم رضوی تا پنجم فروردین‌ماه در برخی خبر‌ها و صحت این تاریخ و آخرین وضعیت محدودیت ایجاد شده، اظهار کرد: اعلام بازگشایی حرم بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا خواهد بود و تاکنون در این باره ابلاغیه‌ای دریافت نشده است. وی افزود: توقف موقت حضور زائر در حرم بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کروناست و بازگشایی حرم از پنجم فروردین صحت ندارد و زمان بازگشایی نیز هنوز مشخص نیست. پیش از این، در پی ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر بهداشت و درمان، آستان‌های مقدس کشور «توقف موقت» حضور زائران در حرم‌های مطهر را از روز سه‌شنبه؛ ۲۷ اسفندماه ۹۸ اعلام کردند.
 
۵۰۰ اسپانیایی در یک روز جان باختند

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد ۶۵۸۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده و تعداد مبتلایان به ۳۹.۶۷۳ رسیده است. از روز گذشته تا کنون ۵۱۴ اسپانیایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند تا شمار فوتی‌ها به ۲۶۹ برسد. در آلمان نیز ۱۰۴۹ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و ۷ نفر نیز جان باخته‌اند. شمار مبتلایان و قربانیان به ترتیب ۳۰.۱۵۰ و ۱۳۰ نفر رسیده است. سوئیس نیز ۳۲۲ مورد جدید ابتلا را ثبت کرد. تعداد مبتلایان در این کشور ۹.۱۱۷ و فوتی‌ها ۱۲۲ نفر اعلام شده است. بلژیک، دانمارک و نروژ نیز اعلام کرده‌اند ۵۲۶، ۱۱۷ و ۲۲ مورد جدید ابتلا را اعلام کرده‌اند. تعداد مبتلایان در بلژیک ۴.۲۶۹ و فوتی‌ها ۱۲۲ نفر است.

جلسه علنی مجلس دهم فروردین برگزار می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پس از اتمام جلسه مجازی امروز مجلس که به صورت دیجیتالی و دوسویه برای بررسی موضوع تشکیل جلسات رسمی قوه مقننه تشکیل شده بود، جلسه هیات رئیسه نیز برگزار شد. در این جلسه مقرر شد، یکشنبه دهم فروردین ماه جلسه علنی مجلس با حضور آقایان نمکی و رحمانی فضلی وزرای بهداشت و کشور تشکیل شود. این نشست که با حضور نمایندگان در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود به بررسی مسائل کشور در خصوص سیل و کرونا خواهد پرداخت. /تسنیم

شکستن رکورد ۵۰ ساله مصرف روزانه آب در تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: میزان آب مصرفی تهران در ۲۹ اسفند معادل ۳.۵ میلیون مترمکعب بوده که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است. ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است و ادامه این روند مصرف آب شرب ما را در تابستان با مشکل مواجه میکند. ️بیش از ۴۰ درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور ۷ تا ۸ درصد را تشکیل می‌دهد. /فارس

آیا برنده بزرگ بحران کرونا تجارت الکترونیک و فناوری است؟

شیوع ویروس کرونا به فروپاشی بورس‌ها و قرار گرفتن شرکت‌ها در وضعیتی سخت منجر شده و از دیگر تبعات این ویروس ضرر‌های اقتصادی بسیار بزرگ است که چه بسا باعث تحولات بزرگ‌تری در جهان شود و به نظر می‌رسد در میان این بحران، برنده بزرگ شرکت‌های بخش فناوری و اینترنت و تجارت الکترونیک باشند. سایت‌های بزرگ خرید الکترونیکی درخواست‌های زیادی را دریافت می‌کنند، در زمانی که مصرف کنندگان در قرنطینه به خرید اینترنتی کالا‌های ضروری و اساسی خود روی آورده اند. بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ در آخر هفته گذشته شبکه‌های پخش اینترنتی در جهان با افزایش استقبال ۲۰ درصدی روبه رو بودند. با بسته شدن در‌های بسیاری از سالن‌های ورزشی، ورزشکاران برای ادامه تمرینات خود در خانه به درس‌های اینترنتی روی آورده اند. ️در حالی که بسیاری از مردم کار‌های خود را از منازل انجام می‌دهد، تقاضا‌ها برای فناوری‌هایی که نشست‌های مجازی و اینترنتی را ممکن می‌کند، افزایش داشته است. / ایرنا

کرونایی‌های جهان به عدد ۴۰۰ هزار نزدیک شدند

تعداد مبتلایان به کروناویروس در جهان تا صبح سه شنبه ۲۴ مارس ۲۰۲۰ به رقم ۳۸۱۹۲۴ تن رسیدند. از این تعداد تاکنون ۱۶۵۵۸ تن فوت شده و ۱۰۲۴۲۹ تن نیز بهبود پیدا کرده‌اند. گفته می‌شود از ۲۶۲۹۳۷ کیس فعال و مبتلا، حال ۱۲۰۶۲ تن وخیم گزارش شده است.

کرونا، المپیک توکیو را هم به تعویق انداخت

نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد با «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک برای تعویق مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو به توافق رسیده است. «آبه شینز» می‌گوید: نزدیک‌ترین زمان برگزاری المپیک توکیو تابستان ۲۰۲۱ خواهد بود. ️پیشتر نیز مسابقات جام ملت‌های اروپا و آمریکای جنوبی در پی شیوع کرونا، با تعویق یک ساله به سال ۲۰۲۱ موکول شده بود. /فارس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۷۹
انتشار یافته: ۷۱
باید به ویروس به چشم یک دشمن ناخوانده نگریسته شود و برای مبارزه با ان در ستاد نمایندگان وزارت بهداشت،نیروی انتظامی بانک مرکزی سپاه و بیت حضور مستمر داشته باشند و تمام کشور بلادرنگ موظف به انجام دستورات ان باشند. هرگونه تجمع بابت عروسی عزا و امثالهم ممنوع شود. بیمارستان صحرایی توسط ارتش و سپاه مخصوص بیماران کرونا در هر شهری احداث شود که در شهرهای سردسیر باید بشود انرا بخوبی گرم کرد. از بیمارانی که بهبود یافته اند برای کمک در بیمارستان دعوت به همکاری شود و این میتواند فشار کاری را از روی کادر درمانی بردارد و به بیماران هم برای بهبودی روحیه مضاعف بدهد. بار مالی ان از حساب صندوق ذخیره تامین شود. دم در ادارات ، بانکها.‌.. از ورود افراد بدون ماسک و دستکش جلوگیری شود.تاریخ سرسید چکها و اقساط بانکی به صورت اتوماتیک به دو ماه دیگر تغییر کند.چراغهای تمام معابر شبها خاموش باشد و این موضوع تا پایان فروردین ادامه داشته باشد.سرویسهای حمل و نقل عمومی تا پایان فرودین تعطیل باشد و...
لطفا دوستان به این مطلب پیشنهاداتشان را اضافه یا این مطلب را نقد کنند.مسئولین باید از این حالت انفعال خارج شده ابتکار عمل را در دست بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
چراغ معابر نباید خاموش باشند .. . دوم اول باید به این اجماع برسند که اصلا ویروسی وجود دارد . چون هنوز میگویند نمیدانیم ویروس هست یا جنگ بیولوژیک هست . سوم اینکه روحانیونی که تبلیغات ایدولوژیک در طب اسلامی میکنند در بخش زیادی از باورهای پزشکی اختلال ایجاد میکنند . انها دستگیر و به اشد مجازات برسند . من امروز با بستگان سالخورده صحبت میکردم میگفتند که چای کوهی کرونا را درمان میکند . هر چی بحث کردم نتوانستم انها را متقاید کنم که از منزل با این سن ۸۰ سال شما زن و شوهر بیرون نروید و بعضی از امور مثل خرید را به جوان ها بسپارید . باور ندارند . همین باورهای سنین بالای ۷۰ و ۸۰ سال امروز سرنوشت جوانان را دچار درد سر کرده . یعنی سنین بالا تعقل گرا نیستند بلکه مطیع باورها حتی غلط هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
جدای از اینکه منشا ویروس کرونا چبست.
ایا چین نمی توانست از شیوع ان در دنیا جلوگیری کند????????
یکی از نمایندگان مجلس در آستانه انقراض گفته است طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماه کشور برا چی کنترل کرونا تصویب شده ! برای اینکه پیام و خطابی از بالا ! پایین ! چپ ! راست! پس پرده و... برا ی لغو این طرح صادر نشود دعا کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
کل کشور که چند دهه است تعطیله اگه تعطیل نبود که این همه مشکلات نداشتیم یا خسارت و ویرانی از سیله یا خسازت از زلزله یا خسارت از ویروس
آیا شروط 12 گانه ترامپ را مردم ایران دوست ندارند؟

چرا ما باید تحریم باشیم؟

این شروط 12 گانه، حرف دل اکثر قابل توجهی از مردم ایران هست

فقط یک سری افراد که حقوقشون فقط از راه این شرایط 12 گانه تامین میشه باهشا مخالف هستند.
پاسخ ها
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
بیچاره ترامپ خودش که گرفتاره مگر خبر نداریاونجا چه خبره تمام فروشگاهها خالی و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
وقتی مسئولای خودمون به فکر ما نیستن نمیدونم چطور بعضی فکر میکنن مسئولای آمریکا میتونن به فکر ما باشن
عزیز جان حقوق و منافع آمریکا مثل حقوق و منافع آقازاده‌های خودمون هیچ قرابتی با حقوق و منافع مردم نداره
بهزاد نبوی . بازرگان‌مرا توده ای میدانست . تفسیر و تحلیل آبکی ..... قبل از انقلاب چپ و راست و میانه . مذهبی و غیر مذهبی و دمکرات .....ملی مدهبی ها ....همه بدنبال این بودند که در شرایط فعلی فقط شاه نباشد بعد از پیروزی مبارزین با همه اندیشه ها و تفکرات در قدرت سهیم خواهند بود . لذا تمام اختلاف زیادی که داشتند کنار گداشتند و دنبال سرنگونی حکومت بودند . اما بعد از انقلاب ............
تمام فروشگاها در اروپا امل انگلیس . المان . ایتالیا . فرلنسه . دانمارک را مردم خالی کردند . دستمال کاغذی وجود ندارد ودر اروپا در حال قحطی هستند ......
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
چرا چرت می نویسی ،بنده در آلمان زندگی می کنم و یک چنین ادعایی را نمیتوانم تایید کنم.
کمی نارسایی بوجود آمد ولی منکه کمبودی احساس نکردم و نمیکنم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
من هم در انگلیس هستم و همین صبح خرید کردم. این حرف اصلا درست نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
من هم در ایران زندگی میکنم نه پول دارم موادغذایی بخرم نه موادضدعفونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
الان که دیگه فیلتر شکن ندارید؟
هانوفر
| Germany |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
من در آلمان هستم.تقریبا از ۲هفته پیش ماسک پیدا نمیشه و چندروزی هست دستمال توالت نیست. این که واقعیته و قابل انکار هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
دوست عزیز مسخره نکن مردم فرانسه تمام مایحتاجشون را خریدن و رفتند منزل وای ما خرید روزانه یا هفتگی داریم.
اگر ما میخواستیم خرید کنیم هیچی باقی میماند.
صد در صد برنده کرونا خود کروناست و بازنده ان کسانی هستند که بخاطر کمبودهای پزشگی می میرند
پزشکان بدون مرز هیچکدام آمریکایی نیستند و ویزای انها را بالاترین مقامات اطلاعات تایید کرده اند ........اکثر پزشکان با تجربه دنیا در امریکا تحصیل کردند . بیشتر تحقیق کنید این پزشکان بدون‌مرز امریکایی نیستند ایا در امریکا تحصیل نکردند ؟ دوم اینکه پزشکی را سیاسی نکنید . سلامت سیاسی کاری را تحمل نمیکند . با اقتصاد و فرهنگ میشود رفتار سیاسی و بهره برداری سیاسی کرد ولی با سلامت خیر . سوم اینکه چطور اقازادهای محترم غرب ستیز در امریکا تحصیلات عالیه دارند ؟ واقعا کسی . عاقلی نیست که یک جواب غیر سیاسی دهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
حرف نباشه ما خیلی تیزیم و مکر امریکا را به خودش برگرداندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
این وضع مملکت و مردم از زیادی تیز بودنتونه ! ماست هم نمیتونید ببرید!!
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
کمک در این شرایط از طرف هر کسی باید با کمال میل پذیرفته شود.
ناشناس
| Spain |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
مشکل موضع پزشکان بدون مرز این بود که آمار واقعی مبتلایان و مرگ و میر کرونا در ایران لو می رفت و به همین دلیل نگذاشتند آنها در ایران کار کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
برای زلزله بم همه دنیا کمک کردند در حالیکه عده ای می گفتند کار امریکاست.
برنده همیشه فرصت طلبان ابن الوقتی ونان به نرخ روزخور هستند .
تفاوت ها حتی در تدفین درگذشتگان کرونا . دفن یکی با دست کشیدن بر پیکر متوفی بدون محدودیت .بدون ماسک ..... دفن شهروند دیگری با فاصله ۱۰۰ متری بستگان با پرتاب . یعنی در دفن انسانها هم فاصله طبقاتی وجود دارد ؟
جالبه ! نه به اون التماس‌ها که تحریم رو کم کنند و تجهیزات پزشکی بفرستند !!!نه به این که اجازه تاسیس رایگان با تجهیزات مدرن رو به اونها نمی دهند !
امیدواریم خداوند کمی کرونا قسمت دلواپسان فرموده تا ملت ایران بتوانند کمی نفس بکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
آمين
چقدر اوم باید خود باخته باشه که همش از دیگران تقلید کنه.چون چین از طب سنتی خودش استفاده کرد ما هم استفاده میکنیم.تا دیروز منکر طب سنتی میشد.
میر حسین و کروبی ۱۰ سال حصر رو تحمل کردن ما ۱۰ روز رو نمیتونیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
فعلا که همه گروگانیم و خبر ندازیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
یا حسین , میر حسین
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
متاسفم که همه عاقلان را فراموش کرده ایم و در باطلاق فرود رفته ایم.
ذوالنور:اکثر انتقادات و پیشنهادات ما نمایندگان ملت در مورد کوتاهی دولت و رئیس جمهور در عدم اجرای قرنطینه اجباری بود) شما سر حرف قبلی ات برای جریمه و .... و حرف الانت بمون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
موضع عوض کردن و گناه را گردن دیگران انداختن شاهکار ایشان است.
حاج حسین اجازه ورد پزشکان بدون مرز به روحانی نداده مثل اینکه ؟؟؟ جناب روحانی واقعا شما روی هر چی تدارکاتچی رو هم سفید کردی واقعا محمود رلست گفت که این دولت حتی یه تدارکاتچی هم نیست ؟؟!
این مهاجرانی نون به نرخ روز خور چی شده که انقدر مهم شده که حرفهاش همیشه تیتر یک می شود تاریخ مصرف این فرد مانند رئیس تکراریش مدتهاست تمام شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
خوابوندنش تو آب نمک اگه یه روز لازم شد واسه ملت فیلم جدید بازی کنن بیارنش بزارنش تخت سرمون
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
فقط نمی دانم این آقای مهاجرانی که اینقدر سینه چاک سیاست های داخلی است چرا از ور دل دولت فخیمه انگلیس حاضر نیست بیاید و در این گلستان زندگی کند؟!!!!!!
این اقای مهاجرانی همان حقوق بگیر دو دولت هستند!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
حقوق بگیر که هستند اما شک دارم دو دولت باشه باید بیشتر باشه : دولت پنهان در ایران دولت فخیمه در لندن و دولت عربستان
امریکا ویروس کرونا را وارد کشورهای مانند چین . ایران . ایتالیا و فرانسه و اسپانیا کرد ...... سرعت هواپیما ساعتی هزار کیلومتر . هواپیما بی تقصیر بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
داداش آخه مگه مجبوری نظر بدی؟
اقای ذوالنوری ! اگر عده ای بخاطر بازیهای جناحی , سیاست خارجی دولت و بدنبال ان اقتصاد کشور را بحرانی نمیکردند. الان اقای روحانی راحتتر میتوانست برای قرنطینه اقدام کند
فعلا کرونا تنها راه رهایی است !
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
کرونا نشان داده است خوب به هدف می زند!!!
دولت باید با یک دست کرونا را مهار کند و با دست دیگر مانع فروپاشی اقتصاد مملکت شود. این قضیه ماجرا را سخت کرده. با این تفاسیر اقدامات دولت خیلی هم بد نبوده
چرا با جونه ادمها بازی می کنید چرا قرنطینه سراسری نمی کنید چرا بیمار یابی نمی کنید؟با توصیه درمانی این ویروس از بین نمی ره. چرا از قدرت ارتش برای منع مسافرت استفاده نکردید؟چرا ادارات و بانکها را تعطیل نکردید؟مگر نه این است که تا 20 فروردین عملا همه چی تعطیل بود چرا نظارت نمی کنید. ما انسانیم.پدر و مادر های ما انسانند عدد نیستن. اگر از هر خانواده ای یک نفر از بین برود می دانید چه بر سر باز مانده ها می اد؟لطفا از کاخ های خود لحظه ای به مردم نگاه کنیدهر انسانی که براثر حماقت شما از بین برد خونش بر گردنه شماست .
پاسخ سیاسی به کاربران محترم سایت بابت سولاتی که وجود دارد . که چرا روحانی با قرنطینه مخالفت میکنند . دلیل اصلی این هست که کلا گفتمان و رفتار سیاسی مسولان کشور در بحث اقتصاد و فرهنگ و روابط خارجی . زبان بین المللی . ارتباط داخلی و حقوق . علوم سیاسی کلا متفاوت با دیگر کشورهای هست که بصورت کلاسیک در دانشگاهای دنیا بصورت متوازن اموزش میبینند . چون مسولین ایران با گفتمان و تفکر انقلابی میخواهند کشور را اداره کنند . مثلا همانطور که بانک جهانی را قبول ندارند . اقتصاد جهانی و خصوصی سازی را قبول ندارند . بحث مزشکی را هم‌قبول ندارند . یعنی در گفتمان انقلابی چنین تعریف میشود که اگر در کتاب پزشکی در نورد ورود ویروس نوشته شده و مبارزه ان هم کلاسیک اموزش داده میشه ما نمیخواهیم مفاهیم کلاسیک را اجرا کنیم . اگر اینکار را بکنیم انها ایده و دست ما را میخوانند . ما در هر گزینه ای متفاوت عمل میکنیم . چون‌میدانیم تجربه انها به لیبرال دمکراسی مینجامد . بنابراین مجبور هستم در بحث مزشکی هم دست و بال شکسته بخشی را قبول بخشی دیگر را رد کنیم . .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
یعنی در جنگ هم متفاوت و غیر کلاسیک عمل کردیم ؟ بعد تجربه علوم نطامی چی میشه ؟ اول تانک و نفر بر جلو میره بعد سربازان پشت سر تانک حرکت میکنند حالا در گفتمان جدید نطامی بر عکس عمل بشه تلفات نطامی و جانی خیلی زیاد میشه . . تجربه چی ؟ به جه قیمتی .
آقاى ذوالنور اگر اعمال نفوذ شما در كسوت رييس كمسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس نبود و همچمين كانديداى مجلس دوازدهم از قم نبوديد و قبل از انتخابات دوم اسفند اجازه قرنطيه قم را داده بوديد اين فجايع ببار نمى آمد !
حالا طلبكار هم شدى و امر و نهى هم ميكنيد !؟
باسلام. چرادرمطالب منتشره یک جمله یا یک پاراگراف درمتن چند بارتکرارمیشود؟
۲۰۰ میلیارد دلار خسارت سالیانه دشمنیی بیهوده با آمریکاست، چرا باید این دشمنی ادامه پیدا کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
برای اینکه چند هزار نفر با خانواده هایشان کلی در ثروت و مال و مقام غرق شوند و ۸۳ میلیون ایرانی را به خاک سیاه بنشانند و بگویند مقصر آمریکاست
اونی که اینجا کامنت گذاشته میگه شروط دوازده گانه وزارت خارجه امریکا خواست اکثریت مردم هست, کی میتونه باشه که شرایط ۱۲ گاته امریکایی ها که تسلیم بدون قید و شرط ایرانه و جز خفت و خواری و نابودی ایران نیست را در خواست اکثریت می دونه این چه کسی است که به خود اجازه می دهد یک همچین حرف مزخرف و چرتی را اینجا طرح می کند؟ واقعا باید خجالت بکشه اگه منافق خارج نشین نیست برود یک بار این شروط ترامپ را بخواند.تابناک هم نباید اینگونه نظرها را بازتاب بده و در اینجا درج کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
ایشان درست گفتند . تو از سیاست تا نوک دماعت را میبینی . . نه داداش میزان رای مردم اکثریت هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
اون شروط که اصلا خوب نبودن راسیتش. ولی با این اوضاع و احوال و امیدوارم دوازده تا نشه 24 تا شرط!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
چشم،از این به بعد تابناک در مورد گردش آزاد اطلاعات و حق داشتن اظهار نظر و عقیده،بدون توهین و تمسخر،از جنابعالی اجازه می گیره،امر دیگه ایی باشه دلواپسان در خدمتتان هستند.
خجالت نمی کشید با پزشکان بدون مرز این رفتار را کردید؟ ابرویی برای کشورمان گذاشته اید؟ چرا با هر چیزی اینقدر سباسی و شخصی رفتار می کنید نزدیک به یک میلیون دلار جنس اوردند !! انوقت سما دیتت درد نکنه بهشون می دید ؟؟ از خدا نمی ترسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
آخه اگر در ایران شروع به کار می کردند کل هیمنه آمار پوشالی و مدیریت فشلشان بر باد هوا می رفت پس اجازه ندادند آنها در ایران کار کنند تا آمار دلخواه را اعلام کنند.
ذوانور دلواپس شده، اخی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ارسال خون الوده به ایدز از فرانسه ودر گیر کردن نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از هموطنان را نمیتوان فراموش کرد
بیچاره پزشکان بدون مرز، هیچکس به این موضوع فکر نمی کند که انها هم تعدادی انسان بودند که برای کمک امده اند و ما دست کمک انها را پس زدیم ، شرم اور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
آخه اومده بودند تاثیر داروهاشون رو مطالعه کنند
براساس گزارش شرکت مکنزی، اولین مورد ابتلا به کرونا در امریکا 23 ژانویه و سپس فرانسه 25 ژانویه، اسپانیا 28 ژانویه و ایتالیا 31 ژانویه بوده در حالی که اخبار شیوع کرونا در صداوسیمای میلی از دهه اول اسفند پخش شده این یعنی به خاطر 22 بهمن و انتخابات حداقل یک ماه شیوع کرونا را در ایران دیر اعلام کردند. صداوسیمای میلی در اخبار منتشره طوری وانمود کرد که اروپا بعد از ایران مبتلا شده است. یعنی قبل از 25 ژانویه. حاضرم در یک برنامه زنده با آقای نمکی یا هر یک از مدیرانش مناظره نمایم. برای صحت گفته هایم یک ایمیل بزنید تا سند را براتون بفرستم.
اگر بچه ها و خانواده خودشان درگیر کرنا بشوند ، شاید در روابط بین المللی تجدید نظر کنند و اینقدر بین انگلیس و آلمان و روسیه با امریکا ، هیچ فرقی نیست، همه کشورها بدنبال منافع اقتصادی خودشان هستند لازم نیست ما با امریکا اینقدر سرشاخ بشویم و هزینه بدهیم، الان خود روسیه با آمریکا رابطه داره، ما این وسط چکاره ایم ؟
اگر روحانی اصلا کاندید نمیشد یا برای پیروزی در انتخابات با اصلاح طلبان رایزنی نمیکرد و اصولگرایان با همان ۲۰درصد رای به پیروزی میرسیدند و کاندید انها پیروز بر اکثریت مردم میشد این مشکلات اف ای تی اف . تحریم و خروج برجام را نداشتیم .....الان کالای امریکای . ماشین امریکای در میدان شهرها کورس میدادند . مشکل سیاسی کشور این هست که هنوز بصورت شفاف دو چیز مشخص نشده که رای مردم چقدر تاثیر دارد اگر ندارد انتخابات را کلا تعطیل و فکر دیگری بکنند . انتخابات بدون تعدد احزاب واقعی فقط نمایشی هست نمایشی از دمکراسی .
حالم بد میشه از اندیشه و تفکر اصولگرایی که با عقل و علم مخالفت میکنند
براى داشتن مديريت واحد بايد همه اختيارات دست حسين شريعتمدارى باشد .
بورس نور چشمی ها رو یک ماه تعطیل کنید ؟. کم که تو سال ۹۸ به جیب نزدند ؟؟
واقعا ایا چین نمی توانست جلو شیوع ویروس را بگیرد ?
ایا شیوع ویروس عمدی بود ?
آقایون کمک معیشتی و وام با کارت یارانه به کجا رسید، گرفتاریم،دنیاخراب میشه به ماکارگران ساختمانی یه عیدی بدید...
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان