بازدید 23161
پیمانه اقتصادی

تشکر رئیس کل بانک مرکزی از مردم/ بهترین روز تاریخ معاملات نفت با جهش ۲۳ درصد در کانال بیست دلاری/ در سال ۹۹، کدام شرکت‌ها در صف عرضه اولیه ایستاده اند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهام ژاپن به پایین‌ترین سطح در سال ۲۰۲۰ رسید، جزییات حق بیمه شخص ثالث خودرو‌ها در سال ۹۹، جزییات افزایش حقوق در سال ۹۹، طلا یک درصد ارزان شد، با وجود رکود در بازار؛ برخی خودرو‌ها گران‌تر شدند و مداخله اضطراری فدرال‌رزرو برای پشتیبانی بازار‌های مالی آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 20 March 2020

تشکر رئیس کل بانک مرکزی از مردم/ بهترین روز تاریخ معاملات نفت با جهش ۲۳ درصد در کانال بیست دلاری/ در سال ۹۹، کدام شرکت‌ها در صف عرضه اولیه ایستاده اند؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهام ژاپن به پایین‌ترین سطح در سال ۲۰۲۰ رسید، جزییات حق بیمه شخص ثالث خودرو‌ها در سال ۹۹، جزییات افزایش حقوق در سال ۹۹، طلا یک درصد ارزان شد، با وجود رکود در بازار؛ برخی خودرو‌ها گران‌تر شدند و مداخله اضطراری فدرال‌رزرو برای پشتیبانی بازار‌های مالی آمریکا را در بر دارد.

تشکر رئیس کل بانک مرکزی از مردم

عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سال ١٣٩٨، سال بسیار سختی بود. کشورمان به صورت ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای، آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی قرار گرفت که هر کدام برای از هم گسستن و فروپاشى یک اقتصاد کفایت می‌کرد. تحریم‌های خودسرانه و یکجانبه آمریکا، شوک شدید صادرات نفت، اعمال محدودیت شدید در مبادلات بانکی...و در آخر گسترش ویروس کرونا در کشور، بانک مرکزی را در شرایط بسیار دشوارى قرار داد که هم باید ثبات اقتصادی را تامین می‌کرد و هم این شوک‌ها را خنثی می‌کرد. بانک مرکزی، باکمک همکاران محترم در دولت و حمایت‌های بی بدیل همه ارکان کشور تا به امروز این آزمون را با توجه به همه دشواریها و شرایط سخت حاکم، پشت سرگذاشته است. اتفاقات امروز که در کشورهاى توسعه یافته ضربه بسیار سختی به اقتصاد آنها وارد کرده و ضررهاى سنگینی بر مردم و اقتصاد آنها وارد کرده است، گواهی است بر اینکه، بانک مرکزی ایران، درحدتوان خود توانسته بسیاری از ضربه‌ها را خنثی و از آسیب شدید به اقتصاد ، تا حد زیادی جلوگیری نماید. هم‌زمان، اصلاحات بسیار مهمی نیز در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور، چه در بخش ارز و چه در بخش پول، اتفاق افتاده است که به تدریج ثمرات آن آشکار خواهد شد. همکاران من تمام تلاش خود را به کار بستند، ولی با  این حال، صمیمانه از تک تک مردم عزیز بابت تمام کاستی ها پوزش می‌خواهم و هم‌زمان نیز از مردم عزیز بابت حمایت‌های خود از بانک مرکزی با تمام وجود تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم سال آینده، سال بهروزی، سلامتی و‌ موفقیت برای تک تک مردم عزیز ، خصوصاً همکاران تلاشگر نظام بانکی، باشد و در سایه توجه همگان به توصیه های بهداشتی و رعایت دقیق پروتکل‌های آن، شاهد ریشه کن شدن هرچه سریعتر ویروس منحوس کرونا باشیم.

وزیر کار: تصمیم گیری درباره ‎حداقل مزد به فروردین ماه موکول شد

محمد شریعتمداری وزیر کار و امور اجتماعی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: «پس از حدود ۳ جلسه رسمی شورای عالی کار که نظرات و دیدگاههای نمایندگان تشکل های محترم کارفرمایی و کارگری را به هم نزدیک کرد با توافق کارگران و کارفرمایان تصمیم‌گیری درباره حداقل مزد به فروردین‌ماه سال ۹۹ موکول شد»

سهام ژاپن به پایین ترین سطح در سال ۲۰۲۰ رسید

تلویزیون دولتی ژاپن، پس از آنکه بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که دارایی هایی به ارزش حدود ۸۸ تریلیون ین را بعنوان اقدامی اضطراری در مقابل شیوع ویروس جدید کرونا خریداری می کند، این شاخص پیش از آغاز معاملات صبح ۴۰۰ واحد افزایش یافت اما کمی بعد سفارشات فروش بتدریج افزایش یافته و باعث کاهش این شاخص به میزان بیش از ۳۰۰ واحد در یک زمان شد. میانگین نیکی برای ۲۲۵ سهم برگزیده در پایان معاملات روز پنجشنبه در سطح ۱۶ هزار و ۵۵۲ ین بود که ۱۷۳ واحد نسبت به پایان روز چهارشنبه کمتر بود. تحلیل گران بازار می گویند که علی رغم اقداماتی که از سوی دولتها و بانک های مرکزی در سراسر جهان اعلام شده است، نگرانی ها نسبت به آینده اقتصاد جهانی در بحبوحه گسترش ادامه دار این ویروس، همچنان نامشخص است. آنها می گویند که این تحولات ناپایدار قیمت ها تا مدتی ادامه خواهد داشت.

جزییات حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۹۹

شورای عالی بیمه نرخ حق‌بیمه پایه بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۹ را برای تمامی وسایل نقلیه ۳ درصد بیش از نرخ‌های مورد عمل سال ۱۳۹۸ تعیین کرد. 

جزییات افزایش حقوق در سال ۹۹

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ مجلس درباره نحوه افزایش حقوق در سال آینده توضیح داد: روز چهارشنبه کار بودجه در فرآیند بررسی بین شورای نگهبان و مجلس به اتمام رسید و باید بودجه به دولت ابلاغ شود. شاید خیلی از صاحب‌نظران و حتی خود من به دلیل اینکه فرایند قانون اساسی در روال طبیعی بررسی بودجه رعایت نشده بود ایراد داشته باشیم ولی واقعیت این است که اگر می‌خواستیم با توجه به شرایط کنونی کشور، اول سال کشور بودجه مصوب داشته باشد طی فرایند انجام شده، الزام آور بود.

وی افزود: فشار کاری در این بلبشوی کرونا زیاد بود ولی انصافاً هم شورای نگهبان بسیار متعهدانه تر به بودجه دقت کرد و برای اولین بار در این سال‌ها فقط با ما حدود ۱۰ ساعت جلسه بررسی داشت و هم تلفیق متعهدانه توجه کرد و سعی کردیم حقوق ملت تضییع نشود اگرچه محدودیت ها زیاد بود. این نماینده مجلس ادامه داد: مهمترین بخش برای مردم و کارمندان بحث حقوق بود. خیلی ساده اینطور شد. اول به همه ۱۵ درصد رشد ضریب داده می‌شود (بازنشسته و غیر بازنشسته) بعد آن دسته که زیر ۲۸ میلیون ریال حکمشان می‌شود، آنقدر افزایش می‌یابد که به این عدد برسد حتی اگر ۱۰۰ درصد هم زیاد شود. بعد افراد بین این عدد تا ۶ میلیون به شکل تصاعدی نزولی، حکمشان بالای ۱۵ درصد رشد می رود و اونایی هم که بالای ۶ میلیون هستند هم همان ۱۵ درصد رشد می کنند (بازنشسته و شاغل). تاجگردون اظهار داشت: برای فرهنگیان عزیز هم اعتبار گذاشته شد تا رتبه‌بندی ترمیم شود که کمتر از رشد دیگر سازمان‌ها نشوند.

بهترین روز تاریخ معاملات نفت با جهش ۲۳ درصد در کانال بیست دلاری

سی‌ان‌بی‌سی: روز پنجشنبه، قیمت نفت ۲۳ درصد جهش کرد تا بهترین روز تاریخ معاملات خود را ثبت کرده و قسمت بزرگی از سقوط سهمگین روز گذشته خود را جبران کند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۳.۸ درصد یا ۴.۸۵ دلار جهش کرد و به ۲۵.۲۲ دلار بازگشت. با توجه به سقوط ۶۰ درصدی قیمت نفت در سال جاری، حالا یک رشد دلاری اندک از لحاظ درصدی بسیار بیشتر به نظر می‌رسد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱۴.۴ درصد یا ۳.۵۹ دلار جهش کرد و به ۲۸.۴۷ دلار رسید. قیمت‌های نفت در حالی جهش کردند که روز گذشته سومین سقوط سهمگین تاریخ خود را ثبت کرده بودند. تحلیل‌گران معتقدند بازارهای نفت با کاهش شدید تقاضا به علت شیوع جهانی ویروس کرونا از یک سو و جنگ قیمت نفت بین عربستان و روسیه و بالا بردن عرضه از سوی دیگر، تحت فشار سنگینی قرار گرفته‌اند و احتمالاً در آینده باز هم سقوط کنند.

طلا یک درصد ارزان شد

قیمت طلا در معاملات پرنوسان روز پنج شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران با وجود اقدامات محرک مالی دولتها و بانکهای مرکزی، به دنبال تهیه نقدینگی بودند بیش از یک درصد سقوط کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۳ درصد سقوط کرد و به ۱۴۶۶ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار که روز چهارشنبه حدود سه درصد سقوط کرده بود، در زمان گشایش خود یک درصد افزایش داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۴۶۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مداخله اضطراری فدرال‌رزرو برای پشتیبانی بازارهای مالی آمریکا

فدرال‌رزرو یک برگ دیگر از دفترچه راهنمای بحران اقتصادی ۲۰۰۸ میلادی را به کار گرفت و از حق قانونی اضطراری خود برای پشتیبانی از صندوق‌های دوجانبه بازارهای مالی استفاده کرد. به این وسیله یک صندوق حمایتی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری دوجانبه بازارهای مالی به وجود آمد که به مؤسسات مالی برای خرید املاک و دارایی از بازارهای مالی وام می‌دهد. این دومین بار در دو روز اخیر است که فدرال‌رزرو ۱۰ میلیارد دلار از صندوق پشتیبانی اضطراری تثبیت بازار خزانه‌داری آمریکا برداشت می‌کند. همچنین این دومین بار در دو روز اخیر است که فدرال‌رزرو ناگزیر به فعال‌سازی بند ۱۳.۳ قانون فدرال‌رزرو می‌شود. این اقدام نشانه دیگری از این است که بحرانی عمیق در سیستم مالی آمریکا به وسیله ویروس کرونا شکل گرفته است. هنوز مشخص نیست که اقدامات تشویقی سلسله‌وار فدرال‌رزرو و خزانه‌داری آمریکا کافی بوده و بتواند روال عادی را به بازار برگرداند.

در سال ۹۹، کدام شرکت‌ها در صف عرضه اولیه ایستاده اند؟

در مورخه 15 اسفندماه 1398 اطلاعیه عرضه اولیه شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا در فرابورس درج شد و پیش بینی می شد که زمان ثبت سفارش این عرضه اولیه در روز چهارشنبه مورخه 21 اسفندماه سال جاری باشد، اما عرضه اولیه سهام شرکت آریا ساسول به سال 98 نرسید و این عرضه اولیه به سال آینده موکول شد. بنابراین سهام نماد آریا یکی از سهام هایی است که سال 99 عرضه اولیه خواهد شد. اما 14 شرکت دیگر کدام شرکت ها هستند؟

با وجود رکود در بازار؛ برخی خودروها گران‌تر شدند!

طبق بررسی قیمت بازار خودرو در آخرین روز سال ۱۳۹۸ نسبت به هفته گذشته، اکثر محصولات پرتیراژ گروه خودروسازی ایران خودرو نسبت به هفته گذشته کاهش یک میلیون تومانی قیمت داشته‌اند. براین اساس، به طور مثال سمند LX، پژو پارس، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ و همچنین رانا هر یک کاهش یک میلیون تومانی قیمت نسبت به هفته گذشته داشتند. به نقل از ایسنا؛ قیمت‌های ثبت شده در آخرین روز سال برای این مدل سمند ۹۷ میلیون تومان، پژو پارس ۱۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیب ۲ معادل ۹۶ میلیون تومان، تیپ ۵ آن ۱۱۴ میلیون تومان و همچنین رانا ۹۵ میلیون تومان بوده است. در این گروه، فقط خودرو دنا بوده که با دو میلیون تومان کاهش قیمت از ۱۴۰ به ۱۳۸ میلیون کاهش یافته است. در دیگر خودروساز بزرگ کشور با توجه به اینکه در یک ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا بازار خودرو رکود غیرقابل پیش‌بینی آن هم در ایام شب عید که هر ساله تقاضا و افزایش قیمت را تجربه کرده، روزانه کاهش قیمت‌ها را به خود دیده است، در بازار امروز محصولات پرتیراژ گروه سایپا، اکثر محصولات افزایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی داشته‌اند.

سایپا ۱۱۱ از ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هفته گذشته به ۶۱ میلیون تومان رسیده است. سایپا ۱۳۱ از ۵۹ میلیون به ۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۲ از ۶۲ میلیون به ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا ۲ از ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۷۴ میلیون تومان رسیده است. در گروه سایپا در محصولات پرتیراژ مورد بررسی، فقط خودرو ساینا بوده که با یک میلیون تومان کاهش قیمت از ۷۴ میلیون تومان در هفته گذشته، امروز ۷۳ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
کروناهمچنان میتازد وقربانی میگیرد
مسوولین بی خیال ! قرنطینه بی قرنطینه
ملت بی خیالتربجای ماندن درخانه درجاده ها جولان میدهند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بدتر از کرونا غرونای افراد نق زن است.
لطفا بفرمایید اگر به فرمان وزیر بهداشت توجه نکنیم پس چه کار خواهیم کرد.
لطفا کار را به کار دان بسپرید و اطاعت کنید. نه اینکه دیگران را به ناهنجاری دعوت کنید.

همه غیر مستقیم می گوییم از مسئولین ا طاعت نکنید
بعد شاکی می شویم چرا کسی به تذکرات توجه نمی کند
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بازار خودرو هم بیخیال همچنان میتازد
آزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
حرفتان کامل صحیح است . این غر زدن و نق زدن نیست مردم در جاده ها جولان میدهند ای کاش حرف دلسوزان را می شنیدند تا این سایه غم از کشورمان بر طرف شود
عده ای غربزده همش اروپا رو توی سر ما می زدند!
کرونا اروپا را بیشتر از آسیا گرفتار کرد و آمار کشته های اروپا بیشتر از آسیا است در حالی که جمعیت اروپا 15درصد آسا نیز نمی شود.

تازه هنوز اول راه آنها است. و اروپا سه هفته از ما و دوماه از چین دیرتر مبتلا شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
به نظر شما آمارهای آسیا درست هست مثل روسیه افغانستان هند و ...
انقدر دنبال بهره برداری نباش
همه مثل شما نیستند
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
شاید اعداد و ارقام درست نباشه اما غارت فروشگاه ها و اسلحه فروشی ها در اروپا و آمریکا و ژاپن که واقعیه چیزی که باعث شد همه بفهمن مردم ما با فرهنگ ترند یا غربی ها و غرب زده ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
موضوع اصلی اینه که اونا بعد این تجربه برای جلوگیری از تکرار همچین موضوعی کار را به کاردانها داده و برنامه ریزی میکنن و ما دوباره با تکرار اشتباهات گذشته دوباره منتظر شانس میمونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
اروپایی ها دروغگو نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ن اروپایی ها معصومند.. اگر ایرانی ها دروغگو هستند شما هم یکی از اونایی و دروغگویی بیش نیستی. پس غر نزن و بجای حرف عمل کن
خوب آقاي همتي ما بايد بابت افزايش دلار و گراني ها از شما تشكر كنيم ؟!
مهمترين وظيفه بانك مركزي حفظ ارزش ريال هست كه تاكنون جزء بي ارزش كردن آن انجام نگرفته
همسان سازی باز نشستگان چی شد رفت پای رتبه بندی معلمان وزارت بهداشت کرونا به دادش رسید کارکنان 50 درصد و15 در صد اضافه شدند فرهنگیان که نگو هر روز به بهونه ای افزایش حقوق اینجا سر بازنشسته بی کلاه ماند سیکل ودپیلم ولیسانس و...همه در یک سطح حقوق می گیرند عجب عدالتی خداوند ا شکر
سقوط تاریخی قیمت نفت = سقوط تاریخی بورس نورچشمی و جهش قیمت طلا وارز
کاشکی در این شرایط که علی رغم صحنه های دردناک و نازیبا، صحنه های زیبا از فداکاری اقشار مختلف نمایان میشود، آنها را ببینیم و به همه نشان دهیم
قیمت دلار به کانال ۱۱هزارتومان بازگردد خودش مشت محکمی بردهان آمریکاست
اقای همتی شمارابه علم اقتصاد سوگند میدهم چرا به این مطلب بسیارمهم که تمامی اقتصاددانان دراین برهه زمانی اقتصاد بیمارکشورمان اعلام میکنند توجه نمیفرمایید نرخ سود سپرده باتکی را ۳ درصد به طور فوری افزایش دهید واثار فوری وکوتاه مدت انرا ملاحظه نمایید اقل مراتب پولها در داخل کشور سرمایه گذاری و وارد چرخه تولید وجهش تولید محقق میشود وازطرفی وردود به سوداگری دلار ومسکن شدید ا کاهش میابد وبانکها میتوانند تسهیلات بیشتری برای تولید ونهایتا جهش تولید ارایه نمایند ودهها مزیت دیگر که خودمیدانید ولی متاسفانه نمیدانم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟ عنایت فرمایند دوستان تایید این مطلب را با مثبت دادن خود درصورت صلاحدید
آقا من نمی دونم این غارت فروشگا کجا هست دقیقا. والا همه چی هست. ممکنه کاغذ توالت نباشه تو فروشگاه که اونم میشه انترنتی گرفت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار