بازدید 15285
پایگاه آمریکایی «امریکن پراسپکت» عنوان کرد

تحریم‌های آمریکا چگونه شیوع کرونا در ایران را تشدید کرده است؟!

در حالی که بسیاری از ما از امنیت عزیزان خود در آمریکا می‌ترسیم، لازم است فراموش نکنیم که میلیون‌ها نفر دیگر در خارج از ایالات متحده با خطرات مشابه (و شاید حتی نامشخص تر) مواجه هستند؛ اما باید این دلسوزی را بیشتر کنیم. باید مقامات منتخب ما در دولت ترامپ را برای برطرف کردن موقت تحریم‌ها تحت فشار قرار دهیم؛ همانطور که پیشینیان ترامپ در مواقع بحران انجام دادند. به عنوان مثال، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در روز‌های اخیر از کنگره خواسته است که تحریم‌ها علیه ایران به حالت تعلیق درآید.
کد خبر: ۹۶۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 17 March 2020

تحریم های آمریکا چگونه شیوع کرونا در ایران را تشدید کرده است!؟

تحریریه تابناک جهان: بسیاری از ناظران و کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تاثیرات قابل توجهی بر روند مقابله با ویروس کرونا گذاشته است، به گونه ای که در چند روز گذشته، بسیاری از کشور‌ها از جمله چین و روسیه نیز خواستار رفع فوری تحریم‌های علیه ایران برای مهار کرونا شدند.

در همین راستا، پایگاه آمریکایی «امریکن پراسپکت» در مطلبی به تشدید شیوع کرونا در ایران بر اثر اعمال تحریم‌های آمریکا پرداخته و نوشته است: چند روز پیش، یک پیام از یک انکولوژیست در ایران دریافت کردم. من از طریق ارتباطات خانوادگی با چند متخصص پزشکی در تهران آشنا شده بودم و از آن‌ها می‌پرسیدم که تحریم‌های ایالات متحده تا چه اندازه در گسترش ویروس کرونا در داخل کشور تأثیر داشته اند. پاسخی که دریافت کردم بسیار نگران کننده بود. پزشک معالج نوشت: تحریم‌های آمریکا ۱۰۰ درصد و کاملاً نقش دارند.

وی گفت: در حال حاضر ما با کمبود منابع اولیه مانند ماسک‌ها روبه رو هستیم، به گونه‌ای که پرستاران و پزشکان از پوشیدن ماسک‌ها امتناع می‌کنند تا آن‌ها را به بیماران بدهند.

از سال ۲۰۱۷، هنگامی که ایالات متحده یک جانبه از توافق هسته‌ای ایران (معروف به برنامه جامع اقدام مشترک یا JCPOA) خارج شد، مردم ایران به سختی تحت فشار تحریم‌های فلج کننده اعمال شده توسط ایالات متحده قرار گرفتند. هزینه‌های این نوع مجازات اقتصادی شدید و سیستمی بوده است.

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹ منتشر شده توسط دیده بان حقوق بشر، چنین اقداماتی دسترسی گسترده به دارو‌های حیاتی را برای بسیاری از ایرانیان محدود کرده است، این کشور برای تأمین مالی واردات اقلام انسان دوستانه تلاش می‌کند. در این گروه دارو‌های تخصصی برای کودکانی که از سرطان رنج می‌برند و در حال بهبودی هستند، گنجانده شده است.

اما اکنون ما وارد دوره جدیدی در تاریخ این بحران شده ایم. با شیوع جهانی بیماری همه گیر کروناویروس، بسیاری از ایرانیان می‌ترسند که زندگی روزمره آن‌ها به زودی حتی بیشتر از پیش بدتر شود. تا به امروز، حدود ۱۴۰۰۰ مورد گزارش شده از بیماری کروناویروس در ایران وجود داشته که آمار تلفات در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ تن است.

طی چند هفته، اوضاع از وضعیت بد به بحرانی پیش رفته است، زیرا دولت ایران برای یافتن منابع اقتصادی و پزشکی برای جلوگیری از شیوع ویروس، تلاش می‌کند. مقامات دولتی هفته گذشته ۵ میلیارد دلار کمک اضطراری از صندوق بین المللی پول درخواست کردند، در حالی که رئیس جمهور حسن روحانی نامه‌ای عمومی به رهبران جهان ارسال و در رابطه با این بیماری همه گیر بی سابقه درخواست کمک کرد.

اوضاع در ایران بسیار وخیم است. این نتیجه مستقیمی از اقدامات تنبیهی اقتصادی است که توسط ایالات متحده و متحدان آن وضع و باعث شده است تا جریان کالا‌های اساسی بشردوستانه و پزشکی به ایران افزایش یابد.

در طراحی فنی و در نتیجه چنین اقداماتی نباید در واردات لوازم پزشکی تأثیر بگذارد. اما داستان متفاوت است؛ زیرا محدودیت‌های گسترده در معاملات مالی، همراه با لفاظی تهاجمی و تنبیهی از سوی سیاستمداران آمریکایی، بسیاری از شرکت‌های داروسازی را از تجارت با ایران منصرف کرده است.

در راستای این روند، گروه‌های لابیگری ضد ایران و نزدیک به دولت ترامپ مانند اتحاد علیه ایران هسته‌ای (UANI)، در ماه‌های اخیر به طور خاص فروش دارو را به این کشور هدف قرار داده اند و با استفاده از اهرم خود در دولت ترامپ، شرکت‌های آمریکایی و اروپایی را از معاملات تجاری مشروع و قانونی با ایران ترسانده اند.

باید در نظر داشته باشیم که این یک بحران بدون مرز است. در حالی که بسیاری از ما از امنیت عزیزان خود در آمریکا می‌ترسیم، لازم است فراموش نکنیم که میلیون‌ها نفر دیگر در خارج از ایالات متحده با خطرات مشابه (و شاید حتی نامشخص تر) مواجه هستند؛ اما باید این دلسوزی را بیشتر انجام دهیم. باید مقامات منتخب ما در دولت ترامپ را برای برطرف کردن موقت تحریم‌ها تحت فشار قرار دهیم، همانطور که پیشینیان ترامپ در مواقع بحران انجام دادند. به عنوان مثال، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در روز‌های اخیر از کنگره خواسته است که تحریم‌ها علیه ایران به حالت تعلیق درآید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۷
شتر سواری و دولا دولا نمیشه آقا و یا خانم انقلابی

از یک طرف غرور و... این تحریمها مارا مقاوم مینماید و چه و فلان

از طرف دیگر... وای اگر تحربم نبود کشته های ما به ۵ نفر هم نمی رسید و ظالمانه است این تحریمها و حتی چین و روسیه هم حرف مارا تایید میکنن.

چاپ که نمیکنید اقلا مثل حسین (ع) باشید و التماس و ننه من غریبما بزار کنار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
التماس و ننه من غریبم کدومه؟ باید ظلم دولت خبیث آمریکا گفته شه. همه چی سر جای خودش. بعضی شهروندای غربی ظلمی که به این ملت شده رو درک میکنن و اونو یاداوری میکنن. اونا انسانیت دارن. چیزی که گمشده یه مشت غربزده وابسته هست، همونایی تا اسم آمریکای جنایتکار (که من مطمئنم پشت تمامی این اتفاقاته) آورده میشه، رگ پیشونیشون میزنه بیرون و شروع میکنن به پرت و پلا گفتن و خودشون فهمیده جا زدن و بقیه رو فریب خورده صدا زدن و بحث توهم توطئه رو پیش کشیدن.
شما تکمیل کننده پروژه کرونا هستین و دونسته یا ندونسته از همونا هستین
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
تا دیروز میگفتن تحریم تاثیر نداره ولی داره تموم زدگیمون نابد شده چرا تموم نمیکنید همه باید بمیرن رسما اقای ظریف این بود عزت اقتدار
چاپ کن ما که داریم میمیرم نترس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
تنها از یک وطن فروش بر می آید این همه رذالت. یعنی طرف ترامپ و آمریکا رو گرفتی؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ناشناس ۱۷:۲۵ اگر یک جو شعور داری، دوباره بخون تا متوجه بشی که هرکس انتقاد صحیح و منصفانه کرد، الزاما وطن فروش و طرفدار امریکا نیست
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
17.25نه شما خیلی وطن پرستی تا خرخره میخورید وحرف صدمن یه غاز میزنید
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
اقتدار حسینی یعنی طرفدار اون کشور؟ یعنی طرفدار این و اون؟
حسینی بودن یعنی تدبیر کنیم تصمیم بگیریم پاش بایستیم ووبعد خدا پشتمونه وودیگه غُُُُر نزنیم و گوشه کنایه و سوسه نباشه. برید ببینید مهاتما گاندی از حسین (ع) چه تعریفی داره. لطفا درست ببینیم صحبتهای همدیگر را
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
کسی از ترامپ و آمریکا طرفداری نمی کنه ، اونها هم دنبال منافع خودشون هستند ، فرقی هم بین آمریکا و انگلیس و چین و فرانسه و روسیه نیست ، این تو تاریخ ثابت شده ولی به همه هم ثابت شد که اولویت اول برای خودشون و بستگانشون است ، یک نمونه همون ۱.۷میلیارد دلاریه که با هواپیما نقدا به ایران فرستاده شد و در جای دیگه تخلیه شد ، بگفته خود حضرات حدود۱۲۰میلیارد دلار که بیشتراز این اعدادو ارقام بود در برجام پول های بلوکه شده آزاد شد و رفت تو صندوق توسعه ملی ولی یک ریالش خرج مردم نشده ، یکسریش که خرج جنگ های نیابتی شد ، مابقی هم ذخیره شده برای کی و چه زمانی معلوم نیست ، بجای ننه من غریبم بازی و دست جلوی این و اون دراز کردن دست کنید تو خزانه و به داد مردم برسید ، نه اینکه وام بگیرید معلوم نشه خرج کی بشه و پس دادن قسط ها بیفته گردن مردم بدبخت و منتش گردن ما ، فکر نمی کنید بعد چهل سال با مردم روراست باشید و بفکر مردم ، یکی پیدا نشد بگه ۸۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی دوران احمدی نژاد چی شد ؟مردم ایران در طول تارخ ثابت کردن در مقابل هر دشمن خارجی خواهند ایستاد ولی چکنیم که دشمن داخلی دست در دست دشمن خارجی داده ؟ آزاده باش و درج کن ، لطفا
امریکا!تحریم!تحریم ورق پاره س تازه امریکا غلط کرده تحریم کرده اگه هم تحریم کرده تحریماش بی اثره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
آمریکا که ادعایش می شد دارو تحریم نییست ولی هست و الان پادوهاش دارن مثل شما ماست مالی میکنند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
نه به اون پز دادنشون، نه به این التماسشون به آمریکا. دروغ و شعار در حد لالیگا
کاربران شما که اول گفتند تحریم ها فلج کننده است. آسمان به ریسمان بافتند که تحریم ها اثر ندارد.
معلوم است کاربران شما از مسولین موضوع ها را بهتر تفسیر میکنند.
امریکا در بی کفایتی و بی تدبیری شما چه نقشی داشته؟شما نمی تونستید قم رو قرتطینه کنید بعد کنترل؟کسی منکر تاثیر فشار تحریم نست ولی بی عره گی شما زبان زد هست.تحریم رو تبدیل به فرصت کنید یا این فقط برای بستن دهن مردم هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
الان خود آۀمریکا خیلی کفایت دارد؟ کل ایتالیا قرنطینه است! ولی نزدیک 30 هزار مبتلا و 3 هزار کشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ناشناس ۱۷:۲۶ . چون ایتالیا اینطوریه امریکا کفایت نداره؟؟ په ربطی داشت الان؟؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
من خودم از کسانی بودم که مدافع سر سخت قرنطینه قم بودم . ولی می بینم که قرنطینه هم چاره نبود و نیست. احتمالا قبل از تشخیص در خیلی از شهرها پخش شده بوده. ضمن اینکه امریکا چرا واشنگتن رو قرنطینه نکرد؟؟ یا انگلیس حتی حاضر نیست مدارس رو تعطیل کنه
سیاست کثیف، فقط نمیدونم اگه خدا گفته انسان را آزاد آفریدم چرا یه چند نفربرای ملتهای دنیا باید تصمیم بگیرن، بحث ایران نیست، کلا تو دنیا چرا باید یه نفر برای یه ملت تصمیم بگیره
لعنت به دولت مردان آمریکا و ایرانیانی که در آنجا لابی گری میکنند که دارویی به دست ما نرسد تا تحت فشار باشیم شاید این گونه حکومت را زیر فشار قرار دهیم اما میداند تا زمانی که آنها بخواهند به خواسته هایشان برسند چه انساهای مریض بی گناهی کشته میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
وهمچنین مخالفان وطنی برجام
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
سنیچتو بخور بابا
الان مردم باید چکار کنند بریزیم جلوی کاخ سفید اعتراض کنیم . خودمون بریم باهاشون مذاکره کنیم . چه کار باید بکنیم ....؟؟؟؟
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
نه برید بریزید درهای حرم ها رو بشکنید همه چیزدرست میشه ، معلوم نیست شکستن درب حرم حرمت گذاشتنه یا بی حرمتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
اغتشاشگر میشید
با سلام
تابناك در ابتدائي شروع كرونا در نظري براي شما همين موضوع رو عنوان كردم
تحريم ها عملا توانايي سيستم رو براي مواجهه با بحران ها از بين برده حال وزارت بهداشت كه جاي خود دارد(بهداشت در أولويت سيستم نمي باشد)
سيستم سياسي در حالتي قرار گرفته كه نه خود مي تواند بحران را حل كن و نه حاضر است اجازه به ديگري (مثلا دولت يا احزاب ديگر) وارد ميدان شود با شرايط حاضر بايد تا انتخابات سال ١٤٠٠صبر كرد تا دولت همسو با مجلس انتخاب شود و تحركي در فضاي سياست خارجي كشور ايجاد شود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مجلس و دولت کجا بود دوست عزیز
سو مدیریت، نبود زیر ساخت های بهداشتی و کمبود اقلام ابتدایی بهداشتی به تحریمها ارتباطی ندارد مگر تحریم روی ساخت سلاح و موشک و ماهواره تاثیر داشته؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
دوست عزیز،بخش بهداشت و درمان دست دولت ها بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بعنی نداشته؟ واقعا که
خوب نمیشه که
ما همش مرگ بر امریکا میگیم اخرشم ازشون طلبکاریم
باید قبول کنیم تحریم فرصت نیست و فقط و فقط درد عذاب برای مردمه
همین چند روزه چندین میلیون دلار محموله ی پزشکی وارد ایران شده
تو شهرما (نهاوند) الکل و ماسک کلا نایاب شده
کجا رفته اینا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بمیرم واست عزیزم. الان آمریکا توی این همه مدت واسمون دسته گل فرستاده؟> خخخخ کودنی هم عالمی دارد
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
رفته کیش
تحریم‌های آمریکا و البته بیشتر پنهان کاری مسوولین و بی کفایتی مسوولین چگونه شیوع کرونا در ایران را تشدید کرد
مذاكره كه ممنوعه مردم بدبخت چه كنند
لطفا رفراندم بزارين ببيند مردم چي ميكن ايا مذاكره يا نه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
مردم چکاره حسنند
بي كفايتي را به تحريمها ربط ندهيد
تابناك نظر سنجي بذاره ببينه مردم ميخوان مذاكره با امريكا را يانه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
ما مردم مگه سفیه نیستیم
این قضیه منو یاد خاطره ای انداخت سالها پیش با قصاب محله دعوام شد اون بزن من بزن اون ناسزا گفت من دو برابر ، آخرش گفتم نیم کیلو گوسفندی بده بیچربی .ملعون نداد . من هم رفتم تو کوچه قایم شدم به یه عابر گفتم ۵تومن بهت میدم از اون قصاب ملعون نیم کیلو گوشت بخر . حسابی گذاشتم تو دست قصابه. مرگ بر آمریکا
تا دیروز که تحریم نعمت بود. الان شد مشقت؟ هواپیما هواپیما دارن از کشورای مختلف لولزم بهداشتی میفرستن. خود آمریکا صد بار گفته امادست هر کی نیاز دارین بفرستن. وزیر خارجه خودتون گغت نیاز نیست. دقیقا کدوم تحربم باعت میشه مشکلات حل شه؟ نغت بفروشبن یا تسلیحات بخربن کرونا حل میشه؟ چرا بی کفایتی خودمون همیشه گردن دیگرانه
ممنونم که چاپ‌کردید

این پرچم اجنبی چیه بالا سر بنده گذاشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
چاپ کردید متشکرم

ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
نابغه
با فیلتر شکن امریکایی وصل شدی
الکی بی عرضگی خودتون رو گردن آمریکا و تحریم ها نندازین / یادمه آقای باهنر گفتن اگه مدیریت کشور خوب بود تحریم ها فقط 30 درصد تاثیر میذاشت ، این بی لیاقتی مسئولین و احتکار عده ای بی وجدان هست که کرونا رو شدت بخشیده نه تحریم ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
منفی اشتباه دادم
چرا ار تحريم حرف ميزنيد اما از چرا تحريم شديم نميگيد مگه يكي از دليل هاش محو اسراييل نيست كه مردم دارن تاوانشو ميدن
حالا از دیوار سفارتها برید بالا
اصل داستان که انتقال بیماری توسط ماهان و عدم قرنطینه قم هست رو لوث نکنید!
امریکا به شما میگه پرواز ماهان به چین رو ادامه بده?!
امریکا به شما میگه قم رو قرنطینه نکن?!
امریکا میگه برو حرم رو لیس بزن?!!

دست بردارید عزیزم. مملکت داری کار هر کسی نیست.
کسایی که می‌گفتن تحریم‌ها هیچ اثری ندارن، جوابگو باشن الآن.
خدا بزرگتر از امریکاست
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
همون خدایی که می فرمایید به انسان عقل داده ، در ضمن آقای ظریف ما انتخاب نکردیم که اینجوری زندگی کنیم شما اونجوری
تحریم های آمریکا نقشی در افزایش مرگ و میر و مبتلایان کرونا در ایران نداره. چون این بیماری از چین وارد شده و دارویی هم برای درمان نداره که تحریم باشیم. ماسک هم هر چقدر بخواهیم هم خودمون می تونمی تولید کنیم هم از روسیه و چین بخریم که تازه دارن رایگان می فرستن و کمک های میلون دلاری هم می شه که برای مقابله با این بیماری کافیه. تنها مشکل ما این بود که وقتی قم گرفتار شد سریعا قرنطینه نشد تا به نقاط مختلف کشور سرایت نکنه
تحریم هیچچ تاثیری تو شیوع کروتا نداشت و نداره. خودتونم خوب می دونید.
الا لعنت الله علي القوم الظالمين
الا لعنت الله علي القوم الكافرين
خدايا به تو پناه مي بريم خدايا تو رو به ائمه عليهم صلوات الله نسل وريشه اين كفار رو مخصوصا ترامپ و همكارانش از روي زمين هر چه زوتر بكن و نابودشون كن .خدايا به وجود شافع روز قيامت ملت مسلمان از شر كفار و منافقين حفظ كن و شرشون به خودشون برگردان خدايا ايمان ما رو در اين روزهاي سخت افزون كن تا در برابر كفار بيشتر مقاومت كنيم
و نشون بديم كه به تو ايمان كامل داريم بحق شافع يوم القيامه
بالاخره معلوم شد تحریم نعمت نیست.
میگن دارو تحریم نیست، ولی مشکل اینه که نفت ایران که بیشترین حجم درآمد ایران رو شامل میشه رو تحریم کرده، یعنی منابع مالی کافی برای خرید اقلام ضروری نیست، ضمن اینکه بنیه اقتصاد ایران رو تضعیف کرده و این ضربه میزنه به سلامت عمومی ، تصور کنید خانواده ای که با کاهش قدرت خریدش، کمتر صابون و اقلام بهداشتی بخره، خب احتمال ابتلا به کرونا بیشتر میشه.
آقا جان اینهاچیه منتشر می کنید. مگر فراموش کرده اید سخنان تند و آتشین معجزه هزاره سوم را که فریاد می زد این تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند. مگر فراموش کرده اید فریاد اصولگرایان را بر علیه برجام و اقدام بی وقفه آنها برای بشکست کشاندنش که بالاخره هم موفق شدند. حالا چه شده که می خواهید تمام اشتباهات مسئولین داخلی را به گردن تحریمهای آمریکا بیندازید.
عاشقتم تابناک میری می گردی یه پایگاه های خبری دسته هفتم‌پیدا می کنی که خود نویسنده هاشونم نمی خوننش به اسم پایگاه خبری معتبر به مخاطب ارائه می دی ، بابا بخدا دیگه مخاطب امروز مخاطب ده سال پیش نیست ، بفهم اینو مردم آگاه شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
چرا گفتی؟؟ میزاشتی خوش باشن
ما که نفهمیدیم امریکا پوشالیست یا نه
اگر پوشالیست که ببینید ما چه هستیم با این پوشال نابود شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
مرسی تو این وانفسای نکبت بار لبخند به لبمان آوردی
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست، چرا به این دشمنی بیهوده پایان نمیدین!؟
تحریمهاروی مسولیین وبچه هاشون وثروتمندان تاثیری ندارد
ولی درعوض مردم عادی رابیچاره میکند
تحريم هاي امريكا بيماري كرونا را تشديد كرد :اين حقيقت ندارد ،مسولين ما باعث تشديد ويروس كرونا شدند متاسفم :ايا شعور جامعه ما انقدر پايين أمده كه باچنين نوشته اي مردم فريب رسانه ها را بخورند ؟ برخی هنوزهم درب حرم ها وزيارتگاه ها را ميشكنند كه مردم درانجاحضور داشته باشد از هواپيماي ماهان كه نگو ازمسولين ارشد كه در ابتدائ بهمن باعلم بهدانستن ويروس خود را به كري زدند وووو
اغای موسوی سخنگوی وزارت خارجه که در بهبوهه کانال مالی سوئیس برای حقیر شمردنش فرمودند دارو و غذا هیچ وقت شامل تحریم نبوده و این فقط یه ژست سیاسیه! حالا چی شده که یه دفعه دارو تحریم شد؟! لااقل قبل از هر خالی بندی ای یه دور خالی بنی های قبلیتون رو مرور کنید تا این قدر سوتی ندین. البته به خاطر خودتون میگم چون برای مردم مساله عجیب و تازه ای نیست!
تحریم ها که اثر نداشت. ها‌. بالاخره تحریم اثر دارد یا ندارد؟؟؟
ما خودمان این خود تحریمی را انتخاب کردیم (ظریف الممالک)
آمریکا و اروپا که پروازها شون به چین قطع کردند.
پس چرا اونجا کرونا شیوع پیدا کرد؟
یه عده فقط مثل طوطی تقلید صدا میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
چون نمی دانستند مسافران ایرانی شده اند ناقلان ویروس
مرکز پخش کرونا رو قرنطینه نکردین که اینجوری شیوع پیدا کنه چه ربطی به آمریکا داره؟ آمریکا گفت ما به قرنطینه و تعطیلی اعتقاد نداریم؟؟؟
چی شد
تحریم که کاغذ پاره بیشتر نبود
تحریم ها باعث خودکفایی و انفجار پیشرفت علمی ما می شد
تحریم صنعت خودروسازی، نانو ،داروسازی و... غیره رو به حد بالا و رقابت با محصولات غربی می رسوند
شما که هر هفته به هر مناسبتی از یک دارو داشتید رونمایی می کردید
شما که دارو سرطان و ایدز را ساختید و این هم فقط به لطف تحریم ها پس حتما واکسن کرونا رو هم می تونید بسازید
پس این هم گریه و زاری و التماس نداره
مثل پسر بچه های کوچک که از یه بچه دیگر کتک می خوردند می رفتند مادر و پدرشون می آورند چی شد چرا وزارت خارجه داره مثل زمان های قدیم که عاشق و معشوق نامه نگاری می کردند به همه از دبیر کل سازمان ملل تا رییس سازمان بهداشت جهانی و... داره نامه می زنه
تحریم که اثر نداشت
چی شد الان باید اعتراف کنید یا تحریم ها اثر داره و حرف های قبلی شما همش دروغ و عوام فریبی بود
یا این که اگر واقعا اثر ندارد وضعیت فعلی به دلیل بی لیاقتی بی تدبیری ناکارآمدی بی دانشی شما هستش
در ضمن تابی جان روی پای خود واستا تحریم اثر نداره کاغذ پاره ای بیشتر نیست
خداوند پدر امریکا بیامرزه.
تو اون ۵ سال توافق که ما خیری ندیدیم
قبل از تحریم پدر من سرطان داشت بیمه تامین اجتماعی بود هیچ بیمارستان تامین اجتماعی نتونستیم پذیرش کنیم در منزل نگهداری کردیم و فوت کردند. وضعیت مملکت به دلیل بی کفایتی هاست که اینگونه شده است.
شیوع بی رویه کرونا در ایران ربطی به تحریم نداره اون خرید تجهیزات هست که به تحریم وابسته است!
اگر قرنطینه انجام می شد. اگر اعتماد بین مردم و مسئولین وجود می داشت. کرونا در نطفه خفه می شد.
تحریم ها باعث شده دلالان تحریم از سفره مردم چاق و چاقتر شوند!
به قول بنده خدایی ماخودمون انتخاب کردیم
یعنی خود امریکایی ها فهمیدن این تحریم ها ظالمانه هستش
ولی عده ای که معلوم نیست از کجا فارسی مینویسن در حال حمایت از ارباب شون هستن
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی