بازدید 88725
هزار و نهصد و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

روایت لاهوتی از خسارتی که کرونا به اقتصاد زد / ماجرای شایعه عجیب درباره فرار میلیاردی جاسبی از ایران / روایت شهرام همایون از کنسرت لس‌آنجلسی‌ها در عربستان

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: گمانه زنی عرف درباره زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس / علت قرنطینه نشدن قم با شیوع کرونا از زبان نماینده مجلس / برخی نماینده‌ها با آنکه رأی پایینی دارند، اما صدای کلفتی دارند / چهره نگران اصناف از شوک کرونایی به بازار شب عید و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 10 March 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
هدف آینده اصولگرایان از نگاه یک اصلاح طلب

کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اصولگرایان در مجلس یازدهم به اختلافات زیادی برخواهند خورد، گفت: هدف آن‌ها شورا‌های شهر و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است. محمدصادق جوادی حصار درباره شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: به صورت متواتر این اتفاق افتاده که هر وقت مشارکت ۵۰_۵۵ درصد به بالا بوده است شانس پیروزی اصلاح‌طلبان بالای ۵۰ درصد بوده است؛ این موضوع قبل از اتفاقات اخیر، امر تجربه شده‌ای بود، اما یکی از ضربه‌هایی که به اصلاح‌طلبان خورد این بود که بخشی از رسانه‌های داخلی و همچنین رسانه‌های خارجی و جریان مخالف اصلاحات دست‌به‌دست یکدیگر دادند که هجمه ناشی از این اتفاقات اخیر را متوجه اصلاح‌طلبان کنند که چرا اصلاح طلبان کاری نکردند یا کاری نمی‌کنند. وی بیان کرد: در واقع خواستار مطالبات معوق خودشان از اصلاح‌طلبان شدند و با توجه به اینکه می‌دانستند اصلاح‌طلبان هم مثل سایرین نمی‌توانند کاری کنند، اما دوست داشتند این فلش را به سمت اصلاح طلبان ببرند که اصلاح طلبان نیز از این موضوع ضربه خورند. این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب افزود: آن‌ها می‌خواستند اصلاح طلبان بیایند در تریبون انتخابات و رفتار‌های هنجارشکنانه‌ای از نظر حاکمیت انجام دهند، در این شرایط معلوم بود اگر این اتفاق می‌افتاد اصلاح‌طلبان مرغ عروسی و عزا می‌شدند و از هر دو طرف ضربه می‌خوردند.
 
روایت لاهوتی از خسارتی که کرونا به اقتصاد زد

لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تاثیر اقتصادی کرونا خیلی وسیع‌تر از آن است که الان تخمین می‌زنیم، اما اگر دولت برنامه مدونی داشته باشد و آسیب‌ها را شناسایی کند، می‌توان کشور را مدیریت کرد. مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر اینکه «تاثیر اقتصادی کرونا خیلی وسیع‌تر از آن است که الان تخمین می‌زنیم» گفت: «مثال می‌زنم. اکنون میزان تولید ما ناخواسته کاهش پیدا کرده است. یعنی به جهت شرایط تحمیلی به تولیدکننده گفتیم نیروی انسانی را یک سوم کن و خیلی مسائل دیگر. صنعت گردشگری کاملا تعطیل شده است. کاری به گردشگر خارجی که درآمد آن حدود ۱۰، ۱۲ میلیون دلار بود ندارم، اما گردشگری داخلی درآمد قابل توجهی داشت. مخصوصا برای استان‌های شمالی و ... که آماده شده بودند در ایام نوروز از این راه درآمد کسب کنند. چه هتل‌ها و رستوران‌داران و چه گروهی که مثل مردم شمال زندگی خود را از این راه می‌گذرانند. همه این‌ها این آسیب خیلی وحشتناکی به اقتصاد کشور می‌زند». وی افزود: «آسیب قابل توجهی به تجار وارد شده است. به هر حال فرهنگ ما این است که مصرف در این ایام نوروز به خودی خود بالا می‌رود، اما اکنون با شیوع کرونا این مصرف متوقف شده است.» این نماینده مجلس همچنین گفت: «در پی همین وضعیت است که شاهدیم برخی کار‌ها که ناگزیر به انجام آن هستیم و هزینه چندانی نداشت، اکنون با هزینه‌های سنگین‌تر انجام می‌شود.»

گمانه زنی عرف درباره زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تایید زمان برگزاری انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، درباره زمان برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از زمان‌های پیشنهادی وزارت کشور شهریورماه ۹۹ است. «جمال عرف» درباره تغییر زمان برگزاری انتخابات دور دوم مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: طبق قانون، وزارت کشور زمان برگزاری انتخابات را پیشنهاد و شورای نگهبان آن را تایید می‌کند؛ چه بسا در همین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یک سال قبل دو زمان دوم و هفتم اسفند به شورای نگهبان پیشنهاد شده بود که این شورا، دوم اسفند را تایید کرد.معاون سیاسی وزارت کشور اضافه کرد: برای انتخابات دور دوم هم ۲۹ فروردین‌ماه پیشنهاد و تایید شده بود، اما برای کنترل شیوع ویروس کرونا و ارزیابی مهیا بودن شرایط عمومی کشور، وزارت کشور با وزارت بهداشت تا یک ماه آینده این موضوع را بررسی خواهد کرد و اگر به این جمع‌بندی برسیم که چون گذشته شرایط تجمع وجود ندارد با تایید نظر شورای نگهبان، زمان آن را تغییر می‌دهیم. عرف، یکی از زمان‌های پیشنهادی را شهریورماه سال ۹۹ اعلام کرد و افزود: اگر شرایط مانند گذشته باشد، در صورت تایید شورای نگهبان، زمان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از فرورین ۹۹ به شهریور ۹۹ تغییر می‌یابد.
 
ماجرای شایعه عجیب درباره فرار میلیاردی جاسبی از ایران

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی درپاسخ به ادعای فرارش از ایران گفت: این موضوع صحت ندارد و من در تهران هستم.طی روز‌های گذشته شایعه شد عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۲۵ هزار میلیارد تومان، از ایران فرار کرده است. این خبر در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده‌ای بازتاب پیدا کرد. جاسبی در گفتگو با روزنامه شرق و در پاسخ به این که ادعا شده شما با مبلغ هنگفتی پول از کشور خارج شده‌اید، گفت: من در خانه‌ام در همین تهران هستم.وی همچنین درباره فعالیت‌های این روز‌های خودش گفت: کار‌های اجتماعی من زیاد است؛ روزنامه و استاد دانشگاه هستم. چند دانشجوی دکترا دارم، دفتر مطالعات تاریخ دانشگاه اسلامی و تاریخ حزب جمهوری اسلامی هم هست. ولی کرونا باعث شده توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیریم و سعی کنیم تا حد امکان شرکت در اجتماعات و محافل را کم کنم و بیشتر در منزل هستم؛ مگر مواردی که واقعا ضرورت دارد شرکت کنم.
 
علت قرنطینه نشدن قم با شیوع کرونا از زبان نماینده مجلس

یک عضو کمیسیون بهداشت درباره نقد‌ها به قرنطینه نشدن قم در آغاز تشخیص کرونا و شیوع آن به سایر استان‌ها می‌گوید: قرنطینه در مقابله با این بیماری‌ها مفید است، اما قم یک مرکز مذهبی است که رفت‌وآمد در آن زیاد بوده و به نظر می‌رسد قرنطینه در آن زمان سخت بود. در گذشته می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، اما امروز هم دیر نیست و اگر مردم قرنطینه خانگی را رعایت نکنند، نمی‌توانیم این بحران را حل کنیم.اصغر سلیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره شیوه مدیریت بحران در شرایط فعلی و عملکرد ستاد مدیریت بحران می‌گوید: موضوع شیوع کرونا جهانی رخ داده و مقابله ما با این بیماری نیز باید در سطح جهانی صورت گیرد و نمی‌توانیم منطقه‌ای با آن برخورد کنیم. این ویروس از چین به سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده و اقداماتی که ما به‌ عنوان یکی از کشور‌های درگیر با آن پیش می‌گیریم، باید همگام با سیاست‌های جهانی و کشور‌های دیگر باشد.
 
جزئیات تماس روحانی با استانداران درگیر با بحران کرونا

رئیس جمهور در تماس تلفنی با استانداران استان‌های قم، گیلان و مازندران ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت این استان‌ها از نظر مقابله با ویروس کرونا و درمان مبتلایان، بر ضرورت اجرای جدی، دقیق و همراه با قاطعیت کلیه پروتکل‌ها و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در این تماس‌های تلفنی به استانداران قم، گیلان و مازندران دستور داد که پیش بینی‌های لازم درمورد وضعیت استان خود در ایام عید را به صورت دقیق انجام داده و درصورت لزوم از ورزشگاه‌ها و اماکن مسقف به عنوان نقاهتگاه برای بیماران استفاده کنند.روحانی با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی کادر درمانی و بیمارستانی در مداوای بیماران مبتلا به کرونا، ضرورت استفاده از همکاری نیرو‌های مسلح برای ایجاد امکانات بیمارستانی و احداث مراکز درمانی سیار و همچنین استفاده از پرسنل درمانی نیرو‌های مسلح برای درمان بیماران را مورد تاکید قرار داد. رئیس جمهور با اشاره به اهمیت رعایت اجتناب از جابجایی و سفر‌های غیر ضروری و ضرورت ماندن در خانه برای کمک به جلوگیری از انتقال ویروس از سوی هموطنان، از استانداران قم، گیلان و مازندران خواست مردم استان‌های خود را به رعایت کامل این موضوع دعوت کرده و به مشارکت بطلبند. بهرام سرمست، ارسلان زارع و احمد حسین زادگان، استانداران قم، گیلان و مازندران در این گفت‌وگو آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و مبتلایان به این بیماری در استان‌های خود را به رئیس جمهور ارائه کرده و نیاز‌ها و کمبود‌های خود را برای مقابله با این بیماری و درمان سریع مبتلایان را ارائه کردند.
 
برخی نماینده‌ها با آنکه رأی پایینی دارند، اما صدای کلفتی دارند

مهاجری گفت: امروز یک نماینده مجلس حتی اگر در طول چهار سال یک بار هم به حوزه انتخابیه خود سر نزند همچنان نماینده است. مردم هم نمی‌توانند انتقاد و اعتراضی به او کنند. شاید با نزدیکی به انتخابات یکسری کار‌های پوپولیستی هم شروع کند تا مجدد رای بیاورد. کاهش مشارکت برای مجلس بحران مشروعیت می‌آورد؛ لذا نمایندگان باید از این بحران مشروعیت بترسند و نگران باشند. آن‌ها باید تلاش کنند این بحران مشروعیت را پشت سر بگذارند و سعی کنند با به دست آوردن دل‌های مردم و رای آن‌ها در انتخابات بعدی جمعیت بیشتری را پای صندوق‌ها بیاورند. وی با اشاره به حاشیه‌های تبلیغاتی برخی نمایندگان مجلس پیش از انتخابات گفت: تبلیغات این نماینده‌ها تفاوت محسوسی با ادوار گذشته نکرده است. خیلی از نماینده‌ها تبلیغاتی پوپولیستی می‌کنند و وعده‌هایی بیجا می‌دهند، وعده‌هایی که اصلا در صلاحیت نماینده نیست. برخی‌ نیز انتقاد‌های تندی از دولت می‌کنند و بعدا وقتی وارد مجلس شدند خواهند فهمید «یک من ماست چقدر کره دارد»، از این روی آرامش پیدا می‌کنند. یک بخش تندرویی هم از نماینده‌ها هستند که با آنکه رای پایینی دارند، اما صدای کلفتی دارند. این افراد که متاسفانه جزو ما اصولگرا‌ها هم هستند، مقبولیت و مشروعیت مجلس را از بین خواهند برد و باعث ناکارآمد شدن مجلس آتی خواهند شد.
 
درخواست ویژه محسن رضایی از روحانی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای رئیس جمهور باید شخصا مانند شرایط جنگی در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شود.
محسن رضایی در یادداشتی نوشت: «در شرایط کنونی که مردم عزیزمان با یک ویروس و بیماری جهانی مواجهند حضور و ظهور مسئولان دولتی در میادین بحران می‌تواند مایه آرامش مردم و سرعت در حل مشکلات گردد.
به بیان ساده‌تر، مردم اگر مسئولان را در قله‌های نگرانی در ملازمت خود نبینند دچار بی اعتمادی می‌شوند؛ بنابراین میدان‌داری مسئولین ارشد اجرائی فراتر از یک وزارت بهداشت می‌تواند از آلام روحی به نفع روان‌سازی تدبیر امور و امیدافزایی برای عبور از این دوره بکاهد و تجربه‌ای بالنده را به بار بنشاند.
آقای رئیس جمهور باید شخصا مانند شرایط جنگی در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شود.»
 
نتیجه تست کرونای سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد

خبر ابتلای سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به کووید ۱۹ که توسط برخی سایت‌ها در فضای مجازی منتشر شده تکذیب شد. برخی سایت‌های خبری از ابتلای عباس کشاورز به کووید ۱۹ خبر دادند که براساس اخبار منتشره سرپرست وزارت جهادکشاورزی مانند برخی مسئولان دولتی به ویروس کرونا مبتلا شده است.این رسانه‌ها مدعی شدند دوشنبه هفته‌جاری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به دلیل حال نامساعد از دفتر خود در وزارت جهادکشاورزی به بیمارستان منتقل شده است. علت انتقال وی به بیمارستان احتمال ابتلا وی به ویروس کرونا عنوان می‌شود.
 
توصیه مهم منتخب مردم تهران که از بند کرونا رهایی یافت

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم پس از مرخص شدن از بیمارستان گفت: باید ملت ایران در تبعیت از مقام معظم رهبری سفر‌های خود را تا پایان شکست کرونا لغو کنند. زهره الهیان منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفتگو با فارس، پس از مرخص شدنش از بیمارستان گفت: من بعد از ابتلا به بیماری کرونا با حال عمومی خوب امروز از بیمارستان بقیه‌الله مرخص خواهم شد؛ لذا جا دارد که تشکر وافری از کادر پزشکی و درمان و پرستاران این بیمارستان به دلیل خدمات شبانه‌روزی و بی‌منت داشته و از آن‌ها که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند تشکر کنم.
 
شهرام همایون: کنسرت لس‌آنجلسی‌ها در عربستان، برای تجزیه ایران است

شهرام همایون، مدیر و مجری یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای، با اشاره به برگزاری کنسرت تعدادی از خوانندگان لس‌آنجلسی در عربستان، این برنامه را در جهت تجزیه و جدایی اهواز از ایران دانست و گفت: شکل توطئه‌های سیاسی تغییر کرده است. یک موقعی لشکرکشی و زمانی بمبگذاری می‌کردند، اما الان این کار‌ها را نمی‌کنند، الان شبکه تلویزیونی راه می‌اندازند، کنسرت برگزار می‌کنند. وی تصریح کرد: من قبول نمی‌کنم که این خوانندگان متوجه نشدند. باید از آن‌ها پرسید چرا ابزار [تجزیه ایران]شدید؟ عربستان برای اهواز نقشه کشیده است. گفتنی است، همایون خود یکی از افراد سلطنت‌طلبی است که از جدایی بحرین از ایران دفاع می‌کند، اما ظاهرا آش تجزیه‌طلبی به حدی شور شده است که معاندین حاضر نیستند ننگ تحرکات تجزیه‌طلبانه خیلی واضح به نامشان زده شود!
 
نان گران نخواهد شد

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی گفت: نرخ نان تا اوایل سال آینده افزایش نخواهد یافت. با آرد یارانه‌ای، قیمت نان لواش و تافتون گردون ۳۰۰ تومان، تافتون تنوری ۵۵۰ تومان، بربری ۱۰۰۰تومان، سنگک ۱۲۰۰تومان است. همچنین با آرد نیمه یارانه‌ای نیز قیمت لواش و تافتون گردون ۴۵۰ تومان، تافتون تنوری ۸۵۰ تومان، بربری ۱۵۰۰تومان، سنگک نیز ۱۸۰۰ تومان است. /ایسنا

چهره نگران اصناف از شوک کرونایی به بازار شب عید

یکی از فروشندگان تابلو و شیشه به خبرآنلاین گفت: «بازار این‌قدر سوت و کور است که ما هر سال شب عید مجبور بودیم ۱۲ شب به زور به خانه برویم، حالا ساعت ۹ کرکره‌های مغازه را پایین می‌کشیم.» در این میان، کسبه و تولیدکنندگان انتظاراتی را مطرح می‌کنند؛ از جمله این‌که: «یکی از کار‌های خیلی خوبی که دولت می‌تواند انجام دهد، این است که یک ماه تمامی اقساط بانکی رو به تاخیر بیندازد. واقعا در این وضعیت پولی درنمی‌آید که بخواهیم قسط بدهیم، اجاره مغازه هم که بماند.» رئیس اتاق بازرگانی در نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت: «با توجه به انتشار بیماری کرونا در سطح کشور امکان دارد شاهد بروز یک سکته تقریبا گسترده در گردش مالی، ظهور بدهی‌های انباشته، نکول تعهدات مالی و بروز موجی از ورشکستگی‌ها و تعطیلی بعضی کسب‌وکار‌ها باشیم.» معاون اقتصادی بانک مرکزی در تشریح جزییات امهال اقساط تسهیلات کسب‌وکار‌ها و قرض‌الحسنه گفت: «پیرو آثار منفی ویروس کرونا بر جامعه، کسب‌وکار‌ها و بازار مالی کشور، بانک مرکزی در راستای حمایت از کسب‌وکار‌ها اعم از حقیقی و حقوقی راهکار‌هایی در نظر گرفته که مصادیق آن قرار است به فوریت بیان شود.»

بورس در روز‌های آینده چه روندی را پیش خواهد گرفت؟

امیرعلی امیرباقری، کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود بازار در میان مدت و کوتاه مدت با شیب ملایم به مسیر صعودی خود بازگردد و بعید است شاهد خروج افسار گسیخته نقدینگی و ورود لطمه به این بازار باشیم. در بازار فرصتی ایجاد می‌شود تا سهامداران اقدام به جابجایی سهام خود با سهام ارزنده‌تری کنند که در روند صعودی بازار به راحتی قادر به خرید این گونه سهم‌ها نبودند. اکنون این امکان میسر شده تا سهامداران به دور از هیجان و با تکیه بر چشم انداز اقتصادی در بعد داخلی و جهانی، اقدام به تغییر پرتفوی خود کنند. /ایرنا
 
یک روزنامه: سهمیه بنزین نوروزی را حذف کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: علی‌رغم توصیه مسئولین درخصوص عدم مسافرت در این ایام برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، عده‌ای از مردم همچنان در حال سفرند. پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس که برای ایام نوروز بنزین بیش از سهمیه معمولی در نظر گرفته، به وسوسه برای این سفر‌ها دامن می‌زند. لازم است سهمیه نوروزی بنزین از لایحه بودجه حذف شود همانگونه که برنامه پیش‌فروش بلیت های نوروزی قطار حذف شده است.

حمله امیر قلعه‌نویی به رضا جاودانی روی آنتن زنده

امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه سلام صبح بخیر درباره رای پرونده بازی سپاهان و پرسپولیس گفت: درباره این پرونده زیاد بحث شده وما هم یک لایحه‌ای نوشته ایم و به کمیته محترم استیناف داده ایم و امیدوارم این عزیزان توجه بیشتری کنند. یکی از دوستان کمیته انضباطی که مسئولیتی در صداوسیما هم دارد ببینید چطور دارد تیکه می‌اندازد. کسی که این دو مسئولیت را دارد کنایه می‌زند و عدالت را در گفتارش رعایت نمی‌کند چطور توقع دارید او در رای خود عدالت را رعایت کند. شما وقتی جایی مسئولیت دارید نمی‌توانید علایق رنگی تان را نشان بدهید. این کار خوبی نیست و شخصیت حقوقی باید رعایت شود، اما در مملکت ما این چیز‌ها عادی است.

فارس را قرنطینه نکنید، گیلان دوم می‌شود

نماینده مردم رودسر و املش گفت: شهرستان‌های رودسر و املش هر کدام یک بیمارستان دارند که وضعیت خوبی ندارند و امکانات و تجهیزات آن‌ها بسیار ضعیف است و امکانات اولیه ندارند. بیمارستان املش که پزشک معالج هم ندارد و هر دو بیمارستان هم همواره با کمبود کادر درمانی، افراد خدماتی و کادر پرستاری بیمارستان مواجه بودند. نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: به استاندار محترم، رک عرض می‌کنم، قرنطینه استان و جلوگیری ازسفر‌ها به مقصد استان را اجرا کنید تا فارس، تبدیل به گیلان بعدی نشود.» /ایسنا

چرا تهران دوباره شلوغ شد؟

ماجرای ترافیکِ دوباره به تبدیل بخشی از «سفر‌های غیرضروری درون شهری» به «سفر ضروری» طی گذشت زمان بازمی‌گردد. شهروندان ابتدای هفته را با سپری کردن تعطیلاتی که به پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته متصل شده پشت‌ سر گذاشتند، اما با اتمام تعطیلات و عدم دریافت اخبار توقف شیوع کرونا، کار‌هایی را که پیش‌تر «غیرضروری» دسته‌بندی کرده بودند، «ضروری» تشخیص دادند و برای انجام آن‌ها خانه‌ها را ترک کردند. بررسی رفتار ترافیکی شهروندان پیش از این هم نشان می‌دهد عموما پس از تعطیلات چند روزه پیاپی در پایتخت، افزایش بار ترافیک رخ می‌دهد، چراکه بخشی از سفر‌های درون شهری به زمان پس از اتمام تعطیلات موکول می‌شود و تلاقی این سفر‌ها زمینه‌ساز تشدید ترافیک می‌شود. /دنیای اقتصاد

شهردار تهران: به تهران نیایید

پیروز حناچی شهردار تهران درباره تصمیماتی که تهران به عنوان یکی از شهر‌های مهمان‌پذیر برای ایام نوروز با توجه به شیوع کروناویروس جدید اتخاذ می‌کند، گفت: هیچ یک از شهر‌هایی که مهمان‌پذیر بودند، در ایام عید نوروز با توجه به این شرایط دعوت به مهمان‌پذیری نمی‌کنند. هر چه خانواده‌ها ساکن‌تر باشند و مراوده کمتری وجود داشته باشد، وسعت انتقال این ویروس قابل کنترل خواهد بود. /ایسنا

رأی اصولگرا‌ها کاهش یافته است

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف به خبرآنلاین گفت: بهانه‌های مختلف تراشیدن درباره علت کاهش مشارکت از جمله رد صلاحیت‌ها دلیل درستی نیست، این رد صلاحیت همیشه بوده است. نماینده مردم در یک چنین شرایط حاد و بحرانی باید وظیفه نمایندگی خودش را ایفا کنند، نه اینکه خود قرنطینگی کند و تلفنی رای دهد. آرایی که به سبد اصولگرایان ریخته شد خیلی آرای بالا در حد دوره‌های قبل نبود یا دست کم باید بگوییم افزایشی نداشت و کاهش داشت. جامعه روحانیت به عنوان داور در جلسات شورای ائتلاف حضور داشت و بنایی نداشت که لیستی معرفی کند و اصلا چنین کاری صحیح نیست. نظرات جبهه پایداری در شورای ائتلاف فراتر از مساله سهم و فرد بود. شورای ائتلاف قطعا نمایندگان را کنترل نمی‌کند، اما ارتباط میان مردم و نماینده را برقرار و کارکرد نماینده را رصد خواهد کرد. اینکه تندروی‌ها و کج‌روی‌ها را به پای همه اصولگرایان و این جریان بنویسند نه صحیح است و نه عقلانی. انتخابات ۱۴۰۰ بستگی به طرز کار مجلس دارد و نتیجه آن قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان با قاطعیت گفت: اصولگرایان پیروز خواهند شد یا نه.
 
بیمارستان‌های مشهد در حال پرشدن هستند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از بیمارستان‌های مشهد پر شده و بیمارستان دومی هم برای مبارزه با بیماری کرونا قرنطینه شده است که فکر می‌کنم با این مدل رشد در نیمه فروردین حتی به لحاظ تخت بیمارستانی مشکل داشته باشیم. رضا شیران خراسانی در گفتگو با ایلنا، درباره وضعیت کرونا در شهر مشهد و اقدامات صورت گرفته در استان خراسان، گفت: روز جمعه صبح و شنبه بعدازظهر دو جلسه در دانشگاه علوم پزشکی و استانداری خراسان در ارتباط با بیماری کرونا داشتیم که در این دو جلسه دوستان گزارشاتی را ارائه کردند؛ آن‌چیزی که گزارش ها نشان می‌دهد این است که اگرچه آمار مبتلایان زیاد نیست، نرخ رشد ابتلا بسیار بالاست که این امر خودش یک هشدار است. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ما بخواهیم مدل رشد را از ۲۰ روز گذشته؛ یعنی از ۳۰ بهمن که گفته شد بیماری در کشور وجود دارد تا امروز بررسی کنیم؛ در ۲۰ روز آینده با همین نرخ رشد به دلیل آنکه مبتلایان کلی زیاد شده‌اند حتما آمار ما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

هیچ مواد ضدعفونی کننده‌ای به جایگاه‌های سوخت نمی‌دهند

اسدالله قلی زاده با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، جایگاه‌های سوخت یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا عنوان شده است، اظهار داشت: ما چندین بار به وزارت بهداشت برای در اختیار قرار دادن دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده نامه فرستادیم و حتی حضوری مراجعه کردیم، اما تاکنون ترتیب اثر داده نشده است. وی افزود: جایگاه‌ها یکی از مراکز اصلی انتقال ویروس هستند و باید به تمامی امکانات بهداشتی مورد نیاز تجهیز شوند، اما فعلا هیچ اقدامی صورت نگرفته است.   رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور گفت: فعلا از میزان ابتلای کارگران جایگاه‌ها به کرونا اطلاعاتی در دست نیست، اما تعدادی از کارگران از ترس و یا بیماری زمینه‌ای در محل کار خود حاضر نمی‌شوند. وی با بیان اینکه استانداری، فرمانداری و وزارت بهداشت تا این لحظه هیچ کمکی به جایگاه داران برای رعایت ایمنی نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: جایگاه‌ها یکی از مراکز اصلی ارائه خدمات عمومی هستند و تعداد مراجعه کننده به این مراکز بسیار بالاست، ولی هیچ ترتیب اثری از سوی مراجع مربوطه برای رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع بیماری از جایگاه‌ها صورت نگرفته است.

اقدامات حوزه علمیه خواهران در ایام کرونا

«معصومه ظهیری»، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر طرحی با نام «همگام با مدافعان سلامت همراه با مردم» یک نذر سلامت را راه‌اندازی کرده‌ایم، تصریح کرد: از طریق این طرح هم برای بیمارستان‌های صحرایی کمک نقدی و غیرنقدی از جمله پتو، ملحفه یکبار مصرف، ماسک‌های پارچه‌ای و ... را جمع‌آوری می‌کنیم. همچنین این اقلام را در مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌کنیم. خیرین نیز مواد ضدعفونی کننده را از کارخانجات خریداری کرده و رایگان در اختیار مردم در مناطق محروم و کم برخوردار قرار می‌دهند.  
 
ظهیری خاطرنشان کرد: همچنین شماره‌هایی برای مشاوره اعلام کردیم تا مردم از طریق تماس با این شماره‌ها بتوانند مشاوره‌هایی در خصوص رفع استرس، ترویج روحیه مهر و ... دریافت کنند.  همچنین پادکست‌هایی در زمینه مسائل اخلاقی، با موضوعاتی با عنوان به توان خدا، مهارت‌های زندگی و مشاوره بارگذاری شده است و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. قرار است این پادکست‌ها در ایام نوروز نیز به دیگر زبان‌ها ترجمه و در اختیار کشور‌های دیگر نیز قرار بگیرد. وی با اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه در این ایام گفت: معنا درمانی و معنویت درمانی از دیگر برنامه‌های ماست. اشتراک گذاری ختومات، اذکار و نذورات نیز از دیگر اقدامات است تا در شرایطی که خانواده‌ها اوقات فراغت بیشتری دارند، بتوانند هم از این طریق اوقات فراغت خود را پر کرده و هم با معنویت این دوران را پشت سر گذارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۷۵
نظافت معابر خوب و دست مریزاد ..
فکری هم برای پمپ بنزینها شود ..معابر فعلا خوب مدیریت شده ..یک حرکتی هم برای جایگاههای سوخت شود
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
در اینکه دولت بی کفایتی داریم شکی درش نیست
در اینکه کل کابینه دولت، سلاطین ناکارآمدی هستن شکی نیست
اما چرا مغازه ها همچنان بازند
چرا پیاده رو ها همچنان شلوغند
چرا چرا و چرا
یعنی آن مغازه داران محتاج نان شبشان هستند؟
یعنی نیاز است که خانمها با کلی آرایش دست فرزندشان را بگیرند و بروند خرید؟
کمی بخودمان بیاییم
حالا که هیچکس بفکرمان نیست
خودمان بفکر همدیگر باشیم
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
علت اینکه قم را قرنطینه نکردند این هست که موصوع سیاسی هست . یعنی با این روش ها بتوانند قمی ها به شهرهای دیگر پراکنده شوند تا در ذهن شهروندان چنین شکل بگیرد که اصلا کرونا از قم نبوده بلکه تمام استانها و شهرها کرونایی شدند و از شهرهای دیگر به قم سرایت کرده است . قضیه کاملا سیاسی هست . گاهی سیاست و سیاسی کاری باعث این همه خسارت در سلامت مردم هم‌میشود .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
محتاج نیستن باید چک خرید شب عیدشونو پاس کنن.تو اقازاده مرفه بی درد به این کارا کاری نداشته باش
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
دولت را بی کفایت کردید . مجلس را هم بی کفایت کردید . مردم اگر در خیابان راه میروند بخاطر این هست که تلویزیون یک اهنگ شاد که پخش نمیکنه . چه خبره . آیا بجز برنامه مدیری که به مشکلات میخندد و جک درست میکند برنامه بهتری داری . ۵ کانال فقط مردم را نصیحت میکنند و ۵ کانال هم بحث سیاسی میکنند . به هر حال ایا فکر نمبکنید وارد کردن این حجم زیاد بحث ها ذهن و فکر مخاطب هم یک حدی کشش دارد . متاسفانه بحث های در مورد انتخاب یک هییت مدیره ورزشی هم در تلویزیون با هم‌جدل میکنند . واقعا خسته کننده هست .
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
چرا نمیشه ؟ میشه خیلی خوب هم‌میشه . چطور در بخش تامین‌ماسک پرستاران و پزشکات کوتاهی میشه ؟ پرستار و پزشک نیاز به سلاح دفاعی یعنی لباس مخصوص داره . ایا فکر میکنید با این روش ها دول اروپایی و عربی تحریم ها را لغو میکنند خیر . بجای این‌کارهای سیاسی بفکر مردم و سلامت مردم باشید . چون گفتید برجام ارزش سیاسی و اقتصادی ندارد و تحریم نعمت هست ولی اگر حالا میگویید تحریم ها باعث فشار مصاعف بمردم شده است این دیگر خیلی بی بد هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
یعنی چون تلویزیون اهنگ شاد پخش نمیکنه مدیری به مشکلات میخنده کانالها بحث سیاسی میکنن و برنامه ورزشی بحث ورزشی میکنه ما باید بریم شمال بریم بیفتیم تو خیابون و ۸هزار کرونایی بشه ۸۰ میلیون؟! ماروباش!!!
بری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
احمدی نژاد زیرپوستی داشت سوء مدیریت دولت رو به رخ همه میکشید و با دستمال کاغذی ماسک درست میکرد که بگه دولت حتی از تامین اقلام بهداشتی ملت عاجزه آنوقت یکسری اومدن میگن که آقا از ماسک احمدی نژاد استفاده نکنید چون اگه خیس بشه غیرقابل استفاده میشه
هههخخخخ
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
جالب اینجاس که خان محمد علی حرف به این درستی زده ولی بعصیها با بی منطقی محص جبهه گرفتن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
همین حالا تو برنامه راز اقای طالب زاده چندتا پروفسور خارجی و ایرانی قشنگ ثابت کردند با دلیل که کرونا ساخت امریکاست و چون ژنوم ما ارانیها ۹هم دستشونه باید بدجور مراقب باشیم لعنت به ترامپ قاتل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
باید بفهمید اینها نقمت و عذاب خداست و نشان میده که داریم راهو اشتباه میریم باید برگردیم خدا با این عذابهای کوچک ما را از عذاب بزرگ قیامت بر حذر می دارد

هر کسی در هر جایی هست باید خودشو اصلاح کنه قبل از اینکه دیر بشه تو رو خدا کمی هم حرفهای خدا و پیغمبران خدا را باور کنید

اندازه ای که به بی بی سی و آمریکا ایمان دارید به خدا هم باور داشته باشید
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
ناشناس 22:03 دمت گرم . مشكل ما اين است كه همه چيز را از منظر خودمان مي بينيم. حضرت والا چرا به ادارت و كارخانه هاي دولتي اشاره نمي كني كه هنوز باز هستند؟چرا به نانواهاي در معرض خط اشاره نمي كني؟ چون خودت به مشكل ميخوري
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
علت قرنطینه نکردن قم دخالت بی رویه ملوکالاطوایفی مملکت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
این بیماری کرونای مهلک و خطرناک چند خوبی هم داشت !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
سرکار خانم نماینده مجلس تشریف بردن بیمارستان خاص و خدا را شکر خوبه خوب شدن. الهی شکر.
این خواننده های معروف به لس آنجلسی ، چاره ی دیگری ندارند ... مگر می توانند کاری را قبول نکنند که سفارش آن از بالا رسیده است ... البته همچنان عده ای نخود مغز اینها را در حد پرستش دوست دارند ...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
بله میتوانند
بله دوست دارند
کشوری که با سفر چند خواننده بخواهد تجزیه بشود مع الصلوات و الخلاص.به داخل کشور منجمله اهواز بیشتر توجه کنید رفاه و پیشرفت و اقتصاد قوی فراهم کنید بحرین هم خواهان الحاق به ایران خواهد شد
ادمینAdmin
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
شرمنده اشتباهی منفی دادم ۱۰ تا اضاف شد واقعا که حق با شماست غربیها بعداز پنج سال کلا خواننده ی اون دوره رو فراموش میکنند انوقت ما بعداز نیم قرن هنوز دنبال داریوش و ابی و گوگوش میدویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
ناشناس نسبتا محترم تاوقتیکه عربستان هست بحرین هیچگاه بسمت ایران نخواهد آمد چون ایران خواهان دموکراتیک شدن بحرین و برطرف شدن ظلم و جور پادشاه این کشور است که مثل مورچه و زنبور پادشاه نداشته باشند اما عربستان دقیقا برعکس دنبال سرسپردگی و عدم استقلال بحرین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
داداش ده تا اصافه میششه ولی موقع بروزرسانی صفحه تعداد منفی مثبت ها تعییر نمیکنه تا اینکه مسوول کامنتها نطرات جدید رو منتشر کنع و یکی به مثبت یا منفی ها اصافه میشه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
ساندیست رو قبل از نوشیدن ضد عفونی کن.
بوووووووورسسسسسسسس
بووووووووووووورسسسسسسس
در لابلای خبرهای تان یک خبر افتصادی هم برای بورس تهران زدید!!!!!!!!
اقاجان بورس تباهی و سیاه چاله اقتصاد ایران خواهد شد و وزیر اقتصاد و اقای همتی مسول ان هستند.
مدام تنفس مصنوعی
تنفس مصنوعی
در عمل اقتصاد کف بازار رکود منتهی بورس ۱۰۰ هزار واحدی را ۵۰۰ هزار واحد کرده اند در شرایط رشد اقتصادی منفی
حرف زدن با این اقایون اقتصاد دولتی بی فایده است .
تمام شغلهای فیزیکی سال گندی را داشتند منتهی بورس خیالی و مجازی و نمودارهای زیگزاگی نمایشگر ان فقط صعوووووووووووووود
ادامه دهید با همین فرمان.
بورس را یک میلیون واحد کنید منتهی جیب مردم هر روز خالی تر از قبل ان چه ارزشی دارد.
الکی بورس را گران می کنند و از تعزیرات هم خبری نیست منتهی یک جنسی بنابر تورم سالانه باید گران شود میشود دغدغه اقایون تا ان صنف را با مخ بزنند زمین و بنشینند بالا به تماشای بدبختی ان صنف.


سال نو مبارک
یا ماله کش اعظم برای این مردم مفلوک چاره ای بی اندیش
ستاد مبارزه با کرونا را به هئیت علمی "پزشگان و دانشگاهیان " با اختیار تام بدهید ،مسلما رییس جمهور هم میتواند در راس ویا در کنار آنها قرار گیرد و یا به آنها اعتماد کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
به عنوان یک هیات علمی باید بگویم هیچگاه یک هیات علمی نمی تواند عهده دار این مسئولیت سنگین شود. براساس قانون اداره این شرایط باید تحت فرمان نظامیان (ترجیحاً ارتشی هایی که دوره دافوس را گذرانده اند) باشد.
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اختیار تام یعنی اگر تشخیص داده شود از نیروهای امنیتی ااستفاده کنند!
یعنی چی که چون قم یه مرکز مذهبی بوده ورفت وامد دراون زیاد بوده نمیشد قرنطینه کرد !! خب مرکز مذهبی باشه ,همون مذهب وهمون دین میفرماید که نجات جان یک نفر مثل نجات یک امت ویک ملت هست , اتفاقا چون رفت وامد دراون زیاد بوده باید بدون ملاحظات سیاسی اونجارو قرنطینه میکردید. امروز ایتالیا کل کشورش رو قرنطینه کرد ,شما ازپس یه شهر بر نمیایید ؟!اقایون مسئول در وزارت بهداشت شما موظف به حفظ جان هموطنان هستید نه به دست اوردن دل ِ اقایون ازما بهترون.....
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
بزرگترین پیروزی ما عدم قرنطینه قم وزدن مشت محکم به دهان دشمن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
الان ایتالبا که شدیدا گرفتار این بیماری شده
بنابه دستور شخص پاپ ، که بالاترین مقام مذهبی سیاسی کاتولیک های جهان است
دستور داده تا سریعا و شدیدا ، واتیکان را که مرکز و پایتخت حکمرانی کاتولیک های جهان است را قرنطینه کنند
و کلیه مراسم و اجتماهات دینی و مدهبی و دعا را تا اطلاع ثانوی لغو کرده اند
احمد
| Germany |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
من اصلا کاری به قم ندارم فقط چطوری کرونای چین با اینهمه فاصله به ایران رسیده درصورتی که همسایگان چین مثل افغانستان وپاکستان و هندو ...به اندازه ایران آلوده نشدند دنبال این باشیم
پزشکا الان دارن اشک تمساح میریزن که بیمارستان ها امکانات نداره

خوب وقتی بودجه بیمارستان ها رو به اسم کارانه بین خودتون تقسیم میکنید و هر ماه بیش از 200 میلیون تومن کارانه میگرید باید هم وضع بیمارستان ها اینطور باشه

شما خودتون سهامدار بیمارستان ها و صاحب اونها هستید و به جای اینکه به فکر ارتقا امکانات اونها باشید متاسفانه اونها رو تبدیل به هتل کردید.

اکنون هم دیر نشده. از کارانه های غیر قانونی و من درآوردی چشم پوشی کنید و با این کار هر بیمارستان حداقل صد ملیارد تومن در ماه بودجه خواهد داشت تا اقلام مورد نیاز و کالاهای و داروهای مورد نیاز خود را خریداری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
دهانت را ببند که بوی تعفن و دروغپردازیت بدجور بلند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
برو دهنتو بشور...کار از دست شستن گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
کاملا حرفتون درسته. الان هم با ماهیگیری از آب گل آلود به دنبال مزایای ایثارگری هستن. انگار که بقیه مشاغل که در راه انجام وظیفه آسیب میبینن دندشون نرمه فقط اینا دارن زحمت میکشن. انجام وظیفس اونم وظیفه ای که پزشکان چند ده برابر دیگران بابتش دستمزد میگیرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
با نظرتون موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
دمت گرم حرف حساب زدی ایول
ناشناس
| Belize |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بازم اومدی از قبل انتخابات کامنت میذاری ولی همینکه هنوز زنده ای عجیبه خودت کامنت میذاری بعد زیرش قربون صدقه خودت میری موجود نایابی هستی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اون دکتری که کارانه 200 ملیونی میگرفت الان کاناد است وی دوبی دکترایی که در حال حاضر مشغول کارن هنوز کارانه خود را نگرفته اند منتظر دریافت کارانه هستند البته اگر خدای نا کرد برایشان اتفاقی نافتد
ایرانی بودن خود مصیبت است

عده ای میگن بیماری جدید همه دنیا رو گرفته و همه جا آسمتنش یک رنگه

این تفکر کذب محضه

شما شرایط آلمان، کشورهای اسکاندیناوی، انگلستان، اسکاتلند، نیوزیلند، ایتالیا، کانادا و ایرلند یا حتی خود آمریکا رو با ایران یکی میبینید.

در ایران شما اگر بیمار شدید فاتحتان خواندست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
نادانی که هر شب چنین مزخرفاتی را برای ناامیدی دیگران می نویسی یا کینه ات از پارسیان دارد خفه ات می کند بدبخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
این کشورهایی که گفتی٬ وخامت وضعشان با سه هفته تاخیر بعد از ایران بروز میکند
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
ناشناسی که یا از آلبانی هستی یا مزدبگیر خاندان منحوس و آدم کش سعودی، در آمریکا و اروپا با شروع شایعه کرونا فروشگاهها را خالی کردند حتی دستامل توالت هم پیدا نمیشه چه به رسه به مواد ضد عفونی کننده و ماسک!!! در انگلیس یک بسته ژل ضد عفونی کننده قیمتش از 40 پنس به 20 پوند رسیده!!! است
رضا
| Germany |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
دوستان من المان هستم

هامبورگ

قضاوت با عقل خودتون
این داستانهای کمبود و اینا رو زیاد باور نکنید
پرتغال را بیشتر از سیب و گلابی دوست دارم لاکن انار را از همه اینها بیشتر دوست میدارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
بیسواد پرتغال کشوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
2145 مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
مهمه
ناشناس
| Qatar |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
ايرانيها هروقت تواستند غ يا ق را درست تلفز كنند اونوغط هغ دارند درست بنويسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2145 نه 2154 درسته
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
۲۱:۵۴ شما هنوز نگرفتی موضوع چیه.
این حرف یعنی چه؟

" قرنطینه در آن زمان سخت بود. در گذشته می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، اما امروز هم دیر نیست"

یعنی میتونستیم بهتر عمل کنیم اما نکردیم و صد ها شایدم هزاران نفر رو به کشتن دادیم.دیگه مردم ببخشن اتفاقیه که افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
یعنی مصلحت مردم در آخرین اولویت قرار دارد
جاسبی رو ولش کنید .
از رییس جمهور چه خبر ؟ پیداش نیست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
شنبه نشده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
حضرات در کیش و جاهای خوش آب و هوا جمعند و به ریش من و شما میخندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
رییس جمهور در حال رفع مشکلات عدیده و بزرگی است که توسط یک اقلیتی که نه منتخب مردم هستند
و نه پاسخگو و مسول میباشند !؟
خاک بر سر کسانی که خواسته یا ناخواسته برای عربستان و آل سقوط خدمت میکنند .
فرقی نداره کی باشه . از وزیران دولتهای اسبق گرفته تا خواننده ها و مجریان مستعفی
اقایانی که لندن را بخاطر مسافت کمتر و خدمات بهتر برای درمان بیماریهای خودتان انتخاب کرده اید و سواحل کالیفرنیا را بواسطه افتاب و اب و هوای بهتر برای زندگی فرزندانتان مناسب دانسته اید،وقتش است که از دو گانگی دست بردارید و به مردم اجازه دهید مانند شما از مواهب ارتباط خوب با غرب استفاده کنند!!!! برای مردم شرق و روسیه و برای شما غرب و امریکا؟؟؟براستی که از عدالت بدور است.چرا فرزندان عزیز مسئولان عزیز در چین و روسیه زندگی نمیکنند؟
اجناس چینی و روسی برای من دارو و جنس انگلیسی و امریکایی برای تو
لنگ و اشکنه برای من
ویلای لواسون برای تو
دویدن دنبال ماسک و ژل برای من
قرنطینه خانگی و کیت تشخیص و درمان خوب برای تو!!!!
دویدن دنبال یک لقمه نان برای من
لغو جلسات و سخنرانی و پزشک خانگی برای تو؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
فقط قیافتو نمیدونم چه ریختیه و الا شخصیتت برام روشنه. دیگه دارم به پرت و پلاهات عادت میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
مسلما قیافه ای شبیه به تو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
گفتن واقعیت ها چه ربطی به قیافه داره خبری از روحانی و و بقیه اقایان که هر روز کلمات قصار میگفتند نیست به احتمال زیاد جناب روحانی در جزیره قشم تشریف دارند چون در نوروز که نصف ایران را سیل گرفته بود انجا بودند و تا اخر تعطیلاتشان همانجا ماندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
چه ربطی به قیافه داره حرف حق زده
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
ناشناس 22:07 حرف بدی زده ایشون؟حقیقت انقدر براتون دردناکه؟
شيخ علي گيلاني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
قربان ان انگشتهاي نازنين كه چنين كلمات زيبايي را تايپ كرده است. درود بر شرفت.
کرونا خسارت زده؟ فدای سرت داداش ما از جانب شما نوابغ دولتی خیلی خسارت دیدیم اینم روش
اصلا خودت رو ناراحت نکن
یجوری میگن اون ایام سخت بود قم قرنطینه بشه انگار داره از امکانات ۷۰ ۸۰ سال پیش صحبت میکنه نه ۲ هفته پیش!!!
نه داداش میشد قرنطینه کرد...گذاشتین حضرات بارو بندیلو ببندن برن کیش!!!
با استراتژی ای که حوزه علمیه خواهران اعلام کرد کرونا دیگه خودش راهشو‌میکشه و از این مملکت میره
اگر قم را دو هفته قرنطینه می کردید و پرواز هوایی متعلق به یک خانواده خاص به چین صورت نمی گرفت و هزینه هایی که کردید یک دهمش رو در قم می کردید الان همه چیز در کشور عادی بود
مردم عید و مسافرت داشتن بعد از یک سال کوفتی
مغازه دارانی که یک سال چشم به بازار عید داشتن فروش خودشون رو داشتند
کارگران هم سر کار بودن
الان به فرض این که تا یک ماه دیگه شما بیماری را مهار کردید
با این آسیبی که خانواده ها محتمل شدن می خوان چه کنید
معلومه مثل همیشه هیچ
راست می گن خدا کسی را بخواهد نابود کند عقلش راضایع
گوشش را سنگین زبانش را گنگ پایش را افلیج
این حکایت حکایت شما آقایان هست
که هنوز فکرتان برای ۲۰۰ سال پیش هست
هنوز ارتباط با دنیا را خطرناک
و هنوز همان طور که زمانی دوش حمام حرام بود الان یه چیزایی را برای خود تابو کردید که الان همه به شما می خندند
میگن نهاد های پزشکی درخواست کردن روحانی شخصا مدیریت بحران کرونا رو در دست بگیره


در مورد کدوم روحانی حرف میزنید؟ نکنه یک روحانی دیگه مد نظرتونه

والا این روحانی که ما میشناسیم هفته یک بار خبر دار میشه اونم بعد از خواب قیلوله ظهر جمعه.

اگه میخواین جمعیت ایران رو به صفر برسونید کار رو بدید دست این
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
کار بیفته دست اون که نسل انسان رو از روی زمین بر میداره
قم قرنطینه نشد چون اجازه ندادند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
چرا ۸الا قرنطیینه نمی کنید که خودتان هم درگیر شدید!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
عزیز جان نمازها رو تعطیل کردن و پذیرفتن چرا حرف مفت میزنید.
میگن ماری انتوانت وقتی در فرانسه قحطی گندم شد و بهش گفتن مردم نان خوردن ندارن پاسخ داد چرا شیرینی نمیخورن!!! میگن در خونه بمانید.اگر تو خونه بمونیم و سر کار نریم خرج زندگی رو از کجا در بیاریم؟امروز اخطار اومده که قبض اب رو پرداخت نکردی ظرف ۴۸ ساعت قطع میکنیم!!! از قبض اب نمیگذرین بعد میگین مردم از خونه در نیان؟ خداییش خیلی نوبرین.تاریخ فراموش نخواهد کرد شما نوابغ مسئول رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
قبض آب برات تو فرانسه اومده؟ حتی مثالی هم که میزنی از فرانسه هست. تو به فکر مردم ایران نیستی. من خودم به ندرت قبض آبو سر وقت پرداخت کردم، هشدار هم روش نوشته ولی تا حالا کسی آب خونمو قطع نکرده خداییش. نشونه ناجوانمردیت همین بس که توی این اوضاع میخوای ضربه بزنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
ممد علی جون اولا میدونی که ایرانم. تا حالا تو فیلما ندیدی که یکی که تو سرما داره خوابش میبره اصطلاحا سِر شده به صورتش سیلی میزنن تا بیدار بشه؟ هدف ضربه زدن به کشور نیست که هر ضربه به کشور ایران مثل بومرنگ کمونه میکنه به خودمون. هدف بیدار کردن اقایون مسئولینه که کلا گیج و سِر شدن و نمیدونن چکار کنن تا بیدار بشن و ابتکار عملو دست بگیرن.
فردوسی فرمود:

تو مر دیو را مردم بد شناس / کسی کو ندارد ز یزدان سپاس

هرانکو گذشت از ره مردمی / ز دیوان شمر مشمر از آدمی
چین، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، آلمان، آمریکا و ... قرنطینه بیماران و افراد مشکوک رو انجام دادن و نتیجه گرفتن

آن وقت مسئولین وزارت بهداشت در ایران میگن قرنطینه مال زمان جنگ جهانیه

این حضرات از کجا مدرک پزشکی گرفتن و کی به اونها مدرک داده

واقعن مایه تاسف هست که افرادی در ایران مسئولیت دارند که کوچکترین تخصصی در مسئولیتی که بر گردن آنها گذاشته شده ندارند و نتیجه این کار بروز فجایعی در کشور میشه که دود اون تنها به چشم مردم عادی میره

اگر واقعن عدالتی وجود داشت باید هر ایرانی میتونست به راحتی در یک دادگاه عادل علیه دولت و مسببان این فجایع اقامه دعوا و خسارت میکرد

شما ببینید در غرب یک فرد عادی به راحتی میتواند علیه دولت و هر نهادی به دادگاه شکایت کند و دادگاه هم اگر آن فرد حقی داشته باشد اون حق را به او خواهد داد.


اما اینجا ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
دوست عزیز اینها مدرک پزشکی گرفته اند و نه مدرک مدیریت بحران. بنابراین نباید از وزارت بهداشت در این مورد انتظاری داشت. طبق قانون فرماندهی میدان با افراد دیگریست نه وزیر بهداشت.
شهرام همایون ادم باهوش و مطلع و داناییست.او را قاطی بولهوسیهای خود نکنید.او دغدغه کشورش را در سر دارد. بر عکس برخی اقایان که دغدغه جیبشان بر هر چیزی اولویت دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
تو بوالهوسی
خانوما نمیشین خونه و بخاطر خرید کردن حاضرن همه را به کشتند دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
:)
همه می دانیم که روس ها یکی از منفورترین ممالک در بین ساکنان این کره خاکی هستند.اروپایی ها آنها را مردمانی به شدت متکبر واز خود راضی وفرصت طلب می شناسند که هیچ یک از قومیت ها ونژادهای دیگر را در حد واندازه خود نمی بینند.اگر ایستادگی ممالک غربی در برابر تمامیت خواهی روس کمونیستی نبود و این امپراطوری فرو نریخته بود روزهای تاریکی برای بشریت رقم می خورد همانطور که این نظام تا زمانیکه پا برجا بود میلیون ها انسان بی گناه را به بند کشید و در اردوگاه های استالینی به خاک وخون کشیدو در هر کشوری پا گذاشت جز ویرانی وعقب افتادگی دستاوردی برای آن کشور نداشت .روسیه کمونیستی تنها کشوری بود که به زور سر نیزه ایران شمالی را  از ایران جنوبی جدا کردو آنرا ضمیمه خاک خود کرد.روسیه تنها کشوری بود که اماکن مقدس را به توپ می بست وبرای محو فرهنگ ایرانی ایران شمالی را شخم زد.روسیه تنها کشوری بود که میلیاردها دلار سلاح در اختیار صدام گذاشت از پیشرفته ترین هواپیما های میگ تا تانک وزره پوش .بله تاریخ را خوب بخوانید و ببینید که تزار در وصیت خود گفت برای سیطره بر جهان ما باید به آب های گرم برسیم وا گر حضور نیروهای امریکا و متفقین در ایران بعد از جنگ جهانی دوم نبود و اگر کمک های نظامی ولجستیک امریکا به ایران نبودچه بسا من وشما الان به زبان روسی صحبت می کردیم و از ایران وایرانی جز خاطره ای چیزی باقی نمانده بود.واقعیات تاریخی را نمی توانید بر عکس کنید و مثلا آقای تاریخ دان غرب ستیزصدا وسیما شبانه روز از جنایات انگلیس وامریکا در ایران بگوید ولی چشمانش را بر جنایات همسایه خونخوار شمالی در طول تاریخ ببندد.
اگر شما میگید جاسبی فرار نکرده، پس صد در صد فرار کرده!
اقای جاسبی و امثالهم کجای دنیا برن از ایران بهتر؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
تهمت نزن کرونا می گیری انشا الله
به خواهران وبرادران حوزه علمیه پیشنهاد میدم حقوق این ماه را اختصاص بدید به فقرا،هم اجرمعنوی داره هم خدا خوشش میاد هم بنده خدا،فکرکنید شماهم مثل ما مشاغل غیردولتی بازارتان کساد وراکدشده
عزیزان بهتر از جانم آیا به آمار کرونا در استان های مختلف توجه کرده اید.دو استان کهکیلویه و چهار محال با وجود سرد بودن کمترین آمار ابتلا به کرونا را دارند .می دانید چرا؟علت در نوع تغذیه و همچنین استفاده روزانه از دمنوش های گیاهی است که هموطنان ما در این دواستان جزو جدایی ناپذیر از رژیم غذایی آنهاست.کوکو سبزی با موسیر وتره کوهی و دمنوش آویشن و عناب و هل را شما هم می توانید به راحتی تهیه کنید ومیل کنید.باید توجه داشته باشید شکر به هر نوشیدنی اضافه شد و همچنین فرآورده های شکر مانند نبات.قند پولکی و... خواص آن را زایل می کند.پس آنرا بدون شکر بنوشید.سالم وپیروز باشید.
اقای نماینده کمیسیون بهداشت یکی از افرادی که درابتدا شیوع کرونا مقصر هست شما هستی اول اینکه ماهی را هروقت ازاب بگیری تازه است ویا جلو ضرر را در هرزمان فایده است شما ملت ایران را بمرز نابودی کشاندی وظیفه شماست ازوزیر مربوطه بخواهی در سه هفته چرا باید کم ترین لوازم بهداشتی برای جلوگیری از ابتلاع ویروس در دسترس مردم نباشد
جوم هور یی اس لام ی دقیقا باید اینطوری باشه،درهم،نامتوازن و ...بقیه رو شما بگید!
اصولگرایان با وعده های سنگینی که به اقلیت رای دهندگان دادند آیا فکر میکنید میتوانند مطالبات اقلیت جامعه را براورده کنند ؟ چون در مطالبات اقلیت جامعه موردی و شعاری در باره رفع بیکاری نیست چون این اقلیت اکثر فرزندان و بستگانشان در ادرات مَعول هستند . گرانی نبود چون اکثرا انها از سهمیه ها استفاده میکنند . تنها دنبال یک مورد بودند . بیایید ارمانهای مارا اجرا کنید . حجاب را اجباری تر کنید و تقابل با غرب را بیشتر کنید . توسعه و صدور انقلاب را هم دورتر ببرید ..... حالا ایا اصولگرایان میتوانند به اکثریتی که اصلا رای ندادند چه برنامه ای دارند ؟ آیا گیر و مگیر دادن در خیابانها بعد از کرونا هست یا گیر دادن به دولت هست ؟ در بحث چالشی شرکت کنید
مطلب منتشرشده درمورداظهارنظریکی ازمدیران شبکه های ماهواره ای بایستی متذکرشدکه آن خوانندگان لس آنجلسی مغز وفکروفرهنگشان بیش ازچهل سالست داخل فریزراست وازپیشرفت ورشدی که درفرهنگ وبینش هموطنانشان درطی سالها بوجودآمده بی اطلاعندوتصورمیکنند افکارهموطنانشانهم هنوزمثل دوران ماضی است وتغیری نکرده که به علت بی اطلاعی وعدم دسترسی به جوانان فرهیخته وپیشرفته ایرانی که هم درداخل وهم درخارج بتعدادزیادوجوددارنداست لذا احتمالااین قبیل خوانندگان بتصورواهی وخیالی استقبالی بزرگ به عربستان برای اجرای کنسرت رفتندکه نه ازطرف اعراب به آنهااعتنائی شدونه ازطرف ایرانیهایعنی اگرسایتهای داخلی چون تابناک وغیره منشرنمیکردندهیچکس مطلع نمیشدومهم هم نبود وقتی هم مطلع شدندمتاسف ازاینکه چقدرمطلب کم دارندکه چنین گزارشات بی ارزشی منتشرمیکنند آنهاوکارهایشان آنقدربی اهمیت است که هیچوقت باعث تفرقه بین هیچکس نمیشودوذکرآن مطلب ازطرف آن مدیرکانال هم بسیارمضحک است بقول عوام وقدما پشه چیست که کله پاچه اش باشد یعنی بایدبه اطلاعشان رسانده شودشماخودشراناراحت نکن ....
مدتی هست از روحانی و خاتمی . احمدی نژاد و قالیباف و میرسلیم و احمد خاتمی و ازغدی و ......خبری نیست . چه شده . کرونا دنبالشان داده . نکنه این کرونا یک پیام داده ولی کسی متوجه پیامش نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
در جای امنی تجمع کرده اند
از شنبه همه چی عادیه راست گفت کرونا و کمبودها هم داره عادی میشه
100 گیگ اینترنت رایگان به مردم دادید و سرعت اینترت را اینقدر کم کردید که عملن با اینترنت هیچ کاری نمیشه کرد.

این چه وضعیه درست کردید


فقط مردم رو فریب میدید و براشون تله میزارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اینا رایگان چیزی به کسی نمیدن یه کلکی تو کاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
سرعت ایرانسل را انقدر کم کرده انو که حتی یک اخبار را میخواهی بخوانی
باید 3 دقیق منتطر باشید
اینقدر که دروغ مردم را ازار می دهد
بخدا قسم کرونا کمتر و مهربانتر است
دوباره می پرسم
چرا قم را قرنطینه نکردید
اونی که الان میاد بیرون محبوره همون پول روزانه است دولت می تونه اب و غذا بیاره خونه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
شاید قصدی در کار است که قومی ها را میخواهد نابود کند!
رسوایی قم گیت. که قوه مجریه هیچ اختیاری در مورد آن نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
همه می دونیم قوه مجریه اختیاری نداشت و چه کسانی کارشکنی کردن . ولی حداقل انتظار اینه که رییس جمهور اینها رو معرفی کنه و بگه چه کسانی کشور رو تا مرز نابودی پیش می برن . می خوامبدونم چه فرقی کرده که روحانی رییس جمهوره یا اینکه جلیلی یا رییسی رییس جمهور می شدن .....1
ملت مردن و الان توی بیمارستان هستن خوبه؟؟؟؟
خواهران حوزه علیمه ،در صورتیکه ازدر آمدهای مراکز مذهبی به مردم کمک کنید ،ثواب بزرگی را حاصل میشوید ،نه با جمع آوری کمک از مردمی که فعلا در شرایط سخت مالی بسر می برند!
آقای سلیمی که میفرمایند قرنطینه قم سخت بود و ما اینکار رو نکردیم نشون میده متاسفانه نوی کشورما آدمهای غیرمسول در هر کاری دخالت کرده و مانع انجام کار کارشناسی میشوند. آقای سلیمی اگه بخاطر شما و امثال شما نبود الان وضعیت خیلی بهتر بود و کلی ضرر و زیان جانی و مالی متحمل نمی شدیم.
اگر این دوره هم نمایندگان مثل مجلس دهم کم کاری کنند و بیشتر به فکر دولت باشند تا مردم ، اساس کشور ضربه کاری خواهد خورد .چه افرادی که برای احقاق حقوق خود جلوی مجلس دهم تحصن نکردند و چه کم محلی هایی که نمایندگان به آنها نکردند . چه قوانینی که تصویب آنها مشکلات چند ساله خیلی هارو رو رفع میکرد ولی تصویب نکردند و چه قوانینی که تصویب شد ولی دولت آن را به کناری انداخت و نمایندگان سکوت کردند تا حق ضعیف هرروز پایمال تر شود . چه ترحم هایی که به جای مردم به دولت بی رحم کردند و و و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
پرت و پلا نگو فقط به فکر خودشون هستند هر دوره ای میخاد باشه
آقای علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت مچلس خواستار شمول قانون ایثارگری برای پزشکان و کادر درمانی شده.
باید گفت این دیگه چه مسخره بازیه. به خاطر انجام وظیفه ای که حقوقش رو میگیره و چند برابر دیگر مشاغل هم میگیره میخواد از شرایط سو استفاده کنه. اگه اینجوره کارمندان شرکت برق هم که در حین انجام وظیفه دچار برق گرفتگی میشن باید شامل قانون ایثارگری بشن. ایضا تمام مشاغل.
متاسفانه در این شرایط بحرانی مسئولین هر کدام دیگری را نگاه میکند ومنتظرند تا تابستان برسد و اشعه ماوراء بنفش بداد ملت برسد خب این کشور دیگر به رئیس جمهور ومجلس و چه وچه وچه ، چه نیازی دارد آنوقت توقع دارند در انتخابات حضور بالای 70 درصد را شاهد باشیم باور کنین همین بیست وچند درصد هم که شرکت کردند برای این مسئولان زیادی وصدقه سر است چرا باید درآمد کشور در جایی باشد که حق خرج کردن برای سلامت مردم را نداریم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بعد تمام شدن کرونا و تلفات و صدمات سنگین به مردم میگن ما کرونا را شکست دادیم
من به جای مسولین بودم اجازه نمی دادم کسی بدون ماسک و دستکش در خیابان بیاید برای ماسک که یک پارچه است می گفتم خودتان تو خانه با پارچه ماسک درست کنید چند تا هم درست کنید بعد ازمصرف بگذارند تو یک ظرف بگذارند روی چراغ تا چند دقیقه بجوشد و ضد عفونی شود برای دستکش هم حتما هم که نباید دستکش باشد هر نایلونی چه کیسه فریزر یا یک کیسه معمولی را بکشن روی دستشان اموزش های اینجوری می دادم نه اینکه طرح های الکی بدم که قابلیت اجرا ندارد مثل اینکه تو پمپ بنزین باید ال باشد و بل باشد - اموزشهای کاربردی و ارزان می دادم - نه چیزهایی که به نظر سود جویی می یاد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
با کدوم ماسک ماسک دانه ای 25 هزار تومن یا اون ماسکهایی که به ایران دادن پخش شده بین مجلسیها و اقازاده ها ماسکهای اهدایی کاملا مشخصه از کجا و کدان ارگانی وارد شده چند صباحی دیگر سر از مغازه های فروش خیرالنسا در میاید
دل خوشی داریم کدام کاری را برای ما کردن نا وقتی برای خود ویا اطرافیانشان سود نداشته. مملکت بفا رفته شمال برای روسیه که انگار در این برهه از زمان کور و کر است جنوب برای چینی های عزیز که فکر کنم دیگر تا سالیان سال هیچ گونه ماهی در ان نخواهین دید و کرونایی که دو ازشان دستی ازشان تحویل گرفتیم
بعضيها واقعاً جنبه ندارند توي اين اوضاع نگران مردم ايشون راجبه بورس مياد نظر ميده . بورس يك قمار ميباشد و قطعا اينكه كسي سود ميكند كسان ديگري را بدبخت ميكنند بنابراين دولت بايد مديريت كند نه اينكه دلال و كارگزار با مال و جان مردم بازي كند و به صورت ساختگي ارزش گذاري نمايد . كارخانه اي كه فرسوده شده و در بورس ارزشش شده ١٥٠ ميليارد را ميشود با ٣٠ ميليارد تاسيس كرد بنابر اين مردم را عادت به كلاهبرداري و روشهاي ناصحيح پول در آوردن نكنيد . سهام بايد به عنوان سرمايه براي فرزندان ما باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بورس برای مردم عادی قماربازیه ولی برای نورچشمی های صاحب رانت به اسم بورس و کمک به تولید پولشون را چند برابر میکنن
ترفند پانزی و رشد حبابی بسیار شدید در بورس به انتهای مسیر رسیده و کوره نقدینگی سوزی روشن شده.
نان لواش در نالش به اندازه کف دست شده کسی نیست به این معضل طبقه اسیب پذیر رسیدگی کند
یک عضو کمیسیون بهداشت درباره نقد‌ها به قرنطینه نشدن قم در آغاز تشخیص کرونا و شیوع آن به سایر استان‌ها می‌گوید: قرنطینه در مقابله با این بیماری‌ها مفید است، اما قم یک مرکز مذهبی است که رفت‌وآمد در آن زیاد بوده
سلام
اینرا در کجای تاریخ باید نوشت حالا که تمام کشور را گرفته و حتی شهر مذهبی مشهد هم بیمارستانها مشکل دارند آیا این حرف واقعا عقلانی و منطقی است , چین با آن همه جمعیت 40 میلیون را قرنطینه کرد و کرونا را مهار کرد حالا ما قم یک میلیونی را قرنطینه نکردیم و فاجعه به بار آوردیم !! وای اسفا از این تفکر
هم اکنون اخبار تلویزیون اعلام کرده که وضعیت کرونا در چین تمام و خاتمه یافته .......و کارکنان چینی سر کار رفتند . اما از آنطرف میگوید کشورهای اروپای با وجود کرونا در مرحله ورشکستگی قرار دارند . من سوالی از کاربران دارم ایا تا حالا اخباری از وصعیت داخلی و اتفاقات روسیه و چین و کوبا و ونزویلا در تلویزیون ایران میشنوید ؟ دلیل ان چیست . چرا تلویزیون با مخاطب خود مثل مردم‌کره شمالی برخورد میکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
تیتر خبری اعلام می کنه : کاهش تلفات در
و افزایش تلفات در ایتالیا . یه جوری ذوق زده موفقیت از چین می گه انگار یکی
.از استانهای ایرانه . فردا پس فردا مارش پیروزی هم پخش می کنه
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
شاید صدای ما را در آمریکا درست نمی شنوید. نگفتند در چین سر کار رفتند. هنوز 30000 نفر در چین تحت مداوا هستند. از همه دنیا هم بیشتر.
درزمان شروع جنگ تحمیلی بسیاری از بانوان ودختران حتی در حد محصل راهنمایی به بیمارستان‌ها مراجعه و خدمات پرستاری و سایر مواردی که جهت مداوا ونگهداری رزمندگان مجروح مورد نیاز بود را به عهده گرفتند اما اکنون خواهران حوزه اعلام آمادگی میکنند برای خدمات جمع آوری کمک ها و پشت تلفن نشستن و جواب دادن ودر غایت حرف درمانی و ،،،،،،،،،،،،،،،، آنها کجا بودند و ما کجا ؟
آب و برق و گاز را کی مجانی میکنید ؟ آب پشت سدها را خداوند فرستاده . نباید بابت مصرف ان‌پول داد . مثل قدیما همه از چشمه ها اب میخوردند ولی پولی نمیدادند
پاسخ ها
بابکتو ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
تو توی آمریکا برق و آب و گاز مجانی مصرف می کنی؟ نوش جانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اشتباهی مثبت دادم
چمران____انتخابات ۱۴۰۰ بستگی به طرز کار مجلس دارد و نتیجه آن قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان با قاطعیت گفت: اصولگرایان پیروز خواهند شد یا نه.______من باقاطعیت میگم مدعیان اصولگرائی چیزی بنام انتخابات را به رسمیت نمیشناسند وهمینطور که برای رای 20 درصد مردم جشن میگیرن برای 1400 هم برنامه دارند تا مردم مثل انتصابات اخیر شرکت نکنند دیگه واقعا مردم از اصلاح مایوس شده اند وهرکسی برای خودش جشن تحلیف میگیرد آیا دو دولتی کش پیدامیکند یا منتصبان کارخودرا میکنن خداداند بله جناب چمران تشک بی رقیب نیاز به تمرین ندارد
اگر ازدواج میکنید با مهریه بالاتر از ۱۴ سکه تن به ازدواج ندهید . اگر هم بعد از ازدواج اطرافیان گیر دادند که بچه دار شوید دو تا فرزند کافیه . چون در کشوری که ارمانهای یک ملت رای دهنده به حاشیه رانده میشه ولی ارزوهای یک اقلیت جانشین ان میشه بی فایده هست . فرزند زیاد نعمت را زیاد نمیکند . ان شعارها مال دهه های قبل بود که کشور با روش علمی تورم را کنترل میکرد .
پاسخ ها
هرمز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
ناشناس آمریکا نشین، شما که ایران نیستید. این ترامپ دیوانه مبارکتان باشه. فکر کنم خودش هم می دانه که عقلش خیلی زیاد نیست. این برای شما. ما اینجا خودمان مشکلمان را حل می کنیم. نگران ما نباش. برای ما برنامه نریز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
یک بار به اسم بابک نظرمیدی،یک بار به اسم هرمز،تمام ،
هموطنانت رو امریکایی ومزدور معرفی می کنی،
"نان گران نخواهد شد" خب، حالا میخوایید چقد گرونش کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بابا نگو! الان اینا جدی میگیرن و از فردا نون رو هم دوباره گرون میکنن
شهرام همایون و مسعود بهنود و بقیه خارج نشینان اگر در راستای تمایلات شما چیزی بگویند حرفشون سنده .در غیر اینصورت دشمن مردم هستند و دسنشانده عجانب و...
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
مهدی جان حرف را با محتوایش می سنجند نه کی گفته
از ماسک احمدی نژادی استفاده نکنید . چون اصلا ماسک نیست . با خیس شدن یا با اندکی چرخش روی صورت پاره میشه . گردو غبار از آن عبور میکنه . از سرایت بیماری جلوگیری نمیکنهو. بجای ان از شال گردن روی دهان و بینی را بگیرید بهتر از ماسک احمدی نژاد هست . چون به هرحال این دستمال کاغدی چون کاغد هست بعد از استفاده الوده میشه و مردم طبق عادت انرا در خیابان پرت میکنند .
شما مردم را سرکار گذاشتید.
من امیر قلعه نوئی رو به چند دلیل دوسش دارم مهمترینش اینه که امروز صب با خبرنگار تلویزیون مصاحبه ای فوتبالی داشت بعد بسم الله بلافاصله تذکر داد مسئولین بایستی از بهمن ماه جلوی تکثیر کرونا را میگرفتند نه اینکه بخاطر افتضاحاتی منظورم همون دوتا مشت محکمه که به استکبار زدیم اطلاع رسانی وجلوگیری ازتکثیر را به تاخیر اندازند آخه این مجلس 20 درصدی ارزش این بلای عظیم راداشت چه کسی ضامن خسارتهای جانی ومالیست حالا لاریجانی رفت قالیباف حرف گوش کن آمد سلحشوری بختیاری رفت دیگه یک نفر هم حرف دل ملت رو نمیزنه این خط اینهم نشان
قم شهر مذهبی است و رفت و آمد در آن زیاد است پس نمی شد قرنطینه کرد یعنی چه؟ وظیفه ذاتی مسولیت تان در مدیریت کشور انجام ندادید پیشکشتان باد، حداقل به شعور مردم ایران توهین نکنید. استان قم و مشهد استان های مستقل با حکومت های مستقل از مرکز شده اند
فقر و فساد و کرونا ؛ سوغات بچه قرتیا
بر همگان ثابت شده است که مدیران این کشور علی رغم ادعایی که دارند. در توسعه و رفاه این کشور ناتوان هستند ولی با غرور بالایی که دارند حاضر به سپردن کشور به دست مردان پرقدرت و دلسوز مردم نیستند.
به راستی چکار باید کرد.
مردم و نظام باید جکار کنند.
مردم و نظام گرفتار افرادی نظیر ویروس کرونا شده اند که باعث مهجوریت نظام و مردم در کل دنیا شده است.
ایا باید منتظر ظهور ابر مردهایی نظیر کریمخان. نادرخان. بود.
دلار چند نرخی
بنزین چند نرخی
حقوق های چند نرخی
حمایت های طبقاتی چند نرخی
مواد غذایی چند نرخی
تصمیم گیری های چند وجهی
عوارض چند نرخی
ملیت های چندگانه

کشور را یک شبه و با یک فرمان می توان به مسیر درست هدایت کرد.
ملت و نظام بسیار از خود مایع گذاشته و مقاومت کرده اند. نه فقط در مقابل بدخواهان خارجی بلکه ندانم کاری داخلیها
یا صاحب الزمان عجل علی ظهورت
فقط دعا کنید هیچ چاره دیگری نداریم تاریخ اینا ثابت کرده تمام اپیدمی های طول تاریخ با دعا حل شدند خواهشا فقط دعا کنید
۷۴۰ میلیارد جامعه المطفی برای روحانیون خارج از کشور را به بخش درمان و سلامت و پرستار و بیمار و دکتر قرار دهید . چرا وقتی به مردم میرسند میگویند بودجه نداریم . روستای ما ۳۰ سال جاده احداث شده هنوز آسفالت نشده . وقتی هر وقت مراجعه میکنیم میگویند دولت بودجه ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
٢ هزار ميليارد براي حوزه هاي علميه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
همه این بودجه ها را به سر جمع بودجه های دولت اضافه کنن بودجه دودهم درصد زیاد میشه و به بودجه وزارت بهداشت اضافه کنن حداکثر 2 درصد بودجه اضافه میشه ...
وطنم وطنم وطنم
اقاي نماينده اين چه استدلال مسخره اي است كه عنوان ميكنيد چون قم مركز مذهبي است و رفت وامد زياد است قرنطينه نكرديد . عذر بدتر از گناه . اخه اين چه استدلال خنده داري كه عنوان ميكني. اتفاقاً دقيقاً بايد با همين استدلال قم رو قرنطينه ميكرديد. كه تاامروز اين تعداد وبه اين گسترگي ويروس كرونا توسعه پيدا نميكردبراي اينكه مملكت حسين قلي خاني اداره ميشه نه بر اساس أصول مملكت داري
. هنوز وضعيت به فاجعه تبديل نشده است . خدا رحم كنه به اين مردم بيچاره كه شما ها براشون تصميم ميكيريد .
تابناك جان ! از اقاي روحاني خبري داري ؟ كجا هستند ايشان ؟ كم كم داريم نگران ميشيم .
این سعودی ها چقدر احمقند با جمع کردن 4 تا معلوم الحال به فکر تجزیه ایران هستند. آخه احمق ها صدام بیچاره که از همه شما ها قویتر و جور و بز دار تر بود. کویت را چند دقیقه ای بلعید و مناطقی از عربستان را هم گرفت. اگر آمریکا و دیگران نمی آمدند عربستان را هم گرفته بود. این بدبخت با وجود اینکه هم دنیا پشتش بودند، در مقابل ایران به عجز و لابه افتاد. پادشاه مفلوک عربستان که راه رفتنش هم بلد نیست، می خواهد ایران را تجزیه کند؟ یمن پا برهنه را به کمک 8 تا کشور نتوانسته اید کاری بکنید. این حماقتها را از سرتان بیرون بیارید. شما همونهایی نیستید بعد از شهادت سردار سلیمانی لال شده بودید. اینور اونور می رفتید تا نکنه ما حساب آمریکا را هم کف دستتان بگذاریم؟ به اون چارتا بادبادک آمریکایی می نازید؟ ما بالاتر از اونها را هم سالم از هوا گرفتیم. سرنگون کردیم و ... فکر کنم مثل اینکه مرگتان رسیده است.
چرا حوزه های علمیه را که اتاق و حجره زیادی دارند برای قرنطینه کردن بیماران اختصاص نمی دهند؟
ویروس کرونا اینقدر حرکت سریعی دارد و آن چیزی نیست جز پاها و بدنه و بافت چنگکی مانندی که دارد شروع به حرکت میکحد . این حرکت بتدریج و در شرایطی و محیطی هست که دمای ان کمتر از ۲۰ درجه باشد یعنی هر چه سرما بیشتر باشد بیشتر تکثیر پیدا میکند و الان فلان‌مسول فکر میکند که با قرنطینه کردن خود از دست این ویروس موذی فرار میکند در صورتی نمیداند که این ویروس از طریق لوله فاضلاب شهر خانه به خانه به هم ربط و راه پیدا میکنند .
خونه خدا رو تعطیل کردن ولی کنسرت شون رو نه
کرونا حق شماهاست که اجازه ندادید که قم یک کشور مستقل شود .
اگر قم یک کشور مستقل شده بود میشد مرز ایران و قم را سریع بست.
دیگر قرنطینه هم لازم نبود.
لطفا توجه داشته باشين اگر تمام خبرها را برعکس کنيد دقيقترين خبر دستتتون ميياد مثلا::
وقتي ميگه من در تهران هستم يعني من در تورنتو هستم دايورت کردم به تهران.
اگر اين قانون رو رعايت کنيد ميبينيد که درست ترين خبرهاست.
ديگه هم نگين مسيولان دروغگو.
این موضوع آقای جاسبی بعدا تقش در می یاد. همیشه در این کشور اول یک موضوع شایعه اعلام می شود که ذهن ها آماده شود و بعد از یک مدتی اصل ماجرا اعلام می شود. در این صورت ذهن مردم بیگانه با این مطلب نیست و راحت تر از کنارش می گذرند.
اگر خبر درست باشد مشکل خاصی هم وجود ندارد، چون این پول، پول زحمت کشیده ایشان است و حتما حقشان است. به قول یکی از اساتید مردم غلط می کنند که حرفی بزنند، چون مردم حقی ندارند!
روحانی گفته یه چیزی شده شماها بمن نمیگین!چراهمه دارن دنبال ماسک میگردن!؟
من نميدونستم آقاي دكتر جاسبي روزنامه هستند!
.........روزنامه و استاد دانشگاه هستم.......
خانم الهیان نماینده ۴ درصد مردم تهران
اولا بیمارستان شما که خوب بوده
دوما هر چیزی را به رهبری لطفا و خواهشا نسبت ندید
قرار نیست در هر حرفی از رهبری مایه بگذاریم
خود لاهوتی و امثالهم توی این سالها خساراتی بس بیشتر به اقتصاد و ملت زدند میشناسمش که میگم!!!
" اما قم یک مرکز مذهبی است که رفت‌وآمد در آن زیاد بوده " اصلا به همین دلیل باید قرنطینه می شده وگرنه اگر رفت و آمد نباشد چه نیازی به قرنطینه است ؟
از کی تا حالا دیدگاه امثال شهرام همایون برای تابی و امثالهم مهم شده. شما مجوز بدید تا این دوستان بیان داخل خانه خودشون بخونن تا چش تجزیه طلبان درآد. تحلیل آبکی این و اون رو ننویسید. همشون وطن دوستن.
کرونا تحریم اقتصا فلج ایرانی ها را نابود و به هلاکت میرساند الحمدلله رب العالمین
چرا نمیشد قرنطینه کرد حالا باید ایران رو قرنطینه کنید حالا دارند از قم تشریف میارند اصفهان
فکر نمی کنم خانم الهیان به کرونا مبتلا شده باشد ایشان امروز گفت مبتلا به کرونا شدم و دو روز بعد گفت از بیمارستان

مرخص شده ام با این کارها چه هدفی دارند و مردم را چی تصور می کنند
در واقع در كشور ما دولت و مجلس يك سمبل هستند
کدخداپرستان همچنان در سراب توهم غرب گیج و منگ هستند
جاسبی نگفته که 125 میلیارد تومان چه شده فقط گفته من به توصیه وزارت بهداشت بخاطر کرونا بیرون نمیایم راستی کرونا برای عده ای مثل جاسبی برکت بوده وبهانه ای عالی
چرا اقساط یکما عقب بندازند همانطور که مردم حال. ضرر هستند بانک ها بهتر اقساط نگیره و همینطور اگه میگند.
اصغر آقا چرا آسمان ریسمان می کنی تو به جهان چه کار داری
یک سوال یک جواب
چرا قم قرنطینه نشد
طبق معمول لج بازی
تعصب
ندانم کاری.
آسمان به زمین می آمدت اگر ر قرنطینه می شد !!!؟؟،
آقا اصن الان کدام بی احترامی هست ؟؟؟حال حاضر یا اون موقع
آقا چرا شما فک می کنید همه چیز توطئه هست
باید اول مقاومت کرد !!!بعد ضررش را دیگران بدن !!!!!
کدو
نه ترا خدا گرون کن
گرانی نتیجه دلار ۱۵هزار تومانی دولت و پتروشیمی ها است که از فروش نفت و گاز و مواد پتروشیمی به دست دولت میرسد و بجای ۳۸۰۰تومان به ۱۵هزار تومان می فروشد و به کرونا ربطی ندارد.در جهت رفع تحریمها حرکت کنید وگر نه اقتصاد و دین و فر هنگ و خانواده نابود خواهد شد.
کرونا از زمانی که زیارت عراق رفتند وارد ایران شد و مرگ بالای پزشکان و کادر درمان به علت عدم اطلاع رسانی از ویروس در آن زمان و نداشتن امکانات کنترل و تشخیص بوده و به اقتصاد فشار زیادی نیاورده کما اینکه دلار دو سال است که چهار و پنج برابر شده.
عراقی ها هم که به قم یا شمال رفتند ویروس را پخش کردند.
رضا از آلمان شرافت هم چیز خوبیست.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار