«بورس تابناک» در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه؛

نگرانی ۴۸ ساعته سهامداران فعلا برطرف شد/ هراس سازمان بورس از هجوم نقدینگی به بازار سرمایه/ لزوم افزایش عرضه و ورود شرکت‌های بزرگ به بورس/ تأثیر منفی تصمیمات شبانه در شرایط جنگ اقتصادی

یکی از مسائلی که فعالان بازار سرمایه به آن اشاره می‌کنند، این است که هرگونه تغییر در خصوص دامنه نوسان باید سه روز کاری قبل از اجرایی شدن به اطلاع عموم بازار برسد؛ حال آن که این مورد نیز رعایت نشد و پس از پایان معاملات هفته جاری و در غروب چهارشنبه شاهد اعلام کاهش دامنه نوسان در معاملات بورس و فرابورس از ۵ درصد به ۲ درصد بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۶۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱ 06 March 2020

نگرانی ۴۸ ساعته سهامداران فعلا برطرف شد/ هراس سازمان بورس از هجوم نقدینگی به بازار سرمایه/ لزوم افزایش عرضه و ورود شرکت‌های بزرگ به بورس/ تأثیر منفی تصمیمات شبانه در شرایط جنگ اقتصادی

تابناک اقتصادیخلاصه ماجرا این بود که غروب چهارشنبه شرکت بورس و فرابورس اعلام کردند دامنه نوسان معاملات از روز شنبه از 5 درصد به 2 درصد کاهش می یابد؛ موضوعی که اعتراض فعالان بازار را به شدت برانگیخت.

به گزارش بورس تابناک، رییس کل بانک مرکزی امروز در مصاحبه ای با تاکید بر نگرانی های رییس سازمان بورس برای مدیریت این بازار از تعویق محدویت اعمال شده بر دامنه نوسان و در نهایت وزیر اقتصاد از لغو این تغییرات خبر داد.

ساعتی پیش؛ وزیر اقتصاد و رئیس شورای عالی بورس بر اساس مشورت به عمل آمده با اكثریت اعضای شورای عالی بورس به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، دستور داد، مصوبه هیات مدیره آن سازمان در خصوص كاهش دامنه نوسان به دو درصد، را به دلیل لزوم مدیریت و تعادل بازارهای مالی در حوزه های اقتصادی كشور، فعلا منتفی شود و تأكید كرد از روز شنبه (17 اسفندماه جاری)، دامنه نوسان در بورس و فرابورس از ۲ درصد به روال عادی بازگردد.

نگرانی ۴۸ ساعته سهامداران فعلا برطرف شد/ هراس سازمان بورس از هجوم نقدینگی به بازار سرمایه/ لزوم افزایش عرضه و ورود شرکت‌های بزرگ به بورس/ تأثیر منفی تصمیمات شبانه در شرایط جنگ اقتصادی

یکی از موضوعاتی که بارها از طرف سرمایه گذاران برای عدم تمایل به سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد کشور بیان می شود، تغییر مکرر قوانین در کشور است.

حال این پرسش پیش می آید که این ماجرا چه تاثیری بر روند بازار خواهد داشت؟

کمترین ضربه ای که این چنین تصمیم گیری هایی بر پیکره اقتصاد ما خواهند داشت، فرار نقدینگی است، پس از شهادت سردار سلیمانی و اقدام متقابل کشور، سرمایه گذارانی که به قدرت بازدارندگی کشور ایمان پیدا کرده بودند، نقدینگی را به طرف بازار سرمایه روانه کردند و در نتیجه شاهد ورود نقدینگی عظیمی به بازار بودیم.

اما اصل داستان چیست؟

واقعیت این است که هجوم نقدینگی به بازار سرمایه مدیران سازمان بورس را نیز همچون آن دسته از فعالین بازار که ریزش و رکود سال های ۹۲ را به خاطر دارند، وحشت زده کرده است.

شاپورمحمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که سال ۹۶ وعده حذف حجم مبنا و ایجاد دامنه نوسان پویا را می داد و این اقدامات را مثبت می دانست، چرا در مسیری خلاف آنچه وعده داده بود، قدم برداشته است؟

مدیران سازمان بورس در پی آن هستند که با اعمال برخی محدودیت ها، روند را آرامتر کرده و فرصتی برای آشنایی بیشتر سهامداران تازه وارد به بازار فراهم آورند، لیکن فراموش کرده اند که کمترین تأثیر این تصمیمات شبانه، در شرایط جنگ اقتصادی فرار نقدینگی از بورس به سمت بازارهای تورم زا همچون ارز، طلا، خودرو و مسکن است که در شرایط فعلی افزایش قیمت‌ها در آنها می‌تواند عرصه را بیش از پیش بر مردم تنگ کند.

یکی دیگر از مسائلی که فعالان این بازار به آن اشاره می‌کنند این است که هرگونه تغییر در خصوص دامنه نوسان باید سه روز کاری قبل از اجرایی شدن به اطلاع عموم بازار برسد حال آن که این مورد نیز رعایت نشد و پس از پایان معاملات هفته جاری و در غروب چهارشنبه شاهد اعلام کاهش دامنه نوسان در معاملات بورس و فرابورس از 5 درصد به 2 درصد بوده‌ایم.

کاهش دامنه نوسان به 2درصد در حالی برخلاف سایر بورس‌های دنیا که حجم مبنا و دامنه نوسان ندارند، قرار بود اعمال شود که سهامداران در هر خرید ۱.۴ درصد مالیات و کارمزد کارگزاران را می پردازند و در حقیقت به ازای هر خرید و فروش در این وضعیت حدود سود اندکی به سهامداران خرد تعلق می گیرد.

در همین خصوص خبرنگار بورس تابناک در گفت و گویی با مهدی افشار اعلم، کارشناس بازار سرمایه نظر وی را برای ایجاد تعادل در بورس در شرایط ایجاد شده جویا شد.

مهدی افشار اعلم با بیان اینکه سازمان بورس از هجوم نقدینگی به بازار سرمایه و افزایش غیر منطقی قیمت ها هراسان شده اظهار کرد: بازگشت به اصول اولیه و ابتدایی مفهوم بازار را راه حل این موضوع دانست.

وی با بیان اینکه چنانچه بازاری با عدم توازن مواجه شود، از بین چند مولفه تاثیرگذار، دو مولفه عرضه و تقاضا نقش اساسی دارند، ادامه داد: اگر بازاری از تعادل خارج می شود و به طرف افراط و تفریط پیش ‌رود، باید بررسی شود کدام یک از این دو مختل شده و با بررسی این دو مولفه و ایجاد تعادل از افراط و تفریط در بازار جلوگیری کرد.

افشار اعلم افزود: با توجه به اینکه شاهد افزایش تقاضا به دلیل حجم نقدینگی هستیم و نمی‌توانیم مولفه های موثر بر تقاضا را حل کنیم برای اینکه بازار از تعادل خارج نشود، باید عرضه ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه نمی توان عرضه را در بازارهای مثل ارز یا مسکن در کوتاه مدت افزایش داد، خاطرنشان کرد: برای اینکه نقدینگی در بازار بماند تا تورم نجومی ایجاد نشود و به سایر بخش‌های اقتصادی سرایت نکند، باید عرضه سهام را افزایش دهید.

افشار اعلم با اشاره به اینکه سازمان و زیرمجموعه های آن باید با دولت مذاکره کنند به نتایج موفقیت مذاکرات سازمان در تدوین قوانین بودجه اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار رییس سازمان بورس در کمیسیون‌های مختلف مجلس حضور پیدا می‌کند و دغدغه فعالان این بازار را به گوش نمایندگان مردم می رساند.

وی ادامه داد: در این شرایط نیز سازمان باید با دولت مذاکره و آنها را برای عرضه شرکت‌های بزرگ در بورس متقاعد کند تا بازار تشنه سیراب کند و آرام شود.

افشار اعلم همچنین برخی اقدامات همچون محدود کردن کدهای معاملاتی جدید را تمسخر آمیز خواند و گفت: اعمال این چنین قوانینی اصلاً پسندیده و شایسته نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷
بعد از پاسخ نظامی ایران به آمریکا ترس از حمله نظامی آمریکا در آینده نزدیک بین مردم از بین رفت و هجوم سرمایه ها به بورس آغاز شد.بجای محدود کردن بورس دولت و نهادهای شبه دولتی باید سریعا شرکت های خود رو وارد بورس کنند و شناوری سهم ها رو هم تا حدودی بالا برد
رشد بورس هم ساختگی هست. تابناک جان شما چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
احسنت
عالی
فردا بورس با این تصمیم کارشناسی ۲۰۰ هزار واحد مثبت میزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بایدازسودهای باداورده سهامداران بورس نورچشمی مالیات گرفته شود
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
برادر آمریکایی، خیت شدی که! شاخص امروز 6000 واحد
منفی شد!
خداروشکر
چه عجب یه تصمیم عاقلانه گرفتند تو این مملکت
بنده بعنوان سوال مطرح میکنم آیا میشود در نمایشگر بورس با توجه به وضعیت درصد خطربودن شرکتهای حاضر در بورس شرکتهارا در سه یا چهار گروه رنگی به نمایش گذاشت مثلا" شرکتهاییکه کاملا وضعیت بی خطری دارند در گروه سبز کمی خطرناکتر را در گروه زرد و خطرناکتر را در گروه نارنجی وخیلی پر ریسک را در گروه قرمز نمایش داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
سلام
در حال حاضر این کار در حال انجامه البته فقط برای بازار پایه با تابلوهای قرمز زرد و سبز
ضمنا دامنه نوسان این شرکت ها بر اساس این تابلو ها متغیره مثلا برای تابلو قرمز 1 درصد هستش
اما اصل بازار سهام بر پایه ریسک پذیری بنا شده ، باید دانش معاملاتی سهامداران جدید بالابره
در عجبم چرا این همه نادانی از مسئولین بورسی چ را کسی ورود نمی کند . تصمیمات شبانه تفکر پشت تصمیمات صفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
بورس رو ولش کنین دوهفتس مرگ بر دنیا نگفتیم خناق گرفتیم
عرضه های اولیه با درصداندک 15 درصد اصلا راهگشانیست .وباعث ایجادشدیدحباب می شود.مسئولان بورس باید عاقلانه رفتارکنند.
نابودی بورس نزدیک است
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چی به تو میرسه غیر از بدبختیش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اماده ترکیدن حباب بزرگ
این سیل نقدینگی هرجا بره همین داستان هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
ابدا اینطور نیست . سیل نقدینگی هر وقت وارد بازار املاک شده علاوه بر بالا بردن شدید اشتغال بخاطر افزایش ساخت و ساز ، کل بازارهای دیگه از خودرو گرفته تا لوازم خونگی و صنایع کارخونه ای و غیره رو هم بشدت رونق داده چون پول تو دست و بال همه چرخ میخوره . اما این بورس لجن با بلوکه کردن کل نقدینگی کل اقتصاد رو شش ساله به ورطه رکود عمیق و فریز محض کشونده . اینه تدبیر و امید خلاصه کردن اقتصاد کشور در یک بورس بیمار و دستساز و سیاه بازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
نوپای پیک نیک نشستی درمورد بورس نظر میدی مسکن بهتره بازار ها رو را میندازه داش یه پوک دیگه بزن شاید نظرت عوض شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ناشناس 22:32 تو کدوم بنگاه معاملاتی خرید و فروش می کنید؟ البته خرید که نمی شه گفت 10 تومان می خرید و پنجاه تومان می فروشید..بورس هر چه باشد هزار مرتبه شرف دارد به کار دلالی
کاهش دامنه نوسان از 5 به 2 درصد باعث باقی ماندن صفهای خرید برای روزهای بیشتری شده و صفهای خرید قفل میشوند که منجر به ایجاد احساس عدم امکان دستیابی به سهام و افزایش عطش روانی بیشتر برای خرید و سنگین تر شدن صفهای خرید میشود و در نهایت باعث رشد بیشتر قیمت سهام شرکتها میگردد. از تصمیمات سازمان بورس و آقای شاپور محمدی بسیار سپاسگزاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تا حجم مبنا پر نشه قیمت ۲ درصد افزایش پیدا نمیکنه.
لطفا نویسنده این مقاله رو معرفی کنید بشناسیمشون

ثابت کردند که بسیار بسیار بی سواد و سطحی نگر هستند
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
کاش جنابعالی اندکی از اون سوادت رو نشون میدادی ببینیم نظر گهربار شما چیه.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فرصتی برای آشنایی بیشتر سهامداران تازه وارد به بازار
!!!
برای آشنایی سهام داران تازه وارد می توان سقفی مثلا به مدت یکسال برای آنها در نظر گرفت نه اینکه کل سهامداران را به یک چشم دید.
مصداق بارز دستوری بودن اقتصاد !!!
شبانه ودرروزتعطیل تصمیم محدودکردن دامنه رشدبورس نورچشمی را برای جلوگیری ازسقوط و ادامه رشد مهندسی شده ان تغییر دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
اقتصاددستوری
نرخهای دستوری
رشددستوری
من یقین کردم که افراد بی سوادی در امور اقتصاد کشور حاکم هستند. چون در حالی که در اقتصاد جهانی با نیم درصد و یک درصد اقتصاد را کنترل می کنند در کشور ما با ۷۰ و ۸۰ درصد می خواهند موضوعات اقتصادی را کنترل می کنند. تغییر ۵ درصد به دو درصد محدودیت قیمت بورس یعنی تغییر ۷۰ و ۸۰ درصدی
هر روز یه قانون وهر روزیه کلاهبرداری حدید
تا کی مملکت باید تاوان این افراد را بدهد.ایا نباید بر کنار شوند.
مصداق بارز دستوری بودن اقتصاد !!!
شبانه ودرروزتعطیل تصمیم محدودکردن دامنه رشدبورس نورچشمی را برای جلوگیری ازسقوط و ادامه رشد مهندسی شده ان تغییر دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
همه امارهاونرخهای اقتصادی همینطوری غیرواقعی وساختگی هستند
دستوری برای جلوگیری ازسقوط بورس نورچشمی دستوری !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
باچه صدای مهیبی منفجربشه این حباب بورس
با اینگونه اقدامات نمیتوانیدمانع ازسقوط عنقریب بورس نورچشمی شوید
حمایت های شبانه روزی ازبورس بشدت حبابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
بورس اروپا وکل دنیا بشدت بخاطرکروناسقوط کردند درایران به لطف اقتصاددستوری بورس نورچشمی نه تنها سقوط نکرد بلکه دایمارشدکرد وهمچنان درحال رشدکاذب است
انشالله باهمین دامنه نوسان ۵ درصدی شدت وسرعت سقوط بورس بیشترخواهدشد هرچندموقع سقوط شبانه محدوده دامنه را دوباره به دودرصدکاهش میدن این مصداق بازر اقتصاد دستوری است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
نابود یکدفعه بشه این بورس
همه چیزهواین مملکت دستوریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
درست مثل امار بیکاری وتورم
ازقضا اقدام بورس جدای از عدم فرصت سه روزه که ممکن بود به ریزش شدید بانجامد کاملا درست بود ولی احتمالا بعضی از ما بهتران که بعید نیست دست اندارکاران شرکت شستا و تامین اجتماعیاز انجمله و دیگر بازیکران عمدی دولتی و خصوصی رانتی باشند و کیسه به عرضه اولیه و ۵% های طولانی و افزایش ارزش دارایی های خود چشم دوخته بودند تا کارامدی کاذب خود را با قیمت سهام نجومی احسنت نمایش دهند با فشاراین قانون را چه زود لغو کردن
اگر مصلحت مردم در کاربود چرا در مورد بنزین و بسیاری از مشکلات مثل کانی, بیکاری و غیرع اینطور سریع وارد عمل نشدن???
حبوبات هم گران شد
شکرخدانخودولوبیا هم برای مسولیین وقشرثروتمندشد
همین تصمیمات بدون کارشناسی سازمان باعث به خاک سیاه نشاندن سهامداران شد.ایا قضیه شرکت کنتورسازی را بخاطر نمی آورید که سازمان بورس چه کرد!؟
نرخ دلارراهم همینگونه دستوری وغیرواقعی والبته موقتا پایین نگه داشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
آخی چی شده نمی تونی دلارهاتو بفروشی؟
در ابلاغيه اخير بورس آمده بود كه در يك دوره سه ماهه اين تصميم قابل بازنگري است.
بنده يك پيشنهاد براي مسئولين دارم: هر تصميمي مي‌خواهند بگيرند بگيرند؛ ولي فقط طوري تصميم بگيرند كه براي يك دوره زماني حداقل پنج ساله بتوانند آن را تغيير ندهند.
بیشتر حبابه چطور میتونه‌در این اوضاع که کشور ما را کرونا در گیر کرده هر روز سهام مثبت بزنه بنظر من ساختگی است سهامداران باید دقت کنند.شما سهام احیا سپاهان با نماد واحیا را ببینید هر روز مثبت زده و ظرف چن ماه دوبرابر شد آیا منطقی است .بعضی از سهام دیگر هم همینطور پس مواظب سرمایه خود باشید .بعضی ها با همین طمع کل سرمایشون و حتی خونه مسکونی آنها بر باد رفت .الکی قمار نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اصلا بورس یک قمار شرعی است
ضرب المثلی اس که میگه جوجه را اخر پاییز میشمارن هیچ تردیدی نیست که سا ۹۹ دوچیز ریزش شدید داره یکی بورس یکی مسکن این خط این نشان میکن سا ۹۹ رکودعمیق خودراشروع میکنه واز ترس تصمیمات مجلسیان جدید مالکان ومحتکران مسکن باریزش قیمت ملکهایی که کهکشانی قبمت انها در سال ۹۷ و۹۸ بالا رفت قیمتها ریزش وبا قیمت معقول ومتعادل ملکهای خودراعرضه میکنند وازطرفی ریزش بورس که اظهرمن الشمس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
حالا اینا رو پای پیک نیکی بهش رسیدی داش
مش مشتبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تا حالا کسی به خاطر ندارد ارزش مسکن تو این مملکت فرو بریزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
شما مواظب خودتان باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بااین وضع کسب کار بعید نیست
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
استااااد!!!! میشه یکی از دلایلتون را برای ریزش بورس بیان بفرمایید.
با تشکر :-)
حرص گردانندگان خیمه شب بازی بورس رو درنیارید . یه موقع دیدین زدن سیم آخر فقط تو نیم دقیقه شاخص رو 10 میلیون واحد بردن بالا ها . از ما گفتن
رشد بورس به کسی آسیب نمیزنه
بورس توایران فقط عددسازی هست
خیالی نیست، سرمایه‌داران شریف پولشون را بذارند در خرید و فروش مواد بهداشتی و الکل و ضد عفونی کننده‌ها و ماسک و.... نون تو روغن...
کجای دین به شماها اجازه داده اینطور با جان و مال مردم بازی کنید
این فردیکه پاسخ داده عجب باید بهش گفت جان مش رجب . کدامین عقل سلیم است که بپذیرد وضعیت بورس وبالا رفتن ان طبیعی است؟ ازتحریم بیرون امده ایم؟
یکی اون شاخص مسخره رو درست کنه، نزدک با ارزش 100 برابر بورس ایران شاخص اش 10000 هست. یه جوری هم از حباب حرف می زنند مثل اینکه خودرو و مسکن حباب ندارند.
لبوتان سهامی که رشد خوبی خواهد داشت
بخرید و فقط سه ماه نگهدارید
بایدازسودهای باداورده سهامداران بورس نورچشمی مالیات گرفته شود
فرضاوقتی 100 میلیون بذاری تو بورس بعد پولت به میلیارد برسه معنیش چاپ پول و افزایش نقدینگی هست یا نه؟اگر رشد بورس حبابی و غیر ارزشی باشه خودش تورم درست میکنه یا نه؟
یکی از دلایل افزایش قیمت سهام افزایش از تجدید ارزیابی هستش.خب وقتی شرکتی 1400 درصد افزایش سرمایه تجدید ارزیابی میده بایدم شاهد افزایش قیمت سهامش باشیم بعضیا میگن نه نباید قیمت سهام بره بالا!باید همون قیمت قبلی بمونه،خب اون موقعی که مسکن و ارز وغیره چند برابر میشد ولی سهام ما درجا میزد شما کجا بودید؟اون موقع نگران نشدید مسئولان؟
به نظر من وارد شدن سیل نقدینگی به بورس باعث تامین مالی راحتتر شرکت ها میشه و این خودش باعث افزایش دوباره ارزش بورس خواهد شد حالاحالاها در بورس هستم
شبانه ودرروزتعطیل باهدف حمایت ازبورس نورچشمی مصوبه هیات مدیره بورس را وتو کردند ودامنه نوسان رااز ۲ درصد به همان میزان قبلی یعنی ۵ درصد رساندند غافل ازاینکه بااین تصمیم سرعت وشدت سقوط بورس بیشتر خواهدشد !!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار