بازدید 43605
هزار و نهصد و پانزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

تمجید ژنرال کهنه کار آمریکایی از سردار سلیمانی / روایت پورابراهیمی از حضور کارچاق‌کن‌ها در مجلس / گلایه عضو پایداری از برخی اصولگرایان

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: حاضرم سوگند بخورم سطح زندگی بیش از ۷۰ درصد مردم اروپا پایین‌تر از مردم ایران است / اگر قاضی‌پور تایید صلاحیت نشود، چه واکنشی نشان می‌دهد؟ / بیانیه گام دوم کشور را از شر مسئولان غیرانقلابی نجات می‌دهد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ 06 February 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
آمریکا از دو ماه قبل تصمیم به ترور سردار سلیمانی گرفته بود
 
دبیرکل عصائب اهل الحق گفت: تصمیم به ترور سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس، دو ماه قبل از حادثه، توسط آمریکا اتخاذ شده بود.شیخ «قیس الخزعلی» در مصاحبه تلویزیونی که چهارشنبه در برخی از رسانه‌های مقاومت عراقی بازنشر شد، افزود:‌ بر خلاف تصور ترور سردار سلیمانی ارتباطی با قضیه پایگاه K۱ در کرکوک یا تحصن اعتراض آمیز در برابر سفارتخانه آمریکا ندارد بلکه از دو ماه قبل از حادثه ترور، آمریکایی‌ها تصمیم به حذف فیزیکی سردار سلیمانی گرفته بودند. وی درباره علت ترور سردار سلیمانی گفت که بخشی از ترور با طرح معامله قرن و تحولات داخلی عراق ارتباط دارد و شهید سلیمانی توانسته بود که طرح «الف و ب» آمریکا را در خصوص اوضاع داخلی عراق خنثی کند. به گفته وی، آمریکایی‌ها از ابتدای اعتراضات خیابانی عراق برای خونریزی گسترده در این اعتراضات یا بزرگنمایی شهدای اعتراضات برنامه ریزی کرده بودند تا به این وسیله «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر را مجبور به استعفا کنند. شیخ الخزعلی افزود آمریکا با کمک یکی از روسای سه گانه عراق برای رساندن یک چهره مشخص به پست نخست وزیری برنامه ریزی کرده بودند، اما سردار سلیمانی این طرح را با شکست مواجه کرد.
 
تمجید ژنرال کهنه کار آمریکایی از سردار سلیمانی

ژنرال سابق ارتش آمریکا در شبکه الجزیره قطر به تمجید فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخت. مارک کیمیت ژنرال سابق ارتش آمریکا در شبکه الجزیره قطر گفت: اول اینکه باید بگویم ما بسیار خوشحال می‌شدیم، اگر ژنرال قاسم سلیمانی طرف ما بود؛ او افسری بسیار باهوش و در اجرای تاکیتک‌های نظامی فوق‌العاده بود، اما متاسفانه در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ تصمیم گرفت فعالیت‌هایش را علیه آمریکایی‌ها تشدید کند. وی افزود: ما دیدیم او با نیرو‌های بسیج مردمی (الحشد الشعبی) چه توانایی‌ها دارد. در بغداد بودم و از تشکیل این نیرو خوشحال شدم، چون این الحشد الشعبی بود که داعش را شکست داد، اما به محض پایان جنگ با داعش ژنرال سلیمانی و الحشد الشعبی مسیری کاملا متفاوت در پیش گرفتند.
 
روایت پورابراهیمی از حضور کارچاق‌کن‌ها در مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حضور کارچاق کن‌ها در مجلس را یکی از مشکلات بزرگ خواند و گفت: کارچاق‌کن‌ها افرادی هستند که قبلاً در دولت یا مجلس مسئولیتی داشته اند و واسطه‌گری می‌کنند. محمدرضا پورابراهیمی در خصوص شاه‌راه‌های فساد در مجلس دهم گفت: دفاتر نمایندگان در تهران و شهرستان‌ها از نقاطی است که امکان ایجاد فساد در آن‌ها وجود دارد، متأسفانه افرادی که در دفاتر نمایندگان کار می‌کنند به رغم اینکه مورد اعتماد نمایندگان هستند گاهی از جایگاه خود سوءاستفاده کرده و بعضاً بدون اطلاع نمایندگان دست به فساد می‌زنند. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان به افرادی که برای حل مشکلاتشان به آن‌ها مراجعه می‌کنند، بعضاً اعتماد می‌کنند و برای افرادی که نمی‌شناسند توصیه نامه‌هایی می‌نویسند؛ برای نمونه، افرادی با عنوان تولید کننده به کمیسیون اقتصادی مراجعه می‌کردند تا مشکلات آن‌ها برای دریافت وام و مجوز‌ها حل شود، برخی از نمایندگان بدون شناخت کافی برای افراد توصیه نامه می‌دهند و بعد از مدتی متوجه مشکلات پرونده تخلفات آن‌ها می‌شوند، اما دیگر کار از کار گذشته است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روش ما در کمیسیون اقتصاد این بود، افرادی که برای حل مشکلاتشان به کمیسیون مراجعه می‌کردند، باید از نماینده شهرستانشان تاییدیه می‌آوردند و نماینده شهرستان برای کمیسیون در راستای حل مشکل این افراد نامه می‌نوشت و ما نامه را برای حل مشکل فردی که از سوی نماینده تأیید شده بود برای وزارتخانه مربوطه پاراف می‌کردیم. وی ادامه داد: اگر هم احساس می‌کردیم، نماینده تأیید کننده دارای مشکل خاصی است با احتیاط با موضوع برخورد می‌کردیم.
 
حاضرم سوگند بخورم سطح زندگی بیش از ۷۰ درصد مردم اروپا پایین‌تر از مردم ایران است

حجت الاسلام عباسی گفت: بنده در گذشته و در حال حاضر مسئول بخش اروپای المصطفی بوده و هستم و حاضرم سوگند بخورم که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم اروپا سطح زندگی پایین تری از مردم ایران دارند؛ رسانه، دنیا را به نحو دیگر ترسیم کرده و نمی‌دانیم در آن کشور‌ها چه خبر است.
 
اگر قاضی‌پور تایید صلاحیت نشود، چه واکنشی نشان می‌دهد؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: اگر تایید صلاحیت هم نشوم، در انتخابات و گسترش مشارکت حضور فعال خواهم داشت.نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینگه صبح امروز رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات را از الزامات نام بردند، اظهار داشت: به تأسی از فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر تایید صلاحیت هم نشوم در انتخابات و گسترش مشارکت حضور فعال خواهم داشت. وی افزود: ما با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در انتخابات چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان یک فعال حوزه انتخابات تمام توانمان را برای باشکوه شدن انتخابات به کار خواهیم بست. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور پر شور در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان کشور است.بر اساس این گزارش، نام نادر قاضی‌پور در بین ردصلاحیت شده‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دیده می‌شود.
 
کاندیدا‌های جامعه مدرسین در انتخابات «خبرگان» معرفی شدند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای کاندیدا‌های این نهاد عالی حوزوی را برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

إنما یخشی الله من عباده العلماء

با فرارسیدن هفدهم بهمن ماه و آغاز زمان تبلیغات کاندیدا‌های مجلس خبرگان رهبری به این وسیله ضمن دعوت عموم مردم عزیز به شرکت با شکوه در انتخابات، کاندیدا‌های جامعه مدرسین به تفکیک حوزه‌های انتخابیه به اطلاع عموم مردم عزیز می‌رسد.

اعلام اسامی و مشخصات نامزد‌های انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

۱. استان قم: حضرت آیت الله محمد یزدی «دامت برکاته»
۲. استان خراسان رضوی: حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی «دامت برکاته»
۳. استان فارس: حضرت آیت الله لطف الله دژکام «دامت تأییداته»
۴. استان تهران: حضرات آیات علی مؤمن پور، عباسعلی اختری و غلامرضا مصباحی مقدم «دامت تأییداتهم»
۵. استان خراسان شمالی: حضرت آیت الله غلامرضا فیاضی «دامت تأییداته»
 
بیانیه گام دوم کشور را از شر مسئولان غیرانقلابی نجات می‌دهد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: دشمن می‌خواهد از طریق صندوق‌های رای به خواسته‌های خود برسد اما ما بایست در انتخاب نماینده انقلابی دقت کنیم و منشور بیانیه گام دوم انقلاب راهنمایی است که ما را از شر مسئولان غیرانقلابی نجات دهد. علیرضا زاکانی در هیئت فاطمیون قم با تبریک ایام الله دهه فجر و عرض تسلیت به مناسبت شهدای مقاومت، با اشاره به شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه، اظهار کرد: ایالات متحده که روزگاری دنیا را همچون دهکده‌ای برای خود می‌دانست و به دنبال غارت جهانی بود سال‌هاست که حتی نتوانسته از پس نوار غزه بربیاید و عامل اصلی شکست خود را انقلاب اسلامی ایران می‌دانند.وی با تاکید اینکه بر خلاف عرصه بین المللی، در عرصه داخل از اهداف اصلی انقلاب اسلامی عقل افتاده ایم، بیان کرد: متاسفانه ما امروزه مسئولانی را بر سر کار داریم که برای فعالیت‌های خود به دنبال اجازه آمریکا هستند و این موضوع موجب عقب افتادگی و به وجود آمدن مشکلات فراوانی در کشور شده است.
 
شکوری‌راد: تکلیف از ما ساقط شده است

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره بیانیه شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان مبنی بر عدم ارائه لیست انتخاباتی در تهران، گفت: این گونه نیست که تصمیم گرفته باشیم در انتخابات پیش روی لیست ندهیم، بلکه لیست ندادن به اصلاح‌طلبان تحمیل شده است. «علی شکوری راد» روز پنجشنبه درباره تصمیم شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان برای ارائه نکردن لیست انتخاباتی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: برای ما اصل شرکت در انتخابات است و معتقدیم مسیر اصلاحات از صندوق رای عبور می‌کند و برای صندوق رای اعتبار و ارزش زیادی قائل هستیم و حتی در شرایطی که این صندوق نتواند اصالت‌ها و اعتبار اصلی خودش را داشته باشد، هر مقدار که بهره‌ای از اصالت و اعتبار داشته باشد، باز برای ما فرصت است و می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم. دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره دلایل عدم اراده لیست انتخاباتی در تهران گفت: متاسفانه به دلیل مسائلی که در کشور پیش آمده، به ویژه حوادث آبان ماه، سرخوردگی بزرگی در جامعه شکل گرفته و این مساله موجب شده تا بخش زیادی از مردم نسبت به انتخابات بی‌اعتنا شوند. علاوه بر آن سرخوردگی، عملکرد شورای نگهبان هم در رد صلاحیت گسترده چهره‌های شاخص اصلاح طلب، مزید بر علت گردید و موجب شد که دست ما برای شرکت در انتخابات، خیلی بسته باشد. به عبارتی، باید صراحتا بگویم این گونه نیست که ما تصمیم گرفته باشیم در انتخابات پیش روی لیست ندهیم، بلکه لیست ندادن بر ما اصلاح طلبان تحمیل شده است.
 
گلایه عضو پایداری از برخی اصولگرایان

سقای بی ریا از انتقادات برخی اصولگرایان نسبت به جبهه پایداری گلایه کرد. محمد ناصر سقای بی‌ریا، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، پیرامون حضور مستقل جبهه پایداری در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خرنگار «انتخاب» گفت: «در چند روز گذشته لیستی ۶۰ نفره را اعلام کرده‌ایم و در مرحله بعدی تلاش ما این است که با نیرو‌های انقلابی، به مشترکاتی حداکثری در لیست خود دست پیدا کنیم. در این مرحله ممکن است همه لیست با شورای ائتلاف مشترک باشد یا ممکن است در حد امکان اعضایی مشترک ارائه شود.»
 
وی در ادامه تصریح کرد: «برخی جریان‌ها و افراد که جبهه پایداری را به تمامیت‌خواهی و تک‌روی متهم می‌کنند، تحلیل اشتباهی دارند. هدف ما استحکام نیرو‌های و جریان‌های حاضر در انقلاب است و در این مسیر تا کنون گام برداشته‌ایم و طرحی منطقی را نیز ارائه کرده‌ایم. همان‌گونه که تا کنون پیش رفته هیچ‌گاه نگفته‌ایم، لیست جدا ارائه خواهیم کرد. تلاش ما این است با الگوی موردنظر خود به وحدت برسیم. منتهی برخی دوستان سوء برداشت دارند و متوجه نمی‌شوند جبهه پایداری چه خدمتی به جبهه نیرو‌های انقلاب می‌کند. تا کنون اقدامات و کنش‌های ما آثار بسیار خوب و مثبتی داشته و انتظار داریم در آینده نیز این تاثیرات مثبت ادامه و افزایش پیدا کند.»
 
رمزگشایی امیرعبدالهیان از ترور سردار سلیمانی و معامله قرن

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد، پس از ترور سپهبد سلیمانی، ترامپ پیام‌های زیادی از طریق واسطه‌ها و همچنین سفارت سوئیس منتقل کرد که محتوای آن پیام‌ها این بود که آمریکایی‌ها ادعا‌های زیادی می‌کنند، اما در مرحله عمل جرات تحقق بخشیدن به تهدیدات خودشان را ندارند. امیرعبدالهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه العالم درخصوص زمان انتخاب شده برای ترور سپهبد سلیمانی گفت: براساس مقطع زمانی که برای ترور شهید سلیمانی انتخاب شد، آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی چند هدف را دنبال می‌کردند، بخشی از این هدف بازمی‌گردد به بحران سیاسی که آقای ترامپ در آمریکا با آن روبه روست، مساله استیضاح با همه تلاشی که جمهوری خواه‌ها انجام دادند، یک افتضاح سیاسی برای تیم آقای ترامپ محسوب می‌شود، در حوزه سیاست خارجی نیز آقای ترامپ با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند، هم در سطح منطقه ای، هم در موضوع پرونده هسته‌ای ایران و هم سایر پرونده‌ها در مناطق دیگر مثلا ونزوئلا. از سوی دیگر، دوست آقای ترامپ، نتانیاهو هم وضعیت مناسبی ندارد، دو انتخابات در رژیم جعلی صهیونیستی انجام شده است، ولی آن‌ها نتوانستند دولت را تشکیل دهند و از سوی دیگر خود شخص نتانیاهو نیز با پرونده‌هایی در درون این رژیم گرفتار است، لذا وضعیت در درون رژیم جعلی صهیونیستی هم مناسب نبود.
 
ایران سه اقدام تروریستی نظامی، اقتصادی و فرهنگی آمریکا را پیگیری می کند

وزیر خارجه در گفت‌وگو با المیادین: ترور سردار سلیمانی، بیانگر اقدام بزدلانه ایالات متحده علیه یک فرمانده میدانی بود که یارای مقابله با او را در میدان نبرد نداشت. آمریکا با اقداماتی که در خصوص معامله قرن انجام داد، نشان داد نمیتواند در هیچ حل و فصل مشکلی، میانجی باشد. ایران سه اقدام تروریستی آمریکا از جمله ترور نظامی (سردار سلیمانی) و اقدامات تروریسم اقتصادی و تروریسم فرهنگی آمریکا را در مراجع قضایی بین المللی دنبال خواهد کرد. تشییع میلیونی سردار سلیمانی مانند سیلی محکمتری بود که آثار آن به خروج آمریکا از منطقه منجر خواهد شد. /فارس

۲۴ بهمن تبلیغات نامزد‌ها آغاز خواهد شد

اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور: در حال فراهم کردن مقدمات اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی هستیم. ۵۵ هزار شعبه اخذ رای در شهر‌ها و روستا‌های کشور تدارک دیده شده است. برای روستا‌های کم جمعیت نیز شعب سیار در نظر گرفته شده است. در پنج استان تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار می‌شود. اگر تخلفات داوطلبان با تذکر حل نشود از طریق ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی که در قوه قضائیه شکل گرفته پیگیری و برخورد می‌شود. اینکه جناحی بخواهد در انتخابات شرکت کند یا نه به ما مریوط نمی‌شود، اما همه ما به عنوان یک ایرانی نسبت به آینده کشورمان مسئول هستیم. ۲۰۸ حوزه انتخابیه داریم و از این حوزه‌ها ۲۹۰ نفر انتخاب شده و وارد مجلس می‌شوند. ️برای رای گیری الکترونیکی هنوز به جمع بندی نرسیده ایم. /باشگاه خبرنگاران

اولین شوک میلیاردی اسکوچیچ به فدراسیون

طبق توافقنامه‌ای که سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران با باشگاه صنعت نفت امضا کرده است، وی در صورت رفتن به تیم دیگری باید مبلغ ۱۴۰ هزار دلار را به تیم جنوبی پرداخت کند. به این ترتیب در این وضعیت نامناسب اقتصادی، پرداخت این پول که بیش از یک میلیارد تومان می‌شود، می‌تواند بخشی از بار مشکلات مالی صنعت نفت را به دوش بکشد و نفتی‌ها از انتقال مربی خود به تیم ملی خوشحال‌ترین خواهند بود! /مهر

ویروس کرونا فشار اقتصادی بیشتری به ایران وارد می‌کند؟

رضا زندی روزنامه نگار حوزه انرژی در کانال تلگرامی خود نوشت: ٧٠درصد واردات نفت چین از کشور‌های اوپک و اوپک پلاس تامین می‌شود. شکل بالا را ببینید. ویروس کرونا باعث توقف هجده پالایشگاه چین، کاهش ٢٠درصدی تقاضای نفت در این کشور شده که روزانه ٣میلیون بشکه از تقاضا را کم کرده است. وقتی شرایط سخت می‌شود، رقابت شدیدتر می‌شود، پس کشور‌ها سعی می‌کنند به هر شکل ممکن، کمترین میزان صادراتشان در چین را از دست بدهند. قاعدتا بیشترین صادرات نفت ایران در شرایط تحریم به چین است. کاهش شدید واردات نفت چین و رقابت شدید فروشندگان دیگر، فروش نفت ایران را محدودتر می‌کند.

پرداخت یارانه‌ها کم می‌شود؟

هادی قوامی، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور در سال ۹۹ گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون در سال آینده ۲۸ هزار تومان به مبلغ یارانه در سال ۹۹ اضافه خواهد شد و از ابتدای فروردین سال آینده، رقم یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد دولت با این مصوبه موافقت چندانی ندارد؛ به‌ طوری که تازه‌ترین اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از این حکایت دارد که پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی در برنامه‌های دولت نبوده است. در این میان، مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۹ اعلام کرد: با اجرای تصمیم جدید کمیسیون تلفیق، مجموع سرانه یارانه پرداختی به افراد کمتر خواهد شد.

حضور کاندیدا‌های شورای ائتلاف در لیست جبهه پایداری منع می‌شود

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی پور، عضو جامعه روحانیت مبارز به خبرآنلاین گفت: ️دوستان پایداری ظاهرا بنایی بر همراهی با ائتلاف برای یک لیست مشترک ندارند و مذاکرات ثمر بخش نبوده است. اگر پایداری‌ها بر موضع خود تأکید داشته باشند، قاعدتا ائتلاف لیست جداگانه خودش را خواهد داد و آن‌ها هم لیست خود را منتشر خواهند کرد. داوری و فصل الخطاب بودن جامعه روحانیت مبارز مربوط به گروه‌هایی است که در روند ائتلاف مشارکت داشته و آن را پذیرفته‌اند، اما مجموعه پایداری از ابتدا در ائتلاف حضور نیافتند. جامعه روحانیت در فرآیند ائتلاف و سازوکار تدوین شده هیچ دخالتی ندارد و در صورت بروز اختلاف، برای حل آن ورود می‌کند. وی در پاسخ به این که امکان منع کردن کاندیدا‌های شورای ائتلاف از حضور در لیست پایداری وجود دارد؟ گفت: در صورت عدم تفاهم در ارائه فهرست مشترک، این یکی از گزینه‌هاست.

پرندگان مرده میانکاله از بازار پرنده فروشی سر در آوردند؟

با وجود اینکه حدود ده روز از ممنوعیت فروش و برپایی بازار پرندگان در مازندران به علت مرگ مشکوک پرندگان مهاجر در میانکاله می‌گذرد، اما بازار پرنده فروشان فریدونکنار حتی یک روز نیز تعطیل نشده است. چندین هفته است که پرندگان مهاجر تالاب میانکاله به دلایلی هنوز نامعلوم تلف می‌شوند که آمار آن حتی از مرز ۲۰ هزار بال نیز گذشته است. /ایرنا
 
رئیس قوه قضائیه: هر کس انتخابات را زیر سؤال ببرد، در جریان جبهه دشمن قرار می‌گیرد

رئیس قوه قضاییه: آثار شهدای عالیقدر ما این است که همگی روشنفکران جامعه بودند. روشنفکر کسی نیست که جامعه را به سوی فرهنگ و دیدگاه‌های غرب سوق دهد، بلکه روشنفکر واقعی کسی است که جامعه و نیاز جامعه را بشناسد و در این جامعه به عنوان یک رصدگر و دیدبان تیزبین جامعه را ببیند و درک کند که وظیفه اش چیست. رئیس دستگاه قضا در ادامه عنوان کرد: دیدبان تیزبین بصیرت آفرین، حکیم فرزانه ما دیروز فرمودند: آنچه پیش روی دارید، آن وظیفه است. یادمان نرود که انتخابات مسئله مهمی است. همه کسانی که دل در گرو این نظام و کشور و عزت این ملت دارند و هرکس که به عزت این کشور فکر می‌کند، باید وظیفه‌اش را در این عرصه خوب انجام دهد. هرکس هم با هر انگیزه‌ای جریان انتخابات را زیر سوال ببرد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، با تضعیف جریان انتخابات در جبهه دشمن قرار می‌گیرد.

نماینده کرج: ردصلاحیت ضربه بزرگی به من زد

محمد جواد کولیوند در کانال تلگرام خود نوشت: آبروی خود را با خدا معامله می‌کنم، ساکت کردن خناسان بدخواه نظام اوجب واجبات است. رئیس کمیسیون سیاست داخلی و امور شورا‌های مجلس شورای اسلامی گفت‌: به رد صلاحیت خودم اعتراض دارم، اما بر اساس بیانات امروز (دیروز) رهبر معظم انقلاب آبروی خود را با خدا معامله می‌کنم و برای جلوگیری از تضعیف شورای نگهبان دیگر هیچ اعتراضی نخواهم کرد. کولیوند گفت: رد صلاحیت اخیر ضربه بزرگی به آبروی من که همه عمرم را در خدمت نظام گذرانده‌ام وارد کرد و خناسان بدخواه نظام نیز با انگیزه سوءاستفاده از این شرایط هستند، ولی اکنون ساکت کردن خناسان بدخواه نظام اوجب واجبات است. وی افزود: در شرایطی که خبرنگاران رسانه‌های معاند در حال سم پاشی علیه نظام هستند بهتر است شورای محترم نگهبان در خصوص علت رد صلاحیت‌ها بنا به رضایت افراد روشنگری کند.

دستگیری عامل تیر اندازی به یگان مرزی میناب هرمزگان

پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تیراندازی به سمت یگان‌های مرزی شهرستان میناب، فرمانده دریابانی هرمزگان ازدستگیری عامل این تیراندازی خبر داد. فرمانده دریابانی (زیرمجموعه نیروی انتظامی) هرمزگان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مرزبانان با اقدام تخصصی و اطلاعاتی موفق شدند عامل تیراندازی به مقر نظامی را شناسایی و متهم را در حالی که قصد فرار از حوزه استحفاظی بندرعباس به مقصد استان فارس را داشت با هماهنگی قضایی و همکای عوامل انتظامی دستگیر شد. سرهنگ حسین دهکی افزود: دو قبضه اسلحه از متهم کشف و فرد دستگیر شده به هویت اختصاری «س. ن» در بازجویی‌ها به تعدی و تعرض به یگان‌های مرزی، ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی و قاچاق گسترده کالا اعتراف کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۶۹
حجت الاسلام عباسی؛ حتما منظورت خوداتونه. ما که رنگ اروپا را ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
در شورای نگهبان هم باید اصلاحات انجام بگیره . برای اینکه خود ۱۲ منصوبین شورای نگهبان بیشتر روزها سخنان سیاسی و موضع گیری جناحی دارند . کارمندان این نهاد در شهرستانها هم در تبلیغات جناحی و سخنرانیها حضور فعالی دارند . بنابراین نمیشود گفت که در قضیه تایید صلاحیت ملاک قانون هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
الان اون یه نفر میاد در مورد پزشک ها تو همه نظرات متن های آمادشو میفرسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
البته اون مردمی که وضع زندگیشان از ۷۰ درصد اروپایی بهتر است از ما بهتران والا مردم عادی کجا و مردم اروپا کجا
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
تابناک هم مثل صدا و سیما فکر میکرد که ممکن هست در بخش مثبت و منفی خودش یک رفراندوم یا نظر سنجی باشد بسرعت و با توصیه این بخش را حذف کرده است . تابی جان در شهر ما اصکلگرایان در چند جای شهرم برای گرد همایی مردم جوجه کباب و مرغ بریان و زرشک پلو برای صرف شام ...... دو روز دیگر مردم را به نوبت دعوت فرمودند . انگار دمکراسی کلا قضیه برعکس معنی شده . صرف شام و شیرینی برای رای .
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
خودم میبرمت در اوین از خجالتت در میام ؟ هوش هوش هوش .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
حقوق کارمندان شرکتهای خصولتی مثل آبفا و فولاد و پتروشیمی و مخابرات و توزیع برق سه برابر کارمندان شرکتهای دولتی است. عیدی کارمندان خصولتی هم 4500 هست و عیدی کارمندان دولت هم 1200 . علی برکت ا... .
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
در خبرها امده است که پزشک جوان‌چینی که اولین بار به وجود ویروس کرونا در بیمارستانهای چین پی برده بود متاسفانه خودش هم الوده شد امشب درگذشت . شهروندان از خودتان بیشتر مواظبت کنید
محمد جواد کولیوند ؛اگر حقی داری برو دنبالش
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
نتیجه مدیریت اصولگرایی واصلاح طلبی 75 میلیون فقیر که امشب شام درست وحسابی نداشتند بخورند و همین امشب حداقل صد نفر به علت سوز وسرما وگرسنگی تا فردا صبح مرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
جناب کولیوند اگر فقط یک درصد احتمال میدادی که حق با شماست، قطعا آبروی خودت را با خدا معامله نمی کردی!
برادر من دوره سادگی مردم گذشته، روغن ریخته را نذر امامزاده نکن
. استان فارس: حضرت آیت الله لطف الله دژکام ) فقط ایشون تایید شده شمو هم اب ریخته رو نذر امامزاده کردی ما از این یکیو باید چندتو انتخاب کنیم
ماله کش اعظم هستم. انواع ماله کشی، گچ کاری، پلاستر سیمانی و لکه گیری ودرز بندی را با بهترین کیفیت انجام میدم.
وقتی مثل سردار فقید کارت را درست و عالی انجام بدهی حتی دشمنانت تو را تحسین میکنند اما وقتی عرضه انجام کاری نداری ، مورد شماتت دوستان و مردم خودت قرار میگیری انگاه ناچاری نام سیاهنمایی روی انتقاد انها بگذاری!!!
کنترل وزن و لاغر ماندن نشانه اراده بالای فرد است.
بیشترین عیدی (بین 50 ملیون تومن تا 700 میلیون تومن) رو افراد زیر میگیرن:

مسئولین
نمایندگان مجلس
وزرا
مدیران دولتی
اعضا هیات علمی دانشگاه ها
قضات
پزشکای بیچاره
کارمندان شرکت نفت

کمترین عیدی (حدود 1 میلیون تومن تا 3 ملیون تومن) رو افراد زیر میگیرن:

کارگران
کارمندان تبصره ای و پیمانکاری

افراد زیر ه هیچ عیدی نمیگیرن:

کارگران بخش خصوصی
افراد بیکار
سربازان

لاکن

کارمندان مفت خور وزارت خانه ها و ادارات دولتی، پرستاران و معلمین حدود 7 میلیون تومن تا 30 میلیون تومن عیدی میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
معلومه یه عقده ای مفلوک هستی ؟؟ تابی هر چرندی رو که منتشر نمیکنند ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
تابناک وقتی حرف حساب رو سانسور می کنی مجبور میشی این حرف های مفت رو پخش کنی.
حاضرم سوگند بخورم 80 درصد مردم اروپا نمی دانند فرق ایران و عراق چیه
خسته ام و خوشحال
برای رای گیری الکترونیکی هیچوقت به نتیجه نمیرسین چون بلاخره باید اون افرادی که هر کدوم با ده شناسنامه رای میدند تو بازی بمونن
برید چینی حرف زدن جواد ضعیف رو ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
چینی سخترین زبان دنیاست.هیچ چیز خنده داری وجود نداره.
سقای بی ریا:نمی دانند جبهه پایداری چه خدمتی به جبهه نیرو‌های انقلاب می‌کند)داداش اگه واقعا باورتون اینه که دارید خدمت می کنید احتمالا خاله خرسه هستیدو نیروهای انقلابی که هدفشان جمهوری بود لذا پایداری نمی تواند برای انقلابی ها جز خسارت چیزی به ارمغان بیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اگر قصد سانسور و تقطیع مطلبی را دارید لطفا یک جور سانسور کنید که مردم نگویند طرف جای فعل و فاعل را هم نمی داند
امشب ذیل سخنان حجت السلام عباسی جای خالی سخنان پریشب حسن خمینی واقعا احساس میشود.
هرکسی در انتخابات آینده شرکت نکند جهنمی هست و عذاب سختی در انتظارش هست
این ملت برای دریافت 3 دلار یارانه در ماه روز شماری می کند. وضعش بهتر از اروپا است؟ احتمالا ایشان را به سومالی فرستاده اند.
رسما و با صدای بلند اعلام می کنم وضعم از 80 درصد مردم اروپا بهتر است......
دوستان پایداری ظاهرا بنایی بر همراهی با ائتلاف برای یک لیست مشترک ندارند و مذاکرات ثمر بخش نبوده است.) وقتی بی خیال افراد موجهی چون علی مطهری و لاریجانی حتی از جناح خودتان می شوید و به اصلاح طلبان صرفا بخاطر اینکه از جناحتان نیستند بدون تعقل حمله می کنیدباید هم افراد ناموجهی چون پایداریها از این نمد برای خود کلاه بدوزند دست از خود بزرگ بینی و جاه طلبی بردارید
خیلی عجیب است این نماینده را شورای نگهان رد صلاحیت کرده می گوید برای ساکت کردن خناسان چیزی نمی گویم. خوب حتما یک کاری کردی که شورای نگهبان دست رد به سینه ات زده. همین شورای نگهبان قبلا تو را تایید کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
بابا وضیعت مجلس قبلی در حدی از کیفیت بود که همشونو باید ردصلاحیت میکردن
چی بودن آخه اون ترکیب
ماشالله از بس در این چهل سال هر کاری و حرفی انتقادی زده شد به جبهه دشمن نسبت داده شد الان جبهه دشمن هزاران برابر جبهه خودی ها شده است
عباسی گفت حاضرم قسم بخورم که ۷۰ درصد مردم اروپا وضعیت زندگی انها از وضعیت معیشتی ایران پایین تر هست . به چی قسم میخوری ؟ واقعا ؟ منطورت این هست که وضعیت زندگی مردم سوییس و المان و فرانسه و ایتالیا و نروژ و سوید و اکراین و دانمارک از مردم سیستان و بلوچستان بدتر هست ؟ واقعا یه کمی به شعور مردم ایران ارزش قایل شوید . اگر چه خجالت چیزی خوبی هست . خجالت هدیه خدا در مواقع خاص هست
گردش مالی و املاک مسئولین رو در زمان تصدی مسئولیت اگر بررسی کنند دلیل خیلی از حرف های این ها مشخص میشه

99 % حرف های این ها به خاطر منافع اقتصادی هست نه سیاسی!
تابناک از رای نمی دهیم ها ترسیدی؟ مثبت منفی ها را برداشتی؟
با چه روش آکاری حاجی به این نتیجه رسیدی که اروپا وضعیتش از ایران بدتره؟ با کدام داده ها؟ یا روایت فرمودی
بهتر است همه فقط یک کامنت بگذارند
رای نمی دهیم
داماد تاییداته ؟
زاکانی: متاسفانه ما امروزه مسؤولانی را برسرکار داریم که برای فعالیت‌های خود به دنبال اجازه آمریکا هستند و این موضوع موجب عقب افتادگی و به وجود آمدن مشکلات فراوانی در کشور شده است)سخنگوی وزارت خارجه برغم ادعاهای واهی آمریکا که مواد دارویی و غذایی تحریم نیستند؛عملا راه هرگونه نقل و انتقال بانکی را در این زمینه بستند. )اقای زاکانی دارو و غذا واجب است مردم مثل شما نیستند که از کانالهای رفقا شارژ بشی و شعار بدهی ایا برداشتن گامهای اول تا پنجم دولت نشان از حرفهای صد من یک غاز تو دارد چقدر شقاوت
اللن من یک سوال دارم . چرا ۷۰ درصد نمایندگان اصلاح طلب را رد صلاحیت کردید . ؟ چرا در ایران شکل اجرای دمکراسی بدون احزاب اجرا میشود ؟ اگر ۹۰ درصد مردم در اناخابات شرکت نکنند قانون اساسی چه فکری اندیشه ای دارد ؟ .......آبا طرح این سوالات بدون پاسخ الان شهروندان دشمن هستند ؟
کولیوند . در مورد صلاحیتم باعث ضربه روحی برای خودم شده است و .........( حالا خوبه مقام و شخصیت سیاسی شما به اندازه هاشمی نبود ) خیلی شانس اوردی
رای نمیدم . ده تا دلیل دارم ولی چون تابناک درج نمیکند شرح نمیدم . فقط اخریش این هست که شورای نگهبان میگوید چشم و گوش بسته رای بده فقط رای بده . به جزیات کاری نداشته باش
ملت لنگ ۴۵ هزار تومان یارانه هستند بعد یه نفر ادعا میکنه ۷۰ درصد اروپاییان از وضعیت بدتری از ما دارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
واقعا بهترین نظر را دادی . معلومه که در سختی های زندگی مشکلات مردم را درک میکنی مثل سیاسیون جوجه سیاسی نیستی که با چشم و گوش بسته هستند. مثل مرغ پخته .
این برداشتن مثبت منفی ها علاوه بر توهین به مخاطب نشان دهتده ترس هست
جناب همتی همانطور که تراکنش های مردم تو بانک رو رصد میکنی یه نگاهی به معاملات بورسی بکن که چطور یه کودک ۵ ساله در سال چندین ملیارد معامله بورسی میکنه ؟؟؟ تازگی ترفند بورس بازان به تور انداختن مردم تو بورس و صید گیری از انهاست ؟؟ بورسی که روزی ۱۰ درصد بازدهی بده شک نکنید پشت پرده خبرهایی هست ؟؟
چرا انقدر احساس بدبختی می کنم من!!!!
جناب عباسی در اینکه مسئولان تو ایران زندگی لاکچری رارند شکی نیست ولی ملت عادی که روز شماری میکنند کی یارانه رو میدن ؟؟ راستی بودحه نهاد فرهتگی شما چند هزار برابر رشد کرده ؟؟ بودجه اموزش و پرورش از ۲۵ درصد بودجه کل به ۹درصد رسیده و هنوز دانش اموزان کشور در مدارس خشای و کپری و کانکسی هستتد ؟؟؟
جناب زاکانی کسی که ماهی حداقل ۲۰ میلیون از بیت المال به جیب بزنه حق نداره شعار مقاومت از طرف مردم بده ؟؟ حداقل بگذار حالا که تایید شدی و از ترس رفتی قم کاتدیدا شدی ، بری مجلس بعد ببینیم چه شود ؟؟
جبهه پایداری هنوز نمیداند که بصرف داشتن محاسن و شعار بلند و آرزوهای بلند پروازانه نمیشود کشور را اداره کرد . تا حالا هم مردم خسارت جانی و مالی شماها را تحمل کردند بخاطر نجابت ملت ایران بود . . شناها با این تحریم های گسترده و با وجود رقابت بی رمق جناح دمکرات در امریکا متاسفانه با برهم خوردن برجام تحریم ها گسترده تر خواهد شد . بیایید اول وضعیت محبوبیت خود را در جامعه به مردم با رقابت واقعی به نمایش بگذارید . پیروزی با رای اقلیت و برخوردار و اسیب دیده و فقیر جامعه؟ .......
همانطور که باید دستی که اموال ملت رو دزدیده قطع شود ، انگشتی که به چشم بسته رای بده هم بایدبرید ؟؟ پس به انقلابی ها رای دهید تا هر جه زودتر از دست این دولت روحانی رهایی یابید
در شهرم کسانی تایید صلاحیت شدند که از نطر سواد سیاسی و سواد کلاسیک از من پایین تر هست . بنابراین خیلی زور داره که بهش رای بدم . یه جورایی مثل این هست که مثلا در کارخانه ای کار میکنی سوادت در حد مدیریت هست ولی رییس کارخانه سوادش در حد دیپلم هست . و از همه بدتر تجربه نداشته باشه . یعنی اینکه نبودن احزاب در کشور چقدر مردم ضرر میکنند
حاضرم سوگند بخورم سطح زندگی بیش از ۷۰ درصد مردم اروپا پایین‌تر از مردم ایران است
قسم لازم نیست فقط یک ماه به اندازه بازنشستگان ( مخصوصا قبل از 86 ) حقوق بگیر بعد قضاوت کن
پیشنهاد میکنم آقای جنتی نمایندگان مورد وثوق خود را مستقیما به مجلس بفرستد. خودش را رئیس جمهور اعلام کند
شمع روشن کردن مجوز میخواد ؟
آقای عباسی وضع صد درصد اروپاییان از ما بدتره! از اینکه به سی درصد آوانتاج دادی ممنونیم ممنون!
با توجه به اوضاع چین واردات نفت از ایران به صفر رسید و کرونا هم باعث شد ترامپ به هدفش برسد ؟، پراید ۶۰ میلیون فقط با دلار ۳۰ هزار تومانی قیمت گذاری شده ؟
به پزشک جماعت رای نمیدهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اخه فقط بحث رای و برجام و تحریم و گرانی و بیکاری و نیروی نیابتی و مخارج خارج از کشور و دمکراسی و ...... نیست . مشکل دیگری که جدید از دایره اصولگرایان اتفاق افتاد و خبر ساز شد این هست که در میدان آزادی با زن و بچه اش پرچم کشور امریکا را اتیش میزنه بعد از چند ماه سر از اقامت در امریکا در میاره حارا به هر دلیل و توجیه سیاسی که باشد مورد قبول نیست . کدام کشور اجازه میدهد که زنش با چوب پرچم کشورم را بگیرد و شوهرش کبریت بزند . ایا اجازه خواهم داد در کشور اقامت کند ؟ واقعا در سیاست نشود کنترل کرد و کنترل سیاست را هم جامعه شناسان به مردم محول کردند بخاطر این دلایل بود نه دلایل دیگر
آقای عباسی اروپا تشریف نبردید احتمالا سیستان بلوچستان یا کردستان یا ماهشهر و یا شادگان تشریف داشتید.

چه کشی را گول میزنی ول کن دادا مردم اهل ایرانند
به طرز لباس پوشیدن مردم کاری نداشته باشید. ورزش و خیابان ها و پارک ها را همگانی کنید. به رفتار شخصی زن و مرد کاری نداشته باشید. ایرانی ها ذاتا به شخصیت هستند و کلاس دارند و خود زن و مرد می دانند چطور باید رفتار کنند. انوقت ایران می شود گلستان.
لطفا به زندگی شخصی مردم کاری نداشته باشید. وظیفه شما این نیست که به زور و به روش و مدل خودتان مردم را به بهشت ببرید.
تاجزاده طرف مناظره ات رو درست انتخاب کن.درسته که مردم دیگه نه اصلاحطلب میخوان و نه اصولگرا ولی تو بعنوان یکی از چند تئوریسین برتر اصلاحطلبان باید شان خودتو حفظ کنی.اقایون باید دنبال شما باشن که اگه نبودین تکرار دولت اصولگرای احمدی نژاد باعث نابودی همه چیز میشد.و شما چهل ساله که هم مردم از شما ناراضین و هم از بالا دستیا‌.
جناب روحانی منشور حقوق شهروندی شما امروز در ورزشگاه ازادی شکوفا شد ؟؟ چرا اینقدر با وزیر کشور مماشات میکنید ؟؟ببخشید یادم نبود وزیر کشور اختیارش دست شما نیست ؟؟
حجة اسلام عباسی حاضرم سوگند بخورم که درصد بالایی از اروپایی‌ها در رفاه به مراتب بهتر از ما هستند
از وقتی لیست جامعه مدرسین رو دیدم از خنده دارم ریسه میرم مخصوصا کاندیداهای قم واستان فارس در قم که بغیر یزدی یک نفر آنهم گمنام تایید صلاحیت شده وبغیر از آقای یزدی کسی نیست که کاندید بشه باز اونجا خوبه در فارس که فقط آیت الله دژکام تایید صلاحیت شده واگر شما هم از ایشان حمایت نکنید ایشان از همین الان رای آورده ودر مجلس خبرگان است
بفرما حجة الاسلام عباسی شما سوگند خوردی که وضع ما از اروپایی‌ها بهتره کمیسیون تلفیق مجلس باور کرد ویرانه ها روکم کرد همینو میخواستی دلت خنک شد؟
لطفا جناب آقای عباسی شما که خیلی مطلعید و بر امور تسلط دارید لطفا بفرمایید میانگین در آمد سرانه افراد در 27 کشور اروپایی چقدر است.پیشاپیش ممنونم
گفتم دل ای دل جوانیمان چی میشه .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها