بازدید 63234
مرور روزنامه‌های شنبه چهاردهم دی ماه؛

جهان بدون سلیمانی چگونه جهانی است؟ / چه خواهد شد؟ آیا جنگ می‌شود؟/ ترور تکمیل کننده تحریم

پیام رهبر انقلاب و رئیس جمهور و مسئولان کشوری و لشکری در پی شهادت سردار سلیمانی، بازتاب بین المللی ترور سردار سلیمانی در رسانه‌های جهان، واکنش سیاستمداران اروپایی و مقامات منطقه‌ای به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، نگرانی آمریکا از قدرت گرفتن مردم عراق، ترامپ قمار بزرگی کرد آمریکا منتظر ضربات مرگبار باشد، پیامد‌های شهادت «سردار»، دولت تروریست آمریکا قهرمان مبارزه با تروریسم را ترور کرد، بازار نفت پس از شهادت سردار و گزارش‌ها و یادداشت‌های دیگر مرتبط با شهادت سردار سلیمانی در روزنامه‌های امروز به عنوان اصلی‌ترین محور خبری مورد توجه قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۴۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۲ 04 January 2020

جهان بدون سلیمانی چگونه جهانی است؟/ چه خواهد شد؟ آیا جنگ می‌شود؟/ ترور تکمیل کننده تحریم

پیام رهبر انقلاب و رئیس جمهور و مسئولان کشوری و لشکری در پی شهادت سردار سلیمانی، بازتاب بین المللی ترور سردار سلیمانی در رسانه‌های جهان، واکنش سیاستمداران اروپایی و مقامات منطقه‌ای به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، نگرانی آمریکا از قدرت گرفتن مردم عراق، ترامپ قمار بزرگی کرد آمریکا منتظر ضربات مرگبار باشد، پیامد‌های شهادت «سردار»، دولت تروریست آمریکا قهرمان مبارزه با تروریسم را ترور کرد، بازار نفت پس از شهادت سردار و گزارش‌ها و یادداشت‌های دیگر مرتبط با شهادت سردار سلیمانی در روزنامه‌های امروز به عنوان اصلی‌ترین محور خبری مورد توجه قرار گرفته اند.

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز شنبه چهاردهم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شدند که شهادت سرافرازانه سردار قاسم سلیمانی صفحات نخست همه آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. روزنامه‌های امروز علاوه بر اینکه قلم و زمینه صفحه نخست خود را با رنگ و روبان مشکی ویژه کرده اند با انتخاب تیتر‌ها و تصاویر شهید سپهبد سلیمانی مهمترین خبر روز را برجسته کرده اند. بازتاب ترور سردار سلیمانی در جهان، واکنش مسئولان ایرانی و گزارش‌هایی از عزاداری مردم در شهر‌های مختلف از دیگر نوشته‌های روزنامه‌های امروز به شمار می‌رود.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

ترور تکمیل کننده تحریم

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی در شماره امروز ایران با عنوان ترور تکمیل کننده تحریم نوشت: رهبر معظم انقلاب در تبیین دلایل حمله تروریستی امریکایی‌ها به پایگاه‌های بسیج مردمی «حشدالشعبی» عراق به درستی فرمودند که آن‌ها انتقام داعش را از بسیج مردمی عراق گرفتند. امریکایی‌ها که به اعتراف صریح هیلاری کلینتون در جریان رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا مبدع داعش بوده‌اند، حالا به سراغ ترور کسانی رفته اند که مهم‌ترین نقش را در مبارزه با این گروه تروریستی داشتند و در حقیقت در خط مقدم جبهه علیه تروریست‌ها بودند. حالا امریکایی‌ها جنایت خود را توسعه داده و سردار رشید قاسم سلیمانی و سرباز ولایت را هدف ترور کور خود قرار داده‌اند. بدون تردید واهمه اصلی آن‌ها از نقش‌آفرینی ایران در منطقه و تأثیرگذاری بی بدیل شهید سلیمانی بر تحولات گفتمانی منطقه است و اینکه همه هزینه‌های امریکایی‌ها از عراق گرفته تا افغانستان، آورده مورد نظر آن‌ها را همراه نداشته و در حقیقت دستاورد آن‌ها از این همه هزینه یک نفرت پایان ناپذیر ملت‌ها از سیاست‌های مخرب امریکایی‌هاست. آنچه در نقطه مقابلش جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت قرار گرفته که حالا با امتحان‌های متعددی که پس داده‌اند محبوب قلب‌های مردمی شده‌اند. دونالد ترامپ اوج تروریست بودن خود را به رخ کشیده و نشان داده همه تبلیغات و ادعا‌های واهی آن‌ها برای مبارزه با تروریسم چیزی نیست جز پیشبرد سیاست‌های خصمانه کاخ سفید به قیمت خونریزی و آوارگی و تخریب زیرساخت‌های کشور‌های مسلمان در منطقه.

 

ترامپ شاید تصور کرده که با ترور فرمانده عزیز سپاه قدس، جریان مقاومت را از کار خواهد انداخت و نقطه پایانی خواهد گذاشت بر گفتمان ضد امریکایی در منطقه. غافل از اینکه حالا ملت‌ها با عیان شدن صحنه واقعی منطقه و جهان بیدارتر شده و دیگر فریب ادعا‌های مبدعان و حامیان تروریست‌ها و بدخواهان کشور‌های اسلامی را نخواهند خورد. مضاف بر اینکه رهبر معظم انقلاب هم هنوز پیکر فرمانده رشید اسلام و این فرزند محبوب ایرانی‌ها به میهن بازنگشته، جانشین آن شهید عزیز را انتخاب کرده‌اند و این پیام را به تروریست‌های امریکایی داده‌اند که مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکایی‌ها و بدخواهان کشور‌ها و ملت‌های اسلامی نقطه پایانی ندارد. سردار سلیمانی اگر چه نقش غیر قابل انکاری در رشد و تنومندسازی درخت مقاومت داشتند، اما مسیری را هموار کرده‌اند که طی طریق در آن منحصر و محدود به افراد نیست.
جهان بدون سلیمانی چگونه جهانی است؟/ چه خواهد شد؟ آیا جنگ می‌شود؟/ ترور تکمیل کننده تحریم
در میانه این اقدامات تروریستی یکبار دیگر ثابت شد که دونالد ترامپ و همکاران او در دولت امریکا نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران و نهضت مقاومت که با کل مردم ایران هم خصومت دارد. بر اساس نظرسنجی‌های متعدد سردار سلیمانی چهره‌ای بود که اعتماد و دوستی ایرانیان با هر گرایش فکری و سیاسی را جلب کرده بود. مرد بی ادعایی که رسالت و وظیفه خود را تأمین منافع ملی و دفاع از مقاومت به دور از دعوا‌های سیاسی و جناحی تشخیص داده بود و در مسیر سربازی ولایت و توانمندسازی ایران اسلامی سر از پا نمی‌شناخت. بی دلیل نیست که همه جناح‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا و اعتدالی و... او را می‌ستودند و حالا همه در غم فراق او عزادار شده‌اند. امریکا با ترور حاج قاسم سلیمانی نه تنها حمایت خود از تروریست‌ها را اعلام کرد که عملاً دست به ترور زد و نشان داد که دشمنی او محدود به نظام نیست و اساساً در نظر آن‌ها نظام و ملت تفاوتی ندارند. ترور تکمیل کننده تحریم شد و کارنامه سیاه مستأجران کاخ سفید را تیره‌تر کرد.

چه خواهد شد؟ آیا جنگ می‌شود؟

محمدسعید احدیان مدیرمسئول روزنامه خراسان در بخشی از سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان آخرین هدیه سردار برای امنیت پایدار نوشت: چه خواهد شد؟ آیا جنگ می‌شود؟ ایران چه واکنشی خواهد داشت؟ این‌ها سوالات مهم این روز‌های مردم است. نه اطلاعی از بررسی‌ها و تصمیمات پیش رو دارم نه یک استراتژیست نظامی هستم، اما به عنوان یک تحلیل گر که خوشبختانه تا حالا چندبار پیش بینی‌های تحلیلی ام مانند پیروزی حزب ا... در جنگی که بعدا نام ۳۳ روزه گرفت یا باقی ماندن بشار اسد بر مسند قدرت، محقق شد، به دلایل کلان زیر پیش بینی می‌کنم که هم جنگ نخواهد شد و هم از این ماجرا آمریکا هزینه سنگینی، سنگین‌تر از کشته شدن تعدادی سرباز و نظامی خواهد داد.
جهان بدون سلیمانی چگونه جهانی است؟/ چه خواهد شد؟ آیا جنگ می‌شود؟/ ترور تکمیل کننده تحریم
موضع ایران توسط رهبری انقلاب همین چند روز پیش بیان شد که «جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست، اما با هرکس که منافع، مصالح، عزت، عظمت و پیشرفت ملت ایران را تهدید کند، بدون ملاحظه مقابله و ضربه سختی به او وارد خواهد کرد.» اگر نگاهی به تاریخ رفتار‌های سیاسی ایران بیندازیم، می‌بینیم که ایران همیشه همین راهبرد را در پیش گرفته است. از طرف دیگر نگاهی به وضعیت اجتماعی و افکار عمومی جامعه آمریکا نشان از مخالفت بسیار زیاد آمریکایی‌ها با هرگونه جنگ دارد. این مسئله به قدری جدی است که بخشی از وعده‌های ترامپ متمرکز بر همین مسئله بود و وی همچنان بر آن اصرار دارد. شرایط انتخاباتی پیش رو در آمریکا نیز به گونه‌ای است که ترامپ از هر جنگ احتمالی پرهیز می‌کند چرا که نه تنها افکار عمومی مخالف اند بلکه وضعیت اقتصادی نیز که مهم‌ترین برگ برنده انتخاباتی وی است، دچار چالش می‌شود؛ بنابراین در یک نگاه کلان، دو طرف علاقه ندارند به سمت جنگ حرکت کنند و این مساله مهم‌ترین متغیر تحلیل است یعنی جنگ نمی‌شود، چون دوطرف نمی‌خواهند جنگ شود و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که این اتفاق نیفتد.


اما آیا معنی این مساله این است که ایران در برابر این اقدام تروریستی که کشور را یکپارچه ماتم زده کرده است، واکنش نشان نمی‌دهد؟ پاسخ حتما خیر است، زیرا اشاره شد که راهبرد اعلام شده توسط ایران دو بخش دارد؛ اول خود راسا دست به اقدامات تحریک کننده نمی‌زند و دوم در مقابل هر کنشی در همان سطح واکنش خواهد داشت. باید دقت کرد که بخش دوم راهبرد اقدامی ضروری برای بازدارندگی طرف مقابل از جنگ است چرا که کوچک‌ترین اقدامی که تصور ترس را در طرف مقابل ایجاد کند، باعث اشتباه محاسباتی و انجام اقدامی غیرقابل جبران می‌شود؛ بنابراین ایران هم از حیث ضرورت توقع مردم کشور برای گرفتن انتقام و هم به منظور بازدارندگی باید واکنشی متناسب در همان سطح انجام دهد در غیر این صورت آمریکا گامی جلوتر برداشته و ناچار به جنگ تمام عیار خواهیم شد.


واکنش ایران دقیقا چه خواهد بود؟ مشخص است که برای ما قابل پیش بینی نیست چه اگر بود حتما برای طرف مقابل نیز قابل پیش بینی و مقابله خواهد بود، اما همان طور که گفته شد این واکنش به گونه‌ای خواهد بود که پاسخی متناسب باشد و پیش بینی می‌شود که طرف مقابل از اقدام بیشتر خویشتنداری خواهد کرد چرا که رفتن به سمت جنگ را مطابق منافع خود نمی‌بیند.
اما به نظر می‌رسد شهادت حاج قاسم و شهید ابومهندس خیلی بزرگ‌تر از این هاست که بایک اقدام همسطح نظامی تمام شود. هم خون پاک این شهیدان و هم شرایط منطقه به گونه‌ای است که می‌توان پیش بینی کرد که این واقعه برای آمریکا خیلی بیشتر از این‌ها گران تمام می‌شود. اتفاقاتی که پیش از این در عراق افتاده و فضای ضدآمریکایی را به شدت تقویت کرده بود با این اشتباه بزرگ آمریکا به گونه‌ای پیش رفت که می‌توان پیش بینی کرد پیگیری قانونی خروج آمریکا از عراق و در صورت لزوم اقدامات نظامی رسمی و شاید غیر رسمی علیه نظامیان آمریکا در عراق اخراج آمریکا از عراق را به امری حتمی تبدیل می‌کند به گونه‌ای که می‌توان گفت: دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد و این اتفاق امری بسیار مهم است و شاید آخرین هدیه حاج قاسم سلیمانی به مردم منطقه و ایران برای تامین امنیت پایدارشان باشد.

 

جهان بدون سلیمانی چگونه جهانی است؟

محمدعلی وکیلی در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان جهان بدون سلیمانی چگونه جهانی است؟ نوشت: جمعه، همه با بهت خبر شهادت سردار بزرگ محور مقاومت، حاج قاسم سلیمانی را شنیدیم. صبح روز گذشته تا کنون همه شبکه‌ها و پایگاه‌های خبریِ جهانی، معطوف و متوجه این خبر بود. تقریباً همه کشور‌های بزرگ جهان به این خبر واکنش نشان دادند. شهید سلیمانی، مهم‌ترین ژنرال دو دهه اخیر در جهان بود. کشته شدنِ هیچ فرد نظامی‌ای در جهان، این‌سان واکنش را نمی‌توانست درپی داشته باشد. گذشته از پیوند‌های عاطفی میان شهید حاج قاسم با مردم ایران و طرفداران مقاومت در جهان، شهادت ایشان از این جنبه نیز مورد توجه همه جهان قرار گرفته که سرنوشت منطقه پس از ایشان چه می‌شود؟ بی‌تردید، قدرتمندترین فرد خاورمیانه شهید سلیمانی بود لذا طبیعتاً جهان باید به این واقعه چشم بدوزد و مراقب آثار آن باشد. برای فهم این اتفاق و تبعات آن، ملاحظات زیر را باید درنظر داشت:
۱- گذشته از هر تحلیلی، اقدام تروریستی آمریکا و شهادت سپهبد سلیمانی نقطه عطفی در تاریخ خاورمیانه به حساب می‌آید و خاورمیانه پیشاشهادت و پساشهادت سردار سلیمانی تقسیم می‌شود.
۲- سلیمانی برای ایرانیان نقش قهرمان ملی و برای جهان اسلام نقش یک اسطوره را ایفا می‌کند، هیچ موضوعی با این قوت قدرت انسجام بخشی بین ایرانیان با گرایش‌های مختلف را ندارد.
جهان بدون سلیمانی چگونه جهانی است؟/ چه خواهد شد؟ آیا جنگ می‌شود؟/ ترور تکمیل کننده تحریم
۳- برای همگان مسلم است که این اقدام تروریستی و شهادت حاج قاسم، نه تنها تاثیر منفی در مشروعیت حکومت ایران ندارد بلکه هم پایه‌های جمهوری اسلامی را در داخل محکم‌تر و هم نظام را در مناسبات جهانی حق‌به‌جانب‌تر می‌کند. چراکه به طور رسمی، با نقض قوانین بین‌الملل به حقوق ایران و همسایگانش تجاوز شده است. با این کار، دنیا بیش از گذشته، به عدم صلاحیت آمریکا نسبت به حضور در منطقه معتقد می‌شود؛ کشوری که به تعبیر دکتر ظریف مبتلا به «ماجراجویی لجام گسیخته» است، مسئولیت‌پذیری لازم جهت نقش‌آفرینی در جهان را ندارد.
۴- بسیاری بر این باورند که اقدامات ترامپ بیش از این‌که دلایل منطقی داشته باشد، علل روانی دارد؛ لذا رفتار و اقدامات او را در دستگاه روانشناختی تبیین می‌کنند. از این رو معتقدند این اقدام، پاسخی به عقده‌های روانی ایجاد شده او است. او در ماجرا‌های پهباد، آرامکو، پس زدنِ پیامش توسط رهبری و... تحقیر شده بود و مترصد فرصتی بود تا این حقارت‌ها را جبران کند لذا امروز اینگونه انتقام گرفت. سخت است بپذیریم برای یک قدرت‌نمایی، دست به این اقدام خطرناک زده است. حتماً کاخ سفید از عواقب سخت این اقدام مطلع بوده است؛ لذا به نظر نمی‌رسد این اقدام را بتوان در زمره واکنش‌های کودکانه و روانی ترامپ قلمداد کرد.
۵- سخن معروف دیگری وجود داشت که ترامپ یک شخص تاجر است و اقداماتِ او، با توجه به مناسبات تجاری بیشتر قابل تبیین است؛ لذا تصور می‌شد او معامله‌پذیرتر از اسلافش است. اما مشخص است این اقدامِ او، گرهِ هر معامله‌ای در منطقه (نه فقط با ایران) را کورتر می‌کند.
۶- حتی به لحاظ سیاسی نیز انگار نمی‌خواهد مسئله منطقه را با مذاکره به نتیجه برساند. در همین اقدامِ اخیر، فقط طرفدارانِ سنتی برخورد نظامی با ایران در آمریکا از این اقدام ترامپ حمایت کردند، تا جایی که جان بولتون مقامِ برکنارشده کاخ سفید، بعد از برکناری و دلخوری‌اش از ترامپ، برای اولین بار با ذوق‌زدگی این اقدام را مورد تحسین قرار داد. حاج قاسم تنها نظامی در ایران بود که با آمریکا سخن هم می‌گفت. معروف بود که در هنگامه مبارزه با داعش تنها فردی که طرف مذاکره با آمریکا جهت همکاری‌های احتمالی در جنگ با داعش بود، حاج قاسم بود. چراکه شهید سلیمانی تنها یک نظامی نبود بلکه مانند یک سیاستمدار در منطقه رفتار می‌کرد و با وجود شجاعت مثال‌زدنی در میدان رزم، هرجا گره‌ای را می‌توانست با کمک سیاست حل کند، سیاست را به گلوله ترجیح می‌داد؛ لذا ترور حاج قاسم، می‌تواند این پیام را داشته باشد که آمریکا تمایل دارد آتش خاورمیانه را همچنان تند نگه دارد. دیگر به احتمال زیاد حاج قاسم آخرین سردار ایرانی باشد که با آمریکا گفتگو می‌کرد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۱
ما منتظر انتقام سریع هستیم. باور دارم آمریکا جرات حمله به ایران رو به خاطر انتقام ایران نداره چون جنگ بزرگی میشه و غیر ممکنه همچین ریسکی بکنن. جنگ با آیران هیچ دست آوردی واسه آمریکا نداره حتی اگه پیروز بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
الان مردم سوار موج احساسات شدن.خیلی از مردم نمیخوایستن رای بدن و معترض گرونیا بودن.اما الان همه یکدل و امریکا ستیز شدن
فقط انتقام مستقیم وکوبنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
انتقام هوشمندانه و نه مستقيم
هیچ اتفاقی نمی افتد .جهان سرجایش ...............
ترور با برنامه عربستان و امارات و اسراییل بود
منتهی هماهنگ شدند که امریکا بزنه و فکر کردند ایران جرات انتقام از امریکا را ندارد
این کشورها پشت این ترور هستند و از ترس حمله ایران به ارامکو و تل اویو مسولیت حمله انتحاری را به امریکا دادند تا انتقامی از سوی ایران نباشه
در هر صورت ما اماده نبرد و کشته شدن در راه ایران عزیز هستیم
اگر رهبری امر کنه اماده ایم
اون موقع که فحش میدادیم به اسراییل کار نداشته باشید برای این بود که می دانستیم درگیری با اسراییل یعنی جنگ با امریکا!
حالا که کار به اینجا رسیده اماده جنگ هستیم
با عرض تسلیت ابتدا مراسم تشیع شهدا را بنحو احسن انجام میدهیم و بعد از اتمام مراسم چهلم نقشه هوشمندانه خودرا که دراینمدت اتخاذ شده را میگیریم .الآن همه نیروهای امریکایی وصهیونیستی آماده هستند مثل خودشان و با غافلگیری مقابله به مثل میکنیم . نباید احساساتی بشویم وعجولانه عمل کنیم.
گر صبرکنی ز غوره حلوا سازی.انشاأله
پاسخ ها
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
می خواهید یک دفعه تا سالش هم صبر کنیم بعد ببینیم چه می شود. نه ایران جان مردم ایران انتقام سختی را از این نامردان خواهند گرفت.
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
این خط رو داری پخش میکنی که تا چهل روز صبر قراره بکنیم که چی بشه؟
که به فراموشی سپرده بشه
کور خوندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
آفرين. عاليه . به نظر منم انتقام سردار سپهبد بايد در شأن و منزلت خودشون باشه. ايشون آدم بسيار آرام و در عين حال باهوشي بودن و انتقامي هم كه براي خونشون ميگيريم بايد آنچنان هوشمندانه
باشه كه به عقل هيچ بني بشري نرسيده باشه و خودمون هيچ هزينه اي نديم بلكه همه هزينه ها رو امريكا و اسراييل بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
جواب به تيزبين:
دوست عزيز خود سردار هم اگر مثل شما احساساتي ميشد كه چهل سال نميتونست چنين پيروزي هايي رو برامون به ارمغان بياره. اگه ميخوايد خون سردار پايمال نشه لطفا مثل خودشون رفتار كنين. شما تا حالا ديده بودين ايشون چهره برافروخته و عصباني داشته باشه؟! ايشون آروم بود و با و درايت استراتژي هاي هوشمندانه اش رو پياده ميكرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
جواب باید کوبنده ، نه خیلی زود و نه خیلی دیر باید باشه
بهزاد
| Netherlands |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
تا چهلم ؟؟ اولا تا اون موقع همه ی دنیا فراموش کردند و مثل قضیه برجام میشه که الان همه فراموش کردند آمریکا چکار کرده و ما رو مسئول نقض برجام میدونن‌.
ثانیا یک نگاه به بازارهای مالی مثل بورس بنداز و ببین چطور همه چیز به دلیل بلاتکلیفی و عدم اطمینان به آینده در حال سقوطه؟ هر کاری قراره انجام بشه باید سریع و فوری انجام بشه. اگر میخوان جواب نظامی بدن باید محکم و واضح بدن و اگر هم میخوان بصورت حقوقی پیگیری کنند و تنشها رو کم کنند باید بلند و رسا اعلام کنند. خودمم امیدوارم مسیر دوم انتخاب بشه که در این وضع اقتصادی به نفع کشوره. روسیه هم در سالهای اخیر همین شرایط رو دو سه بار تجربه کرد و میتونست در جواب حمله به هواپیماهاش براحتی یگ جنگ بزرگ با ترکیه یا اسرائیل راه بندازه اما غرور رو بخاطر منافع و سیاست بزرگتری که داشتند کنار گذاشتند و چیزی هم ازشون کم نشد.
ديگه وقت كشي نبايد كرد و دو ماه ديگر به اروپايي ها وقت نداد .
به انتقام خون شهداي مدافع حرم ، دولت همين امروز بايد برجام را آتش بزند!
جای امن تری خواهد شد .
پیشنهاد : تا یک سال در تمامی برنامه های تلویزیونی و سریالهای ایرانی از این سردار بزرگ یاد شود و این یاد کردن تبدیل به فرهنگ ایرانی شود - باید از همین الان برای ویرایش کتابهای درسی برنامه ریزی کرد - ورزشگاهها باید قبل از مسابقات تقدیر داشته باشند - فرهنگ الگو و تقدیر باید ملی شود -
انشالله تا قبل از انتخابات ریاست جمهور ی امریکا پاسخ کوبنده بدهیم .زیرا تا قبل از انتخابات ترامپ از کشاندن کشور ش به جنگ خود داری میکند واین نیز یکی از برگ های برنده ایران است
فقط انتقال و کشته شدن سربازان آمریکایی است که دل مردم را شاد میکنه
مردم ایران بغض تو گلوشون گیر کرده
چشم در مقابل چشم ، دندان در مقابل دندان
با عرض تسلیت ، ترور و جنگ راهکار نمیباشد چون با جنگ فقط مردم از هر دوظرف و خدای ناکرده جنگ منطقه ای یا جهانی که دنیا را به آتش می کشد ، زیان جانی می بینند و برنده ای نخواهد داشت. خویشتنداری باید کرد. در همین ترور کورکورانه و ابلهانه همه کشورها نظر خوبی نداشتند و اظهار تاسف کرده اند و تا این لحظه نیز مسئولان مهم مملکت مردم را از جنگ دور نگهداشته اند.
اگر ایران با عصبانیت واز روی احساسات تصمیم بگیرد و کاری انجام دهد و جنگی اتفاق بیفتد .خسارت زیادی به کشور و ملت ایران وارد خواهد شد . دشمنان و دوست نماها منتظر این موقعیت هستند تاسود ببرند.
درود
از این ناراحتم که روز قبلش حادثه را حس کردم و بهم الهام شده بود ولی جدی نگرفتم و صبح جمعه که شنیدم آنقدر خودم را زدم و گریه کردم ولی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
تقدیر الهی بود که رقم خورد و شما هم با وجود اینکه بهتون الهام شده بود کاری از دستتون برای جلوگیری از این اتفاق بر نمیومد..ضمن اینکه سردار عاشق شهادت بود و به دخترشون گفته بودن که شهادت من بسیار بسیار نزدیکه و حتما احتمال قوی میدادن که این ماموریت بازگشتی نخواهد داشت
فقط باید یک ژنرال و یک ناو آمریکار رو غرق کنیم وگرنه بی حساب نمی شیم
یا حداقل 10 پایگاه آمریکا و 1000 نفر از اونا ها رو به سزای اعمالشون برسونیم
فقط همین ....
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
ایادمه یه روز سردار سلامی گفت ما همه سپاهیاشبها نماز شب میخونیم و از خدا میخواهیم امریکا دست به حماقتی بزنه تا مث کوه رو سرشون خراب شیم.الان وقتشه بسم الله
تنها راه خلاص شده از تحریم ها یک بار و برای همیشه ساخت بمب اتمی است ، و گرنه تحریم ها سالیان سال و برای

نسل های بعدی نیز خواهد بود .... دولت های غربی فقط حرف زور رو میفهمن - دیدید که با برجام چه کلاه بزرگی سر

ایران گذاشتن
شک نکنید که ایران ابدا خود شخصا ورود پیدا نخواهد کرد . بصورت نیابتی ضربه ای به امریکا خواهد زد.
امریکا از بسیار خواهان این است که ایران مستقیماً وارد بشود و حمله ای را طرح ریزی بکند و یا موشکی به سمت ناوهای خلیج فارس و یا یکی از پایگاههای نظامی در عراق شلیک کند آنوقت است که به اهداف خود می رسد.
ایران از طریق حزب الله لبنان و یا حوثی های یمن وارد عمل خواهد شد.
نباید تصمیم احساساتی گرفت، آمریکا تهدید کرده به منافعش حمله بشه تمام صنایع نفت ایران را میزنه و این یعنی فاجعه
بهترین کار ترور خود ترامپ در قالب یک عملیات استشهادی هست تا هم قدرت نمایی بزرگی در دنیا انجام داده باشیم و هم ما و همه کشورهای مظلوم منطقه و حتی جهان از دست یک فرد دیوانه خلاص بشیم و تحریم ها هم شکسته بشه و درس عبرتی برای حاکمان بعدی کاخ سفید باشه
حتی تابناک هم لایک رو بسته تا منفی و مثبت معلوم نشه.
سانسورچی اعظم تابناک
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر