بازدید 36441
آخرین تحولات خاورمیانه؛

انجام تحقیقات درباره خدمه پرواز سردار سلیمانی به عراق/جمع آوری امضا در پارلمان عراق برای تصویب قانون اخراج آمریکایی ها/ انگیزه‌های شخصی ترامپ برای ترور سردار سلیمانی/ هشدار لاوروف به پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

جمع آوری امضا در پارلمان عراق برای تصویب قانون اخراج آمریکایی ها، انگیزه‌های شخصی ترامپ برای ترور سردار سلیمانی، هشدار لاوروف به پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی، توصیه آمریکا به اتباع خود در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و گفت‌وگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ظریف، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به انجام تحقیقات درباره خدمه پرواز سردار سلیمانی به عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 05 January 2020

جمع آوری امضا در پارلمان عراق برای تصویب قانون اخراج آمریکایی ها، انگیزه‌های شخصی ترامپ برای ترور سردار سلیمانی، هشدار لاوروف به پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی، توصیه آمریکا به اتباع خود در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و گفت‌وگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ظریف، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به انجام تحقیقات درباره خدمه پرواز سردار سلیمانی به عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ اسکای نیوز عربی امروز ادعا کرد که سازمان اطلاعات عراق تحقیقاتی درباره خدمه پرواز هواپیمایی که سردار حاج قاسم سلیمانی را به بغداد منتقل می‌کرد، آغاز کرده است.

این رسانه به نقل از مسئولان امنیتی عراق ادعا کرد: یک تبعه سوری و یک تبعه عراقی بازداشت شدند و تحقیقات درباره خدمه پروازی که سردار سلیمانی را به عراق آورد شروع شده است.

سازمان اطلاعات عراق نیز در حال بازجویی از کارکنان فرودگاه بغداد، بعد از ترور سرداران شهید قاسم سلیمانی و المهندس است.

مقامات رسمی عراق تاکنون این خبر را تایید نکرده‌اند.

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، بامداد دیروز جمعه در حمله هوایی نیرو‌های آمریکا به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسید.

متعاقب این حمله، پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی «به دستور رئیس جمهور ترامپ صورت گرفته است».

جمع آوری امضا در پارلمان عراق برای تصویب قانون اخراج آمریکایی‌ها

فاضل الفتلاوی، نماینده ائتلاف فتح روز شنبه از جمع آوری بیش از هشتاد امضا برای تصویب قانون یا مصوبه‌ای برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور در پارلمان عراق خبر داد.

وی از نمایندگان پارلمان عراق خواست که اسامی فراکسیونی که مخالف بررسی طرح اخراج نیرو‌های آمریکا در پارلمان هستند را فاش و رسوا کنند.

نماینده ائتلاف فتح بیان کرد: فراکسیون الصادقون بیش از هشتاد امضا برای گنجاندن موضوع حمله به حشد شعبی در جلسه مجلس و تصویب قانون یا مصوبه‌ای برای بیرون راندن نیرو‌های آمریکا از عراق جمع کرده است.

انجام تحقیقات درباره خدمه پرواز سردار سلیمانی به عراق/جمع آوری امضا در پارلمان عراق برای تصویب قانون اخراج آمریکاییها/ انگیزه‌‌های شخصی ترامپ برای ترور سردار سلیمانی/ هشدار لاوروف به پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

وی گفت: اقدامات جنایتکارانه ای که نیروهای آمریکایی انجام می‌دهند برای کشوری که متهم به تروریست پروری و حمایت از تروریسم در عراق و منطقه است، جای شگفتی ندارد. نیروهای ملی در داخل پارلمان شدیداً خواهان اخراج این نیروها از عراق و کشف گروههای سیاسی که مخالفت تصویبند، هستند.

انگیزه‌‌های شخصی ترامپ برای ترور سردار سلیمانی

با اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده است، دستور ترور سردار «قاسم سلیمانی» را به این دلیل صادر کرده است که این فرمانده ایرانی قصد اجرای عملیات علیه نیروهای آمریکایی در عراق را داشت، ممکن است این تصمیم برای گریز وی از زیر بار سنگین استیضاح باشد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روز شانزدهم دسامبر ۱۹۹۸ (۲۵ آذر ۱۳۷۷)، درست سه روز پیش از استیضاحش در کنگره آمریکا دستور انجام عملیاتی نظامی در عراق را صادر کرد.

دو دهه بعد از این اقدام کلینتون، در حالی که چیزی به استیضاح ترامپ در مجلس سنای کنگره آمریکا نمانده است، رئیس‌جمهور آمریکا دستور ترور سردار سلیمانی را صادر می‌کند. ترامپ نیز همانند کلینتون اصرار دارد انجام این حمله در راستای منافع ملی آمریکا صورت گرفته است.

به گفته بسیاری از کارشناسان، به شهادت رساندن سردار سلیمانی نه ‌تنها اقدامی «بازدارنده» نبود بلکه اوضاع خاورمیانه را بدتر نیز خواهد کرد. به ‌نظر می‌رسد، انگیزه‌های مهم ترامپ از صدور دستور ترور سردار سلیمانی، بالا بردن رأی خود در انتخابات سال ۲۰۲۰ و منحرف کردن اذهان آمریکایی‌ها از استیضاحش باشد.

«مارک ویسبرات» اقتصاددان آمریکایی و معاون اندیشکده مرکز پژوهش‌ اقتصاد و سیاست در واشنگتن در این باره گفت، احتمال رأی مثبت سنا به محکوم کردن ترامپ بسیار اندک است، اما انگیزه کسب رأی بیشتر در انتخابات محتمل است.

ویسبرات گفت، محبوبیت «جرج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، پس از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ که بیش از یک میلیون کشته بر جای گذاشت، افزایش یافت.

وی افزود: «تنها باری که ترامپ محبوب بخش عظیمی از رسانه‌ها در آمریکا شد، زمانی بود که دستور انجام عملیات نظامی در سوریه را صادر کرد».

ویسبرات در ادامه گفت:‌ «از دیدگاه ترامپ، این بهترین شانس او برای انتخاب مجددش به ‌عنوان رئیس‌جمهور است. گمان نمی‌کنم او نگرانی زیادی درخصوص استیضاح داشته باشد، می‌توانید آن را تضمین بنامید».

انجام تحقیقات درباره خدمه پرواز سردار سلیمانی به عراق/جمع آوری امضا در پارلمان عراق برای تصویب قانون اخراج آمریکاییها/ انگیزه‌‌های شخصی ترامپ برای ترور سردار سلیمانی/ هشدار لاوروف به پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

ممکن است اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی محبوبیت و تعداد رأی او را برای مدتی افزایش دهد اما از سوی دیگر می‌تواند به متشنج شدن اوضاع منجر شود. پس از حمله بوش به عراق نیز نمایش دادن تابوت سربازان آمریکایی در رسانه‌ها ممنوع شد. دیدن چنین تابوت‌هایی در رسانه‌ها، مورد تمایل هیچ رئیس‌جمهور دیگری در آمریکا نیز نخواهد بود.

هشدار لاوروف به پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

خبرگزاری اینترفکس روسیه از گفت‌وگوی تلفنی مایک، پامپئو وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف همتای روسی خود درباره ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، در این گفت‌وگو، لاوروف به پامپئو گفته است که «ترور سردار سلیمانی پر از عواقب جدی برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و باعث دور جدید تنشها در غرب آسیا خواهد شد.»

توصیه آمریکا به اتباع خود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس

شبکه الجزیره از درخواست آمریکا از اتباع خود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد.

الجزیره اعلام کرد: آمریکا به اتباع خود در عربستان، امارات، قطر، بحرین و کویت توصیه کرده است با توجه به تنش در منطقه جانب احتیاط و هشیاری را رعایت کنند.

گفت‌وگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ظریف

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران بر لزوم تنش زدایی در منطقه تاکید کرد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه شب در حساب توییتری خود به گفت‌وگو با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران اشاره کرد.

وی در این زمینه نوشت: «درگفت‌وگو با محمدجواد ظریف درباره تحولات اخیر، عدم تشدید تنش‌ها، خویشتنداری و اجتناب از تنش بیشتر تاکید کردم. من همچنین با وزیر خارجه ایران درباره اهمیت حفظ برجام که برای امنیت جهانی مهم است، رایزنی کردم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه جمعه نیز در بیانیه‌ای خواستار توقف چرخه خشونت‌ها در عراق شد.

وی در این بیانیه گفت، چرخه کنونی خشونت در عراق پیش از آنکه از کنترل خارج شود باید متوقف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۷
پمپئو یک دلقک به تمام معناست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
خاورمیانه به دو قسمت تقسیم شده ایرانی و طرفدار ایران آمریکایی و طرفدار امریکا.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
بیچاره پادو های امریکا اصلا به حساب نمی آیند و دیده نمی شوند.
مهدی ترابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
کاش همه ایرانی ها مثل سردار سلیمانی شوند چه زنده شان و چه مرده شان باعث خیر و برکت و سرافرازی ایران و ایرانی شوند.
حسین شریعت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
خون سردار سلیمانی مثل خون امام حسین(ع) عمل می کند و سرآغاز حرکت ها و جنبش های آزادی بخش بیشتری خواهد شد.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
مقامات اروپایی:« متاسفیم دولت امریکا سردار سلیمانی را ترور کردند»
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
ترامپ را می کشند عین پرزیدنت کندی می اندزن گردن ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
ترور شهید سردار قاسم سلیمانی در عراق مقدمه ای بر سیاست جدید آمریکا در منطقه است. مثل خروج دولت امریکا از برجام.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
روح این مرد بزرگ با پیامبران،شهدا و اولیاء الله محشور شود
غم بسیار بزرگی برای ملت ایران است
سوالی برایم بوجود آمده که بسی جای تامل است!
چرا آمریکایی ها حاج قاسم را پس از چند سال مبارزه و حذف داعش از سوریه و عراق در این زمان به شهادت رساندند؟
سر دار به قول ماصنعتیها مدیر بسیار بزرگی بود که اخراج داعش از سوریه و عراق را به خوبی مدیریت کرد و برای این کار از تمام ابزار های داخلی و خارجی(توان هوایی روسیه) استفاده کر.
او شروع به مدیریت اخراج آمریکاییها از عراق کرده بود که طبیعی است آنها با توجه به تواناییهای سردار این امر را نمی توانستند تحمل کنند و علارغم تمام شعار های مبارزه با ترور و تروریسم مجبور شدند از ابزار ترور برای از میان بردن این مدیر نظامی بزرگ استفاده کنند .
ادامه دهندگان راه حاج قاسم درست است که از مدیریت ایشان محروم شدند ولی با تکیه بر خون به ناحق ریخته او وتکیه بر تروریستی بودن این کار جو سیاسی منطقه و جهان را به نحوی مدیریت کنند که منجر به خروج آمریکا از عراق گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
احمد جان ببخشید برای بیرون راندن داعش از هواپیمایی آمریکا در سوریه و عراق استفاده شد نه روسی هواپیمایی روسی برای بمباران اکراد و النصره و ارتش آزاد سوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
یه سوال اگه آمریکا نبود صدام الان حکومتش تمام شده بود؟
ار نحوه عملیات کاملا مشخصه دست اسراییل در این کار وجود دلرد از تامین اطلاعاتی تا روش زدن مه در سوریه هم به همین ترتیب سران حزب اله لبنان را در خانه هایشان با پهباد ترور کرد. بنا براین باید همیشه در اخبار بر اینکه اسراییل به خاطر منافعش امریکا و منافع امریکاییان را به خطر انداخته همراه باشد هنوز هم راههای روانی جهت اختلاف افکنی مابین قدرتها جواب میدهد امریکایی ها خودشان میدانند که اسراییل چکار کرده بنا براین بازگویی این نکته به امریکایی ها این حس و انگیزه را میدهد که چرا اسراییل در سایه مانده در حالی که با برنامه خودش امریکا را درگیر کرده است این خیلی مهم است همهتقصیرها به گردن ترامپ نیست ترامپ یک دست نشانده در حد مباشر صهیونیستها و یهودیان ثروتمند جهان است که به ریاست جمهوری رسیده است تاکید و نام بردن از اسراییل به عنوان طراح حمله به امریکایی ها هشدار میدهد مه اسراییل همیشه روش پیش مزگ را برای کشورهای غربی ابه ارمغان میاورد.
مرگ بر ترامپ جنایتکار .بزودی رزمندگان سپاه قدس انتقام خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از از ترامپ جنایتکار و وحشی امریکا وارتش مزدورش خواهند گرفت.
ترور شهید سردار قاسم سلیمانی در عراق مقدمه ای بر سیاست جدید آمریکا در منطقه است.
پارلمان عراق هم داراي ليست اميد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
داداش عراق سه تیکه هست فکر نکنم کردها و سنی دلشان بخواد آمریکا از کشورشون بره.
باید جبهه مقاومت یک 5-10 دقیقه ای موشکباران از اسرائیل تا پایگاهای آمریکایی در عراق و افغانستان را در زمانی مناسب و یکنواخت انجام دهد. پایگاهای کشورهای عربی را کاری نداشته باشیم فعلا
مرکز فرماندهیشون بیشتر مد نظر باشد چه اتاق جنگ اسرائیل و چه پایگاهای آمریکا در افغانستان و عراق.

فقط نباید ترسید و البته حساب شده کار کرد
این یک پاسخ مناسب خواهد بود
باید لشکر مجازی هم تشکیل داد، هم فارسی هم عرب، آذری، انگلیسی و... ارتباط مان باید با ملت های دیگر بیشتر کنیم، حتما باید خارجی ها ایران بیایند تا ملت ها آگاه شوند رسانه های اجیر شده استکبار دروغ های ماهرانه به خورد ملت های اروپایی، امریکایی، عرب و... می دهند. یادمان نرود امام علی(ع) اول از هر جنگی ملت ها را دعوت به اسلام می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
خوب
این دولتها و مسولین بین المللی که دائم دارن ایران رو به خویشتنداری دعوت میکنن میدونن چی دارن میگن؟اگه این جنایت برای مقامات راهبردی و موثر خودشون هم(که هیچکدام همسنگ سرداران عزیزما نیستند) انجام شده بود باز هم
از خویشتنداری و بیخیالی صحبت میکردند یا دنبال تلافی بودند؟
البته از کسانی که از کدخدا میترسن هم غیر از این واکنشی انتظار نداریم.
از این مسولان کشورهایی که دائم ایران رو به خویشتنداری و عدم واکنش تافی جویانه دعوت میکنن می پرسم اگه از مسولین بالا رتبه کشورشون (که البته هیچکدام همتراز سرداران عزیز ما نیستند )در جنایتی مشابه ترور شوند ،باز هم دم از خویشتنداری و بی خیالی میزنن یا دنبال تلافی هستند؟
البته ما از این آدم های بی جربزه که از کدخدا مثل سگ میترسند هم غیر از این انتظاری نداریم.
سلام ، ترامپ و ایادی صهیونیست حامی ان بدانند همه ملت ایران اماده شهادت و انتقام جویی از سران جاهل و خون اشام امریکا هستند . دنیا بداند ایران از حقوق قانونی و مشروع دفاع از خود هر گزینه ای را انتخاب کند قانونی است
عراقيها مال اين حرفها نيستن بيرون كردن يانكي هاي بي خاصيت از ايران كار مردان اسطوره اي ايران است مي جنگيم
بنظر من ترامپ خیلی پشیمان است از کرده خودش چون خونی را بر زمین جاری کرده است که شبیه خون حسین زینب است...وای بر احوال آن دنیایی ترامپ....
کجاش هشداره؟؟
2
-- علی آقا اینی که گفتی شد سه قسمت.
---جالبه که ترامپ بعد از دستور ترور سردار سلیمانی رأی انتخابات 2020 را از آن خود کرد و استیضاح نیز کنسل شد. یحتمل کنگره امریکا تحت نفوذ صهیونیست هاست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی