بازدید 21578
پیمانه اقتصادی؛

جریمه ۸۶ میلیون دلاری یک خودروساز به دلیل دور زدن مقررات آلایندگی/ پیش بینی قیمت طلا/ بازگشت دوباره دلار به کانال ۱۳/ جزئیات شرایط جدید بازنشستگی کارمندان دولت/ قیمت خودرو‌های ایران خودرو/ آیا قرار است سپرده‌های مردم بلوکه شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس تهران در پایان پاییز ۹۹، قیمت سکه طرح جدید سی ام آذر، بازگشت حقوق‌های ۳۰ میلیونی به نظام مهندسی، جدیدترین آمار از رشد قیمت مسکن در تابستان ۹۸ و افزایش ۱.۴ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 21 December 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس تهران در پایان پاییز ۹۹، قیمت سکه طرح جدید سی ام آذر، بازگشت حقوق‌های ۳۰ میلیونی به نظام مهندسی، جدیدترین آمار از رشد قیمت مسکن در تابستان ۹۸ و افزایش ۱.۴ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته را در بر دارد.

سبزپوشی بورس تهران در پایان پاییز ۹۹

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه سی آذرماه ۹۸)، با افزایش ۳۶۷۴ واحدی معادل ۱.۰۵ درصد به رقم ۳۵۳ هزار و ۹۹۶ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۹ واحدی به رقم ۴ هزار و ۵۶۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۸۴ واحدی معادل ۱.۰۵ درصد به رقم ۹۴ هزار و ۸۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۸۴ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، عدد ۱۱۱ هزار و ۸۹۱ واحد را به نمایش گذاشت.

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری/

شاخص قیمت هم وزن نیز با افزایش ۶۵۷ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد به رقم ۷۴ هزار و ۷۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۹۸۴ واحد افزایش معادل ۱.۲۰ درصد را رقم زد و به سطح ۴۲۰ هزار و ۷۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۱۷ واحد افزایش معادل ۱.۱۶ درصد به رقم ۲۵۳ هزار و ۳۶۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۳۶۰ واحد افزایش معادل ۰.۸۷ درصد همراه بود و عدد ۷۳۷ هزار و ۵۵۰ واحد را به نمایش گذاشت.

اقبال بازار سهام تا پایان هفته به سمت کدام صنایع است؟

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار در هفته جاری به سمت گروه‌های صادرات‌محور به خصوص گروه پتروشیمی پیش خواهد رفت، افزود: با توجه به نزدیک بودن انتشار گزارش ماهانه و فصلی این شرکت‌ها و نیز تقسیم سود چشم‌گیر در مجامع این شرکت‌های بزرگ مورد توجه سهامداران قرار خواهند گرفت. جزئیات بیشتر

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت پیش بینی کردند قیمت طلا در طول معاملات آرام کریسمس بالا رفته یا ثابت می‌ماند در حالی که سرمایه‌گذاران به رشد قیمت این فلز ارزشمند خوش بین بودند. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۷ تن شرکت کردند که از میان آنها ۹ تن معادل ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا و هفت تن معادل ۴۱ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و به همین تعداد نظری درباره روند قیمت طلا نداشتند. 

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری/ بازگشت دوباره دلار به کانال ۱۳/ جریمه ۸۶ میلیون دلاری یک خودروساز به دلیل دور زدن مقررات آلایندگی/ جزئیات شرایط جدید بازنشستگی کارمندان دولت/ قیمت خودرو‌های ایران خودرو در بازار امروز

در این بین، ۶۷۷ تن در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۳۸۳ تن معادل ۵۷ درصد افزایش و ۱۵۶ تن معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۱۳۸ نفر معادل ۲۰ درصد هم نظری نداشتند.

قیمت سکه طرح جدید سی ام آذر

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز، سی ام آذر ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۱۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۶۴ هزار و ۸ تومان است. /مهر

بازگشت دوباره دلار به کانال ۱۳

بازار ارز در حالی اولین روز هفته و آخرین روز پاییز را پشت سر می‌گذارد که نرخ دلار در آخرین روز کاری هفته گذشته به ۱۲ هزار و ۹۷۰ تومان رسید و شاخص ارزی کشور با رشد هفتگی ۷/ ۱ درصدی همراه شد. حال بر اساس اطلاعات دریافتی از بازار، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۱۲۸۴۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۲۹۴۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته گذشته، ۹۰ تومان گران‌تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۴۱۵۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۴۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود. این نرخ نسبت به روز پنجشنبه، ۱۰۰ تومان افزایش داشته است. در کنار صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، شاهد نوسان دلار در بازار آزاد در کانال ۱۳ هزار تومانی هستیم، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز پنجشنبه، به رقم ۱۳۲۰۰ تومان و هر یورو به ۱۴۵۵۰ تومان رسیده است.

جریمه ۸۶ میلیون دلاری یک خودروساز به دلیل دور زدن مقررات آلایندگی

یک دادگاه فدرال در استرالیا، گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان را به دلیل دور زدن مقررات آلایندگی به پرداخت ۸۶ میلیون دلار غرامت محکوم کرد. در این پرونده حقوقی آمده است که خودروساز مذکور با تقلب در میزان واقعی آلایندگی‌های محصولات دیزلی خود، مقررات آلایندگی استرالیا را دور زده است. براساس اعلام کمیسیون رقابت و مصرف استرالیا، این جریمه سنگین حکمی بوده است که تاکنون توسط دادگاه فدرال این کشور و تحت «قانون مصرف‌کنندگان» صادر شده است. فولکس‌واگن اذعان کرده است که در محصولات موردنظر نرم‌افزاری نصب شده بود تا میزان تولید آلایندگی را کمتر از مقدار واقعی نشان دهد. بی‌قانونی فولکس زمانی رخ داد که بیش از ۵۷ هزار دستگاه از محصولات خود را بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ وارد استرالیا کرد. سخنگوی این خودروساز آلمانی به درخواست رویترز برای اظهارنظر در این باره پاسخ رد داد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ استفاده فولکس‌واگن از این نرم افزار در معاینه‌های فنی ایالات‌متحده کشف شد.

بازگشت حقوق های ۳۰ میلیونی به نظام مهندسی

حامد مظاهریان معاون اسبق مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح ملی مسکن گفت: اجرای این طرح، تکرار تجربه‌های قبلی در مسکن مهر است. همان گونه که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در زمینه نظام مهندسی بار دیگر به روش‌های دولت دهم روی آورده است. وی افزود: دولت در حالی که هنوز نتوانسته تعهدات خود را در زمینه تکمیل مسکن مهر عملی کند، تعهد جدیدی به عنوان مسکن ملی برای خود ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه اگر دولت امکان ساخت مسکن را دارد، همان واحدهای باقی مانده مسکن مهر را تکمیل کند، گفت: در خصوص نظام مهندسی هم ما در دولت یازدهم تمام تلاش خود را کردیم که جلوی دست درازی برخی اعضای هیات مدیره به حق نظارت مهندسان را حذف کنیم، اما بار دیگر توانسته اند برای خود حقوق‌های ۲۷ تا ۲۹ میلیون تومانی در هیات مدیره های سازمان‌های استانی تصویب کنند. /مهر

جزئیات شرایط جدید بازنشستگی کارمندان دولت

رئیس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای، خواستار تعیین تکلیف بازنشستگی کارمندان با ۳۰ و ۳۵ سال سابقه شد. به نقل از تسنیم، جمشید انصاری در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، با اشاره به ضرورت کاهش حجم و اندازه دولت و همچنین به منظور ایجاد ظرفیت لازم برای اجرای تدابیر دولت مبنی بر بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان و جوانان برای تصدی پست‌های مدیریت حرفه‌ای و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی کشور بر اساس بند الف. ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری که تأکید دارد "دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کارمند خود را با حداقل سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و ۳۵ سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بعد از ۳۰ سال بازنشسته نمایند" مقتضی است ترتیبی داده شود تا با استفاده از اختیارات حاصل از بند مذکور نسبت به بازنشسته نمودن کارمندان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تر در مشاغل تخصصی و غیر تخصصی با سی سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی و نیز دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر با سی سال سابقه خدمت دولتی در صورت تقاضای ذینفعان و ۳۵ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی اقدام لازم معمول و سپس شماره مستخدم آنان در سامانه کارمند ایران ابطال شود.

جریمه ۸۶ میلیون دلاری یک خودروساز به دلیل دور زدن مقررات آلایندگی/ پیش بینی قیمت طلا/ بازگشت دوباره دلار به کانال ۱۳/ جزئیات شرایط جدید بازنشستگی کارمندان دولت/ قیمت خودرو‌های ایران خودرو/ آیا قرار است سپرده‌های مردم بلوکه شود؟

جدیدترین آمار از رشد قیمت مسکن در تابستان ۹۸

مرکز آمار ایران اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هرمتر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۰.۷ درصد افزایش داشته است. بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظفند تمام معاملات خرید و فروش که سند آنها در دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند، در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کند. مرکز آمار در گزارش روز شنبه خود اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی که در تابستان امسال به وسیله بنگاه‌های معاملات ملکی معامله شده، در کل کشور سه میلیون و ۶۳۵ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۶۷ مترمربع بود. قیمت فروش مسکن در تابستان ۱۳۹۸ نسبت به بهار ۹.۳ درصد افزایش یافته است. حداکثر قیمت فروش یک متر مربع مسکن در این دوره ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. بررسی جداول نشان می‌دهد که تعداد معاملات در تابستان ۹۸ نسبت به بهار همان سال ۲۸.۳ درصد و نسبت به تابستان ۹۷ نیز ۱۵ درصد کم شده است. /ایرنا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو

قیمت خودرو‌های ایران خودرو در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۳۰ به‌ شرح زیر است؛ (منبع: تسنیم)

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سمند ال ایکس

66،770،000

84،000،000

2

قیمت سمند EF7

69،773،000

97،500،000

3

قیمت دنا(تیپ1)

83،600،000

122،000،000

4

قیمت پژو 405

63،158،000

79،000،000

5

قیمت رانا 

67،440،000

90،000،000

6

قیمت پژو SLX

67،888،000

92،000،000

7

قیمت دانگ فنگ H30(بدون رینگ)

توقف تولید

160،000،000

8

قیمت پژو 206 تیپ 2(فول)

67،283،000

92،000،000

9

قیمت پژو 206 تیپ 5(فول)

83،690،000

113،000،000

10

قیمت پژو 206 V8 صندوقدار

80،303،000

113،000،000

11

قیمت دنا پلاس توربو (تیپ 2)

توقف فروش

178،000،000

12

قیمت پژو 207 دنده‌ای

96،730،000

137،000،000

13

قیمت پژو 207 اتوماتیک(بارینگ)

حاشیه بازار

176،000،000

14

قیمت پژو2008

114،994،000

375،000،000

15

قیمت پژو پارس

78،338،000

104،000،000

16

قیمت پژو 405 دوگانه سوز

65،578،000

 97،500،000

افزایش ۱.۴ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

رویترز: قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازار‌های جهانی کاهش یافت؛ اما هر دو شاخص نفتی سومین هفته متوالی افزایشی خود را در بحبوحه کاهش تنش‌های تجاری آمریکا و چین ثبت کردند. کاهش تنش‌ها، اعتماد تجاری و چشم‌انداز رشد اقتصادی جهانی را تقویت کرده است. هر بشکه نفت برنت با ۴۰ سنت کاهش ۶۶.۱۴ دلار فروخته شد، ولی افزایش حدود ۱.۴ درصدی هفتگی را ثبت کرد. هر بشکه نفت خام امریکا با ۷۴ سنت کاهش ۶۰.۴۴ دلار معامله شد و افزایش حدود ۰.۶ درصدی طی هفته گذشته ثبت کرد. پیشرفت در اختلافات تجاری میان دو مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، انتظار برای افزایش تقاضا در سال آینده را تقویت کرده است. جان کیلداف، تحلیلگر بازار گفت: «تمرکز بازار همچنان بر تحولات وضعیت تجاری آمریکا و چین است.»

آیا قرار است سپرده‌های مردم بلوکه شود؟

رئیس کل بانک مرکزی نسبت به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی واکنش نشان داد. همتی با انتشار متنی در فضای مجازی نوشت: «رسانه‌ها در مورد مطالب کذبی که بارها به نقل از اینجانب در فضای مجازی می‌چرخد، سوال می‌کنند. مطالبی نظیر: اگر مجبور شویم، سپرده‌های مردم را بلوکه می‌کنیم! یا قرار است از سپرده‌های مردم در بانک‌های کشور خمس و زکات برداریم؟! پاسخ مشترک بنده به سوالات این بوده است که این شایعات نشانگر استیصال آن‌ها و موفقیت‌های بانک مرکزی در خنثی کردن تلاش عوامل برهم زننده ثبات بازار پول و ارز و اقتصاد کشورمان است. اطمینان داشته باشید که بانک مرکزی محکم و استوار، سیاست‌های پولی و ارزی باثبات را پیش خواهد برد.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
جناب همتی شمادولتمردان افزایش قیمت بنزین را نیز رد می کردید بعدها ددر شبانگاهان متوجه شدید که به مردم دروغ گفته اید
پاسخ ها
تایماز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
ترس ماهم همینه.کاشکی تکذیب نمیکردن
خودروسازهای مارو جریمه کردن؟؟
پس چی شد« ارامش به بازار ارز بازگشت»؟؟؟!!!!!!!
الگوی مدیران دولتی آقای جنتی است هرو قت ایشان بازنشست شد مدیران ما هم باز نشست خواهند شد
همتی
شب یلدا داری هندونه میفروشی.
داشم دلاره. وقتی دلار رو میبری بالا یاد اون جوان بیفت که تو برف ها یخ زد ولی جای بچه های تو گرم و نرمه.
به نظرتان تکذیبیه های وزیر نفت در مورد گرانی بنزین مشابه تکذیبیه های رییس بانک مرکزی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
بالعکس!؛
چقدر اخبار امید بخش وامیدوار کننده .خخخخ این مملکت تا به کجا میخواهند به قهقرا بکشانند ؟
...
مطابق بند الف ماده 103 قانون خدمات کشوری فرد غیر متخصص با 30 سال سابقه و متخصص با مدرک ارش با 35 سال سابقه میتواند آنهم با درخواست خودش بازنشست شود. مطابق تبصره 2 ماده 103 قانون فوق فرد متخصص با هر مدرکی را با 35 سال بدون درخواست خود فرد می توان بازنشست نمود.
ولی آقایان افراد متخصص را با 30 سال(در واقع 28 سال سابقه+ 2 سال سربازی) آنهم بدون درخواست خوشان و بعنوان غیر متخصص بازنشست کردند ...
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی