بازدید 7217
۱
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

پاییز بورس در کانال ۳۵۳ هزار واحد پایان یافت/ رشد ۵۶ هزار واحدی نماگر در ۹۰ روز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه سی آذرماه 98)، با افزایش 3674 واحدی معادل 1.05 درصد به رقم 353 هزار و 996 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 29 واحدی به رقم 4 هزار و 561 واحد رسید.
کد خبر: ۹۴۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 21 December 2019

پاییز بورس در کانال ۳۵۳ هزار واحد پایان یافت/ رشد ۵۶ هزار واحدی نماگر در ۹۰ روز

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه سی آذرماه 98)، با افزایش 3674 واحدی معادل 1.05 درصد به رقم 353 هزار و 996 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 29 واحدی به رقم 4 هزار و 561 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز هفته و آخرین روز پاییز، شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 984 واحدی معادل 1.05 درصد به رقم 94 هزار و 807 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 984 واحدی معادل 0.89 درصد، عدد 111 هزار و 891 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 657 واحدی معادل 0.89 درصد به رقم 74 هزار و 747 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 4984 واحد افزایش معادل 1.20 درصد را رقم زد و به سطح 420 هزار و 779 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 2917 واحد افزایش معادل 1.16 درصد به رقم 253 هزار و 362 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 6360 واحد افزایش معادل 0.87 درصد همراه بود و عدد 737 هزار و 550 واحد را به نمایش گذاشت.

پاییز بورس در کانال ۳۵۳ هزار واحد پایان یافت/ رشد ۵۶ هزار واحدی نماگر در ۹۰ روز

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 320 واحد، نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 254 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 195 واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات‌ با 185 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 165 واحد و نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 159 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با 132 واحد، نماد پاکشو متعلق به گروه صنعتي پاكشو با 73 واحد، نماد جم متعلق به پتروشيمي جم با 64 واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌ با 58 واحد، نماد سفارس متعلق به سيمان فارس و خوزستان با 40 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 4 میلیارد و 751 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 555 هزار و 127 نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 269 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

7 نماد با بیشترین تقاضا

بر اساس این گزارش و به نقل از نبض بورس؛ هفت نماد معاملاتی شرکت های همکاران سیستم(سیستم)، لیزینگ ایرانیان(وایران)، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر(پارند)، حق تقدم فنرسازی زر(خزرح)،  بورس اوراق بهادار تهران (بورس)، صندوق سرایه گذاری پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس)، شكرشاهرود (قشكر) با بیشترین تقاضا و صفوف خرید همراه بودند.

7 نماد با بیشترین عرضه

در مقابل 7 نماد معاملاتی شرکت های سیمان درود(سدور)، صندوق س با درآمد ثابت تصمیم (تصمیم) سیمان‌ شرق‌ (سشرق) سیمان فارس و خوزستان (سفارس) صندوق س. پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس) صندوق س. با درآمد ثابت كمند (كمند) فیبر ایران‌ (چفیبر) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمدها

در داد و ستدهای امروز نماد معاملاتی شركت صنعتی سپنتا(فپنتا) و ایركا پارت صنعت(خكار)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال ، حق تقدم شركت سایپاآذین(خاذینح)جهت عرضه حق تقدم های استفاده نشده، حق تقدم شركت سیمان شمال(سشمالح)با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، تولید فیبر ایران(چفیبر)، فرآوری مواد معدنی ایران(فرآور)، كارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی(كرازی)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه؛ گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول)و مبین انرژی خلیج فارس(مبین)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضاء هیئت مدیره نوسازی و ساختمان تهران(ثنوسا)، گروه دارویی البرز(والبر)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شركت شكرشاهرود (قشكر1) لامیران (فلامی1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر؛ واسپاری ملت (ولملت1) و سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، حمل‌ونقل‌توكا (حتوكا1) سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی‌ (وتوسم1) سرمایه‌ گذاری‌ البرز(هلدینگ‌ (والبر1) بورس كالای ایران (كالا1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، سرمایه گذاری مسكن شمال شرق(ثشرق)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

نماد معاملاتی شركت داروسازی‌ اسوه‌ (داسوه1) حداكثر تا تاریخ  جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، 11 تعلیق شد.

همچنین نماد معاملاتی شركت نیروكلر (شكلر1) صنایع سیمان دشتستان (سدشت1) توسعه‌شهری‌توس‌گستر (وتوس1)با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در 5 سال گذشته فساد در بازار بورس به اوج خودش رسیده و نگاه به نمادهای بورسی هم سلیقه ای شده .مثلا خیلی از سهام بدون پشتوانه و بدون دارایی قیمتشان دهها برابر شده ولی برخی سهام با دارایی بسیار زیاد مثل سرمایه گزاری سایپا و رنا نه تنها قیمتشان رشدی نکرده بلکه نسبت به ثیمتهای 4 سال قبل خودشون نصف هم شدن البته با محاسبه افزایش سرمایه ها. و این نشان میدهد که در بازار بورس هم فساد بیداد میکند و طبق خواسته عده کمی قیمتها رشد یا نزول میکند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار