بازدید 64684
هزار و هشتصد و شصت و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

هشدار معنا‌دار امیر محبیان درباره اعتراضات / درخواست متفاوت چهره نزدیک به عارف از سه امام جمعه تهران / روایت عجیب یک سرکلانتر از معترضان تهران!

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند زاکانی: آرزوی رد صلاحیت ما در دل یک عده خواهد ماند / متهم به قتل محمدرضا کلاهی در دبی بازداشت شد / ایراد معاون روحانی به دیوان عدالت اداری و.. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 18 December 2019
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
جانشین یارِ غارِ لاریجانی منصوب شد
 
محمد قاسمی، سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی شد. بر اساس حکمی از سوی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی به سرپرستی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منصوب شد. در حکم انتصاب لاریجانی خطاب به سرپرست مرکز پژوهش‌ها از خدمات ارزشمند دکتر کاظم جلالی، ریاست این مرکز تشکر و قدردانی شده و آمده است: آقای دکتر جلالی که در دو دوره مجلس، ریاست مرکز پژوهش‌ها را به عهده داشتند، خدمات شایسته‌ای به مجلس و کمیسیون‌های آن ارائه نمودند". گفتنی است کاظم جلالی به تازگی مسئولیت سفارت جمهوری اسلامی را در روسیه پذیرفته است.
 
زاکانی: آرزوی رد صلاحیت ما در دل یک عده خواهد ماند
 
یک فعال سیاسی اصولگرا درباره وضعیت تایید صلاحیت خود گفت: بنده حتما تایید می‌شوم. علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی هیأت‌های اجرایی، آیا شما تایید صلاحیت شده‌اید، گفت: مگر می‌شود تایید صلاحیت نشویم؟ این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه اختیار با کسانی است که صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند، گفت: حتما من تایید می‌شوم. مگر می‌شود نشوم؟ وی در پاسخ به این که به هرحال تصمیم با دیگران است و ما جهت کسب اطلاع این سوال را مطرح می‌کنیم، گفت: آرزو به دل یک عده می‌ماند که ما تایید صلاحیت نشویم.
 
هشدار معنا‌دار امیر محبیان درباره اعتراضات
 
یک جامعه شناس با یادآوری اینکه لحظات اعتراضات دارد به هم نزدیک‌تر می‌شود، گفت: مسئولین باید خیلی مواظب باشند. امیر محبیان در نشست منطق اجتماعی اعتراضات آبان ۹۸ اظهار کرد: لحظات اعتراضات دارد به هم نزدیک‌تر می‌شود. مسئولین باید خیلی مواظب باشند. آن‌چیزی که باعث شد اعتراضات با پایه بنزین گسترش پیدا کند این بود که چشم انداز منفی است؛ مردم گرانی فزاینده محتمل بر افزایش قیمت بنزین را متصور شدند. وی ادامه داد: ۲۸ استان و بیش از صد شهر را اعتراضات در برگرفت؛ تفاوتش به نسبت اعتراضات ۹۶ این است که شدتش بیشتر شد. شاخصه‌های این اعتراضات از ۹۶ شروع شد و در ۹۸ هم خود را نشان داد. بر خلاف اعتراضات سال ۸۸ که جریان اصلاحات از اعتراضات مردم حمایت کرد در این اعتراضات هیچ جریان سیاسی از آن حمایت نکرد. وی افزود: وقتی اعتراضات تحت حمایت جریان سیاسی است نظام سیاسی می‌داند با چه کسی صحبت کند، اما وقتی اعتراضات این طور اتمیزه می‌شود اعتراض‌ها به شکل دینامیکی و انتظامی امنیتی تغییر می‌کند.
 
متهم به قتل محمدرضا کلاهی در دبی بازداشت شد
 
فردیناند گراپن‌هاووس، وزیر دادگستری و امنیت هلند و پلیس این کشور از بازداشت «رضوان تقی» متهم فراری مراکشی-هلندی در دبی خبر داده‌اند. تقی متهم به دست‌ داشتن در چندین قتل و ترور و از جمله ترور علی معتمد (محمدرضا کلاهی) در سال ۲۰۱۵ و احمد مولا أبوناهض معروف به احمد نیسی در سال ۲۰۱۷ است. علی معتمد (محمدرضا کلاهی) متهم اصلی بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ است. این گمانه در هلند مطرح بوده که حکومت ایران در قتل محمدرضا کلاهی نقش داشته، اما هنوز به اثبات نرسیده و پلیس هلند مدعی بود که تقی در ایران است.
 
درخواست متفاوت چهره نزدیک به عارف از سه امام جمعه تهران

عضو شورای عالی سیاستگذاری معتقد است چهره هایی چون آیت الله امامی‌کاشانی، حجت الاسلام ابوترابی فرد و حجت الاسلام حاج علی اکبری امامان جمعه تهران می‌توانند واسطه بین اصلاح طلبان و حاکمیت شوند. «حسن رسولی»، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و نزدیکترین چهره به محمدرضا عارف در بخشی از گفت‌وگوی خود در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین از دو امام جمعه تهران درخواست کرد واسطه بین جریان اصلاحات و حاکمیت شوند.
 
عارف: نگذاریم «آبان» استخوان لای زخم بماند
 
رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: باید هرچه سریعتر درباره چگونگی کشته شدن تعدادی از هم وطنان در حوادث آبان ماه با شجاعت و صراحت شفاف سازی صورت گیرد. محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلب در مطلبی که در اینستاگرامش منتشر کرده، نوشته است: «در جریان افزایش نرخ بنزین و به تبع آن اعتراضات صورت گرفته به این تصمیم در همان زمان طی نامه‌ای به رئیس محترم مجلس پیشنهاداتی را مطرح کردیم از جمله حضور روسای قوا و مسئولان اقتصادی و امنیتی در جلسه غیرعلنی مجلس برای پاسخ دهی به سوالات نمایندگان مردم که متاسفانه این امر صورت نگرفت و اگر هیات رئیسه شرایط حضور مسئولان را در جلسه غیر علنی فراهم می‌کرد، حداقل نمایندگان از پیدا و پنهان اتفاقات صورت گرفته مطلع می‌شدند. معتقدم حوادث آبان ماه روح و روان جامعه را به شدت آزرده است و باید هرچه سریعتر درباره وقایع صورت گرفته که متاسفانه عده‌ای از هموطنانمان جانشان را از دست دادند، شفاف‌سازی صورت گیرد و حادثه آبان ماه استخوان لای زخم نماند. نباید فرصت را از دست داد که بعد‌ها افسوس برخی فرصت سوزی‌ها را بخوریم. باید ضمن دلجویی از خانواده جان‌باختگان به افکار عمومی با صراحت، شفافیت و شجاعت درباره چگونگی جان باختن عده‌ای از هموطنانمان اطلاع رسانی صورت گیرد.»
 
ایراد معاون روحانی به دیوان عدالت اداری

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: پیگیر لایحه آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها در دیوان عدالت هستیم که در صورت ابقا و تصویب با لایحه جدید، کمک بسیاری به ساماندهی اعتراض‌ها و تجمع‌های احتمالی آتی خواهد کرد. لعیا جنیدی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: لایحه‌ای با عنوان تضمین آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها سال ۹۷ به هیات دولت تقدیم شده بود که ابطال شد، اما بر اساس ماده ۹۱ پیگیری می‌شود، زیرا باور داریم در صورت ابقا و تصویب لایحه جدید تقدیمی به دولت، کمک بسیاری به ساماندهی اعتراضات و اجتماعات احتمالی می‌کند. وی یاد آور شد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری این پیشنهاد را ارایه داد، اما تعیین مکان آن با در نظر گرفتن مسائل امنیتی و ترافیکی بر عهده وزارت کشور گذاشته شد؛ اواخر خرداد ۹۷ به تصویب هیات وزیران رسید، اما سپس مورد اعتراض برخی قرار گرفت و هیات عمومی دیوان عدالت نیز از جهاتی آن را مغایر با قانون دانست و ابطال کرد. معاون حقوقی رییس جمهوری ایراد‌های وارد شده را محکم ندانست و گفت: نسبت به ابطال این لایحه اعتراض کردیم و هم اکنون در دیوان عدالت پیگیر آن هستیم. وی افزود: در این لایحه دو یا سه نقص وجود داشت؛ یکی از آن‌ها این بود که محل مناسبی برای اجتماعات پیش‌بینی شود که البته می‌تواند در چهارچوب مصوبه‌های هیات دولت صورت گیرد.
 
جنیدی بیان کرد: این مهم در راستای اجرای درست اصل ۲۷ قانون اساسی سال گذشته پیشنهاد داده شد و کار‌های مقدماتی آن نیز به طور مشترک صورت گرفت، اما به علت تغییر برخی مشاغل و پست‌های سیاسی، روند آن کند شد. وی اضافه کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری وقت گذاشت و لایحه کنونی تضمین آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها را که یک لایحه با متنی کامل، متعادل و بسیار خوب به نسبت متون پیشین است، پیشنهاد داد. معاون حقوقی رئیس جمهوری تاکید کرد: این لایحه از همه بیشتر به اصل ۲۷ قانونی اساسی نزدیک است، زیرا سیستم آن بر اساس چارچوب این اصل بر مبنای مقید کردن، محدود کردن و مجوز گرفتن به جای سیستم مجوزدهی و اطلاع‌رسانی پایه‌گذاری شده است. به گفته وی، در این لایحه همه مفاهیم مبهم از جمله معنی اسلامی، اخلال و سلاح تعریف و روشن شده و تامین امنیت تنها بر عهده نیروی انتظامی دارای لباس رسمی گذاشته شده است.
 
قول دادند یکشنبه آینده استیضاح وزیر کشور را اعلام وصول کنند

علی مطهری، نماینده مجلس گفت: استیضاح وزیر کشور امضای کافی برای اعلام وصول داشت و این مطلب مورد تأیید آقای لاریجانی رئیس مجلس هم قرار گرفت. آقای لاریجانی به آقای مصری گفت که استیضاح امضای لازم را دارد آن را اعلام وصول کنید. ما به آقای مصری گفتیم دستور بدهید استیضاح اعلام وصول شود، اما ایشان گفت: مگر من سرباز آقای لاریجانی هستم؟ چرا خودش این کار را نکرد؟ چرا این موضوع به نام من تمام شود؟ به ما قول دادند یکشنبه آینده آن را اعلام وصول کنند و اگر این کار انجام نشود من شخصا تصمیم مقتضی را در این باره خواهم گرفت. /ایلنا

روایت عجیب یک سرکلانتر از معترضان تهران!

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: روز شنبه ساعت ۱۰ صبح برخی افراد در «تهرانپارس و خاک سفید» به اعتراض معابر را مسدود کرده بودند؛ معابری مثل خیابان باقری که ۲۰ تا ۳۰ نفر که لباس متحدالشکل آبی پوشیده بودند خودروهایشان را متوقف کرده و راه را بند آورده بودند. لیدر‌ها مشخص بودند. صورت‌هایشان را پوشانده بودند و جالب است که هر کدام شرح وظایف خاص خود را داشتند. یکی از زیر مجموعه‌های اغتشاشگران، وظیفه‌اش تهیه و توزیع مشروبات الکلی بود؛ آن‌ها با توزیع مشروب در بین افراد خود در صدد بودند که سلامت عقلانی آنان را دچار ضعف کرده تا بتوانند بهره‌برداری کاملی از آن‌ها در تخریب، درگیری و آتش‌سوزی‌ها داشته باشند. یکی از آن‌ها از اراذل بنام منطقه بود که خانوادگی برای غارت در صحنه حضور داشتند. این فرد در زمان ورود به فروشگاه با توجه به ازدحام جمعیت زیر دست و پا ماند و دستش شکست؛ دخترش هم در این غارت حضور فعال داشت با یک دستش گونی برنج را بلند کرده و به غارت برد. جالب است فردای آن روز وقتی برای دستگیری و ضبط اموال مسروقه رفتیم گونی ۵۰ کیلویی پسته سرقت شده از جانبو نصف شده بود! بیش از ۸۰ درصد لیدر‌ها در همان چند ساعت اول توسط پلیس پیشگیری شناسایی و در ساعات بعدی دستگیر شدند/ فارس.

شطرنج‌بازان ایرانی با حریفان اسرائیلی روبه رو شدند و آن‌ها را شکست دادند

در چارچوب رقابت‌های شطرنج سیتخس اسپانیا دو شطرنج‌باز ایرانی مقابل حریفان اسرائیلی خود به پیروزی رسیدند. بر اساس سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی ورزشکاران این کشور با ورزشکاران اسرائیلی رقابت نمی‌کنند. افشین تهرانی، دبیر فدراسیون شطرنج ایران به "خبرگزاری ایمنا" گفت که رویارویی محمدامین طباطبایی و پرهام مقصودلو با حریفان اسراییلی در روز دوشنبه ۲۵ آذرماه "ناخواسته" بوده است. او با اشاره به اینکه این دیدار‌ها در مسابقات آزاد بلیتس اتفاق افتاده است و هر دور از یازده مسابقه باید در سه دقیقه و دو ثانیه به اتمام برسد، افزود: «هر دو نفر بدون اطلاع از ملیت حریفان خود پشت میز نشسته‌اند و در مقابل حریفان اسرائیلی خود پیروز شده‌اند.» به گفته افشین تهرانی، او در وزارت ورزش حاضر شده و توضیحات لازم را در خصوص "ناخواسته بودن این دیدارها" ارائه کرده است.

تندرو‌ها می‌خواهند ایران کره شمالی شود

محسن امین‌زاده، معاونت آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه دولت اصلاحات درباره عدم تصویب FATF گفت: مناقشه توسط کسانی به‌ راه افتاده که عملا قائل به انزوای کامل کشور به سبک کره‌شمالی هستند. البته کره شمالی را هم نمی‌شناسند. نه درک درستی از فاجعه زندگی و فقر مرگبار و مرگ متعارف روزانه انبوه ملت کره شمالی دارند و نه درک درستی از خسارات انزوای اقتصادی کشور. عدم پیوستن به FATF می‌تواند منجر به خسارات عظیم در توسعه ملی و قدرت اقتصادی ایران شود. عدم پیوستن به FATF می‌تواند ملت ایران را فقیرتر و معیشت آنان را دشوار‌تر کند، اما هیچکس بابت این نتایج بدیهی فعالیت مخالفان FATF مواخذه و مجازات نمی‌شود. دولت روحانی سیاست خارجی فاجعه بار دولت احمدی‌نژاد را تحویل گرفت. سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد با استثنای دوره کوتاه و کم اثر وزارت خارجه دکتر صالحی، به‌طور کلی فاقد درک، چشم انداز، راهبرد، برنامه و متشکل از مدیران فاقد صلاحیت‌های حداقلی مدیریت سیاست خارجی بود. /اعتمادآنلاین

گذراندن یک شب یلدا چقدر تمام می‌شود؟

با در نظر گرفتن یک خانواده ۴ نفره که حدود ۳۰۰ گرم آجیل حدود ۳۰ هزارتومان، دو کیلوگرم هندوانه۶ هزارتومان (که البته وزن هر هندوانه حداقل ۴-۵ کیلوست)، یک کیلوگرم شیرینی‌تر ۳۵ هزارتومان، یک کیلوگرم انار۸ هزارتومان، یک کیلوگرم سیب درختی حدود ۷ هزارتومان و یک کیلوگرم پرتقال ۶ هزارتومان در شب یلدا مصرف می‌کنند قیمت یک سبد یلدا حداقل ۹۸ هزارتومان تمام می‌شود. /مهر
 
پیشنهاد نبوی به بازجوهایش برای کاندیداتوری ناطق

بهزاد نبوی در گفت‌وگویی با نامه‌نیوز اوضاع سیاسی ده سال اخیر ایران را بررسی کرد و در پاسخ به این که «الان اصلاح‌طلبان از ریاست علی لاریجانی بر مجلس در این چند سال اخیر سود برده‌اند؟» گفت: همه چیز مقایسه‌ای است. اگر آقای حداد عادل رئیس مجلس می‌شد، به مراتب وضع برای اصلاح‌طلبان بدتر بود. مواضع آقای لاریجانی خیلی معتدل‌تر است. اصلاح‌طلبان هم مگر چه می‌خواهند؟ مگر منافع کشور و ملت مدنظرشان نیست؟ بازجو‌های من که بعضا در زندان به دیدنم می‌آمدند، درگفتگو‌ها از من سئوال می‌کردند «به نظر تو چه کسی کاندیدای ریاست جمهوری شود، خوب است؟» پیش از آنکه من پاسخی داده باشم، می‌گفتند «الان می‌گوید ناطق»! من همیشه به بازجو‌ها می‌گفتم «آقای ناطق که مثل ما "فتنه‌گر" نیست! شما بروید سراغ ایشان». به طور کلی بر این باور بودم که آقای خاتمی قطعا کاندیدا نمی‌شود، اگر هم بشود، قطعا ردصلاحیت می‌شود. تصور نامزدی مرحوم هاشمی را هم نمی‌کردم. حضور آقایان روحانی و عارف هم در آن سال مطرح نبود و اگر هم بود آنان را رأی آور نمی‌دانستم بنابراین بهترین فرد از جمیع جهات، از نظر من آقای ناطق بود. مطالب فوق را از آن جهت مطرح کردم که بدانید، مواضعی که طرح کردم، از سال ۸۸ و در زندان داشته‌ام.

پلیس ضدشورش در اعتراض امروز استقلالی‌ها

تجمع هواداران ناراحت و ناراضی استقلال مقابل این باشگاه، با دخالت نیرو‌های یگان ویژه پایان یافت تا بعد از چند ساعت هواداران ناراضی از مقابل این باشگاه پراکنده شوند. از صبح امروز حدود صد تن در برابر دفتر باشگاه استقلال تجمع کردند و نسبت به وضعیت کنونی این تیم و ادامه غیبت استراماچونی در ایران شعار‌هایی را علیه مسئولان وزارت ورزش و استقلال سر دادند.

مقصودلو: نمی‌دانستم حریفم اسرائیلی است

پرهام مقصودلو گفت: من فرزند ایران، مثل هر انسان آزاده‌ای در جهان، مخالف ستم و دیکتاتوری بوده و هستم. رژیم صهیونیستی هم در نگاهم رژیمی ستمگر و آلوده بوده و هست. وی ادامه داد: از اینکه یکی از حریفانم از رژیم صهیونیستی بوده، اطلاعی نداشتم. به تازگی و از طریق رسانه‌ها از جزئیات ماجرا آگاه شدم. استاد بزرگ شطرنج ایران خاطرنشان کرد: ممکن است این حرفم را عده‌ای باور کنند و عده‌ای باورشان نشود، اما واقعیت این است که در مسابقات سنگین و فشرده شطرنج، گاهی حتی اسم و فامیل حریفان‌مان را هم دقیق و درست نمی‌بینیم؛ چه برسد به ماهیت‌شان. پس حرفم را باور کنید. مقصودلو عنوان کرد: صحبت خاص دیگری ندارم و به زودی به کشور عزیزم برمی‌گردم و تفصیلی در این باره صحبت خواهم کرد.

شهاب الدین بیمقدار: عارف، مانع اصلی استیضاح رحمانی فضلی

شهاب‌الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز به لابی‌های صورت‌گرفته برای منتفی کردن اسیتضاح رحمانی‌فضلی اشاره کرد و گفت: آقای کولیوند به دنبال منتفی کردن استیضاح وزیر کشور بود و با من هم در این خصوص صحبت کرد. آقای عارف نیز در راستای کاهش امضای استیضاح رحمانی‌فضلی تلاش کرد و بر برخی از اعضای فراکسیون امید تاثیر گذاشت. در صورتی که به نظر من نباید این کار را انجام می‌داد، چون آقای عارف، شخص عارف نیست بلکه رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی اصلاحات است، عقبه جامعه چه می‌گویند؟ این عضو فراکسیون امید در توضیح دلیل عمده استیضاح‌کنندگان رحمانی‌فضلی گفت: مهم‌ترین دلیل ما برای استیضاح آقای رحمانی‌فضلی خون‌هایی است که به ناحق ریخته شده و باید وزیر مسئول آن جوابگو باشد. وزیر کشور بد عمل کرده است. به وزیر کشور و مسئولان این وزارتخانه گفتم چرا از وسایل معمولی مانند ماشین‌های آبپاش، گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی در حوادث آبان استفاده نکردید یا مانع ایجاد نکردید که معترضان نتوانند بانک‌ها را آتش بزنند؟ همچنین به آن‌ها گفتم اگر آتش زدن فروشگاه کوروش و... را در شهر قدس پیش‌بینی کرده بودید ـ که می‌گویید کرده بودید ـ چرا آن خیابان را نبستید تا نتوانند بیایند و آتش بزنند؟

زیباکلام: تندرو‌ها می‌خواهند روحانی بماند تا معلوم نشود بدبختی‌های مملکت از کجا سرچشمه می‌گیرد

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با «آزادی» با اشاره به صحبت‌های عباس عبدی در شبکه افق گفت: من جمله آقای عبدی را اصلاح می‌کنیم و به تندرو‌ها می‌گویم که شما می‌خواهید روحانی بماند تا مردم متوجه نشوند بدبختی‌های مملکت از کجا‌ها سرچشمه می‌گیرد. وی در ادامه گفت: اگر الان روحانی استعفا بدهد ممکن است همان که گفتم رخ دهد و مردم متوجه شوند که مشکلات و بدبختی‌های مملکت کجاست و چقدر روحانی در به وجود آوردن این وضعیت نقش داشته است. نگرانی آنان از مکشوف شدن این‌ها برای مردم است، زیرا تمام استراتژی تندرو‌ها در این انتخابات آن است که بگویند همه مفساد، بیکاری و مشکلات دیگر زیر سر روحانی است. روحانی که استعفا بده نیست، اما آن‌ها نگران هستند که اگر اصلاح طلبان در این نظر خود جدی‌تر شوند و روحانی استعفا بدهد مشخص خواهد شد چقدر از مشکلات مملکت به قوه مجریه مربوط است و چقدر مربوط نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱۹
پلیس هم پرسپولیسی است.چرا با تجمعات هواداران پرسپولیس کاری ندارند؟باور کنید این لیگ سالهاست که بسود پرسپولیس مهندسی می شود الان تراکتور و استقلال ۳هفته و ۹امتیاز هست که فاقد مربی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
تو آخرین آدمی هستی که در این شهر از خواب غفلت بیدار میشوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کشور، اقدام اخیر این سازمان در اهدای ۳ میلیون تومان بن خرید به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را خلاف قانون و شرع و مصداق خیانت دانست.

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، متن این نامه که در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته، به شرح زیر است:

رئیس محترم دیوان محاسبات کشور

خبر تاسف بار کیف اهدایی دیوان محاسبات به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه حاوی ۳ میلیون تومان بُن خرید از شهروند را ما نیز شنیده‌ایم. این کار به جهات مختلف خلاف قانون و شرع است و دارای وصف مجرمانه است که مجازات آن در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی تعیین شده است.

علاوه براین، پلشتی این کار که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آن را خیانت شمرده است وقتی آشکارتر می‌شود که توجه کنیم دریافت کنندگان، پیشنهاد کننده جنابعالی برای تصدی این سمت و ناظر بر کارکرد شما هستند. نام این را چه چیزی جز رشوه می‌توان نهاد؟ از خدا بترسید و اگر از خدا نمی‌ترسید لااقل از مردم بترسید!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
قضیه کلیپی که دست بدست میشود که تانکر سوخت چپ کرده و مردم در حال جمع کردن بنزین هستند . اگر کسی دستش فندک باشد یا دستش سیگار باشد و این مورد در ایران باشد میدانند چه اتفاقی خواهد افتاد . یعنی صدها نفر باید با انفجار میمردند . ایا این کلیپ در ایران هست ؟کسی میداند ؟ یعنی اینقدر مردم فقیر شدند . چقدر مگر مردم فقیر شده اند ؟
شما که اینقدر کره شمالی را دوست داری اول سابقه ایران در fatf و موارد لیست سیاه و معلق ان را مطالعه بفرمایید تا بیشتر از این سوتی ندهید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
برای اینکه بشود ایده و نظرات سیاسی و اقتصادی تندروها به سرانجام برسد مجبور هستند کشور مثل کره شمالی اداره شود . چون با شرایط عادی امکانش نیست . حتما کشور باید بسمت شرایطی خاص اداره شود تا ایده های خاص روی مردم اجرا شود .
حسن رسولی چرا اصلاحطلبان همیشه روی اسب بازنده شرط بندی میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
نه اینکه اصولگراها همیشه برنده انتخابات بودن !!!!.... 1
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
برای اینکه اصولگرایان از همین حالا خود را مثل زاکانی تایید صلاحیت خود مطمن هستند .
جامعه ایرانی رو مریض کردید، از نظر روانی این جامعه بیمار است، کدام کشور در دنیا هست که سالانه 30 درصد ارزش پولش از دست بره و ما طی 1 سال 300 درصد ارزش پولمون نابود شد! فکر میکنید مردم سر گنج نشسته اند که هرچه بر سرشان وارد شد از ذخایر خود استفاده کنند و صدایشان در نیاید؟ واقعا شمای حاکم چه خیال میکنی از زندگی روزمره مردم کوچه و بازار؟؟؟ هیچ تصوری نداری و نمیدانی سقوط ارزش پول ملی چیست. حقوق خودتان ثابت است حتی اگر کار هم نکنی چندین شغل رو داری! چه مصیبتی گرفتار شدیم که خودمان را مسئول جهان میدانیم ولی از داخل غافل شدیم؟؟؟؟

تابناک اگر حرفهای من سانسور شد، بخدای واحد قسم که قیامت میگیرمت و می سپارمت دست خود خدا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
روح و روان مردم بخاطر گرانی و بخاطر نبودن شادی آسیب دیده است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
کشور دیگه رفیق شون ونزوئلا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
هیچ کدام از دولتمردان اهل کار کردن نیستند. خدایی غیر از حرف زدن چه کار تخصصی ای انجام میدهند؟ فقط حرف میزنند معلومه که نمیفهمند در کشور چی میگذره.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
عزیز من مردم هرچه بدبخت تر باشند مطیع ترند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
دولت کاهش ارزش پول را اسمش را می آره گران شدن و مالیات هم اخذ می‌کنه
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
متاسفانه مردم ایران بین قیچی فشار خارجی و آزار و بگیرببند داخلی گیر کردند. گاهی خودمون رو با فلان کشور آفریقایی مقایسه میکنم میبینم اونها هم مثل ما داغونند اما حداقل با خیال راحت دور آتش رقص باکومبا اجرا میکنند اما برای ما همین هم ممنوعه
اقای زیبا کلام یعنی میخواهید بگویید مردم نمیداننند بدبختی های مملکت از کجا سرچشمه میگیرد؟خوب اشتباه فکر میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
مملکت همیشه دست اصولگراها بوده و دولت وقتی دست اصلاح طلبها باشد در تصمیمات کنار گذاشته شده فقط در منافع شریک بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
همه بد بختی ها از آقایون مثل زیبا کلامی ها شروع میشود.آقای رئیس جمهور باید بمانند وبکار خود ادامه دهند اگر میخواستند استعفا بدهند چرا از اول کاندید شدند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
جناب زیبا کلام شما هم یکی به نعل میزنید یکی به پاشنه مردم میدانند روحانی -احمدی نژاد -خاتمی وووووو همه از یک کانال انتخاب شدند واین طیف وان طیف را فقط برای مردم ساختند که این مال ان طرف است وان ومال انطرف اشکال نداشتن نقشه راه است هراز چند وقتی منافع عده ای باید تامین شود ولی معلوم نیست که این دوره کدامیک باید باتشند تا دقیقه نود که یک باره از کیسه فلانی را بیرون میاورند ومیگویند مردم رای دادند اگر طیف قدرت هم با او هم اواز شوند واگر کسی مثل روحانی را اوردند وان عده احمدی نژاد هنوز بودند میشود از 92 تا 400 پس بیخیال او برود واین نرود
ناشناس
| Philippines |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
با روحانی یا بی روحانی فرقی نداره چون همه مردم میدونند این همه مشکل و گرفتاری و تنگناه اقتصادی باعث بانیش چه کسی وچه گروهیست
عالی جنابان اصلاح طلب فرار رو به جلو کن خصوصا این شخص زیبا کلام
شما قبلا همه تقصیرها را به گردن دولت قبل یعنی احمدی نژاد می انداختید ولی الان که گند زدین به مملکت جنابتان اقای روحانی برود کنار چون هیچ کاره است از نظر شما!!!
دستتون رو شده اقایان محترم برای فرار از پاسخ گویی و دیگر نمی توانید با این شگردهای کهنه فرار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
من از اصولگرایان درخواست میکنم بخاطر انتخابات ۱۴۰۰ ایده های حجاب اجباری و تعطیل کردن باز رسی موی سر مردم و لباس مردم را بخاطر انتخابات تعطیل نکنند . این روش درست نیست و درست نیست که فکر میکنید غالب مردم به شما بخاطر فشار اجتماعی و گیر دادن شهروندان از اصلاح طلبان خروج میکنند و بسمت شما در انتخابات رای خواهند داد . آیا ترس شماها که دیگر در خیابانها بی خیال حجاب و چادر زنان و دختران هستید درست نیست . وعده های اصلاح طلبان قبل از انتخابات دادند بعد از انتخابات عمل نکردند و حالا شما بر عکس اصلاح طلبان میخواهید وعده برخورد با بی حجابی را در موقع انتخابات ندهیید ولی بعد از انتخابات مردم را گیر دهیید . این تناقضات دو گروه اصلا درست نیست . ایده شما اگر حق هست از فردا شروع کنید . چه با وعده چه بی وعده شما پیروز هستید
ناشناس
| Philippines |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
خوبه همه یادشون بعد از اینکه احمدی نژاد قهر کرد و از اصولگرایان فاصله گرفت مشکلات مملکت یکدفعه هم زیاد شد البته تحریمها هم بود
ایران کره شمالی بشود یعنی بمب اتم داشته باشیم و جلبک دریایی بخوریم.البته تندروها موفق نخواهند شد زیرا بمب اتمی در شاهراه انرژی جهان از طرف قدرتهای دنیا پذیرفته نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
قرار بود از اول به بمب برسیم ولی نشد . چون قرار بود با بمب حق وتو در شورای امنیت را کسب کنیم حالا نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
البته خوردن گوشت سگ و شیر الاغ را فراموش نکن
باشه قبول کردیم اینایی که اعتراض داشتن یه مشت مست و خرابکار بودن شما با همین فرمون برین جلو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
گونی پسته خیلی مهم بوده. چون نشون کرده بوده و بعد از اینکه گونی پنجاه کیلویی رو پلیس پس گرفته دیده نصفش خالیه. اینهایی که یه شبه ۲۵ کیلو پسته میخورند رو باید حتما با گلوله زد.
؟؟؟
زمین گرد است لاکن خیار سبز است
زاکانی: آرزوی رد صلاحیت ما در دل یک عده خواهد ماند

ندیدیم چاقو دسته اش رو ببره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
مملکت مال زاکانی و دوستانش است مردم هم اسیر ا نها هستند
زاکانی: آرزوی رد صلاحیت ما در دل یک عده خواهد ماند) ما ارزو می کنیم تمامی کسانی که به مملکت ضرر می زنند از نقاط تصمیم گیری دور بمانند که شامل شما و همفکرانتان هم می شود
نترس اقا رد صلاحیت نمیشی برو تو مجلس کشور که مال شماست مجلسم مال شماس نوش جون
حسن رسولی :امامان جمعه تهران می‌توانند واسطه بین اصلاح طلبان و حاکمیت شوند) داداش داری اشتباه می زنی.
ایرانیان دو دسته هستند
الف-خودی
ب-غیر خودی
در دسته اول همه احزاب وگروها زیر دوچتر اصلاح طلب واصولگرا جمع شده اند.
در دسته ب سه گروه تعریف می شوند.خارج نشین های بی وطن.معترضین ساکت.معترضین با صدا
دربین همه گروه ها دسته ی ساکت جمعیت ده ها میلیونی را تشکیل می دهند که تا حالا خیلی خویشتند اری ونجابت به خرج داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
قسمت اول یعنی خودیها را خوب مو شکافی نکردی . ان ده میلیون نفر خودی را بیشتر باز میکردی چه کسانی و گروهای هستند .
صد رحمت به کره شمالی حداقل در کره تبعیض و اختلاف طبقاتی وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
حدا اقل در کره شمالی کنسرت ممنوع نیست و شادی حرام نیست . حداقل در پوشش دستور دولتی ندارند . زنان انها به ورزشگاه میتوانند بروند .
زیبا کلام عجب قدرت ساختار کلامی دارد. او برای همه چیز تحلیل دارد جز در باره تناقض گویی های خودش!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
چرا کلی گویی میکنی ما هم 6 سال پیش گفتیم داری اشتباه میکنی حالا اما به اشتباهش پی برده حرفش درسته شما کدوم حرفش منظورته
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
اشتباه سیاسی از طریق سازکار سیاسی قابل جبران هست . زحمت بکش برو یقه مسئولانی را بگیر که مادام‌میگویند مبرا از اشتباهیم
به نظر من قضیه غرق شدن اهواز در فاضلاب کار دشمن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
یعنی دشمنان با سطل آب می آورند و می ریزند. باور کن برخی اگر راهی پیدا می کردند که این طور بگویند لحظه ای درنگ نمی کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
چی میزنی ...!!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
با این تحلیل ها دیگر ایران‌ما درست نخواهد شد چون این سفسطه ها مربوط به قرن ها سال پیش بود این تحلیل های ابکی برای زمانی بود که مردم بیسواد بودند
تمام فرزندان خود را در ایران به دنیا آوردند آن هم بیمارستان های پایین شهر
کسی میدونه قیمت پنجه بکس چنده؟
زاد و ولد نکنید
کاش زندگیمون در ایران فقط یک کابوس بود و صبح که با صدای زنگ ساعت بیدار میشدیم .................
خودمون خواستیم یه جور دیگه زندگی کنیم
روایت سر کلانتر این آقا چند آبی پوش و یک خانواده خلاف را دید!!! مردم و عقلشان را کشک هم به حساب نیاورد...لطفاً در خصوص فرمایشات خود دقت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
کیسه برنج های جانبو از ۱۰ کیلو بیشتر نیست
مسئولانی که مایحتاجشان را به همراه کیسه های ۵۰ کیلویی برنج و حلب روغن های ۱۷ کیلویی و گوشت دوشقه و درب منزل و مجانی تحویل می گیرند ، چه می دانند در فروشگاه های جانبو چه خبر است ؟!؛
پایان شب سیه سپید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
اره صبح ها هوا روشنه ....خب که چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
البته بر عکس هم میشه
پایان روز سپید شب سیه است
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
ناشناس ۲۲:۴۲، برعکسش قبلا شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
چه شب درازی تمام نمیشه اگر در قطب هم بودیم تا حالا صبح شده بود نمیدانیم کجاییم
واقعا اصولگرایان ایران عجیب ترین جریان سیاسی در طول تاریخ هستند کدام حزب سیاسی از برکناری رقیب خودش جلوگیری می کند؟ اصلا باورکردنی نیست شما اپوزوسیون باشید و برای حفظ رقیب در فدرت تلاش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
اصولگرایان اصلا نه حزب هستند و نه به احزاب دیگر اجازه فعالیت نمیدهند . اصلاح طلبان را بصورت تلویحی و برای موارد سیاسی و جهت مشورت سیاسی فعلا از سر ناچاری قبول دارند .
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
در تایید فرمایش دوستمون عرض کنم که اصولگرا اصلا حزب و جبهه نیست بلکه مجموعه ی تمام عناصر خودیه که تمام شاهراههای حیاتی کشور رو اعم از سیاسی و اقتصادی و‌ نظامی در دست دارند و اصلا نگرانی ای بابت جناح بندیهای سیاسی و برد و باختهای انتخاباتی ندارند گواه صحبت من هم اینه که شما ببینید در طول این سالها دولتها و مجلسها در دست اصولگرایان و اصلاحطلبان چرخیدند و چرخیدند اما هیچ تغییر خاصی در وضعیت کشور بوجود نیامد.
آدم در سیاست ایران می ماند اصولگراها سال 96 تلاش می کردند روحانی رییس جمهور نشود حالا دارند در برابر اصلاح طلبان از او دفاع می کنند واقعا رقابت سال 96 دعوای زرگری نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
دفاع نمیکنند چون رهبر معظم انقلاب فرمودند استیضاح مشکل این مملکت رو حل نمی کنه رو حرف عاقل تر از خودشون حرف نزدند
هشدار معنا دار وقتی شنیده میشه که دارن دنبال جایی برای فرار میگردن
اقاي زيبا كلام گل گفتي
اصلاح طلبان: روحانی باید استعفا بدهد.
اصولگرایان: امکان ندارد. باید بایستد.
اصلاح طلبان: بماند که چی بشود؟
اصولگرایان: جواب اشتباهات گذشته را بدهد.
اصلاح طلبان: خوب بماند که کار بیشتر خراب میشود. می رود کنار و جواب هم می دهد.
اصولگرایان: نه باید جواب گذشته را بدهد. جواب خرابی های آینده را هم بدهد.
(نکته انحرافی: اصلاح طلبان طرفدار روحانی و اصولگرایان مخالف او هستند)
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
این‌مواردی که برشمردی . یعنی در این برحه از زمان انتخاب مردم درست بوده است . حالا اگر در کنار این شش نفر فرض کنید یک فردی که سیاستمدار و دکترای اقتصاد و سابقه مدیریتی و استاد دانشگاه با تفکرات مستقل بوده مردم به روحانی رای نمیدادند
درست است که میگویند در ایران یک عده تمامیت خواه هستند. الان تمام کسانی که به روحانی رای داده اند رایشان را پس گرفته اند. یعنی با بقیه مردم تمام ملت ایران. حامیانش هم تقریبا همه میگویند باید کنار برود. تمامیت خواه ها از او دفاع می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
تو از سیاست چه میدانی ؟خیر موضوع تمامیت خواهی نیست
.معلوم است تو یکی از سیاهی لشکری هستی که چشم بسته رای داده ای.عزیزم در این شرایط حساس کنر کشیدن به صلاح مملکت نیست. مسقل باش واستقلال خودرا حفظ کن وگول حفهای مثل زیبا کلامیها را گوش نده .
روحانی رای منو (که بهت دادم) پس بده
البته اگه تونستی از حسین شریعتمداری بگیریش خخخخخخخخخ
آقای زیباکلام چقدرش حرفهای امثال شماست ؟؟
شما هم تو بدبخت کردن این مردم سهیم هستی
فرض کن تایید صلاحیت هم شدی خوب می خواهی با عارف صاحب نظریه ژن خوب و نماینده بی صدا رقابت کنی پیروزی بر چنین آدمی چه اهمیتی دارد؟
تابناک چرا از خوزستانی های عزیز چیزی نمی نویسی؟ این روزها در حال داد و ستد خوبی هستند. نفت می دهند فاضلاب تحویل می گیرند.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
زلزله زده گان میانه فراموش شد..مثل بقیه جاها.....
داشتم عکس های بارندگی اهواز را می دیدم یک آب تیره رتگ قهوه ای رنگی آمده بود بالا در خانه و زندگیشان بعد نوشته بود این فاضلاب است یعنی آب باران با کثافات قاطی میشود می زند بالا؟ در خیابان و خانه این بیچاره ها؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اولا خوزستان بیچاره نبود بیچاره اش کردند هی نفت بردن وهی خورد گفتن رودخانه لایروبی میکنیم نشد نفت بردند گفتند فاضلاب درست میکنیم نشد نفت بردن گفتند وضع خیابانها را درست میکنیم نشد نماینده خواست رای بگیرد گفت میروم همه را میگیرم نگرفت البته رانت را برای خود وخانواده ودوستان گرفت ولی برای مردم عادی هیچ نگرفت وبجای ان اب گندیده را با اب شرب قاطی کرد ند وفرستادند در لوله های اب این است وضعیت اهواز وجاهای دیگر خوزستان ومردمش
این چه مشروبات الکلی بود که بین 200 هزار آدم در یک روز و 100 شهر توزیع شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
هزاران لایک داری
خارجی ها هم در کریسمش اینطور مشروب سرو نمی کنند
بازی استیضاح و استعفا 0-0 می شود. بازی بی روح وکسل کننده ای است.مردم سرکارند.
"سرناهنگ عبدالوهاب حسنوند خودش گفته طرف از فرط گرسنگی خانوادگی برای بردن مواد غدایی به فروشگاهها ریخته بود "

سوال این است پس چطور ایشان را ارازل می نامید.
سعدی فرمود:

چو بد ناپسند آیدت خود مکن / پس آنگه به همسایه گو بد مکن
سال 96 ما دیگه عرق خور بینمون نبود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
منظور لابد این هست که معترضین چون عرق خورده بودند از سر ادب شدند
زاکانی گفت مطمنا من تایید صلاحیت میشوم .
اصلا هماهنگ نبودن...................ما هماهنگی ندیدیم .......فقط بگین چطوری رئیس جمهور خبر نداشت شما خبر داشتین
واقعا دم کسانیکه وارد گود انتخابات فرمایشی نشدن گرم ؟؟ این انتخابات نیست ، عارف هم بهتره بع همون ژن برترش برسه با حداد خان ؟؟؟؟
چرا حرفهای امین زاده رو کامل نزدی ؟
در اعتراضات اخیر افرادی به جوانان مشروبات الکلی میدادند که انها را مست کنند تا بتوانند خسارت بیشتری مانند اتیش زدن های ساختمانها و مغازه را انجام دهند . کم‌کم فرافکنی به نقاط خطرناکتر میرسد . آیا شما تا حالا فردی که مست هست دیده اید که در خیابانها به شیشه مردم سنگ بزند یا خودرو را اتیش بزند ؟ دوم گیرم این صحت داشته است چرا دیتگیر نشدند چرا بجای تیر اندازی مستقیم معترصین مست بودند را دستگیر نکردند . حتما دوباره خواهند گفت چون‌مسلح بودند ......
طرح جامع شهر سازی در ایران فایده اش چیست؟ . در این طرح جامع که زیاد شنیده ایم احداث پارک . سرو سامان دادن به فاضلاب شهری . ترافیک . مراکز امداد . در مقابل سیل و زلزله ...‌خیابانها و کوچه ها . حمل و نق عمومی . بینارستان و مراکز درمانی . ....عدم خسارت به کشاورزی و زمین های زراعی و مرتع و جنگل ....واقعا وقتی در شهر خودم با وجودی اینکه هر ماه از نمایندگی خودرو سازان ۱۰۰ تا خودرو به خیابانهای شهرم اصافه میشود ولی خودروی فرسوده ای خارج نمیشود واقعا ترافیک تمام شهرها به نقطه جوش رسیده است . ایا وقت ان نیست که کاری کنند که شهرها به روش علمی و مهندسی توسعه پیدا کنند که اینقدر خودرو دو طرف خیابانها اینقدر پارک نشوند . ؟ ایا وقتش نرسیده است که راهکاری باشد تا تمام غرفه داران و صاحبان مغازه ها خودروی خود را ۲۴ ساعته در خیابانها و کوچه پارک نکنتد و فقط مشتریان برای خرید چند دقیقه اجازه پارک بیابند ووووو صدها مشکل دیگر
ما ملت همیشه در صف هستیم صف خرید پراید، صف خرید دلار ، صف خرید رای؟؟ شک نکنید با ۵۰ هزار تومان تمام کشور میرن تو صف رای ، شک نکنید اگه مجبور بشن خرید و فروش رای رو ازاد میکنند ؟؟
تابناک ؟ چرا در مورد رای گیری استیضاح ترامپ مطلبی ننوشتی . بهرحال این استیضاح و سو استفاده از قدرت ....‌‌‌......خبر خوب بود یا بد بود . یعنی تحریم باشیم بهتر هست یا نباشیم .
بنام خدا
من کره شمالی نرفتم ولی یقین میدانم که تو اون کشور :
۱.نوزده طبقه سهمیه تو کنکورشون ندارند
۲.بازنشسته ها شون با چند برابر حقوق شاغلین دوباره سر کار نمی آیند
۳.مردمشون نمی گویند مرگ بر آمریکا و مسئولینشون چند تا چند تا آقازاده هاشون رو نمی فرستند آمریکا و اروپا
۴.دزدی و اختلاس در اون کشور مثل اینجا بسادگی آب خوردن نیست و هیچ وقت هم پست هر اختلاسی وزیر و وکیل نیست ۵.تو ادارات شون پر کارمند بیکار علاف طلبکار و پر رو نیست
۶.تو دادگاهاشون قبلا متهم رو مجرم نمی کنند و ۶۳حساب برای ریس و روئساشون باز نمی کنند
۷.......شما خوانندگان ادامه دهید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اتفاقا آقازاده ها رو میفرستن خارج! مردم از گرسنگی میمیرن مدیران بهترین غذا ها رو مصرف میکنن, سوشی مخصوص از ژاپن میرسه!
با عرض معذرت از دوستان سیاسی ، کجا 300 گرم آجیل رو 30 هزار تومن می دن ، مگه نخودچی کشمش باشه .
مشکل اساسی این است که اصولگرایان به خصوص جریانات تندرو نمی‌خواهند بپذیرند که نارضایتی وجود دارد و زمانیکه این نارضایتی خودش را در قالب اعتصاب و اعتراض‌های صنفی نشان می‌دهد تندرو‌ها دو پاسخ بیشتر ندارند، نخست اینکه خارجی‌ها یعنی آمریکا، اسرائیل و عربستان را متهم می‌کنند و پای فتنه را وسط می‌کشند؛ و دوم، انگشت اتهام به سمت بخش انتخابی نظام یعنی دولت ومجلس می‌گیرند که باید پاسخگو باشند، این گروه نمی‌خواهد به عمق نارضایتی مردم نگاه واقع بینانه‌ای داشته باشد. به هیچ وجه در پی تبرئه اصلاح طلبان نیستم، اما واقع مطلب این است که اگر قرار بر تشکیل دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات متهمانی که موجب نارضایتی مردم شدند باشد به طور قطع اصلاح طلبان متهم ردیف اول این دادگاه نخواهند بود.
راه حل مشکل کشور تغییررسیاست است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
تغییر اساسی قانون اساسی
للنبد چطور با روح و روان مردم بازی میکنید....واقعا مردمرا بیمار ودیوانه کردید .............................رای بی رای .
آقای زیبا کلام و دوستانشان واژه خوبی برای مخالفان خود دیکته میکنند( تند رو ها ) با توجه به اینکه واژه مقابل تندرو ها ( کند رو ها ) است من هم با ایشان موافقم
بیچاره ایران .
عدم پیوستن به FATF می‌تواند ملت ایران را فقیرتر و معیشت آنان را دشوار‌تر کند، اما هیچکس بابت این نتایج بدیهی فعالیت مخالفان FATF مواخذه و مجازات نمی‌شود.
من ميخوام برم كرهً شمالي چون نميتونم برم خواهش ميكنم كره شمالي را بيارين اينجا ممنونم ضمنا من تصميم خودم را گرفتم بهشت هم نمي خواهم برم اقاجان بهشت جاي من نيست اونجام تا بخوام برم سراغ شير تا سهميه ها اعلان بشه ٢٠ درصد مال هييت علمي بهشت ٢٠ درصد مال بچه هاي ههييت علمي انتقالي از جهنم. بعد از يك ترم حضور در جهنم و بقيه شير هم مال اقازاده. ها برم سراغ حوري سهميه بر عكس شده زيبا رويان تا برسه به وكيل و وزير فراري. وًشهردار سابق اكوادر وً اينا ما ميرسيم. به. يك خانم ٣٥٠٠٠ ساله كه تازه قصد ازدواج هم نداره ميخواد ادامه تحصيل بده شراب هم كه تكليفش معلوم نيست اگر بدرد بخور باشه حتما بالادست جوي يك سدي چيزي زدن اين پايين نمياد اما اگر برم كره. شمالي به يك نفر اداي احترام. ميكنم وًخلاص ديگه از مدير مدرسه تا بقال و كارمند ثبت و بگير تا ١٠٠٠ بار بلند شدن توًمسجد برا خاجي فلاني و درًا خرهركي كتشلوار صورمه اي پوشيده وًپيرهن سفيدمً ندارم. يك علفي دور هم ميخوريم و خوشيم تو كره
سرکلانتر تهران مثل این که سریال پلیسی زیاد دانلود می کنه !!!
آقای زاکانی این آرزو در دل ما مانده ولی امیدی نداریم چون این سرزمین مال شماست
سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند . مردم لرستان راستگو هستند
اقای زاکانی با اعتماد به نفس بالا فرمودند که مگه میشه من تایید صلاحیت نشم؟ ! بله حق باشما هست مگه میشه شما تایید صلاحیت نشید !.اصلا به جز شماها کی صلاحیت زندگی کردن تو این مملکت روداره؟؟!!به خد انمیدونم ازچه کلماتی استفاده کنم تا نشان دهنده غم درونم باشه.اف بر شما ! اف برشما که مملکت رو به این روزانداختید وول کن هم نیستید. !یکی ازبستگان ما یه فردمحترم بازنشسته هست دو میلیون حقوق بازنشستگی میگیره نه خونه داره نه ماشین باهزاربدبختی یه جا براش کارجورکردیم یک ونیم هم از اینجا میگیره میشه سه ونیم ازاین مقداردونیم باید اجاره بده مونده با ابن یه تومن چه جوری یه خانواده چهار نفره رو مدیریت کنه.اهای اقایون! من همین جا اعلام میکنم هر فردی که بتونه با یه میلیون این خانواده ابرومند رو اداره کنه من بهش رای میدم تابناک ما که جایی برای حرف زدن نداریم حداقل شما درد دلهای مارو منتشر کن .اگرچه گوشی برای شنیدن نیست.......
آدم تو ایران آبدارچی باشه ولی ریس جمهور نباشه
اصلاح طلب ها عده ی از انها برای انتخابات پیش رو موضع استعفای روحانی را پیش کشیدهاند ویا عده ی از انها نامه نگاری میکنند
چرا نت نداریم
اینترنت بین الملل در شیراز از ساعت یازده صبح امروز پنجشنبه قطع شده تابناک عزیز لطفا بررسی کن
آقای سرهنگ عبدالوهاب حسنوند چرا سارقان خوروهای مردم بازداشت نمی شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا یکم از قیمت بنزین عقب نشینی نمی کنید تا آرامش به کشور برگرده....
آمار 85 درصد خنده ام گرفت ، حاجی از هر 100 نفر 99 نفر ناراضی هستن منتها بعضی ها روشون نمیشه به زبون بیارن ،
لحظات اعتراضات دارد به هم نزدیک‌تر می‌شود. مسئولین باید خیلی مواظب باشند. آن‌چیزی که باعث شد اعتراضات با پایه بنزین گسترش پیدا کند این بود که چشم انداز منفی است بر خلاف اعتراضات سال ۸۸ که جریان اصلاحات از اعتراضات مردم حمایت کرد در این اعتراضات هیچ جریان سیاسی از آن حمایت نکرد. وی افزود: وقتی اعتراضات تحت حمایت جریان سیاسی است نظام سیاسی می‌داند با چه کسی صحبت کند، اما وقتی اعتراضات این طور اتمیزه می‌شود اعتراض‌ها به شکل دینامیکی و انتظامی امنیتی تغییر می‌کند!!!!!!!!!!!
البته این روایت های شفاهی که برای مطرح کردن نام خود بیان میشود فاقد ارزش است.
من در ادامه فرمایشات ایشون بگم؛ماکه در هر صورت تحریم میشیم، ترسی هم ازش نداریم؛ چرا
FATF
بهانه ای بابت تحریم های بیشتر ما بشه؟ تصویب کنید شاید اتفاقات مثبتی پشتش باشه؛ مگه برجام تصویب شد ما تعهدات مون کنسل شد؟ اینم مثل اونه چرا اینقدر سخت میگیرید
کاش وقت پست و مسولیت دادن ها یک خورده خیلی کم به داشتن فکر طرف هم توجه میکردید که این توجیهات بچه گانه را شاهد نبودیم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی