بازدید 8692

استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان رأی می‌آورد

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در آستانه رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد لوایح دوقلوی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، نوشته است که دموکرات‌ها از رأی لازم برای تصویب این طرح برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱ 18 December 2019

خبرگزاری «آشوشیتدپرس» که نظر اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در مورد استیضاح را جویا شده، نوشته است که اکنون مسجل شده که بیش از نیمی از نمایندگان از این طرح حمایت می‌کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در آستانه رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد لوایح دوقلوی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، نوشته است که دموکرات‌ها از رأی لازم برای تصویب این طرح برخوردار هستند.

این خبرگزاری نظر تمامی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را در خصوص لوایح استیضاح جویا شده و نوشته است که میزان آرای مثبت به حدی است که تصویب این دو لایحه در رأی‌گیری امروز (چهارشنبه) مسجل است.

ترامپ به دلیل فشار به دولت اوکراین برای کمک به بدنام کردن «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، با دو اتهام «سوء استفاده از اختیارات» و «مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات کنگره» متهم شده است. در جریان رأی‌گیری امروز، هریک از این دو اتهام به صورت جداگانه به رأی گذاشته می‌شود.

بر اساس آماری که آسوشیتدپرس منتشر کرده، تاکنون ۲۱۶ دموکرات گفته‌اند به اتهام سوء استفاده از اختیارات رأی مثبت می‌دهند. ۲۱۵ دموکرات هم گفته‌اند به مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات کنگره هم رأی مثبت خواهند داد. هرچند هیچ‌یک از جمهوری‌خواهان با این دو اتهام موافقت نکرده‌اند، اما از آنجا که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان اکثریت را به دست دارند، همین تعداد رأی مثبت دموکرات‌ها هم برای تصویب طرح استیضاح ترامپ کافی است.

در صورتی که این لایحه آنطور که آسوشیتدپرس گفته و از پیش هم پیش‌بینی می‌شد، در مجلس نمایندگان تصویب شود، طرح استیضاح برای تأیید نهایی به مجلس سنا فرستاده می‌شود. در سنا اکثریت در اختیار جمهوری‌خواهان است و همانقدر که تصویب طرح در مجلس نمایندگان از قبل قابل پیش‌بینی بود، رد آن در سنا هم قابل پیش‌بینی است. از این رو، هرچند فرآیند استیضاح می‌تواند اعتبار ترامپ را خدشه‌دار کند، اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که این روند نهایتا به برکناری او منجر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر