بازدید 6612
۳

افت ۴۷ واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته/ رفت و آمد‌های امروز تالار شیشه‌ای

شاخص کل امروز در ابتدای معاملات امروز با بیش از 1400 واحد کاهش کار خود را آغاز کرد لیکن در ادامه و با تقویت تقاضا، نهایتا افت ابتدایی را جبران و دماسنج بازار سرمایه توانست در ارتفاع 339 هزار واحدی خود را تثبیت کند.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 11 December 2019

افت ۴۷ واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته/ رفت و آمد‌های امروز تالار شیشه‌ای چه خبر؟

شاخص کل امروز در ابتدای معاملات امروز با بیش از 1400 واحد کاهش کار خود را آغاز کرد لیکن در ادامه و با تقویت تقاضا، نهایتا افت ابتدایی را جبران و دماسنج بازار سرمایه توانست در ارتفاع 339 هزار واحدی خود را تثبیت کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز چهارشنبه بیستم آذر ماه یکهزار و سیصد و نود و هشت با افت 47 واحدی در ارتفاع 339 هزار و 386 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی با کاهش 12 واحدی رقم 90 هزار و 904 واحدی را نمایش داد و شاخص کل هم وزن اما با رشد 78 واحدی در ارتفاع 105 هزار و 201 واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن با 52 واحد رشد در ارتفاع 52 هزار و 297 قرار گرفت.

شاخص کل بورس

نگاهی به ارزش معاملات

ارزش معاملات امروز از 1976.7 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن بیش از 3 میلیارد و 397 میلیون برگه سهم طی 472 هزار و 49 نوبت معاملاتی بود. در معاملات امروز گروه خودرو با ارزش معاملاتی 237.4 میلیارد تومانی بیشترین  گردش نقدینگی را داشت و پس از ان نمادهای شیمایی با 145 میلیارد تومان دیگر گروهی بود که بیشترین نقدینگی در آن جریان داشت.

7 نماد با بیشترین عرضه و تقاضا

در معاملات امروز نهادهای ، بيمه دانا (دانا) سرمايه‌گذاري‌ ملي‌ايران‌ (ونيكي) سيمان‌ دورود (سدور) صندوق س. پارند پايدار سپهر (پارند)چرخشگر (خچرخش) ليزينگ ايرانيان (وايران) الكتريك‌ خودرو شرق‌ (خشرق) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند.

در مقابل نمادهای مس‌ شهيدباهنر (فباهنر)گروه‌صنايع‌بهشهرايران‌ (وصنا)، داروسازي زاگرس فارمد پارس (ددام)، قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت)،  واسپاري ملت (ولملت)، نهادهاي مالي بورس اوراق بهادار (نبورس) و صكوك اجاره خليج فارس (صفارس412) با بیشترین صفوف عرضه و فروش را تجربه کردند.

رفت و آمدها

در داد و ستدهای امروز نماد معاملاتی شركت های ملی كشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر موتوژن(بموتو) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی؛ سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سرمایه‌گذاری‌غدیر(هلدینگ‌ (وغدیر1) و نوسازی‌وساختمان‌تهران‌ (ثنوسا1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

در مقابل، نماد معاملاتی شركت پارس سرام(كسرام)، داروسازی زهراوی(دزهراوی)، لیزینگ ایرانیان(وایران)، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران(ختوقا)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال؛ حفاری شمال(حفاری)، كابل البرز(بالبر)،كارخانجات پارس الكتریك(لپارس)و مهندسی نصیر ماشین(خنصیر) با با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف ، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول)، بیمه آسیا(آسیا)، نوسازی و ساختمان تهران(ثنوسا) و صنایع مس شهید باهنر(فباهنر)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب؛ بانك كارآفرین(وكار)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران(شیران)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه  بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت خوراك‌ دام‌ پارس‌ (غدام1) داروسازی‌ كوثر (دكوثر1) توسعه‌ صنایع‌ بهشهر(هلدینگ‌ (وبشهر1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شركت موتورسازان تراكتورسازی ایران(خموتورح)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شرکت های بورسی باید از این نقدینگی منتقل شده به بورس برای افزایش سرمایه از محل آورده و یا از محل سود انباشته استفاده کنند تا نقدینگی جامعه به سمت درست خود هدایت شود
اگر مجلس طرح مالیات بر عایدی سرمایه را اجرایی کند پول از سرمایه های بزرگ و غیر مولد از دلالی بیرون خواهد آمد و به سمت بازار تولید و شرکت های بورسی منتقل خواهد شد
چرا باید با کاهش یا افزایش دلار بورس ایران تحت تاثیر قرار بگیره ؟! چرا بازارها رو انقدر باید گره بزنیم بهم ؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار