بازدید 10318
۵
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

لبخند بورس به بودجه 99/ فتح کانال 332 هزار واحدی شاخص کل بورس/ جهش 10 هزار واحدی طی دو روز

حسن روحانی هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: اینکه می‌بینیم در بخش صنعت و صنایع بورسی در ماه‌های گذشته رشد ۳.۷ در تولید و ۱۴.۵ در ارزش و فروش داشته، معنایش این است که مسیر صحیحی در اقتصاد کشور آغاز شده است؛ در تمام بخش‌هایی که در نطق سال گذشته در محضر شما قول دادم دولت تلاش خواهد کرد شرایط نسبتاً مناسب با شرایط فشار و تحریم را داشته باشد، به همان صورت که امروز ملاحظه می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 08 December 2019

شاخص کل بورس

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه هفدهم آذرماه 98)، با افزایش 4942 واحدی معادل 1.51 درصد به رقم 332 هزار و 567 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 53 واحدی به رقم 4 هزار و 282 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1323 واحدی معادل 1.51 درصد به رقم 89 هزار و 78 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1737 واحدی معادل 1.72 درصد، عدد 102 هزار و 799 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1160 واحدی معادل 1.72 درصد به رقم 68 هزار و 693 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 6432 واحد افزایش معادل 1.66 درصد را رقم زد و به سطح 393 هزار و 351 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 4619 واحد افزایش معادل 1.96 درصد به رقم 240 هزار و 518 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 5423 واحد افزایش معادل 0.80 درصد همراه بود و عدد 681 هزار و 673 واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانك ملت با 389 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 366 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 317 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 237 واحد، نماد كچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 229 واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 196 واحد و نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با 170 واحد افزایش، بیشرین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 110 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 65 واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشيمي‌ خارك‌ با 47 واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌ با 43 واحد، نماد شنفت متعلق به نفت‌ پارس‌ و نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتيك‌ با 33 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 4 میلیارد و 797 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 544 هزار و 713 نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 309 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

7 نماد با بیشترین صفوف خرید

به نقل از گزارش نبض بورس، بیمه البرز(البرز)، حفاری شمال(حفاری)، هلدینگ توسعه صنایع بهشهر(وبشهر)،لیزینگ ایرانیان( وایران)، سیمان فارس و خوززستان(سفارس)،سرمایه گذاری آتی دماوند( واتی)، نوسازی و ساختمان تهران(ثنوسا)

7 نماد با بیشترین صفوف فروش

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصميم (تصمیم)، نهادهاي مالي بورس اوراق بهادار(نپورس)، داروسازی شفا(شفا)، گوه صنعتی ملی (وملی)، حفاری شمال (حفاری)، صکوک اجاره خلیج فارس(صفارس412)، صندوق سرمایه گذاری ارمغان ایرانیان(ارمغان)

رفت و آمدها

نماد معاملاتی شركت قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌ (ختوقا1) گسترش‌صنایع‌وخدمات‌كشاو رزی‌ (تكشا1) كشت‌وصنعت‌پیاذر (غاذر1)پارس‌ سرام‌ (كسرام1)داروسازی‌زهراوی‌ (دزهراوی1)واسپاری ملت (ولملت1) سیمان‌فارس‌ (سفار1) فنرسازی‌خاور (خفنر1) لیزینگ ایرانیان (وایران1با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر حفاری شمال (حفاری1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، فولاد خوزستان (فخوز1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب،صنعتی بهشهر(غبشهر)جهت برگزاری مجامع عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه_عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران(وصنا) سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی(وملی)، مهندسی نصیر ماشین(خنصیر)، سایپا شیشه(كساپا) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال تامین ماسه ریخته گری(كماسه)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف كارت اعتباری ایران كیش(ركیش)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب حق تقدم شركت موتورسازان تراكتورسازی ایران(خموتورح)جهت عرضه 701ر741ر55 گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده كارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان(قثابت)با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه بازگشایی شدند.

همچنین  نماد معاملاتی شركت كشت‌وصنعت‌پیاذر (غاذر1)بیمه پارسیان (پارسیان1) داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام1) قند لرستان‌ (قلرست1) صنایع‌ لاستیكی‌ سهند (پسهند1)لیزینگ ایرانیان (وایران1با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شد و نماد شركت های نساجی بروجرد(نبروج)تراكتورسازی ایران(تایرا)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
لیخند بورس معنیش که تورم وحشتناک در راه است و ارزش سهام با آفت ارزش ریال بالا خواهد رفت منتظر دلار ؟؟ تومانی و تورم ؟؟؟ در صدی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
البته همیشه برعکس هست
تورم موجب رشد بورس میشه نه رشد بورس موجب تورم!
اینکه بورس با افزایش دلار و تضعیف ریال صعود کنه استراتژی درستی نیست که کشوری با دست خودش پول ملی خودش رو بی ارزش کنه و مردم کشورش رو فقیرتر
لبخند بورس + مدیریت هوشمندانه شرکت ها در جذب نقدینگی از بازار سهام برای افزایش سرمایه
= جمع آوری نقدینگی غیر مولد و تزریق آن به بخش های تولیدی و کسب درآمد از طریق تولید

بورس جای است که سرمایه ها خرد و بزرگ می تواند به خوبی از سطح جامعه جمع آوری شوند و به با افزاش سرمایه شرکت ها به تولید و اشتغال کشور کمک کنند مانند تمام کشورهای پیشرفته و پیش رو در صنعت
ترس من از این هست که سرمایه جامعه را جمع آوری و بعدش متواری بشوند
اگر شرکتی مدیر عاملش با سرمایه فرار کند تکلیف سهامداران چی میشود ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر