بازدید 19576
آخرین تحولات خاورمیانه؛

۸۰۰ هزار کشته در جنگ‌های آمریکا در خاورمیانه/موضع‌گیری دوباره دولت سعودی علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اولین واکنش انصارالله به طرح جدید ائتلاف عربی درباره یمن/ دیدار هیات طالبان با ظریف

موضع‌گیری دوباره دولت سعودی علیه برنامه هسته‌ای ایران، اولین واکنش انصارالله به طرح جدید ائتلاف عربی درباره یمن، دیدار هیات طالبان با ظریف و تداوم مواضع خصمانه ریاض علیه برنامه هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ۸۰۰ هزار کشته در جنگ‌های آمریکا در خاورمیانه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 27 November 2019

موضع‌گیری دوباره دولت سعودی علیه برنامه هسته‌ای ایران، اولین واکنش انصارالله به طرح جدید ائتلاف عربی درباره یمن، دیدار هیات طالبان با ظریف و تداوم مواضع خصمانه ریاض علیه برنامه هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ۸۰۰ هزار کشته در جنگ‌های آمریکا در خاورمیانه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد، جنگ‌هایی که آمریکا از قریب دو دهه پیش به بهانه مبارزه با تروریسم آغاز کرده، هزینه‌های مالی و جانی هنگفتی ـ هم برای آمریکا و هم برای کشورها هدف ـ به بار آورده است.

بر اساس این مطالعه که در قالب پروژه «هزینه‌های جنگ» دانشگاه «براون» انجام گرفته، در جریان این جنگ‌ها دست کم ۸۰۱,۰۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند، که حدود نیمی از آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند. این جنگ‌ها همچنین ۶.۴ تریلیون دلار هزینه بر جای گذاشته‌ است.

به نوشته پایگاه «تسک اند پرپس»، با وجود این، محققان این پروژه هشدار داده‌اند که آمار واقعی کشته‌ها و هزینه‌ها، احتمالا به مراتب بیش از این رقم است، چون در این مطالعه، صرفا آمار کشته‌هایی در نظر گرفته شده که مستقیم در حملات و انفجارها، از جمله حملات پهپادی و انفجار بمب‌های دست‌ساز، جان خود را از دست داده‌اند و از آمار مربوط به افرادی که غیرمستقیم به واسطه تبعات جنگ جان خود را از دست داده‌اند، در این مطالعه لحاظ نشده است.

800 هزار کشته در جنگ های آمریکا در خاورمیانه/موضع‌گیری دوباره دولت سعودی علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اولین واکنش انصارالله به طرح جدید ائتلاف عربی درباره یمن/ دیدار هیات طالبان با ظریف

این ابهام حتی در خصوص کشته‌های مستقیم جنگ هم وجود دارد. مؤسسه براون در این خصوص گفته است: «روشن است که ما احتمالا هرگز نمی‌توانیم شمار کشته‌های مستقیم این جنگ‌ها را بدانیم؛ برای نمونه، احتمال دارد در عملیات بازپس‌گیری موصل و دیگر شهرها از داعش، ده‌ها هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده باشند، اما اجساد آن‌ها پیدا نشده باشد».

در این پروژه، هزینه‌های انسانی، اقتصادی، زیست محیطی و طبیعی جنگ موسوم به «جنگ با ترور» که هنوز هم در جریان است، ارزیابی شده است.

مسئولان این پروژه می‌گویند، آمارهای آن‌ها بر مبنای تحقیقات وزارت دفاع آمریکا، دفتر پژوهش‌های کنگره، سامان ملل متحد، سازمان‌های مردم‌نهاد و گزارشگران میدانی به دست آمده است.

هرچند در این مطالعه آمار مرگ‌های غیرمستقیم لحاظ نشده، نسبت این مرگ‌ها به مرگ مستقیم، چهار به یک در نظر گرفته شده، که در این صورت می‌توان تصور کرد حدود ۴ میلیون تن نیز غیرمستقیم به دلیل عواملی چون نرسیدن مواد غذایی و آب و همچنین نبود بهداشت و درمان، در این جنگ‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این مطالعه، در مجموع ۷,۰۱۴ نظامی آمریکایی و نیز ۷,۹۵۰ نیروی قراردادی شرکت‌های امنیتی آمریکایی هم در این جنگ‌ها و جریانات کشته شده‌اند.

در این پروژه تعداد مجروحین محاسبه نشده، اما در این مطالعه عنوان آمده است که بیش از ۲۱ میلیون در سرتاسر خاورمیانه احتمالا به واسطه این جنگ‌ها، از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

موضع‌گیری دوباره دولت سعودی علیه برنامه هسته‌ای ایران

هیات وزیران سعودی روز سه‌شنبه در جلسه هفتگی خود ـ که با حضور سلمان بن عیدالعزیز شاه این کشور برگزار می‌شود ـ بار دیگر ایران را به نقض توافقات بین‌المللی در خصوص برنامه‌ای هسته‌ای خویش متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در این جلسه ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان، از بیانیه ضد ایرانی نشست وزرای کشورهای اروپایی و تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تعلیق معافیت تحریم‌های وابسته به تأسیسات فردو استقبال و تأکید شد که جامعه جهانی باید موضع قاطعی در قبال اقدامات ایران بگیرد.

800 هزار کشته در جنگ های آمریکا در خاورمیانه/موضع‌گیری دوباره دولت سعودی علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اولین واکنش انصارالله به طرح جدید ائتلاف عربی درباره یمن/ دیدار هیات طالبان با ظریف

نماینده دولت سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در سی ام آبان از جامعه جهانی خواسته بود تا مقابل غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات فردو در ایران را بگیرند.

پیش از این، هیات وزیران دولت سعودی نیز مدعی شده بود که ایران اطلاعات لازم در خصوص برنامه هسته‌ای خویش را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نمی‌دهد.

اولین واکنش انصارالله به طرح جدید ائتلاف عربی درباره یمن

جنبش انصارالله یمن از طرح جدید ائتلاف عربی در خصوص آزادی ۲۰۰ اسیر یمنی استقبال کرد.

به گزارش روسیا الیوم، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به تصمیم ائتلاف عربی تحت امر عربستان برای آزادی ۲۰۰ اسیر یمنی، ضمن استقبال از این تصمیم از ائتلاف خواست تا نسبت به آزادی همه بازداشت‌شدگان اقدام کند.

پیشتر ترکی المالکی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف عربی اعلام کرد، ائتلاف تصمیم گرفته است ۲۰۰ اسیر یمنی را آزاد کند.

وی افزود: آنها همچنین تصمیم دارند با همکاری سازمان جهانی بهداشت پروازهایی را برای انتقال بیماران از صنعا، پایتخت یمن به کشورهای دیگر جهت درمان راه‌اندازی کنند.

المالکی مدعی شد، این تصمیم به دلیل "تمایل رهبری ائتلاف به ادامه حمایت از تلاش‌ها برای بحران یمن و پیشبرد توافق استکهلم" اتخاذ شده که توافق درباره تبادل اسرا و زمینه‌سازی برای حل اختلافات در این زمینه" را در بر می‌گیرد.

دیدار هیات طالبان با ظریف

"سهیل شاهین" سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از دیدار هیات طالبان با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خبر داد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: ۲۶ نوامبر (۵ آذر) ملابرادر آخوند و دیگر اعضای این گروه با محمد جواد ظریف در تهران دیدار کردند.

800 هزار کشته در جنگ های آمریکا در خاورمیانه/موضع‌گیری دوباره دولت سعودی علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اولین واکنش انصارالله به طرح جدید ائتلاف عربی درباره یمن/ دیدار هیات طالبان با ظریف

وی افزود: در این دیدار دو طرف درباره حل و فصل مسالمت آمیز مسأله افغانستان و روند صلح به بحث و رایزنی پرداختند.

"ذبیح الله مجاهد" سخنگوی طالبان نیز این دیدار را تایید کرد؛ حال آن که تاکنون وزارت امور خارجه ایران در این باره اظهار نظری نکرده است.

تداوم مواضع خصمانه ریاض علیه برنامه هسته‌ای ایران

 کابینه سعودی به ریاست ملک سلمان روز سه شنبه جلسه ای برگزار کرد که در آن نشست، تحولات منطقه ای و بین المللی و تاثیرات این تحولات بر امنیت و ثبات منطقه بررسی و بر مخالفت سعودی با موضع گیری آمریکا درباره شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تاکید شد.

کابینه سعودی اعلام کرد: اقدام اسرائیل در ایجاد شهرک با قوانین بین المللی در تضاد است و تحقق صلح دائمی دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع طبق طرح صلح عربی و قطعنامه های مشروع بین المللی را طلب می کند؛ در این جلسه همچنین ادعاهای ضد ایرانی تکرار شد.

کابینه سعودی مدعی شد: ادامه نقض توافقات و معاهدات بین المللی مربوط به برنامه هسته ای ایران از سوی تهران محکوم است. 

همچنین کابینه سعودی از بیانیه اروپایی ها و نیز تصمیم آمریکا در عدم تمدید معافیت فردو استقبال و ادعا کرد: جامعه بین المللی، باید موضع کوبنده ای در قبال تجاوزات ایران ـ که امنیت و صلح بین المللی را به مخاطره می اندازد ـ اتخاذ کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۰
اگر بن لادن و طالبان ۴ هزار مردم نیویورک را نکشته بودند و اگر صدام به کویت حمله نمی کرد و ... هزار ستل دیگر هم امریکا کاری در بیتبانهای قتدهار و عراق نداشت
عربستان هم برای ماشاخ وشانه میکشه
آب که سربالابره غورباغه ابوعطا ميخونه
این همه هزینه ساخت موشک کردیم ..
تامین اجتمای=یا تامین اشتباهی
نمیدانم اما به گمانم این سازمان یا ندارد یا دارن از پول این سازمان که دست رنج من و امثال من هست را به تاراج میبرن یا اینم در عراق و سوریه و جای دگر هزینه میشود ،یه هفته هست دندان درد دارم مطب که دفترچه قبول نمیکنن و ازاد حساب میکن بدون حد و مرز وتامین اجتمای که یه کلنیک دارد بعد چهار روز تماس تلفنی نوبت به بنده حقیر دادن و امروز چهار شنبه که مراجعه کردم فرمودن دکتر مریض شده و نمیاید بعد بیست سال و یا بیشتر دارم بیمه اختیاری ماهی چهار صد وسی هزار تومان با پول کارگری میدهم یه دندان هم نمیتوانم بکشم چرا ؟؟؟؟؟ تا به کی این بساط باید ادامه داشته باشد،
مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً
هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یافساد درروی زمین بکشد،چنان است که گویی همه انسانها را کشته، وهرکس. انسانی راازمرگ رهایی بخشد،چنان است که گویی همه مردم رازنده کرده است.
وقتی خدا قتل یک انسان بیگناه را معادل قتل همه مردم می داند، شما حساب کار خود را بکنید!
هشدار هشدار هشدار

لطفا اطلاع رسانی کنید
اگر با کارت سوخت خودتان بنزین می زنید پس از پایان سوختگیری حتما قبل از خارج کردن کارت از دستگاه پمپ جایگاه دکمه خروج را بزنید

عدم انجام این کار ساده مساوی است با از دست دادن ۳ لیتر بنزین
ضمنا کارکنان جایگاه هرگز چنین توصیه ای به مشتریان نخواهند کرد چون بنزین اضافی در جیب آنها و دولت است
آقا اینترنت چی شد چرا کسی پاسخگو نیست
مطمئنا طالبان سر از توئیتر در نیاوردند بخاطر همین ملاقات حضوری با ظریف توییتریست را انتخاب کردند .
آیا شما یارانه «طرح حمایت معیشتی» را دریافت کرده‌اید؟
بلی
% 11.24
خیر
% 88.76
تعداد کل آراء : ۲۶۰۴۴ رایآرشیو__________تابی آنچه مسلم است دولت به حدود 60 میلیون نفر این یارانه را پرداخت کرده ولی بانظر سنجی خودتان حدود 11.24 درصد مخاطبین شما دریافت کرده اند آیا علت اینرا نمیدانید که شما نظرات بیست وچند میلیون برخوردار را بر نظرات شاخ شکستگان وامثال من ترجیح میدهید من اززمانی که شما دربازتاب بودید حاشیه نویسیم معمولا تاحد انتقاد ازدولت بیشتر جلو نمی روید وهرگاه چونان ابوذر ع تمام حق را نوشتم غیرقابل انتشارم کردید
در جنگ ایران و عراق چند نفر کشته شدند؟
آخه فرقه ای که 12 ذیپلمات ایران را قتل عام نمود چه حرفی می تواند داشته باشد اصلا این فرقه تبهکار چه فرقی با صهیونیست کودک کش دارد
تا بناکبه فلاکت رفته های داخل هم توجه کنید به جرو جنایت به قتل و غارت به نداشته های امروز و فردای من و امثال من که باید با چه در امدی واز کجا با این اوضاع اسف بار شکم زن وبچه هایمان را سیر کنیم به فکر مردوم این سرزمین هم باش
سلام، خدا كند كه اين خبر دروغ باشد اگر صحت داشته باشد بايد عرض كرد كه كدام انسان حقي است كه نداند طالبان يك مولود نامشروع حال حاضر است؟ كم طالبان به ملت ايران صدمه زده است؟ مگر همين طالبن در مزارشريف عزيزان ما را به شهادت نرساندند؟ از نگاه ديپلماتيك، انجام ملاقات يك گروه با وزير امور خارجه، به منزله پذيرش آن گروه در جايگاه خودش نيست؟آيا ما طالبان را قبول داريم؟ گروهي كه به ناحق تا همين الآن هزاران انسان، زن، مرد، كودك بي كناه را به خاك و خون مي كشند، صحبت با آن ها شريك در جرم آن ها نيست!!! آ
عربستان علنا سخنگوی دولت امریکا شده اصلا کسی نیست به این طوطی سخنگو بگوی تو را به هستهایی ایران چه تو چرا 400 میلیارد اسلحه می خری بدبخت تمام چاهای نفتتو دادید که دزظاهر اسلحه بخرید تا از منافع امریکا که همان غارت عربستان وکشرهای خلیج فارس است حمایت کنید
به نظر میرسد امریکا اندک اندک رو به زوال است و این ناتوان شدن در حال ظاهر شدن است و این روند رو به پایین باعث به تصمیم گیری های نابجا برای امریکا و همچنین هواداری سخت از رژیم های بدون ریشه و ناتوان میشود
تابناک حواست را جمع کن دیگه
خیلی بی نظم شده ای
خبرهای تکراری با تغییر ناچیزی در عنوان کم بود حالا داخل یک خبر دو بار خبر تکراری میگذاری (خبر کابینه عربستان و محکومیت ایران در فوق)
کشتار ۸۰۰ هزار تلفات انسانی توسط امریکا در خاورمیانه . مانند ۸۰۰ هزار نفر مردم سوریه را امریکا کشت . هم اکنون هم‌مردم عراق توسط امریکا کشته نیشوند
درد ناک نیست ، و چه پسرفتی !!؟؟
که جناب ظریف ، پس از چند سال مذاکرات با کشورهای ابر قدرت جهانی ۵+۱ برای برجام که با تلاشهای تند روهای دو طرف نافرجام شد .
به نشست و مذاکره با رهبر گروه خونخوار و تروریست طالبان
ما با طالبان می تونیم مذاکره کنیم اما با آمریکا نه! واقعا با توجه به سابقه هر یک کدام تروریست ترند آمریکا یا طالبان! !!!!!!!!لطفا کسانی که در نظام در باره طرف های مذاکرات تصمیم می گیرند در این باره توضیح دهند!!!!!!!!!!صرف این که گروهی نام اسلامی رو یدک می کشه اما آمریکا نه، نباید مجوزی برای مذاکرات باشه!
بعد از پایان دولت ترامپ ، نوبت آشوب ،و درگیری قبیله ای در عربستان است ، که به تجزیهٔ صحرای حجاز به چند بخش امیر نشین دیگر ختم میشود ؟،، و دو شهر مقدس ، مکه ،و مدینه نیز به دو دولت شهر تبدیل میشوند ؟،،،که مورد جمایت جامعهٔ مسلمانان جهان قرار میگیرند ؟
مشکل خاور میانه عدم آزادی مذهبه بنا بر این جنگ ادامه خواهد داشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان