بازدید 27435
هزار و هشتصد و سی امین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

وقتی نوار‌های آرشیو رادیو را در نوار فروشی‌ها فروختند!/رمزگشایی فرزند حدادعادل از پشت پرده حمله به خود و خانواده‌اش/اخلال در سخنرانی روحانی در یزد سازمان یافته بود؟ /مرعشی: به قیافه کارگزارانی‌ها می‌خورد شهید شوند؟

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ماجرای گرفتن عکس یادگاری سیدورف با آتش نشان‌ها / پرواز معاون رئیس جمهور با هواپیمایی با خلبان خانم/در کدام استان‌ها سرطان معده شیوع بالایی دارد؟ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ 12 November 2019
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
ماجرای گرفتن عکس یادگاری سیدورف با آتش نشان‌ها

کلارنس سیدورف که از هفته قبل به ایران آمده است، امروز اتفاقی با جمعی از آتش نشان‌ها در "مقر فرمانده" عکس یادگاری گرفت. سیدورف و دوستانش برای انجام کاری در آن حوالی حضور داشتند که یکی از آتش نشان‌ها با دیدن او درخواست کرد با آن‌ها عکس یادگاری بگیرد. یکی از آتش نشان‌ها پس از گرفتن عکس به سیدورف گفت: «ما شما را دوست داریم. یوهان کرایف را هم دوست داریم.» حرفی که سیدورف از آن خیلی خوشش آمد، چون این بازیکن زمانی شاگرد کرایف بوده است.
 
وقتی نوار‌های آرشیو رادیو را در نوار فروشی‌ها فروختند!

سیدمحمدعلی ابطحی: یک بار در سال ۶۴ مسئولان امنیتی به منزل کارمندان آرشیو رفته بودند و خانه هایشان را بازرسی کردند. خبرش که به من رسید، پیگیر ماجرا شدیم. گفتند در خیابان جمهوری، تعدادی از فروشگاه ها، برنامه گل‌های رنگارنگ و خوانندگان زن را در حجم انبوه در نوار کاست کشف کرده بودند و پس از بازرسی در تعدادی از مغازه ها، نوار‌های امپکس با آرم رادیو تلویزیون وجود داشته که پیرو آن کشف مهم، مأموران مربوطه به آرشیو رادیو آمده بودند و آنجا را بازرسی کردند. به دنبال این حادثه، به خانه‌های مسئولان آرشیو ریختند و برایشان احکام تنبیهی و قضایی صادر کردند. من هم به عنوان مدیر رادیو به یکی از شعبات دادگستری تهران احضار شدم و برای اولین بار به دادگاه رفتم.
 
پرواز معاون رئیس جمهور با هواپیمایی با خلبان خانم

معصومه ابتکار نوشت: دیشب پس از سفر یک روزه به آذربایجان شرقی و بازدید از منطقه و هموطنان زلزله زده، نشست با قشرهای مردم و افتتاح کارگاه تخصصی چهار روزه تشکل‌های مردم نهاد زنان و خانواده، پرواز با هواپیمایی به خلبانی یک زن ایرانی خستگی‌ها را به در کرد. کاپیتان فهیمه احمدی پرواز را هدایت می کرد. خدا قوت خانم خلبان!
 
رمزگشایی فرزند حدادعادل از پشت پرده حمله به خود و خانواده‌اش

فریدالدین حدادعادل که بعد از اظهارات مادر خود در برنامه تلویزیونی خبرساز شد، چارتی را در روی تخته کشیده که حاوی نکات مهمی است.در دسته ‌بندی حمله کنندگان به هیچ وجه جناح‌های اصلاح طلب و یا اپوزیسیون خارج از کشور دیده نمی‌شود.فرزند حداد، طیف‌هایی را که نشان می‌دهد حمله کنندگان به او بودند،این گونه نوشته: کمونیسم، سوسیالیسم، عدالتخواه‌، عدالت‌خواری. (واژه عدالتخوار را طیف قالیباف هم برای دسته عدالتخواهان نزدیک به احمدی‌نژاد به کار بردند). او در سرلیست اشخاص حقیقی که در مورد این مسأله اظهارنظر کردند به نام «فتاح‌ها» اشاره می‌کند. /ایلنا
 
اخلال در سخنرانی روحانی در یزد سازمان یافته بود؟

سخنگوی فراکسیون امید گفت: طبق اخبار و گزارش های دریافتی اخلال در سخنرانی رئیس جمهور در یزد سازمان یافته بوده است. ابوترابی، عضو کمیسیون شورا‌ها نیز گفت: نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی می‌توانند در تمام امور اظهار نظر و با مسئولیت خودشان بیانیه منتشر کنند. درست است، این بیانیه امضا نداشته، اما هیأت رئیسه مجلس می‌داند که این بیانیه را کدام نماینده نوشته است، چون از هر نماینده‌ای که بیانیه منتشر می‌کند، امضا می‌گیرند. /ایسنا
 
در کدام استان‌ها سرطان معده شیوع بالایی دارد؟

انجمن گوارش و کبد: سرطان معده در استان‌های واقع در حاشیه شمالی کشور ایران شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شیوع بسیار بالایی دارد. میزان بروز سرطان معده در این استان‌ها در مردان ۵۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر و در زنان ۲۵ در هر ۱۰۰ هزار تن در هر سال است. / ایرنا
 
مرعشی: به قیافه کارگزارانی‌ها می‌خورد شهید شوند؟

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما اعضای حزب کارگزاران پولدار نیستیم، اما مدافع سیاست‌های صنعتی شدن ایران هستیم. زمانی که در دولت بودم، همه جا برایم فرش قرمز پهن می‌کردند، هتل‌های درجه یک می‌رفتم، اما این چهل روز زندان بیشتر به من خوش گذشت.
«درباره شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»: شعار بدی نبود، اما می‌توانست این باشد که هم غزه، هم لبنان هم جانم فدای ایران.
«درباره مدافعان حرم»: به هر حال این‌ها هم بچه‌های مظلومی هستند مانند دیگر شهدا.
«زیرپوست قصه تلخ داستان نجفی»: چون حسن عاقبت نه به رندی و زاهدی است/ آن به که کار خود به عنایت رها کند
یک کار کوچک ماهان این است که سی تن از فرزندان سرداران شهید استان کرمان را بورسیه کرده، آموزش داده، امروز خلبان ۷۴۷ یا ایرباس ۳۴۰ هستند.
اگر دوستان زیاد ناراحت هستند می‌توانم آقای کرباسچی را بکشیم و اعلام شهادت کنیم. اصلا به قیافه کارگزاران می‌آید که شهید شوند؟ /اعتمادآنلاین
 
هشدار دبیر شورای نگهبان درباره تغییر فرمانداران در آستانه انتخابات

آیت‌الله جنتی: از مجلس بابت عدم اصلاح قانون انتخابات گلایه داریم. مشارکت حداکثری با افزایش امید محقق می‌شود نه با کاندیداتوری عناصر بی‌صلاحیت. سعه صدر و روحیه پاسخگویی لازمه مسئولان است نه عصبانیت و درشت‌گویی. متأسفانه از مدت‌ها قبل تغییر گسترده استانداران و فرمانداران را شاهدیم و این احتمالاً برای این است که خط آن‌ها را پیگیری کنند و خیلی از این افراد جناحی هستند. حاشیه‌سازی و دخالت دولت در انتخابات و محدود کردن حق انتخاب مردم خلاف حق‌الناس است.
 
شانا جایگزین جمنا شد
 
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که جمعی فراگیر از چهره های ملی، مسئولان احزاب و تشکل ها و چهره های انقلابی با تأکید بر حضور زنان و جوانان است، رسما اعلام موجودیت کرد. به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که جمعی فراگیر از چهره های ملی، مسئولان احزاب و تشکل ها و چهره های انقلابی با تأکید بر حضور زنان و جوانان است، رسما اعلام موجودیت کرد.
 
پدر شاعر اهوازی: شایعات در مورد مرگ پسرم کذب محض است
 
ناصر حیدری، پدر حسن حیدری شاعر اهوازی گفت: شایعات در مورد مرگ پسرم و اینکه برخی رسانه‌ها می‌گویند کسی یا مثلاً نظام در مرگ او مقصر است کذب محض است. به گزارش مهر، ناصر حیدری پدر حسن حیدری شاعر اهوازی گفت: شایعات در مورد مرگ پسرم و اینکه برخی رسانه‌ها می‌گویند کسی یا مثلاً نظام در مرگ او مقصر است، کذب محض است. اینجا نظام ما و وطن ماست. داشتیم شام می‌خوردیم و درست پای سفره بدون مقدمه و مریضی سکته کرد... فقط و فقط سکته. این تقدیر الهی است و او به رحمت خدا رفت.
 
جعفرزاده ایمن‌آبادی رئیس می‌شود
 
عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی گفت: جعفرزاده ایمن‌آبادی به عنوان گزینه نهایی این فراکسیون برای ریاست فراکسیون مستقلان ولایی است. بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پذیرش استعفای کاظم جلالی نماینده تهران و رئیس سابق فراکسیون مستقلان، گفت: با توجه به اینکه استعفای آقای جلالی از نمایندگی مجلس مورد پذیرش نمایندگان در جلسه علنی قرار گرفته است، بنابراین به خودی خود، ریاست وی از فراکسیون مستقلان ولایی نیز منتفی است. وی با بیان اینکه باید گزینه یا گزینه‌های دیگری را برای ریاست فراکسیون مستقلان ولایی در این فراکسیون مدنظر قرار دهیم، اظهار داشت: طی روز‌های اخیر تعدادی از اعضای فراکسیون برای ریاست فراکسیون مستقلان ولایی اعلام آمادگی کرده‌اند. عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با اشاره به گزینه نهایی اعضای این فراکسیون برای ریاست در دوره جدید، گفت: دوستانی که طی روز‌های اخیر برای ریاست فراکسیون مستقلان ولایی در ماه‌های پایانی مجلس دهم اعلام آمادگی کرده بودند، انصراف داده‌اند که فعلا آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی گزینه نهایی اعضای این فراکسیون برای ریاست فراکسیون مستقلان ولایی مجلس است.

نبویان تصمیمش را برای انتخابات اعلام کرد

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به تردید خود برای کاندیداتوری از حوزه قم یا تهران گفت: بعد از مشورت‌هایی که انجام دادم، تصمیم گرفتم که از تهران کاندیدای مجلس شوم. چند هفته پس از این تصمیم، متوجه شدم که آقای زاکانی تصمیم گرفته از حوزه قم کاندیدای مجلس بشود. در تماس تلفنی هم که با او داشتم به او گفتم که تصمیم خوبی گرفته‌اید و خوب است که از قم کاندیدا شوید. نبویان ادامه داد: بعد از این ماجرا، دوستان ما در شورای اصولگرایان قم زنگ زدند و گفتند که اسم شما اینجا وجود دارد و از شما می‌خواهیم که برای رأی‌گیری درباره نهایی شدن کاندیداهای قم، حضور یابید. من به آن‌ها گفتم که اولاً تصمیم خود را گرفته‌ام و می‌خواهم از تهران کاندیدا بشوم، ثانیاً حال که قرار است زاکانی از قم کاندیدا شود، ایشان از بسیاری از افراد دیگر، ارجح هستند. وی با بیان اینکه انتشار خبر عصبانیتش نسبت به کاندیداتوری زاکانی از قم، دروغ محض است، گفت: من وقتی خبر حضور زاکانی از حوزه انتخابیه قم را شنیدم، بسیار خوشحال شدم، چون به‌ همراه دو کاندیدای دیگر قم که اکنون نماینده هستند، ترکیب سه‌نفره‌ای از نیروهای طرفدار ملّت نه طرفدار دولت را تشکیل می‌دهند.
 
وزیر دولت اصلاحات: اصلاح‌طلبان به جای ائتلاف با دولت به خدا توکل کنند

وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات گفت: ما که ندیده‌ایم دولت در عمر شش ساله خود کاری را صورت داده باشد. علی عبدالعلی‌زاده وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات با اشاره به ائتلاف دولتی‌ها با اصلاح طلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که نظرتان درباره ائتلاف احتمالی اصلاح‌طلبان با حامیان دولت در انتخابات پیش رو مجلس، اظهار داشت: دولت فعلی با اصلاح‌طلبان کاری ندارد و در نتیجه اصلاح طلبان نیاز نیست با دولت هماهنگ باشند؛ بنابراین به خدا توکل کنند. وی با اشاره به اینکه به نظر شما عملکرد دولت تا کنون چگونه بوده است، گفت: دولت روحانی کاری نکرده است ما که ندیده‌ایم دولت در عمر شش ساله خود کاری را صورت داده باشد. وزیر دولت اصلاحات تأکید کرد: در شرایط فعلی کشور و مملکت انتظار این بود که دولت فعالیت و اقدامات چشمگیری را صورت دهد، اما دولت کاری نکرد.
 
نقوی حسینی: روحانی دیگر حرفی برای گفتن ندارد
 
عضو کمیسیون امینت ملی مجلس گفت: آقای روحانی دیگر محبوبیتی ندارد و به دلیل ناکارآمدی‌های گسترده دولتش در حوزه سیاست داخلی و خارجی و صدالبته در حوزه اقتصادی حامیانش را از دست داده است. او با حاشیه‌سازی‌های اخیرش می‌خواهد جامعه را دوقطبی کند تا در این فضا اندک مدافعانش را وادار به مقابله با منتقدان کند. سخنان اخیر حسن روحانی در یزد با واکنش‌های زیادی مواجه شد که عموم این واکنش‌ها منفی بود، زیرا به باور برخی روحانی در شرایطی است که دیگر سرمایه اجتماعی سابق خود را ندارد و دیگر حتی جناح‌های سیاسی نیز روی خوشی به او نشان نمی‌دهند. سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی باور دارد که حسن روحانی اکنون و بعد از ناکامی‌های متعددش در حوزه‌های سیاست داخلی و سیاست خارجی می‌خواهد با ایجاد حاشیه، جامعه را دو قطبی کند.
 
او درباره علت اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در یزد به «نامه‌نیوز» گفت: «گویا یک اپیدمی شده است که رؤسای جمهور در اواخر دولت دوم به جای آنکه به متن مشکلات و موضوعات بپردازند، مدام توهماتی را مطرح می‌کنند و از حواشی سخن می‌گویند. آقای روحانی در یزد به‌ جای آنکه به مشکلات بپردازد در پی دوقطبی کردن جامعه و سرپوش گذاشتن بر تمام ناکارآمدی‌های دولتش بود. او حتی فراتر از این‌ها رفت و به اقدام برجسته و قابل تقدیر آقای رئیسی یعنی مبارزه با مفاسد اقتصادی تعرض کرد و این اقدام انقلابی را زیر سؤال برد. اگر در کوچه و بازار هم قدم بزنید و از مردم درباره رویکرد اخیر قوه قضاییه بپرسید، همگان از مبارزه با فساد تقدیر می‌کنند و این در حالی است که آقای رئیس‌جمهور این عملکرد مثبت را نفی می‌کند. من در مجلس هم گفتم که این تعرض آقای روحانی غلط بود و او اگر به مبارزه با فساد باور دارد باید از نزدیکان خود شروع کند باید از برادر خود آغاز کند. آقای روحانی خود باید کمک کند که دانه‌درشت‌ها شناسایی و با مفسدان اقتصادی برخورد شود. البته حاشیه‌رفتن‌های رئیس‌جمهور محدود به این سخنرانی نیست؛ او چندی پیش گفت که اقتصاد مقاومتی به مذاکره ختم می‌شود که این سخن کاملا نادرستی است، زیرا اتفاقا ما راه اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفتیم که مذاکره نکنیم».
 
کنایه آشنا به ادعای کریمی قدوسی علیه روحانی
 
مشاور رئیس جمهور به اتهام زنی جدید نماینده عضو جبهه پایداری پاسخ داد. جواد کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری در توئیتی ادعایی درباره رئیس جمهور مطرح کرده و نوشته بود: «آقای روحانی در پایان سال ۹۵، صادقانه خطاب به #قوه_قضائیه گفته بود که اگر دست به برادر من حسین فریدون بزنید یعنی اعلام جنگ علیه من» حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، در واکنش به این توییت کریمی قدسی، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «لطفا مستندات قابل رد یا اثبات خود را در مورد این ادعا ارائه فرمایید البته به غیر از بیانات یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در دور آخر مناظره!»
 
در کدام کشور‌های اروپایی رضایت از زندگی بالاتر است؟

اداره آمار کمیسیون اروپا، یوروستات با انتشار گزارشی اعلام کرد که مردم فنلاند بیش از مردمان سایر کشور‌های اروپایی از زندگی خود رضایت دارند. گزارش یوروستات که به ارزیابی شاخص رضایت از زندگی در میان ساکنان کشور‌های مختلف اروپا در سال ۲۰۱۸ اختصاص دارد، نشان می‌دهد که مردم دو کشور فنلاند و اتریش بالاترین سطح رضایت از زندگی را دارند و در مقابل، این شاخص در بلغارستان در پایین‌ترین سطح در میان کشور‌های اروپایی مورد بررسی قرار دارد. شاخص رضایت از زندگی بر پایۀ دو معیار رضایت از شرایط مالی و خرسندی از ارتباطات فردی در جامعه به دست می‌آید. بررسی کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که شاخص رضایت از زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از ۷ در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۷.۳ در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. همچنین معیار رضایت از شرایط مالی نیز طی پنج سال گذشته از ۶ به ۶.۵ افزایش یافته و خرسندی از ارتباطات فردی هم در این مدت از ۷.۸ به ۷.۹ ارتقا یافته است. مطابق این گزارش، در میان کشور‌های مورد بررسی نیز مردم دانمارک بالاترین سطح رضایت از شرایط مالی (۷.۶) را دارند و معیار رضایت از روابط فردی نیز در مالت (۸.۶) بیش از سایر کشور‌های اروپایی است.

مردم رکورد گینس را شکستند!

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفت: گام تلخ بعدی برای کلاهبرداران: یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکایت مردم از خدمات ارزش افزوده پیامکی در سامانه ۸۰۰۷ را برای قوه قضائیه ارسال کردیم. رکورد گینس هست برای خودش! در دنیا سابقه نداره این حجم از شکایت در یک هفته! با شناختی که از حضرت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس محترم و عزیز قوه قضائیه دارم، مسلما خبر‌های خوبی در مبارزه با فساد پس از این گزارش رخ خواهد داد. منتظر باشید! هفته گذشته با اعلام وزارت ارتباطات برای شماره گیری #۶*۸۰۰*، میلیون‌ها مخاطب از مبالغ اخذ شده از خود طی سه سال اخیر برای خدمات ارزش افزوده مطلع شدند که می‌توانستند شکایت خود را رایگان با ارسال پیامک به ۸۰۰۷ ثبت نمایند.

حداقل دستمزد کارگران بیشتر از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد

سهیلا جلودارزاده درباره تعیین حداقل دستمزد کارکنان در سال ۹۹ گفت: رقم سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حداقل دستمزد در سال گذشته بوده است که برای نرخ گذاری سال آینده باید با توجه به در نظر گرفتن تورم، این رقم محاسبه شود. تورم نه تنها از سال‌های گذشته کاهش نیافته است، بلکه به شکل‌های مختلف افزایش هزینه داشته‌ایم که با توجه به فرمول‌هایی که وجود دارد باید سبد مصرف خانوار محاسبه تا مشخص شود که حداقل دستمزد چقدر باشد. /ایلنا

سازمان تبلیغات: آیین‌نامه انضباطی مداحان تا دو ماه آینده نهایی می‌شود


حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سرنوشت کمیته انضباطی جامعه مداحان افزود: شورای تشکل‌های ستایشگری که اعضایی همچون هیأت رزمندگان اسلام، مؤسسه قدیم الاحسان، کانون مداحان، خانه مداحان، جامعه ایمانی مشعر و بنیاد دعبل خزاعی دارد و من نیز در آن حضور داشتم، میان خود آیین‌نامه انضباطی را ایجاد کردند البته سازمان تبلیغات نیز در مجموع روی این آیین‌نامه صحه می‌گذارد و تقویت این شورا را مهم می‌داند، اما این آیین‌نامه در مراحل عملیاتی وارد نشده و نیازمند اصلاحاتی است که ان‌شاءالله تا دو تا سه ماه آینده به نتیجه خواهد رسید. وی افزود: در دو تا سه ماه آینده کانون مداحان تغییراتی خواهد داشت و جایگاه کسوتی مداحان پیشکسوت در آن تقویت خواهد شد. این آیین‌نامه انضباطی نیز از این طریق و شورای ستایشگری دنبال خواهد شد.

انتقاد آیت‌الله جنتی در قانون انتخابات


آیت‌الله جنتی در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در مشهد گفت: من بابت عدم اصلاح قانون انتخابات بر مبنای سیاست‌های کلی انتخابات از مجلس گلایه دارم و نمایندگان مجلس آنچه باید انجام می‌دادند را انجام ندادند. وی با بیان اینکه در بعضی جا‌ها نقص قانون داریم که البته باید مرتفع شود، افزود: یکی از شرایط مهمی که در قانون انتخابات فعلی پیش‌بینی نشده، شایستگی افراد برای نمایندگی مجلس است که باید در اصلاح قانون انتخابات به صورت جدی به این مهم پرداخته شود تا افراد شایسته‌ای وارد مجلس شوند. دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون فعلی انتخابات، شایستگی و شایسته‌سالاری افراد اصلاً مطرح نیست، ما اگر گفتیم فلانی تأیید صلاحیت شده است، معنی آن این است که وی از شروط حداقلی مصرح در قانون انتخابات برخوردار است، نه اینکه شایستگی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد. دبیر شورای نگهبان در ادامه به نمونه‌ای از نقص قانون فعلی انتخابات اشاره کرد و افزود: برخی مصادیق خرید و فروش رأی را نمی‌توان احراز کرد و این خرید رأی این طوری نیست که بگویند صد هزار رأی بخریم بلکه به در خانه‌های مردم می‌روند، پول می‌دهند، لباس و لوازم زندگی می‌دهند؛ این اقدامات اگر چه خرید رأی عرفی نیست، در واقع نوعی خرید رأی محسوب می‌شود. وی تأکید کرد: شورای نگهبان خطوط قرمزی دارد که به پای آن‌ها ایستاده است و از این خطوط قرمز نیز عبور نخواهد کرد.

پروانه سلحشوری: صداوسیما لابی های قوی دارد؛ به آسانی نمی توان مانعشان شد


پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس: «کمیته رسانه، کمیسیون فرهنگی مجلس طی چند وقت گذشته تلاش زیادی برای ایجاد مکانیزمی برای نظارت بر صدا و سیما انجام داد و طرحی در همین ارتباط، به صحن علنی مجلس آورده شده اما با لابی‌های مخالفان این طرح از دستور کار خارج شد. واقعیت این است که این طرح حاوی تغییرات بزرگی نبود، با این حال اجازه ندادند، پس از چهار دهه صدا و سیما دارای یک اساس‌نامه شود و تمامی امور این نهاد تحت لوای قانون قرار بگیرد.» سلحشوری در ادامه پیرامون طرح صدا و سیما برای اخذ مجوز صوت و تصویر اینترنتی از این سازمان، تأکید کرد:  این طرح باید از سوی مجلس تصویب شود و تا کنون نهایی نشده است. این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس مخالفانی جدی دارد و ما نیز از جمله مخالفان آن هستیم. این‌که تمامی مسائل و امور در دست صدا و سیما قرار بگیرد، به هیچ عنوان درست نیست اما باید بپذیریم که آن‌ها لابی‌های قوی دارند و به آسانی نمی‌توان مانع‌شان شد.

واکنش استاندار قم به خودسوزی چهار جانباز قمی


مشاور امور ایثارگران استانداری قم با بیان اینکه با دستور ویژه آقای سرمست استاندار قم به مسأله خودسوزی جانباز اعصاب و روان ورود کردیم، گفت: از آقای هاشمی مدیرکل بنیاد شهید قم بابت این مورد و همچنین سه خودسوزی اخیر توضیح خواسته‌ایم. محمدرضا گروسی با اشاره به انتشار خبر خودسوزی یک جانباز ۴۵ درصد اعصاب و روان در منزلش، اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعاتی که داریم در حد همین مطالب کلی است که مطرح شده، اما با دستور ویژه سرمست استاندار قم، در نامه‌ای به آقای هاشمی مدیرکل بنیاد شهید قم از او بابت این اتفاق اخیر توضیح خواسته‌ایم، کما اینکه در مورد سه خودسوزی اخیر هم از وی توضیح خواسته بودیم. مشاور امور ایثارگران استانداری قم در پاسخ به این که مدیرکل بنیاد شهید قم چه توضیحی بابت سه خودسوزی اخیر داشتند، گفت: ایشان تحلیل‌هایی کرده بود و دلایلی هم بابت خودسوزی نفرات قبلی ارائه کرده بودند که البته یک مورد این موارد هم برای ما زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: از آقای عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید کشور هم درخواست کرده‌ایم تا یک آسیب‌شناسی و کار پژوهشی در مورد دلایل این خودسوزی‌ها صورت گیرد. گروسی تصریح کرد: به‌ هر حال اگر نیاز روز جامعه ایثارگر و جانباز کشور، تأمین داروهایشان است و اگر بپذیریم یکی از دلایل این اتفاق این است که شاید دارو بموقع به جانبازان نرسد؛ این یکی از موارد است که باید پیگیری شود. بعضی هم اشاره می‌کنند که داروخانه‌ها، چون طلب‌هایشان را نگرفتند و داروهای‌شان به موقع استفاده نمی‌شود و دوز آن‌ها باید به موقع رعایت شود و نمی‌شود، این اتفاق می‌افتد. در هر صورت جانبازان اعصاب و روان، همیشه کارهای‌شان ارادی نیست و لذا این جانبازان عزیز ما باید دائم تحت‌نظر باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۹۴
پول مفت با درخواست چند شماره، معلوم است عده ای فضا را مهیا می بینند برای برگشت شارژها حتی کسانی که خود خواسته از این سرویس ها استفاده کردن
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ابتدا کارت بنزین و سهمیه بندی احمدی نژاد را حذف کردند سپس به مردم گفتند بیائید پول بدهید و دوباره کارت سوخت بگیرید
باز بابت گرفتن کارت ملی هوشمند به مردم گفتند بیائید پول بدهید و دوباره کارت ملی بگیرید
الآن هم که به بهانه گرفتن رمز دوم یکبار مصرف!!!
یعنی همین چهل و پنج هزار تومن یارانه رو هم هر ماه به یه بهانه ی جدیدی از مردم پس میگیرند!!!
متوسط درآمد مردم ایران را با متوسط درآمد در سطح جهان مقایسه نمیکنند اما قیمت بنزین و..........!!!
روحانی قبل انتخابات : شان مردم را بالا میبرم
روحانی اکنون : مردم شان خود را «کنار بگذارند»!!!
روحانی در یزد : هرکس بیکار است تقصیر خودش است و وظیفه دولت ایجاد شغل نیست سلام بر خاتمی!!!
تـــــــرامــــــپ : میلیون ها شغلی که من در این سه سال ایجاد کردم برابر است با کل تاریخ ایالات متحده آمریکا!!!

درضمن سرکار پروانه خانوم سلحشوری آیا شما نمایندگان وظیفه ای در قبال جانبازان عزیز کشور ندارید که اینقدر به مسائل حاشیه ای علاقه مندید؟! آیا بجای قدردانی از جانبازان کشور باید آنها را به سمت خودسوزی! سوق دهید؟!
ضمن اینکه توجه همه مخاطبان را به مطالعه چندباره فرمایشات درست، بجا،پسندیده و هوشمندانه جناب نقوی حسینی نماینده محترم مجلس که در بالا آمد جلب میکنم که کل واقعیت بطن جامعه سال 1398 جمهوری اسلامی ایران در آن نهفته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
داغ برادر خیلی سخته مخصوصا اگه رئیس جمهور باشی و برادرتو بخاطر اختلاس و رشوه و غیره بندازن زندان
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
نقوی حرف های اصولگرایان رو در باره رحانی گفته ولی با ارایشی شکیل و منظم و حساب شده و به معنای واقعی کلمه مثل یک سیاستمدار که با پنبه سر می برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خان محمد علی اقا روحانی و اصلاح طلب ها چه هیزم تری به تو فروختند اخه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
یک سوال می پرسم شما در پایین همین کامنت من بیاین جوابتون رو با یه کامنت بنویسید
























































































































































































































































































































ایا با بایکوت و تحریم رسانه ای کامنت های یک طرفه و تند و مغرورانه و غیرمنصفانه خان محمد علی آقا موافقید یا مخالفید
۱~مخالفم ۲~موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
درود بر حاج استاد دکتر محمود احمدی نژاد امیر کبیر زمان و کوروش معاصر ایران زمین و حامی مستضعفین جهان و مرد عمل
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خان محمد علی . اگر روحانی به ان‌مواردی که اسم بردی و ان سیاست های گدشته تکرار کرده است بخاطر فشار خود تفکر شماها هست . مگر هر روز به دولت فعلی چه با سیاست گداری و چه با دخالت در کار دولت نمیگویید طرح مسکن مهر . دادن یارانه نقدی ‌ . کارت سوخت . مبارزه با امریکا .اسراییل و عربستان . سفر به استانها .....برجام ..... یعنی دولت روحانی همان گفتمان تکراری گدشته خودتان را به دلایلی اجرا کرده . در صورتی در ۴ سال اول اینچنین نبود . از چرخش سیاست ها بسمت اصولگرایان داشتند باز هم‌گلایه دارید . ؟ به هرحال شفافیت در سیاست کجای کار قرار دارد . فکری به حال شعور سیاسی مردم بکنید . مردم سیاست گداری میکنند یا مسئولان . بحث سر این هست که واقعا تکلیف خودتان را نمیدانید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
چرا اداره مالیات 70 درصد درآمد پزشکان را بعنوان هزینه در نظر گرفته و کلا معاف از مالیات کرده است؟ دلیل این همه امتیاز اداره مالیات به پزشکان چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
چه کسی این چند سال معاون آموزشی وزارت بهداشت بوده که ضریب پزشک ایران کمتر از سوریه و تاجیکستان و فلسطین شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اقا شماها چه گیر سه پیجی دادین به خان ممد علی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مخالف هرگونه نقض ازادی بیانم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
گیریم خان محمدعلی اقا رو به قول خودتون بایکوت و تحریم رسانه ای کردید با بقیه بیست و پنج میلیون نفری که به احمدی نژاد رأی دادن چیکار میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
روحانی باید میل مورالز استعفا بده و محمد جواد لاریجانی بشه رئیس جمهور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مثل اینکه سخنان خان نقوی حسینی اقا خیلی به مذاق برخیها خوش اومده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خواهشا فاصله بین جملات کسی که ضد خان محمد علی اقا کامنت گراشته رو حذف کنید تا عدالت رعایت بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
موضوع اینجاست که اصولا وقتی که نظرسنجی میگذاریم میخواهیم ننیجه را بگذاریم بر عهده دیگرامن پس صفت های. یک طرفه و تند و مغرورانه و غیرمنصفانه دیگه واسه چیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
درود بر پاسدار خلبان دکتر محمد باقر قالیباف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خان محمد علی لطفا دست از لوس بازی بردار اینکه راجع به بایکوت خودت نظر گذاشتی اصلا جالب نیست.منم قدیمی تابناک هستم.از همون موقع که به اسم سبوس برنج شمال اینطور کامنت میزاشتی که وسطش کلی خالی بود میشناسمت.از مسئول کامنتهای تابناک هم خواهش میکنم همونطوری که گاهی سانسور یا تعدیل میکنه این فاصله زیاد اینطور کامنتهای لوس رو خودتون حذفش کنید.میدونید با گوشی چقدر سخت میشه و چقدر صفحه باید رد کنیم تا برسیم ادامه مطلب؟
اصلاحطلبان واقعی ، اینبار در انتخابات شرکت نخواهند کرد.کرسی ها را در بسته بندی کادو پیچ کرده و به اصولگرایان تقدیم خواهند کرد.انگاه اگر اصولگرایان واقعا دلسوز برای این مملکت باشند هم مذاکره خواهند کرد و هم برجام دو و سه را خواهند پذیرفت!!! زیرا همانند ترامپ که میخواهد امضای اوباما را از پای برجام بردارد و امضای خودش را پای ان بگذارد انها نیز میخواهند امضای روحانی و ظریف را برداشته و امضای خود را پای ان توافق خوب قرار بدهند!!.در انصورت برجام در رسانه های همیشه مخالفشان هم فتح الفتوح نامیده خواهد شد ولو اسمش عوض شده باشد!!! اصلاحطلبان با چنین فداکاری اولا تاسی به مولایشان علی(ع)میکنند که برای مصلحت جامعه صندلی را به رقیبش واگذار کرد و ثانیا نشان میدهند دنبال رسیدن به قدرت به هر قیمتی نیستند و منافع ملی برایشان اولویت دارد و اصولگرایان هم اگر واقعا دنبال منافع حزبی نباشند برای تجزیه نشدن کشور و سرنوشت مشابه عراق و سوریه و لبنان خواهند کوشید. البته که اگر موفق نشوند این اخرین فرصت انها در تاریخ خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اگر تحلیلی که نوشتی درست باشد یعنی توافق اصولگرایان با امریکا در برجام به شکل جدید و امصای جدید ......لابد حق انتقاد هم‌بر ان قرارداد جرم‌محسوب میشود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اداره مالیات با اعلام 2 درصد جریمه برای پزشکانی که کارتخوان نصب نکنند مرزهای سختگیری را در دنیا جابجا کرد و تمام پزشکان رو به نصب نکردن کارتخوان تشویق کرد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
داداش شما نمیخواد از نام امام علی استفاده کنید و
لازم نیست فداکاری کنید مردم اندفعه شما رو میفداکارونن به عبارتی تیپ پا
ابوالمشاغلِ جوان؛ فریدالدین حدادعادل در مقابل عدالتخواری میتوان به مفتخورها هم اشاره داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خدا را شکر که در قرن ۲۱ زندگی میکنیم و بیشتر سخنرانی ها و برنامه ها ضبط میشود اکثر مردم سخنان مادر اقای فریدالدین را شنیده اند و حالا شروع کرده اند به تکذیب واقعآ مردم را چی فرض کرده اند ؟
بعله خستگی ها !!!! در می کند وقتی نگاه می کنیم به جامعه که از وقتی زن ها امدن بیرون از خانه طلاق ها بیش از چند برابر شده و ازدواج ها کاهش یافته و الان هم دنبال مسائل حاشه ای برای کوکدک همسری و چند همسری هستیم ولی کسانی مثل شما خودتان را به در و دیوار نمی زنید که چرا دولت شما به قانون خانه رایگان و کمک هزینه جهیزیه و حتی شغل برای مزدوجین تره هم خورد نمی کنید
خوبه که این اقا زادها واقعا چیزی کم و کسر ندارن و یا اگه روزی مادرشان برای انها مدرسه ساخت چه بسا اقای حداد برشان مجلسی تاسیس کند تا خدای نکرده عزیزان بیکار نشوند و به مردم خدمت کنند زنده باد سلاطین زنده باد اقا زادها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
این آقازاده در برابر آقازاده شما پر کاهی بیش نیست همان که 15 هزار میلیارد صندوق فرهنگیان را خالی نمود شما از همه بهتر هستید
نه همینطوری خودش جوشیده بود...تجمع چهره های ملیح و لطیف برادران نوشته های مهرآمیزون همینطوری برای حفظ حقوق ملت ایران بالا رفته بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
الان تو لبنان و عراق و بولیوی و شیلی و فرانسه مردم برا وضعیت اقتصادشون دارن اعتراضات گسترده می کنن
این جا با این وضعیت اسفبار و فاجعه
چهار تا پلاکارد بالا رفت و چند نفر آرام یه چیزی گفتن یکی مردمو به خدا و قرآن و پیامبر حواله داد بقیه آقایونم همگی خوشمزگیشون گل کرده
اقا فرید الدین ماشالله چه لیست بلند بالایی ردیف کردند.با این حساب پای کلی گروه و دسته در میان هست.حالا اقای حداد که فرد خیلی خیلی مهمی نیست اینطوریه پس بین برای حمله کنندگان به رییس جمهور چه لیست بلند بالایی بشه نوشت.یا مرحوم رفسنجانی یا اقای خاتمی و...
:)
نقوی حسینی روحانی حرفی برای گفتن ندارد
نقوی جان تازه شروع کرده کجای کاری.دوره بزن در رو تموم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بعضیا۲۰ ساله حرفی ندارن
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
همین‌مقدار حرفی که زدند دستشان درد نکنه . معلوم هست که خیلی سخنان نگفته ای داشته که هنوز به دلایلی عنوان نمیکند . گلایه ایشان این بود که چرا به فساد دیگران که مشخص و محرز هست رسیدگی نمیشه . اتفاقا روحانی تدکر قانون اساسی هم داده . منتها طرف مقابل اصلا گوشش نمیشنود
درود بر احمدی نژاد و طرفداران بیشمارش به جون هر چی مرده احمدی برمیگرده بهش صلاحیت بدید ببینید چطور رای میاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
احسنت احسنت و احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
انشاءالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
درود بر احمدی نژاد و یارانش ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
به جون هر چی مرده احمدی نژاد بر می گرده
رمز گشایی از حمله؟ واقعا؟ هر وقت اشتباهات یکی رو تو این مملکت بهش می گن می شه رمزگشایی حمله؟ این که دیگه رمزگشایی نمی خواد. کاملا مشخصه
شما به محبوبیت روز افزون خود و هم فکرانتان،ببخشید.
ایجاد دو قطبی های مصنوعی برای تهییج مردم به انتخابات به نظرم اصلا جواب نمیده
مردم از هر دو طیف اصلاح طلب اصولگرا خسته شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
قطب سوم که اصلا اظهار وجود نمیتواند بکند . یعنی اجازه حتی اظهار نظر سیاسی نمیدهند . شکل سوم قدرت حتی تصورش را اجازه نمیدهند . تکلیف چیست ؟
نوار کاست در سال ۶۴؛ مثل قند حبه ،دوش حمام، سیگار ،برق تلویزیون، شطرنج ، تخته نرد،ویدیو و حالا ماهواره و اینترنت!!چقدر حکم دادند و گفتند خلاف شرع شده و محکوم کردند و اخر مجبور شدند در برابر خواسته مردم سر فرود بیاورند.امروز داخل ماشین هر ایرانی یک فلش از خوانندگان مورد علاقه وجود دارد ولی انروزها چه جوانها که محکوم شدند شلاق خوردند و زندان رفتند!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
شما که شلاق خوردین، کجا زدن؟ و آیا ۱- درد سوزناک داشت۲- یا زخم شد فقط لطفا رای بدید مثل این نظرات بالا
حتی تصور یک لحظه در این کشور بدون اصلاح طلبان لرزه بر اندام آدم می اندازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اگر اصلاح طلبان نبودند نه مجلس داشتیم نه دولت . همه امور کشور مثل دوران سلجوقیان اداره میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
البته بودنشونم هم بد جوری لرزه به تنمون انداخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
البته در اگر تاریخ دوران سلجوقیان رو مطالعه بفرمایید با کمال تعجب میبینید ایران در اوج اقتدار قرار داشت و رومیان را بارها با همین جناب سورنای معروف شکست دادن، البته تو این ۴۰ سال که اصلاح طلبان بر کشور حکمرانی کردن هم شبیه همون
،واخخخخعا دوران بودیم خصوصا در رویارویی با روم! بعله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
سلجوقیان!!!!!!روم!!!!!!!سورنا!!!!!!!!!الله واکبر.بخدا ما کاری به اینها نداریم اینا خودشونن که تا دهن باز میکنن اطلاعات دقیق و هوش بالای خودشون رو به رخ میکشن!!!! اول جملش رو که خوندم فکر کردم واقعا یک اصولی اهل مطالعه است تا اخرش رو که خودم فهمیدم نه .اصولی اهل مطالعه نگرد چون نیست!!!!
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
جناب مطالعه گر تاریخ
کجای تاریخ نوشته که سورنا در دوران سلجوقیان بوده ؟
ما هرکجا گشتیم دیدیم که نوشته سورنا سردار اشکانی بوده.
چرا افرادی که اینقدر مسن وسالخورده هستند که برای انجام کارهای روزمره زندگی نیاز به کمک دیگران دارند(مانند لباس پوشیدن.غذا خوردن.قدم زدن و..). خود را دیگر بازنشسته نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
شیفته‌ی قدرت‌اند این افراد.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
این سخن احمدی نژاد هست که گفتند که برای خدمت و نوکری مردم در بدست اوردن قدرت مسابقه میدهیم ولی ولی وقتی قدرتی که مردم بما محول کردند باشدت و با قدرت حفظ میکنیم . آیا این سخنان با دمکراسی تناقض ندارد . بدست اوردن قدرت برای خدمت .
حرفهای نقوی حسینی در صورتی تا حدی قابل دفاع بود که بعد از انتخاب رییس جمهور مثلا دو سه سال جناح های دیگر از تخریب تصمیمات دولت خودداری مینمودند نه اینکه گروه هایی از همان اول بنا را بر نابودی امید مردم بگذارند. در حالی که برجام پاشنه اشیل و کلیدی ترین اقدام دولت بود ، همه ی همت دولت باید صرف حفاظت شیشه برجام از سنگ پرانیهای داخلی میشد. این است معنای احترام به رای ملت
خودسوزی عزیزان جانباز به خاطر دارو ، مخالفان برجام پاسخگو باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
این را باید ان سازمان ملل به درد نخور جواب بدهد که به چه دلیل یک کشور یاغی می کند علیه کشور دیگر
در ضمن شما از جمله ان کسانی نیستید که اگر به شما حمله کردن و زخمی و کشته دادیم می ایید و می گویید بدهید برود خاک وطن را؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مخالفان برجام ایکیو پایینتر از اینحرفها دارن.کافیه به کامنت اقای خان محمد علی توجه کنید که اصلا ربط این دو تا رو نفهمیده!!!
جناب فریدالدین از داماد آمریکایی خانوادتون ،البته خانواده شهید
مدارس فرهنگ ، خریدهای اروپایی و .... رمزگشایی بفرمایید ببینند مردم این استکبار و عدالتخواران چرا با خانواده بد هستن ، حسود هستن !!
نامردا
برای درست شدن بعضی پرونده ها بازرسانی مثل مور وملخ میریزند و مو را از ماست میکشند انوقت رییس جمهورمملکت خبر از فساد چند صد میلیون دلاری میدهد؛ گفته میشود ما در اتاقهایمان نشسته ایم هر کس اطلاعی از فساد دارد نامه بیاورد تا پیگیری شود
نمی دانم چرا من از غصه دق نمیکنم وقتی می شنوم همرزمانم در سنین پیری دارند یک به یک خودشان را آتش می زنند...
خدایا این امتحان است یا تاوان؟...

الان به کمک چوب زیر بغل خودم را اینور آنور می کشم و تنها یک آرزو دارم اینکه سر پا بمیرم و بیش از این باعث زحمت زن و بچه نشوم...
جناب فرید الدین ما نمی دانیم کی با شما مشکل دارد
ولی حقیقت را بخواهید شما که چهره کمتر شناخته شده ای است می توانید میزان محبوبیت سیاسیون اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و پای داری ها و غیره و ذالک را در کوچه و خیابان محک بزنید
خانم ابتکار شما که سفارت تسخیر کردید و فرزندتان در همان کشور زندگی میکند منش اصلاحطلبی ندارید چون حرفتان و عملتان یکی نبوده است.لطفا از این گروه جدا شده و به گروه مقابل که بیشتر شبیه شماست بپیوندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
همه اصلاح طلبا این کارو کنن اونوقت تیمتون تموم میشه ها، خود دانی بعدش نگی جرزنیه و دبه و این حرفا کنی
(هشدار دبیر شورای نگهبان درباره تغییر فرمانداران در آستانه انتخابات ) یاد سال 88 افتادم اما اونوقت اقای جنتی از این حرفها نمی زد حتی وزیر کشور را هم برای انتخابات عوض کردند
میگویند میخواهیم روی پای خود بایستیم و هنوز دارو و تجهیزات پزشکی و مواد غذایی و حتی پوشک را وارد میکنند!!! اگر معنی روی پای خود ایستادن بعد از ۴۰ سال مملکت داری اینست که به خودسوزی جانبازان عزیزتر از جان ختم بشود ترجیح میدهم وابسته باشم
گل های رنگارنگ . صد شاخه گل . یادش بخیر اهنگ های جالبی بودند حیف که دیگر پخش نمیشه . بیشتر شعرا از شعرای اصیل ایران بود
سوسیالیسم . کمونیزم . عدالت خوار . اصلا اول ثابت کنیم که عدالت و ازادی قابل اجرا هست
هشدار دبیر شورای نگهبان درباره تغییر فرمانداران در آستانه انتخابات_________ناخوش آوازی به بانگ بلند قرآن همی‌خواند. صاحب دلی برو بگذشت. گفت ترا مشاهره چندست؟ گفت: هیچ. گفت: پس این زحمت خود چندین چرا همی‌دهی؟ گفت: از بهر خدای می‌خوانم. گفت از بهر خدا مخوان.

گر تو قرآن بدین نمط خوانی

ببری رونق مسلمانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
حالا منظورت چی بود سعدی جونم؟ به عبید زاکانی بگو سرراست به جای تو بگه!!!حالا برو بخواب عزیزم
جنتی . حاشیه سازی و دخالت دولت در انتخابات و محدود کردن حق انتخاب مردم خلاف حق الناس هست . واقعا دولت انتخاب مردم را محدود میکند ؟ چه ارگانی حق انتخاب مردم را محدود و محصور میکند . کدام ارگان به مردم‌میگوید اول من انتخاب میکنم بعد شما انتخاب کنید دولت یا شورا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
یاد بگیر زین پس بگویی آیت الله العظمی جنتی مرد خیرخواه و امیر کبیر و کوروش سرزمین آریاییان
رمزگشایی فرزند حدادعادل از پشت پرده حمله به خود و خانواده‌اش_________آقا فرید این خانواده شمانیست بلکه بدنه اجتماعی ایران ازتمام کسانی که تحت عنوان نیروهای خودی والبته به قول خودتون به اسم خدا تمام مشاغل کلیدی را به یغما برده اند ومانده است تاکودکانشان را هم ... چرا دکترهای جوان وفرزندان گل ملت بیکار ومعتاد باشند شما وپسرخاله عزیز به مدیریت برسید وکاری بکنید که فریاد همه جوانان بلند شود جم کن اون جدول مندلیفت را
رویکرد اقتصاد مثاومتی اخرش به مذاکره مینجامد. اگر آری چرا و اگر نه چرا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اری- اگر موفقیت امیز بود، برای امتیازگیری و اگر نا موفق بود ، انوقت جهت امتیاز دهی
بنده به عنوان یک کارگر زحمتکش که 3ماه حوقوق نگرفته ام باید بگویم در مورد انتخابات پیش رو و حواشی بوجود آمده توجه به نکته مهم و اساسی راهگشا و باعث تشخیص راه صحیح و خطا خواهد بود و چه بسا مساعل فرهنگی سیاسی اجتماعی اقتصادی نظامی محیط زیست و سازمانها و ارگانها و نهادها و لشگری و کشوری و صنوف خدمت کار و زحمتکش به عنوان مثال صنف خیاط ها که زحمت بسیاری می کشند و دستمزد کمی هم دارند و یا صنف محترم قیرگونی که البته تولید و رونق تولید را با تمام توان با کمک دیگر صنایع مانند کامیونداران گاوداران بنکداران و پلاستیک فروشان و حلیم فروشان و غیره باید همایت شوند تا محصولات کشاورزی متهعد و سلامت .
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
صحیح است صحیح اسب
اقای اهنگر دادگر
کسی با شما کاری نداشت والده گرامی با بی سیاستی بند را اب داد
وگرنه کسی چی میدانست که فقط برای شما گل پسر یک مدرسه زدند تا بیایی و رمز گشایی کنی
عه ؟؟؟ حاج آقای جنتی هنوز هم احساس مسئولیت دارند ؟؟؟ در زمان آقای احمدی نژاد که چنین احساسی در ایشان مشاهده نمیشد ؟
کدام اقتصاد مقاومتی
کدام صرفه جویی
خود دولت اینهمه هزینه بی مو رد داره
نگاه مرده به خرجاش؟
از نمایندگان مجلس گلایه کردند که قانون انتخابات در مجلس چرا تصویب نشده است . چه موردی بوده که باعث شد مجلس تصویب نکند . قضیه چیه . کسی میدونه ؟
ریس محترم قوه قضاییه که از اعمال داستانهای کشور خبر ندارد ؟ در پی وقوع زلزلهٔ‌ غرب استان کرمانشاه ، با جو هیجانی دادستانی بر علیه پرسنل شرکت پیمانکاری بیمارستان اسلام آباد غرب هم مدعی گردیده و آنها را نیز متهم نموده است ، در صورتیکه نقش اساسی را کارفرما ( وزارت راه وشهرسازی ) مهندشین مشاور مطالعات ،و طراحی ،و محاسباتی و نظارتی و مدیران شرکت پیمانکاری عهده دار هستند ؟ ساختمان بیمارستانی که پنج سال زمان ساخت آن زمان برده ‌و صدها روز دستگاه کارفرما از روند اجرایی آن بازدید و نظارت داشته ،و مصالح بکار رفته هم مورد تایید دستگاه نظارت بوده و شیتهای آزمایشگاهی آنها هم در پرونده موجود است و آزمایشگاه هم مورد تایید کارفرما بوده ، اینکه دادستان محترم اسلام آباد کار فرما را که دولتی است کنار بگذارد ،غیر معقول میباشد ، مسولین دستگاه کارفرما که نظارت عالیه داشته اند و همهٔ موارد را تایید نموده اند بایستی در صورت کوتاهی از وظیفه مورد اتهام قرار گیرند ، و اگر قرار است افراد پرسنل شرکت پیمانکاری که هیچگونه ذیع نفع در سود ،و زیان کار ندارند مورد اتهام قرار گیرند پس باید که همهٔ افراد چه کارمند دولت و چه معاون وزیر ،و افراد دستگاه نظارت ،و مهندسین مشاور ،و حتی مسولین آزمایشگاه ،و کارگران شرکت که در طی این پنج سال در پروژهٔ بیمارستان اسلام آباد کارکرده اند را متهم نمایند ؟ در صورتیکه تنها سه دستگاه مسول اجرای بیمارستان بوده اند ، اول کارفرما که تایید کنندهٔ‌طرح ،و محاسبات ،و نظارتهای مدام است ،و دوم مهندسین مشاور که طراح مطالعاتی ،و محاسباتی ،و نظارت مستقیم اجرایی بوده اند ،و سوم شرکت پیمانکاری که مجری و سازنده بوده است که با نظریهٔ کارشناسی مهندسین خبره ،و با تجربه اعم از طراحی و محاسباتی ،و نظارتی که چه عاملی باعث تخریب بخشی از بیمارستان بوده است ، زلزلهٔ ۷/۳ ریشتر در زمینهای شعاع امواجی آن رفتار متفاوتی دارند که به لایهٔ های خاک مربوط میشود ؟ آیا خدا را خوش می آید خانواده های افرادی که کارگر دستمزدی شرکت بوده اند را دچار استرس ،و ناراحتی نمایند ،آیا از اثرات روانی اینگونه اتهامات برای خانواده های این افراد مطلع میباشند ؟ و الا آخر ، من بعنوان فردی که سی سال در سازمان مسکن ،و شهر سازی کرمانشاه خدمت نموده ام و در طی این سی سال وظیفه ام نظارت بر اجرای پروژه های ملی ،‌ استانی بوده از سایت محترم تابناک تقاضادارم این موضوع را به ریس دستگاه قضای جمهوری اسلامی منعکس فرمایند ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خود رییس جمهور حال نداره اینجوری ریسی رو تخریب کنه خداییش خیلی پشتکار داری دمت گرم شما رو به ستاد انتخاباتی دعوت میکنم
تابی جان بسته های تو هم شده مثل بسته های اینترنت همراه اول چیزی ازش عاید نمیشه
مورالس فراری شد اردوغان عازم آمریکاست و به دست بوسی کدخدا می رود تابی واقعا خبر بهتری نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
پولهای که خرج بولیوی با وام در ان کشور خانه سازی کردیم چی میشه . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
فیلتر فغانسه دوغتو بنوش
اوضاع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مملکت در حد فاجعه است.
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
درود
ما اقتصاد مقاومتی رو انتخاب کردیم' نه...ما اقتصاد مقاومتی رو فقط برای مردم نسخه کردیم جمله ی درسته
حداد عادل باید کل مدارس را و درآمدی که تا حالا داشته برگردونه مردم
روحانیون لبنانی چرا با مردم پایکوبی میکنند ؟ نخست وزیر ندارند خوشحال هستند ؟
"محدود کردن حق انتخاب مردم " حق انحصاری شورای نگهبان است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی