بازدید 8815
۵

واکنش ابتکار به ترویج «چندهمسری» در فضای مجازی

مواردی که در شرع نسبت به موضوع همسر دوم تاکید شده است یا گفته بزرگان درباره موارد خاص و بر حسب نیاز و ضرورت است که در موارد خاص اتفاق بیفتد و اصلا عمومیت ندارد
کد خبر: ۹۳۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 05 November 2019

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در واکنش به انتشار برخی تبلیغات در فضای مجازی برای ترویج چندهمسری و برگزاری کارگاه آموزشی در این زمینه گفت مواردی که در شرع نسبت به موضوع همسر دوم تاکید شده است یا گفته بزرگان مربوط به موارد خاص و بر حسب نیاز و ضرورت است و اصلا عمومیت ندارد و عمومیت دادن موضوع چندهمسری اصلا به صلاح نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از پانا، معصومه ابتکار درباره حواشی موضوع چندهمسری اظهار کرد: «ازدواج برای یک جوان باید همراه با حس خوشنودی باشد و باید شرایط را از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از یک سو و حمایت‌های لازم در بخش اشتغال و مسکن از سوی دیگر فراهم کرد. اگر همه این‌ها فراهم باشد شرایطی پیش می‌آید تا زوج‌های جوان یکدیگر را پیدا کرده و ازدواج کنند.»

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: «متاسفانه افرادی که دغدغه کاهش ازدواج را دارند، فضاهای روانی را در جامعه نسبت به مساله ازدواج این چنین می‌کنند که نه تنها حس خوشایندی به وجود نمی‌آورد بلکه کاملا حس ناامیدی یا بی‌اعتمادی و شک و تردید را هم می‌تواند گسترش دهد. یکی از مسایلی را که این دغدغه‌داران ازدواج پیشتر مطرح کرده‌ بودند، موضوع طلاق بود و اعلام کردند که آمار طلاق وحشتناک است، شاید در ظاهر دغدغه ازدواج و طلاق را دارند اما واقعیت این است که با ترسیم یک تصویر نادرست آمار ناصحیحی را اعلام کردند و آمار اصلا به آن شدت نبود.»

وی ادامه داد: « اکنون در ارتباط با موضوع چندهمسری مواردی مطرح می‌شود. وقتی فرد احساس کند وارد معادله‌ای خواهد شد که به او و خانواده‌اش آسیب می‌زند، برای اینکه وارد این معادله شود تردید می‌کند. ما باید ازدواج را آسان کنیم. باید حاصل ازدواج مهر و صفا باشد نه درگیری و تنش و این احساس که همسرش قرار است برود دوباره ازدواج کند.»

ابتکار گفت: «مواردی که در شرع نسبت به موضوع همسر دوم تاکید شده است یا گفته بزرگان درباره موارد خاص و بر حسب نیاز و ضرورت است که در موارد خاص اتفاق بیفتد و اصلا عمومیت ندارد.»

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه عمومیت دادن موضوع چندهمسری اصلا به صلاح نیست، گفت: «مقام معظم رهبری نیز در این باره به صراحت تاکید داشتند. چندهمسری از مسایلی است که جوانان را نسبت به مساله ازدواج فراری می‌دهد و می‌ترساند، بنابراین نباید کاری کرد که جوانان این احساس را داشته باشند.»

وی گفت: «افرادی که خیلی دغدغه ازدواج جوانان را دارند هر چند وقت یکبار موضوعاتی را مطرح می‌کنند که از نظر فضای فرهنگی و روانی به ضرر امر ازدواج است. ازدواج راحت، آسان و در چارچوب شرع مقدس که به نفع جوانان است، باید صورت بگیرد.»

ابتکار در پاسخ به این سوال که چرا با برگزارکنندگان کارگاه‌هایی با موضوع چندهمسری برخورد نمی‌شود، گفت: «باید دید چه محمل قانونی دارد و این موضوع را باید بررسی کرد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵
مگر تعدد زوجین چه فرقی با حجاب دارد. وقتی حجاب بصورت سلیقه ای اجرا می شود ، تعدد زوجین هم سلیقه ای می شود. اگر شرع قرار است اجرا شود ، بصورت کامل نه گزینشی.
جوانی که می خواهد ازدواج کند و نه کار دارد و نه منزل نمی تواند ازدواج کند و اگر هم ازدواج کند به علت عدم تامین مناسب مایحتاج زندگی مشترک یا به طلاق منجر خواهد شد یا خودکشی. دقت کنیم که نیاز جنسی نیز نیز مثل غذا خوردن است و نمی توان آن را سرکوب کرد پس باید برای آن فکری کرد، حتی جوان بعد از ازدواج اگر کاری هم بگیرد حد اقل بایستی حدود 5 میلیون تومان دستمزد داشته باشد تا بتواند از عهده اجاره مسکن و تامین خورد و خوراک و رفت و آمد و سایر هزینه های زندگی مشترک برآید و این مسایل باعث می شود که سن بالا برود ولی هنوز فرد ازدواج نکرده و شاید هم هرگز موقعیت ازدواج برایش فراهم نشود حال با این تفاسیر راه چاره چیست ؟
وقتي خانم ها نان آور خانه ها و مردان بيكار، وقتي 30 درصد مشاغل بايد به زنان داده شود حتي اگر ماهيت اين مشاغل مردانه است و يا ميزان پذيرش دختران از پسران در دانشگاه پيشي مي گيرد و . . . بايد اساس خانواده سست گردد و مردان بچه داري كنند و مردان جهت گريز از اين موضوع بايد يكي از اين راهكارها را دنبال كنند تا منتظر نان آور خانه نباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
کسی که نون یک نفر رو نتونه بده نون چند تا زن رو نمی تونه بده-این مال مردهایی هست که در آمدشون بالا هست و بیشتر به نفع زنان هست نه مردهای بی پول
ازآقازادتون چخبر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر