بازدید 18534
دوئل خودرویی‌ها با بانک مرکزی؛

همتی: چرا باید بانک مرکزی تاوان خودروسازی فشل را بدهد؟ / خودرویی‌ها: اگر مدیران، صنعت خودروسازی را نمی‌خواهند، بدون تعارف اعلام کنند

بانک عامل می‌خواهد ریال را به نرخ روز به بانک مرکزی بدهد. در نتیجه ارز را فروخت؛ بنابراین این خودروسازان بودند که ریسک را نپذیرفتند. مقصر بانک مرکزی نبود. آن‌ها خودشان می‌خواهند همه چیز به نفعشان باشد و هر چه گفتند بانک مرکزی بگوید چشم. تا صحبتی هم می‌کنیم، می‌گویند این همه کارگر داریم و اگر آسیب ببینیم بحران ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 21 October 2019
تابناک اقتصادیدر یک سال گذشته، خودروسازان و قطعه سازان همواره در تلاش بودند تا افزایش تعداد خودرو‌های متوقف شده در پارکینگ‌ها به دلیل نقص قطعات را به عدم پرداخت تسهیلات ارزی توسط بانک مرکزی ربط دهند و این بانک را مقصر جلوه دهند. روز گذشته، رئیس کل بانک مرکزی با افشای پشت پرده این ماجرا گفت: تا کی می‌خواهیم این خودروسازی فشل را ادامه دهیم؟ این صحبت‌ها با واکنش‌های تند خودروسازان و قطعه سازان همراه شد.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ آخرین آمار ارائه شده در زمینه تولید خودرو نشان می‌دهد در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع ۳۷۷ هزار و ۵۱۷ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین در نیمه نخست امسال ۳۴۸ هزار و ۲۶۸ دستگاه سواری در کشور به تولید رسید که نسبت به نیمه اول سال ۹۷ افت ۳۵.۹ درصدی را تجربه کرده است.
 
در شش ماهه اول سال جاری، گروه صنعتی ایران خودرو در مجموع ۱۵۷ هزار و ۸۵۲ دستگاه انواع خودرو سواری را تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اُفت ۳۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد و گروه سایپا نیز در مدت مذکور تنها توانسته است ۱۷۶ هزار و ۸۹۳ دستگاه خودرو سواری تولید کند که این میزان تولید نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اُفت ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.
 
این اُفت تولید خودروی سواری در شش ماهه نخست سال جاری، همچنین با نقص قطعات برخی خودرو‌ها و روانه شدن آن‌ها به پارکینگ‌های خودروسازان همراه بوده است.
 
آمار‌ها نشان می‌دهند در برخی مقاطع تعداد خودرو‌های متوقف شده به دلیل نقص قطعات در پارکینگ‌های دو خودروساز بزرگ به ۱۸۰ هزار دستگاه نیز رسیده است. دو عامل نامبرده، یعنی اُفت تولید خودروی سواری و خودرو‌های متوقف شده به دلیل نقص قطعات باعث شده تا فرآیند تحویل خودرو‌ها به مشتریان با مشکلاتی همراه شود و تأخیر‌های طولانی در تحویل خودرو‌ها باعث افزایش نارضایتی‌ها در مشتریان شده است.
 
همواره در یک سال گذشته، فعالان صنعت خودروسازی، یکی از دلایل عمده اُفت تولید و متوقف شدن خودرو‌ها در کف پارکینگ‌ها را عدم تحویل قطعه توسط قطعه سازان عنوان کردند. قطعه سازان نیز به دلیل افزایش میزان بدهی خودروسازان، از تحویل قطعه به آن‌ها سر باز می‌زدند.
 
آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی طی مصاحبه‌ای در آبان ماه سال گذشته گفت: در وضعیتی که قطعه سازان دچار مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش هستند، بدهی خودروسازان به قطعه سازان از مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان عبور کرده و به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
 
برای حل مشکل کمبود نقدینگی در صنعت خودروسازی و به چرخش درآمدن چرخ تولید و تحویل خودرو، در آذر ماه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (رئیس این ستاد معاون اول رئیس جمهوری است) مصوب کرد که چهار هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو نیز به عنوان تسهیلات ارزی به زنجیره خودروسازی پرداخت تا مشکل این صنعت با قطعه سازان به نوعی حل شود.
 
تسهیلات ریالی که میزان آن چهار هزار میلیارد تومان بود در بهمن ماه سال گذشته به خودروسازان پرداخت شد، ولی تسهیلات ارزی بلاتکلیف ماند. در همین زمینه مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات طی مصاحبه‌ای در تیر ماه سال جاری گفت: طبق مصوبه سال گذشته دولت، قرار بود ۸۴۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی در آذر ۹۷ جهت حمایت از صنعت خودرو و قطعه‌سازی به تولیدکنندگان پرداخت شود، ولی تاکنون حتی یک سنت هم از این تسهیلات پرداخت نشده است.
 
وی افزود: یکی از عوامل اصلی انباشت ۱۸۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ ایران خودرو و سایپا همین موضوع بوده که باعث مسدود شدن ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان از دارایی خودروسازان بابت انباشت این خودرو‌ها شده است. همچنین محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی نیز طی مصاحبه دیگری گفت: سال گذشته قرار بر این بود که دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان بابت مطالبات قطعه سازان به آن‌ها پرداخت کند.
 
وی افزود: بانک مرکزی اعلام کرد که از این میزان چهار هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو به صورت ارزی تخصیص می‌دهد. در رابطه با بخش ریالی این تسهیلات از بهمن ماه تا اسفندماه سال گذشته سه هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد، اما در خصوص بخش ارزی حتی یک یورو نیز پرداخت نشد. در صورتی که اگر بخش ارزی این تسهیلات به موقع پرداخت می‌شد و یا معادل ریالی اش در اختیار خودروسازان قرار می‌دادند ما امروز با معضل کمبود قطعه مواجه نبودیم.
 
به هر صورت، همان گونه که از مصاحبه‌های بالا پیداست، به نوعی قطعه سازان و خودروسازان قصد داشتند که توپ عدم پرداخت تسهیلات ارزی را در زمین بانک مرکزی بیندازند، در روز گذشته، مورخه ۲۸ مهر ماه سال جاری رئیس کل بانک مرکزی پرده از این ماجرا برداشت.
 
همتی: بانک مرکزی چرا باید تاوان خودروسازی فشل را بدهد؟ حرف بزنیم، می‌گویند این همه کارگر داریم/ خودرویی‌ها: بانک مرکزی باعث شد که خودروسازان به این روز بیفتند؛ اگر مدیران این صنعت را نمی‌خواهند بدون رودربایستی اعلام کنند
 
عبدالناصر همتی که در جمع فعالان اقتصادی حاضر شده بود در همین رابطه گفت؛ "در مورد خودرو‌سازی‌ها، به شخصه در ابتدا قبول نداشتم که نقدینگی را در اختیار خودروسازان قرار بدهیم. به‌دلیل اینکه مطمئن بودم مانند سال‌های گذشته نقدینگی‌ها را هدر می‌دهند. اما آن‌ها به ما قول دادند شش ماه بعد همه چیز درست می‌شود. آن‌ها ده بار گفته‌اند، شش ماه دیگر درست می‌شود. اما نه تنها درست نشده، بلکه بدتر هم شده است، ولی پارسال برای اینکه حسن‌نیت خودم را نشان دهم، ۴ هزار میلیارد تومان ریالی و ۸۴۰ میلیون یورو به‌ صورت ارزی به آن‌ها اختصاص دادیم. بعضی‌ بی‌انصافی می‌کنند و ما را مورد نقد قرار می‌دهند. اما من آن زمان به خودروسازان گفتم ۸۴۰ میلیون یورو را به شما مانند ال‌سی خارجی می‌دهم و شما سال دیگر این مبلغ را یا ریالی یا ارزی برگردانید. اما آن‌ها گفتند چرا ما ریسک نرخ ارز یک‌سال آینده را بپذیریم؟ شاید ارز گران شود. به آن‌ها گفتم شما که هر روز قیمت خودرو را بالا می‌برید، ریسک نرخ ارز را هم نمی‌خواهید بپذیرید؟ آن ریسک را هم بانک مرکزی باید بپذیرد؟ یک‌سال معطل کردند و این ارز را نگرفتند. ارز را ما به‌عنوان بانک مرکزی نمی‌فروشیم. ارز را به بانک عامل می‌دهیم و آن‌ها می‌فروشند. بانک عامل هم می‌خواهد ریال را به نرخ روز به بانک مرکزی بدهد. در نتیجه ارز را فروخت؛ بنابراین، این خودروسازان بودند که ریسک را نپذیرفتند. مقصر بانک مرکزی نبود. آن‌ها خودشان می‌خواهند همه چیز به نفعشان باشد و هر چه گفتند بانک مرکزی بگوید چشم. تا صحبتی هم می‌کنیم می‌گویند این همه کارگر داریم و اگر آسیب ببینیم بحران ایجاد می‌شود. تا کی می‌خواهیم این خودروسازی فشل را ادامه دهیم؟ بانک مرکزی چرا باید تاوانش را بدهد؟ به ما می‌گویند شرایط حساس است. چهل سال است که همین حرف را می‌زنند و می‌گویند به خودروسازان کمک کنید. چه زمانی می‌خواهد این شرایط درست شود؟ چه زمانی این رویه باید اصلاح شود؟"
 
بعد از این صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان انجمن‌های خودروسازان و قطعه‌سازان واکنش‌های تندی را به این صحبت‌ها نشان دادند.
 
داود میرخانی رشتی فعال صنعت خودرو در واکنش به صحبت‌های روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مگر بانک مرکزی فشل نیست که حالا صنعت خودرو را فشل می‌داند، گفت: بانک مرکزی باعث شد که خودروسازان به این روز بیفتند؛ اگر خودروسازی فشل است اول باید بانک مرکزی فشل بودنش را برطرف کند.
 
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان هم گفت: آقای همتی باید پاسخ دهد که اگر تولید خودرو در کشور متوقف شود قادر به تامین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو خواهد بود یا خیر.
 
بهنیا سخنگوی انجمن قطعه‌سازان نیز با اشاره به صحبت‌های روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی در اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر مدیران این صنعت را نمی‌خواهند بدون رودربایستی آن را اعلام کنند تا ما تکلیف سرمایه خود را بدانیم. اکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن مستقیم در صنعت دوم کشور مشغول به کارند که به ازای هر نفر ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. اگر اکنون با تمام این ویژگی‌ها دولت این صنعت را نمی‌خواهد اعلام کند، اما اگر خواهان ادامه فعالیت آن است این راهی که مدیران و بانک مرکزی در پیش گرفته‌اند اشتباه است.
 
وی در پاسخ به اظهارات روز گذشته همتی در خصوص تسهیلات اعطایی به قطعه‌سازان گفت: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید ما خودمان نیامدیم که مصوبه ارزی را بگیریم کاملا غلط است. خوشبختانه تمام جلساتی که در این خصوص برگزار و ثبت و ضبط شده است، نشان می‌دهد که ما چقدر برای گرفتن این تسهیلات تلاش کردیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۵
الان 5000 دلار قیمت یک پراید بهترین خودرو خارجی رو میشه خرید تازه هوا رو هم آلوده نمی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اولا 5 هزار دلار نه، 4 هزار دلار
بعد برو تحقیق کن ببین با 4 هزار دلار چی میشه خرید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دوتا خودرو نو پنج هزار دلاری نام ببر؟
خودرو نو پنج هزار دلاری وجود خارجی نداره
مگر یه خودروی بدتر از پراید
مهربان توسی
| Switzerland |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
انشاا...هر دو شرکت خودروسازی به بخش خصوصی و مردم واگدار شوند شاید تحولی ایجاد و ارابه سازی واقعا خودروسازی شود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
الودگی به کنار مردم رو میکشن با ماشیناشون انگار نه انگار
اینهمه عکس تصادف. پراید میاد فقط چرخش مونده یکی دردش نمیگیره بحال این ملت مظلوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
معلومه دلال ارزی ها ناقلا
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بابا به والله خجالت داره !شما پراید رو با ماشین های خارجی مقایسه میکنی که میگی دوتا خودرو خارجی ۵ هزار دلاری نام ببر؟من برات نام میبرم.،میانگین قیمت یه ماشین خوب الان بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری اونم با هزار شرایط و تسهیلات که به پول ما میشه تقریبا ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان...ولی...ولی شما با پرداخت این پول ماشین درست و حسابی با خدمات درست و حسابی تر می گیری.الان دنا پلاس و ۲۰۷ و این آت آشغالارو ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون میفروشن بعد افتخار هم میکنن...خدایا خودت به دادمان برس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
به فکر مردم این روزگار نیستید به فکر آبروی تاریخی کشورمان باشید در ایران خودورهای تاریخ مصرف گذشته را با چه سیاستی به مردم بی گناه کشور ایران می فروشند و با انحصاری که ایجاد کرده اند پول مردم را به تاراج می بردند
قدرت خرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مشکل اصلی کاهش شدید قدرت خرید مردم هست
متاسفانه خودرو ساز ها برای کاهش قیمت خودرو همه استانداردها را نقض کردند و عملا جان مردم با خودرو ارزان در خطره
خودرو خارجی ارزان بین پانزده تا بیست هزار دلار قیمت داره خودرو متوسط بین سی تا هفتاد هزار دلار و خودرو خوب و بسیار با کیفیت بالاتر از هفتاد هزار دلار
در آمد اروپایی ها ژاپنی ها و بقیه مردم جهان جوری هست که به راحتی خودرو چهل هزار دلاری میخرن
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دوست ناشناس 16:28
این قبول که پراید ارزونترین خودرو ایران و جهانه ولی دلیلی نداره ماشینی که با این قیمت تو دنیا وجود نداره ما بسازیم و قشر مستظعف اونو بخرن و باهاش خودشون و مردمو به کشتن بدن.....شما اگر قیمت خودروهای گرون و متوسط خودروسازها رو با هم رده هاش مقایسه کنی می بینی که دو تا سه برابر گرانتر از نرخ قیمت داخلی است.
مظاف بر اینکه مردم فکر می کنن پراید 5 هزار دلاری می خرن با خرجی که میدن 5 هزار دلار دیگه هم تو 5 سال خرج می کنن که اونا رو محاسبه نمی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
آقای روحانی این همه از رفراندوم حرف میزنه کاش برای شروع تعطیلی خودرو سازی داخلی رو به رفراندوم بزاره
جناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خودرو سازها ( تابوت متحرک سازان ) چرا از بانک مرکزی سوال میکنند ؟
از مردم سوال کنید تا به شما با صدای بلند بگویند
که تولیدات غیر استاندارد و گرا و زشت و غیر منصفانه این صنعت مونتاژی که هر روز افتضاح تر و خرابتر و توهین آمیز تر شده است
را نمی خواهند و تا چه زمانی باید ۸۳ میلیون نفر تاوان مشتی مدیران نالایق و غیر متخصص و ناوارد را بدهند
سالی ۳۰ هزار نفر کشته و صد هزار نفر تلفات انسانی که بیش از جنگ ۸ ساله باعث تلفات انسانی مردم میگردد
را چرا باید تحمل کرد ،؟
چرا وقتی میتوان با ۵۰۰۰ دلار بهترین اتومبیل دست دوم ژاپنی ۳ سال کار کرده را خرید
چرا مردم را اجبار به سوار شدن بر تابوت مرگ سیاری چون پراید و تیبا و پژو و آشغالهایی چینی می کنید ؟
اینکار شما کجایش انسانی و اخلاقی و قانونی است ؟
اسلامی اش را نمی پرسم ، چون قطعا اسلامی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
به ۱۷۱۵
اولا این اتومبیلهای اشعال برای مردم ۱۵ هزار دلار حساب می گردد و نه ۵ هزار دلار
چون دولت دلار ۴۲۰۰ تومنی به خودرو سازان میدهد
و اگر همین سوبسید را برای واردات اتومبیلهای روز دنیا به تعداد زیاد بپردازد
میتواند بهترین اتومبیلهای مناسب و استاندارد و با سوخت کم و آلودگی بسیار کمتر و ایمن تر وارد کنند
چون فیات و فولکس و فورد و رنو و واکسال و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
یکی از بستگانم توی لندن یک ولوی مدل 2012 خرید 500 پاوند و 2000 پاوند هم داد بیمه کرد
می گه محشره
دکتر حسن زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
در جواب آن هایی که می گویند خودرو با 4000 دلار وجود خارجی ندارد، بروند و در مورد "رنو کوئید" که اصلاً در خواب هم قابل قیاس با خودروهای ما نیست در اینترنت جستجو کنند و قیمتش رو به دلار و روپیه به نرخ آزاد در بیارند.
البته حرف مردم این است که با حقوق 30 روز کارگری یک میلیون و پانصد هزار تومان، جنایت است که خودروسازان قیمت هاشون این قدر بالا باشه و کارگراشون هیچ وقت نتونند یک خودرو تولیدی خودشون رو بخرند. البته نه خودرو سازان و نه مسئولین این حرف مردم رو نمی فهمند. متشکر تابناک عزیز که حداقل تو هستی که ما دق نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
رنو کوئید بین شش تا هفت هزار دلار قدرت داره و 67 اسب بخار قدرت موتور که از پراید با 71 اسب بخار ضعیف تره
از نظر ایمنی هم صفر ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دریافت کرده
صفر ستاره ایمنی یعنی خودرو کاملا خطرناک و نا ایمن
بیشترین استفاده از این اشفته بازار را خودر سازان می برند . واقعان اگر قطعه کم هست تولید ناقص هست نمی تونن تحویل بدن چرا پیش فروش می کنن
پاسخ ها
محمدتبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اصلا چرا می سازند وقتی که قطعه اش را ندارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دوست دارم پیش فوروش کنم دوس دارم
البته بانک مرکزی و دولت هم نقش بسیار بزرگی در این فشلی دارند و داشتند که قیمت ارز رو هر چند گاهی سه برابر می کنند غول های تولید کننده خودرو هم با این سیاست شما و دولت به خاک سیاه خواهند نشست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خاک زرد و بنفش نمیشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
انشالله زودتر به خاک سیاه بشینن راحت بشیم
... قرار نیست دولت ارز واردات رو بپردازه
مردم خودشون میرن میخرن
ارزش رو هم تامین میکنن
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بهترین تویوتا کرولا دست دوم با کارکرد ۳ ساله زیر ۵ هزار دلار است
که یک چرخ آن با ده تا پژو ۲۰۶ صفر برابری و بهتر است
خودرویی ها همیشه از بحث اشتغال و ارز به عنوان برگ برنده استفاده می کنند و گرو کشی می کنند. کجای دنیا بازار انحصاری دارندو دو سال قبل از تولید پول خودرو را می گیرند . کجا کارگر با دستمزد 100 دلار و انرژی به ارزانی ایران وجود داره . اونوقت پراید تولید می کنند با قیمت پورشه...
پاسخ ها
محمدتبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
با 2درصد اضافی از وارادت خودرو حقوق ماهانه تمامی کارگران خودروسازی تامین می شود. اینا همه اش بهانه است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
من حاضرم سهم خودمو بدم حقوق همه کارگرها تا اخر بازنشستگی پرداخت بشه فقط در کارخونه رو ببندند ملت یه ماشین درست سوارشن
بخدا مردم تحت فشارن، دیگه پراید هم نمیشه خرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بنفعته
اگر پراید خریده بودی بالا 50 میلیون، یارانت قطع می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خوب نخر مگه مجبوری؟
از نظر اينجانب هم صنعت خود رو سازي ايران فشل و سرطان اقتصاد كشور است و فقط تعدادي با کمک رانت از تهديد به بيكاري و غيره ،،،، تلاش در تداوم اين بيماري در اقتصاد كشور دارند انز نظر بنده اگر صنايع كوچك و متوسط و صنايعي كه وابستگي ارزي نداشته و منابع و مواد اوليه انها داخلي هستند داراي مزيت نجات اقتصاد كشور و رشد اشتفال و عدم وابستگي به بيگانه را به همراه خواهد داشت ، ظرف اين چهل سال چقدر ارز مملكت رت صرف صنعت اتومبيل كرديم حال انكه كره كه با كا اغاز كرده بود الان نيمي از سهم اتومبيل دنيا را دارد پس مشكل در مديريت صنعت خود رو و نگاه اشتباه مديران كلان به اقتصاد و صنعت اتومبيل است لطفا تجديد نظر كنند و لازم است تا نظر صاحب نظران را به دستگاه هاي مرتبط تصميم ساز و تصميم گير بدون اينكه منافع اشخاص در نظ گرفته شود و فقط به خاطر منافع ملي اعلام شود
منت اشتغال زایی و سرمایه گذاری از جیب خود مردم یک نوع توهین مستقیم به شعور ملت ایرانه که علی رغم 40 سال حمایت بی چون و چرا همچنان خودرو های دهه 1980 به قبل رو با قیمت خون مردم به خورد ملت میدنن... به خدا اگه صنعت خودروسازی کشور رو (فرغون سازی)همین امروز تعطیل کنن بهترین خبر 40 سال اخیر میشه. شما نگران اون 700 هزار نفر نشو بیمه بیکاری جورشو میکشه. شما فقط لطف کن تعطیل کن همین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تعطیل کنید و سرمایه آن را نقد کرده و به کارگران صنعت پرداخت کنید همه انها راضی می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اشتقال داری؟
آقایان خودروساز شما لطفا این خودروسازی فشل را جمع کنید. با بهانه 700 هزار نفر 80 میلیون ایرانی را به گروگان گرفتید مجبورند قراضه های شما رو سوار شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اینش به کنار. طلبکار هم هستند. تهدید هم می کنند
هزاران درود به آقای همتی. بالاخره یک نفر حرف دل مردم را به این "به اصطلاح خودروسازن" گفت!
ما خودرو ساز نخواهیم کی را باید ببینیم؟!؟
کی قرار خسارات جانی و مالی مردم را بپردازد؟
کی قرار مشکلات تامین بنزین و آلودگی هوا را به سبب این تولیدات بوجود آمده رفع کند؟
تا کی باید پول تویوتا بدهیم تا سوار پراید بشویم؟
يكي از صفاتي كه آقاي همتي دارد صادق بودنش هست ، برعكس برخی مديران خودروسازي
مدیران هم بخوان مردم نمی خوان این خودروسازی رو. چرا باید ماشین با تکنولوژی 30 سال پیشو با قیمت ماشین 30 سال دیگه بخریم؟ امیدوارم یکی پیدا بشه جرات و توان جمع کردنشونو داشته باشه
خودرو سازی فشل بود، فشل هست و فشل خواهد بود تا زمانیکه رانت و انحصار باشد. تا زمانیکه بازار آزاد نباشد و رقابتی در کار نباشد هر آشغالی را تولید و بخورد ملت میدهند. خودشان هم قبول دارند که به ازای هر شغلی که ایجاد کرده اند 400 میلیون پول گرفته اند و این یعنی با این حجم از سرمایه گذاری ما میتوانستیم مثلا قطب پتروشیمی جهان شویم یا ... اما مشکل خودروسازی نیست، مشکل مدیریت انحصاری ست که همواره به دنبال سود سرشار با خارج کردن رقبا بشکل ناجوانمردانه است.
خودرو سازی دیگر یک تولید استراتژیک نیست . در اقتصادکنونی مرزهای دانش و ارزش افزوده بسیار فراتر از این صنعت حرکت می کند . حتی انگلستان هم که زمانی یکی از مهدهای طراحی و تولید خودرو بود ، تنها شرکت خودروسازی خود یعنی ROVER را یک دهه قبل فروخت . ملاک فعلی در بقای اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ، تولید ماشین های ماشین ساز است ،و نه ماشین های مصرفی . اگر هزینه های مربوط به مصرف مازاد سوخت ، آلودگی های زیست محیطی ، هزینه های بازکاری و تعمیر ، هزینه های سوء مدیریت ، هزینه ای قطعات معیوب و هزینه نیروی انسانی درگیر در خودرو سازی را محاسبه کنیم فقط هزینه صرفه جویی سوخت حاصل از خودروهای وارداتی کفایت تمام حقوق و مزایای ناشی از بیکار شدن کارکنان خودرو سازی را در ایران خواهد داد. . مضافا اینکه مصرف کنندگان نیز مجبور به پرداخت هزینه های تعمیر و نگهداری خودروهای معیوب را نخواهند پرداخت و احتمالا آمار مرگ و میر در کشور منطقی تر خواهد شد .
قطعه سازان هم هرگز وابسته به خودرو ساز نبوده اند . آنها بازارهای متنوعی از تولید قطعات صنعتی ، لوازم خانگی ، ماشین آلات کشاورزی ، تجهیزات معدنی و... را پیش رو دارند و فقط خودرو سازان با استثمار آنان مانع شکوفاییشان شده و در مواقع لزوم از این قشر تولید کننده به عنوان ابزار باج خواهی از منابع ملی استفاده میکند .
پاسخ ها
تدبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
یادهست در 10 الی 15 سال پیش ژاپنیها به ایران پیشنهاد داده بودند که تمام تاکسیهای تهران را تویوتا کرونا یا کرولا با خدمات پس از سرویس به ایران بدهند و در ازای آن 5 سال تفاوت بنرین پیکان 12 لیتر و تویوتا 7 لیتر مصرف میکند را بگیرند و اعلام کرده بودند با . .
. مطالعات و بررسی های انجام شده این به نفع ایران . است
بهتر است تا دير نشده..كه دير هم شده این خودروسازی ها را تعطيل اعلام كنند و واردات خودرو را آزاد كنند.........در جواب اینکه ارز از كجا تامين ميشود از جيب مردم........واردات خودرو با پيش فروش واقعي ببينيد چقدر درامد و ارامش به بازار مياورد........تهديد هم ميكنند......
دقیقا برخی همین صنعت فشل را میخوان چون رانت و پولهای کلان در اون وجود داره و علیرغم همه سوئ مدیریتها این صنعت به حیات خودش ادامه میده ....
حق مردم ما این خودروها و این خدمات نیست. خودرو داغون - خدمات داغون
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اتفاقا هست... ما مردم میریم صف میکشیم...
این چه ادبیاتی هستش؟؟؟؟؟ شفل یعنی چی؟؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
فشل نه شفل .حتمامی خواسته بگه مشنگ
کمی از بانک مرکزی یاد بگیرین....که به این خوبی اوضاع اقتصاد رو سر و سامون داده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مافیای خودرو در طول حیات خود کاری کرده که هر بار حرکتی انتقادی و درست و اصلاح گر از سوی مسئولین قراره اتفاق بیفته اونا با تهدید مستقیم و غیر مستقیم اخراج نیروی کار مسئولین رو وادار به عقب نشینی کرده و مسیر ویرانگر خود رو ادامه داده و می دهند.این هم به نوعی تهدید اخراج نیروی کار بود که توی لفافه بیان کردند.منتظریم توی چون روز آینده رییس کل بانک مرکزی حرفش رو باز پس بگیره به خاطر فشاری که از سوی دیگر مسئولین بر همتی وارد خواهد شد.
افت تولید!! مدام همین تکرار می شود!!!

خودرو با ابن کیفیت پایین همان بهتر که تولید نشود.
من جای دولت بودم برای کارگران صنعت خودروسازی شغلی فراهم و صنعت خودروسازی را تعطیل می کردم...
مرگ یکبار شیون یکبار
یک کلام جمعش کنید این صنعت آشغال سازی را. واردات خودرو آزاد شود بدون تعرفه گمرکی و باج گیری از مردم.
کمی از بانک مرکزی یاد بگیرین....که به این خوبی اوضاع اقتصاد رو سر و سامون داده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این وضعی که به لطف کارکرد ایده آل و غیرفشل مسئولین محترم اقتصاد و بانکها ایجاد شده..... چطور میشه با این قیمت دلار و وضعیت آشفته یه خودرو خوب و استاندارد تحویل مشتری داد؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
حالا اين سالهاي اخير وضع دلار اينطور شده؛ قبلش چي؟
میدونین با همین اوضاع آشفته ....باز صنایع خودروسازی برای چند هزار نفر اشتغال زایی کرده؟؟!!!!! شما چیکار کردید؟؟؟!!!!
پاسخ ها
جلال
| Australia |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
و البته جان و سرمایه چند ملیون نفر رو گرفته و چند هزار معلول بر جا گذاشته
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
اشتغال زايي!!!
به خدا اگر به برخی افرادی که استخدام کردند حقوق بدهند و اقايون بنشينند خونه هاشون برای اقتصاد کشور مفيدتره.
کارشناسی جغرافيا شده مدیر فلان جا
سهميه ای کارشناسی يکی از رشته های مهندسی بعد از 12 ترم و با معدل زير 12 و 12 اعطايي ، الان شده مسئول فلان بخش و ....
به خدا اينها هم جايگاه متخصصين را غصب کردند و هم دارن پول اين مملکت را به ناحق می خورند....
چرا مدیران باید بگویند این تابوت سازها را نمی خواهند؟،مردم سالهاست که می گویند خواهان این تابوت سازها نیستند.آقای همتی آب را ریخته تو لانه ی مورچه ها،حالا ازصغیر و کبیر و رئیس و آبدا چی این تابوت سازها،طلب کار مردم هم شده اند.
بدتون نیماد مرزها باز بشه و فقط وارد کننده باشیم و بی دردسر فقط وارد کنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
این صنعت مونتاژی خیلی بدتر از واردات آزاد هست
جلال
| Australia |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اگه بازار همچنان انحصاری باشه ، خودروسازان هیچ وقت توان رقابت پذیری نخواهند یافت
ظاهرا مهم نیست مردم چه خودرویی می خواهند؟!! آخر بانک مرکزی پول و سوبسید بدهد و کلی صنعت افل اشل داشته باشیم که چی؟ مگر کسی گفت آن را تعطیل کنید؟ کیفیت را بالا ببرید، بلد نیستید حداقل صداقت داشته باشید، آن را هم به بازی گرفته اید. مردم ناراضی هستند از کیفیت خودرو، قیمت خودرو، شرایط تحویل خودرو، پشتیبانی خودرو و ... آخر با کلمه 700 هزار نفر نمی توانید یک ملت را سر کار بگذارید. کار کارشناسی کنید و انقدر امروز و فردا نکنید.
به لطف وجود امثالی مثل حضرتعالی فشل شده قربااااااااااااااااااااااان!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
لشکر کارمندان خودروسازی ها وارد شدن و پست میگذارن! هرچی تا حالا خوردین باید پس بدبد.
بانک مرکزی در کشور ما خط تولید اسکناس و پول بدون پشتوانه است .
باید فضا فضای رقابتی باشد تا این رانت خوارها به خودشان بیایند و به جای ساخت ارابه های مرگ برای ایرانیان ، مانند خودرو سازان جهان خودروهای ایمن و به روز برای مردم بسازند . قرار بود فقط ده سال از اینها حمایت شود اما با رانت ده سال را به چهل سال رسانده اند تازه با وقاحت انتظار ادامه رانت خواری را دارند چرا قوه قضائیه به این جریان ورود نمی کند ؟ سرمایه و درآمد این چهل سال تو جیب چه کسانی رفته است ؟
اگر جایی نمونه ای بهتر از ماحصل دخالت دولت وجود دارد، ارائه دهند!
ماشالله انقدر
قیمت نازل و همسطح با درامد و نمونه های خارجی
کیفیت بالا و بدون هیچ جای تاملی
خدمات پی از فروش در حد شرکت بنز
و محبوبیت بالا
خودرو ها و خودروسازهای داخلی باعث نظر مثبت من به اونهاست نه بانک مرکزی
با حقوق 1 و هفتصدی چیزی نیست پراید پایین ترین ماشین ایرانی 40 تومن فقط 40
امیدوارم خدا حفظشون کنه
مدیریت و نحوه تولید، خط تولید،کارگران، نحوه طراحی و...
خداروشکر خداروشکر
حق با بانک مرکزی است . خودروسازان انتظار داشتند بانک مرکزی ارز را در اختیارشات بگذارد تا هر کاری خواستند بکنند و این غلط است زیرا اگر نیازمند واردات باشد باید به شکل ال سی عمل کند نه نقدا بگیرد هزینه عتینا کند
هشتاد میلیون نفر نمی خواهند سوار این ماشینهای بی کیفیت و گران شوند، شما از اونها بپرسیدید
شما نظر بانک مرکزی و خودروسازهایی رو می نویسید که حالا که کفگیر خورده ته دیگ ، دنبال یکی می گردن بندازن گردن اون
با سلام
جناب همتی اصطلاح مناسبی برای فشل بودن بکار بردند/ سیستم بانکی فشل نیست چون بانک ها تا بحال پول کسی را نخورده اند ولی خودرو سازها بارها و بارها با تاخیر خودرو، عدم تحویل و جایگزینی خودرو، گران کردن وسط قرارداد و... پول مردم را خورده اند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
راست ميگي. پس حالا که بانکها هم فشلن بيايم منابع کشور رو بديم به خودروسازها که نابود کنن. عجب توجيه منطقي اي آوردي!!!!
وقتی صنعت خودرو به تناوب چند سال تحریم وچند سال غیرتحریم باشد واین چرخه تکرار شود از مدیرانش چه توقعی میتوان داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
هیچ خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
همان توقعی که حضرات از مردم
نگون بخت دارند بروید اشکنه
بخورید
واقعا صنعت خودروی ایران فشله ولی چرا اینقدر حمایت از مونتاژ خودروهای 30 سال پیش فرانسه و کره.؟؟؟؟؟؟؟ اونم به اسم تولید داخل!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
میخای بخواه نمیخوای خودتو بنداز زیر قطار مترو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
پراید یک خودروی آمریکایی است بعد شرکت فور د آنرا به ژاپنیها
فروخت ژاپنیها هم به کره ایها و ا آنها هم به ایرنیها فروختند پراید نزدیک به عمر پیکان دارد
این دندان خراب باید یک بار برای همیشه کنده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
شما به دندانپزشکی کمتر برو
صنعت خودرویی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مطمئن هستید شما خودروساز هستید؟
چی اسمش؟
پراید؟
405؟
سمند؟
141؟
131؟
دنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولمون کنید
نخواستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
کیفیت و اینا افتضاحه
ولی خدائیش قیمتش با بنز و اینا برابری می کنه
همین خودش کلی پیشرفته
البته تحویل فوری نیست و کنده خیلی با تأخیر این هم پیشرفته
حق با بانک مرکزی است... بعد از 40 سال تولید هنوز نتوانسته اند یک خودرو درست و حسابی تولید کنند یه موتور tu5 گیر آورده ند و از 206 گرفته تا 207 و 405وپارس و رانا و....استفاده میکنند و اسمش را تولید گذاشته اند .
اگر دار قالی در این کارخانه ها بگذارند و قالی تولید کنند و صادر کنند درآمد و سودش بیشتر خواهد شد و کارگران هم بیکار نمی شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دار قالی؟ به اصطلاح مدیران سرهم بند خودرو خودشان را با مدیران شهر دیترویت آمریکا قیاس می کنند امر بر ایشان مشتبه شده است
شما چرا دلار 3500 رو كردي 20 هزار و تا الان بالا و پايين آورديد !!!!! حالا دنبال خودرو سازي فشل هستيد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
یک کلوم هم از مادر عروس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
دعوا سر تشخيص فشلتر بودن بانک و خودروساز نيستها؛ سر منابع کشوره
ای کاش اون زمان که وضعیت درآمد ارزی خوب بود تعرفه واردات رو صفر می کردید تا خودروسازها و قطعه سازها بفهمن ....
دم همتی گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خواهش میکنم داش
قابلی نداشت
"...اکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت دوم کشور مشغول به کار هستند که به ازای هر نفر ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است...."


کل تشکیلات ساخت هواپیمای بویینگ هم اینفدر آدم دور خودش جمع نکرده ، بفرمایید با این همه نیرو و سرمایه تا حالا چه کرده اید؟ اگر بعد از این همه حمایت و رانت و سرمایه ای که از گلو و جان مردم ایران زدند و هنوز هم توانایی حضور بدون رانت در یک بازار رقابتی را ندارید پس همان بهتر که کلا تعطیل شوند و بیش از این ضرر جانی و مالی به مردم ایران تحمیل نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تنها راه این هست گه گماشتگان تشکیلات سرهم بند خودرو را زیر
سوال ببرییماز نداشتن اقتصاد سالم حداکثر سوئ استفاده را از انحصار می کنند مدیریت فشل مملکت هم فربه تر از آن هست که تکانی به خودش بدهد
مدیران داخلی توان مدریت برخی از صنایع ایران را ندارند. بهتر است در برخی از این پستها از مستشاران خارجی بهره گرفته شود. درست است که صنعت خودروسازی ایران چندسالی است که در سایه تحریم ها فعالیت می کند امااااااا در 30 سال اول بعد از انقلاب که تحریمی که مخل کار آنها باشد، در کار نبوده است ولی آنها 20 سال تمام را با تولید پیکان ادامه میدهند در صورتی که خودروسازهایی با عمر کوتاهتر از ایران خودرو و سایپا داشتند خودروهای مدرن تولید می کردند. الان هم تا چند سال دیگر مدلهای مختلف پراید و برخی مدلهای پژو را تولید خواهند کرد. این صنعت در مقابل هزینه سازی های بیهوده مثل کارخانه سازی در کشورهای خارجی و یا ساخت کارخانه در استانها و شهرهای مختلف کشور و ... هم مقاومت نکرده و این ضعف شدید مدیران این صنعت را به نمایش می گذارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
قطعه سازان که قطعات چینی میخرن آرم ایران میچسبونن... از یه روش حرفه ای ارز رو میبرن بیرون !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
متاسفانه شعارهای از قبیل توان داخلی و...
لطفا از این شعارها ندهید با حساب پیشنهاد دهید
برادر خودروساز من شما برو بشین کنار بزار خودرو وارد بشه. بانک مرکزی و مردم خودشون توان پرداخت ارز رو دارند.مگه شما کم داریند ارز از کشور خارج می کنید؟؟ اگر اینجوری نیست پس چرا خودرو رو با نرخ ارز بالا می برید و می فروشید؟؟
وای بر خودروسازان
در تکمیل نظر قبلیم شرکت بویینگ کلا ۱۴۵۰۰۰ نفر نیروی انسانی در آمریکا و ۶۵ کشور دیگر دارد حالا این خودرومونتاژ کن که پراید ۴۰ سال پیش را هنوز مونتاژ می کند ۷۰۰۰۰۰ نفر دور خودش جمع کرده و طلبکار هم هست مردم ضبح تا شب می گویند این خودرومونتاژ کن ها را تعطیل کنید والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اینا خوب می دونند که پاشنه آشیل اقتصاد کجاست. رفتند همینطوری تعداد اشتغال رو زیاد کردند یا زیاد نشون می دهند تا اگه کسی خواست اونا رو مواخذه کنه با لشکر بیکاران این صنعت مواجه شده و ساکت بشه.
ناشناس
| Thailand |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
آمار و عملکردی که مسئولین اعلام می کنند اصلا وجود خارجی ندارد.
تجربه شرکت سانگ یانگ کره می تواند راه حل خوبی برای خودروسازان داخلی باشد. سانگ یانگ قدیمی ترین شرکت خودروساز کره ای بود و تقریباً ورشکسته. سرمایه گذاران هندی این شرکت را خریدند و در خاک کره شروع به تولید کردند. تکنولوژی کره، سرمایه هندی.
شما پیدا کنید پرتغال فروش را وقتی مردم از خودرو ساز راضی نیستند، رئیس بانک مرکزی این حرف را می‌زند ودر مجموع هیچکس از این خودروسازی فشل راضی نیست آیا مشکل همین تعداد شاغل این صنعت است یا نه....؟!
خوب بهانه ای گیر آورید. اشتغال ، اشتغال! اگر راست می گویید رقابت کنید با خودرو سازهای خارجی! شما کم یارانه نمیگیرید. ما از خدامون هست خودروی وطنی سوار شیم! اما به چه قیمت! همین الان هم کم ارز بابت همین خودروهای به ظاهر ملی بیرون نمیره! به بهانه اشتغال و ... خودروی 405 با تکنولوژی سالهای دور و یا این خلاقیت 206 صندوق دار و 207 صندوق دارتون ما رو کشته! بجای این حرفها به فکر اصلاح باشید
حیف این کشور ثروتمند .عربها هم فهمیدند چطوری مملکت داری کنند .
آخه این اصلا خودروسازی محسوب میشه که اسمشو گذاشتی صنعت ؟ ماشین 40 سال پیش رو با کلی قطعه چینی و بنجل و یکبار مصرف و تقلبی سر هم کردن و به ده برابر قیمت واقعی قالب کردن بملت بدبخت که با کوچکترین تصادف و عیب فنی می کشتشون ، میشه صنعت خودروسازی ؟ تلق چراق عقب پراید رو تغییر شکل دادن میشه برند جدید ؟ والله همتی حرمت نگه داشت بهتون گفت فشل وگرنه نظر کل مردم چیز دیگه ایه
بالاخره این مردم حق داشتن خودرو خوب را دارند یا خیر ؟ باید خودرو ساز فشل تعیین کند ؟
بیچاره مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بیچاره خودتی
متاسفم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اتفاقا هرچی میکشیم از دست همین مردمه...مردم یه ماه ماشین نخرن ببین چی میشه...دیگه دلال نمیتونه بخودش بفروشه که...هرچی گرون میشه تقصیر رو میندازن به گردن دلال...دلال میخواد به مردم بفروشه ..مردم تو صف نرن برای خرید
خدا را شکر یکی پیدا شد حرف دل 80 میلیون ایرانی را بزند خودرو سازان ایکاش فشل بودند سالی 27000 کشته توسط خودرو هایی که انها تولید میکنند روی دست کشور میگذارند و سالی هزاران مصدوم و فلج در خانه توسط همین ماشین های بی کیفیت و غیر استاندارد روی دست ملت گذاشته میشود بهتر است از شرایط حساس همیشگی بیایم بیرون و خودرو وارد کنیم و اینقدر هم زیر بار منت انها نرویم
مردم این ماشینها رو‌نمیخوان ولی مجبورن،مجبور.
به خدا اگه میتونستم ماشین خارجکی میخریدم.
هموناشغالهای چینی صد شرف داره به ایران فرغون و اون یکی دیگه
خودروسازان مزخرف کارگران را و بعد تمام ایرانیان رو سپر خود کرده اند و مدام می گویند اگر تعطیل شویم این می شود و ان می شود.
سوال این است که با این خودروسازی فشل شما، ایا وضع از این هم بدتر می شود؟
خودروهای لوکس و مطمئن با یک سوم این ارابه های مرگ شما می تواند وارد ایران شود.
با چه قیمتی و بر اساس کدام مبنا گفتید 12 میلیارد دلار نیاز است؟
با مافیای خودرو 12 میلیارد که هیچ 120 میلیارد هم کم است. بگذارید واردات ازاد شود تا یک بنز مدل 2010 با 5 هزار دلار وارد ایران شود
چرا؟

همینی که هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بخاطراینکه زیرا چون که
11000000000000 ریال !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دم این اقای همتی گرم !!!! یک نفر مرد پیدا شد که جواب این خودرو سازها را داده !!! اما آن‌ها گفتند چرا ما ریسک نرخ ارز یک‌سال آینده را بپذیریم؟ شاید ارز گران شود. به آن‌ها گفتم شما که هر روز قیمت خودرو را بالا می‌برید، ریسک نرخ ارز را هم نمی‌خواهید بپذیرید؟ آن ریسک را هم بانک مرکزی باید بپذیرد؟ یک‌سال معطل کردند و این ارز را نگرفتند. ارز را ما به‌عنوان بانک مرکزی نمی‌فروشیم. ارز را به بانک عامل می‌دهیم و آن‌ها می‌فروشند. بانک عامل هم می‌خواهد ریال را به نرخ روز به بانک مرکزی بدهد. در نتیجه ارز را فروخت ! ( یعنی زد تو گوش ارز !!) از اون موقع هم که ارز ارزونتر شده ! واقعا این خودروسازها چقدر پرروشده اند . ظرف نیم ساعت خودورهایشان را می فروشند ! که بنز اینطور نمی تواند خودورهای تولیدنشده اش را پیش فروشی بفروشد ! قیمت را می گویند قیمت روز ! هیچ قیمتی اعلام نمی کنند ! انوقت می گویند قیمت نرخ ارز بایستی مشخص باشد ! دمت گرم همتی ! یک مرد تو این مملکت دیدیدم ! چشممون روشن !
دسروز تلویزیون یک مدل از آیودی رو نشون میداد کخ خیلی مدل لوکسی نبود ولی مصرف بنزینش 2.3 لیتر در 100 کیلومتر بود. به این مشاور خودروسازها بگین ارز واردات ماشین از صرفه جویی بنزینش میشه در آورد. حالا بحث ایمنیش بمونه به کنار.
ظاهرا فقط حرف مدیران ( بخوانید هزار فامیل مافیای قدرت و ثروت ) واجد اهمیت است !
ایران سراسر واردات و بدون صنعت را چکار با خودروسازی ؟!
درب خودرو سازی ها را ببندید و به کمپانی های خودرو سازی معتبر جهان اجازه فعالیت در ایران را بدهید و واردات را نیز آزاد کنید تا ببینید وضعیت اشتغال و درآمد و رفاه مردم چند ده برابر وضعیت فعلی خواهد بود.
آقای همتی دمت گرم دست روی خوب جایی گذاشتی چطور سرو صدا ها بلند شد ولی جاخالی نده عزیزم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
باشه جا خالی نمیدم
اگه خودرو سازی مشکل داره و فشل هستش چراتحریم شده و چرا جز اولین صنایعی بود که تحریم شد ؟؟ متاسفانه بانک مرکزی هم از داخل خودرو سازی را تحریم کرده است !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
برو بوقتو بساز
فشل نیستی درو باز کن رقابت کن بعد چهل سال مسخره کردین ملتو
خودروسازی(مونتاژ) برای عده ایی سود سرشار دارد وبرای عموم مردم ضرر و زبان چرا باید بیت المال مسلمین خرج صنعتی بشود که نبودش بهتر بودنش است چهل سال است که وعده خود کفایی میدهند واز ساخت قطعاتی که تکنولوژی پیچیده ایی هم ندارند عاجز هستند وارز ارزان میگیرند وب جای ساخت قطعه وارد کننده قطعات بی کیفیت شده و نتیجه آن هم اینهمه کشته و زخمی مردم بی گناه است خودروساز ها حیات خلوت اقوام واشنایان شده تا در انجا مشغول وباعث هدر دادن پول وامکانات کشور به اسم صنعت خودرو باشند هرچه زودتر این خودروساز ها(!)واگذار شوند به نفع اقتصاد کشور و عامه مردم است
در همین ایام اربعین ایرانیانی که رفتند عراق دیدند که مردم در همین کشور جنگ زده و درب و داغان عراق چه خودروهایی سوار می شوند بعد در اینجا یک عده با رانت و بازار انحصاری و اردات قطعه از چین و سرهم بندی آن به نام خودروسازی ، بی کیفیت ترین و ناامن ترین و آلوده سازترین خودروها و خودروهای باستانی را به بالاترین قیمت به مردم ایران می دهند سر مردم منت هم می گذارند.
پراید تولید میکنن
بعد
خودشون مگان سوار میشن

تازه طلب کار ملت هم هستن!
تو هر خونواده یکی هست تو تصادفات رانندگی یا جراحت برداشته یا مرده! یکی از علت های اصلیش همین کیفیت پایین خودرو ها هم هست.

البته خداییش ! حالا که صدامون به جایی نمی رسه و پراید میدن دستمون ، از پراید و ماشن های موجود اندازه پراید و خودشون انتظار داشته باشیم و به قوانین راهنمایی و رانندگی برای سلامتی خودمون و کم کردن تلفات حوادث رانندگی ، احترام بزاریم
خودرو سازی را جمع کنید و این مدیران را در هیچ جایی استفاده نکنید . مگر میشود محصولات خودروسازی شده چند برابر ولی شرکت هیچ سودی نداره پولا کجا میره . مگه میشه خودروی بی کیفیت رو چند برابر قیمت به صورت انحصاری به مردم میفروشید بعد همش هم ضرر ده هستید پولاتون کجا میره ؟ لطفا یکی جواب بده پول این خودرو سازا کجا میره مردم الان دیگه حتی پراید هم نمی تونن بخرن از بس گران هست و صد البته بی کیفیت .
جمع کنیئ بساط این صنعنت آدم کش را. چند خانواده دیگر باید قربانی تصادف شوند.
چند کودک مظلوم دیگر باید در الودگی هوا نتفس کنند.
صنعت خودرو که اکنون پس از 60 سال فعالیت میبایست بازوی توانای عمران و آبادانی کشور باشد تبدیل شده به بحران لاینحل ! که مدیران مالی از اینکه این صنعت وبال گردنشان شده ناراضیند و مدیرا ن حودرو سازی هم منت دارند سر دولت که فلان تعداد شغل ایجاد کرده اند. و از همه مهم تر اینکه مصرف کننده تولیدات این صنعت هم همیشه در حال مقایسه محصولات تولید داخل با نمونه خارجی حتا چینی آن ،و در نهایت ناراضی و مغبون. به این میگن صنعت سه سر باخت.!!!
درصورت واردات آزاد خودرو هم ارز کمتری صرف میشود هم خودروهای خیلی بهتر و ارزانتری در اختیار مردم قرار میگیرد و هم اشتغال بیشتری از طریق مراکز سرویس و تولید قطعات ساده اتومبیلهای خارجی ایجاد میشود. مافیای خودرو و دلالان این عرصه هم حذف میشوند.
با سلام ضمن تشکر طبق مصاحبه با آقای بهینا سخنگوی انجمن قطعه سازان در وب سایت خبرگزاری فارس : 45 درصد قیمت خودرو به وجوهات دولتی تعلق دارد و 55 درصد بقیه به دستمزد و قطعات اختصاص دارد اگر می خواهند قیمت خودرو پایین بیاید وجوهات دولتی را کاهش دهند : پیشنهاد می نمایم بر اساس گفته آقای بهنیا 45 درصد قیمت به وجوهات دولتی تعلق دارد سریعا توسط قوه قضاییه رسیدگی شود که ذینفعان چه کسانی هستند اگر ااشخاص خاصی یا نهاد یا هر ارگانی می باشند سریعا توسط قوه قضاییه 45 درصد فوق الذکر قطع یا حذف شوند تا قیمت تمام شده صنعت خودرو. کاهش و افزایش توان رقابت با محصولات خارجی ( سال 99 انشاءالله بودجه بدون نفت ) افزایش اشتغال و تقویت پول ملی داشته باشیم . ضمنا پیشنهاد بعدی ام در رابطه با آن 45 درصدیها توسط اشخاص یا هر نهاد یا ارگانی که می باشند به صورت شفاف یا صلاحدید کشور از طریق بودجه سالانه دولت تامین مالی شوند نه از طرق صنعت خودرو و یا هر صنعت دیگر . فقط تامین مالی 45 درصدیهای اشخاص خاص از طرق بودجه سالانه دولت اقدام گردد. لذا علت اصلی فشل بودن صنعت خودرو ناشی از بی انضباطی مالی ( 45درصدی ها ) می باشند. لطفا در صورت امکان پیام اینجانب در وب سایت درج نفرمایید و محرمانه تلقی نمایید.
در یکی از اتوبانها اخذعوارض کاملا الکترونیک شده و باجه ها جمع شدند و درنتیجه عده ای کارمند عوارضی بگیر بیکار شدند..سازمانی این نیروها رو به کار گرفت...حقوقها درمقابل حقوق کارکنان سازمان نجومی بوده و خیالات این کارمندان رو برداشته که حقوقمون یه وقت کم نشه...خب پس امکان جمع آوری وجود داره اما کارگران به حقوق بیرون از ۴دیواری خودروسازها راضی نمیشن درحالیکه بیرون از اون۴دیواری حقوقها چیز دیگه ای رو میگه...واقعیت اینه که خودروساز مسئول بیچاره کردن کارگرهاش در زمان جمع آوری کارخانه هستش...میگن برای اینکه کارگری رو بیچاره کنی بهش حقوق زیاد بده.
طنز ماجرا
وی افزود: یکی از عوامل اصلی انباشت ۱۸۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ ایران خودرو و سایپا همین موضوع بوده که باعث مسدود شدن ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان از دارایی خودروسازان بابت انباشت این خودرو‌ها شده است

سلام انگار با دسته کورها طرف هستند.پول همین 180 هزار خودور که قبلا پیش پیش از مردم دریافت شده پس دارایی مسدود نشده است
حتما بهانه جدید ایران خودور و سایپا گرفتن هزینه پارکینگ بابت ندادن خودرو به مشتریان می باشد
حرفهای تکراری
خودرو ساز؟!!!!!
مونتاژ محصولات از رده خارج ۳۰ سال پیش و یک مشت شرکت بی نام و نشان چینی شد خودروسازی؟!
....
مدیران بی لیاقت خودروساز چند سال یک خودرو در کشور تولید می‌شود مگر یک کارخانه چندسال باید کار کند تا به سود دهی برسد ظرف سه الی پنج یا ده سال ,شما دارید یک خودرو را میلیونها به ملت قالب میکنید اونم با پول پیش ملت بعد میگوید ضرر کردید چه ضرری تا کی دروغ ،دولت هم که مرتب به شما دارد ارز جهت واردات قطعات چینی میدهد پس شما تولید کنند ه نیستید بلکه مونتاژ کار هستید چه ضرری دارید که دولت ارز بدهد و مردم ریال ،کجای دنیا پول جلو از مردم میگیرند یکسال یا بیشتر توصف تولید خودرو میمانند شده صف نانوایی مش باقر ،بخدا شرم آور است این حرفها ،بخدا فقط بی عرضه کی مدیران ه‍ست تاکی ظلم
خودروسازان هم خود فشلند و ملت رو فشل کرده اند که به به خاطر 700 هزار نفر یا بیشتر 80 میلیون نفر رو متحمل انواع خسارت جانی و مالی کرده اند . با پولی که متعلق به بیت الماله و مال مردمه رو گرفتین و آشغال تحویل مردم میدین و منت هم سر مردم میزارن و هیچ کدوم از مدیرانشون هم سوار تولیدات خودشون نمیشن و مردم فقط باید این خودروها رو سوار شن.
قبل از شما مردم ایران با جانشان ‌‌‌‌‌‌‌‌تاوان داده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تایوان یا چین؟
... شما که کل ارز مملکت رو بردید دادید قطعات چینی وارد کردید آرم ایران چسبوندید....!! اونوقت مدعی هستید که واردات خودرو ارز بر هستش !!! ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
شما خودت چی؟
ما ملت ایران بدون تعارف نمی خواهیم دیگه با چه زبونی باید بگیم تور خدا برید!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
بزبون زرگری
بنده به عنوان استاد دانشگاه وفعال صنعط خودروسازی باید به ارزتان برسانم که ما در بسیاری زمینه ها رتبه اول جهانیم خودرو هم اگر بخواهیم میسازیم و اینکه بعداز تهریم قطعات خوردوی ملی وجودنداشت یک توطعه از صمت دشمن بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
واقعا؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
آقانعمت!!!...استاددانشگاه روشوخی گفتی دیگه؟!!!..آخه دوتاخط نوشتی چندتااشتباه املائی داره!!!
جلال
| Australia |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
استاد دانشگاه این قدر غلط املایی نداره تحریم - توطئه - سمت
شما اگر این خودروسازی بی خاصییت بعضا ، ارابه مرگ ساز ایران رو تعطیل کنین
نهایتا این خود مردم خواهند بود که خودروهای خوب خارجی را با قیمتی به مراتب اقتصادی تر از قیمت های موجود درایران ،به راحتی وارد خواهند کرد و عمدتا، هیچگونه باری از این بابت ،به دوش دولت گذاشته نخواهد شد
از طرفی :
چون تولیدات داخلی خودرو هم در زمان واردات خودرو ،انشالا تعطیل شده است ، پس دولت هم مجبور نیست تا به بهانه کمک به تولیدات داخلی ، ،نسبت به اعمال حدود ۱۱۰درصد تعرفه واردات خودرو اقدام کندو اینجاست که حد اکثر یک تعرفه گمرکی ۱۰ تا۲۰ درصد برای واردات خودرو ،البته با مشخصاتی که از طرف دولت برای واردات خودرو اعلام میشود ، کافی خواهد بود
نتیجتا:
-مردم ماشین خوب ،ایمن و حتی ارزانتر از تولیدات داخلی فعلی ، سوار خواهند شد:::)))
- دولت هم بجای ریختن بدون بازگشت منابع ریالی و ارزی خود در چاه ویل خودروسازان داخلی ، مفت و مجانی به دریافت حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت واردات خودرو .،،بعنوان تعرفه واردات خودرو ،به راحتی دست خواهد یافت::::))))
ممنون آقای همتی از این کلام بسیار درست شما .... کاملا بجا و درست
آقای همتی
مردونه حرف حق زدید
اگر خودرو سازان ما رانت خوار نیستند
حق گمرکی ورود خودرو به کشور حذف و ورود خودرو آزاد شود
حساب کار دستشان خواهدآمد
جالبه ینفر ازین برادران سایبری زیر این خبرا پیداش نمیشه کجا رفت مبارزه با استعمارتون این انحصار خودرویی انحصار نیست نتیجش کشته شدن و نقص عضو و مخدوش شدن امنیت خانواده ایرانی نیست؟ فقط اونا هست؟
یعنی در این مملکت ۴ تا مدیر پیدا نمیشه که به خودرو سازی سرو سامانی بدهد تا اولا مستقل و رو پای خودشون وایستن و اویزون دولت نباشند. دومآ رقابت پذیر بشن، سومآ تولیدات بروزی ارائه کنند.
ماشاالله تعداد شاغلین این مثلا صنعت هر روز بیشتر میشه! قبلا ۵۰۰ هزار نفر بودن الان شدن ۷۰۰ هزار نفر! یه تکون دیگه بخورن میرسن به ۱ میلیون نفر!
شماها اگر واقعا قطعه ساز باشید از چین وارد نمیکنید و به اسم ساخت داخل به خلق الله نمیندازید برای اتوموبیل وارداتی هم میتونید قطعه با کیفیت بزنید.
اما قطعه ساز نیستید!...
چهل سال هست که خودر سازها خون ملت را توشیشه کرده اند. از اون طرف. دلار سوبسیدی می گیرند و از این طرف به قیمت جان و مال مردم لگن ابوغراضه تحیول مردم میدن و این مافیا نمیزاره که بازار رقابتی بشه
و ماشین های ارزون و باکیفیت و کم مصرف خارجی وارد بشه تا یه بادی به دل ملت بدبخت ایران بزنه. تاکی باید به مردم و جونای این سرزمبن ظلم بشه؟ خودشونو با کرهدجنوبی مقایسه بکنن که صنعت خودرو سازی ما با اونا شروع شده ولی این کجا و آن کجا! یکی نیست که بفریاد این ملت از دست مافیای خودرو برسه. همه نمایندها و رییس جمهور ها قبل از انتخاب میگن اگه اومدیم، پدر این وطن فروشا و نارضایتی تراش های خودرو ساز را در می آوریم ولی پس از رسبدن به صدارت سکوت میکنن و میگن گور پدرملت. آخه تاکی این همه خیانت؟ مگهذجلو چشمشان سپاه نیست که داره آدم میسازه و چه خبره ..
به فشل آباد خوشامید
جناب آقای به اصطلاح خودروساز بیایید منصفانه نگاهی به کارنامه شما بیندازیم .اصلا خودتان به خودتان نمره بدهید:
1.سطح ایمنی خودروهایتان : آمار جالب 15 هزارکشته و ..؟
..مجروح در سال که حداقل 100 هزار خانواده را بدبخت و داغدر مینماید.
2. میزان آلایندگی:کاری کردید که هوای شهرهای این کشور را به سطح آاوده ترین شهرهای جهان رساندید . صدها هزار نفر به خاطر این وضعیت سالانه با بیماریهای ریوی ،قلبی و سرطان جان خود را از دست داده اند و میلیونها خانواده را داغدارشده اند بدون انکه بتوانند از شما کوچکترین شکایتی کنند.
3.کیفیت خودروهایتان : خودتان نمره دهید .
4.قیمت خودرو و ارزش ان در مقابل پول پرداختی: ؟؟
5. انحصار طلبی و رانت :؟؟؟
6. تعهد و خوش قولی :؟؟؟
.....
شما در یک کلام :قاتل ، کلاهبردار ، رانتخوار، انجصار گرا ، و گروگانگیر هستید .
درود بر مدیری گه جرائت کند بگوید ما این ها به اصطلاح خودرو ساز را نمیخواهیم
با سلام
در حال حاضر روزانه نزدیک 100 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود ، در صورتیکه خودروهای با کیفیت و کم مصرف و هیبریدی وارد شود و فقط 50 ملیون لیتر این مصرف کاهش یابد و این سوخت صادر شود با حداقل قیمت 3000 تومان برای هر لیتر ، صرفه جویی روزانه سوخت روزی 150 میلیارد تومن ( با دلار 10 تومنی 15 میلیون دلار روزانه ) و حدود 5 میلیارد دلار سالیانه فقط از صرفه جویی سوخت عاید کشور می شود ، حالا هزینه های مرگ و میر و معلولیت انسانها و آلودگی محیط زیست که دیگر قابل محاسبه نمی باشد
خودرو سازی که فقط صنعت مونتاژ است همان بهتر که تعطیل و به جایش خودروهای با کیفیت خارجی وارد شود البته یه زحمت بکشید مذاکره کنید تحریمها برداشته شود وگرنه از خودرو خارجی هم خبری نیست
ان شاالله خداوند از این خودروسازان و مدیران نگذرد. این همه آدم را در جاده ها قتل و عام کردند. در 8 سال جنگ با عراق این تعداد کشته نداشتیم. امریکا در چندین جبهه جنگ دارد کشته هایش به اندازه جاده های ما نیست. چقدر آدم بی گناه در این خودروها سوختند. مسئولین اگر به مردم هم پاسخ ندهند به خدا باید پاسخ بدهند. هرکس سهمی در این ظلم بزرگ به مردم دارد از مسئول دولتی تا خودروساز باید در پیشگاه خداوند جواب این خون های به ناحق ریخته را بدهد. کدام اشتغال، اگر رانت خواری در این صنعت نامش اشتغال است پس ارزانی خودتان. مرر را باز کنید تا این مردم ستمدیده خودشان انتخاب کنند.
نه آقا خودروساز نمیخواهیم! بدون تعارف اعلام کنن.
"مردم ایران خودروساز نمیخواهند!"
مگه عربستان و امارات و کشورهای عربی که خودروساز ندارن بی خودرو موندن؟؟ بهترین خودرو ها براشون توسط سایر کشورها تولید میشه با استاندارد بالا!
نه مردمش ناراضین نه دولتاشون!
پیشنهاد میشود قیمت سوخت ۵۰۰ ریال از گرانترین قیمت کشور همسایه بیشتر باشد. در عوض نرخ تعرفه واردات خودرو زیر ۱۰ درصد و نرخ برابری ارز ثابت شود. خودروساز هم از این قبل هزینه‌های بیکاری کارگران و خسارت‌ها را بگیرد. بهتر از آن است که روزی ۵۵ نفر کشته شوند. قالی بافان مافیا و لابی ندارند. والا ۱۲ میلیون نفر از قبل قالی کار میکردند و میلیونها نفر در صنعت پوشاک ،پارچه و چرم کفش و... بودند. سالهاست نابود شدند و کسی هم حرفی نزد. محصولات آنها هم داخلی بود کسی را هم نمیکشت. شعار حمایت از تولید داخل فقط برای خودرو ساز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
احسنت شير مادر حلالت
اگر در طی این 20 سال اخیر . مقدار ارز و ریالی که به ثمن بخس و بی حساب و کتاب از بودجه عمومی در گلوی سایپا و ایران خودرو ریخته شد ( و البته هزاران مدیر نوکیسه و پولدار از کنارش بیرون آمد . و خیلی از همین مدیران از سهامداران عمده قطعه سازان هم بودند ) را صرف واردات خودرو کرده بودند . و یک گمرکی معقول هم بر واردات وضع میکردند . نه تنها پول بیت المال به هدر نمیرفت . نه تنها میزان تصادفات جاده ای و تلافات آن کاهش می یافت . نه تنها آلودگی هوا تشدید نمیشد . بلکه خودروهای با کیفیت هم وارد کشور میشد و از محل گمرکی نیز به در آمد کشور افزوده میشد .
ظاهرا یکعده لابی کننده این خودروسازان . که متاسفانه در حساس ترین جاها دیده میشوند حسابی از این سفره بی در و پیکر منتفع شده اند . و اصلا مافیا درست کرده اند !

جمع کنین بابا !!!!! بسه دیگه . سیر نشدین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیریهای فرمایشی رو حذف کنید، نفرات این مدیرها هم که ریشه در صنعت خودروسازی دارن حذف باید بشه. اونوقت خواهید دید که درست میشه.
ارزش صنعت خودرو سازی پرتغال به بیش از ۱۱ میلیارد یورو است درسال ۲۰۱۵
حدود ۲۶۵ کارخانه ساخت قطعات خودرو در کشور پرتغال وجود دارد. در آمد به دست آمده این صنعت به ارزش ۵ درصد از درآمد تولید ناخالص کشور است.
ارزش صادرات قطعه خودرو ترکیه ۹ میلیارد دلار سال ۲۰۱۵ بود
کسی با صنعت خورو مخالف نیست با سو استفاده و کیقیت نازل و قیمت بالا ی ان مخالفند ما بهترین طراحان و مهندسین خبره را در میهنمان داریم که در بخشهای صنعت و نظامی ایفا گر نقش برجسته ایی هستند چرا چون ان نهاد ها یا سازمانها از مدیران دلسوز و انقلابی بهره میبرند لذا مشکل صنعت خودرو مدیریت است و نباید از این صنعت که جناب همتی فشل نام میبرد به این طریق در هر شرایطی دفاع کرد بسم ال.. تحول بنیادی ایجاد کنید ملت و دولت و مسولین هم پشت سرتان هستند.
به اوشون بگید ما خودروی 5 میلیونی رو 50 میلیون نمیخواهیم ..
متاسفم چه نامم این صنعتو
بهتره بگید چند نفر باید کشته بشه چون ایمنی لازمو نداره خودرو ها
چقدر بنزین هدر بره بابت مصرف بالا
بخدا پول همین پراید هم ندارم با حقوق 1700 چه وضعشه
طلبکارم هستن
نه کیفیت نه خدمات پس از فروش نه...
فقط پول
چرا اینجوریه این صنعت
چرا
چرا نظر منو پخش نکردید
نه توهین کردم نه حرف خلاف
خودسانسوری تا کی؟
متاسفم تابی
وقتي با كل دنيا رابطه نداريم فرضا خودرو وارد كنيم از كدام كشور؟ چه خودرويي وارد ميكنيم؟ بعد خدمات و قطعاتش چي ميشه؟ ايا يك وابستگي بلند مدت ايجاد نميكنه؟
بنده به عنوان یکی از مسئولین بدون تعارف اعلام می کنم که صنعت خودرو سازی نمی خواهیم.
جنگ زرگری بین بانک مرکزی و خودرو سازان . هر دو طرف خوب می دانند چگونه مردم را سرگرم کنند و سر کار بگذارند. همه رئیس و روسا و مدیران بانکها و خودرو سازان از طرف دولت منصوب میشوند البته برای خالی نبودن عریضه در حکم رئیس یا مدیرعامل نوشته می شود بنا به تصمیم مجمع عمومی یا هیات مدیره ، شما منصوب میشوید.
بعد از بیش از چهل سال یک بار وبرای همیشه اجازه واردات خودرو برای شخص یکدستگاه در طی پنج سال با حجم موتور حداکثر ۱۸۰۰ سی سی داده شود ومافیای خودرو درای کار دخالت نکند انوقت خودرو سازهای داخلی بدنبال پاداش پایان سال مالی هییت مدیره باشند با عرض پوزش وزیر وقت صنعت ووزیر وقت اقتصاد ورییس بانک مرکزی با تزریق وام ۱۸ درصد بخریداران کمپین خودرو داخلی را نخریم شکست واین حاصل همان دفاع از تابوت چهار چرخ ذاخلی است
هرگاه تعرفه واردات خودرو به صورت منطقي محاسبه شود ويا اين كه كليه قطعات با تعرفه گمركي مناسب وارد شده و در اينجا فقط مونتاژ شود ، آنوقت مي توان ديد چه كسي سراغ اين فرغون سازان وطني رفته و به ايشان سفارش مي دهد
به اميد روزي كه توليد اين ارابه هاي مرگ كه دست خودرو سازان وطني است ، كلا متوقف شده و اين ملت به حق خود براي داشتن ماشين مناسب با استانداردهاي جهاني و آلايندگي كم برسند
ترا خدا يكي از اين آقاي رئيس بانك مركزي سوال كنه كه آيا بانكها از خودرو سازها فشل تر نيستند؟
بالاخره یک حرف درست از رئیس بانک مرکزی شنیدیم
حمایت از مدیران و صنایع ناکارآمد تا کی
دهها هزار میلیارد تومان وامهای برگشت نشده سیستم بانکی ناشی از حمایت از همین ناکارآمدیهاست
تا زمانی که حمایتهای بی دریغ از جیب مردم ادامه دارد صنایع ناکارآمد دلیلی برای بکارگیری نیروهای شایسته ندارند
کشور پرتغال خودرو ساز نیست اما
ارزش صنعت خودرو سازی پرتغال به بیش از ۱۱ میلیارد یورو است درسال ۲۰۱۵
حدود ۲۶۵ کارخانه ساخت قطعات خودرو در کشور پرتغال وجود دارد. در آمد به دست آمده این صنعت به ارزش ۵ درصد از درآمد تولید ناخالص کشور است.
ارزش صادرات قطعه خودرو ترکیه ۹ میلیارد دلار سال ۲۰۱۵ بود،این همه هم شعار و تهدید و سر و صدا ندارند.
کارمند باتک و آموزش و پرورش هر رور بد بختر می شود کارگر خودرو ساز حقوق ده و بیست میلیونی از جیب بانک می گیرد الاغ سوار بشویم بهتر است تا این دو شرکت سایپا و ایران خودرو را داشته باشیم
ا مملکتی داریم که اصلا نیاز به توضیح نداره فقط همینو بگیم که اگه هیچ ایرانی کار نکنه هم باید توی رفاه باشیم ... یه نگاه به این عرب ها کنید فقط نفت دارن . ما هم نفت و گاز داریم و یه ایران پر از الماس و طلا که هیچ نیازی به دیگران نداریم و میتونیم خیلی از کشور های دنیا رو تامین کنیم و حتی صنعتشون رو تامین کنیم . ولی ببینید همین مسئولان چه بلایی سر ما مردم آوردن که 80 درصد مملکت احساس فقر میکنن و نیازهای اولیه زندگی رو هم نمیتونن تامین کنن .
من رفیق داشتم ایران زندگی میکرد و مشکلات مالی زیادی داشت و بچه هاش بی کار ولی چون اصالتا کرد عراقی بود و اهل اربیل به چند سال هست برگشته اونجا زندگی میکنه و چی بگم دیگه از وضعیت مالیش و درامدش و کیفیت زندگیش ... حالا این عراق بود نه اروپا..
بعد از ۴۰ سال هنوز پیکککککککککان داریم ، کره کجا ما کجا ، ما ایرانی ها سزاوار این زندگی فشل نیستیم ، ما باید اقای دنیا باشیم ولی مسئولین ما نمیگذارند ، بقیه مسائل هم مثل خودرو سازی فشل و اشغال
اگر آمریکا به ایران حمله کند نمی تواند به اندازه خودروسازان داخلی از مردم کشورمان بکشد
فرض کنیم که خودروسازان کاملا تعطیل شوند دولت با اعمال تعرفه اندکی بر واردات خودرو می تواند حقوق یک میلیون کارگر را ،حتی ببرد درب خانه و تقدیمشان کند ،ولی آن وقت سر مافیای خودروساز و قطعه ساز و ...‌‌‌بی کلاه می ماند
با واردات موافق نیستم
ولی با واردات خودرو موافقم
زیرا جان مردم در میان است
عصر تصادف گذشت
با خودروهای هوشمند که هم اکنون در حال استفاده اند و خودروهای ضد تصادف که تا سال ۲۰۲۲ رونمایی می شوند
تصادف بی معنی می شود و وجود خارجی نخواهد داشت
در دنیا و کل کره زمین متاسفانه به جز ایران
چرا بعد چهل سال خودروسازان نتوانسته اند یک خودروی کاملا ایرانی تولید کنند این همه سرمایه انسانی اعم از مهندسین و تکنسین های که در این شرکت‌ها هستن خاطرات آقای قندچی رو بخوانید که چطور بدون کمک دولت پنجاه سال پیش کامیون تولید میکرد بون امکانات امروزی که در اختیار مدیران هست حقوقهای انچنانی را کی میگیره
صنعت خودروسازی یک فاجعه تمام عیار ملی است. بی لیاقت ترین صنعت خودروسازی دنیاست از یک طرف دست در جیب مردم دارد و از یک طرف جیب دولت را خالی می کند!!! بی کیفیت ترین ، بزرگترین آلاینده زیست محیطی ، گران ترین و .... خیلی جالب هست دولت تمام بازار ایران را برای این صنعت باز گذاشته اما همچنان ضرر ده می باشد ... حتما دنیا ما را مسخره می کند و خواهد کرد ...
خودرویی ها با این حرفشون یعنی منظورشون این بوده که :
اگر صنعت خودرو را می خواهید باید با شرایط ما کنار بیایید و بدون چون و چرا مردم تسلیم تصمیمیات آنها شوند و در صورت مخالف این صنعت را به جایی میکشانند که صنعت نایود شود .
یعنی هر کاری می خواهند انجام دهند و هیچ کسی هم انتقاد نکند .
اینا مونتاژ کارن نه خودرو ساز
ممنون جناب همتی
سلام اقای همتی ارزش پول ملی را تقویت کن خدا خیرت بدهد چون اینکار دفاع از قشر ضعیف هست وخدا پسندانه
صنعت خودرو سازی ! شماها یه پراید رو نمیتونین مونتاژ کنین یه پراید 75 رو با یه پراید 98 بیارید مقایسه کنید منهای حذف آنتن برقی و نصب یه مفتول روی سقف و چیزای دیگه یک تست تصادف براشون بگذارید نتیجشو ببینید و باعث این همه مرگ جاده ای رو بشناسید من پراید 77 فروختم پراید صفر 98 رو هم داشتم ...
خودروسازان مردم رو به خاک سیاه نشوندند
سلام
تشکر از گفتن واقعیت آقای همتی در رابطه با خودرهای فشل.
اگر خودرهای ایرانی فشل نبود،مدیران کارخانه های خودروسازی ایرانی ماشینهای خارجی سوار نمی شدند!!!!.
برای بهبود تولیدات ، باید وزیر صمت مدیرعامل و مسئولین کارخانجات خودروسازی را در صورت عدم استفاده از تولیداتشان عزل کند.
من ماشین از کارخانه( حدود ۱۰ سال پیش )خریدم و زمان گارانتی ، موتورش را تعمیر کردم،
آیا این عدالت،انصاف و وجدان است؟؟!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی