ما خودرو ساز نخواهیم کی را باید ببینیم؟!؟
کی قرار خسارات جانی و مالی مردم را بپردازد؟
کی قرار مشکلات تامین بنزین و آلودگی هوا را به سبب این تولیدات بوجود آمده رفع کند؟
تا کی باید پول تویوتا بدهیم تا سوار پراید بشویم؟
ناشناس
|
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
6
114
پاسخ
يكي از صفاتي كه آقاي همتي دارد صادق بودنش هست ، برعكس برخی مديران خودروسازي
ناشناس
|
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
2
108
پاسخ
مدیران هم بخوان مردم نمی خوان این خودروسازی رو. چرا باید ماشین با تکنولوژی 30 سال پیشو با قیمت ماشین 30 سال دیگه بخریم؟ امیدوارم یکی پیدا بشه جرات و توان جمع کردنشونو داشته باشه
علیرضا
|
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
2
96
پاسخ
خودرو سازی فشل بود، فشل هست و فشل خواهد بود تا زمانیکه رانت و انحصار باشد. تا زمانیکه بازار آزاد نباشد و رقابتی در کار نباشد هر آشغالی را تولید و بخورد ملت میدهند. خودشان هم قبول دارند که به ازای هر شغلی که ایجاد کرده اند 400 میلیون پول گرفته اند و این یعنی با این حجم از سرمایه گذاری ما میتوانستیم مثلا قطب پتروشیمی جهان شویم یا ... اما مشکل خودروسازی نیست، مشکل مدیریت انحصاری ست که همواره به دنبال سود سرشار با خارج کردن رقبا بشکل ناجوانمردانه است.
hamid
|
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
2
79
پاسخ
خودرو سازی دیگر یک تولید استراتژیک نیست . در اقتصادکنونی مرزهای دانش و ارزش افزوده بسیار فراتر از این صنعت حرکت می کند . حتی انگلستان هم که زمانی یکی از مهدهای طراحی و تولید خودرو بود ، تنها شرکت خودروسازی خود یعنی ROVER را یک دهه قبل فروخت . ملاک فعلی در بقای اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ، تولید ماشین های ماشین ساز است ،و نه ماشین های مصرفی . اگر هزینه های مربوط به مصرف مازاد سوخت ، آلودگی های زیست محیطی ، هزینه های بازکاری و تعمیر ، هزینه های سوء مدیریت ، هزینه ای قطعات معیوب و هزینه نیروی انسانی درگیر در خودرو سازی را محاسبه کنیم فقط هزینه صرفه جویی سوخت حاصل از خودروهای وارداتی کفایت تمام حقوق و مزایای ناشی از بیکار شدن کارکنان خودرو سازی را در ایران خواهد داد. . مضافا اینکه مصرف کنندگان نیز مجبور به پرداخت هزینه های تعمیر و نگهداری خودروهای معیوب را نخواهند پرداخت و احتمالا آمار مرگ و میر در کشور منطقی تر خواهد شد .
قطعه سازان هم هرگز وابسته به خودرو ساز نبوده اند . آنها بازارهای متنوعی از تولید قطعات صنعتی ، لوازم خانگی ، ماشین آلات کشاورزی ، تجهیزات معدنی و... را پیش رو دارند و فقط خودرو سازان با استثمار آنان مانع شکوفاییشان شده و در مواقع لزوم از این قشر تولید کننده به عنوان ابزار باج خواهی از منابع ملی استفاده میکند .
پاسخ ها
تدبیر
||
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
یادهست در 10 الی 15 سال پیش ژاپنیها به ایران پیشنهاد داده بودند که تمام تاکسیهای تهران را تویوتا کرونا یا کرولا با خدمات پس از سرویس به ایران بدهند و در ازای آن 5 سال تفاوت بنرین پیکان 12 لیتر و تویوتا 7 لیتر مصرف میکند را بگیرند و اعلام کرده بودند با . .
. مطالعات و بررسی های انجام شده این به نفع ایران . است
ناشناس
|
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
1
73
پاسخ
بهتر است تا دير نشده..كه دير هم شده این خودروسازی ها را تعطيل اعلام كنند و واردات خودرو را آزاد كنند.........در جواب اینکه ارز از كجا تامين ميشود از جيب مردم........واردات خودرو با پيش فروش واقعي ببينيد چقدر درامد و ارامش به بازار مياورد........تهديد هم ميكنند......
ناشناس
|
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
65
پاسخ
دقیقا برخی همین صنعت فشل را میخوان چون رانت و پولهای کلان در اون وجود داره و علیرغم همه سوئ مدیریتها این صنعت به حیات خودش ادامه میده ....
ناشناس
|
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
2
57
پاسخ
حق مردم ما این خودروها و این خدمات نیست. خودرو داغون - خدمات داغون
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اتفاقا هست... ما مردم میریم صف میکشیم...
ناشناس
|
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
48
6
پاسخ
این چه ادبیاتی هستش؟؟؟؟؟ شفل یعنی چی؟؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
فشل نه شفل .حتمامی خواسته بگه مشنگ
ناشناس
|
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
4
11
پاسخ
کمی از بانک مرکزی یاد بگیرین....که به این خوبی اوضاع اقتصاد رو سر و سامون داده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کی قرار خسارات جانی و مالی مردم را بپردازد؟
کی قرار مشکلات تامین بنزین و آلودگی هوا را به سبب این تولیدات بوجود آمده رفع کند؟
تا کی باید پول تویوتا بدهیم تا سوار پراید بشویم؟