بازدید 4789

تغذیه روزانه ۳.۳ میلیون نفر در اربعین پیش‌بینی‌شده

کد خبر: ۹۲۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶ 05 October 2019

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین، اسکان و تغذیه گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، تمهیدات لازم برای تهیه و توزیع سه میلیون و ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم در طول روز انجام‌گرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رادیو اربعین، رضا افضلی بابیان اینکه در سال جاری دو هزار و ۵۰۰ موکب در طول ایام اربعین پذیرای زائران هستند، تأکید کرد: این موکب‌ها ۱۰۰ درصد مردمی و برای تغذیه و اسکان زائران در طول مسیر و در شهرهای عراق و همچنین مرز ایران و عراق تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند.

وی بابیان اینکه تغذیه روزانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در اربعین ۹۸ پیش‌بینی‌شده است، ابراز کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته موکب‌ها آماده پذیرایی از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به‌صورت اسکان شب خواب هم هستند از سوی دیگر باید گفت این میزان اسکان و تغذیه نسبت به سال گذشته از رشد سه برابری برخوردار بوده است.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین بابیان اینکه خدمات موکب‌ها از دهم صفر در خاک عراق و از هفتم تا بیست و پنجم ماه صفر در خاک ایران صورت خواهد گرفت، تأکید کرد: موکب داران تمامی اطلاعات خود را در سامانه موکب داران اربعین ۹۸ ثبت و برای آنان پروانه فعالیت صادرشده است لذا زائران اربعین برای تغذیه و اسکان نباید نگرانی و دغدغه داشته باشند.

افضلی بابیان اینکه ورود و خروج کالاها از طریق گمرک‌های استانی و سپس مرزی نیز در حال انجام است، تأکید کرد: تا این لحظه پنج هزار و ۹۹۲ خودرو در گمرکات استانی ثبت‌شده‌اند که در قالب دو مرز مهران و شلمچه به خاک عراق اعزام می‌شوند.

وی بابیان اینکه ۶۶۹ دستگاه از مرز مهران و ۳۲۸ خودرو از مرز شلمچه نیز تاکنون ترخیص شده‌اند، تأکید کرد: ۹۵۰ کامیون پس از ترخیص از گمرک استانی در مرز مهران منتظر هستند تا بتوانند وارد شوند و همچنین شاهد حضور ۲۲۴ خودرو در مرز شلمچه هستیم که ان‌شاالله به‌زودی کار ترخیص این خودروها صورت می‌گیرد.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین درباره روند گمرکی حمل مایحتاج موکب‌های اربعین نیز گفت: موکب داران پس از ثبت تمام اطلاعات و ارقام موردنظرشان در سامانه اربعین و سامانه گمرک باید ابتدا مجوز گمرک‌های استانی سپس گمرک مرزی و پس‌ازآن گمرک خاک عراق را کسب کنند تا بارهایشان ارسال شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر