بازدید 6563
۷
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش تاریخی بورس تهران/ افزایش غافلگیر کننده حجم و ارزش معاملات

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه بیست و سوم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۴۵۲۹ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۳۰۴ هزار و ۴۶۰ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۳۳ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۱۸ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 14 September 2019
جهش تاریخی بورس تهران/ افزایش غافلگیر کننده حجم و ارزش معاملات
 
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه بیست و سوم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۴۵۲۹ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۳۰۴ هزار و ۴۶۰ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۳۳ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۱۸ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۱۷ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۸۱ هزار و ۸۳۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۷۰۶ واحدی معادل ۲.۰۴ درصد، عدد ۸۵ هزار و ۲۰۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۴۲ واحدی معادل ۲.۰۴ درصد به رقم ۵۷ هزار و ۳۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۸۱ واحد افزایش معادل ۱.۷۵ درصد را رقم زد و به سطح ۳۴۸ هزار و ۱۹۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۹۴۰ واحد افزایش معادل ۱.۸۰ درصد به رقم ۲۲۲ هزار و ۲۸۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۲۹۹ واحد افزایش معادل ۱.۰۴ درصد همراه بود و عدد ۶۱۴ هزار و ۵۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.

جهش تاریخی بورس تهران/ افزایش غافلگیر کننده حجم و ارزش معاملات

سهامداران و فعالان بازار سرمایه امروز لبخند بر لب از تالار حافظ خارج شدند، نقدینگی که این روز‌ها حال و هوای بورس را تغییر داده را تنها نمی‌توان به پول هوشمند نسبت داد، این سرمایه از حساب‌های بانکی و پس انداز اقشار مختلف جامعه به بورس تهران سرازیر شده و پس از برچیده شدن بساط بازار پایه به درستی در نماد‌های بنیادی که وضعیت سودآوری بهتری دارند به گردش درآمده است.

به نقل از نبض بورس، افزایش حجم و ارزش در معاملات امروز بسیار غافلگیر کننده بود.  ارزش معاملات امروز بورس تهران از ۲۱۴۷.۶ میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از داد و ستد بیش از ۷ میلیارد و ۵۲۳  برگه سهم طی ۶۹۸ هزار و ۶۵۱ نوبت معاملاتی بود.

نماد‌های بانکی امروز بیشترین نقدینگی را به خود جذب کردند و ارزش معاملات این گروه از ۲۵۳.۵ میلیارد تومان فراتر رفت، نماد‌های خودرویی دیگر گروهی بودند که پس از بانکی‌ها با ورود بیشترین نقدینگی مواجه شدند و ارزش معاملات این گروه از ۲۲۱.۶ میلیارد تومان فراتر رفت.

نماد پتروشیمی خارک با ۷۰۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۱۸ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۹۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس تهران ثبت کردند و نماد پالایش نفت تهران با ۲۸۷ واحد و پالایش نفت بندرعباس با ۱۴۲ منفی بیشترین نقش کاهنده را بر شاخص کل بورس تهران تا بدین لحظه داشته است.

رفت و آمد‌های بازار

به نقل از نبض بورس، در داد و ستد‌های امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شرکت  پتروشیمی خارگ (شخارک) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی- عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت، نوش مازندران (غنوش)، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی (غشاذر)، صنعتی پارس مینو (غپینو)، سازه پویش (خپویش) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت لعابیران (شلعاب ۱) و داروسازی روزدارو (دروز ۱)، سیمان‌غرب (سغرب ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر و  شیر پاستوریزه پگاه خراسان (غشان) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده، حق تقدم سهام شرکت سیمان‌غرب (سغربح ۱) با توجه به توقف نماد اصلی متوقف شدند.

نماد معاملاتی حق تقدم شرکت‌های موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتورح)، صنایع خاک چینی ایران (کخاکح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل امروز حراج شدند و در مقابل گروه دارویی برکت (برکت ۱)، نیرو محرکه (خمحرکه ۱)، قند لرستان (قلرست ۱)، واسپاری ملت (ولملت ۱)، سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان (کسرا)، قطعات اتومبیل ایران (ختوقا ۱)، تولیدی چدن سازان (چدن ۱)، صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه ۱)، سبحان دارو (دسبحان ۱)، معادن بافق (کبافق ۱)، بیسکویت گرجی (غگرجی ۱)، گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو (خگسترح ۱)، توریستی ورفاهی آبادگران ایران (ثاباد ۱)، لابراتوارداروسازی دکترعبیدی (دعبید ۱)، گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو (خگستر ۱)، لبنیات‌کالبر (غالبر ۱)، پلاسکوکار (پلاسک ۱)، داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام ۱)، داروسازی کوثر (دکوثر ۱)، بیمه البرز (البرز ۱)، سرمایه گذاری البرز (هلدینگ (والبر ۱) با وقفه همراه شدند.
 
همچنین نماد معاملاتی شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
به زودی فرو خواهد ریخت...
در ابتدا پول دارها به سوی خریدن دلار رفتن همین که دلار قیمت به 18 هزار تومن رسید سریعا فروختن و به مسکن روی اوردن و دوباره با افزایش چند صد برابری سریعا فروختن و هم اکنون به بورس حمله ور شدن مرحله بعدی سود بانکی است در یک ماه اینده با خروج سهام داران از بورس و روی اوردن به سود بانکی مواجعه می شویم
دکتری اقتصاد
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
افزایش چند صد برابری را از کجا کشف کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
فکر می کنی خرید و فروش مسکن و ... راحت و در عرض یک روزه اتفاق می افته الان بازار مسکن راکده
علت رشد بورسم اینه که کارخونه ای که محصول ایکس رو درست می کرد با یه قیمت الان داره همونو با قیمت 2 تا 3 برابر می فروشه . یعنی سودم به همین نسبت گرونی افزایش یافته که این سود نصیب سهامدارش می شه
یعنی رشد اقتصادی ایران الان میره روی ۱۰ درصد!!!
ماشالا به این اقتصاد
کیلویی میرود روی بورس؟؟
رشد اقتصادی امسال منفی ۱۵ و انگاه رشد بورس؟؟؟
چرا تعجب میکنین آخه؟؟؟؟؟؟!!!!
خوب صنایع دارن یکی بعد از دیگری شکوفا میشن خوببببببب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی