بازدید 5695
۳
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقبگرد شاخص کل به ارتفاع ۲۶۹ هزار واحدی/ "همراه" بیشترین تاثیر منفی را ثبت کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه سوم شهریورماه ۹۸)، با کاهش ۷۶۰ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۲۶۹ هزار و ۲۲۵ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با افت ۲۷ واحدی به رقم ۳ هزار و ۵۶۱ واحد رسید
کد خبر: ۹۲۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 25 August 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه سوم شهریورماه ۹۸)، با کاهش ۷۶۰ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۲۶۹ هزار و ۲۲۵ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با افت ۲۷ واحدی به رقم ۳ هزار و ۵۶۱ واحد رسید

به گزارش تابناک اقتصادی،  امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۴ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۷۲ هزار و ۳۶۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۶۹ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد، عدد ۷۳ هزار و ۷۲۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۱۳ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۷۶ واحد کاهش معادل ۰.۳۵ درصد را رقم زد و به سطح ۳۰۶ هزار و ۸۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۶۲ واحد کاهش معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۱۹۵ هزار و ۲۴۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۷ واحد کاهش معادل ۰.۱۱ درصد همراه بود و عدد ۵۴۹ هزار و ۳۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.

عقبگرد شاخص کل به ارتفاع ۲۶۹ هزار واحدی/

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۳۷ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۲۳ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۲۱ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰۷ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۱۰۴ واحد و نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۹۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۸۱ واحد، نماد تاصیکو متعلق به سرمایه گذاری صدرتامین با ۹۳ واحد، نماد شیران متعلق به س. صنایع‌شیمیایی‌ایران با ۷۳ واحد، نماد شفن متعلق به پتروشیمی فناوران با ۶۲ واحد، نماد افق متعلق به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با ۶۱ واحد و نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۵۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.

عرضه و تقاضا‌های تالار حافظ

در معاملات امروز و علی رغم افت شاخص‌های اصلی بورس، سهامداران برای خرید شرکت‌های غلتک سازان سپاهان (فسازان)، نوش مازندران (غنوش)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس)، فراورده های نسوزایران (کفرا)، تایدواترخاورمیانه (حتاید)، کاشی پارس (کپارس) و  تراکتورسازی‌ایران (تایرا) به صف ایستادند و در مقابل شاهد  صفوف پر حجم سهامداران برای خروج از نماد‌های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، کارگزاران بورس اوراق بهادار (کبورس)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، بانک پارسیان (وپارس)، تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ)، کمباین سازی ایران (تکمبا) و حق تقدم ماداکتو استیل کرد (فماکح) بودیم.

رفت و آمد‌های بازار 

به گزارش تابناک اقتصادی، به نقل از نبض بورس؛ در جریان داد و ستد‌های امروز بورس تهران تا بدین لحظه، نماد معاملاتی شرکت کاشی پارس (کپارس)، لعابیران (شلعاب) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال با محدودیت نوسان قیمت، سرمایه گذاری صنایع شیمیائی ایران (شیران) و سیمان هگمتان (سهگمت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، دشت مرغاب (غدشت)، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شرکت‌های عمران و توسعه فارس (ثفارسح)، بیمه پارسیان (پارسیانح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت، اوراق اختیار خرید سهام شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (ضپکو ۸۰۷) با توجه به بازگشایی نماد معاملاتی اصلی در بازار نقد (تیپیکو) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، عمران و توسعه فارس (ثفارس)، موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت، سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)، گروه مپنا (رمپنا)، سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی (تاپیکو) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بازگشایی شدند.

در مقابل  نماد معاملاتی شرکت نوسازی‌وساختمان‌تهران (ثنوسا ۱)، محورسازان‌ایران‌خودرو (خوساز ۱)، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله ۱)، کمباین سازی ایران (تکمبا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، کالسیمین (فاسمین ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، نوش‌مازندران (غنوش ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
الان زمان آن هست شرکت ها نقدینگی موجود را با افزایش سرمایه به سمت تولید شرکت های خودشان منتقل کنند و با مدیریت کارآمد از این فرصت برای سود رساندن به واحد تولیدی خود و سهامداران استفاده کنند
نماد معاملاتی شرکت نوسازی‌وساختمان‌تهران (ثنوسا ۱)، محورسازان‌ایران‌خودرو (خوساز ۱)، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله ۱)، کمباین سازی ایران (تکمبا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام
سهامدران با حوصله مزد خود را می گیرند اصولی سرمایه گذاری کنید و با آگاهی خرید داشته باشید.
تالارشیشه ای ازمدتهاپیش بایددایماقرمزمیشدبه زورپباعددسازی سبزش میکنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان