بازدید 4968
۲
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی بورس در اولین روز هفته؛ نماگر ۱۴۳ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه نوزدهم مردادماه ۹۸)، با افزایش ۱۴۳ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۰۶ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۱۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 10 August 2019
سبزپوشی بورس در اولین روز هفته؛ نماگر ۱۴۳ واحد تقویت شدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه نوزدهم مردادماه ۹۸)، با افزایش ۱۴۳ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۰۶ واحد رسید.  

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۸ واحدی به رقم ۶۸ هزار و ۹۹۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۵۵ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد، عدد ۶۵ هزار و ۸۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۷۲ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۴۴ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۴ واحد افزایش معادل ۰.۰۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۹ هزار و ۱۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۹ واحد کاهش معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۵۵۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۵۲ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد همراه بود و عدد ۵۱۹ هزار و ۱۸۷ واحد را به نمایش گذاشت.

سبزپوشی بورس در اولین روز هفته؛ نماگر ۱۴۳ واحد تقویت شد


در معاملات امروز، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۷۱ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۷۱ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۰۴ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۷۶ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۷۴ واحد، نماد شیران متعلق به س. صنایع‌شیمیایی‌ایران با ۶۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۷۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۹۹ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۹۶ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۷۸ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۶۹ واحد و نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۹۶۸.۸ میلیارد تومان بود که ناشی از دست بدست شدن بیش از ۳ میلیارد و ۹۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰۸ هزار و ۸۴۶ نوبت معاملاتی بود.

امروز بیشترین ارزش بازار با ثبت رقم ۹۳.۲ میلیارد تومان در نماد‌های شیمیایی رقم خورد و پس از ان خودرویی‌ها با ۷۲ میلیارد تومان و فلزات اساسی با ۶۹.۱ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشتند که نسبت به روز‌های گذشته این ارقام چنگی به دل نمی‌زد.

شاخص انتشار و چاپ امروز بیشترین رشد را تجربه کرد و در راس شاخص صنایع قرار گرفت و پس از آن شاخص فنی و مهندسی، منسوجات و وسایل ارتباطی بیشترین رشد را ثبت کردند و همه نماد‌های آن‌ها سبزپوش و در محدوده مثبت معامله می‌شدند.

شیر پاستوریزه پگاه خراسان (غشان ۱) و حمل و نقل توکا (حتوکا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر؛ بین‌المللی توسعه ساختمان (ثاخت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو ۱) و پارس الکتریک (لپارس ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب؛ اوراق اختیار فروش تبعی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (هپیکو ۸۱۱۱) با توجه به توقف نماد اصلی در بازار نقد (تاپیکو) و اوراق اختیار فروش تبعی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (هپیکو ۸۱۰۱) با توجه به توقف نماد اصلی در بازار نقد (تاپیکو) متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت تامین ماسه ریخته گری (کماسه) و مهندسی حمل و نقل پتروشیمی (حپترو) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال با محدودیت نوسان قیمت، ایران خودرو (خودرو)، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت) و کارخانجات پارس الکتریک (لپارس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب؛ پالایش نفت تهران (شتران) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه، عمران و توسعه فارس (ثفارس) پس از رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ّالف بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران (ثاباد ۱)؛ صنایع لاستیکی سهند (پسهند ۱)؛ کاشی الوند (کلوند ۱)؛ ایران مرینوس (نمرینو ۱)؛ محورسازان‌ایران‌خودرو (خوساز ۱)؛ کاشی پارس (کپارس ۱) و فنرسازی‌زر (خزر ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
البته بادستکاری
اگرهرروزبه نمودارروندبورس دقت کنیدبراحتی خواهیدفهمیدکه همش عددبازی وعددسازیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل