بازدید 4425
۱
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

الاکلنگ دماسنج بازار سرمایه در کانال ۲۵۲ هزار واحدی

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز یکشنبه ۶ مردادماه یکهزار و سیصد و نود و هشت با رشد ۴۹ واحدی در ارتفاع ۲۵۲ هزار و ۳۲۴ واحدی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 28 July 2019
الاکلنگ دماسنج بازار سرمایه در کانال ۲۵۲ هزار واحدیشاخص کل بورس تهران در معاملات امروز یکشنبه ۶ مردادماه یکهزار و سیصد و نود و هشت با رشد ۴۹ واحدی در ارتفاع ۲۵۲ هزار و ۳۲۴ واحدی قرار گرفت.

به گزارش بورس تابناک، شاخص قیمت نیز با رشد ۱۳ واحدی رقم ۶۸ هزار و ۱۸۵ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۲۹ واحدی در ارتفاع ۶۰ هزار و ۶۷۵ واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن با افزایش ۱۵۳ واحدی در کانال ۴۰ هزار و ۶۷۷ واحدی ایستاد. شاخص ازاد شناور با رشد ۲۸۰ واحدی رقم ۲۸۰ هزار و ۵۳۵ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار اول در حالی با رشد ۱۳۳ واحدی در ارتفاع ۱۸۵ هزار و ۳۰۳ واحدی قرار گرفت که شاخص بازار دوم با کاهش ۳۳۷ واحدی رقم ۵۰۴ هزار و ۶۰۱ واحدی را به نمایش گذارد.
 
الاکلنگ دماسنج بازار سرمایه در کانال ۲۵۲ هزار واحدی
 
امروز نماد معاملاتی مخابرات ایران (اخابر) با ۱۷۳، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۶۰ و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۵۸ بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۳۳، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۳۱، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو (کچاد) با ۱۰۹ و پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کردند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۷۷۸.۴ میلیارد تومان بود که از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۲۴۷ هزار برگه سهم طی ۲۸۱ هزار و ۸۵۳ نوبت معاملاتی حاصل شد. بیشترین ارزش معاملات امروز با ثبت رقم ۱۶۷.۴ میلیارد تومان در گروه شیمایی رقم خورد و پس از آن و با فاصله معناداری گروه خودرو و فلزات اساسی دیگر صنایع و گروه‌های بودند که ارزش معاملات بالایی را ثبت کردند.

شاخص محصولات چوبی، سایر معادن، وسایل ارتباطی، ذغال سنگ و محصولات کاغذی در راس شاخص‌های صنعت قرار داشتند و بیشترین رشد شاخص را ثبت کردند.

عرضه و تقاضا‌های بازار

بیمه دانا (دانا)، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، نوش مازندران (غنوش)، تایدواترخاورمیانه (حتاید)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس)، مخابرات ایران (اخابر) و تامین ماسه ریخته‌گری (کماسه) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کشت‌وصنعت‌پیاذر (غاذر)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، سایپاآذین (خاذین)، حق تقدم سایپاآذین (خاذینح)، بانک تجارت (وتجارت)، صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا (امین یکم) و صکوک مرابحه سایپا ۲۰۳ (صایپا ۲۰۳) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمد‌های بازار

در جریان داد و ستد‌های امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت گروه دارویی البرز (والبر)، ریخته گری تراکتورسازی ایران (ختراک)، داروسازی زهراوی (دزهراوی)، هلدینگ داروپخش (وپخش) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ کارخانجات داروپخش (دارو)، حق تقدم شرکت کارخانجات داروپخش (داروح) با توجه به بازگشایی نماد اصلی، شیمی دارویی داروپخش (دشیمی)، لیزینگ ایرانیان (وایران)، تولید مواد اولیه داروپخش (دتماد)، مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب؛ سایپا آذین (خاذینح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت؛ کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی بدون محدودیت نوسان قیمت؛ سایپا آذین (خاذین) پس از تشکیل جلسه هیئت مدیره مبنی بر تصویب افزایش سرمایه؛ معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره؛ فرآورده‌های نسوز پارس (کفپارس) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت نوش‌مازندران (غنوش ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر؛ پارس الکتریک (لپارس ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شد.

همچنین به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی شرکت حفاری شمال (حفاری ۱) حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۱۹ تعلیق شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نمودارروندبورس امروزرانگاه کنید درست زمانیکه لورس چندواحدتامنفی شدن داشت به زورمثبتس کردند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان