بازدید 12241

اعزام صدها نیروی آمریکا به عربستان سعودی؛ با چه هدفی؟

عربستان سعودی که مصرف کننده امنیت در منطقه است و برای تأمین امنیت خود وابسته به تجهیزات و نیرو‌های آمریکایی است، در ماه‌های اخیر در برابر حملات انصارالله یمن آسیب پذیر بوده است. در همین رابطه، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های پنتاگون اعلام کرد، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعزام صد‌ها سرباز به عربستان سعودی در آینده نزدیک، در بحبوحه تنش فزاینده با ایران آماده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 18 July 2019

عربستان سعودی که مصرف کننده امنیت در منطقه است و برای تأمین امنیت خود وابسته به تجهیزات و نیرو‌های آمریکایی است، در ماه‌های اخیر در برابر حملات انصارالله یمن آسیب پذیر بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های پنتاگون اعلام کرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعزام صدها سرباز به عربستان سعودی در آینده نزدیک، در بحبوحه تنش فزاینده با ایران آماده می‌شود.

این مقام‌های نظامی آمریکا تصریح کرد، حدود پانصد سرباز آمریکایی به پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» واقع در شرق ریاض اعزام خواهند شد.

طبق گفته این منابع، اکنون شمار اندکی از نظامیان و نیروهای پشتیبانی آمریکا در این پایگاه مستقرند تا مقدمات استقرار باتری‌های سامانه دفاع ضدموشکی پاتریوت را فراهم و در بهبود وضعیت پایگاه نقش‌آفرینی کنند.

دولت ترامپ در ماه ژوئن گذشته اعلام کرد، با توجه به وضعیت تنش با ایران، یک‌هزار نظامی دیگر آمریکا را به خاورمیانه اعزام خواهد کرد. پنتاگون نیز اعلام نمود به منظور تقویت استقرار نیروهایش در خاورمیانه، سامانه دفاع هوایی پاتریوت، «پهپاد سرنشین‌دار و بدون سرنشین» و نیز هواپیماهای جنگی مستقر خواهد کرد.

اعزام صدها نیروی آمریکا به عربستان سعودی؛ با چه هدفی؟

با این حال، در آن زمان اعلام نشد که تجهیزات ارتش آمریکا به کدام کشور منطقه اعزام خواهد شد. مسئولان پنتاگون اعلام کردند، نیروهایی که به عربستان سعودی اعزام می‌شوند، بخشی از این برنامه تقویت نظامی در منطقه است.

این منابع در عین حال به سی‌ان‌ان اعلام کردند، این طرح دولت ترامپ تاکنون رسما به کنگره اطلاع داده نشده است؛ هرچند طبق گفته یکی از این مسئولان، اطلاع‌رسانی به کنگره درباره این طرح غیرمستقیم انجام شده است.

پنتاگون از اظهارنظر درباره استقرار یگان‌هایی از ارتش آمریکا در عربستان سعودی خودداری کرده است. عربستان سعودی نیز ورود نیروهای ارتش آمریکا به این کشور پادشاهی را اعلام نکرده است.

در همین رابطه دو فرض در مورد اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان وجود دارد:

نخست اینکه، عربستان سعودی در ماه های اخیر در برابر حملات پهپادی و موشکی انصارالله یمن به شدت آسیب پذیر بوده و بسیاری از پایگاه ها و فرودگاه های حساس این کشور مورد حمله یمنی ها قرار گرفته است، به گونه ای که امنیت عربستان که امنیتی آمریکا ـ محور است به شدت زیر سؤال رفته است و احتمالا آمریکایی ها درصدد برطرف کردن ضعف ها و تقویت سیستم دفاعی عربستان هستند. احتمالا بخشی از این نیروها هم قرار است تکنسین ها و متخصصان مربوط به بخش های دفاعی عربستان باشند.

دوم: عربستانی ها احتمالا قصد دارند با نمایش افزایش نیروهای آمریکا در این کشور وانمود کنند در برابر ایران دست و پا بسته نیستند. این در حالی است که گویا هدف اصلی آن ها مقابله با انصارالله یمن است!

سوم: از سوی دیگر، احتمالا سعودی ها از هرگونه درگیری بین ایران و آمریکا واهمه دارند و به همین جهت، با درخواست نیرو از آمریکا، به دنبال تقویت بخش دفاعی و نظامی خود هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۴
خب بیان بلید با موشک بزنن آمریکاییها رو سقط کنن
زدن تیتر «اعزام صدها نیروی آمریکا به عربستان سعودی؛ با چه هدفی؟» واقعا با چه هدفی است؟ بزرگ نمایی حضور آمریکا نیست. اگر می نوشتید پانصد نیروی آمریکایی به عربستان سعودی اعزام می شوند، بهتر نبود؟ اینقدر دشمنان را بزرگ نشان دادن جالب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
ایران باید بگذارد که طبق توافق بین المللی مسئله یمن حل شود
ناشناس
| Singapore |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
مسئولان ایرانی میگویند که ما بواسطه اینکه بشاراسد گفته است درسوریه حضور داریم خب شاید حضور نیروهای امریکائی درعربستان هم بواسطه و درخواست کتبی دولت عربستان صورت گرفته است ودولت عربستان تقاضا کرده است که دولت امریکا نیرو درعربستان پیاده کند
الآن واقعا انصارالله قابلیت پیشروی داخل عربستان رو داره.
یه فرض دیگه هم اضافه کن: چه بسا داخل خود پادشاهی عربستان، بن سلمان دیگه احساس امنیت نمی کنه و با وارد کردن نیروهای آمریکایی سعی در تحکیم قدرت خودش داره.
من احساس میکنم، اونا دارن نیروهاشونو به همراه نیروهای اماراتی برا اعزام به سوریه جمع میکنن و آمریکای ترسو هم که نمیخوان توی سوریه تلفات بدن مسئولیت حفاظت از حکومت پادشاهی عربستان رو در غیاب اونا به عهده گرفتن. عربها کلی تجهیزات به دست کردها رسوندن، ترکیه هم داره تجهیزاتشو به مرز سوریه گسیل میکنه. احتمالا جنگ وحشتناکی در حال رخ دادنه. ما باید خودمونو از منطقه درگیری دور کنیم. ولی نباید از حمله ضربتی اردن به دمشق غافل شد.
حسسسسسسن نکشیمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
خطرناااکه حسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
اقتصاد رو که راه انداخت کارخونه ها رو که از ورشکستگی نجات داد رفاه عمومی رو هم که بالا برد اشتغال هم که ایجاد کرد مشکل مسکن و ازدواج جوانان رو هم که حل کرد همین یکی تو کارنامه اش کمه.امنیت کامل رو هم که در منطقه تامین کنه معدل اش بیست
بدبخت شدین....فقط همین
چقدر هم ادعا دارن
اونکه هواپیما رادار گریزشون بود ک ترکید

اینم سیستم دفاعیشونه ک شکست خورد
کلا برا تجهیزات آمریکایی آبرویی نمونده

عربستان هم ک تعطیله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
کجاش رادارگریز بود؟ سطح معلوماتت 0 متاسفم
" باتری‌های سامانه دفاع ضدموشکی پاتریوت " یکی از معانب battery آتشبار هست و نباید در اینجا باتری ترجمه بشه لطفا به مترجمتون این نکته رو گوشزد کنید.
گفتی 2 فرض اما 3 تا فرض رو در جواب نوشتی

فکر کنم یا داشتی غذا میخوردی و مینوشتی این مقاله آبکی رو یا فقط خواستی چیزی بنویسی
ژنهای خوب آماده باشن جنگ در راهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
که راحتتر بچاپند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
نه آقا بدبین نباش میرن میجنگن
امریکا خود را برای درگیری با ایران آماده میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
امریکا هیچ وقت خودش را درگیر جنگ باایران نمیکند فقط اگر تا یک سال دیگر تحریمها ادامه پیدا کند دیگر هیچ چیزی واسه مردم ایران باقی نخواهد ماد البته هرچه تحریمها بیشترشودبه نفع یکسری و به نفع دلواپسان وجنگ طلبان درایران است
بالاخره ۲ فرض یا ۳ فرض؟
باتری رو بلد نیستن نصب کنن خودشون؟ باتری ساز خوب اکه خواستین بگن من سراغ دارم . اینجا که ریخته . جلوبندی کار خوب هم هست
باعث خوشحالی ایران است که هر تعداد نیروی بیشتر امریکا در منطقه و کشتن انها اسان تر است موقع جنگ با پرتاب یک سنگ هم وسط جمعیت سربازان حتما سر دونفر شکسته خواهد شد و تیر هدر نمی رود
جنگ بهتر از بلاتکلیفی برجام است
در بلاتکلیفی بزرگی مانده ایم.

یا جنگ یا تغییر رنگ .
سانسورچی خدا قوت
امریکاهرروزتحریمهای جدید اعمال میکند ازانطرف ظریف درپوشش حضوردرنشست های سازمان ملل رفته نیویورک داره همینطورامتیاز یکطرفه میده غافل ازاینکه ترامپ مثل اوباما نیست وتمام پیشنهادات او رافورارسانه ای میکند !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی