بازدید 14536
۵
سخنگوی وزارت امور خارجه؛

مشاور مکرون مجددا به تهران می‌آید؛ بحث مذاکره جدیدی مطرح نیست؛ تصمیم گام به گام در برجام تصمیم نظام است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بحث مذاکره جدیدی مطرح نیست. برجام در قالب گروه ۱+۵ و بعد ۱+۴ ادامه داشته است. بحث درباره نحوه اجرای توافق هسته‌ای است و قرار نیست درباره موضوع جدیدی صحبت کنیم. همان طور که عراقچی گفت: برجام پرونده بسته‌ای است که نه کلمه‌ای به آن اضافه و نه کلمه‌ای از آن کاسته می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 08 July 2019

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: ایران در اجلاس غیرمتعهدها شرکت می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ سیدعباس موسوی در نشست خبری با خبرنگاران همچنین گفت: طی روزهای آینده، بار دیگر مشاور دیپلماتیک امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به تهران سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: ما گام سوم را در راستای اجرای کاهش تعهدات برجامی بعد از اتمام ۶۰ روز دوم برمی‌داریم و اگر طرف‌های مقابل برجام در این مدت به تعهدات خود جدی عمل نکنند و صرفا همچنان به گفتار درمانی اکتفا کنند، ما گام سوم را محکم‌تر و قاطع‌تر برخواهیم داشت.

بحث مذاکره جدیدی در میان نیست

موسوی درباره توافق روحانی و مکرون برای زمینه شکل‌گیری مذاکرات بیان کرد: بحث مذاکره جدیدی مطرح نیست. برجام در قالب گروه ۱+۵ و بعد ۱+۴ ادامه داشته است. بحث درباره نحوه اجرای توافق هسته‌ای است و قرار نیست درباره موضوع جدیدی صحبت کنیم. همانطور که عراقچی گفت، برجام پرونده بسته‌ای است که نه کلمه‌ای به آن اضافه و نه کلمه‌ای از آن کاسته می‌شود.

وی افزود: از تلاش دولت‌ها برای حفظ برجام و اجرای تعهدات ایران قدردانی می کنیم ولی آنها این کار را باید زودتر نسبت به کشورهایی که تخلفات دارند، انجام می‌دادند. آمریکا با خروج از برجام نقض آشکار انجام داد و سپس از ایران خواست در برجام بماند و یازده حوزه را متعهد شدند که انجام دهند. اگر کاری انجام دهند در حوزه تعهداتشان است. این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه اگر آمریکا خواهان بازگشت به برجام است، باید فوراً از تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی بردارند، یادآور شد: آنها باید به تعهدشان انجام دهند و اگر انجام دادند می‌توانند در کمیسیون مشترک برجام شرکت کنند.

اروپا در جایگاهی نیست که به تصمیم ایران واکنش نشان دهد

موسوی درباره واکنش کشورهای اروپایی از گام دوم ایران بیان کرد: ایران حق دارد نسبت به بی‌عملی اروپا واکنش نشان دهد و این واکنش هم منطقی، حقوقی و براساس مواد ۲۶ و ۳۶ برجام بوده است. ما آنها را با توجه به بی عملی‌شان در جایگاهی نمی‌دانیم که واکنش نشان دهند. اگر نگران هستند باید زودتر و پیشتر نگران بوده و جلوی تخلف آمریکا را می‌گرفتند تا از توافق خارج نشوند یا به تعهداتی که قول داده بودند، عمل می‌کردند.

تصمیم گام به گام در برجام تصمیم نظام است

موسوی درباره بی‌عملی اروپا در برجام و واکنش آنها نسبت به کاهش تعهدات ایران اظهار داشت: ما اقدام تقابلی خود را در کاهش تعهداتمان در برجام شروع کرده و گفته‌ایم که میان حقوق و تکالیف ما در برجام با خروج آمریکا از برجام و بی‌عملی اروپایی‌ها تناسبی وجود ندارد. تصمیم گام به گام در برجام تصمیم نظام است و متناسب با امنیت ملی و منافع کشور انجام می‌شود و وزارت امور خارجه هم تابع تصمیمات نظام است.

در صورت تشکیل شورای حکام ایران نقض عهدهای آمریکا را مطرح می‌کند

این دیپلمات ارشد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اقدام عجیبی است و خواست آمریکا به عنوان ناقض توافق و قطعنامه شورای امنیت و درخواست تشکیل جلسه، جالب نیست. اگر چنین درخواستی صورت گیرد، ایران مدعی خواهد شد و تمام بدعهدی‌ها و نقض عهدها را مطرح خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۵
امریکا اگر میخواهد به مذاکرات برگردد دست از تروریسم اقتصادی بردارد!!!!!!!!!!!!!!!!
موضع گیری بسیار سطح پایین.
امریکا اگر میخواهد به مذاکرات برگردد باید کاملا تحریم های وضع شده را بردارد.
این جمله یعنی ما به همین وضع راضی هستیم و امریکا بیاید با ما مذاکره!!!!!!!!!!
تاسف انگیزه
انگلیسی های پدرسوخته هم بیایند مذاکره کشتی توقیفی هم در همان وضعیت باشد!!!!!!!!!!
اقای روحانی شما که خودتان دیپلمات باسابقه ای هستید به اقایون تذکر دهید که این سیگنال بسیار معکوسی برای طرف امریکایی است.
از تصمیمات دولت در این مورد حمایت می کنیم
وضعیت معیشتی تعریف نداره
شعب ابی طالب داره بدتر میشه
مسئولان چرا در شعب نماندند
هیهات من الذله
بهترین کار همینه فقط اینکه میگید اگر تعهداتشان را انجام دادن کاملا برمیگردیم اشتباه است چون انها صبر میکنند تا تهدیدات ما برایشان خیلی جدی شود. بهتر است بگوییم اگر کاری انجام دادیم و انها در مقابل تحریم را برنداشتند فقط به اول همان مرحله برمیگردیم مثلا الان اگر در این فرصات کاری کردند فقط به همان 3.67 برمیگردیم و دیگر هرگز به محدودیت 300 کیلو و 130 تن بر نخواهیم گشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان