بازدید 25901

بازتاب وسیع ویدیوی دردناک درباره تصادف مرگبار در محور خرامه ـ شیراز +فیلم

سلسله اظهارنظر‌هایی که بی شک پایان ماجرا نیست و در روز‌های بعد ادامه خواهد یافت، هرچند هر اتفاقی رخ دهد، نخواهد توانست جای خالی دختری که چشم از جهان بسته را برای پدر داغداری که با تهیه یک ویدیو شروع کننده این موج واکنش‌ها بوده، بگیرد.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ 02 July 2019
تابناک اجتماعی -
در پی انتشار ویدیویی دردناک درباره برخی قصور‌های منجر به تصادفی مرگبار در حومه شیراز، شمار زیادی از مردم و جمعی از مسئولان به ماجرا واکنش نشان دادند.

به گزارش «تابناک»؛ ماجرا از این قرار است که طی تصادفی مرگبار در محور خرامه به شیراز، دختر جوانی جان می‌بازد و دو همراه وی نیز روانه بیمارستان می‌شوند. تصادفی خونین که با برخورد خودرو ۲۰۶ به مانع‌های گذاشته شده در مسیری که مسدود شده به وقوع پیوسته است.

رویدادی غمبار و ناراحت کننده که با ویدئویی که پر راننده متوفی تهیه کرده، بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی یافته و موجی از همدردی و انتقاد به عملکرد مسئولان از جمله پلیس راهور و اداره راهداری را به وجود آورده که شبکه‌های اجتماعی را در نوردیده است.
 

در این ویدیوی کوتاه و یک دقیقه ای، پدر غم دیده مسیر منتهی به محل رویداد را طی می‌کند و با بغض در گلو، شرح می‌دهد که علایم هشدار دهنده در خصوص بسته بودن مسیر دو طرفه و تبدیل راه به جاده دو طرفه و معمولی، ناکافی بوده است؛ آنقدر ناکافی که در روز هم فرار از برخورد با موانع بتنی و وقوع فاجعه ساده نیست، چه برسد به تاریکی شب که حادثه در آن زمان به وقوع پیوسته است.

این مرد در ادامه ویدیو و در حالی که صدایش از سر ناراحتی و غم یا شاید درماندگی به لرزه افتاده، از همگان می‌خواهد توضیحاتش را دست به دست کنند تا همگان دریابند که چه بلایی بر سر وی و دختر جوانمرگ شده اش آمده است. توصیه‌ای که بسیار کارگر افتاده و موجب شده بسیاری از ایرانیان در زمانی کوتاه دریابند در محور خرامه-شیراز چه گذشته است.

تکاپوی عظیمی در شبکه‌های اجتماعی که موجب شده سیل واکنش مسئولان به جریان افتد و حتی کار به ساخت ویدیو نیز کشیده شود. ویدیویی برای نشان دادن وجود تابلو‌های هشدار دهنده در طول این محور و نصب موانع سرعتکاه و ارائه توضیحاتی از این قبیل که تصادف رخ داده نتیجه رعایت نکردن سرعت مطمئنه و بی توجهی به تابلو‌ها و علایم هشداردهنده بوده است.
 
تعداد بازدید : 4649

اما این فیلم نتوانست بازنشر وسیع دردنامه پدر داغدار را متوقف کند که گویی برعکس عمل کرد و به همگان نشان داد این تصادف مرگبار نیمه پنهانی دارد که نیازمند بررسی دقیق و موشکافانه است؛ بررسی‌ که به تشکیل پرونده‌ای ویژه در این خصوص در استان شد تا حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس تأکید کند که اگر تخلف، سهل انگاری یا قصور شخص یا اشخاصی در این خصوص محرز شود، برخورد قاطع قانونی را به دنبال خواهد داشت.

پیرو این اظهار نظر بود که برخی رسانه‌ها منبع ویدیو را نامشخص خوانده و تلاش کردند کلیت ماجرا را زیر سؤال ببرند؛ غافل از آنکه نظر مردم و مسئولان چیز دیگری است. نظری که در دستور وزیر راه و شهرسازی هم تا حدودی متجلی بود که دستور پیگیری و تحقیق فوری برای صحت و سقم و بررسی جدی ابعاد رویداد و روشن شدن حقایق، همچنین برخورد با مقصران احتمالی در صورت صحت خبر را صادر کرد.

پس از این دستور بود که خبر رسید مدیرکل راهداری استان فارس در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها هرگونه قصوری را رد کرده و گفته: «حتی تابلو‌هایی با زمینه‌های فسفری برای مواقعی که حساسیت‌های آن منطقه بالاست، نصب شده بود و در سرتاسر مسیر‌های دو خطه این بزرگراه تابلو‌های سبقت ممنوع هم نصب شده است. در یک سال گذشته طبق اعلام پلیس راهور یک سانحه تصادف هم در این بزرگراه رخ نداده و طبق شواهد موجود این تصادف به دلیل ناایمن نبودن و نصب علایم نیست.»
 

جالب اینکه آقای مدیرکل در ادامه سخنانش از برگزاری جلسه در استانداری در این خصوص خبر داده تا مشخص شود که بررسی این رویداد در استانداری نیز در دستور کار قرار دارد؛ حادثه‌ای که زمانش رسیده بود اختلاف نظر مسئولان در خصوص آن علنی شود و این اتفاق با اظهار نظر سرهنگ عبدالهاشم دهقانی، رئیس پلیس راه شمالی استان فارس رخ داد که تأکید کرد، افزون بر تخطی راننده از سرعت مطمئنه، ضعف علائم هشدار دهنده در نقطه هدف هم در بروز این رویداد نقش داشته است.

موضوعی که مورد تأیید پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفت که تأکید کرد بعد از این تصادف مرگبار به تابلو‌های هشدار دهنده افزوده شده است. اقدامی که نشان می‌دهد این مسیر فاقد علائم هشدار دهنده به میزان کافی بوده و به عبارت ساده تر، قصوری آشکار در بروز حادثه جانی نقش ایفا کرده است. قصوری که از دید سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، می تواند شامل مجهز نبودن خودروی تولید داخل به ایربگ در ستون‌های بغل بر اساس استاندارد جهانی هم باشد.

سلسله اظهارنظر‌هایی که بی شک پایان ماجرا نیست و در روز‌های بعد ادامه خواهد یافت، هرچند هر اتفاقی رخ دهد، نخواهد توانست جای خالی دختری که چشم از جهان بسته را برای پدر داغداری که با تهیه یک ویدیو شروع کننده این موج واکنش‌ها بوده، بگیرد. پدری که شاید امیدوار بود تلاشش به نشان دادن قصور و تقصیراتی که جان شماری از هموطنان مان را در جاده‌ها می‌گیرد منجر شود و ظاهرا در مورد نقطه محل حادثه در محور خرامه به شیراز موفق شده، هرچند این نقاط بسیار پرشمارند و گره زدن رفع و رجوعشان به صدای بغض آلود پدران غیرممکن است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۹
شما مسیر شیراز کازرون را مسافرت کنید ببینید وضعیت تابلوها چگونه است مثلا تابلو خانه زنیان.تابلو را درست سر تقاطع گذاشته اند انگار خیابان داخل شهر است.درحلیکه باید از ۱۰۰ متر قبل حداقل تابلو بگذارند و چند بار تکرار کنند
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
چرا جاده شوشتر به اهواز یا شوشتر به دزفول رو نمیگید بعد ده سال صرف هزینه و کلی خسارت و دز...ی شب اصلا نمیشه تو این جاده رانندگی کرد من با بدبختی از شوشتر میرم اهواز هر لحظه میگفتم الان منحرف میشم از بس این جاده غیر استاندارد تاریک پر پیچ و خم چاله چوله پر مانع این همه طرمایه کجا میره؟ من از آزاد راه پل زال اومدم 20000عوارض دادم کجا هزینه میشه؟؟؟؟؟ ی
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
ضمن عرض تسلیت به خانواده ی داغدار جوان از دست رفته، بنده یک سال پیش قصد داشتم از آن مسیر به سمت مرودشت تردد کنم،پس از طی یک مسیر طولانی، نزدیک به رکن آباد یعنی آخر مسیر متوجه شدم که جاده بوسیله نیوجرسی مسدود شده و مجبور شدم علیرغم عجله در کار، مسیر طی شده را برگردم. اتفاقی نیفتاد ولی بی برنامگی مسولین و پیمانکار به عینه مشخص بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
جالبه طرف براي رفع مسئوليت از خود با شگردي بسيار بد اقدام به ضبط فيلم در شب كرده و تمام مسير را بر خلاف مقرارت راهنمايي و رانندگي با نور بالا حركت كرده تا تابلوهاي مسير پر رنگ تر ديده شود . همچنين از تاريكي شب و وجود خودروي نيروي انتظامي سو استفاده نموده تا بزرگترين اشتباه خود را بپوشاند و آن هم بستن پلكاني مسير است . در فيلم پدر متوفا كاملا مشخص است كه مسير به صورت دو پله بسته شده است و طبيعي است كه در شب وقتي راننده از پله اول عبور ميكند به خيال آنكه از مسير مسدود عبور كرده ، سرعت خود را افزايش ميدهد و در اين لحظه است كه به ديوار بتوني دوم (نيوجرسي) برخورد مي نمايد همان محلي كه حادثه رخ داده است . كمبود تابلو هاي هشدار دهنده ، عدم نصب چراغهاي خطر و هشدار در مسير و محل انسداد جاده ، پلكاني بستن مسير ، مورب نبستن مسير و....... از اشتباهات فاحش پيمانكار و يا عامل راهساز بوده است . اعلام سرعت بالا خودرو از جانب مقصران حادثه فقط دست آويزي جهت رفع مسئوليت مقصران حادثه است و به هيچ وجه در ايجاد حادثه تاثير نداشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
کیفیت جاده ها و به خصوص وجود تقاطع های هم سطح در برخی از جاده های ترانزیت استان خوزستان بسیار بدتر از این است و جان بسیاری از شهروندان خوزستانی را گرفته است. لیکن اگر چنین ویدئویی را یک خوزستانی گرفته بود تا الآن چند بار به مراکز امنیتی برده شده و
بازخواست شده بود. البته خودشیرینی برخی مسئولین خوزستانی نیز در این موارد نباید فراموش شود
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
مسولین یه فکری هم به جاده تبریز اهر( جاده معروف مرگ) بکنیدتابناک اگه ممکنه یه گزارشی از تعداد حوادث و مرگ و میر این جاده تهیه کنید
تو ایران همه چی تا به مرز فاجعه نرسه کسی کاری نمیکنه
پاسخ ها
محمد راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
دقیقا درسته حرفت
من میگم اینجا محل کمین پلیس راهوره "وگرنه تا بحال درستش کرده بود"
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
به فاجعه هم برسه هم جز شو آف كارى نمى كنند، مسئولان هم خوب هواى هم رو دارن،
ناشناس
| Thailand |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
پس از گذست از مرز فاجعه هم کاری نمی کنند مگر موقعی که فاجعه موقعیت مقامی را تهدید بکند یک نمونه از بیشماران آن فجایع آلودگی هوا در اهواز است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
دلسوز وجود نداره
با سلام این جاده ها برای موقعی بود که ایران خد اکثر دومیلیون اتوموبیل داشت نه خالا که بیش از ده میلیون اتوموبیل در جاده ها در خرکت است با اتوموبیل های غیر استاندارد داخلی
واقعا تاسف باره . محال است همچین چیزی در اروپا ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
تو دیگر ماهی نگیر غرب پرست. بالاخره یک نفر مقصره و مجازات میشه
متاسفانه اشتباه بزرگی رخ داده که منجر به مرگ دختر جوانی شده است کهاگر تابلوهای اخطار دهنده به اندازه کافی بود و اگر بجای بلوکهای سیمانی بزرگ از تعدادی بلوکهای پلاستیکی استفاده شده بود، حداقل این دختر امروز زنده بود. اگر ببینید بعد از بلوکها بیش از صد متر خیابان اسفالته هست که نهایتاً خودرو مقداری صدمه میدید و این پدر امروز داغدار دختر عزیزش نبود.
پاسخ ها
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
سمت ما یکی از جاده ها رو با بلوک پلاستیکی مسدود کرده بودن که متاسفانه همشون دزدیده شدن. فکر کنم خاک ریختن با لودر و یا همون بلوک سیمانی بهترین انتخابه
خود من سال گذشته کم مونده بود قربانی چنین مشکلی بشم . مسئول اون جاده هر کی بوده به علاوه سایر موارد مشابه باید محاکمه بشن از کار برکنار بشن و اگر کسی کشته شده باید به جرم قتل عمد محاکمه و قصاص بشن . چنین مواردی در کشور بسیاره اگه رسیدگی نشه متاسفانه هر روز جان مردم این کشور را خواهد گرفت
مسولین کنترل کنند که در لحظه حادثه حجاب دکتر خانم از فاصله شش متری بیرون ماشین ایرادی نداشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
الان چه ربطي داشت .اين مطلب يعني سواستفاده مطلق از عواطف جريجه دار شده مردم و انحراف در اصل مطالبه به حق يك پدر داغ دار و يك ملت. .
س ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
اون مسوولان نامسئول آدمایی شبیه خودت هستن و هیچ
درک درسته از موقعیت و جایگاه و وظیفه خود ندارن اونا هم مثل تو جای انتقاد و عمل رو نفهمیدن

بحث حجاب عفاف و حفظ حریم خانواده رو زمانی درک میکنی ک دو تا بچه صغیر شاهد طلاق پدر و مادر و از بین رفتن خانوادشون باشن
بحث ایمنی جاده رو موقع تصادفات
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
ربطش اینکه آن مسولی که هشتاد در صد فکرش
مشغول مسله حجاب است از اهمیت واقعی ایمنی غافل میشود. یعنی جای تقدم و تا خر جابجا شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
س-ج وقتی بی حجابی را عامل طلاق میداند باید یک نگاهی به آمار طلاق در مثلا تونس که مسلمان است و بانوانش اکثرا بی حجاب بیاندازد. یا در مالزی و حتی سوریه و عراق قبل از جنگ.یا بالاتر از آن در همین ایران خودمان قبل از انقلاب. فساد علتش عدم توزیع عادلانه ثروت که منجر به فقر فرهنگی و تبعیض اجتماعی و اشاعه فساد توسط همان ثروتمندان بی ریشه می گردد که با پول باد آورده طبقه مستضعف را تطمیع کرده وادار به انحراف از مسیر طبیعی زندگی میکند.
بلوک ها شب که قطعا دیده نمیشدن. زمینه فسفری باید جلوی بلوک ها کشیده بشه
بنده اصالتا اهل فارسم و سی سال است در تهران زندگی می کنم حقیقتا بی حال ترین مسولان کشوری مسولان فارس می باشند ...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
مسولین بی حال و ناکارامد داره اما مردمش خیلی باحال هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
عزیز این مسئولان بی حال رو از استانهای دیگه مثل اصفهان که نیاوردن. از خود مردم فارس انتخاب شدن
مقصر آمریکای جنایت کار است.
متاسفانه بی تدبیری مسئولبن زیاد است و مردم به شدت بی اعتمادند و کسی هم فکری نمی کند.
پاسخ ها
سینا
| Germany |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
چرا من یک فکر دارم. بیایید همینجوری احساساتی و بدون فکر رای بدیم
سینا
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
چرا من یک فکر دارم،بیایید همینجوری بدون فکر و احساساتی رای بدیم
مگه رای به نخبه عالم ندادید این دیگه تقصیر امریکاست یا اختیار نداری این درست کنی شیش سال هیچ کاری نکرد همه چی ناقص مونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
الان نمیدونم چه ربطی داره، واقعا بعضی ها مسخره اند، بیکار عالم!
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
کو نخبه؟نخبه کدومه؟
مرده متحرک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
شیش سال نه،سالهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اگر در این 6 سال 20 درصد زمان احمدی نژاد نفت می فروخت حق با شماست.
بنده ضمن تآسف فراوان تعجب میکنم که مردم هنور متوجه این حقیقت که گوش شنوا وجود ندارد نشده اند
پاسخ ها
س ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
شما بگو از ماست ک برماست
وقتی جو گیر میشی و اونجوری رای میدی باید ٨سال چنین مسئولانی رو ببینی ک هیچ چیز نمیشنون

ن اینطرفی هستم نه اونطرفی ولی دیگه وزرا و مدیران روحانی بسیار ناکارامدند ....

عاقلانه رای بدیم تا عاقل ببینیم
متاسفانه از این نواقص یا بهتر بگم بی عقلی ها در کشورمون زیاده. توی خیابان دانشگاه مشهد خود بنده یکبار نزدیک بود کشته بشم با موتور سیکلت. یک سمت که محل تردد اتومبیلهاست و سمت چپ هم نرده کشی کردند و محل تردد اتوبوسه. سر هر کوچه هم یک بریدگی بین نرده ها قرار دادند که هر کس خواست به سمت چپ بپیچه و بره توی کوچه و طبیعتا موقع پیچیدن شما به روبرو نگاه میکنید و صبر میکنید تا اتوبوس رد بشه و بعد شما رد بشید اما غافل از اینکه این محل تردد اتوبوسها دو طرفست و از پشت سر هم اتوبوس میاد ! کافیه یک لحظه فکر کنید تا متوجه بشید چقدر خطرناکه و چی میگم. موقع تصادف کسبه ی محل میگفتند اینجا دائما تصادف میشه و اونها هم میدونستند چقدر اشتباهه و باید یا بریدگی ها رو مسدود کنند و یا یک طرفه ش کنند که مردم رو نفرستند زیر چرخ اتوبوس ولی کو گوش شنوا.
هیچ اشکالی نداره ، بجاش آقازاده‌ها در اروپا با امنیت کامل زندگی می کنند ، اونجا وجب به وجب علائم هشدار دهنده می گذارن .
بجاش برای مردم مظلوم عراق و... جاده‌های امن با آخرین استانداردهای جهان جاده می سازیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
هی! نکنه بجای من داری این کامنت ها را می نویسی ! ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
عادت کرده اید حرف های مفت بزنید! یکی از اون جاده های امن و با استاندارد جهانی را که ایران در عراق ساخته است نام ببر
س ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
مگه همین شماها نبودید ک بهشون رای دادید و اینهارو اوردید سرکار
مگه مجلس شما نبود ک اونها رو وزیر کرد در صورتی ک میدیدید بچهاشون اونور آب هست
وای بر شما ک مملکت رو خراب کردید و غر هم میزنید...
داماد ما تو یک جاده بالای شیراز بدون نور کافی و ... جان خودش یکماه قبل عید امسال از دست داد. واقعا اونایی که لهله میزنن و دروغ میگن برای رای آوردن پست گرفتن و ... فکر مسئولیتی که دارن هم میکنن. بدونن که فردا باید جواب خون این قربانیان را بدهند و حلال نمیشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
به گمانم فردایی در کار نباشد. زیرا کسانی که بار مسولیت امت را به دوش گرفته اند نیز باکی از مصایب مردم ندارند.
شعار اصلی انقلاب: اول تعهد، بعد تخصص
خون در ازای خون
فقط اعدام
گردن نماینده وفرماندار وبخش دار و راه دار ومسئولان مربو طه همان جا بزنید تا بقیه عبرت بگیرند کارشان را درست انجام بدهند.وصد البته بودجه مربوطه هپلی هپو نشه..........
با اظهار همدردی با خانواده متوفی و مصدومین . بنظرم مقصر اول سازنده سواری همزمان وزارت و پلیس راهور یعنی اول و دوم ندارد هر سه همزملن مقصر بروز این حادثه بودتد و نباید از کم تجربگی راننده نیز گذشت . گواهی نامه ای در یک اطاق امتحان گرفته و داده می شود نتیجه می شود این . گواهی نامه ها مخصوص راندن ماشین در روز و داخل شهر هست رانندگی در جاده خیلی شرایط ویژه می خواهد. اما نکته دیگر بارها توصیه می شود در هنگام رانندگی با راننده صحبت نکنید و با موبایل حرف نزنید . هر ۴ مورد با هم مقصر این حادثه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
ببخشید نیوجرسی تو تاریکی سر راهت سبز میشه بدون هیچ علامت هشداری به گواهی نامه چه ربطی داره
آری اینجا ایران است!!!
یک بار ماموریت اداری داشتم از ان مسیر عبور کردم جاده قدیمی داشت که در حال تبدیل شدن به اتوبان بود بسیار جاده بدی بود خدا رو شکر که من با راننده ادا ه رفته بودم ان هم در روز روشن ولی بسیار گیج کننده بود تکه تکه جاده بلوک های سیمانی وسط جاده قرار گرفته بود که واقعان حادثه خیز بودن
خاک عالم اگر تو هر کشور دیگه ای بود مسئول رابه ثولابه مکشیدن. اینم مثل باقی کارشون ماست مالی میشه. با خبرهای از نوع بی عفتی و بی حجابی در فلان جا و فلان کس پرش مکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
عزیزم،سلابه نه ثولابه
سلابه کلمه ای فارسی با گویش تهرانی است وبه معنای قلابی است که گوشت را به آن آویزان می کنند.صلابه نیزبه معنای صلیب است
یکی نیس بگه چرا بعد این همه سال این جاده افتتاح نمیشه تا مردم راحت بشن؟
متاسفانه بخاطر بحث سیاسی و منطقه ای مانع افتتاح جاده خوبه شیراز-خرامه-نیریز میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
دوره تمام کردن و ساختن جاده ها شش سالی هست که تموم شده... الان فقط و فقط آقازاده ها و سلبریتی ها...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
عزیز جان ثللابح درستتره
معنیش مهم نیست حتی اگه املاش هم غلط باشه
مهم اینه که هرکسی باید بتونه حرف بزنه حتی اگه چرند باشه
ضمنا" خودت چرند میگی
بلوک سیمانی برای چی گذاشتن خوب خاک بریزید که اگه کسی زد توش لااقل ماشین پرس نشه توی خاک چند تا تابلو شب نما بزارید
وقتی... تصمیم می گیرند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
دقيقا" درست مي فرماييد.در كشورهاي ي كه بيشتر تعقل مي كنند به جاي بلوك سيماني بلوكهاي توخالي و يا بشكه هاي پلاستيكي پر از آب مي گذارند كه حتي در صورتي كه با علايم هشدار دهنده اگر راننده گيج و مست بود و برخورد كرد خسارت جاني به حداقل برسد.
جناب تابناک از شما بعیده که نتونی انتقادهای مردمی را بارتاب بدی. چرا نطر قبلی بنده را تو سایت نذاشتی. عزیزم تمام راه های ایران این شکلیه !!!!!!!! مدیران وزارت عریض وطویل راه و مسکن و شهرسازی و روستاسازی و زمین شهری و قس علیهذا ، فقط وفقط به فکر..... حقوق های نجومی اند.
پنج کیلومتر مانده به شهر دشت ارژن فارس از مسیر بوشهر به شیراز نیز بر اسر سهل انگاری و بیشتر بیسوادی سازندگان آن جاده، پیچهای متعدد سی درجه ای و بدتر از آن وارونگی شیب جاده به سمت بسمت پرتگاه ساخته شده که حتی با سرعت بیست کیلومتر نیز خودروهای متعددی راتاکنون به بیرون از جاده پرت نموده و تاکنون بیش از دو سه هزار نفر کشته وزخمی شده اند و هیچ کسی هم پاسخکوی ای نقطه مرگبار نمی کند! "
حرف آخر و اساسی را اون دوستمون چند تا نظر بالاتر زد که گفت ناکارامد ترین و بی حال ترین مسوولین کشوری در فارس حضور دارند در همه جایگاه ها و پست ها کاش فارسی ها قدری از تهرانی ها و اصفهانی ها و کرمانی ها برای آبادی و عمران شهرشان یاد می گرفتند و اندکی به فکر همشهریان خود بودند افسوس و صد افسوس که اینگونه نیست و مسولین این استان پس از مدتی حضور در پست هایشان از نمایندگی مجلس گرفته تا ... و بدست آوردن امکانات لازم برای زندگی در پایتخت عطای شهر و دیار خود را به لقایش بخشیده و به بالای شهر تهران یا خارج از کشور کوچ می کنند می گویید نه اندکی تحقیق کنید که مسولین و روسای این شهر و دیار آیا به جز تعداد اندکی که در استان مانده اند بقیه شان در کجا زندگی می کنند اینان تنها چیزی که برایشان مهم نیست آسایش و رفاه مردم شهر و دیارشان است. همین دو هفته پیش بود که دیدید که با آبروی یکی از چند افتخار ایران و و فارس سعدی چه کردند ...بگذریم خدا به پدر این دختر صبر بدهد . این پدر بداند که همه مردم ایران در غم از دست دادن دخترشان سهیم و شریک اند ...
جاده غیر استاندار... (بلوک سیمانی طوری گذاشتن که انگار میخاستن از یه مکان مهم در برابر حملات تروریستی حفاظت کنن)
مسئولین ناکارامد
کارگران و پیمانکاران کارنابلد
راننده کم تجربه( راننده احتمالا سرعت غیر مجاز داشته و یا عدم توجه کافی به مسیر روبرو... وگرنه میتونسته طوری کنترل کنه که حداقل کسی فوت نکنه )....
خودرو نا امن (تازه 206 جزو ماشین های محکم ساخت داخل هست ).
خداوند به خانواده ایشان صبر دهد
جان مردم پشیزی ارزش ندارد.
به نظر میرسد که از نظر برخی ا!!! ارزش ها چیزهای دیگریست که دیگر هیچ علاقه ای برای شنیدن و تحمل کردن آن به اصطلاح ارزش ها در جامعه وجود ندارد.
وضعیت راها و جادهای غرب کشور خیلی خراب است مردم به دادمان برسین از دست این مسولین ناکارامد اداره راه
اگریک بارسرانسان کلاه گذاشتن مقصرنیست ولی اگه باردوم سرت کلاه گذاشتن توخودت مقصری .
وقتی برای خودروهای بی کیفیت داخلی سر و دست می شکنن، نتیجه اش میشه همین. خودروهای داخلی بی کیفیت و مردم صف کشیده برای خرید آن!!!!!!!!!!!!!!
هر مسئول بی لیاقتی باید برکنار بشه . خون و جون مردم با ارزش و مهمه.
لطفا دادستان به موضوع رسیدگی کنند و با کسانی که شایسته بودن در جایگاهشون رو ندارن برخورد کنن.
جان و مال مردم نباید بازیچه افرادی باشه که الفبای کارشون رو بلد نیستن
موانع ترافیکی ازبشکه های آب تا موانع پلاستیکی واسفنجی درهمه دنیارایج ودرکشورخودمون هم هم تولیدوهم واردمیشه اونموقع این ها اومدن بلوک سیمانی گذاشتند.
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
عزیزان اینها دوتا تابلو شب نما که هشدار بده نگذاشتند شما از مانع پلاستیکی صحبت می کنید انها قبل از شروع کار باید تابلو نصب می کردند خدا به خانواده انها صبر بدهد
در کشورهای اروپایی و امریکایی وقتی جاده ای در دست تعمییر است یا به هر دلسلس مسدود است از چند کیلومتر جلوتر از چراغ های هشدار دهنده استفاده می کنند و همچنین به نزدیکی محل انسداد هم که میرسیم به جای بتن از استند های چوبی که سرشان چراغ هست استفاده میشه که تغریبا اشتباه راننده را به صفر میرسونه.قابل توجه مسئولان همیشه خواب ما.
نمونه این کار رو من هم سه سال پیش توی جاده تیران به خوزستان بعد از نجف آباد دیدم. شب با بلوک سیمانی بدون هیچ علامتی جاده رو مسدود کرده بودند البته جاده که نه ، اتوبان دو بانده با سرع مجاز 110 کیلومتر در ساعت رو . شنیدم که شبهای گذشته مشابه همین اتفاق برای کسی افتاده و با سرعت بالا به بلوک سیمانی زده و کشته شده .
وای بر اون کسی که ویدئو دوم رو گذاشته و کاملا به ناحق حرف میزنه. آخه در این شرایط خاص و ویژه و بحرانی نباید یه چراغ چشمک زن گذاشته بشه!!!!! فقط چندتا تابلو محدودیت سرعت که در شرایط عادی نصب شده و مربوط به مسدود شدن جاده نیست....
جان مردم بی ارزش ترین چیز شده
اصولا جان آدم برای این مسئولین ذره ای ارزش نداره.اینم مثل موضوعات قبلی فراموش میشه و آخرشم میشه سرعت زیاد و خواب آلودگی راننده و پرونده تمام
ضمن تشکر از تابناک ، متاسفانه این خبرها و بعد هم بیان نظرات اعتراضی مردم در پی اینگونه خبرها فقط بعنوان سوپاپی برای تخلیه فشار روحی به مردم عمل می کند و بسیار بعید است که به یک عمل یا عکس العمل درست در مسئولین ختم شود . مطمئناً الآن هر یک از مقصرین از پیمانکار گرفته تا ناظرین کار و راهداری و پلیس راه و ... بجای اینکه به فکر جلوگیری از موارد مشابه باشند ، به فکر این هستند که چطور از زیر بار مسئولیت این حادثه شانه خالی کنند . و چون این مسئولین هم توی این اداره و اون اداره و سیستم قضایی کس و کار زیاد دارند این حادثه هم به جای درستی ختم نخواهد شد و همچنان در بر روی همان پاشنه خواهد چرخید
توی جاده شوشتر به دزفول یه جاهایی هست که بدون اینکه اطلاع پیدا کنی یه دفعه اتوبان تبدیل به جاده دو طرفه میشه . همین موضوع هم تا حالا منجر به چند حادثه و دادن کشته شده است . من خودم تا حالا چند بار فکر می کردم توی اتوبان دارم رانندگی میکنم ولی یهویی دیدم که داره از روبروم ماشین میاد و با کنترل ماشین ختم به خیر شده است . ممکنه مسئولین مسئولیت ناپذیر بگویند تابلوی دو طرفه نصب کرده اند در حالیکه به دلایل متعدد ممکن است بسیاری از رانندگان یک عدد تابلو را نبینند .
ميريم موكب ميزنيم كربلا

اي قوم به حج رفته كجاييد كجاييد .معشوق همينجاست بياييد بياييد

به خدا حج همينجاست همين مردم هستن به خدا كه اربعين مردم هستن خود امام حسين (ع) هم اگه بود ميگفت بايد براي مردم كاركنيد
اصلا تابلو ها کافی بودن که نبوده و مشخصا بعد از بروز خادثه سرعتگیر و تابلو ها نصب شدن ایا انقطاع یک مسیر به این شکل است یا از فاصله حد اقل 100 متر با شیب ملایم با همین بلوکها مسیر را تغییر میدهند ان هم با نصب شیرنگ و علایم هشدار بر روی تک تک نیوجرسی ها . نحوه قطع حجاده با توجه به انچه در کلیپها دیده میشه ما را به یاد انتهای خطوط راه اهن می ندازه که قطارهای فراری به انها برخورد می کنند . ای بابا خدا به اون خونواده صبر بده
اگر از پول برقش حیفتون میاد و چراغ نمیزارید حداقل یه مقدار رنگ شب نما بزنید به اون بلوکای سیمانی.تازه اگر چندتا میله لاستیکی به جای اون بلوکا میزاشتن این مشکل پیش نمیومد.البته راننده ها هم مقصرن چون وقتی تابلو محدودیت سرعت هست چرا سرعت رو کاهش نمیدن به خدا کسی اخر جاده نیست بهتون بابت سرعت بالا و مهارت رانندگی جایزه بده
بعضی از این مسئولین اینقدر ناکارامد تشریف دارند که حاضرن اعلام کنند دخترجوان موادمخدر توهم زا مصرف کرده تا خودشون رو بی تقصیر جلوه بدهند
مسئولا خابن
این بی تدبیری و سو مدیریت مدیران ما در همه زمینه ها میشه دید سالهاس که میبینیم
مگه منطقه نظامیه که با بلوک سیمانی مسدود شده خوب یه نوار پلاستیکی یا چند تا بشکه دارای شب نما میزاشتین عقل کل ها ... کسی که جاده رو با بلوک سیمانی مسدود کرده مقصر هست
پاسخ ها
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
بلوک سیمانی نزارن ... و با نوار مسدود کنن فردا میای میبینی اون جاده متروکه شده محل ارک ماشین های سرقتی و محل کشف جسد و محل زایمان سقط جنین و سیخ و سنگ و پایپ......تو شهر خودمون بلوک سیمانی نداشتن نوار کشیدن این اتفاقا افتاد
البته این جاده ای که پدر مرحومه فیلم گرفته نسبت به باقی جاده ها خیلی مجهزه تره و کلی تابلو و علائم داره .اگه راننده خواب آلوده نباشه و حواسش به جاده باشه احتمال تصادف با اون مانع تقریبا صفر هست.
کاملا تبلو هشدار مانع و هشدار سرعت سقف سرعت مجاز و ... در فیلم اول قابل مشاهده هست.
از وضعیت ماشین هم مشخصه که سرعتش خیلی زیاده بوده و راننده خیلی جوان بوده و احتمال زیاد دستفرمون خوبی هم نداشته.
.
.
.
بیایید احساساتی بشیم و همه تقصیر ها رو بندازیم گردن دیگران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
ان شا اله نسیب سما و خانواده محترم هم میشود
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اینکه سرعت ماشین بالا بوده شکی نیست ولی خداییش جاده هم خفن مسدود شده حالا اگر فوت نمی کردند و قطع نخاع می شدند شما راضی می شدی البته از خانواده مرحوم عذرخواهی میکنم خدا صبر بدهد
وای به این دولت
جالبه که روی بلوک های سیمانی هم به خط خوش نوشتند: راه بسته !!!!!!
آقای سیاهپور چند سال است که مدیر هستند ؟ چرا قانون بازنشستگی شامل کسی که حدود ۲۰ سال مدیر کل است نمیشود ؟ عذر و بهانه وجو ندارد بر پیمانکاران راهسازی نظارت کافی وجو ندارد
بسیجی وار میتوان مشگلات را حل کرد
یکی از دوستان من هم 4 سال پیش در جاده دلیجان به قم این اتفاق برایش افتاد و خودش به همراه خانمش از دنیا رفتند . آن زمان از پدر او امضا گرفتند که مقصر پسرش بوده و حق شکایت ندارد . جالب اینجاست که بعد از او در همان نقطه باز هم عده ای جانشان را از دست دادند و آنطور که شنیدیم با دخالت و اعتراضات مردمی مشکل جاده رفع شد ..
با عرض تسليت خدمت خانواده محترم ، در ايران امروز ما مديريت كه نيست، نظارت هم كلا نبوده، امكانات هم در حد زمان قل قل ميرزا موجوده، ميگن تحريميم! قبول! در اصولي كار كردن هم تحريميم؟ در دقيق كار كردن و لاپوشاني نكردن اموراتهم تحريميم؟
تو اتوبان که سرعت مجاز ان ۱۲۰ کیلومتر است حرکت میکنی در بعضی جاهای ان انقدر ناهمواری است که کنترل فرمان از دست راننده خارج میشود و در بعضی از جاده ها بی حساب سرعتکاه هایی گذاشتن که نه رنگ دارد و نه تابلو اگر با سرعت بالای ۸۰ کیلومتر از ان رد بشی ماشین از وسط دوتا میشود چرا برای اینگونه دست اندازها شیب و ارتفاع استانداردی تعریف نشده و هر کجا یک جور دست انداز میزنن که پدر جلو بندی خودروها را در میاورد
این جاده تنها نیست نیمه جنوبی ایران‌تمام همین وضعیت رو‌دارد و استان فارس نهایت عدم‌رسیدگی و کمبود امکانات هست در کل استان یک متر بزرگراه وجود ندارد جاده های قدیمی که بزور بعضی از انها دو طرفه شده نمونه ش همین جاده نه تنها در این قسمت که تصادف شده بلکه کمی پایین تر از ان به سمت خرامه در قسمتی اگر به جاده اشنایی نداشته باشید ناگهان سر از لاین روبرو در می اورید بگذریم که وسط جاده بین شهری سرعت گیر ان هم به صورت غیر استاندارد ایجاد شده
همش کاره کا تارمپه
اقای رئیس جمهور وزیر راه وشهر سازی چرا جواب نمیدید ؟؟؟؟؟؟ایا جوابی دارید ایا اینم براثر تحریم امریکاست ؟؟؟
این مسیر اصلا ایمن نیست . خبرنگارتان را برای بازدید بفرستید
این فقط مشکل اینجا نیست در سراسر جاده های ایران می تواند از این قبیل حوادث رخ دهد . در هفته گذشته ور مسیر خلخال به اردبیل همین اتفاق نزدیک بکد برای من بیافتد اما تقدیر این بود که از زاویه دیگر نور بالای خودرودیگر بتابد و من بتوانم از صحنه بگریزم - یعنی چیزی که ور جاده ها دیده نمی شود امنیت و کیفیت جاده هاست و چیزی که مهم نیست ( از نگاه مسئولان) جان مسافرین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار