بازدید 5692
۵
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران رکورد زد/ عبور شاخص از سقف تاریخی ۲۴۲ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه سوم تیرماه ۹۸، با افزایش ۵۱۰۸ واحدی معادل ۲.۱۵ درصد به رقم ۲۴۲ هزار و ۵۶۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۳۵۷۳ واحدی معادل ۱.۵۳ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 24 June 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه سوم تیرماه ۹۸، با افزایش ۵۱۰۸ واحدی معادل ۲.۱۵ درصد به رقم ۲۴۲ هزار و ۵۶۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۳۵۷۳ واحدی معادل ۱.۵۳ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته و همچنین تابستان ۹۸، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۴۴۲ واحدی معادل ۲.۱۵ درصد به رقم ۶۸ هزار و ۵۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۶۹ واحدی معادل ۲.۲۵ درصد، عدد ۵۷ هزار و ۷۱۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۶۷ واحدی معادل ۲.۲۵ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۴۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۶۱ واحد افزایش معادل ۲.۲۳ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۳ هزار و ۴۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۰۸۴ واحد افزایش معادل ۲.۳۱ درصد به رقم ۱۸۱ هزار و ۱۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۷۰۱ واحد افزایش معادل ۱.۸۸ درصد همراه بود و عدد ۴۷۱ هزار و ۶۷۲ واحد را به نمایش گذاشت.   
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی جم پیلن متعلق به پلی پروپیلن جم - جم پیلن با ۴۳۲ واحد بیشترین نقش را در جهش شاخص کل داشت. پس از آن، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۸۲ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۷۹ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۳۴۲ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۰۰ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۹۸ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۶۰ واحد و نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۵۱ واحد افزایش، بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی شیران متعلق به س. صنایع‌شیمیایی‌ایران با ۴۰ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۱ واحد، نماد پرداخت متعلق به به پرداخت ملت و نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۲۰ واحد و همچنین نماد برکت متعلق به گروه دارویی برکت با ۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۱ هزار و ۸۸۵ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
شرکت های کاملا انحصاری و مافیایی و دولتی و نهادی.
پارسال هر چه دلار گران میشد بالطبع ان سهام پتروشیمی ها هم بالا میرفت ارزشش و خود به خوددارزش شاخص بورس هم میرفت بالا.
الان چه اتفاقی افتاده که با تحریم پتروشیمی ها این قدر بورس هر روز بالا میرود و با تحریم های سخت که نفت را در بورس نفت هم نمی خرن ولی سهام های دیگر روش میرود؟؟؟؟؟
سازمانی کنترلی و بازرسی برای عددسازی های سازمان بورس وارد شود و گرنه سرمایه های فراوانی بعد از ترکیدن بالن بورس به فنا خواهد رفت.
در دوران برجام بورس این قدر رشد نمی کرد که الان دارد رشد میکند.
احتمالا چند تا تحریم دیگر روی ما اعمال شود خود سازمان بورس از افزایش شاخص منفجر میشود!!!!!!
همه شاخص های اقتصادی مخصوصا رشد اقتصادی منفی ۵ شده ان وقت بورس رشد کرده و این نشان میدهد یک جای کار میلنگد.
رشدبورس هم مثل نرخ بیکاری وتورم ورشداقتصادی ساختگی است چرادرشرایطی که هرروزشاهدتحریمهای جدیدهستیم شاهدرکوردزنی بورس باشیم؟!!!
امروزتحریمهای جدیداعمال شدفردابورس رکورد دیگری خواهدزد !!!
با این اخبار سرمایه ملت رو به باد ندین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار