بازدید 5325
۵
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش بیش از ۳۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه دوم تیرماه ۹۸، با افزایش ۳۵۷۳ واحدی معادل ۱.۵۳ درصد به رقم ۲۳۷ هزار و ۴۵۹ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته در شروع فصل جدید، شاهد افت ۹۹۳ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۹۰۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 23 June 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه دوم تیرماه ۹۸، با افزایش ۳۵۷۳ واحدی معادل ۱.۵۳ درصد به رقم ۲۳۷ هزار و ۴۵۹ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته در شروع فصل جدید، شاهد افت ۹۹۳ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته و همچنین تابستان ۹۸، بر خلاف روز‌های قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۱۰ واحدی معادل ۱.۵۳ درصد به رقم ۶۷ هزار و ۱۴۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۰۸ واحدی معادل ۲ درصد، عدد ۵۶ هزار و ۴۴۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۵۷ واحدی معادل ۲ درصد به رقم ۳۸ هزار و ۵۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۰۱۸ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۷ هزار و ۴۶۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۵۹ واحد افزایش معادل ۱.۶۴ درصد به رقم ۱۷۷ هزار و ۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۸۱ واحد افزایش معادل ۱.۳۳ درصد همراه بود و عدد ۴۶۲ هزار و ۹۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.  
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۳۷ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۲۵ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۲۳ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۱۱۳ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران و نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۰۹ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک و نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۱۰۷ واحد و همچنین نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۹۹ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی جم متعلق به پتروشیمی جم با ۵۵ واحد، نماد وخاور متعلق به بانک خاورمیانه و نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۱۲ واحد، نماد شنفت متعلق به نفت پارس با ۱۰ واحد و نماد ددام متعلق به داروسازی زاگرس فارمد پارس با ۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۹۲۱.۲ میلیارد تومان بود که از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیون و ۶۷۷ هزار برگه سهم طی ۶۵۹ هزار و ۶۰۳ نوبت معاملاتی ناشی شد.
 
روز شنبه ارزش معاملات خرد کاهش ۲۴ درصدی را نسبت به روز معاملاتی قبلی نشان داد و امروز نیز شاهد کاهش مشارکت سهامداران خرد بودیم، امری که برخی آن را مربوط به سامانه ریسک معاملات می‌دانند، ولی برخی مدیران و فعالان بورس این موضوع را رد کرده و درست نمی‌دانند.
 
شاخص گروه زراعت با رشد ۲۰۹۹ واحدی معادل ۴.۹۹ درصد، شاخص گروه محصولات چوبی با رشد ۹۸۵۱ واحدی معادل ۴.۱۵ درصد، شاخص گروه محصولات فلزی با رشد ۲۰۹۵ واحدی معادل ۴.۱۵ درصد، شاخص دستگاه‌های برقی با رشد ۳۸۱۴۵ واحدی معادل ۳.۹۳ درصد و شاخص سایذر معادن با ۱۰۶۸ واحد معادل ۳.۷۹ درصد و شاخص حمل و نقل با ۲۱۲ واحد معادل ۳.۷۳ درصد و شاخص کانی‌های غیر فلزی نیز امروز با رشد ۲۶۶ واحدی معادل ۳.۴۰ درصد مواجه شدند.
 
بهرحال، امروز شاهد عرضه اولیه سیمرغ به عنوان پانصدو بیست و هشتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش کشاورزی، شکار و فعالیت‌های خدماتی وابسته، گروه پرورش حیوانات و طبقه نگهداری سایر حیوانات، تولید محصولات حیوانی طبقه بندی نشده در جای دیگر در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد سیمرغ به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت بودیم و براین اساس هر سهم سیمرغ به قیمت ۵۱۰۰ ریال کشف قیمت و به هر کد نیز ۳۰۳ برگه سهم تعلق گرفت.
 
در روزی که شاخص‌های اصلی بورس پس از چند روز روند صعودی را مجددا در پیش گرفتند، نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو (خودرو)، کشت و صنعت چین چین (غچین)، شکرشاهرود (قشکر)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، داروسازی اکسیر (دلر) و سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه بودند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، لنت ترمزایران (خلنت)، بیسکویت گرجی (غگرجی)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، گروه دارویی برکت (برکت) و بهنوش ایران (غبهنوش) با بیشترین صفوف فروش و عرضه مواجه شدند.
 
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نوش مازندران (غنوش) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، سایپا آذین (خاذین) جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی- عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، پارس سویچ (بسویچ) جهت تشکیل جلسه هیئت مدیره به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه واسپاری ملت (ولملت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سرمایه‌گذاری‌بوعلی (وبوعلی ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف خواهند شد.
 
در مقابل نماد معاملاتی شرکت تامین سرمایه امید (امید) پس از برگزاری جلسه هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت، سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. با محدودیت نوسان قیمت، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) پس از برگزاری جلسه هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت، پتروشیمی خراسان (خراسان)، سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت، صنایع ریخته گری ایران (خریخت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بدون محدودیت نوسان قیمت، شرکت گروه دارویی برکت (برکت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. و حق تقدم شرکت گروه دارویی برکت (برکتح) با توجه به بازگشایی نماد اصلی با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
پدیده ای که این روزها سهامداران حقیقی و کوچک بورس با آن مواجه اند پدیده شاخص سازی سازمان بورس است. برنده این بازار بنظرم حقوقی های کاربلدکه سرمایه سهامداران کوچک را می بلعند.
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
جناب ناشناس تو که پول کامنت هایت را نقد می گیری، یادش بخیر چه وله وله انداختی فکرش را بکن دستمال کاغذی پوشک و... کمیاب شود، اونم در ایران نه در جیبوتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
حتما سهام هاتو فروختی که ناراحتی از بالا رفتن بورس!؟ دلار هم که داره میاد پایین، خب ناراحتی داره؟! بورس تنها جاییکه هنوز رشد نکرده، بقیه بازارها اشباع شده
رمز موفقیت در بورس در قیمت مناسب خرید کنید و صبر کنید
عددسازی تابلو وعیان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس