بازدید 11677
۲
واکنش‌ها به همراهی امارات با آمریکا در فرستادن پهپاد جاسوسی

ایران را با افغانستان اشتباه گرفته‌اید؟

کد خبر: ۹۰۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 23 June 2019

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که «قاطعا در مقابل هر گونه تجاوز ایستادگی می‌کنیم» گفت: ما اجازه تجاوز به حریمان را نمی‌دهیم. این منطق ما است از این به بعد هم ضمن ادامه رویه خود از نظر حقوقی باید از آمریکا به دلیل تجاوز به حریمان در سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، کمال دهقانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه گفت: این حادثه از بعد نظامی نشان‌دهنده قدرت بازدارندگی بالای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه و ارتش است که از آب‌های سرزمینی کشور و حریم هوایی و مرزهای زمینی به خوبی محافظت می‌کنند، قطعاً مرزهای کشورمان خط قرمز است و هیچ کس نمی‌تواند آن را مورد تجاوز قرار داد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط خوب با این کشورهای منطقه است اما آنها از بعد از اتفاقات سوریه در راه غلط افتاده و از داعش حمایت کردند امروز هم از بمباران مردم یمن حمایت می‌کنند. وضعیت امارات به گونه‌ای است که کشورش را در اختیار نیروهای مسلح آمریکا قرار داده تا علیه کشورهای دیگر استفاده کند. انگار که شریک تجاوز شده است از آن سو همزمان هم اظهارات خصمانه‌ای علیه ایران مطرح می‌کند اینها همه نشان از سیاست اشتباه آمریکا در منطقه بوده که تنها تاخت و تاز و جنگ را دنبال کرده و متأسفانه برخی کشورهای عربی و اسلامی این رویه را دنبال می‌کنند که مردمانشان مخالف هستند.

دهقانی افزود: ما براساس منطق خود اجازه تجاوز به حریمان را نمی‌دهیم و با همین رویکرد باید از آمریکا به دلیل ورود پهپادش به حریم ما در سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کنیم و درباره امارات هم باید عالی‌ترین مقام رسمی این کشور فرا خوانده و اخطار داده شود که دست از خشونت بردارند، اکنون تنها بحث ایجاد تنش در منطقه نیست ترامپ جنگ اقتصادی را در منطقه راه انداخته که خلاف توافقات بین المللی و نقض پیمان‌ها است کما اینکه نتیجه‌ای جز شکست را در پی نخواهد داشت.

حقیقت‌پور: حق ماست که تعرض پهپاد آمریکا به حریم کشورمان را در مجامع بین‌المللی پیگیری کنیم

همچنین میزان نوشت:

منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس نیز در گفتگویی با اشاره به رهگیری و سرنگونی پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا در محدوده آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا، دارای آثار مثبت سیاسی امنیتی فراوان برای جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در منطقه خواهد بود، یکی از ابعاد مثبت اقدام اخیر نیروی هوافضای سپاه در سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی این است که آمریکایی‌ها از این به بعد حساب کار خودشان را خواهند کرد و ایران را با افغانستان اشتباه نخواهند گرفت.

حقیقت‌پور گفت: حق طبیعی جمهوری اسلامی ایران است که تعرض پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان را در مجامع حقوقی بین‌المللی با جدیت پیگیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲
بدون توهین هم میتوان حرف زد
لطفا برای اینکه خومون رو بزرگ کنیم کشور دیگه ای رو سعی نکنیک تحقیر کنیم
اقای نماینده مجلس این چه جور حرف زدنه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان