بازدید 8957

گزافه‌گویی پمپئو درخصوص پیوستن ایران به پالرمو

کد خبر: ۹۰۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷ 22 June 2019

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با تکرار اتهام های نخ نما درباره کمک مالی ایران به حزب الله لبنان و حماس، گفت که تهران باید کنوانسیون های پالرمو و CFT را تصویب کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه دخالت‌هایش در امور داخلی دیگر کشورها، ساعتی پس از انتشار گزارش سالانه موسوم به آزادی‌های مذهبی و بی توجهی به سرکوب پیروان دیگر مذاهب و ادیان ازسوی سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای در ارتباط با بیانیه پایانی نشست گروه ویژه اقدام مالی (FATF) درباره ایران منتشر کرد.

گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه عصر جمعه خود با تقدیر از اقدام های صورت گرفته ازسوی ایران در اصلاح قوانین مالی و بانکی خود، ضمن تمدید تعلیق اقدام های تقابلی درباره تهران، خواستار تکمیل این اصلاحات و تصویب قوانین مربوطه شد.

اما پمپئو با تحریف این بیانیه، آن را واکنشی به «عدم موفقیت خودخواسته ایران به کاستی‌های سیستماتیک در پولشویی و تامین مالی تروریسم» خواند و افزود: ایران به صورت معمول به دنبال فریب و پنهانکاری برای تامین مالی اقدام های غیرقانونی خود است که تهدیدکننده یکپارچگی و امنیت نظامی مالی بین المللی است.

این ادعا وزیر امور خارجه آمریکا در حالی است که کشورش با خروج غیرقانونی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال گذشته و بازگرداندن تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران برخلاف قوانین بین المللی و در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، در نظام مالی جهان اختلال ایجاد کرده و کشورهایی را که قصد تجارت مشروع با ایران دارند، با مشکلات بزرگ مواجه کرده است.

تهدید آمریکا علیه نظام مالی جهانی پس از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از برجام به قدری علنی شد که آلمان، انگلیس و فرانسه به عنوان متحدان اروپایی واشنگتن که طرف های این توافق نیز هستند، به فکر ایجاد سازوکار مالی مستقل از نظام مالی ایالات متحده افتادند تا بتوانند مستقلانه به تجارت با دیگر کشورها بپردازند.

پمپئو همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را متهم به مشارکت در طرح های مالی غیرقانونی کرد و مدعی شد حمایت مالی از حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین (حماس) از جمله فعالیت های مالی غیرقانونی است.

وی همچنین ادعای واهی خود مبنی بر «لزوم رفتار همچون یک کشور عادی از سوی ایران» را به عنوان خواسته جامعه بین المللی جا زد؛ این در حالی است که واشنگتن با خروج از برجام حتی هم پیمانان خود را شرمنده کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین خواستار تصویب کنوانسیون های پالرمو و تامین مالی تروریسم ازسوی ایران شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار