بازدید 13604
آخرین تحولات خاورمیانه؛

نامگذاری شهرکی در جولان به نام بلندی‌های ترامپ/دیدار هیأت بلندپایه جنبش «حماس» با وزیر اطلاعات ایران/اعلام مشارکت رسمی اسرائیل در کنفرانس بحرین/درخواست ترکیه از ایران و روسیه در مورد ارتش سوریه

دیدار هیأت بلندپایه جنبش «حماس» با وزیر اطلاعات ایران، افشای طرح امارات برای اشغال شهر عدن، نامگذاری شهرکی در جولان به نام بلندی‌های ترامپ و درخواست ترکیه از ایران و روسیه در مورد ارتش سوریه از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعلام مشارکت رسمی اسرائیل در کنفرانس بحرین نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 17 June 2019

دیدار هیأت بلندپایه جنبش «حماس» با وزیر اطلاعات ایران، افشای طرح امارات برای اشغال شهر عدن، نامگذاری شهرکی در جولان به نام بلندی‌های ترامپ و درخواست ترکیه از ایران و روسیه در مورد ارتش سوریه از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعلام مشارکت رسمی اسرائیل در کنفرانس بحرین نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس رسماً از مشارکت تل آویو در نشست ضد فلسطینی منامه خبر داد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تأکید کرده بود که نشست بحرین، در حقیقت اولین گام در راستای اجرای توطئه آمریکایی معامله قرن برای حذف مسأله فلسطین است.

قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) یک کنفرانس صهیونیستی آمریکایی در منامه بحرین به‌عنوان اولین بخش از معامله قرن برگزار شود. برگزاری این کنفرانس با مخالفت گسترده گروه‌های فلسطینی و مقاومت و مسلمانان کشورهای مختلف روبه رو شده است.

طرح «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به‌ دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به ‌رسمیت شناختن قدس به ‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوری آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس، در این راستا انجام شده است.

دیدار هیأت بلندپایه جنبش «حماس» با وزیر اطلاعات ایران

هیأتی بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست صالح عاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش با سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیروت دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار در مورد راه‌های مقابله با تهدیدات و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منطقه به طور عام و فلسطین به طور خاص گفت‌وگو کردند.

هیأت حماس در این دیدار روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و راه‌های تقویت آن را هم با علوی بررسی کرد.

نام گذاری شهرکی در جولان به نام بلندی های ترامپ/دیدار هیأت بلندپایه جنبش «حماس» با وزیر اطلاعات ایران/اعلام مشارکت رسمی اسرائیل در کنفرانس بحرین/درخواست ترکیه از ایران و روسیه در مورد ارتش سوریه

دو طرف بر ضرورت تداوم این دیدارها به منظور مقابله با خطرات و تهدیدات ناشی از اصرار آمریکا بر تحمیل معامله قرن بر فلسطینیان بر خلاف خواست و میل آنان تأکید کردند.

در این دیدار همچنین تأکید شد که معامله قرن صرفاً در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و تثبیت اشغالگری در سرزمین فلسطین و نادیده گرفتن حقوق ملی و ثابت فلسطینیان است.

افشای طرح امارات برای اشغال شهر عدن

یک نوار صوتی منتسب به نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن از وجود طرحی اماراتی برای کنترل شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت ابوظبی به عدن پایتخت نیروهای فراری عبد ربه منصور هادی خبر داد.

مهران قباطی فرمانده تیپ زرهی چهارم گارد ریاست جمهوری یمن گفت: شورای انتقالی جنوب، اقداماتی برای تسلط بر بانک مرکزی، وزارتخانه های دولتی و کاخ ریاست جمهوری عدن انجام داده است.

وی در این فایل صوتی که به رسانه‌ها درز پیدا کرده، گفت: نشستی با ریاست احمد المیسری وزیر کشور یمن با حضور فرماندهان نظامی و امنیتی برای بررسی طرح شورای انتقالی برگزار شد.

گفتنی است، فرماندهان این جنبش جنوبی، حضور امارات در عدن و دیگر استان های یمنی را نوعی اشغالگری می‌دانند که باید بدان پایان داد.

«علی محمد سعدی» یکی از فرماندهان این جنبش در ماه می، حمله شدیدی به امارات کرد و ابوظبی را به تشکیل شبه نظامیان منطقه‌ای متهم نمود که تهدیدی برای وحدت و ثبات یمن هستند.

السعدی در صفحه خود در فیس بوک نوشت: برخی خیالات خامی می‌پرورانند و می‌گویند امارات ارتش جنوبی تشکیل داده و با پول و سلاح آن را تغذیه کرده، اما حقیقت این است که حتی تا این لحظه ارتشی وجود ندارد و این نیروها فقط شبه نظامیان منطقه ای هستند. این شبه نظامیان بمب ساعتی هستند که امارات هر زمان که حس کند دیگر به صلاحش نیست، آن را منفجر می‌کند.

«فادی باعوم» رئیس دفتر سیاسی این جنبش جنوبی نیز از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن نیز خواست امارات را از این ائتلاف عربی بیرون کند. وی حضور امارات در یمن را اشغالگری دانست، زیرا کانونی را برای تسلط شبه نظامیان بر سقطری، حضرموت، عدن، شبوه، المهره، ابین، میون و باب المندب در جنوب ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: اماراتی‌ها برای منافع و تحقق اهداف خود در جنوب و نه برای مردم یمن آمده‌اند، آنها هر جا که پای گذاشته‌اند، از بنادر و منابع نفتی را تحت سیطره خود درآورده اند.

نامگذاری شهرکی در جولان به نام بلندی های ترامپ

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسمی در بلندی‌های جولان، شهرکی را به اسم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نامگذاری کرد.

نتانیاهو و سفیر آمریکا در اسرائیل در ورودی این شهر که هنوز ساخته نشده از پلاکاردی رونمایی و آن را بلندی‌های ترامپ نام‌گذاری کردند.

نام گذاری شهرکی در جولان به نام بلندی های ترامپ/دیدار هیأت بلندپایه جنبش «حماس» با وزیر اطلاعات ایران/اعلام مشارکت رسمی اسرائیل در کنفرانس بحرین/درخواست ترکیه از ایران و روسیه در مورد ارتش سوریه

نتانیاهو گفت: این روزی تاریخی برای قدردانی از رئیس جمهور آمریکاست که حاکمیت اسرائیل را بر بلندی های جولان به رسمیت شناخته است.

اسرائیل در سال ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان متعلق به سوریه را اشغال و در سال ۱۹۸۱ عملاً آن را ضمیمه خاک خود کرد.

حدود سه ماه پیش، دونالد ترامپ آمریکا را اولین کشوری کرد که حاکمیت اسرائیل را بر این بلندی‌ها به رسمیت شناخته است.

گفتنی است، سازمان ملل متحد بلندی های جولان را جزو خاک سوریه می‌داند.

درخواست ترکیه از ایران و روسیه در مورد ارتش سوریه

مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی گفت: دیکته یا اعمال فشار آمریکا در زمینه اس -۴۰۰ را تحمل نمی‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه بی اشاره به حضور نظامیان کشورش در خاک سوریه بدون کسب اجازه از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین المللی در این خصوص ادامه داد: در قبال حملات نظام بشار اسد به نیروهای ارتش ترکیه نرمش نشان نداده و حق آن را کف دستش می‌گذاریم.

نام گذاری شهرکی در جولان به نام بلندی های ترامپ/دیدار هیأت بلندپایه جنبش «حماس» با وزیر اطلاعات ایران/اعلام مشارکت رسمی اسرائیل در کنفرانس بحرین/درخواست ترکیه از ایران و روسیه در مورد ارتش سوریه

وی ادامه داد: حملات نظام اسد (به نقاط دیدبانی ترکیه در سوریه) را تحمل نمی‌کنیم، چون مغایر توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب است. ممانعت از حملات نیروهای اسد بر عهده روسیه و ایران است، زیرا این دو کشور ضامن آن هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۱
چقدر ترکیه پررو هست!
اگر عضو ناتو نبود اینقدر زبون درازی نمی کرد.
ما، باید دست از نگرانی در امور بیهوده برداریم و با قدرت به سمت ساخت بمب اتم و شکوفایی اقتصادی که صنعتی شدن اقتصاد ایرانه بریم.
بدون امنیت پایدار،بمب هسته ای،در این منطقه امکان پیشرفت وجود نداره.چون هر روز به بهانه ای مشغول درگیریت می کنن یا تحریم.اما نمیشه یک کشور هسته ای رو که بر تنگه ی هرمز تسلط داره تحریم کرد.چون وقتی تهدید به بستن تنگه کنه جدی گرفته خواهد شد.کره ی شمالی اگر موقعیت ژئوپلتیک ایران رو داشت وضعیتش این نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
موشک کره قاره پیماست فرق نداره کجای جهانه ولی خودش میدونه موشک اول رو که بزنه با خاکنداز باید جمعش کنن ربطی به موقعیتش تو نقشه نداره
بلندی های ترامپ و دوستان صهیونیست و سر به نیستش در جهنم معروف تر خواهد بود. ان شاء الله
دولت سوریه اگه قانونی بود مملکتش به این بدبختی دچار نمیشد 500 هزار کشته و7 میلیون آواره
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
الان یه انتخابات برات میزاره
ترکیه اومده اشغال کرده مدعی هم هست
عزیزم با بزرگان بازی نکن چون بلد نیستی هنوز
همه می دونن امارات و عربستان به کنفتکش ها حمله نکردند
ایول
بوی قتل و خون میآید
احتمالاً اشغال بخشی از خاک یمن توسط امارت هم جزئی از معامله قرن برای تغییر نقشه خاورمیانه است که قولش را به امارات داده اند.
روسیه و ایارن به خاطر دور کردن ترکیه از آمریکا چشم بر اشغالگری این کشور در سوریه می بندند دور نیست ترکیه بخش بزرگی از خاک سوریه را کاملا به تریهع ملحق کند و اگر ایران و روسیه اعتراض کنند به دامن آمریکا پناه خواهد برد و آن بخشها را تا ابد به خاک خود ملحق خواهد ساخت و مانند اسکندرون اشغال خواهد کرد و سوریه همچنان در محور مقاومت برای جولان است و خبر ندارد دارد دهها برابر جولان از طرف ترکیه اشغال میشود
تااخراین هفته(۲۹خرداد) به احتمال قریب به یقین ایران ازلیست خاکستری به لیست سیه اف ای تی اف منتقل خواهدشد نتیجه سقوط شدیدبورس وجهش چشمگیردلارخواهدبود
اگر کسی الفبای حقوق بین الملل را دیده باشد باید بداند: این اولین حق هر کشوری است که متجاوزین را به هر صورت که بتواند وادار به ترک سرزمین های اشغالی نماید. چه اسراییل باشد . چه ترکیه و... الخ
آقای چاووش اوغلو کنوانسیون های بین المللی را مرور کنند.
کارشناسان موسسه نظرسنجی گالوپ آمریکا به این نتیجه رسیدند که ساکنان جمهوری افریقای مرکزی بیشتر از ساکنان دیگر کشورها از وضع زندگی خود ناراضی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی موسسه گالوپ در سایت این موسسه مشهور نظرسنجی منتشر شده است.
طبق این نظرسنجی، آفریقای مرکزی که در آنجا جنگ داخلی جریان داشته و دهها هزار نفر آواره شده اند، یکی از 11 کشور واقع در جنوب صحرای آفریقا است که اکثریت ساکنان آنها به خاطر درد و رنج های روزمره خود ناراضی هستند.
عراق که 59 % ساکنان آن احساس بدبختی می کنند، در مکان دوم قرار دارد. جنوب سودان با 55 درصد ناراضی، مصر با 47% ناراضی و ایران با 45% درصد ناراضی ..خاطرنشان می شود که تعداد افراد دچار تشنج عصبی و نگرانی رو به افزایش است.
سلام. قطعا روزی فراخواهد رسید که رزمندگان جان برکف فلسطین به پا خواهند خواست و بلندی های جولان را همانند جنوب لبنان از لوث وجود صهیونیست ها پاک خواهند کرد. ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم. انشاالله
بلندی های ترامپ؟!!!!
بلندیهای ترامپ !!!
یه مطلب بزار در مورد زاینده رود که با وجودی که سد زاینده رود پر از آبه، میخوان رودخانه رو خشک کنند . تو این وضعیت گرونی و بدبختی ،تنها دلخوشی مردم اصفهان به این رودخونه ست . رودخونه هم شده ابزار دست سیاسی جناحها.. به داد این ملت برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
نه مشکل ما اسراییل و سوریه هست
تركيه به ضعيفترين موضع در 50 سال اخير رسيده, ولى با سياست هياهو و تهديد (كه بيشتر جنبه داخلى و انتخاباتى دارد) بيشترين امتيازها را از بقيه كشورها كسب مينمايد.
این اردوغان فکر میکند با لات بازی میتونه امپراطوری وحشت دوران عثمانی رو احیاء کنه اما زهی خیال باطل. اگر تا الآن تونسته بخشهایی از سوریه رو اشغال کنه فقط به خاطر اینه که ایران و روسیه فعلا" مشغول مسائل مهمتری هستند. به وقتش حسابتو کف دستت میزارن رجب قلدر.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل