بازدید 18395

آمریکا اروپا را به تحریم تهدید کرد

کد خبر: ۹۰۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 30 May 2019

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا اروپا را به تحریم تهدید کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که بر اساس نامه ای که از سوی «سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریستم در هفتم ماه می سال جاری به دست این رسانه رسیده است، واشنگتن به اروپایی ها هشدار داده است که «اینستکس» (ابزار مالی اروپا در تجارت با ایران) و افراد مرتبط با آن را می‌تواند از دسترسی به سیستم مالی آمریکا منع کند.

گفتنی است، سازوکار حمایت از مبادلات تجاری موسوم به «اینستکس» توسط آلمان، فرانسه و انگلیس، اوایل فوریه سال ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷) نهایی و ثبت شد.

مقر این گروه در پاریس فرانسه است، مدیریت اجرایی آن را آلمان بر عهده دارد، بریتانیا نیز رئیس کمیته نظارت است.

این درحالیست که ۳ ماه پس از ایجاد دفتر اروپائی اینستکس، شرکت ایرانی آن نیز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) نیز به ثبت رسید؛ اما اروپا کماکان در خصوص تعهدات خود تعلل می کند.

گفتنی است، در ۱۸ اردیبهشت ماه و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برخی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف کرده و فرصتی ۶۰ روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می‌دهد تا به تعهدات بانکی و مالی خود عمل کنند.

این در حالی است که در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار