بازدید 7636
۵

توئیت ظریف از بغداد

کد خبر: ۹۰۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 26 May 2019
وزیر خارجه ایران دیدارهایش در عراق را سازنده خواند و گفت که در این سفر پیمان منطقه‌ای عدم تجاوز را پیشنهاد کرده است.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که عصر دیروز (شنبه) به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عراقی به بغداد سفر کرده امروز با انتشار تصاویری، در توئیتی نوشت: «در عراق حضور دارم. دیدار‌هایی مهم و سازنده با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس، وزیر خارجه و رهبران دو ائتلاف پارلمانی برگزار کردم و پیمان منطقه‌ای عدم تجاوز را پیشنهاد کردم.»

وی در هفته‌های اخیر به روسیه، ترکمنستان، هندوستان، ژاپن، چین و پاکستان سفر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
سازنده؟! سازنده در عرف دیپلماتیک یعنی هیچ دستاروری حاصل نشد.
این دیپلماسی عمومی و خصوصی راه گشا نیست. چون نمی شود برای همسایه خود ارزوی مرگ و نیستی کنی و بعد انتظار داشته باشی او با تو دوستی و اتش بس کنه. کشورهای 5+1 مرکب هستند از روسیه و چین و انگلیس و فرانسه و المان و امریکا. ایران هرگز برای ان پنج کشور دیگر مانند المان و روسیه و چین و فرانسه و.. ارزوی مرگی و نیستی نمی کنه و سفارت انها در تهران باز و فعال است. ولی برای امریکا ارزو می کنه و سفارت او را هنوز هم تحویل نداده. اگر روزی ایران با امریکا حداقل مانند انگلیس و فرانسه رفتار کرد انروز دیپلماسی عمومی و خصوصی هم در افکار عمومی مردم دنیا کارگر خواهد افتاد و موثر خواهد بود. نمی شود اعلام کنی می خواهی سقوط و زوال و مرگ او را ببینی و ارزو کنی و بعد انتظار داشته باشی او با شما صلح کند وبه شما بالاتر از گل نگوید!
با اینهمه تلاش ایشان برای مقابله با تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه کشورمان اوج نامردی است که عده ای در داخل با پیش کشیدن موضوعاتی مثل دیدار ایشان با یک سناتور آمریکایی که مسلما در جهت منافع کشورمان بوده آب به آسیاب دشمن میریزند.
تا کی می خواهیم دنبال کشورهای عربی باشیم باید کاری کنیم که آنها دنبال ما باشند ما باید با کشورهای شمال و شرق و غرب خود کار کنیم بارها این درخواست ها مطرح شده ولی ثروت نفت آنها را کور کرده پس بهتر است بی خیال آنها شویم
دکترین ایران باید بطور مثبت بنفع کشور بازنگری و مجددا" کار کارشناسی سالم و دقیق صورت گیرد. چون دهه هاست ایران هر سال متضررتر میشود. نباید مردم از روی ناچاری زندگی کنند. فساد اداری و تظاهر به مردم سالاری و خدمت گذاری به مردم ریشه کن شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل