بازدید 17603
۹

مجوز صادرات پیاز صادر شد

کد خبر: ۹۰۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 21 May 2019

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت پیاز و ضرر و زیان پیازکاران خوزستان گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز صادرات محصول پیاز را صادر کرد.

به گزارش «تابناک»، عباس پاپی زاده دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای کشاورزان خوزستان در خصوص فروش پیاز، پیگیری ها از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی آغاز و نشست های مختلفی در این زمینه برگزار شد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه تولیدکننده در این نشست ها این موضوع را پذیرفت که مازاد تولید محصول پیاز در کشور وجود دارد لذا توافق شد گزارشی از میزان مازاد تولید و کاهش شدید قیمت پیاز به وزارت صنعت اعلام کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده نیز نشستی برگزار و مقرر شد موضوع آزادسازی صادرات پیاز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن موافقت با صدور مجوز صادرات پیاز به گمرک دستور داد از امشب نسبت به آزادسازی صادرات این محصول اقدام کند.

پاپی زاده اظهار داشت: لازم است مازاد تولید به خارج از کشور صادر شود و صادرکنندگان پس از امشب فعالیت خود را برای صادرات آغاز کنند.

وی افزود: با توجه به تفاوت نرخ ارز در ایران و عراق، صادرات پیاز به این کشور علاوه بر ارز آوری به سود کشاورزان است.
افت شدید قیمت پیاز در روزهای اخیر مشکلات زیادی برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده است، این در حالی است که پیش از برداشت محصول قیمت هر کیلوگرم پیاز به بالای ۱۰۰ هزار ریال نیز رسیده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹
لطفا تو کار عرضه و تقاًا دخالت نکنید که بدتر میشه
بله وزیر کشاورزی ومعاون اقتصادی وی خوزستانی هستند باید بگویند پیاز زیاد داریم تا از خوزستانی ها حمایت شود گور پدر مردم که دوباره باید پیاز کیلوی 17هزارتومان بخرند.
دیروز رفته بودم بازار میوه وتره بار خوشحال شدم که قیمت پیاز متعادل شده وبه قیمت3800بفروش می رسید.غافل از اینکه بلافاصله صادرات را ازاد کردند وبعیدنیست که مجدد گران شود
نمایندگان مغان و زنجان کجا هستند که سیر را 800 تومن می خرند آن هم با هزار منت
بخاطر همین مسئله بسیاری از کشاورزان تصمیم گرفتند زمین هایشان را سیر کاشته اند شخم بزنند
بازم نقشه دلال ها به نتیجه رسید. پس چرا پیاز توی شهر ساری از 5000 تومن پایین تر نیومد؟!!!
اگه پیاز دوباره کیلویی 15000 تومن نشد تابناک اسمم رو تو عوض کن. دلال خوب بلده چیکار کنه
ضرر؟ کدوم ضرر بردار؟ پیاز ۲۰۰۰ تومنی رو دارن ۸۰۰۰ میفروشن چه جوری دارن ضرر می کنن؟
باز کدوم آقازاده اراده کرده پیاز صادر کنه؟
از فردا پیاز کیالوی 2000هزار تومان
خب رفاه و ارزانی بسه دیگه ، حالا گرون بخرین.!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان