بازدید 3666
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب گرد شاخص کل بورس در سومین روز هفته/ گروه محصولات شیمیایی با بیشترین ارزش معاملات

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه ۹۸، با کاهش ۹۷۹ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته در مجموع شاهد رشد ۱۸۳۵ واحدی نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 20 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه ۹۸، با کاهش ۹۷۹ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته در مجموع شاهد رشد ۱۸۳۵ واحدی نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بر خلاف روز‌های قبل شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۸۰ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۷۴۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۹۹ واحدی معادل ۰.۸۵ رصد، عدد ۴۶ هزار و ۷۴۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۷۷ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۳۲ هزار و ۴۳۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۷۷ واحد کاهش معادل ۰.۴۵ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۰۶۶ واحد کاهش معادل ۰.۶۷ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۸۶۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۳۹ واحد کاهش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۴۰۸ هزار و ۷۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۷۲ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۴۲ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۱۲ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۰۹ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۸۱ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۷۳ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۶۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۵۴ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۹۹ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۵ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۸۴ واحد، نماد شفن متعلق به پتروشیمی فناوران با ۷۲ واحد و نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۶۵۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۷۵ هزار و ۹۳۸ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۷۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز در گروه محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودیم؛ به طوری که ۱۳۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه برخی از سهم‌ها نوسان قیمت چهار درصدی داشتند اما اکثراً کمتر از دو درصد رشد یا افت کردند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار