بازدید 16824
بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه؛

هیچ گونه ضرب الاجل از سوی ایران را نمی‌پذیریم/ما همچنان به تعهدات خود در قبال ایران پایبندیم

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند: ما هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، اما هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران برای زنده نگه داشتن برجام نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 09 May 2019

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند: ما هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، اما هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران برای زنده نگه داشتن برجام نمی‌پذیریم.یریم.

به گزارش «تابناک»؛ در بیانیه مشترک موگرینی و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان آمده است: ما با نگرانی عمیق بیانیه ایران درباره تعهداتش در برجام را ملاحظه می‌کنیم. ما کاملا به حفظ و اجرای برجام پایبندیم؛ توافقی که دستاوردی مهم در سازوکار عدم اشاعه هسته‌ای در جهان داشته و به نفع امنیت تمامی طرف‌هاست. ما قویا از ایران می‌خواهیم به تعهداتش در برجام همان گونه که تاکنون پایبند بوده، ادامه داده و از برداشتن هرگونه گام‌های تنش‌زا بپرهیزد.

ما هرگونه ضرب‌الاجل در این زمینه را رد کرده و پایبندی ایران به اجرای تعهداتش در برجام را بر اساس عملکرد آن و معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای ( NPT) ارزیابی می‌کنیم. در این زمینه، نقش اساسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی آزمایی از اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را یادآور می‌شویم.

ما همچنین امیدواریم ایران به پایبندی به فرمت‌ها و سازوکارهای موجود در برجام، از جمله کمیسیون مشترک برجام ادامه دهد.

هیچگونه ضرب الاجل از سوی ایران را نمی پذیریم/ما همچنان به تعهدات خود در قبال ایران پایبندیم

در عین حال ما به تعهدات خود در این توافقنامه که شامل لغو تحریم‌ها برای منفعت مردم ایران است پایبندیم. در این رابطه، ما از اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا پس از خروج از برجام متأسفیم.

ما مصمم هستیم تا اقدامات لازم برای انجام تجارت قانونی با ایران را ادامه دهیم که شامل عملیاتی شدن کانال ویژه مالی اروپا «اینستکس» می‌شود. ما از کشورهای غیر عضو در برجام می‌خواهیم تا از هرگونه اقدامی که مانع از اجرای کامل تعهدات کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای با ایران می‌شوند، بپرهیزند.

بیشتر بخوانید

به دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام صادر کرد که مهمترین محورهای این بیانیه عبارتند از؛

-ایران از امروز هجدهم اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

-در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب سنگین نمی‌دانیم.

- 60 روز مهلت به کشورهای باقی مانده در برجام برای اجرای تعهدات خود به ‌ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل