بازدید 5422
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

یکه تازی بورس جنب پل حافظ/ شاخص کل به ۲۱۵ هزار واحد نزدیک شد/ بازدهی بورس به بیش از ۲۰ درصد رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه هشتم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۵۶۲۳ واحدی معادل ۲.۶۹ درصد به رقم ۲۱۴ هزار و ۸۶۷ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته نیز در مجموع شاهد رشد ۵۴۶۶ واحدی نماگر بورس بودیم.
کد خبر: ۸۹۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 29 April 2019
تابناک اقتصادی
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه هشتم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۵۶۲۳ واحدی معادل ۲.۶۹ درصد به رقم ۲۱۴ هزار و ۸۶۷ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته نیز در مجموع شاهد رشد ۵۴۶۶ واحدی نماگر بورس بودیم. همچنین از ابتدای سال جاری تا به امروز، بازدهی شاخص کل به ۲۰.۲۶ درصد رسیده است.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۲۰ واحدی معادل ۲.۶۹ درصد به رقم ۶۱ هزار و ۹۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۹۹ واحدی معادل ۲.۱۱ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۴۷۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۲۶ واحدی معادل ۲.۱۱ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۲۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۲۰۸ واحد افزایش معادل ۲.۶۳ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۲ هزار و ۴۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۳۹۸۱ واحد افزایش معادل ۲.۵۳ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۶۳۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۹۵۸ واحد افزایش معادل ۲.۹۹ درصد همراه بود و عدد ۴۱۲ هزار و ۱۱۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۲۱۴ هزار و ۸۶۷ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۸۳ واحد افزایش، بیشترین نقش را در روند صعودی شاخص کل داشت. پس از آن، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۸۹ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۳۰۸ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۸۹ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۷۳ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۷۲ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۴۲ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۲۲۸ واحد و نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۱۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد نماگر کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۶۴ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۵۲ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۲ واحد و نماد تیپیکو متعلق به سرمایه گذاری دارویی تامین با ۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.
 
نماد‌های پربیننده امروز، به ترتیب وتجارت با قیمت پایانی هر سهم ۴۱۸ ریال، خودرو با قیمت پایانی هر سهم ۴۲۰۹ ریال، وبصادر با قیمت پایانی ۴۶۷ ریال، وبملت با قیمت پایانی هر سهم ۳۱۹۶ ریال، خپارس با قیمت پایانی هر سهم ۱۱۱۰ ریال و خساپا با قیمت پایانی هر سهم ۱۳۰۱ ریال بوده است.
 
یکه تازی بورس جنب پل حافظ/ شاخص کل به ۲۱۵ هزار واحد نزدیک شد/ بازدهی بورس به بیش از ۲۰ درصد رسید
 
به گزارش بورس تابناک، به طور معمول در روز‌های که تابلو تالار حافط مهمان جدیدی را پذیرا باشد شاخص کل مسیر نزولی دارد، ولی امروز حال و هوای تالار شیشه‌ای حافظ متفاوت‌تر از روز‌های مشابه بود و همزمان با نخستین عرضه امسال بورس تهران رقم خورد، شاخص کل با پرواز ۵۶۲۳ واحدی در ارتفاع ۲۱۴ هزار و ۸۶۷ واحدی و در آستانه ورود به کانال ۲۱۵ هزار واحدی ایستاد.

بر این اساس، عرضه اولیه ۱۰ درصد شرکت «سرمایه‌گذاری صدرتامین» با دو میلیارد سهم در بورس تهران انجام شد تا هلدینگ دو هزار میلیارد تومانی وابسته به شستا نخستین شرکت جدید سال باشد. این عرضه شامل دو میلیارد سهم با نماد «تاصیکو» با محدوده قیمتی ۲۰۵ تا ۲۲۰ تومانی هر سهم و با سهمیه ۷۰۰۰ سهمی هر کد حقیقی و حقوقی بود که در پایان معاملات به هر کد معاملاتی ۴۸۹۶ سهم با قیمت ۲۲۰ تومان اختصاص داده شد؛ بدین ترتیب سهم هر کد یک میلیون و ۶۶ هزار تومان بود.
 
ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۱۹۵۹.۷ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷ میلیارد و ۴۷۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی طی ۷۹۲ هزار و ۲۷۵ نوبت معاملاتی بود.

امروز شاهد بیشترین صفوف تقاضا و خرید در نماد‌های گروه مپنا (رمپنا)، سیمان تهران (ستران)، کاشی پارس (کپارس)، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)، کارخانجات‌داروپخش (دارو) و بانک ملت (وبملت) بودیم و در مقابل بیشترین صفوف عرضه متعلق به نماد‌های وانصار ۲، کیان، کپورس، کمند، نبورس، صفارس ۴۱۲ و شوینده بود.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مبین (مبین) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق (ثشرق) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه، کارخانجات نساجی بروجرد (نبروج) با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده، حق تقدم شرکت صنعتی کیمیدارو (دکیمیح)، سیمان تهران (ستران) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، تولیدی کاشی تکسرام (کترام) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر) بازگشایی شد و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کاشی پارس (کپارس ۱) , بورس اوراق بهادار تهران (بورس ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر و نماد کارگزاران بورس اوراق بهادار (کبورس)، نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس) با توجه به توقف نماد معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران (بورس) متوقف شدند.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز در نماد‌های پارس‌سویچ (بسویچ)، تولیدی کاشی تکسرام (کترام)، سیمان تهران (ستران)، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق (ثشرق)، پتروشیمی مبین (مبین)، لیزینگ‌خودروغدیر (ولغدر) و کاشی الوند (کلوند) رقم خورد و در مقابل شاهد بیشترین کاهش قیمت در نماد‌های کیمیدارو (دکیمی)، سرمایه‌گذاری‌بهمن (وبهمن) کویر تایر (پکویر)، فرآورده‌های نسوز پارس (کفپارس)، کارتن ایران (چکارن)، شهد ایران (غشهد) و شیمی داروئی داروپخش (دشیمی) بودیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
بچه ۵ ساله هم میدونه که همش عددسازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
شاید بچه 5 ساله چنین نظری داشته باشد, البته من نزدیک به 50 سالمه با تحصیلات عالیه مهندسی و سرمایه گذاری در بورس و سهام و چنین نظری ندارم. منازعه برای سود و منافع عبارت بهتری است که میتوان برای بورس به کار برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
عدد سازیه دیگه چه صیغه ای؟ وقتی سهم تو مثبت 5 حجم بالا معامله میشه معنیش میشه رشد شاخص. ضمنا بازار بورس هنوزم از بازارهای موازی خیلی عقبتره. شما هم سعی نکن این بازار رو بکوبی چون نقدینگی ازش بیرون بره دلار از اینی که هست سرعت رشدش بیشتر میشه
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
بله عدد سازیه محضه.من 3--4 ساله سهام سرمایه گزاری سایپا و رنا خریدم که الان پولم یک چهارم زمان خرید شده .در مقابل همه کالاها وارزها چند برابر شدن ا
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
زمانی بورس جذاب میشه که خریدن سهام بتونه معادل خریدمحصول همون شرکت باشه مثلا اگر سال قبل به ارزش بیست میلیون سهام سایپاداشتی امسال بتونی باهمون سهام یه پراید حداقل بخری
وقتی همه شاخص های اقتصادی مردم دقیقه به دقیقه (قبلا سال به سال بود) بدتر می شه. شاخص رشد بورس اگه از بورس نیویورک هم رد بشه هیچ فایده ای واسه اقشار مردم نداره.
بانک ها در این عامل بدبختی و فساد در کشور هستند مردم اگر دلشان به حال خودشان می سوزد نباید سمت بانک رفت
بانک با صرف پول های کلان مردم در خرید ملک و ساختمان و عدم فروش آن باعث فشار در بخش تقاضا می شود و زمانی که به بالاترین حد خود رسید شروع به فروش آرام آرام آن می کند تا با به بیشترین سود برسد ، و یا وام های کلان به اشخاص خاص
هزینه کرد بانک ها در ایران مشخص و شفاف نیست و تمام فساد ها از بانک ها شروع می شود
اين بورس يك بادكنكي است كه بيهوده باد شده و وقتي خالي شود خيلي از مردم را بدبخت ميكند . و يا دلالها به ان سود كاذب كه مد نظرشان است نمي رسند
کاش بجای سهام ارز یا سکه خریده بودم نه تنها سودی نکردم بلکه اصل پولم هم از بین رفت
اگه بشه باسهام دارویی داروباسهام خوراکی محصولات خوراکهی یاسهام خودرو خودروخرید اون موقع بورس مطمئن تره تاالان که یه مشت کاغذ دست مردمه
هرچی وضع اقتصادخرابترمیشه رشدبورس بیشتروبیشترمیشه اگراسم این عددسازی نیست پس چیست؟ !!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل