بازدید 4176
۵
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

افزایش ۱۵۱۰ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۰۵ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هفتم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۱۵۱۰ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۲۰۵ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته برای هفتمین هفته متوالی شاهد رشد نماگر بورس (تقویت ۱.۹۳ درصدی شاخص کل) بودیم.
کد خبر: ۸۹۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 27 April 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هفتم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۱۵۱۰ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۲۰۵ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته برای هفتمین هفته متوالی شاهد رشد نماگر بورس (تقویت ۱.۹۳ درصدی شاخص کل) بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳۵ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۵۹ هزار و ۱۶۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۵۱ واحدی معادل ۱.۸۳ رصد، عدد ۴۱ هزار و ۸۵۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۲۳ واحدی معادل ۱.۸۳ درصد به رقم ۲۹ هزار و ۱۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۵۷۸ واحد افزایش معادل ۰.۶۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۱ هزار و ۸۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۳۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۸۸ درصد به رقم ۱۵۴ هزار و ۲۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۴۹ درصد همراه بود و عدد ۳۹۴ هزار و ۵۷۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۲۰۵ هزار و ۲۸۷ واحد قرار گرفت.
 
بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۹۴ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۵۲ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۵۱ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۴ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۹۴ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۸۰ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۷۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۷۱ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۸۸ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۳۹ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۳۸ واحد، نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۳۷ واحد و نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۳۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۴ میلیارد و ۶۱۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۲ هزار و ۶۷۲ نوبت معامله و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نماد‌های پربیننده مربوط به بانک تجارت با قیمت پایانی هر سهم ۴۲۷ ریال، ایران خودرو با قیمت ۴۳۳۷ ریال، سایپا با قیمت ۱۲۸۹ ریال، بانک ملت با قیمت هر سهم ۳۰۶۳ ریال، پارس خودرو با قیمت هر سهم ۱۰۸۴ ریال، بانک صادرات ایران با قیمت هر سهم ۴۷۴ ریال و فولاد مبارکه اصفهان با قیمت پایانی هر سهم ۳۹۹۱ ریال رسید.
 
امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت)، گروه دارویی برکت (برکت) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه، کارتن ایران (چکارن) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، بورس کالای ایران (کالا) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، سیمان فارس نو (سفانو) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام بازگشایی شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شرکت ماشین‌سازی‌نیرومحرکه (تمحرکه ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. متوقف شدند.
 
امروز شاهد بیشترین حجم و ارزش معاملات در دو گروه خودرویی‌ها و بانکی‌ها بودیم، همچنین شاخص گروه وسایل ارتباطی با ۱۹۱ واحد تغییر مثبت معادل ۴.۷۸ درصد، شاخص گروه محصولات کاغذی با ۱۲۴۴ واحد افزایش برابر با ۴.۶۸ درصد، شاخص گروه کاشی و سرامیک با رشد ۱۹۹ واحدی معادل ۴.۵۷ درصد و شاخص گروه فنی و مهندسی با رشد ۵۸ واحدی معادل ۴.۰۵ واحد در راس گروه‌های صنعت قرار داشتند و همه نماد‌های این گروه‌ها در محدوده قیمتی مثبت معامله شدند.

امروز سهامداران برای خرید نماد‌های بموتو، رمپنا، فلولهف دارو، کپارس، غگل و غبهشر به صف نشستند و در مقابل برای فروش نماد‌های وانصار ۲، امین یکم، کیان، وپارس، نبورس، صفارس ۴۱۲ و کمند شاهد صفوف پرحجم عرضه فعالان بورسی بودیم.

بیشترین افزایش قیمت نیزدرنماد‌های (برکت)، (کالا)، (قثابت)، (کاذر)، (سیلام)، (نمرینو) و (ختراک) رقم خورد و شاهد بیشترین کاهش قیمت درنماد‌های (فنورد)، (فسرب)، (سنیر)، (سکرد)، (سبجنو)، (شپاکسا) و (وپارس) بودیم.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
تولید وکسب وکار راکد میشه بورس رکوردمیزنه معافیت خریدنفت تمدیدنمیشه بورس رکوردمیزنه سپاه تحریم میشه بورس رکوردمیزنه پیشبینی میشه سال ۹۸ رشداقتصادی منفی ۶ درصدمیشه بورس رکورد میزنه احتمال تحریم پتروشیمی مطرح میشه بورس رکوردمیزنه پیشبینی میشه اف ای تی اف تصویب نمیشه بورس رکورد میزنه !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
مثل اینکه شما خیلی ناراحتی یا اینکه دلارها رو دستت مونده و یا اینکه از بی اثر بودن تحریم ها ناراحتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
دوست عزیز:همه جای دنیا بورس بر مبنی اقتصاد هستش .این افزایش ها با واقعیت اقتصاد امروز جامعه هم خوانی نداره.دو ماه بعد که دوباره بورس با شیب زیاد نزولی شد همین شما اولین نفری هستی که کامنت میزاری و گله از بدبخت شدنت میکنی.
همش عددسازیه اونهم ازنوع تابلواش
یکشنبه ۸ اردیبشهت
یورو ۱۶۰۰۰
دلار ۱۴۴۰۰
سکه ۵۱۰۰۰۰۰
سانتافه یک میلیارد
استپ وی ۲۰۰ میلیون
پژو۲۰۶صندوقدار ۱۰۸ میلیون
اخرالزمان شده !!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان