بازدید 10737
۳

باکیفیت‌ترین خودرو‌ها در اسفند ۹۷ کدام خودرو‌ها بوده اند؟

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد با هماهنگی و اجازه شرکت‌های تولید خودرو و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت هر ماه به بررسی کیفیت خودرو‌های ساخت داخل می‌پردازد و نتایج را به صورت گزارشی تهیه و منتشر می‌کند. آخرین گزارش این شرکت مربوط به اسفند ماه ۱۳۹۷ می‌باشد و نشان می‌دهد تعداد ۵۰۹۴۲ دستگاه خودرو در این ماه تولید گردیده که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودرو‌های گروه سبک و یک درصد دیگر به خودرو‌های گروه سنگین اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۹۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 23 April 2019

تابناک اقتصادیشرکت بازرسی کیفیت و استاندارد با هماهنگی و اجازه شرکت های تولید خودرو و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت هر ماه به بررسی کیفیت خودروهای ساخت داخل می پردازد و نتایج را به صورت گزارشی تهیه و منتشر می کند. آخرین گزارش این شرکت مربوط به اسفند ماه 1397 می باشد و نشان می دهد تعداد ۵۰۹۴۲ دستگاه خودرو در این ماه تولید گردیده که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، یکی از راه های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن ها، بررسی گزارش های سازمان های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می باشد. در ایران شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی محسوب می شود، مسئولیت بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل را بر عهده دارد. این شرکت ماهانه اقدام به ارائه گزارش هایی در همین زمینه می کند.

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ ها با هماهنگی و اجازه آن‌ ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی صورت می گیرد. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه ‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین ‌تری برخوردار است اما به هر صورت می ‌توان تا حدود زیادی به همین ارزیابی ها اکتفا کرد و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

در این گزارش، کیفیت خودروهای داخلی با 5 ستاره نمایش داده می شود. خودروهای کم کیفیت با یک ستاره و خودروهای باکیفیت با 5 ستاره نمایش داده می شوند.

طبق آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به تازگی منتشر شده است، در اسفند ماه ۱۳۹۷ تعداد ۵۰۹۴۲ دستگاه خودرو تولید گردیده که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۹ مدل خودرو در گروه سبک و ۱۲ مدل در گروه سنگین می ‌باشد.

در گروه خودروهای سبک و در بخش وانت، در سطح قیمتی ۱ خودروی وانت نیو پیکاپ فوتون و در سطح قیمتی ۲ خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

باکیفیت‌ترین خودرو‌ها در اسفند ماه ۱۳۹۷ کدام خودرو‌ها بوده اند؟

در گروه خودروهای سبک و بخش سواری، در سطح قیمتی ۱ خودروهای نیو مزدا ۳ و گرند ویتارا با اخذ ۴ ستاره کیفی، در سطح قیمتی ۲ خودروی پژو ۲۰۰۸ با اخذ ۵ ستاره کیفی، در سطح قیمتی ۳ خودروهای ۳۰B  و چانگان ۳۵cs، در سطح قیمتی ۴ خودروهای تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، رنو ساندرو اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پارس تندر و پژو ۲۰۷ با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

باکیفیت‌ترین خودرو‌ها در اسفند ماه ۱۳۹۷ کدام خودرو‌ها بوده اند؟

در گروه خودروهای سنگین و بخش باری، کامیونت ایسوزو ۸۵NMR، کامیونت ایسوزو K75NPR، کامیونت هیوندای ۶۵HD، کشنده اسکانیا ۴۱۰ Gو کشنده ولوو ۴۶۰ FHبا اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

در گروه خودروهای سنگین و بخش مسافری، ون مسافری وانا با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروی تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.

باکیفیت‌ترین خودرو‌ها در اسفند ماه ۱۳۹۷ کدام خودرو‌ها بوده اند؟

همان گونه که مشاهده می گردد متأسفانه در این گزارش‌ ها خبری از نمره‌ های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌ شده آن ‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی ‌شود که وزن ستاره ‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس مشکلات فنی و مکانیکی بوده است یا  بر اساس مشکلات تزئیناتی و رفاهی.

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اینا که کلا 5 تا ستاره سقفشونه اگه صد تا ستاره هم به تولیدات ایران خودرو و سایپا بدید با توجه به قیمتشون نیم ستاره هم ارزش ندارن
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
دمت گرم اگر این فضای مجازی نبود ما فکر میکردیم بهترین ماشینهای دنیا را داریم که کل دنیا حسرت ما را میخورند
همه می دانیم که امسال سال رونق تولید معرفی شده است.
سال ها پیش همانطور که در برنامه ثریا اعلام شد مهندسی به نان آقای آریا خودرو هیبریدی ساخته بود . برق و بنزین - و آن را روی پلت فرم سورن آزمون عملی کرد. اما دریغ از حمایت خودرو سازان . هنوز پژو 405 و پارس دهه 70 اروپا برای 50 سال پیش را می سازند و بعد 50 سال برای تامین قطعات آن وابستگی به خارج دارند.
دولت با ورود سپاه برای ساخت اتومبیل مخالف است. اما با ورود سپاه و از منافع حاصل از تولید و عرضه خودرو درآمد وسرمایه خوبی برای تقویت بنیان دفاعی کشور ، برای سپاه فراهم می شود.

اما چرا شعار ایرانی شایسته بهترین ها می دهیم .... بعد بهترین ایرانی خورو 50 سال پیش اروپا است. که داشتن آن هم برای خیلی ها رویا شده است. !!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر