 بار دیگر امروز موضوع واردات خودرو و همچنین ماجرای تعرفه های سنگین واردات این محصول در مجلس از سوی نمایندگان مورد انتقاد قرار گرفت.
بار دیگر امروز موضوع واردات خودرو و همچنین ماجرای تعرفه های سنگین واردات این محصول در مجلس از سوی نمایندگان مورد انتقاد قرار گرفت.
به گزارش «تابناک»؛ بهرام پارسایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، با انتقاد از وضعیت صنعت خودروی داخلی کشور گفت: صنعت عقبمانده و ناتوان خودرو در کشور ـ که میتوان از آن به عنوان داعش آهنین و ارابههای مرگ یاد کرد ـ صنعتی است که آمار و ارقام نشان میدهد، هیچ توجیهی برای حمایت از آن وجود ندارد.
امسال، سال حمایت از کالای ایرانی است، اما کالایی که کرامت و حرمت انسانی را نگه دارد. جان ایرانی، مهمتر از کالای ایرانی است.
آمار متوفیان سوانح تصادف در سال 95 نشان میدهد، بیشترین تلفات مربوط به پراید و پس از آن به پژو، سمند و پیکان است، به گونه ای که 22 هزار و 376 تن در تصادف خودروهای پراید کشته شدند و این وضعیت در سال 96 نیز ادامه پیدا کرده است.
وی در ادامه نطق خود گفت: رهبر معظم انقلاب بر مرغوبیت کالای ایرانی تأکید دارند و تأکید ایشان بر مرغوبیت کالا بیشتر از خود کالای ایرانی است.
قیمت تمامشده خودروهای وارداتی به مراتب بالاتر از قیمت آنها با محاسبه عوارض گمرکیشان است. آیا این تعرفه است یا جریمه ملت؟ آیا ملت محکوم به استفاده از خودروی بیکیفیت داخلی هستند، یا اگر بخواهند از خودروی خارجی استفاده کنند، باید جریمه استفاده از خودروی خارجی را پرداخت کنند؟
همچنین در این زمینه عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: دو موضوع در این زمینه مطرح است: نخست اینکه کیفیت تولید خودروی ما، محل ابهام اساسی قرار گرفته است. هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان، تولیدکننده خودرو هستند، ولی خودرویی که تولید می کنند، محصول خودشان نیست، بلکه صنعت را وارد کرده و پس از آن شروع به تولید یک نوع خودرو می کنند.
وی گفت: یکی از راهکارهای ما این است که بتوانیم این صنعت را وارد کشور کنیم و با همین خودروسازهای داخلی در یک فضای مشارکتی و در یک برنامه منظم ضمن انتقال تکنولوژی ساخت خودرو، به توانمندی تولید هم برسیم. حسن آن این است که یک خودرو با کیفیت و ارزان داشته باشیم و در کنار آن نیروهای کاری که الان داریم و خیلی ها را نگران کرده است، حفظ کنیم.
این نماینده در ادامه یادآور شد: بر پایه برنامه پنجم، سالیانه باید 10 درصد از میزان تلفات جاده ای کاسته می شد؛ به عبارت دیگر، باید در شش سال گذشته، 60 درصد از تلفات جاده ای ما کم می شد، حال آنکه در سال شروع برنامه، چیزی حدود 16000 کشته جاده ای داشتیم و هم اکنون به 17000 تن رسیده است. در واقع رقم چندان تغییری نکرده است؛ بنابراین، اگر ما بتوانیم این تغییرات را ایجاد کنیم و خودروهای تولید خود را با استفاده از تکنولوژی روز ارتقا دهیم، میزان تلفات جاده ای به شدت کاهش خواهد یافت.
این نماینده مجلس گفت: البته انتقال تکنولوژی به کشور شرط لازم است، ولی شرط کافی نیست. باید خودرویی که تولید می شود، توان رقابت ـ هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت ـ با تولیدات جهانی را داشته باشد. ما نمی توانیم تکنولوژی را وارد کنیم، اما قیمت ها همچنان قیمتی باشد که خودمان می خواهیم بفروشم. اگر می خواهیم بر صادرات تمرکز داشته باشیم، بهتر است روی کالاهای کاملا ایرانی تمرکز کنیم.
به اعتقاد من، اساسا خودرو، کالای ایرانی نیست. کالای ایرانی، فرش ایرانی و صنایعی است که متعلق به ماست؛ بنابراین، ما هنوز در خصوص خودرو به این مرحله که ادعا داشته باشیم، نرسیده ایم.
اگر ما می توانیم روی کالاهایی که متعلق به ما نیست، سرمایه گذاری کنیم، می توانیم با انتقال تکنولوژی این کار را انجام دهیم و تنها راه آن نیز ایجاد فضای رقابت بعد از انتقال تکنولوژی است.
وی همچنین ادامه داد: البته در مورد تعرفه هم حرف های زیادی برای گفتن داریم. هم اکنون تعرفه های ما تعرفه های عادلانه ای نسبت به میانگین خارجی نیستند. همین چند وقت پیش، در یک فضای رانتی و باز شدن آنی ثبت سفارش و محدودیت های ایجاد شده در این کار، یکباره قیمت ها را در برخی از موارد چندین برابر افزایش دادند که این هیچ همخوانی با سیاست های پولی ما نداشت. من تعجب می کنم چرا کسی به این موضوع ورود نکرده است؟! فروش چند برابر قیمت خودرو در بازار باید توسط تعزیرات حکومتی بررسی می شد و همه نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود می کردند.
وی در پایان گفت: گاهی برخی گمان می کنند با اخذ گمرک بالا، در حق مردم لطف کرده اند، ولی به اعتقاد من، ارزش پولی خود را با دست خود پایین می آوریم؛ به عبارت دیگر، خودرویی که ارزش آن (آ) ریال است و ما آن را با قیمت (آ)+ (آ) ریال به جامعه می فروشیم، ما به همان میزان ارزش پول خود را کم می کنیم.
 گوشت  کیلوی 48 هزار تومن باتری ماشینم میخواستم عوض کنم از دو هفته پیش تا حالا 40 هزار تومن رفته رو یه باتری 120 تومنی کی به کیه
 							         		            گوشت  کیلوی 48 هزار تومن باتری ماشینم میخواستم عوض کنم از دو هفته پیش تا حالا 40 هزار تومن رفته رو یه باتری 120 تومنی کی به کیه         		                     		         |
         		                            |         		                             انتقال تکنولوژی خودرو با همین کار خانجات یعنی دزدی در قطعات و گرانتر شدن خودرو ،کیا سراتو تولید داخل با انی که کره تولید می کنه یک کیفیت داره؟اینا خود هم گران می فروشند و هم کیفت
 									         		                    انتقال تکنولوژی خودرو با همین کار خانجات یعنی دزدی در قطعات و گرانتر شدن خودرو ،کیا سراتو تولید داخل با انی که کره تولید می کنه یک کیفیت داره؟اینا خود هم گران می فروشند و هم کیفت  هدفم دفاع از پراید یا خودروی داخلی نیست.
 							         		            هدفم دفاع از پراید یا خودروی داخلی نیست. |
         		                            |         		                             عزیز من چرا هیچ وقت واقع بین نیستید
 									         		                    عزیز من چرا هیچ وقت واقع بین نیستید  |
         		                            |         		                             خودرو سمند من از پشت تصادف شدید کرد بغیر از کمی خش روی سپر که اونم با پولیش پاک شد ذره ای آسیب ندید اما پرایدی که از عقب با سرعت زده بود تا شیشه جلو جمع شد و کلا داغون شد . حداقل 85 درصد کشته های تصادفات بخاطر وجود آشغال مرگ آفرینی بنام پرایده
 									         		                    خودرو سمند من از پشت تصادف شدید کرد بغیر از کمی خش روی سپر که اونم با پولیش پاک شد ذره ای آسیب ندید اما پرایدی که از عقب با سرعت زده بود تا شیشه جلو جمع شد و کلا داغون شد . حداقل 85 درصد کشته های تصادفات بخاطر وجود آشغال مرگ آفرینی بنام پرایده         				                     		                 |
         		                            |         		                             اینکه خودرو سازهای داخلی عملکرد فاجعه باری دارند و انتقاد هایی که داریم به جای خودش. ولی حرف ایشون منطقیه باید آمار درست ارائه بشه. الان چون بنفع مردمه آمار غلط رو قبول کنیم. جاهای دیگه هم بخوردمون داده میشه. مگه شکی وجود داره که اگر آمار درست ارئه بشه باز هم پراید مشکل داره؟ س بهتره آمار درست باشه. کلا اگر مردم رفتارشون معقول و منظقی نباشه و احساسی باشه نباید انتظار داشته باشید کسی که داره مدیریت می کنه خیلی خارق العاده باشه.
 									         		                    اینکه خودرو سازهای داخلی عملکرد فاجعه باری دارند و انتقاد هایی که داریم به جای خودش. ولی حرف ایشون منطقیه باید آمار درست ارائه بشه. الان چون بنفع مردمه آمار غلط رو قبول کنیم. جاهای دیگه هم بخوردمون داده میشه. مگه شکی وجود داره که اگر آمار درست ارئه بشه باز هم پراید مشکل داره؟ س بهتره آمار درست باشه. کلا اگر مردم رفتارشون معقول و منظقی نباشه و احساسی باشه نباید انتظار داشته باشید کسی که داره مدیریت می کنه خیلی خارق العاده باشه.         				                     		                 |
         		                            |         		                             طبق آمار برمعیار تعداد ماشین سمند اتفاقا نا امن ترنین ماشینه بعد جی ال ایکس بعد پراید .برید نگاه کنید
 									         		                    طبق آمار برمعیار تعداد ماشین سمند اتفاقا نا امن ترنین ماشینه بعد جی ال ایکس بعد پراید .برید نگاه کنید         				                     		                 |
         		                            |         		                             سمند استحکامش خیلی خوب است  به همین دلیل سنگینی زود خودش
 									         		                    سمند استحکامش خیلی خوب است  به همین دلیل سنگینی زود خودش  روش آمار گیری شما اشتباه هست و باید از یک کارشناس آمار استفاده کنید. چون بیشتر خودر وهایی که در کشور وجود دارند محصولات خودروسازان داخلی هستند یعنی 95% خودروهای سواری. به همین خاطر نمیشه این طور استدلال کرد که چون بیشترین تصادفات برای این خودروها بوده پس مشکل از این خودروهاست. البته در این که این خودروها واقعا لگن هستند صحبتی نیست اما اگر همین فردا تمام خودوهای ایران تبدیل به سانتافه بشه شک نکنید که باز هم آمار تصادفات در ایران تغییری نخواهد کرد چون بیشتر این تصادفات به دلیل بی احتیاتی، بی دقتی و سهل انگاری خود راننده ها ایجاد میشه. در همین تهران در خود سایت شما اخباری از تصادف خودرو های گران قیمت مثل پورشه وجود داشت که خودرو له شده بود. شما وقتی در جاده های ایران تردد میکنید باید با سلام و صلاوت حرکت کنید چون هر لحظه ممکنه یک عابر پیاده جلوی شما بپره یا اینکه یک خودروی عبوری بدون راهنما مسیرش رو تغییر بده.
 							         		            روش آمار گیری شما اشتباه هست و باید از یک کارشناس آمار استفاده کنید. چون بیشتر خودر وهایی که در کشور وجود دارند محصولات خودروسازان داخلی هستند یعنی 95% خودروهای سواری. به همین خاطر نمیشه این طور استدلال کرد که چون بیشترین تصادفات برای این خودروها بوده پس مشکل از این خودروهاست. البته در این که این خودروها واقعا لگن هستند صحبتی نیست اما اگر همین فردا تمام خودوهای ایران تبدیل به سانتافه بشه شک نکنید که باز هم آمار تصادفات در ایران تغییری نخواهد کرد چون بیشتر این تصادفات به دلیل بی احتیاتی، بی دقتی و سهل انگاری خود راننده ها ایجاد میشه. در همین تهران در خود سایت شما اخباری از تصادف خودرو های گران قیمت مثل پورشه وجود داشت که خودرو له شده بود. شما وقتی در جاده های ایران تردد میکنید باید با سلام و صلاوت حرکت کنید چون هر لحظه ممکنه یک عابر پیاده جلوی شما بپره یا اینکه یک خودروی عبوری بدون راهنما مسیرش رو تغییر بده.         		                     		         |
         		                            |         		                             عزیزجان مونتاژکاری را با خودرو سازی اشتباه گرفتی با هم فرق دارند :)
 									         		                    عزیزجان مونتاژکاری را با خودرو سازی اشتباه گرفتی با هم فرق دارند :)         				                     		                 |
         		                            |         		                             گیرم تعداد تصادف پایین نیاد که البته پایین میاد بدلیل وجود سیستمهای پیشرفته جلوگیری از تصادف مانند رادار و ترمز اتوماتیک و البته استحکام بسیار بیشتر خودروهای روز و....ولی قطعا تعداد تلفات پایین میاد و نیازی هم به کارشناس امار نیست.
 									         		                    گیرم تعداد تصادف پایین نیاد که البته پایین میاد بدلیل وجود سیستمهای پیشرفته جلوگیری از تصادف مانند رادار و ترمز اتوماتیک و البته استحکام بسیار بیشتر خودروهای روز و....ولی قطعا تعداد تلفات پایین میاد و نیازی هم به کارشناس امار نیست.         				                     		                 حالا کل ماشین هاخارجی شدن ایا باز هم امار کشته تغییر انچنان می کند؟ و یا دارید خودتون را گول میزنید؟
 							         		            حالا کل ماشین هاخارجی شدن ایا باز هم امار کشته تغییر انچنان می کند؟ و یا دارید خودتون را گول میزنید؟         		                     		         خب که چی؟ بارها و بارها این حرفارو شنیدیم ولی چی شد؟ چه چیزی تغییر کرد؟
 							         		            خب که چی؟ بارها و بارها این حرفارو شنیدیم ولی چی شد؟ چه چیزی تغییر کرد؟ باز هم حرفهای تکراری مثل همیشه.................
 							         		            باز هم حرفهای تکراری مثل همیشه................. جان مردم بی ارزش نیست .مگر خودرو نباید انسان را در عین حفظ امنیت از جایی به جایی برساند؟  صنعت خودرو ما کودک عقب مانده ایست که بازیچه دست ثروت طلبان خصوصی و دولتی شده. وقتی خبر عدم فوت حتی یک نفر در یک مدل محصول سوئدی طی شانزده سال اخیر در انگلستان را خواندم به حال خودمم و مردمم تاسف خوردم.
 							         		            جان مردم بی ارزش نیست .مگر خودرو نباید انسان را در عین حفظ امنیت از جایی به جایی برساند؟  صنعت خودرو ما کودک عقب مانده ایست که بازیچه دست ثروت طلبان خصوصی و دولتی شده. وقتی خبر عدم فوت حتی یک نفر در یک مدل محصول سوئدی طی شانزده سال اخیر در انگلستان را خواندم به حال خودمم و مردمم تاسف خوردم.         		                     		         چه عجب، یکی از نماینده های مجلس حرف حساب زد!
 							         		            چه عجب، یکی از نماینده های مجلس حرف حساب زد!         		                     		         |
         		                            |         		                             چه فایده هر چند وقت یه بار میزنند حرفشو ولی کسی عمل نمیکنه. .
 									         		                    چه فایده هر چند وقت یه بار میزنند حرفشو ولی کسی عمل نمیکنه. .         				                     		                 افزایش  یک شبه قیمت یک ماشین خارجی مساوی با قیمت 20 تا پی کی ( ماشین قشر  ژن های بد). من به نمایندگی  ژن های بد از تمام مسئولین زحمتکش که باعث  بلارفتن سرمایه قشر ژن های خوب هست تشکر می کنم
 							         		            افزایش  یک شبه قیمت یک ماشین خارجی مساوی با قیمت 20 تا پی کی ( ماشین قشر  ژن های بد). من به نمایندگی  ژن های بد از تمام مسئولین زحمتکش که باعث  بلارفتن سرمایه قشر ژن های خوب هست تشکر می کنم         		                     		         كاهش نگارنده خودش يك بار متن را مي خواند:
 							         		            كاهش نگارنده خودش يك بار متن را مي خواند: |
         		                            |         		                             کاش خودت 1 کن توی خوندن دقت میکردی 22 هزار خورده ای امار سال 95 هست و 16 هزار امار نوروز امسال
 									         		                    کاش خودت 1 کن توی خوندن دقت میکردی 22 هزار خورده ای امار سال 95 هست و 16 هزار امار نوروز امسال