بازدید 29402
آقایان خودروساز و خودرو فروش افزایش قیمت تا کجا؟

حتما باید مردم دوباره «کمپین نه به خرید خودروی صفر داخلی و خارجی» راه بیندازند؟!

اکنون می توان بازار خودرو را بازاری از دست رفته تلقی کرد، چون نه نرخ دارد و نه کسی جز دلالان و افراد صاحب رانت می تواند ریسک حضور در آن را بپذیرد. وضعیت مردم هم که در این بازار اسفبار است، چون نمی دانند با خرید ارزش مالشان حفظ خواهد شد یا نه و با فروش ضرر می کنند یا نه! فکر می کنم از نهادهای تصمیم گیر در ارتباط با خرید و فروش خودروی خارجی و داخلی نباید خیلی انتظاری داشت...
کد خبر: ۸۰۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 19 May 2018

تحولات و نوسانات قیمت ارز طی دو ماه اخیر شدت و بالا و پایین زیادی داشت تا اینکه به واسطه اعلام دولت نرخ دلار تک رقمی شد و البته مطابق با اعلام معاون اول رئیس جمهور، قوه مجریه تمامی نیازهای ارزی تولیدکنندکان داخلی را با نرخ دلار 4200 تومانی تأمین خواهد کرد؛ اما بازار بی اعتنا به این سخنان راه خود را می رود و هر کسی، هر قیمتی می خواهد روی کالا و آنچه عرضه می کند، می گذارد.

به گزارش «تابناک»؛ این روزها اگر سری به بازارهای مختلف بزنید، انگار رقابت بر سر افزایش قیمت هاست، بدون توجه به قدرت خرید مردم و اینکه آیا کششی در جامعه برای افزایش قیمت مورد نظر فروشندگان وجود دارد یا نه؟! سازمان های عریض و طویلی هم داریم تحت عناوینی مثل «سازمان تعزیرات حکومتی»، «سازمان حمایت از مصرف کنندگان» و چه و چه که انگار گرد خاموشی و بی تفاوتی بر بدنه خود پاشیده اند و قرار نیست تحت هیچ عنوانی برای مقابله و مبارزه با گرانی که ضررش به جیب مردم می رود، کاری بکنند.

حتما مردم باید دوباره «کمپین نه به خرید خودروی صفر داخلی و خارجی» راه بیاندازند؟!

بدتر از همه هم اکثریت مردم خودمان هستند که در خرید از بازارهای مختلف تلاش می کنند که گوی رقابت را از هم بربایند، بی توجه به اینکه در یک معادله خیلی ساده اقتصادی افزایش و یا کاهش قیمت ها در بازار در بدترین شرایط اقتصادی هم تماما بسته به تقاضا و یا عدم تقاضای آنان است. خیلی ها می گویند، «می خواهیم ارزش پولمان حفظ شود»؛ بی خبر از آنکه بخشی از این گرانی ها و افزایش قیمت ها به دلیل تقاضای بالای مردم برای خرید در بخش های مختلف است.

این هم بماند که دولت انگار فقط حرف می زند و قرار نیست اقدامی در مقابله با گرانی ها، کاهش ارزش دارایی های مردم، کاهش ارزش پول ملی، مقابله با دلالان و ... صورت دهد. جالب اینجاست که دولت اعلام می کند، دلار 4200 تومانی به اندازه نیاز واحدهای تولیدی داخلی وجود دارد و رئیس جمهور می گوید، «مشکل ارزی نداریم، بلکه تراز ارزی مان هم مثبت است» اما هر روز شرایط اقتصادی بدتر می شود و وضعیت قیمت ها بهم ریخته تر.

به عنوان مثال در بخش خودرو، قیمت خودروی خارجی سر به فلک کشیده و جالب اینجاست که هر روز هم گران تر می شود، به نحوی که شما برای خرید یک خودروی خارجی و سوار شدن آن در ایران باید چیزی برابر یا بیشتر از سه برابر ارزش جهانی آن پول پرداخت کنید و مطابق با اعلام فروشندگان این «نرخ امروز» است و اگر نخرید ممکن است که فردا مجبور باشید قیمت بیشتری برای آن هزینه کنید!

آقایان مسئول و نهادهایی که احیانا اگر به آنها برنمی خورد مسئول مبارزه و مقابله با این گرانی ها هستند، لطف کنند سری به بازاری که از آن نام برده شد بزنند و ببینند که دلال ها چطور جولان می دهند و هر روز بر مال و اموالشان از جیب مردم اضافه می کنند! یعنی قرار نیست وزارتخانه تحت نظر آقای شریعتمداری فکری به حال این وضعیت بکند؟ این وزارتخانه خود با تغییراتی که در این حوزه وارد کرد، نظیر بستن سایت ثبت سفارش و تغییرات تعرفه ای؛ مقدمه ای بر افزایش قیمت ها گذاشت؛ حالا حداقل نگاهی به وضعیت بلبشو و آشفته این بازار بیندازد، شاید هنور راهی برای جلوگیری از این دلال بازی ها مانده باشد!

در حوزه «خودروهای داخلی» شرایط بدتر از آنچه شرحش رفت، نباشد؛ حتما بهتر هم نیست. تا جایی که یکی از نمایندگان اعلام کرد دو خودروساز داخلی یعنی «ایران خودرو و سایپا» نزدیک به 90 هزار خودرو احتکار کرده و با نگهداری خودروهای تولید شده در پارکینگ ها، از عرضه آن به بازار جلوگیری می کنند. شرایطی که باعث شده نه فروشندگان اصلی خودروهای داخلی که دو کارخانه مذکور هستند، بلکه دلال ها در بازار خودرو تعیین کننده نرخ ها باشند.

هنوز یادمان نرفته چند سال پیش همگرایی مردم در یک مسأله که «نه به خرید خودروی صفر» بود چه بر سر دلال ها و واردکنندگان خودرو و کارخانه های خودروسازی آورد. موضوعی که در آن مردم خواستار کاهش قیمت خودرو، افزایش کیفیت و امکانات خودروهای تولیدی و فروش خودرو مطابق با آنچه در دیگر کشورها اتفاق می افتد، بودند؛ اما حیف که مردم قدر قدرت خود را نمی دانند و البته بخشی دارای حافظه تاریخی ضعیفی هستند.

اکنون نه قیمت خودرو کاهش یافته که افزایش وحشتناکی هم داشته است، نه شرایط عادلانه ای برای فروش آن وجود دارد که مردم بتوانند از آن بهره ببرند و نه دست دلال جماعت از این بازار کوتاه شده؛ اینها بماند که هیچ افزایش کیفیتی هم در خودروهای تولید شاهد نبوده ایم. دولتی که برای نجات خودروسازها از ورشکستگی چند هزار میلیارد دست به جیب شد، چرا وارد معرکه و بازی اخیر افزایش قیمت های آنچنانی نمی شود؟

در سالی که بنا به فرمایش رهبر انقلاب به نام «حمایت از تولید ملی» مزین شده است، چرا باید تولید کننده تا این اندازه خود را پیش خریدار محصول بی اعتبار کند؟ اگر بناست به واسطه افزایش قیمت دلار، شاهد افزایش قیمت باشیم، این طبیعی است و البته چارچوبی دارد که در ابتدا باید خودروسازان به چند پرسش در این رابطه پاسخ بدهند و تلاش کنند، با شفاف سازی و بدون پنهان کاری، اقدامات خود را انجام دهند.

پرسش نخست اینکه قیمت خودروهای داخلی از سال 91 و به واسطه افزایش نرخ ارز، شاهد افزایش خیلی ویژه ای بود، اما با روی کار آمدن دولت روحانی و کاهش قیمت ارز و به ثبات رسیدن آن، هیچ محصولی از جانب خودروسازان با همین ادله که می گویند نرخ ارز در افزایش و کاهش قیمت محصولات شان تاثیرگذار است، کاهش پیدا نکرد، بلکه گرانی های جزئی در محصولات هر از گاهی هم شاهد بودیم.

دوم آنکه، مگر 90 هزار خودروی احتکار شده از سوی خودروسازان داخلی تولید قبل از افزایش نرخ ارز نیست؟ چرا خودروسازان با احتکار این خودروها زمینه آنچنانی افزایش قیمت را فراهم کردند و دست دلالان را برای بی ثبات کردن بازار باز گذاشتند؟ همین موضوع باعث شده که اکنون در بازار خودرو شاهد چند نرخی بودن قیمت باشیم، به گونه ای که هر کسی هر قیمتی که دلش می خواهد بر خودرواش می گذارد. این عارضه در آینده مشکلاتی هم برای خودروسازان حتما ایجاد خواهد کرد.

سوم اینکه مگر رئیس جمهور از مثبت بودن تراز ارزی سخن نگفت و معاون اول رئیس جمهور هم تأکید کرد که ارز مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی با قیمت 4200 تومان تأمین خواهد شد، پس این افزایش قیمت های چندباره و بی حد و حصر به چه منظور از سوی خودروسازان صورت می گیرد. اگر ارز 4200 تومانی تأمین نمی شود، صادقانه به مردم بگویید، اگر تأمین می شود و شما به این سودها راضی نیستید که این بحث دیگری است.

اکنون بازار خودرو را می توان بازاری از دست رفته تلقی کرد، چون نه نرخ دارد و نه کسی جز دلالان و افراد صاحب رانت می تواند ریسک حضور در آن را بپذیرد؛ وضعیت مردم هم که دراین بازار اسفبار است، چون نمی دانند با خرید ارزش مال شان حفظ خواهد شد یا نه و با فروش ضرر می کنند یا نه! از نهادهای تصمیم گیر در ارتباط با خرید و فروش خودروی خارجی و داخلی نباید خیلی انتظاری داشت؛ شاید مردم باید دوباره «کمپین نه به خرید خودروی صفر داخلی و خارجی» راه بیندازند که مشکلات حل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۹۸
ريس جمهور و وزيرش كه هيچ هر دو در خواب معروف هستند ولي نمايندگان چي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
نماینده ها که از اول تکلیفشان معلوم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
دور ایران را دیوار کشیدن به بهانه تولید داخلی همه اجناس را چند برابر خارج به مردم بیچاره میفروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
چرا فقط دولت این نظام ارکان دیگری نیز دارد که باید پاسخگو باشند
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
سالهاست مثل مثلث برمودا هرنماینده ای از تخلف خودروسازها میگه بعد از مدتی اروم اروم میشه و هیچ صدایی از او درنمیاد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
تا وقتيكه مردم براي خريد جارو برقي(استپ وي) سر و دست ميشكنن مسولين محاله اقدامي بكنند!
تو رو بخدا یکاری کنید. قیمتهای سرسام آوره. دولت با این طرحش بازار را خراب کرد. مردم متحد شوند. یا دولت تعرفه های خارجی را کاهش بده.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اصلا جاي نگراني براي خودروسازها نيست چون دولت بايك طرح وام براي خريد خودرو باعث ميشه كرور كرور براي خريد خودرو صف بكشند
جونم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
حتما
به چشم
دیگه مشکلی نداری
انشالله بزودی حل خواهند شد
لیاقت ما همین خودرو هاست المانی ها هم لیاقتشونو بنز و بی ام دبلیو
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بی ام دبلیو درست نیست.بی ام و درسته.
ناشناس
| Germany |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
در المان با وجود خودروسازی های مطرح خودشون بازار رقابت بر روی تمامی خودروسازی های دنیا بازه.

ضمنا بی ام و درسته نه بی ام دبلیو چون اسم المانیه نه انگلیسی. در زبان المانی دبلیو نداره بهش و میگن که اول حرف واگِن هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
من خودم المان بودم و دقت كردم ، كمتر از 10 درصد مردم اين ماشين هاي لوكس سوار ميشن
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
پیام من به یک اروپایی : در کشوری زندگی می کنم که واردات خودرو یا ممنوع است یا تعرفه وحشتناک دارد دلیل آن هم حمایت از تولید داخل است . اما تولید داخل هم اینطور نیست که مثل آدم بروی از نمایندگی خرید کنی ! یک خودروی 10 میلیونی را نمایندگی قیمت میزند 40 میلیون اما هیچوقت موجودی ندارد !! همان ماشین را با قیمت 49 میلیون باید از دلال بخری !!! اگر اروپایی محترم سرش را به دیوار نکوبد مطمئنا اروپایی است و منطقی !!!!
هر کي به هر کي است شبانه ثبت نام مي کنند حقوق گمرکي هم نميدهند به 4 برابر قيمت به مردم مي فروشند دولت هم که درآمدش از نفت و دلار است هر روز با افزايش نرخ ارز بيشتر جيب ملت را خالي مي کند و ارزش پول را به پهن تبديل کرده اند اي ملت بيدار باشيد که اينبار بيگانه اي در کار نيست جيبتون خالي شده و ديگر وضعيت اسفبارتر از اين نمي شود آقازاده ها در فرنگ حافظ منافعشون هستند
خدایا چرا من ایران متولد شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
سالهاست این سوال را از خودم میپرسم و پدرو مادرم را لعنت میکنم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
هرجا هم بخواهیم بریم شخصیتمان زیر سوال هست و یک غریبه محسوب میشیم. هزاران بار تصمیم گرفتم برم. ولی خیلی نامردیه. با خاک وطنم چه کنم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بخاطر بی برنامگی و ناآگاهی پدر و مادر ما. حداقل ما توانستیم جلوی خودمان را بگیریم تا یک بچه بیچاره ده سال دیگر از من نپرسد «چرا ایران متولد شدم؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
خیلی ناراحتی بزار برو!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اره هستيم. ، كاشكي تو ايران متولد نميشدي كه شديم ي مملكتي كه در بين 190 كشور دنيا از نظر رانندگي 189 ام ، همين پرايد هم از سر تو كه فرهنگ رانندگيت در حد توحشه زياده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
خدايا منم همينطور
سلام ، کدام موضوع صاحب درستی داردکه این یکی داشته باشد ! وقتی رییس کمیته تحقیق و تفحص از خودرو سازها در رسانه ملی ( شبکه ۶ ) اعلام می کند این صنعت دست مافیا است و ۵۰ نفر خاصه از این صنعت بهره وافی و کافی می برند و تا اینها هستند نمیشود کاری کرد ؟! دیگر چه جای گلایه ! مافیا خود آقایان هستند آنوقت شما از همانها درخواست رسیدگی دارید ! !!!
وقتی دولت ونهادهای نظارتی به دلیل ضعف ویا منافع توان مقابله وبرخورد را ندارند اوضاع به همین شکل بلبشو میشود.این مطلب نه تنها در مورد خودرو بلکه در تمام موارد به چشم میخورد.از اول سال تمام کارها تعطبل است و اندک تولیدیها و کارخانها که تا بحال خودشونا حفظ کردن همگی بیکارند.چون مواد اولیه در بازار وجود نداره اگر هم هست با قیمتهای بسیار بالا خرید وفروش میشه.به عنوان یک تولید کننده کوچیک تعجب میکنم که مرتب میگن مشگلی نیست .اونهای که این حرف را میزنند یا تو این مملکت زندگی نمی کنند یا کور هستند.
زحمت نکشین
تا این مسئولین خودروسازان داخلی هستد
تا ابد اینطوری خواهعد بود
مدیران این دو شرکت باید بدلیل کشتار جمعی محاکمه و به اشد مجازات برسن
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اعدام بشند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
به همراه حامیانشون
علاج نخریدن خودرو نو بمدت یکسال یا بیشتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
دوباره یه وزیر فقیر بی پولی پیدا میشه میگه اینا ضد انقلابند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
دفعه پيش هم كه مردم كمپين راه انداختن با يه شرايط ويژه ويك وام اغواكننده ماشينها رو به ملت غالب كردند!
خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند ببینید چطور ما مردم داریم بین ستم دشمنان خارجی و دشمنان داخلی له میشویم دوستان کمپین نه به هرنوع گرانی و زیاده خواهی باید راه انداخت باید به قدرت خود ایمان داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
فکر کردی برای چی تلگرام رو فیلتر کردند؟ برای قطع ارتباط مردم با هم
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
تلگرام نداريم
مشکل قیمت خودرو نیست

مشکل درآمد مردم هستش که خیلی پایین اومده

مشکل شغل جوانان و ازدواج آن ها هستش

پولی که به عنوان پاداش بازنشستگی، به کارمندان "دولتی" پرداخت میشه رو به 2 دختر و پسری که برای اولین بار ازدواج می کنند بپردازیم

یعنی چی که کارمند دولتی باید پاداش بازنشستگی بگیره! پس بقیه که کارگر هستند و کارمند بخش خصوصی هستند چه گناهی کردند!

با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
پاداش نیست عزیز ... به صورت ماهانه بخشی از درآمدشون رو در صندوق های بازنشستگی ذخیره می کنند ، زمانی که بازنشسته می شوند ، بخشی از سود پول خودشون رو با هزار منت به عنوان « پاداش » بهشون می دهند ...البته اگه همون پولی رو که در صندوق های بازنشستگی ذخیره می کردن رو می دادن و طلا می گرفتن ، مطمئنا ده ها برابر اون پاداش می شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
کی میگه مشکل قیمت خودرو نیست؟ اتفاقا مشکل قیمت خودروست خودرو در ایران 3برابر قیمت جهانی به دست مصرف کننده میرسه سانتافه 150میلیونی 340میلیون داره دست ما میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
پاسخ به ناشناس ۰۰:۳۹

اولا که همه مردمی که خودشون رو بیمه میکنند، ماهانه پول بیمه بازنشستگی پرداخت می کنند

دوما حقوق رو دولت تعیین می کنه و اون پول رو که می گی از شما کم می شه رو می تونه نپردازه

سوما کارمندان دولت اگر منتی بر سرشون هست استعفا بدن و بروند در بازار آزاد کار کنند ببینند با ۱ میلیارد تومن
سرمایه میشه به اندازه حقوق یک کارمند پول درآورد؟

می دونی چرا با ۱ میلیارد تومن سرمایه حتی نمیشه به اندازه یک کارمند پول درآورد؟

همین پول های بی حساب و کتابی که هست که به کارمندان می دن

با سپاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
فرض کن قیمت یه خودرو 10.000 دلاره یه ایرانی با درآمد ریال باید 3 سال هیچی نخوره تا بتونه پوله ماشین رو پس اندار کنه و تازه وقتی پس انداز کرد میگن نه ماشین 10.000 دلاری رو باید 20.000 دلار بخری . وباز پولتو جمع میکنی 20.000 دلار که شد دیگه نمیتونی بخری چرا ؟ چون دلار گرون شده .
درآمد به ریال خرج به دلار دوبرابر
اگرکسی صاحب خانه بود که هیچ اگرکسی نبود مثل خودم باید ارزوی خرید خانه را به گور ببرد یه پراید مدل سال 87 با ده سال کارکرد شده 19میلیون!!کدام بازار سامان دارد چه کسی پاسخگو این وضعیت است؟؟دقیقا ااقای رئیس جمهور میگفت انچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که شما نیازی به یارانه نداشته باشید این بود؟؟خدااز سر تقصیرتان نگذرد که اینده مارا نابود کردید
خدایا در این ماه مبارک قسمت میدهیم به مظلومیت علی (ع) ،شر دشمنان قسم خورده مردم ستم کشیده ایران ، از چین و روسیه وآمریکا و انگلیس گرفته تا ایرانخودرو و سایپا و پارس خودرو و کرمان موتورو عربستان و امارات وبرخی مسئول بی عرضه اختلاس کن رو برطرف کن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
الهه آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
به حق این شبای عزیز هر چه زودتر مراد و حاجت روا بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
تا خودمون درست فكر نكنيم چيزي درست نميشه، از دست خدا كاري ساخته نيست از خودمون كار بر مياد
داوود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بیخود به دشمنان خارج و داخل نفرین نکنید چون فقط و فقط خودمان مقصریم و بس.
ملت بیعرضه و ناآگاهی هستیم.
خداییش سمند EF7 با موتور زیمنس آلمان محشره .یکبار که نشستی پشتش می فهمی چی میگم
تا زمانیکه تعرفه واردات خودروهای خارجی در حد سایر کشورها پایین نیاید و واردات انواع خودرو آزاد نشود و خودروسازان داخلی مجبور نشوند به خاطر رقابت پذیری ، کیفیت محصولاتشان را افزایش و قیمت را کاهش دهند ، همین آش است و همین کاسه و هرگز تولید داخلی رشد نخواهد کرد و فقط مردم هستند که ضررش را تحمل می‌کنند. ظاهراً برای برخی از مسئولین محترم سود و زبان مردم اهمیتی ندارد.
دولت و تولید کنندگان داخلی خودرو باید قیمت خودرو برای خریدار را به قیمت جهانی صتدراتی (نه بازار) خودرو با قیمت 4200 محاسبه + سود کمتر از 10% اعلام مبکردند و بر این اساس واردات خودرو برای همه را ازاد اعلام میکردند و برای شماره گذاری به نام مصرف کننده بدون فروش یا انتقال 5 ساله تعرفه 100% در نظر میگرفتند که مستقیم به جیب دولت میرفت و یه عده مفتخور بنام خودروساز متورم نمیشدند،
بايد کمپین نه به خرید خودروی صفر را به راه انداخت. خدا به داد مردم برسد با اين مسئولین و خودرو سازان بی مسئوليت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اون وقت یه انگ بهت میزنن دودمانت بر باد میره.
Mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
از قدیم گفتن سزای گرانفروشی نخریدنه. یه بار امتحان می ارزه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
كمپين حراج خانه هاي احتكاري
خیلی جالب بود مطلبتون به نظر من کمپین خوبی بود چون باعث شد یکم خودرو سازان در رفتارشون برای مدتی تغییر بدن و متوجه شدن که ولی نعمت ما نیستند. اما یادمون باشه مردم هم خوب تیشه به ریشه همدیگر می زنند نمونش قیمت دنا توربو که همین مردم گرامی با دندان گردی تمام ۶۳ تا ۶۸ میفروشن بعد هم بعد ها در مهمانی ها فامیلی سخن ها از باب تعهد و انصاف مردم دیار غرب بر زبان جاری خواهند کرد اما در خلوت خویش در فکر بریدن گوش هموطن خود هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اخ گلی به جمال و گفتارت دقیقا مردم ما جوری شدن که هر روز توفکر چاپیدن و گوش بری هموطن شون هستن بقول معروف از ماست که برماست
یعنی قرار نیست وزارتخانه تحت نظر آقای شریعتمداری فکری به حال این وضعیت بکند؟
این چه وضعشه. خودرو خارجی از شهریور سال گذشته تا کنون دوبرابر قیمت را تجربه نموده است. والا ظلمی است که شما به مردم رواداشته اید آمریکا و دیگر اجانب به سر این ملت نیاورده اند. خودرو خارجی را بالامیبرند که بهانه برای گران کردن خودرو داخلی وجود داشته باشد. دلسوزان نظام کجایند. سود بالارفتن تعرفه های واردات به جیب چه کسانی رفته است. دلال جماعت را دعوت کنید مدیریت کشور را دستشان بگیرند اگر شما بلد نیستید مدیریت کنید.
مردم خسته شدند از این وضعیت. آقای روحانی شما مردم را فریب دادید. خدا از خائنین به این ملت نگذره. مردم متحد شویم و نه به خرید هرچه خودرو داخلی و خارجی بگوییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
دلسوزان روزه ان حال ندارن بعد افطارم یکم بگی نگی سنگین شدن حال ندارن
این چه سیاست ضد ملی است که بایستی همه مردم صاحب خودرو باشند اگر مخارج و هزینه های شرکت های رانتی خودروسازهای دولتی را صرف وسایل حمل و نقل عمومی کرده بودید بسیاری از چالش های اقتصادی و زیستی ایران در وضعیت کنونی نبود.
من نمیدونم این مسئولین دارن چیکار میکنند. با قدرت تمام دارن در جهت کاهش قدرت خرید مردم و افزایش فشار روی مردم کار میکنن.وای به این مملکت.
همگان باید از خریدن خودروهای احتراقی خودداری و فقط اتوموبیل برقی خریداری کنند این افزایش قیمت را به فال نیک بگیریم وبا نخریدن خودروهای احتراقی گامی در جهت کاهش آلودگی هوا برداریم
کلا مردم هیچ خیری از وزرای صنعت آقای روحانی نمیبینند .
تا ۱۴۰۰ مگر این دولت عزل بشه یا استعفا بده که قطعا این روند رها شده فساد زده بازار خودرو و سایر بازارها تا حدود زیادی قطع میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
بعدش هم درست نمیشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
هر دولتی بیاد بهتره قطعا
مگر ما مردم می تواینیم به چیزی نه بگوییم از فردا صف می کشیم جلوی نمایندگیها و هر قیمتی که برادران افاضه فرمایند چند تا چندتا می خریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
آی گفتی
مدیران خودروساز ایران بزرگترین اختلاس گران ایرانند
بازم بگید تقصیر محمود و علم الهدی و بقیه رقباست
نخریم بعضی ها میگویند ضد انقلابیم،بخریم کلاه سرمان رفته،خداوکیلی که مردم از جان و مال خود مایه گذاشتند بغیر از چند مسئول مانند شهید بهشتی،شهید مطهری و...که فکر کنم انگشت شمار باشند کدام مسئول دلش به حال مردم سوخت،اصلا این دل سوزی پیشکش،کدام مسئول حق مردم را به مردم داد؟بالفرض مقصر ۹۹درصد اوضاع امروز ایران گردن ۸۰میلیون ایرانی،یک درصد آن هم گردن ۱۰۰۰تا مسئول و دولتمرد...اگر کسی سراغ داره مسئولی بابت کوتاهی در کاری از مردم عذر خواهی کرده آدرس بده تا بریم دست بوسی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
آقا عذرخواهی کردن.
چو دانی و پرسی سوالت خطاست
اخوی در سال 94 عده ای سرخوش فکر می کردند بزودی خیابان های تهران پر از بنز و بی ام و می شود لذا به خودروی داخلی گفتند پیف پیف اما الان اگر نخرند ممکن است مثل کره شمالی به سمت خر و قاطر میل کنند لذا اوضاع کاملا متفاوت است
کمپین ؟ نگران نباشید مافیای خودرو اعمال نفوذ می کند و یک وام 25 میلیونی می دهند و خودرو ها را می فروشند .
بی ثباتی در اقتصاد نه تنها در بازار خودرو بلکه در تمام بازارهای موازی مثل ارز ،طلا، مسکن، لوازم خانه و .... می توان یافت و تجربه نشان داده عزم و اراده لازم برای حل مشکل وجود ندارد و مردم هم چون نمی خواهند ارزش دارایی‌شان افت کند هر کس به نحویی وارد بازار هایی می شوند که لااقل ارزش پول خود را حفظ کند . همیشه در اینجا سرمایه داران برنده و افراد کم درآمد بازنده این بازی می شوند . در اینجا نقش دولت و مسئولان خیلی مهم است که نگذارند این بازارها شکل بگیرند و به هر نحویی جلوگیری کنند . با قابل اعتماد کردن اقتصاد کشور و مدیریت درست . که متاسفانه امروز در کشور جای آن به شدت حس می شود .
تقصیر خودمونه از ماست که بر ماست خوب اگه یک سال اهن پاره های آشغالشون رو نخریم متوجه میشن که این مشتری هست که حرف اول رو میزنه الانم ما مشتری های خوبی نیستیم وبرا همینم جنس خوب وخدمات درست بهمون نمیدن
هزاران پرسش و نکته مبهم دیگر میتوان به این نوشته شما در تمام موضوعات از دیپلماسی گرفته تا مسایل اجتماعی اقتصادی بیان کرد که تنها یک پاسخ برای آن میتوان یافت.
بی کفایتی
لطفا یه نگاه به سایت خرید ایرانخودرو بندازید..بجز وانت هیچ خودرویی برای فروش ندارن. یعنی ایرانخودرو هیچ خودرویی الان تولید نمیکنه؟و یا ایرانخودرو اینقد پیش فروش کرده که تا یسال دیگه ظرفیتش پره؟ مگه میشه، مگه داریم؟
کمپین راه بندازن، نندازن فرقی ندارد. همچین میگید خودرو گرون شده، انگار هیچ چی گرون نشده و فقط ماشین گرون شده!!! عزیز من خودرو که با اجی مجی ساخته نمیشه. خودرو از فلز و پلاستیک ساخته شده. وقتی تو یه نمونه ورق مس از کیلویی سی هزارتومن اردیبهشت سال قبل امسال به کیلویی چهل و پنج هزارتومان رسیده باشه، یا پلیمر معمولی پلی کربنات که سال قبل کیلویی دوازده هزارتومان بود الان بیست و دو هزار تومان باشه، انتظار داری قطعات خودرو گرون نشه و در پی اون خودرو گرون نشه؟! گوشت بشه کیلو پنجاه هزارتومان بعد خودرو نکنه باید ارزون بشه؟! عزیز من شما قیمت همه چیز رو ثابت نگه دار، قیمت ارز رو ثابت نگه دار بعد اگه خودرو داخلی یا خارجی گرون شد برو خودروساز رو اعدام کن. این مقاله های مذخرف چی هست که می‌گذارید اخه؟ اتفاقن به نسبت قیمت ارز خودرو در ایران از همه جای دنیا ارزونتر هست‌. پراید بیست و چهار میلیونی در بازار آزاد ارز یعنی چهار هزار دلار. تو هیچ جای دنیا خودرو که هیچ چهارچرخه هم به این قیمت نیست. ریشه قیمت همه چیز رو در قیمت ارز ببینید. انتظار دارید دلار از ۴ تومان بشه ۶ تومان بعد ماشین خارجی صدمیلیونی نشه صدوپنجاه تومن؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
حرفهای شما درست،ایا مدیران خودرو سازی همانقدر که حساب دقیق مس،پلاستیک،پولیمر،فولاد ودلار و...را دارند حساب حقوق کارگر خط تولید و قطعه ساز رو دارند؟؟؟؟چرا دیوار رو یک طرفه گل مالی میکنی برادر من؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
شما دلال خودروی خارجی هستی یا پاداش هیات مدیره بگیر خودروهای داخلی؟
با همین فرضی که میگی خودروی داخلی باید نصف قیمت فعلی باشه و خودروی خارجی یک سوم رقم های عجیب الان بازار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
دادا واسه کدوم نمایندگی هسدی؟
سزای گرانفروش نخریدن است اگر مردم همت کنند بسیاری از این مفتخوری دست بر می دارند
ما مردم هر بلایی سرمون بیاد حقمونه کمپین قبلی را دیدیم با وعده یک وام چه شد

تا وقتی اینقدر منفعت طلب باشیم هر بلایی بخواهند سرمان میاورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
به دلم موند کامنت بزارم سانسورش نکنی یا نصفه نیمه چاپ نکنی تابناک
واگزاری شرکتهای خودروسازی به بخش خصوصی..
و کوتاه کردن دست دولت از صنایع
و استعفای دولت
استعفای قوه مجریه
من شخصه میتوانم بگویم مملکت صاحب ندارد و اگر دارد این وضع بازار خودرو به نفع او نیز هست
هیچ صحبت دیگری باقی نمی ماند
بابا دست میزاد تابناک و نگارنده مقاله عجب حرف دل مردم رو زدی .
ایراد از خود ما است اگر هر جنسی رو به هر قیمتی نخریم اینگونه نمیشود البته دولت هم دست کمی از دلال بازار ندارد
این وزرای را نمایندگان ملت مثلا انخاب کرده اند که مثلا آنها هم نماینده مردم هستند ولی در عمل به نفع دولت کار میکنند .تا کی مردم را نفهم فرض میکنید بالخره روزی هم باید پاسخگو باشید من باشم یا نباشم.
تابی تنت میخاره؟
اعتراض راه میندازی؟
میخوای بگوم وزارت کشور بیاد کاکو؟؟!
من موافقم منتها مردم باید شهامت استقامت داشته باشند.
شريعتمدارى وخسروتاج پشتشون به كوه بنده، كى مى تونه عوضشون كنه؟
بيخودآب درهاون نكوبيد، يك طرف خودروسازان و واردكنندگان هستندباقدرت مالى ونفوذ زيادكه علتش معلومه وقدرت لابى زياد، تاوقتى يه سازمان با اسم مسخره حمايت از توليدكننده ومصرف كننده دارين معلومه هيچ اتفاقى به نفع مصرف كننده نمى افته ونخواهدافتاد
فقط واردككندگان وخودروسازان ودلالان به ريش مصرف كننده خواهند خنديد
آقا وضعیت در بازار فاجعه بار شده است! همه بازارها این طور است و بازار خودرو که دیگر هیچ! یعنی وجود یا دعم وجود دولت هیچ فرقی نمیکند! مسئولان چه در دولت و چه نمایندگان و چه بقیه، یا ناتوانند یا متوجه وخامت وضع و ضایع شدن مال و عمر مردم نیستند یا عوامل نفوذی برای عصبانی کردن مردم و آشوبند! این بار دیگر مردم کمپین نه به خرید خودرو فر راه نمی اندازند. این بار مردم کف خیابان حقشان را مطالبه خواهند کرد...
فقط مواظب باشید تورم تک رقمی و رد نکنه ها نمودارای اکسل مسئولین به هم می ریزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
خخخخخخخخخخخخ
عاشق شیب ملایمم
فنر گرانی در ارز جمع شده بود اقایان خودروساز فنر خیالی قیمتها شونو به زور می کشند که بلند تر شود
وقتی ریش وقیچی دست خودشان است همینه .
اگر مردم ایران همت کنند و دلال های رانت خوار اجازه بدهند شروع کنیم . ولی ایندفعه گول وام های بدون بهره یا با بهره کم را نخوریم.
دولت هم فقط زورش به مردم ضعیف رسیده والله ...
یاد زمان احمدی نژراد افتادم..ایشان هم همین حرفها را در زمان تلاطم بازار میزد و باز هم مثال الان همه چی به امان خدا ول شده بود...راستی ما اگه خدا را نداشتیم چه میکردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
چرا تو.به گذشته که اصلا مربوط به امروز نیست
عزیز من احمدی.نژادگذشته بود گذشته حال وفردا مهم است
ادمي با اينگونه افزايش افسار گسيخته شك ميكند. كه نكند در ميان مديران ارشد نفوذي وجود دارد كه ميخواهند با اينگونه كارها در مردم نااميدي ايجاد كنند؟؟؟وگرنه براي اين همه گراني فكري ميكردند فقط وعده سر خرمن ميدهند دست اين مديران نبايد حتي يك گوسفند براي چرا داد؟؟؟چون همان را هم به گرگ ميدهند.فقط بلدهستند گنده گنده حرف بزنند و دريغ از يك جو عمل؟؟؟؟!!!!
اون کمپین فیک بود. مگه یادتون رفته به محض اینکه وام 20 میلیونی داده شد یک روزه انبارهای ایران خودرو و سایپا خالی شد. این کمپینا برای کشورهای پیشرفته و با شعوره نه واسه کشوری که همه فرصت طلب و رند شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
دمت گرم
عالی گفتی
شما لذت داشتن خودرو مناسب و لذت سوار شدن خودرو مناسب از ملت ایران همانند بقیه لذت ها گرفتین امیدوارم هر چه زودتر همه تون در دادگاه مناسب بخاطر اینهمه فساد محاکمه بشید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ای لذت طلب
درمجموع اگرسرازبرف بيرون آوريد كل كشور ازدست رفته!
این خودروسازان و قطعه سازان مردم رو گروگان گرفتن. ماشین صفر از کمپانی گرفتیم و ایراد داشته، وبعد از بردن به گارانتی هنوز ایراد داره، قطعه از سایپا یدک گرفتم خرابه و تعویض نمبکنن. کلا هیچوقت حقوق مصرفکننده رو نه در کیفیت و نه در خدمات رو رعایت نمیکنن
اصلی ترین بخش فساد آور ،خود مردم هستند ؟‌ در کشور هشتاد میلیونی ایران حدود بیست میلیون خودرو سواری شماره گذاری شده است ،یعنی خانوار متوسط سه نفره ،قریب ۸۰٪ مردم ایران خودرو سواری شخصی دارند ،که حتی ژاپن ،وکرهٔ‌جنوبی ،و آلمان ،وفرانسه ،وانگلیس ،وامریکا که تولید کنندگان اصلی خودرو جهان هستند ،خانوارهای این چنینی ندارند ؟ و دیگر اینکه با همین افکار است که ارزش پول ملی هر روز کاهش پیدا میکند ؟ چون پولها از چرخه اقتصادی که اصلی ترین آن اقلام ضروری مردم است تولید نمیشود ، مردم عادت به تنبلی ،وتن پروری کرده اند ،و همانند مثالی که گفته شده است ،مردم دنباله رو مسولین خود هستند ؟ اکنون دامداری ستنی به صفر رسیده ،وکشاورزی هم همینگونه است ؟ آیا اگر اتفاقی رخ دهد ،میشود خودرو را تغذیه نمود ؟ آیا وسایل ،ومبلمان ،اسباب و اساسیهٔ‌لوکس را میشود برای زنده ماندن خورد ؟ گفته اند که مردم ژاپن پس از پایان جنگ دوم جهانی که کشور ژاپن بی قید ،وشرط تسلیم امریکا شد ،و از ژاپن مخروبه ای بیش باقی نمانده بود ،به مدت یک دهه ،از مصرف کالاها ،و لوازم ،واسباب ،واساسیه ،وحتی لباسها ،آنقدر صرفه جویی نمودند ،وبا تلاتش ، و کار مداوم ،تا ژاپن را ساختند ،وکشور را به سومین اقتصاد برتر جهان رسانیدند ،و بگونه ای رفتار میکردند که اختلاف طبقاتی در ژاپن در حد صفر بوده ،واکنون هم اینگونه است ،آنچه سرمایه هست در قالب شرکتها میباشد که سهامداران واقعی ،وحقیقی دارند ؟ خوب ملت مدعی ،وطن پرست ایران ،چرا پس از جنگ تحمیلی ،بجای فعالیت ،وتلاش ،وکار برای بازسازی کشور ،اکثرا روی به دلالی آورده اند ؟‌چرا پول بیگانه که مدعی دشمنی با ایران است وبرای نابودی ایران نقشه میکشد را خریداری میکنند ،وآنها را بلوکه ،واحتکار ،و یا از کشور خارج میکنند ،وبعضی ها هم بسوی طلا ،وسکه ،ملک ،وخودرو می روند ؟ همهٔ این مسایل ،ومعضلات بخشی به خود مردم مربوط میشود ؟ که درک نمیکنند که اگر سیل ،ویا طوفانی اتفاق افتد ،همه چیز باهم نابود میشود ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
عالی
مردم اگر غیرت داشتند به این کمپین ملحق میشدند
وقتی همه امور به دست دلالان باشد و دولت هم هیچ راه حلی برای جلوگیری از دلال بازی ندارد، اوضاع بهتر از این نمی شود. وقتی فروش همه خودروها تنها به دلالان ختم می شود و نه مصرف کننده واقعی، بالتبع آنها قیمت خودرو را تعیین می کنند. از دو حالت خارج نیست: یا دولت خود از دلال بازی سود می برد و جلوی آن را نمی گیرد و یا واقعا توانایی و عرضه مدیریت این کار را ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
جدا تاحالا به این نتایج نرسیده بودی؟؟!!!
دیگه کمپین لازم نیست مردم به فنا رفتن پول برای مایحتاج ضروری ندارن
سلام
پراید ۱۳۱ گرفتم 21میلیون و 260 هزار تومان!! دربها خراب، فرمون میزنه، لاستیک ها بالانس نیست، موتور بیش از حد صدا داره
حاضرم به هر چیزی قسم بخورم یه دفعه این ماشین رو از نظر کیفی کنترل نکردن
ضبطشو که قبلا حذف کرده بودن جدیداً زه روی دربهای ماشین هم برداشتن!!! اصلا یه چزهایی هستن واسه خودشون بخدا....
تابناک منتشر کن لطفا
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
حقته.کسی که ۲۲م بده پراید بخره حقشه هرچی سرش بیاد
خودرو سازها میدونن چکار کنن... وام و...
بايد تيم اقتصادي دولت يعني رييس بانك موكزي،وزير اقتصاد و وزير صنايع رو از كابينه كنار گذاشت و آدمهاي باسواد و كاربلد جاشون آورد.ثانيا وضعيت دولت اصلا خوب نيست وبرخی فقط اصرار دارن بگن مملكت گل و بلبله مردم ميفهمم آقايون چه خبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
مگه داریم ادم باسواد
زرشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
آدم های با سواد رفتند حاجی میموندن که چی بشه ؟ خونه نشین بشن ؟
ممنون که به این مشکل پرداختید. این وضعیت واقعا اسفبار است.
خودرو سازها خوب بلدن چکار کنن... من هنوز به کمپین قبلی وفادار هستم... با این که چند بار وسوسه شدم بخرم نخریدم... (پولش رو هم دارم)...
سلام. گوشه ای از حرفای دلمونو گفتی. فقط حرف و ادعا دارن. ی ۲۰۶ مدل ۹۵ دارم هرروز ی بازی درمیاره. ماشینای ایران خودرو ک شدن تخم مرغ شانسی. تا مردم آشغالای ایران خودرو و سایپا رو بخرن همین آشه و همین کاسه. اگه خودروسازا و مسولین .... بودن که وضع اینجوری نبود. هییی خدااااااا
ارز را اختصاص دادن به دانشجویان که به کشورهای غربی بروند و تحصیل کنند . مگر نه اینکه در طول این سالها بودجه تمام ملت را صرف هزینه این افراد دارای ژن برتر کردن و عاقبت اکثر ها ماندن در آن کشور بوده است . تا کی باید ملت پول این افراد را بدهد . هیچ جا دنیا سوبسیت و رانت را به دانشجوها نمی دهد مگر اینکه آنها مجبور شوند برگردند و به کشور خدمت کنند . لازم به ذکر است مگر ما چند نخبه داریم در سال شاید ۲۰ تا ۳۰ نفر مستحق اعطا این شرایط باشند نه ۵۰۰۰ نفر در سال از این سفره ملت استفاده می کنند . هر کس دوست دارد در کشور دیگر پیگیر تحصیل اش باشد باید از جیب خودش و با دلار نرخ آزاد مثل تمام ملت استفاده کند . ولاغیر . این تازه یک نمونه کوچک از بی عدالتی در تخصیص بیت المال است .
مشکلات ایران یکی دوتا نیست .
واقعا گریه داره!!
ایران خودرو به مناسبت نیمه شعبان فروش نقدی خودرو گذاشته بود
ساعت 10 سایت باز میشد.
من خودم واقعا مصرف کنندم. ساعت 10:03 تمامی خودرو ها ظرفیتشان تکمیل گردید. بیشتر شبیه یه نمایش ساختگی بود.
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
واقعا وضعیت اسفباکی است . من که می خواستم ماشینمو عوض کنم صفر بخرم
دیگه این کارو نمی کنم
ظلمی که خودروسازان به مردم میکنند روی ظالمین بزرگ دنیارو کم کردند فقط بدونید آه یه ملت پشت سرتون هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
خداراشکرکه کارگرخودروسازس نیستم چون دراون صورت حقوقم اشکال شرعی داشت.
سزای گران فروش تنها نخریدن می باشد وبس .
شتر سواری که دولا دولا نمیشه.اگه قیمت پارسالش درست باشه با افزایش تورم ده درصد همین افزایش قیمتهایی میشه که اعلام کردن.
مشکل از خودمونه تا وقتی هم که درست نشیم وضع همینه قدیم میگفتند: بگو با کیان دوستی من آن ک بگویم که توکیستی حالا میگن ولش کن یا رو پراید سوار میشه خوب اگه خودروهای ایرانی اشغاله چرا خودتون رو میکشید برا خریدش یه دلیلش پول یا مفتیه که یه سری حقوق بگیرا دریافت میکنند کسانی که شغل آزاد (به معنی حرفه وپیشه )دارند خوب میدونند پنج شیش تومن صافی کار کردن تو این وضعیت خیلی هنر میخواد حتی یه تومنش کارمند صبح رو به ظهر برسونه کارتش خورده وپول توی حسابشه بعدم روی چشم وهم چشمی هر چی توی بازار بیاد میخرن این روزا اگه شلواروصله دار بپوشی کاری بد ندارن اما پراید رو مسخره میکنند بابا هرچی که دارین خوب یا بد سوار شین نخرین نخرین به خدا نمیمیرن نخرین تا مجبور بشن به حقتون احترام بذارن خانما چشم وهم چشمی رو کناربزارین از خودمون شروع کنیم اگه سواری ندیم کسی سوارمون نمیشه
وقتی سایپا خودرو سراتو سال 2011 خود را 113 میلیون کرده از 104 میلیون چه باید گفت؟؟؟؟؟
کرمان خودرو هم که هییوندایی هلی وارداتی را معلوم نیست با دلار چندی حساب میکنه!!!!!!
حمایت از تولید داخلی یعنی همین که هست دوست داری بخر دوست نداری نخر
وقتی ماشین هاشون استاندار نداره یعنی چی ماشین سمند خریدم هشتصدتا نرفته دونستم شیشه جلوش مشکل داره و اب وقتی بارون میاد یه راست میاد توی ماشین نمایندگی ها جوابگو نبودند باهزینه شخصی بردم عوض کردم شیشه ماشین رو بیرون واقعا خدمات گارانتی وکارت طلایی صفره فقط بلندند مردم بچاپند وغارت کنند
پروردگارا . خودت به داد مردم ایران برس
ما بکلم‌ اجنبین اعلام برائت می کنیم
تقصیر خودمونه. وقتی برای هر پیش فروش و با هر قیمت هجوم میبریم و بعدش خوشحالیم که میتونیم ده میلیون بالای قیمت به یه بدبختی بفروشیمش اوضاع همینه. هر ماشین چینی و بنجلی رو وارد میکنن ملت همیشه در صحنه با ولع میخرن خب مسوولین هم همین رویه رو ادامه میدن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
واقعاً گل گفتی ، مشکل اصلی همین است.
شما از مردمی که هر بلایی سرشون میاد باز فریب تبلیغات این جناح و اون جناح رو میخورن ، بین بد و بدتر انتخاب میکنن ، به لیست رای میدن و مدام در حال تَکرار کردن هستن انتظار دارید از این کمپین ها راه بندازن و نتیجه بگیرن ؟ فکر کردید آلمانه ؟
خوب اگه دولت و خودروسازها این مردم رو نشناسن که نمیتونن از این برنامه ها پیاده کنن !
نگران خودروساز ها هم نباشید ، فوقش دوباره یکی میاد مردمی رو که خودرو نمیخرن رو خائن خطاب میکنه بعدشم ده ها هزار خودرو آشغال و آفتاب خورده رو تو یه هفته میندازه بهشون
در یه کلام بزرگ ترین مقصر خودمونیم ... از ماست که بر ماست !
سلام. من تو یکی از این شرکت‌ها بزرگ خودرو سازی هستم. چندین سال مشغول بکارم. با مدرک کارشناسی ولی تا موقعی که باند بازی توی این شرکت ها هست نه صنعت پیشرفت میکنه و نه مردم خودروی بهتر سوار میشن. هر سال بجای اینکه سواد مدیریتی بهتر بشه. باور کنید با انتصابات رفاقتی و فامیلی گره سفت تر میشه. واقعا نمیشه با مدیرها گیشرفت کرد و از باب قیمت هم حقوق بی در و پیکر مدیرها که کمترین جایگاه سازمانی هستند و به بالا غیر قابل تصور هست.
بجای این کامت ها کمپین راه بیندازید
مقصر فقط خود ما مردم هستیم که میخریم
متاسفانه همه به هم داريم دروغ ميگيم ،خدايا به حرمت ماه مبارك رمضان ريشه دروغ گويي رو تو اين مملكت بخشكان
خوب بلدید برای خنثی کردن اقدامات مردمی سریع باید ان را با سوبسید بفرستید خارج یا وام سوبسید دار بدهید خودروساز که پابرجا بماند و فقط مسلمان واقعی مثل شما به قول خودتان میداند که چطور سر مردم کلاهک بگذارد.مگر الان خودروساز اید؟ محرز است که مونتاژکار و وارد کننده فقط هستید.
الان برید تو سایت ایران خودرو قیمت های مصوب تا آخر اردیبهشت زده شده من بخت برگشته بعد کلی قسط و دردسر و چندین ماه تو نوبت موندن به امید تعویض پراید دنا ثبت نام کردم وقتی تازه دعوت نامه اومد حدود ۵ میلیون اضافه تر میخوان به کی بدی اعتراض کنی به کی بگی چرا این قیمت با قیمت مصوب اردیبهشت نمیخونه که الان رو ساینتون هست به کی بگی مگه این مملکت قانونش این نیست که باید شورای رقابت قیمت گذاری رو برا خودروهای زیر ۴۵ میلیون اعلام کنه اونوقت وزیر در میاد میگه نا ده درصد قانونیه کدوم قانون ای خداااا
وای بر لگن ساز و وزیر حامی تابوت سازان.. همه میدانند. جرات داری اینو سانسور نکن تابناک.
خدایا انتقام مردم ایران را از سایپا و ایرانخودرو با نابودیشان بگیر. این دو تا شرکت دارن 80 میلیون ایرانی را عذاب میدن. کارکنان این دو شرکت هم خداشون بزرگه، در هر صورت خدا روزیشون را از جای دیگه میرسونه.
سزای گران فروش ، نخریدن است. مردم باید کمر همت ببندند از این خودروسازها ، خودر نخرند تا قیمت ها متعادل شود.
مشکل قیمت خودرو نیست

مشکل درآمد مردم هستش که خیلی پایین اومده
هنوز یادمان نرفته چند سال پیش همگرایی مردم در یک مسأله که «نه به خرید خودروی صفر» بود چه بر سر دلال ها و واردکنندگان خودرو و کارخانه های خودروسازی آورد
خدا وکیلی چی اسلامی مونده؟اون وضع بانکامونه ربا خواریه,اون وضع دروغه که بیداد میکنه تو جامعه,این وضع عدالته وه واردات و صادرات و !اون وضع خودرو و صنعتمونه که به اسم محصول داخلی,خودروهای از رده خارجه کشورهای فرانسه و چین رو با چندین برابر به مردم ایران اجبارا میندازن و مردمم چاره ایی جز خرید بدترین جنس با بتلاترین قیمت را در قرن 21 دارند فقط خدا باید دادمونو ازشون بگیره
تو رو خدا یکجا باهم باشیم چند ماه نخریم خودرو تا وضع درست بشه والا بلا نمیمیریم بخدا واسه چند ماه.کمی سختی بکشیم و پشت همدیگرو یه جا داشته باشیم
همیشه از دولت انتقاد میکنیم ببینیم تو این مورد که خودمون میخودمونتاثیر گذار باشیم خودمون چند مرده حلاجیم؟؟
دوباره فقط كمپين جواب ميده
این از ماست که بر ماست .مسولین دست مردم را خوانده .می داند اگر قیمتها را پایین بیاورد کسی طرف خرید نمی رود ..اگر بالا ببرد .مردم هجوم می اوردند 10 تا 10 تا می خرند .شما مردم باعث وبانی گرانی اجناس هستید ...نه دولت ..اگر هر چیز را به قیمت تمام شده وبا سود 10 درصد می خریدید ..وضع این مملکت این جور نمی شد ..البته باید این کمپنگ هها راه بیفتد .شعار انها این باشد ...نمی خریم تا جنس را به قیمت تمام شده با سود 10 درصد نه 1000 درصد بخریم ...........چه خانه .چه خودرو .چه گوشت چه ارزاق عمومی.باید نخریم مردم .دوسال از نظر خرید دست روی دلتان بگذارید ..تا قانون درست شود
شرکتهای خودروهای خارجی کل پول ارزی ماشین رو اول میگیرند باز با قیمت روز ارز قیمتا رو تعدیل میکنن
علی برکت اله چرا داد میزنید شیب ملایمه. .....
در اول مهر ماه ماشین تیولی ثبت نام کردم گفتند 103 میلیون ولی الان میگن 135 میلیون کسی نیست بداد ملت برسد
همیشه دروغگو ، طمعکار را فریب می دهد

یادتونه "کمپین نخریدن خودرو" چی شد؟

مردم طمعکار و حریص را گول زدن

این مردم حریص نقد امروز را به بهشت نسیه می فروشند

این مردم اگه بتوانند طمعکاری و حرص مال و مقام را کنار بگذارند همه چیز درست می شود
به حول و قوه الهی این بار نیز کمپین نه به خودروی داخلی را شروع می کنیم
بهتر از قبل
دوباره تابناك داره در اين موضوع پيش قدم ميشه. يه گزارش مفصل بايد آماده كنم ، اينجوري فايده نداره
واقعا من در تعجب از خودم بگیر تا مردم ایران چرا واقعا هیچ کاری نمیکنن یعنی شما گوشت بکن کیلویی 200 هزار تومان باز صدای مردم ایران در نمیادش واقعا جای تاسف است
هموطنان عزیز شما را به جان عزیزانتان کمپین نه به خرید خودرو صفر راه بیندازید و بهش عمل کنید.
فکر می کنم که دولت بنزین رو گرون نکرد ولی درجاهای مختلف خوب پولی در اورد تاکسری هشو جبران کنه یکی همین خودرو هست . باید گارانتی خودرو داوطلبانه باشه چون جز هزینه برای صاحب اون چیزی نداره
کمپین قبلی چرا شکست خورد ؟ ملتی که بخاطر یک منفعت کوچک ( وام خودرو ) اتحاد ملی اش را می فروشد و صف های طویل برای خرید خودروهای آشغال میکشد سزاوار از این بهتر نیست .
من که اصلا به هیچ چیز جز خدا امید ندارم . وام گرفتم ثبت نام خودرو کردم تحویل 3 ماهه و به قیمت روز است ولی تا حالا 8 میلیون روش کشیدن یعنی من باید هست ونیستم رابفروشم تا زمان تحویل برسد.. آخه انصافتون شکر .دارید با ملت که جوانهایش را برای دفاع جلوی دشمننان فرستاده چکار میکنید؟ الزایمر گرفتید ؟چه خبره؟نظارت کجا رفته ؟کاش ثبت نام نکرده بودم خیلی نگران و پشیمانم
همچنين نه به حباب قيمتي حداقل هشتاد درصدي مسكن و اجاره مسكن
این مردم با این طرز تفکر باید در بین دشمنان خارچی و دوستان داخلی له شوند چون خودشان با سود جویی قیمت هارا بالا می برند. اگر حمله به خرید طلا و دلار را نگاه کنید متوجه این موضوع می شود. در کمپین نخریدن خودرو در چند سال گذشته نیز گول وام های کذایی را خوردنن. . به هر حال باز کمپین نخریدن خودرو صفر باید به راه بیفتد. و دچار حریه های دشمنان داخلی نباید شویم
احتكار خودرو ومسكن چه ربطي به ترامپ دارد از ماست كه بر ماست
با سلام به نظر من تنها راه برون رفت از این وضعیت اینست که ملت به قدرت خود ایمان داشته باشند و پای خواسته های خود پافشاری کنند.مثلا همین کمپین نه به خرید خودروی ایرانی راه بیفته و مردم یه مدت دندون رو جگر بذارند و خودرو خرید نکنند خودروساز مجبور میشه تن به خواسته مردم بده هرچند دولت با حمایتهای غلطش نمیذاره خیلی به خودروسازان فشار بیاد و همین امر باعث شده با وجو گذشت 50 سال هنوز نمیتونیم یه خودرو خودمون بسازیم به هر حال ملت بایستی پای خواسته های خود بایستند و کوتاه نیاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
....ملت ...کدام ملت
قبلا مردم کمپین نخریدن خودروی داخلی را راه انداختن،ولی وزیر صنعت و معدن اونها رو به نهادهای نظامی معرفی کرد و اون مردم بیچاره به جای اینکه خودروسازها محاکمه بشن اونا محاکمه شدن،خیلی جالبه بجای افزایش کیفیت و پایین آمدن قیمت ،انتظار دارن پیشرفت هم کنند موقعی که همه چیز امنیتی شود نتیجش همینه
کمپین آغاز شد.
متاسفانه هیچ ثباتی در هیچ نقطه ای ودر مورد هیچ محصولی از طرف دولت وجود ندارد هرکه هر چی خواست همان را انجام می دهد .فقط رای فراموش نشه ،آقای نماینده مردم شما چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی نیست از این وزیر صنعت یک سوالی بکند که نقش شما در این بازار اشفته چیست از روزی که ایشون اومده روز بروز بدتر میشه
نمایندگان .! بندگان خدا فقط میتوانند به حقوق کارمندان زبان بسته گیر بدهند.
من امروز از طریق سامانه تعزیرات به جرم گرانفروشی از ایران خودرو شکایت کردم .شاید کسی بدادمون برسد اگر برسد
یعنی کسی بخواهد پول یا مفت بدون زحمت گیرش بیاد باید بره یه ماشین خارجی بخره یک ماه بعد یک 15 میلیون گران شده بعد میفروشی ماشن ها رو علی یارت . و ما کارمند هم اندر خم حقوق چندری غازی سر برج
دولت دست به جیب شد و خودروسازها رو نجات داد!!! با کدوم پول دولت با مالیات و با پول خودمون به ما ضرر زد.
یک جنش (campaign) با این عنوان راه بیندازید : "به هر چه که با خودروساز داخلی مربوط می شود نه بگویید."
بهترین راه همکاری مردم با هم یعنی تحریم کردن تمام کالاهای غیرضروری وکم ضروری مثل تنقلات وغیره است!!!راه دیگری نیست.تحریم !تحریم!تحریم!
درود بر شما . ایا تا کنون شده که مسولین کاری را جهت ارامش در جامعه انجام داده باشد . میگویند که قیمت بنزین براساس فوب خلیج محاسبه گردد و برای واردات خودرو براساس حجم موتور چندین خودرو البته از جیب مردم اسقاط شود و یا اعلام تعرفه های نجومی و مالیات برارزش افزوده با چه توجیه میبایست تمامی هزینه های از جیب مردم باشد . مگر تمامی منابع کشور دست دولت نیست .چرا خرید وفروش حواله های گوناگون از خودرو گرفته تا الی اخر ممنون نمیشود جهت ارامش بازار . چه زمان قرار است ارامش در جامعه ایجاد شود . با امید ان روز .
آقای وذیر صنعت شما چی چی را می گید که بالا رفتن خورو قانونی است "کدام قانون"
منم تحریم میکنم
بشدت موافقم ولی مردم دوباره کلاه سرشان نرود وام دادند باکله نروند جلوی نمایندگیها صف بکشند.
آقا چرا آدرس غلط میدهید، چرا یکبار یکی نمیگه این کارخانه ها رو کی میچرخونه، یا از هر خودرو چقدر از جیب مردم برای جاهای دیگه خرج می کنند، چقدر باید از هر خودرو به ارگان ها و سازمان ها پرداخت بشه، هر کس که میبینید فقط میگه دولت، بابا نمی دانید دولتی که یک سوم بودجه کشور را به زور در اختیار داره هیچ کارس
فقط لطفا یه کاری کنید مردم زیاد توی صف معطل نشنوند. ممنون.
فقط كمپين تحريم جواب ميده
باسلام......دلال ها واسطه ها هم از همون شرکت های خودروسازی هستند.....یعنی به هم ربط ودارن ودستشون توی یه کاسه ست
همش که نمیشه خارجیها و دولت بما فشار بیارن یبار هم ما فشار بیاریم و نتیجه بگیریم.
یک نه بزرگ به گرانی بگید.
هه هه
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد تا آن قوم خود سرنوشت خود را تغییر دهند....قرآن عزیز
ایرانخودرو انبارهای مملو از قطعات با قیمت دلار ۳۲۰۰ را به قیمت دلار ۸۰۰۰ تومان به ملت ایران میفروشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر