بازدید 35195
هزار و ششصد و سی و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

استعفای برخی فرمانداران با هدف ورود به مجلس/اجاره‌های عجیب و غریب در مال‌ها و پاساژ‌های تهران/واکنش امام جمعه بابل به ماجرای تبلیغات جنجالی این شهر/پای استاندار احمدی‌نژاد به پرونده پسرش کشیده شد

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند ضرغامی: با انتصاب سردار سلامی خواب حرامیان آشفته شد/کلاه مالیات بر ارزش افزوده سرتان نرود!/قالیباف: از منظر نواصولگرایانه، نمی‌توانیم از FATF عبور کنیم و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ 22 April 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تذکر نماینده تبریز به وزیر ورزش درباره آفساید‌های تراکتورسازی

پس از اتفاقاتی که در دو هفته اخیر لیگ برتر در خصوص تیم فوتبال تراکتورسازی افتاد، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، به وزیر ورزش و جوانان تذکر کتبی داد.متن تذکر کتبی فرهنگی خطاب به وزارت ورزش و جوانان به شرح زیر است: وزارت ورزش و امور جوانان اهتمامم مناسبی نسبت به جریان قانون از جمله عدم بکارگیری بازنشستگان در فدراسیون‌های ورزشی و رعایت بی‌طرفی در مسابقات ندارد. روند مذکور موجب شده است تا شبهه مهندسی مسابقات فوتبال در افکار عمومی شکل گیرد. این امر باعث سرخوردگی اجتماعی و کاهش استقبال مردم از میادین ورزشی می‌شود و آثار خسارت‌باری دارد. مواردی از قبیل: عدم اقدام فدراسیون در برخورد با تخلفات گذشته و مشارکت بازیکنان در شرط‌بندی‌ها و امور خارج از تیم‌ها که بر نتایج اثر می‌گذارد، نادیده گرفتن پنالتی علیرغم اعلام کمک داور و اقدام خلاف واقع درخصوص آفساید‌ها و حضور مسئولان طراز اول دولتی در هیأت مدیره تیم‌های پایتخت، اقدام و نظارت جدی وزارت ورزش را می‌طلبد. حتی در مسابقاتی که از آذربایجان حضور ندارد، درخصوص اهانت به مردم آذربایجان، واکنشی از سوی آن وزارتخانه و فدراسیون مربوطه به عمل نیامده است.

تکذیب جابه‌جایی اقلام امدادی و غذایی کویتی با ایرانی

نایب رییس جمعیت هلال احمر کویت با تکذیب شایعات مرتبط با جابه‌جایی اقلام امدادی و موادغذایی کویتی با ایرانی، گفت: به دلیل سرعت و فوریت و کیفیت بالای اجناس ایرانی و قیمت کمتر، همه اقلام امدادی از تهران خریداری و با هواپیما به طور مستقیم به خوزستان و سایر مناطق سیل زده ایران ارسال شد. انور عبدالله الحساوی درباره برخی شایعات و ابهامات مرتبط با کمک‌های انسان دوستانه هلال احمر کویت و ادعا‌ها در خصوص عدم توزیع آن‌ها، اظهار کرد: تهیه و خرید اقلام امدادی و مواد غذایی از بازار ایران برای جمعیت هلال احمر کویت ساده‌تر و ارزان‌تر بود. وی افزود: با توجه به اینکه اگر می‌خواستیم همین اجناس را از کویت خریداری و با هواپیما به ایران ارسال کنیم باید هزینه بیشتری پرداخت می‌کردیم. ما این اجناس را از تهران خریداری و به وسیله هواپیما به طور مستقیم از تهران به خوزستان و سایر مناطق سیل‌زده ارسال شد.

تهدید به بستن تنگه هرمز توسط فرمانده نیروی دریایی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تنگه هرمز طبق قوانین بین‌المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست. دریادار تنگسیری با اشاره به تهدید آمریکا علیه ایران مبنی بر تحریم نفتی یادآور شد: تنگه هرمز طبق قوانین بین‌المللی یک گذرگاه دریایی است و اگر از استفاده از آن منع شویم، آن را خواهیم بست. درصورت وجود هرگونه تهدید در حمایت و دفاع از آب‌های ایران کوچکترین تردیدی نخواهیم کرد، از آبروی خود دفاع خواهیم کرد و هر کجا بحث دفاع از حق ایران باشد مقابله به مثل می‌کنیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه حضور نظامیان بیگانه منطقه را عامل ناامنی منطقه دانست و گفت: بیگانگان هیچ اهمیتی به امنیت منطقه نمی‌دهند و برایشان مهم نیست که اقداماتشان منجر به نابودی منطقه می‌شود. بیگانگان مستقر در منطقه دشمنان مردم در منطقه هستند و تهدیدی برای منطقه محسوب می‌شوند.

پیشنهاد‌های اقتصادی کیهان به دولت: ارزش پول ملی را کاهش دهید

کیهان در سرمقاله خود نوشت: گوجه فرنگی در کشور مثلا روسیه کیلویی حدود ۳ دلار است. به پول ما و با دلار ۱۴ هزار تومانی می‌شود از قرار هر کیلو، ۴۲ هزار تومان. حالا چرا کشاورز باید صادرات را رها کرده و این محصول را در داخل کیلویی مثلا۳ الی ۴ هزار تومان بفروشد؟ آیا می‌دانستید کشور صادر کننده‌ای مثل چین، به عمد ارزش پول ملی خود را در برابر دلار پایین می‌کشد تا شرایطی مشابه شرایط امروز ایران ایجاد و تولید کنندگان به صادرات تشویق شوند؟ اما چرا چین با افزایش قیمت دلار، با تورم افسار گسیخته و کمبود کالا مواجه نمی‌شود، اما ایران می‌شود؟ پاسخ این است که، چین کشوری صادر کننده است و با وجود داشتن جمعیت میلیاردی، با ایجاد «سازوکارها»‌ی مناسب بیش از نیاز داخلی تولید و مابقی را صادر می‌کند. اما کشور ما در مورد چنین محصولاتی، همیشه به اندازه مصرف داخلی تولید کرده و اگر بعضا میزان تولید نیز بیش از میزان مصرف داخلی بوده، به دلیل نبودن آن «سازوکارها»، یا توسط کشاورز بیرون ریخته شده یا قیمت آن به قدری پایین آمده که تولید آن دیگر، مقرون به صرفه نبوده است. «بدترین» راه‌حل در شرایط امروز ایران این است که به محض گرانی مثلا پیاز جلوی صادرات را بگیریم. این یعنی خسارت زدن به کشاورز و جلوگیری از ورود ارز به کشور!

پای استاندار احمدی‌نژاد به پرونده پسرش کشیده شد

در پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان تعاونی البرز ایرانیان، نماینده دادستان گفت: اظهارات همسر حامد کرمی بیانگر زوایای رفتار آزاد و قریانی است و این دو نفر شعبه‌های البرز را در شهرستان‌هایی مانند ایلام و همدان تاسیس می‌کردند که پدرش زمانی استاندار آنجا بوده و با روابط پشت پرده فعالیت می‌کردند.

واکنش امام جمعه بابل به ماجرای تبلیغات جنجالی این شهر

ساعاتی پس از انتشار عکس تبلیغاتی یک آرایشگاه زنانه در بابل در فضای مجازی، مسئولان این شهرستان اعلام کرده اند که فرد متخلف دستگیر و آرایشگاه وی پلمپ شده است. داستان این جنجال از آنجا شروع شد که یک آرایشگاه زنانه در بابل با نصب بنری در یکی از خیابان‌های شهر و نشاندن خانم جوانی جلوی این بنر، از وی عکس گرفته و به عنوان تبلیغ در فضای مجازی انتشار داد. این عکس با سرعت برق و باد در فضای مجازی چرخید و باعث انتقاد مسئولان شهرستان شد. دفتر امام جمعه بابل در پی انتشار این عکس و اظهار نظر‌هایی که در فضای مجازی پیرامون آن شده بود با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد و آن را خودنمایی یک زن و تبلیغ با هدف جا انداختن در تبلیغات با استفاده ابرازی از یک زن برشمرد. در این بیانیه از عکس انتشار یافته با عنوان تبلیغ بیلبورد حاشیه ساز در بابل یاد و نوشته شده است: خبری شوکه‌کننده و تلخ از حرکت ضداخلاقی مبنی خودنمایی یک زن در کنار بیلبورد تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر شد و بینندگان را با تعجب مواجه کرد. این سبک تبلیغ و حرکت صورت گرفته در نوع خود بی‌سابقه بوده و به احتمال انجام‌دهندگان این امر در صدد محک زدن افکار جامعه برای جا انداختن این سبک تبلیغی جدید با استفاده ابرازی از یک زن به عنوان عنصری برای خودنمایی و جلب توجه بیشتر بودند.

قالیباف: از منظر نواصولگرایانه، نمی‌توانیم از FATF عبور کنیم

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: من معتقدم غیر از گزینه تسلیم شدن یا خستگی از مبارزه با حریف یا وارد نشدن به زمین بازی، گزینه‌های دیگر و شیوه‌های دیگری از مبارزه و تقابل وجود دارد که می‌تواند ما را به مقصود برساند؛ هرچند نیازمند طراحی دقیق و فعالیت بیشتر است. ما نمی‌توانیم از کنار آمریکا و مسائل دیگری نظیر FATF عبور کنیم و آن‌ها را نادیده بگیریم. به هر حال فشار آن‌ها وجود دارد و روزبه‌روز هم بیشتر می‌شود.

چمران: تغییر فرمانده سپاه کاملا طبیعی است

مهدی چمران فعال سیاسی اصولگرا به «آزادی» گفت: «ما در جریان تصمیم‌گیری برای تغییر فرمانده سپاه نبوده و نمی‌دانیم که کی و چطور به این تصمیم رسیده‌اند، اما روشن است که این موضوعی به اقدامات آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه ارتباطی ندارد. زمان بسیاری صرف فکر و ایجاد قرارگاهی شده که اکنون سردار جعفری به آن رفته و جانشین وی نیز فرمانده سپاه شده است». وی با تأکید بر اینکه «سپاه همان سپاه است» گفت: «طبیعی است که بعد از ده سال فرماندهی سپاه به فرد دیگری سپرده شود و این دلیل خاصی ندارد». چمران با بیان اینکه «ممکن است سردار سلامی رسانه‌‎ای‌تر باشند» گفت: «بدون شک برنامه ریزی و دکترین سپاه سر جای خود است و با تغییر فرمانده تغییر نمی‌کند. امیدواریم که انشالله سردار سلامی نیز با همان قدرت و روشن بینی سردار جعفری به فعالیت خود ادامه دهند.»

علت اختلاف سالک و احمدی‌نژاد از زبان سالک

احمد سالک، نماینده اصولگرای مجلس، مدعی شده جزء اصولگرایان اخراجی دولت احمدی‌نژاد بوده است. آن‌ها مدعی‌اند احمدی‌نژاد مروج تک‌روی و قانون‌گریزی بوده است. او که از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ نماینده ولی فقیه در سازمان حفاظت اطلاعات کل سپاه بود، از آنجا به هیئت عالی گزینش کشور می‌رود و تا سال ۸۷ در این سمت می‌ماند. او در برنامه تلویزیونی «دستخط» گفته است: «من در حفاظت اطلاعات بودم، گزینش کل کشور یک دبیر می‌خواست؛ احمدی‌نژاد دنبال بود. پنج، شش نفر مطرح شدند. من را هم مطرح کرد. پیغام داد بیایید من شما را ببینم. یک شب به ریاست‌جمهوری رفتیم و آنجا صحبت کردیم. من به ایشان گفتم چرا من را انتخاب کردید؟ به او اسم دادم که فلانی و فلانی را انتخاب کنید. گفت: این کار فقط از شما برمی‌آید. آقای احمدی‌نژاد بیش از ۲۰ ماه نتوانست من را تحمل کند؛ چون هفت وزیر او می‌خواستند خارج از قانون گزینش عمل کنند و من جلوی آن‌ها ایستادم و به درگیری و سپس به شورای عالی کشیده شد. دید ما تسلیم این نمی‌شویم که این بیاید و آن برود. گفتم نه می‌گذارم این بیاید و نه می‌گذارم آن برود».

برخی وزرا به نمایندگان باج می‌دهند!

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: ما پرچمدار بحث شفافیت در مجلس بوده و هستیم. در خارج از مجلس هم که دیده‌بان شفافیت را با آقای توکلی تشکیل دادیم که کار‌های خوبی هم آنجا انجام شده است. وی گفت: وقتی یک وزیر باج می‌دهد و یا با یک نماینده می‌بندد، وقتی نماینده کاملا دولتی می‌شود چنین وضعیتی هم پیش می‌آید. من قاطعانه می‌گویم که اگر آقای آخوندی و قاضی‌زاده هاشمی استعفا نداده بودند این مجلس به هیچ عنوان عرضه برکناری آن‌ها را نداشت. امیرآبادی تصریح کرد: به طور مثال سراغ من که نماینده مجلس هستم می‌آیند و می‌گویند تو حدود ۴ میلیون حقوق می‌گیری و قرار است چندسال دیگر بازنشسته شوی، پس بیا پرونده‌ات را ببریم، مثلا وزارت نفت و با ۲۵ با ۲۰ میلیون تومان در زمان بازنشستگی حقوق بازنشسته بگیر! این گونه معلوم است که یک نماینده سرسپرده وزیر نفت می‌شود. این مشکلات به دلیل مشکلاتی است که انتخابات داریم.

اجاره‌های عجیب و غریب در مال‌ها و پاساژ‌های تهران

برای داشتن یک واحد تجاری ١٥٠ متری در برج میلاد باید ٤‌میلیارد تومان رهن کامل بپردازید. اگر این پول را با سود ٢٠‌درصد در بانک بگذارید، سالانه چیزی حدود ٨٠٠‌میلیون تومان و ماهانه حدود ٦٦ تا ٦٧‌میلیون تومان سود دریافت می‌کنید. قیمت اجاره در مجتمع نارون نیاوران هم تفاوت چندانی با قیمت‌های برج میلاد ندارد. یک واحد ١٢٠ متری در مجتمع نارون ١,٥‌میلیارد تومان رهن می‌خواهد و مالک ماهانه ١٥٠‌میلیون تومان اجاره طلب می‌کند. برای رهن کردن یک مغازه در مجتمع مدرن الهیه نیز حداقل باید یک‌میلیارد تومان برای رهن و حدود ٧٠ تا ١٠٠‌میلیون تومان برای پرداخت اجاره داشته باشید. /فرارو

رایگان شدن هزینه روادید عراق به معنای لغو روادید نیست

مرتضی آقایی، مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: رایگان شدن صدور ویزای زائران عتبات؛ کاهش ۲۰ درصدی هزینه سفر زمینی و ۱۵ درصدی هزینه سفر هوایی و همچنین افزایش تعداد زائران را به دنبال داشته است. رایگان شدن هزینه روادید به معنای لغو روادید نیست، برخی از علاقه‌مندان تشرف برداشتشان از رایگان شدن این بوده که کلاً روادید لغو شده است به همین دلیل بدون داشتن ویزا به مرز‌ها سفر کرده اند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای آن‌ها شده است. /مهر

کلاه مالیات بر ارزش افزوده سرتان نرود!

طبق قانون برخی از صنوف عرضه‌کننده مواد غذایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند که از آن‌ها می‌توان به واحد‌های صنفی عرضه‌کننده جگر، دل، قلوه، کله پاچه، کبابی، آش، حلیم، اغذیه‌فروشان خرد، واحد‌های بیرون‌بر و تهیه غذا اشاره کرد؛ بنابراین در صورت تهیه غذا از این واحد‌ها دقت کنید که مبلغی به عنوان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از شما دریافت نکنند.

سرنوشت افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸ چه شد

حمیدرضا حاجی بابایی؛ با بیان اینکه مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق‌ها قانون است و باید اجرایی شود، گفت:هیچ ابهامی نسبت به این مصوبه وجود ندارد، چراکه این میزان افزایش حقوق مصوبه مجلس بوده و به تائید نهایی شورای نگهبان هم رسیده و باید اجرایی شود. وی با تأکید براینکه دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند مصوبات مجلس را تغییر دهد، ادامه داد: طبق مصوبه مجلس تمام کارکنان لشکری، کشوری و بازنشستگان که ۵ میلیون نفر هستند، ۴۰۰ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه می‌شود، همچنین علاوه بر این مبلغ ۱۰ درصد نیز افزایش حقوق مشترک برای این افراد وجود خواهد داشت. رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: بازنشستگان علاوه بر افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی به علاوه ۱۰ درصد، مشمول همسان‌سازی حقوق نیز خواهند بود. دولت موظف است که از ابتدای فروردین با صدور حکم مصوبه مجلس، افزایش حقوق‌ها را عملیاتی کند. / تسنیم

استعفای برخی فرمانداران با هدف ورود به مجلس

ماراتن انتخابات ۹۸ با استعفای ۸ فرماندار با هدف رسیدن به کرسی‌های مجلس یازدهم عملاً آغاز شد. پیش‌تر وزیر کشور روز ۳۱ فروردین‌ماه را آخرین مهلت برای استعفای مدیران شاغل، استانداران، فرمانداران و بخشداران در وزارت کشور جهت حضور در این انتخابات اعلام کرده بود. حالا تا پایان این مهلت جمال خسروی فرماندار بوکان، کریم حمیدوند فرماندار اسدآباد، علی فتح‌اللهی فرماندار صومعه سرا، منصور مکی آبادی فرماندار ویژه سیرجان، محمدعلی نبی‌پور فرماندار کاشمر، عبدالله پرتابیان فرماندار سیریک و محمد حجتی‌پور فرماندار منوجان، حسن ویسمرادی فرماندار شهرستان روانسر ۸ فرمانداری بودند که اسب خود را برای رسیدن به بهارستان زین کرده‌اند.

همچنین چنگیز شکوری بخشدار مرکزی تالش، حسن اسماعیلی مشاور اجرایی استاندار بوشهر، شهلا تاجفر مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی و قاسم قائدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر از دیگر مدیران مشمول ابلاغیه وزیر کشور بودند که با هدف حضور در انتخابات مجلس از سمت خود کنار رفته‌اند. همچنین ماشاالله احمدی، شهردار گناوه تا اینجا تنها شهرداری است که نامش به عنوان نامزد ورود به مجلس به میان آمده و به همین دلیل از سمت خود استعفا داده است. هر چند هنوز وزارت کشور رسماً آمار نهایی تعداد استعفا‌ها را در این خصوص اعلام نکرده، اما بر اساس همین اطلاعاتی که در منابع خبری شهر‌ها و استان‌های مختلف وجود دارد، می‌توان به این نتیجه رسید برخلاف ادوار قبلی در این دوره انگیزه مدیران وزارت کشور برای رسیدن به کرسی‌های مجلس کمتر شده است.

ضرغامی: با انتصاب سردار سلامی خواب حرامیان آشفته شد

«عزت‌الله ضرغامی»، رئیس پیشین صداوسیما و عضو شورای عالی انقلاب اسلامی در توئیتر درباره انتصاب سردار سلامی به عنوان فرمانده سپاه پاسداران نوشت: ابلاغ حکم فرمانده در روز تعطیل یعنی پاسداری از انقلاب تعطیل بردار نیست. با انتصاب سردار سلامی خواب حرامیان آشفته شد. شجاع، صریح، کارآزموده و اهل تعامل. یک انتخاب شایسته. خداقوت به سردار جعفری

موافقت کمیسیون اصل نود با تشکیل یک وزارتخانه جدید

طبق گزارش کمیسیون اصل نود مجلس، این کمیسیون با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موافقت کرده است. گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درباره عملکرد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲ اردیبهشت) پارلمان قرائت شد.

طرح حمایت از سپاه در مقابل آمریکا اصلاح شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اصلاح طرح حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا خبر داد. سید حسین نقوی حسینی امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارجاع طرح دوفوریتی مجلس برای تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: پس از ارجاع این طرح به کمیسیون، کمیته‌ای که این موضوع را پیگیری می‌کند تشکیل جلسه داد و آن را اصلاح کرد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این جلسه حدود سه ساعت به طول انجامید و اصلاحاتی در طرح مذکور ایجاد شد و متن نهایی را جهت تصویب در صحن کمیسیون امنیت ملی، به کمیسیون ارائه دادیم. وی خاطرنشان کرد: در این جلسه معاون وزارت امور خارجه، معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون حقوقی وزارت دفاع و مسئولانی از اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات حضور داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۵۱
امریکا با این کار شما در عدم معافیت هر چند که نمی توانید مانند تحریم های چند ساله گذشته ان را صفر کنید و ایران با روش های خاص خود نفتش را می فروشد ولی از اینکه باعث شدی که در ان سال سهم نفت در بودجه کمتر شود و رفتیم به دنبال روش های پیشرفته اقتصادی این بار هم باعث خواهید شد تا دوباره سهم ان کمتر شود در اقتصاد ما
و با این کار نمی دانی چه کمکی به ایران و ایرانی می کنی که ارزوی ما را در حذف نفت در اقتصاد را سریعتر به انجام رساندی
واقعا نشان دادی که دوست هستی در نقش دشمن احمق
واقعا دمت گرم که خواسته و نا خواسته داری ما را به شکوفایی اقتصادی نزدیکتر می کنی دمت کرم که دشمن احمقی هستی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
با جیب پر پول سخنان زیبا و با کلاسی میزنی .این حرف ها مصرف سیاسی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
پول نفت در این سال ها این پول به جیب پزشکا، مسئولین و کارکنان شرکت نفت و پتروشیمی ها رفته
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛

نزدیک به نیم قرن آرزوی دیرینه همه ایران دوستان توقف خام فروشی نفت بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز همیشه بیان می داشتند که ما باید به جایی برسیم که هروقت اراده کنیم بتوانیم در چاه های نفتمان را ببندیم
و اینک ملت جمهوری اسلامی ایران باوجود داشتن دشمنی بس احمق چون دونالد ترامپ، به این مهم دست یافت
بنابراین از دولت تدبیر و امید که بیش از دو سال تا پایان زمامداری اش وقت باقیست ملتمسانه خواهشمندیم که رفع مهم ترین بهانه اقتصاد دانان برای پیشرفت اقتصاد ایران، که همانا فروش نفت خام و درآمد بادآورده حاصل از آن بود را به فال نیک گرفته و از این اتفاق خجسته بهترین استفاده را کند تا اهدافی که در زمان انتخابات ۹۲ توسط این دولت بیان می شد به سر منزل مقصود برسند انشاءالله
و امید آن می رود که با آینده نگری و مدیریت شایسته اشخاص متخصصی چون نوبخت، جهانگیری، شریعتمداری و آشنا، کسری و فقدان درآمد های حاصل از فروش نفت خام که در روزهای آینده به صفر می رسد، از جیب مردم جبران و زندگی ملت مختل و قیمت اجناس بشکل سرسام آوری افزون نگردد
انشاءالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
درود بر دکتر محمود احمدی نژاد امیر کبیر زمان و کوروش معاصر ایرانزمین
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
فعلا خسارت زلزله ۲۲ هزار میلیارد تومان و سیل چند استان ۴۱ هزار میلیارد تومان را چرتکه بنداز که از مالیات باید پرداخت بشه یا نه فروش نفت یا نه با گران فروختن از جیب مبارک . کدامش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
تابناک چرا ورود به صفحه تابناک با تو امکانپذیر نیست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
شما که تدبیر بلدید چرا ده بیست سال پیش اجرایی نکردید ، فقط دشمن تراشی و دشمن تراشی
یک دوست از برای تو نگذاشت دشمنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
در بعضی شهرها دسترسی به سایت مشکل هست خودن امتحان کردم . اما یک راه حل دارد . اگر در بکمارک دخیره کردی حدفش کن دوباره سرچ کن و دخیره کن تا به اخرین تغییرات سایت هماهنگ شوی
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
روشهای پیشرفته اقتصادی؟ مواظب باش المان و ژاپن ازش کپی نکنند. نکنه میخواهی صف صادر کنی؟
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
شکوفایی با رشد اقتصادی منفی؟؟؟
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
شکوفایی اقتصادی بدون ارز خارجی امکان ندارد.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
آقای خان!
اول اقتصاد رو اصلاح میکنن بعد خام فروشی رو متوقف میککند نه این که اقتصاد کشور داغون باشه نفت هم نتونیم بفروشیم!
شما نماینده محترم به جای نظرات قبیله ای که افساید را هم وارد بازی هم خاله زنکی خودتان می کنید که این اشتباهات همیشه وجود دارد ، به کارت در امور نظارتی مجلس بر دولت محترم برس
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
شما پیدا کن کدام یک از مسولین کشور روز و شب یخنان خاله زنکی نمیزنه . بی زحمت اسم‌ببر .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
خوش بحال تبریزی ها که انگار هیچ دغدغه دیگه ای جز فوتبال ندارن!!!
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
بنده پیشنهاد می دهم تیم تراکتور سازی و همه تیم های تبریزی را از خطای افساید معاف کنند، چون طرفدارانش از منچستر هم بیشتره، باشد که نمایندگانشان هم سر راحت بر بالین بگذارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
این همه در مورد احمدی نژاد بد نگویید آخه کاکام استاندار احمدی نژاد بعد از هفت سال دارید می گویید ملت ایران باید بدان که روحانی مملکت را خراب کرده درود بر دولت بهار
فعلا که برای بازنشسته ها که واریز کردن نوشتند علی الحساب ۴۰۰ هزار را اضافه کردن
هر چه را تکذیب کردید درست از آب درآمده

من خودم دیروز با ریس هلال احمر کویت مکاتبه داشتم مطلب بالا را کذب محض خواند و گفت تمام اقلام ارسال شده از خود کویت تهیه شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اینهم یک سیاستی هست که برای جلو گیری از فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری چنین روشی را اتخاذ میکنند . مثل اینکه اگر بگویند عربستان بما کمک‌گرده . ولی یادشان نمیره که در عربستان چقدر هتل و امکانات ما فعلا معطل سیاسی کاری شده
المتباترالدوائم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اتفاقا من امروز با امیر کویت تماس گرفتم گفت که گفته مسئولین ایرانی صحیحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
امیر کویت امروز خودش به من زنگ زد و گفت وای به حال مملکت شما که مردم خودتون سعی دارند با حرفاشون خودشون رو بدبخت ترین و ضعیفترین و بیچاره ترین مردم دنیا معرفی کنند و مطمئنا هرکسی به هر چیزی فکر کنه بزودی به اون میرسه ، اگه به ضعیف بودن و بدبخت بودن فکر کنید ضعیف و بدبخت میشید و اگه به عزت و تلاش برای خوشبختی و پیشرفت فکر کنید بزودی به اون میرسید
کشور بسیار عجیبی داریم به طوری که به یاد فیلم آلیس در سرزمین عجایب میفتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
بده مجانی اومدی اکشن سه یعدی تماشا می کنی؟
همین نرخ های اجاره ای عامل گرانی در مسکن هستند که اکثرا توان پرداخت این مقدار رهن را ندارن و به صورت صورت صوری خرید و فروش و یا رهن و اجاره می کنند و یا می کشن روی اجناس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
با این پولها نسل اندر نسلشون پولدار و ازخودراضی و مغرور باقی میمونن تا سالیان سال هم نسل اندر نسل کیف میکنن
حال کیهان خوب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
در هر کشوری یه همچین رسانه های آرمانگرایی وجود داره عزیز جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
آرمان این طیف اقتصاد و فرهنگ و سیاست و ما هم‌در ارمان انها گرفتار شدیم .آلان آرمان ملت مهمتر هست یا ارمان اقلیت چهار درصدی
ناشناس
| Armenia |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
با شما بطور کلی هم نظرم.اما اتفاقا این مرتبه باید بگویم درست گفته.یکعده دلال که پیاز را میخرند ۲ تومن و میفروشند ده تومن کشاورزی مملکت را نابود کرده اند.روستاها ویران و حاشیه شهر ها پر از مهاجرینی است که در بستر اماده به الودگی و خلاف با کیفیت پایین صبح را شب میکنند.چرا کشاورزی و چوپانی و دامداری در این کشور باید شغلی سطح پایین شمرده شود؟ینگه دنیا به کابوی(بمعنی پسر گاو) و گاوچرانی خود افتخار میکنند و اینجا این عامل تحقیر است .این کار اولین نشانه پا گرفتن تولید در یک کشور با اقتصاد سالم است.تولید را دریابید و مهاجرت معکوس به روستاها را به فال نیک بگیرید و اجازه دهید کشاورزی و دامداری به مشاغل سطح بالا تبدیل شود و انشالله پیشرفت کشور را بچشم خواهیم دید
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اساسا كي حالش خوب بوده؟!
آفرین بر مردانی که در راه خدمت به خلق، فرصت خشک شدن عرق پیشانی را نیز به خود نمی دهند و هر استراحتی را بر خود حرام می کنند. امیدواریم همواره جلو خانواده و آقازاده های نازنین رو سفید باشید. با قدرت به پیش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
مخصوصا استاندار خوزستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
استاندار خوزستان اگر بهمن ماه 97 به تصمیمات کارشناسی احترام گذاشته بود و دستور تخلیه سدها را می داد اینهمه خسارت ببار نمی آمد
بالاخره تنگه هرمز رو می بندید یا نه .تا حالا می گفتید اگه نفت نفروشیم می بندیم حالا می گید اگه ما استفاده نکنیم می بندیم ببندید تا ماهم قدرت سپاه و نظام را در مقابل اجانب ببینیم و کیف کنیم مرگ بر امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
کمی فراتر از نوک بینی ات را ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
هنوز مانده تا ان مرحله و گذاشتن برای اخر کار
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
کمتر عیلم های بالیوود و هالیوود نگاه کن . چون ان فیلم ها با کامبیوتر دستکاری شدند . هنوز یا گرسنگی و بیکاری را نمیدونی یا دماغت در جنگ خون نیامده . قرار جنگ اقتصادی بود نه جنگ نظامی .‌میتونی جنگ اقتصادی کن راهش را پیدا کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
وقتیکه خود کشورها نخوان بخرن که دیگه جلوگیری از خریدوفروش نفت محسوب نمیشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اتفاقا من هم مثل تو فکر می کردم البته تا قبل از سیل اخیر!!!
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ماهم بی صبرانه منتظربستن تنگه هرمزهستیم
دیگه وقتش رسیده قدرت نظامی کشوررابه جهانیان نشان بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اگه تنگه هرمز رو ببندند نون خورای آمریکا میگند چرا بستند اگر نبندند شما آمریکا پرستا میگید چرا نبستند ، اگه اول تکلیف سپاه رو معلوم میکردند بهتر بود اما شماها پرروتر از این حرفا هستید که از رو برید ولی تا همین جا که الان سپاه شماهارو آواره جده و تیرانا و.... کرده و برای سیر کردن شکم مجبورید از بن سلمان و بقیه گاوهای شیرده گدایی کنید کافیه
درمورد اربابای کوچک و بزرگتون هم که تا الان هرجا با ایران و سپاه درگیری داشتند که پوزشون به خاک مالیده شده . اگه یادت نمیاد برات یادآوری کنم ، افغانستان عراق سوریه لبنان که توی همشون الان دوستای ایران قدرت دارند و یمن هم که تا الان هیچ غلطی نکردید و اون هم بزودی با پیروزی انصارالله تموم میشه
اگه مسئولانی که درگیر جنگ‌اقتصادی ایران و آمریکا هستند مثل سپاه عمل میکردند و یا مسئولیت اون به عهده سپاه بود توی جنگ اقتصادی هم تا الان تکلیف جنگ با پیروزی ایران یک‌سره شده بود
ناشناس
| Australia |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
ما قدرت نظامی مون رو با ارائه شهدای مدافع حرم نشون دادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
کسی نمیخواد جلو استفاده از تنگه هرمز رو بگیره با خیال راحت استفاده کن
خدا شاهده از هیچی شانس نیوردیم

نه پدر و مادر صالح و پولداری گیرمون اومد برعکسش پدر و مادری گدا گیرمون اومد که به خاطر 4 برگ کوپن زاد و ولد میکردند

نه در یک کشور درست و حسابی به دنیا اومدیم بر عکسش در یک کشور جهان سومی با مردمی عجیب و غریب به دنیا اومدیم

روز به روز هم شرایط کشور داره بدتر میشه و هر سال یک برنامه جدید و مهندسی شده برامون درست میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اگر سودان بدنیا امده بودی چی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
چیزی که میگذره عمر ماست که برنخواهد گشت
و آقازاده هایی که بمعنای واقعی کلمه از زندگیشون لذت میبرن
و تازه برخی از افراد زمانی هم که مثل بعضی از سرمربی های لیگ برتری به میلیارد میلیارد ثروت بواسطه حمایت همین مردم دست می یابند به یاد خدا افتاده و با خیرات و غیره از لذت بردن از آخرت هم غافل نمی شوند
فی الواقع فکر میکنم زمینه برای ورود میلیاردهای باخدا به بهشت واقعا خیلی مهیاست
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
من که راضی بودم سودان به دنیابیام
تاکی بایدثروتمندان ماکارگرهارابه بردگی بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
فعلا که بشیر جون در حبس رفتند . صبر کن تا شرایط عادی بشه سی سال حکومت در ممالک اسلامی این شد که از سعود تا مصر برای درمان و علاج بیماری به همان بلاد عرب مراجعه میکنند یعنی میخواهند فرهنگ انجا را هم مثل خودشان عوض کنند
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اگر به تبلت در زندگی تکیه کنی بعضی درب ها برون باز میشه.
دلم میخواست زندگیم در این سالهای گذشته یک خواب بود و یا اینکه در اروپا یا آمریکای شمالی زندگی میکردم.

کشورها رو حاکمان اون نمیسازن بلکه مردم اون هستند که کشورها رو میسازن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
به خاطر همین است که من دوست دارم در ایران زندگی کنم و ایران رو بسازم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
بزرگ میشی این افکار بلندپروازانه از سرت میپره و تازه میفهمی که باید به فکر نان باشی که خربزه آبه
ناشناس
| Armenia |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
احسنت این نکته را بفهمیم تمام قضایا حل میشود."کشورهای جهان سوم نداریم.ملتهای جهان سوم داریم"هموطنان گرانقدر
عمل تبلیغی ارایشگاه بابل هیچ اشکال قانونی و شرعی نداشت و مخالفت با ان صرفا و مثل همیشه بخاطر نو آوریش بود که در این مملکت مسبوق به سابقه است مثل موزیک و ویدیو و اینترنت تماس تصویری و .... که اصلا با هیچ منطقی سازگار نیست
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
حالت خوبه؟؟
چرا مضخرف میگی؟؟؟
این توهین به شخصیت و مقام زن هست،چرا از زنا استفاده ابزاری میکنن؟؟؟مقام زن اینه که از جنسیتش برای تبلیغ استفاده بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اشکال نداره بی خودی شلوغش کردن . در ایران هر موصوعی را سیاسی میکنند یعنی چند سال دیگر میگویند نحوه خوردن اب شما هم باید با حرف ما باشه چون من درست میگم . من سیاست گداری میکنم که تو چگونه احوالپرسی کنی . من میگم من میگم من میگم من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
آقای علیرضا مشکل از خودتونه که اصلا خانم ها رو ابزار. می بینید....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
روزانه هزاران تبليغ تلوزيوني از زنان با چهره هاي گريم و جذاب شده پخش ميشه
توي سطح شهر هزاران بيلبورد تبليغاتي با عكس زنان هست
چرا پس صداي كسي تا الان در نيومده؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
جواب علیرضا؛ انتظار داری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه از مرد استفاده کنن؟ مگه زنها از نظر تو جز ادمیزاد نیستن و نباید در هیچ تبلیغی حضور داشته باشن؟ حالا اگر این تبلیغ رو به صورت تیزر تبلیغاتی از تلویزیون پخش می کردن - مثل همین چیزهایی که به وفور از تلویزیون پخش می شه و خدا تومن به جیب تلویزیون می ره- اونوقت مشکل نداشت؟ بد نیست کمی فکر کنی بعد اظهار نظر کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
چه قدر مسئولین ندید بدید هستن!
استفاده ابزاری یعنی چی؟ حالا اگه یه اقا اونجا بود
استفاده ابزاری نمیشد؟
اصلاً نظرتون چیه خانمها برن تو گور؟
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
هیچ توهینی به زنان نشده .آرایشگاه زنانه بوده و برای تبلیغ هم نو آوری کردهاند .آن خانم اصلا صورتش پیدا نیود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
علیرضا تو بجای دفاع از شخصیت و مقام زن
باید میرفتی اکابر تا یاد بگیری مضخرف !!! را چطور
!!بنویسی وکجا بکار ببری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اگر به این عمل سو استفاده ابزاری می گویند پس باید استفاده از دختران در نمایشگاه ها و تبلیغات تلوزیونی هم جلوش گرفته بشه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
حتما مقام زن اینه که بشینه خونه برای
امثال تو بزاد!
من رای نمی دم
چون رای نمیدم هیچ چیز برام مهم نیست
اصلا مهم نیست محمود و پسرش و ..... چکار کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اگر برایت مهم نبود پیگیر خبرها نمی شدی و هر شب این کامنت مسخره را نمی گذاردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
شماهایی که مچ بند بنفش می بستید و در خیابان ها و کوچه ها خواب رو از ملت گرفته بودید به هیچ وجه من الوجوه حق اعتراض ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
قرار نیست از همه جا بی خبر باشه. مثل تو که خبر نداشتی و به روحانی رای دادی و اینم آخرش
اتفاقا خبرها رو میخونه که به هر کسی رای نده
کارش درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
در ۱۴۰۰ هم هر کسی پنج تا شعار اصلاحات را انتخاب کنه من بهش رای میدم چون اصلا ارزونی و گرانی گوجه و خیار و گوست و خربزه و هندوانه برام مهم نیست . برای من ارزشهای دمکراسی مهمتر هست
ناشناس
| Armenia |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
من مچبند نبستم اما به این دولت رای دادم و چون رای دادم دلسوزانه انتقاد میکنم و کاستیها را فریاد میکشم و میدانم دایره مقدس وجود ندارد و باید انتقاد کرد تا امور اصلاح شود برعکس امثال شما که چشم و گوش بسته رای میدهید و بعد رای دادن هم هر اتفاقی افتاد حق اعتراض برای خود قائل نمیشوید و نتیجه یکه تازی عده ای میشود و بعدا میفهمید که ان یکه تازیها چقدر برای کشور خسارت ببار اورده
استاندار روحانی هم می گویید که استاندار احمدی نژاد میگید.
استاندار وزارت کشور دوران احمدی نژاد درست تر است.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
حق با شماست
تغییراتی در مسئولان داده شده است فقط معلوم نیست در جهت خوب و یا بد است!!!
باید هر جوری شده تنگه هرمز را هر چه زودتر ببندیم
پاسخ ها
علی
| Netherlands |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اونا لوله کشیدن از خلیج فارس تا عمان. خودمون می . مونیم. کشتی هامون رد نمی شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
قطر و عربستان توسط شرکت های عربی لوله نفت و گاز خود را تا اینده نزدیک از طریق عگق دریای عمان به پاکستان و سپس هند و چین و زاپن خواهند رساند
اقای قالیباف در ایده جدید نو اصولگرایی گفتند نمیشود از اف ای تی اف عبور کرد بهرحال روش های دیگری جهت تقابل با غرب و امریکا وجود دارد .
مشکل کیهان در ارائه نظراتش اینه که حاضر نیست تضمین بدهد یک حرفی می پرونه با اسمان ریسمان بافتن می خواد اون را بکرسی بشونه ازچین تا روسیه و ..... یه وقت طرفدار کشاورزه یه روز کارمند یه روز دستکاری دولتی یه روز بازار آزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
حرفش کاملا علمی است ولی چون در کشور ما علم به صورت دیمی اعمال می شود جوابگویی کامل نیست
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
کیهان چکاره هست که در باره بی ارزش کردن عمدی پول کشور نظر بده چند کلاس سواد سیاسی و اقتصادی داره . کدام کشور دنیا ارزش پول ملی کشورش را ۳۰۰ درصد پایین بیاورد که صادرات سیب زمینی و پیاز شکل بگیرد .‌در کشورهای دیگر حداقل یک تا دو درصد ریسک میکنند نه اینقدر مثلا امریکا بیست سال پیش تا سه درصد ارزش دلار را پایین تر اورده بود ولی از این پایین تر برای اقتثاد کشورش خطرات زیادی دارد یعنی با واردات و صادرات تعادل ایجاد میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
کیهان نقش واشینگتن پست و وال استریت ژورنال رو در ایران داره و وجودش در مقابل رسانه های دیگه به بازار سرد این روزهای روزنامه فروشیها گرمی خاصی می بخشه
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
یعنی علم میگه من کارگرباحقوق یک روزم یک کیلوگوجه بخرم
هرچی بدبختی تواین کشورهست ازوجودشماباسوادهااست ۲۱:۵۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
با سواد تابناک نظرم را که اصلی بود سانسور کرد تا بفهمی از علم اقتصاد
خطاب به نظرپروز خان
علت اخنلاف احمدی نژاد و سالک ...... اینکه میگویند قبل از اینکه وارد فضای سیاسی شوید اول دروس سیاسی را بخوانید بعد سیاستمدار شوید برای چنین جاهای بوده است . گیرم که در جلسات خیلی حرف های محرمانه هم گفته شده چه لزومی دارد که رسانه ایی کنند . وقتی سیاستمداری از مشاغل سیاسی کنار گذاشته میشود درگیریهای سیاسی و اختلافات کاری و اخلاقی باید با کنار رفتن افراد تمام شود ولی در ایران متاسفانه چون از یک بنگاه به جایگاه دیگر جابجا میشوند دوباره این اختلافات سر باز میکند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
جناب سالک فرا فکنی نکنید در زمان حضور شما در گزینش چه افراد نا کار آمدی که سر کار نیامدند و چه خسارتها که ببار نیامد
پیشنهاد کیهان به دولت ..تا میتوانید ارزش پول ملی را کاهش دهیید چون چین اینکار را کرد و باعث رونق صادرات شد . قضاوت با کاربران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
قضاوت خودت چی هست؟ بگو تا جواب شما را بدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
کیهان یدونه باشه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
قضاوت من این هست که با کاهش ارزش پول ملی یک کشور یعنی تورم و سقوط ارزش پول ملی به دیگر ارزها . نبست به طلا وووو کاهش خرید مردم . یعنی تورم افسار گسیخته . و فقیر تر شدن مردم و جارو کردن پول جیب افراد فقیر به جیب سرمایه داران . یعنی فقیر فقیر تر خواهد شد . کاهش ارزش پول بیشتر از سه درصد یعنی سقوط بسمت ونزویلا . بی زحمت سرچ کن مضرات کاهش ارزش پول ملی . دوم اینکه مقایسه سخنان این روزنامه چند پیش را بخوانید تناقصات را پیدا میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ارزش پول که کاهش پیدا می کند عزیزم به خاطر تورم است که کاهش پیدا می کند این مورد اول
اگر این ارزش پول به همراه تورم و هم تراز با ان عمل کند و نه با دستورات چند ماهی که بخواهی ارز را چند برابر. کنی هیچ اتفاق خطرناکی در اقتصاد نمی افتد که الان به خاطر ان تصمیمات اشتباه دچار شدیم
در ضمن ونزولا به خاطر ارزش پولش به این وضع دچار نشد بلکه به خاطر بدهی خارجی + تورم زیاد دچار ان شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
کیهان عجب ایده های جهادی داره !!!!! زنده باد
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
از نظر کیهان هنوز پول ملی سقوط منفی نجومی نکرده و دارای ارزش است.چون سرمایه های خودش همه به دلار و یورو و پونده هرگز متوجه سقوط پول ملی نخواهد شد.
آقای فراهانی مدت هاست که وزرا به نمایندگان باج می دهند و پروژه‌های مختلف را به دوستان و آشنایان نمایندگان واگذار می کنند کجای کاری برادر؟؟؟
خوب جالب شد وقتی آقای احمدی نژاد پسر خوبی بودند هیچ مشکلی نبود و هم خودشون هم اطرافیانشون و هم طرفدارهاشون عالی بودن و هیچ مشکلی نداشتند و خوب به خاطر یه ذره قدرت بیشتر ایشون یه شبه پسر بدی میشن و خوب کوتاه هم نمیان و هی بدتر میشن پس تمام اطرافیان و گرداگرد ایشون یه دفعه بد شدن و مجرم و خوب من هم قبول دارم که مجرم هستند و خیلی مشخصه که خود ایشون هم در بسیاری پرونده ها پاشون گیره ولی خوب نمیشه که همه روسای جمهور سابق رو در حبس فرستاد ولی سوال پیش میاد که این همه نهاد اطلاعاتی و امنیتی و قضایی چرا همون زمان که اطرافیان ایشون مرتکب اون جرایم شدند چیزی نگفتند و یکباره همه را رو کردند پس میشود فهمید برخی از آنهایی که همین الان در مسئولیتهای مختلف هستند همه کاری میتونن بکنند اینجوری میشه فهمید بند نشدن سنگ روی سنگ کلا بعید میدونم تابناک منتشرش کنه اگر کامل بگم پس ناقص میگم که پس حقوق از دست رفته مردم در این میان چه میشود


یا حق
قدیم قدیما سالی یک روزش عید بود و اسم ان عید هم نوروز بود یعنی روز نو . اما در چند سال اخیر هر هفته دو روزش عید هست . علت را پیدا کنید .‌کسی بفکر تولید و اقتصاد نیست تا بهم میرسند تبریک میگویند
ارزش افزوده ...... ابزار و یکی از لوازم مورد نیاز در علم اقتصاد که دستاورد اقتصاد دانان غربی هست .‌پرسش الان این هست کل ابزارهای اقتصادی در ایران غربی هست بعد ضرغامی و اژغدی و احمدی نژاد و علم الهدی میگویند نه اقتصاد غرب را قبول داریم نه مکانیزم اقتصادی را .... اما برای کله پاچه فروش و سیب فروش سر کوچه و گوجه فروش که بلند گو در کوچه ها فریاد میکند ارزش افزوده میخواهند لحاظ کنند .‌ارزش افزوده چی هست ؟
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
دو سال پیش وقتی میخاستند بودجه ۹۷ رو در مجلس تصویب کنند ، همه نمایندگان چپ و راست اذعان داشتند که ارزش افزوده یک ایده اشتباهی بوده که قبلا تصویب و اجرا شده، و قرار شد تا تیر ماه ۹۷ این قانون منحل بشه( من خودم از رادیو مستقیما مصوبات مجلس رو گوش میکردم که آقای لاریجانی این حرف رو گفت ) ولی هنوز هم منحل نشده ، هدفشون اینه که هر چقدر میتونن آز جیب مردم برداشت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
اگر یکسال دیگر در لوازم و ابزار اقتصادی و مکانیزم جدیدی تعریف کنند سریعا میگویند نگاه کنید در اروپا اینکار را کردند ما چرا اینکار را نکنیم مثلا انجایی که بحث کسورات در قبض اب و برق و گاز و تلفن باشه
آقای ضرغامی خوبه که یکمی ادبیات بهتری بکار ببرید
ضمناً این چه وضعیه که هرکسی که میخواد درمورد هرچی اظهار نظر می‌کنه،مگه مملکت سخنگو و....نداره
هیچ میفهمید تاوان این اظهارات را فقط ملت میدن نه شما و فرزندان آمریکا نشینان مسئولان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
هرکس هرطور میتونه تبریک بگه هم من هم تو هم استاد ضرغامی
انشا ا... با زلزله ۱۰ ریشتری تهران ، نرخ اجاره بها هم واقعی میشود ...
توئیت ضرغامی: " ......خدا قوت سردار سلامی"

بگذار یک هفته از انتصابش بگذرد،بعد خداقوت بگو!!(تا جاییکه می دانیم وقتی کسی کاری را انجام داده به عنوان خسته نباشید این جمله را می گویند)

چاپلوسی هم بد چیزیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
چرا چرت میگی برادر
سردار جعفری بعداز دوازده سال جاش رو میده به سردار سلامی میگین عزل شده
دکتر ضرغامی میاد تبریک لگه میگین چاپلوسی
جهل تا به کجا واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
نوشته خدا قوت سردار جعفری- متن را درست بخون بعد اظهار نظر کن
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اتفاقا باید بیشتر نگران بود زیرا ممکن است منطق جای خود را به احساسات داده باشد.
ملت دارن به نون شب محتاج میشن، یه عده به فکر رفتن به مجلس و رانت خواری هستند
من یک باز نشسته لشکری هستم یک ریال هم به حقوق ما اضافه نشده این اقای نو بخت انگار از کیسه خودش می خواد این چندر قاز رو بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
چهارصد تومان واریز شد اما ده درصد افزایش نه
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اگر به ملت برسند حقوق های نجومی خودشان را چگونه پرداخت کنند.؟
علت اختلاف سالک و احمدی‌نژاد از زبان سالک__________من تمام مراحل انقلاب از سال 42 وجنگ را کاملا به یاد دارم ما قرارمان _________برادری برابری وحکومت عدل علی ع بوده _______ خوب ما عملا چه کردیم با تاسیس دانشگاه امام صادق ع و سپردن مدیریت کشور به فارغ التحصیلان آن دانشگاه و نظارتهای استصوابی وگزینشهای برنمط آقای سالک اکثریت نخبگان سیاسی واقتصادی را از چرخه سیاست واقتصاد ومدیریت کشور خارج کردیم وبه عوض پسرخاله فلان خانم وداماد فلان آقا ودریک کلام وابستگان به مسولین را برکرسی وزارت وصدارت ومدیریت نشاندیم درنتیجه بهترین انتخاب ملت ______ آقایان احمدی نژاد وروحانی وجهانگیری و... شدند ودرآب نمک هم قالیباف و عارف ودیگر هیچ را داریم _یعنی باانحصارطلبی وخود نماینده حق پنداری تمام رجال سیاسی واقتصادی را به خارج صادر ویا درداخل بعنوان مخالف نظام وستون پنجم دشمن منزوی کردیم وملت ومردم خلاف واقع بودن این گونه اظهارات را اظهرمن الشمس میبینند ومیدانند ملت اینگونه اعمال وگفتار را اهانت به شعور خود میداند این قدرت چیست که انقلابیون دیروز را توجیه گر کارهای امروز میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
دوست عزیز تعریف از سیاست را سخت کردند . تعریف از اینکه فلانی انسان خوبی هست را سخت گرفتند . تعریف از عقل و شعور را چنان سخت کردند که در ته ان چیزی بنام تسلیم باقی نمانده . من تعجبم از شما این هست چطور سخنان و گفتمان قشر انقلابیون... . و تفاسیر انها را نمیخوانید . که در قدرت و ثروت هستند را در تابناک نمیبیند . بعد از انتخابات تفاسیر از انتخاب و مصونیت و معصومیت یادت رفته . ؟قشر عطیمی از مردم به عیر خودی تبدیل شدند . برو علت را پیدا کن
نمایندهء محترم تبریز به نقطه بسیار حساس انگشت گذاشته است ، اگر توجه نشود : اولا" بی عدالتی صورت گرفته ثانیا" عدهء زیادی از هموطنان شدیدا" رنجیده خاطر میشوند ثالثا" تیم های شهرستانی امید پیشرفت را از دست میدهند رابعا" از همه مهمتر وحدت ملی کشور بخاطر منافع افرادی خاص بخطر خواهد افتاد و ....
وزیر اقتصادفرهاد دژپسند، گفت: برخی برآوردها نشان می‌داد که تورم تاپایان سال 50 یا 60 درصد خواهد بود یا برخی‌ها پیش‌بینی می‌کردندکه رشد اقتصادی منفی 8 یا منفی 5. 5 درصد باشد، حتی برخی‌ها از رشد اقتصادی منفی 15 درصد صحبت می‌کردند البته هر دلسوز اقتصاد ایران که آشنایی با اقتصاد ایران داشته باشد از این برآوردها نگران می‌شود و آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد استقرار و بازگرداندن ثبات به اقتصاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
و اینا مال اینکار نیستند
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
با این اوصاف باید اعلام ورشکستگی کنند.
برجام یک اشتباه بزرگ تاریخی بود زیرا آمریکایی ها کاملا به اهداف خود یعنی عقب راندن ایران از آستانه هسته ای رسیدند و طی مدتی کوتاه بازهم تحریم ها را برقرار کردند.و الان۱۲شرط مطرح کرده اند و بعید است به این راحتی کوتاه بیایند.و یک مورد دیگر اینکه در صورت استارت مجدد برنامه هسته ای توان اجماع سازی بزرگی علیه کشورمان دارند بطوری که چین و روسیه را مانند سال۲۰۰۲تا زمان انعقاد برجام با خود همراه می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ایکاش قبل از برجام ایران و امریکا و کلا غربیها دور میز سر اختلافات با هم بحث و جدل میکردند ولی متاسفانه اینکار انجام نشد یادم هست طریف گفت که بما گفته شده فقط در مورد هسته ای بحث کنیم ولی دوباره این اختلافات سر باز کرد . پس راه حل این هست کم کم باید ملت را برای جنگ اقتصادی اماده کنیم چطوری جلوی خانهدسازی در شالیزارها و مزارع چای و برنج در شمال ایران را توسط زمین خوران گرفته بشه . باید کسانیکه با پول کشاورزی را در حال نابودی هستند اب و برق و گاز امتیاز ندهند .
حالا بذار برجامو آتش بزنیم .
بعدش یک فکری به حال تنگه هرمز هم می کنیم .
آقای حاجی بابایی روح مصوبه مجلس کمک به طبقات پایین حقوق بگیر بود ولی آقای نوبخت درنهایت خواسته خود را که در لایحه بودجه پیشنهادداده بود پیاده نموده با اندکی تغییر ،جهت سرکار گذاشتن نمایندگان مجلس زیرا در دستورالعمل اجرایی هیات دولت در اواخر فروردین افزایش ۱۸درصد برای تمامی حقوق بگیران مصوب نمود ، تقریبا برای طبقات حقوق بگیرتا دومیلیون تومان ۴۴۰هزارتومان افزایش داده می شود وبرای حقوق ده میلیون تومان ۱۸میلیون ریال افزایش داده می شود .یعنی دودرصد کمتر از لایحه بودجه آقای نوبخت
اقای کیهان وضعت خوبه ها این همه بدبختی مال بی ارزشی پوله تو جامعه حالا میگی ارزش پولو بیارین پایین دیگه رتبه اخر مگه رتبه دیگه ای هست.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اتفاقا کاملا درست گفته به نظرم تو عمرش ی حرف درست ده باشه همینه؟
مگه كنترل تنگه هرمز دست اوناست ك بخان مزاحمت وممنوعيتي براي ما ايجاد كنند واقعا گيج بودم گيج تر شدم ميشه توضيح بدين لطفا فقط بخونين
هدف آن خانم تبلیغ آرایشگاه نبود و اتفاقا کنار تابلو نشسته بود و جلوه ای زشت به نمایش گذاشته بود تا دستگیر شود.
بینم هر‌چند دکترا گرفتن این‌روزها آش دهن سوزی نیست و با فقط پولش را داشته باشی ‌مگه راست راستی ضرغامی هم دکتر شده
واقعا این کیهان هم حرفهای بیهوده را از حد گذرانده است
در خصوص احمدی نژاد یک توصیه احمدی نژادی ؛
آب رو بریز اونجایی که سوخته !
در مورد اجاره مالها و... :
برو صاحبان مالها رو شناسایی کن و این تمرکز و تکاثر را با تراز شعارهای گوش و فلک پر کن قیاس کن .
من چه گویم تا که غم نشکند خامه را سر .
برای آخرت سازی و نجات بشریت از جمله ایران :
اللهم عجل لولیک الفرج .
وتمت کلمه ربک صدقا و عدلا .
اصلا آقای چمران چرا ایشون در این باره اظهار نظرجات بفرمایند؟
مدیران در پست فعلی چه گلی به سر مردم زدند که منتظر شاهکارشان در پست نمایندگی باشیم .
کسانی که جدی و خدایی کار میکنند میدانند که مسئولیت برای افراد باوجدان خیلی سخت است و بدین منظور از قبول پست های با مسئولیت زیاد گریزانند چرا که باید در پیشگاه خدا جوابگو باشند .
شما به اون تبليغ زن بالاي بيلبورد ميگي تبليغ؟؟؟
تبليغ توي خود شهر و زير پوست شهر انجام ميشه و هزاران مورد هر روز در خيابان ها داران يه فرهنگي رو تبليغ ميكنن
اون وقت شما گير دادي به اون خانم بالاي بيلبورد؟
اهالي محترم ايران كه اينقدر حساسن تا حالا تبليغاي تلوزيون رو نديدن يا توي بيلبوردا؟؟؟
رگ گردنتون اون وقت ورم كنه كه تلوزيون شده قمار خونه با رمز ستاره..... مربع
درود بر شرافت و مردانگی احمدی نزاد . به بدخواهان احمدی نژاد بگویید از دستش عصبانی باشند
مسعود شیر افکن بخشدار ریگ، شهرستان گناوه استان بوشهر هم در موعد قانونی استعفا داده بود که اسمشو نیاوردید
تهدید به بستن تنگه هرمز توسط فرمانده نیروی دریایی سپاه
حالا که بخش وسیعی از انتقال نفت از طریق لوله انتقال می‌یابد، کجای تنگه را می توان بست گرچه یک آب‌راه بین المللی هم هست.
تو اين گير و دار و وضعيت بحراني كشور نماينده محترم تبريز درگير گل آفسايد تيم فوتباله و هنوز متوجه نشده كه فوتبال يه سرگرمي و وقت گذروني بيشتر نيست جناب نماينده خيلي نگران فوتبالي برو تو انتخابات فدراسيون شركت كن نه نمايندگي مجلس تا كي ميخواهيد اين اخلاق پوپوليستي رو ادامه بدين تا كي ميخواهيد با اين خود نمايي ها مثلا خودتون رو براي مردم شهرتون عزيز كنيد يه كم به فكر مشكلات معيشتي مردم باشيد خجالت بكشيد از اين رفتار هاي تفرقه افكن و كارهاي پيش پا افتاده مثل فوتبال .
کفر نمی‌گویم، خدایا

پریشانم،

چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!

مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.

خداوندا!

اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی

لباس فقر پوشی

غرورت را برای ‌تکه نانی

‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌

و شب آهسته و خسته

تهی‌ دست و زبان بسته

به سوی ‌خانه باز آیی

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر در روز گرما خیز تابستان

تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی

لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندود بگذاری

و قدری آن طرف‌تر

عمارت‌های ‌مرمرین بینی‌

و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشد

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر روزی‌ بشر گردی‌

ز حال بندگانت با خبر گردی‌

پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.

خداوندا تو مسئولی.

خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن

در این دنیا چه دشوار است،

چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است .”
با خبر پسر استاندار احمدی نژاد ثابت کردی فقط به فکر تخریب دکتر هستی.....
معلومه جناب شریعتمداری مشاور اقتصادی کشور ونزوئلا بوده.
ب داد اسلام برسید که با تبلیغ عکس یک زن در کنار بیلبورد ر باد رفت
آقا کیهان اینجا روسیه نیست و حداقل درآمد در این کشور حدود 110 دلاره مردم توان خرید گوجه 3 دلاری ندارن از ابرها بیا پایین بیا بین مردم بیشتر مردم حتی همان حداقل درآمد رو ندارن مشکل این کشور اینه که عده ای روی ابرها راه میروند و از زمین و مردم خبر ندارن
آنقدراختلاسهاودزدیهادراین سالهازیادشده که انگارقبح قضیه ریخته شده وبسیاری ازمردم ومشاغل بصورت خودسرانه اقدام به گرانفروشی وازجمله اخذوجه بابت ارزش افزوده وبه راحتی روی بهای غذامیکشندمابارهااز(اعلاشعبه جردن)جوجه کباب بیرون برگرفته ایم واین افزایش ۹درصدرامنظورنموده .
حالا از این حرفها بگذریم.
جایی یا سایتی نیست ما بتونیم شماره اتومبیلهای اعصاب خراب کن با صداهای غیر معمول را بدیم اینها رو پیدا کنن صداشون را ببرند. دو ساله یه ماشین تو محله ما صدای اگزوز و تیکافش تو نصف شبها میآمد. حالا با هزار بدبختی شماره اش را پیدا کردم به هر جا زنگ زدیم گفتن باید بری شکایت کنی آخه تو این وضعیت یک سال بریم شکایت کنیم و هزینه و الافی به کنار آخرش هم که معلومه یه مجازات معمولی و دوباره تو خیابونها...
قالیباف کاش توضیح میداد که چرا باید جلوی آمریکا و صهیونیزم بین الملل کوتاه اومد
آیا سرمقاله نویس محترم کیهان نمی‌داند که اگر کشاورز یا تولیدکننده و صادرکننده چینی هم بخواهد تمام محصول خود را با قیمت بالاتر صادر کند و آنرا با قیمت رایج در کشورش به مردم نفروشد، آنوقت اوضاع آن کشور از ایران هم بدتر میشود؟ وقتی دم از صادرات و ورود ارز به کشور میزنند ایکاش اندکی به شرایط داخل کشور و نابودی اقتصاد و آسیب دیدن جدی مردم هم توجه می‌کردند.
درود بر روحانی سلام بر روحانی
کیهان جوری تز می دهد انگار در مریخ سیر می کند و نمی داند ۲۰۰۰ برابر ارزش پولی ملی در برابر دلار کاهش پیدا کرده است اگر قرار بود با کاهش ارزش پول ملی بهشت درست کنند در این چهار دهه درست شده بود اما کیهان یک نمونه بسیار بسیار کوچک از ریشه مشکلات کشور است این روزنامه بدون اینکه بتواند دو روز روی پای خود بایستد و متکی به خود باشد(چون در حالت عادی کیهان خریداری ندارد) از بودجه عمومی کشور ارتزاق می کند اگر کیهان خریداری ندارد چرا باید بودجه صرفش شود؟ حالا قیاس کنید دهها و صدها آدم و سازمان و.. که مثل کیهان وابسته به بودجه کشور هستند تا به بخشی از ریشه مشکلات کشور پی ببرید.
ما در عربستان هیچ هتلی نداریم. سعودی ها به اتباع دیگر کشورها مالکیت نمی دهند حتی تاجران افعانستانی که سالهاست انحا کار می کنند هم مغازه هایشان احاره است . هر سال برای موسم حخ هتل احازه می شود و بعد تحویل داده می شود به همین خاطر هم است که محل هتلها ثابت نیست.
2
---- اعتماد مردم کمرنگ شده است.
---- باج گیری نمایندگان از وزرا مربوط به امروز نیست.---- نظر ضرغامی را در خصوص انتخاب سردار سلامی قبول دارم.
آقای ضرغامی ...
، یعنی الان آمریکایی ها سه چهار شبه نخوابیدند ؟
بستن تنگه هرمز یعنی اعلام جنگ به کل کشورهای همسایه و کشورهای حافظ منافع آنها که همگی هم در منطقه پایگاه های نظامی دارند ...
هيچ گا بينندگان را به تعجب وا نداشت يعني چي كه بينندگان را به تعجب وا داشت خوبه كه ار قول بينندگان صحبت نكنيد
واقعا افکار کیهان جای تامل بسیار دارد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی