بازدید 5265
۵
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

حرکت شاخص بورس همچنان بر مدار صعود/ تقویت ۸۴ واحدی با اقبال به نماد‌های معدنی

شاخص کل بورس تهران امروز در حالی با رشد ۸۴ واحدی مواجه شد که شاخص کل هم وزن خلاف جهت نماگر اصلی بازار سرمایه با کاهش ۲۴۹ واحدی همراه بود.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 16 April 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل بورس تهران امروز در حالی با رشد ۸۴ واحدی مواجه شد که شاخص کل هم وزن خلاف جهت نماگر اصلی بازار سرمایه با کاهش ۲۴۹ واحدی همراه بود.

به گزارش بورس تابناک؛ پس از رشد خیره کننده بورس تهران در روز گذشته، امروز نیز با افزایش برخی شاخص‌های اصلی همراه بود.

در ادامه روند صعودی روز‌های قبل، امروز شاخص کل بورس باز هم در مسیر صعود قرار داشت و با افزایش 84 واحدی به سطح 201 هزار و 890 واحد رسید.
 
حرکت شاخص بورس همچنان بر مدار صعود/ تقویت ۸۴ واحدی با اقبال به نماد‌های معدنی
 
همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش ۲۴ واحدی به رقم ۵۸ هزار و ۲۱۸ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن، اما با عقب نشینی ۲۴۹ واحدی رقم ۳۹ هزار و ۷۳۴ واحدی را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۷۰ واحدی به رقم ۳۹ هزار و ۷۳۴ واحدی رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، نیز ۴۳۸ واحد کاهش را ثبت و به ارتفاع ۲۲۸ هزار و ۱۱ واحدی رسید.

همچنین در حالی شاخص بازار اول با ۴۶۸ واحد افزایش در ارتفاع ۱۵۱ هزار و ۶۴۴ واحدی قرار گرفت که شاخص بازار دوم با ۱۷۳۸ واحد کاهش همراه بود و به کانال ۳۸۸ هزار و ۲۹۱ واحدی برگشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید)، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو (کچاد)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) و توسعه‌معادن‌وفلزات (ومعادن) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نماد در مقابل نیز، نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران (فملی)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولادبیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۱۱ میلیارد و ۹۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۷ هزار و ۹۶۰ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در جریان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت تامین سرمایه نوین (تنوین ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، گلوکوزان (غگل ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. متوقف می‌شوند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هگمتان (سهگمت)، سیمان مازندران (سمازن)، صنایع سیمان غرب (سغرب) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال و حق تقدم شرکت صنایع سیمان غرب با توجه به بازگشایی نماد اصلی، نماد معاملاتی بانک اقتصاد نوین (ونوین) پس از رفع تعلیق نماد معاملاتی، سیمان کردستان (سکرد)، گروه تولیدی مهرام (غمهرا)، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر (قپیرا)، سیمان هرمزگان (سهرمز) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا)، مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.

امروز گروه بانکی‌ها، کانه‌های فلزی، شیمیایی بیشترین حجم و ارزش معاملات بورس تهران را به خود اختصاص دادند.
امروز اکثر گروه‌های بورسی همانطور که نقشه بورس تهران نشان می‌دهد، قرمزپوش بودند و براین اساس شاخص کانه فلزی با رشد ۲۶۴۹ واحدی با ۴.۲۳، منسوجات با رشد ۶۵ معادل ۳.۴۵ در مدار صعود وسایل ارتباطی با ۱۳۷ واحد عقب نشینی معادل ۳.۲۰، قند و شکر معادل ۱۰۳۱ کاهش به ۳.۵۰ در مسیر نزولی قرار داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در نماد شرکت‌های سیمان ایلام (سیلام)، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید)، دشت مرغاب (غدشت)، سیمان سفید نی‌ریز (سنیر)، ایران مرینوس (نمرینو)، سامان گستراصفهان (ثامان) و صنایع‌ریخته‌گری‌ایران (خریخت) شاهد بودیم و در مقابل سیمان‌غرب (سغرب)، سیمان کردستان (سکرد)، فرآورده‌های‌غدایی‌وقندپیرانشهر (قپیرا)، پارس سرام (کسرام)، قند مرودشت (قمرو)، سیمان آرتا اردبیل (ساربیل) و درخشان تهران (پدرخش) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بورس + مطالعه بازار بورس + دید بلند مدت = سود + ایجاد شغل و افزایش تولیدات داخلی + از بین بردن دلالی
الان وقت این است که شرکت های تولیدی با این نقدینگی که وارد بازار شده افزایش سرمایه دهند تا هم سهامداران منتفع شوند و هم شرکت های تولید نقدینگی خود را بالا ببرند
مردم هم باید با مطالعه وارد بورس شوند تا هم سود ببرند و هم تولید و اشتغال تقویت شود و دلالی از بین برود.
همش عددسازیه
یک ساعت آخر به شکل وحشتناکی بازار برگشت. احتمالا فردا چند هزار تا بریزه.
بزودی این حباب عظیم خواهیدترکیدو سهامدارانش رابه خاک سیاه خواهد نشاند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار