بازدید 41435

دختر سفیر سوئیس مبهوت ایران شد

کد خبر: ۸۹۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 08 April 2019

هفته گذشته ایو رُسی، سفیر سوئیس در مسکو و قائم مقام سابق وزارت خارجه این کشور نامه ای جالب برای مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه ارسال کرده و در آن از سفر توریستی سه هفته ای دخترش ماری به ایران نوشته بود؛ سفری که تاثیری عمیق بر ماری گذاشته تا جایی که او نوشتاری در همین باب در یک روزنامه سوئیسی منتشر کرده است!

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین به پیوست نامه نیز متن این نوشتار کوتاه که حاوی تجارب منحصر بفرد ماری در ایران است ارسال شده بود.

دختر سفیر سوئیس در این مقاله با عنوان "ایران را فراتر از کلیشه‌ها کشف کنید" نوشته است: «حالا که هواپیما از تهران بلند شده، سه هفته ای که در ایران بودم را به یاد می آوردم. به عنوان زنی تنها، چه اتفاقات خوبی در این سفر رخ داد. حالا که به فرایبورگ بازمیگردم، از اینکه {خارج از ایران} میگفتند "این چه ایده ای است"، "این سفر خطرناک است" و "آنجا یک کشور اسلامی است" خسته و ناراحت هستم.

کلیشه های منفی که درباره ایران وجود دارد مردم این کشور را آزار می دهد. خیلی از آنها از من می پرسیدند: آیا فکر می کنید ما تروریست هستیم؟ ایران جایی است که می توانید اصفهان "نصف جهان" را کشف کنید، تهران مدرن، یزد فریبنده و شیراز خیره کننده را ببینید و تماشاگر شکوه تخت جمشید باشید! ایران جایی است که مردم صندلی خود در مترو را به شما می دهند چون از جای دیگری آمده اید!

{ایران جایی است که} وقتی پلیس می بیند در کنار جاده دست خود را بلند کرده اید، می ایستد و خود برایتان یک ماشین پیدا می کند. تعارف را در همه چهره ها می بینید و حتی مجبور می شوید دعوت به غذا، محلی برای خواب و نوشیدن چایی را رد کنید چون این دعوت ها خیلی زیاد هستند.

بله درست است که سیاست کمی پیچیده است، اقتصاد ایران دچار بحران است و متاسفانه بسیاری از جوانان ایرانی از آینده نگرانند و می خواهند کشورشان را ترک کنند، اما از شما دعوت می کنم تا این گوهر (ایران) را کشف کنید و حتما وقتی بازمیگردید، عوض شده اید.»

در پایان این نامه نیز ماری از کسانی که در این سفر با آنها آشنا شده نام برده و نوشته است: "ممنون" یا همانطور که خودشان می گویند "مرسی"!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۴۴
برای چند روز جذابیت دارد ولی برای یک عمر چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
میگه : ایران جایی است که مردم صندلی خود در مترو را به شما می دهند چون از جای دیگری آمده اید. بخدا اگر تابحال کسی جاشو به من داده باشه.!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
به نکته مهمی اشاره کردی
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
پیشنهادمیدم شرایط برای مهاجرت سویسی هابه ایران سخت تربشود !!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
شما برو اروپا ببینم یا درامد یک نفر می تونی دورهمی داشته باشی با فک و فامیل بعضی اخر هفته ها بری سفر مثلا شمال بعضی ها خیال می کنند اونجا زندگی پادشاهی است ولی باور کنید اروپا هم کم نیستند افرادی که به سختی زندگی می
کنند ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
دیگه نگفته چقدر ذوقمرگ شده ازاینکه با ارزهای قدرتمندی که همراهش بوده همه چی براش مفت و ارزون بوده و هرچی خواسته راحت وبدون حساب کتاب تونسته بخوره و بخره و ببره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
ظاهر بین نباشیم ایران با تمام مشکلات اقتصادی و فرهنگی در اوج هست چون پای عقایدش ایستاده . هر چند که عده ای مسئلان سو استفاده می کنند
واقعا مبهوت شد وقتی فهمید قیمت یک گوشی پرچمدار سامسونگ تو ایران برایره با یک سال حقوق یک کارگر
من هم مبهوت دختر سفیر سوئیس که من را با خودش از این مبهوتگاه ببره به بلاد کفر تا با آسایش و ازادی زندگی کنم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
حالا کدوم یکی از اینها دختر سفیر سوئیس در مسکو میباشند که هموطنان خونگرم ایرانی صندلیشونو درمترو بهش دادند؟.
تنها جاییست که رابطه حرف اول را میزند نه ظابطه و شایسته بودن و میتوانی حتا مدیر یک مجموعه شوی بدون تجربه و دانش کافی فقط کافیست به مدیر بالایی وصل باشی یا همولایتی همدیگر باشید و تنها جاییست که یک بیسواد بدون انجام کار مفید میتواند ده برابر دیگری حقوق بگیرد و ...
متشکر از آدم با انصاف
دخترم حالش رو بردی بسه دیگه برو و اغراق نکن .. سفر بعدی می بریم جاهی دیدنی تر .. شاید پذیرفتی بیای ایران زندگی کنی.
والا من ایرانی هم مبهوت ایران شدم با اینکه بچه ایران هستم، مثلا سبقت از سمت راست، سرعت بالا، ویراژ در خیابان و بیابان، پرتاب مواد محترقه جلوی پای مردم در چهارشنبه سوری به قصد لذت بردن از ترسیدن مردم، تعارف های عجیب و غریب و قربان رفتن همدیگه موقع ورود به منزل اما پشت سر هم حرف زدن و بد و بیراه گفتن .... اگه اینها باعث مبهوت شدن نشه پس چی میشه؟
حال یکی اینجا خوب نیست, خواننده نویسنده دختر سوئیسی
ای آقا جان، منم اگه 3 هفته بروم سودان احتمالا دچار مبهوت زدگی میشم! چون قرار نیست یک عمر آنجا زندگی کنم! ضمنا مردم ایران وقتی یک مو طلایی و چشم آبی می بینند خیلی بهش احترام میذارن، کاش همین احترام رو به هموطن خود نیز میذاشتن
ايران واقعاً جذاب و ديدني ميباشد
نمی دونم چرا ما اینقدر سرخوشیم که یکی از کشورمون تعریف کنخ خوب که چی؟ نون و آب شد برای ما؟ یا وقتی تیمی از خارج می آید یا مهمانی برای یکی از مراسم می آید خبرنگار یا مجری سعی دارد که نظر آن فرد را در مورد ایران و مهمان نوازی و پذیرایی ایرانیان بگوید خوب انتظار دارید بگوید افتضاح بود؟ خب معلومه که می گوید خوب است. واقعاً حالم از این چنین سوالات و یا روایت های سفر به ایران و تعریف و تمجید بی خود بهم می خوره. ملت خود تعریف و متظاهری هستینم ما.
ما میگیم هیچ جا خونه آدم نمیشه
دنیا میگه هیچ جا سوییس نمیشه
مثل انگلیسی می گوید
East or west home is best
خانه ما با همه بد و خوبش همینجاست.
از کوه سخت تر و از ابریشم ملایم تریم
دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد.
کسی که بخاد با حقوق سوئیس در ایران هزینه کنه معلومه میتونه شاهانه زندگی کنه و خوش بگذرونه ولی آیا ملت ایران با حقوق حدود یک ملیون هم می تونند خوب زندگی کنند
وقتی مدتهاست نتونستند گوشت بخورند و...
سرزمین مادری ام ایران پاینده باد
جاوید ایران
برای تفریح بله. برای کسی که در/امدش به یورو باشه و بیاد به ریال خرج کنه و از بهترینها استفاده کنه معلومه که عالیه
اینجا برای ما عذاب آور هست.حداکثر تلاش خودم را میکنم که تا قبل از مدرسه رفتن فرزندم از اینجا برویم.اصلا دلم نمیخواد بچه ام فارسی حتی یادبگیره و یکروز در این کشور به مدرسه بره و همان چیزهایی را که تو مغز ما فرو کردن را در ذهن این بچه بریزند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
حالا نه اینکه تو سوئیس حلوا خیرات می کنند اواز دهل از
دور شنیدن خوش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
لایق نیستی.
وای این ها را نگو که عده ای جو زده فکر می کنند بدبخت و عقب مانده ترین در جهان هستند
به جایی رسیدیم که اروپایی میبینیم مثل اینکه آدم فضایی دیدیم برامون جذابن همه میخوان بهشون احترام و صحبت کنن ولی اگه طرف از کشورهای همسایه باشه همین برخورد و محبت و داریم؟؟؟؟؟؟؟
طبیعت کشور ما بی نظیر و مبهوت کننده است. به عنوان یک طبیعت گرد. ولی وضعیت اخلاقی و معیشتی فرصتی برای غرق شدن در این بهت را به مردم نمی دهد. با جیب پر از پول و خیال راحت ایران بی نظیرترین کشور دنیاست.
البته اگر بگذارند طبیعتش بیش از این تخریب نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
احترام باید از دل بجوشه.وقتی عراقیها موادغذایی را از بازارها و مزارع جارو میکنند میبرند و همین رفتار را از روسها و دیگر همسایگان را هم میبینیم که مشتی است نمونه خروار چه انتظاری دارید؟
ایران برای خارجی با جیب پر از پول بهشت است بله بهشت!
منم وقتی چشمم یه پلدختر میافتد میگم خدایا چقدر بدیحتی ! ما را ول کند دیگه به مردودی هم دلخوشم.
عزیزان توجه نمی کنند . ایشون اشاره دارن به سیاه نمایی رسانه ایی که در خارج از کشور در خصوص ایران به ذهنها تزریق می شود و آنچه که واقعا در ایران می گذرد . به عبارتی تبلیغات منفی رسانه های غربی درباره ایران را بیان کرده
آخه ایرانیها، غربی ها رو بخصوص اگه دختر جوانی باشد خیلی تحویل میگیرند.
اصولا فرزندان سفرا در هر جای دنیا بهشون خوش میگذره چه ساشا باشن چه این خانم.وقتی جیب پر پول داشته باشی چر خوش نگذرد.ولی اگر ماهی یک ملیون تومن حقوق بگیری و پیاز کیلو 15000 تومن بخری انوقت از زندگی سیر میشی چون شکمت سیر نمیشه چه برسه بخوای تفریح هم بکنی.
چو ایران نباشد تن من میاد بدین بوم و بر زنده یک تن میاد

جانم فدای ايران
تو که سه هفته موندی تا مبهوت شدی، ما یک روز هم سویس باشیم مبهوت میشیم
ایکاش راهی راحت برای هموطنانی که ارزوی زندگی در کشورهایی که دوست دارند در انجا زندگی کنند بود تا ایران بماند برای کسانی که با همه ناملایمت ها وطنشان را دوست دارند و ....
چي بگم والله
در بهترین حالت صد سال اخیر هستیم
میدانید چرا

چون بدون جنگ ویروس پول نفت کم داره میشه-- ببینیم تو این کشور چهار فصل و جاده ابریشمی میتونیم زنده بمونیم یانه -- از 87 سال قبل که این ویروس (نفت)در مسجد سلیمان پیدا شد بیچاره شدیم(رانت دلار نفتی پدرمون داورده)
میدونید این کشور چهارفصل نفت پدرش دراورده -
ایشون از شما تعریف نمیکنه که ، منظورش از ایران باستان بوده و چند نفر ، درسته که بقیه عین اونی هستند که توصیف می کنید ، پس بیایید خودمان اخلاق و رفتارمان را درست کنیم ، فرهنگ ما یه فرهنگ اصیل هست .
به به افرین مبهوت ایران شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار