بازدید 31233

اعلام شرایط اضطراری در ۶ استان کشور سفر جهانگیری و ۴ وزیر به کرمانشاه/ وضعیت قرمز در لرستان/ دستور تخلیه به ۲۳ هزار شهروند دورودی/ سیلاب در لرستان کشته داد

موج بارش هایی که از روز گذشته از غرب کشورمان وارد شده و پیش از ورود بارندگی های فراوانی را در عراق موجب شده، ۶ استان کشورمان وارد شرایط اضطراری شدند. استان هایی که در میانشان خوزستان شرایط متفاوت تری دارد چراکه با ورود حدود یک سوم بارش های اخیر به حوضه های آبگیر این خطه، ظرفیتی برای بارش جدید باقی نمانده!
کد خبر: ۸۸۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 31 March 2019
موج بارش‌هایی که از روز گذشته از غرب کشورمان وارد شده و پیش از ورود بارندگی‌های فراوانی را در عراق موجب شده، ۶ استان کشورمان وارد شرایط اضطراری شدند.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که گزارش‌های هواشناسی پیش بینی کرده اند، این موج ابتدا ۶ استان غربی و جنوب غربی کشورمان یعنی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در روز‌های پیش رو، بارندگی‌های شدید در دیگر استان‌های کشورمان را موجب می‌شود.

وضعیتی که موجب شد استاندار خوزستان از وزیر کشور بخواهد برای آمادگی کامل برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در این استان ها، اعلام وضعیت اضطراری نماید و  با موافقت رحمانی فضلی، وضعیت فوق العاده در این استان‌ها حاکم شود؛ مقدمه‌ای برای شروع بحرانی که امیدواریم در سایه تدبیر مسئولان و همراهی مردم، مهار شود.

دورود بحرانی و پلدختر غرق آب
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۳:۱۸

رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به وضعیت سدهای استان، با بیان اینکه سه سد «هاله»، «کزنار» و «ایوشان» استان سرریز کرده است، افزود: بر اساس آمار سازمان هواشناسی، لرستان دارای ۵۱۵ میلی متر میانگین بارندگی در بلندمدت است و در سال آبی جاری پرباران ترین استان بوده‌ایم.

میرزایی با بیان اینکه در مجموع با توجه به نبود تأسیسات ذخیره سازی و حجم ناچیز سدهای ما، در مجموع کل حجم مخازن ساخته شده و در دست اجرا ۴۲۰ میلیون مترمکعب است که نمی‌تواند سیلاب‌های لرستان و پایین دست یعنی خوزستان را کنترل کند، گفت: در میان شهرستان‌های لرستان، پلدختر سیل خیز ترین شهرستان استان و در مرتبه دوم خرم آباد قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۳۳۵۰ مترمکعب در ثانیه دبی رودخانه کشکان بوده است، رودخانه کشکان یک رودخانه طولی است، زمان تمرکز آن طولانی است و حداقل سیلابی که از سرشاخه کشکان بخواهد به پلدختر برسد ۹ ساعت زمان نیاز دارد، گفت: در دو حوزه «تیره» شهرستان دورود شرایط بحرانی است که دبی سیلابی آن ۳۵۰ مترمکعب در ثانیه است، حداکثر آن ۴۲۰ مترمکعب است و با توجه به سیلاب رودخانه‌های دیگر و سرریز سد «مروک»، پیش بینی شده سیلاب رودخانه «تیره» به ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه برسد و بخش ساحلی شهر غرق آب می‌شود، این اتفاق تا فردا بعدازظهر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه دبی رودخانه کشکان حداکثر آن در حال حاضر ۱۵۸۲ مترمکعب در ثانیه است، پیش بینی می‌کنیم تا حدود ۳۵۰۰ مترمکعب در ثانیه برسد، بیان داشت: روستاهای مسیر کشکان، شهر معمولان و شهر پلدختر غرق آب می‌شود.

سیل در مناطق روستایی خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۳:۱۵

جاری شدن سیل در خوزستان خساراتی به مناطق روستایی این استان وارد کرده است و علی رغم کمک های نیروهای امدادی و ساخت سیل بند، ساکنین بعضی از روستاها مجبور به تخلیه محل سکونت خود شده اند.

حجم روان آب‌ها در خوزستان رو به افزایش؛ اوضاع سدهای کارون خوب است
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۲:۳۶

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در گفتگویی تلویزیونی گفت: با قوی شدن سامانه بارشی استان، حجم روان آب‌ها در خوزستان رو به افزایش است و این مساله باعث کاهش قدرت مدیریت شده است اما در تلاش هستیم تا با شرایط سازگار و اوضاع را کنترل کنیم.

وی پیرامون وضعیت سدهای استان عنوان کرد: بیشترین میزان حجم خالی را در سدهای کارون داریم که تقریبا حدود یک میلیارد متر مکعب است. این میزان فضای خالی در مخازن سدهای کارون استان قدرت مانور و مدیریت منابع آبی را در استان افزایش می دهد و می توانیم بر این اساس در شرایط بهتری تصمیم گیری کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در سدهای دز و کرخه، حجم خالی مخازن کم است و میزان آورد در این دو سد باعث شده است تا قدرت مانور مدیریتی در آن ها کمتر شود. در این دو سد از چهار روز پیش برآوردهای لازم انجام گرفته و شرایط را با اعداد برآورد شده تطبیق داده ایم تا شاهد مشکل در این حوضه ها نباشیم.

توقع بود رئیس جمهور به لرستان می‌آمد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۱:۴۴

مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان اظهار داشت: حداقل توقع این بود رئیس جمهور به لرستان می‌آمد، لرستان از پنجم فروردین درگیر سیل است.

وی بیان کرد: امشب مردم دورود جانشان در خطر است، برای فردا حداقل یک سوم شهر دورود زیر آب می‌رود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتظار داشتیم آقای رئیس جمهور حضور می‌یافت، مردم لرستان یار روزهای سخت نظام هستند، توقع داشتیم رئیس جمهور به جای عبور از آسمان لرستان به لرستان سفر می‌کرد.

کیان پور بیان کرد: اگر نگاه ملی روی مدیریت منابع آب کشور داشتیم و سدهایی که باید ساخته می‌شد لازم نبود در خوزستان حالت فوق العاده اعلام کنیم.

۳۱۳ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی لرستان وارد شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۱:۳۴

عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان اظهار داشت: در جریان سیل اخیر، از قبل از طریق سامانه جهاد کشاورزی لرستان اطلاع رسانی به ۱۵۷ هزار بهره بردار بخش کشاورزی شد و باعث شد به نوعی خسارت‌ها کاهش یابد.

وی عنوان کرد: مطابق براورد اولیه ما ۵۰۰ ایستگاه پمپاژ، ابنیه فنی و خطوط انتقال از بین رفته است که ظرف یکی دو ماه آینده نیازمند آماده سازی اینها برای آبیاری باغات هستیم.

بازدار افزود: ۵۶۸ مزرعه در حاشیه رودخانه‌ها داریم که ۱۵۰ مزرعه پرورش ماهی با بیش از ۲ هزار تن ماهی از بین رفته است. وی گفت: جاده‌های بین مزارع، باغات و مزارع از بین رفته است. بنیه مالی کشاورزان ما ضعیف است و به کمک‌های دولت نیازمند هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: ۳۱۳ میلیارد تومان خسارت ریالی به مزارع وارد شده است. بازدار بیان کرد: ۳۰ هزار هکتار مساحت زراعت ما از بین رفته است و زیر آب است. این اطلاعات اولیه از آب گرفتگی‌ها بوده و ممکن است بیشتر هم شود.

لرستان رتبه نخست بارندگی در کشور
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۱:۲۲

محمد ناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی لرستان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان اظهار داشت: متوسط بارش استان در جریان بارندگی اخیر به ۳۹ میلی متر رسیده است که بیشترین بارش با ۵۷ میلی متر در رومشکان بوده است و کمترین میزان در الیگودرز بوده است.

هاشمی ادامه داد: در خرم آباد میانگین بارش‌ها ۴۷ میلی متر است. وی افزود: موج شدید بارش‌ها رد شده است، از ده و نیم شب تا بامداد فردا موج دوم بارش‌های ما خواهد بود که شدید تر است.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: مقدار بارندگی‌ها کمتر است اما شدت آنها بیشتر است و در مدت کمتری رخ می‌دهد. وی ادامه داد: الان رتبه اول بارش‌ها را در کشور داریم.

پیشگیری مردم از خسارات سیل احتمالی در کرمانشاه
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۱:۱۳

در پی بارشهای اخیر و هشدارهای ستاد بحران استان کرمانشاه،مردم برای جلوگیری از خسارات وقوع سیل احتمالی اقدام به ایمن سازی اماکن نمودند.

جهانگیری: در حد توان خسارت سیل را جبران می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۰:۰۶

اسحاق جهانگیری، عصر امروز (یکشنبه) در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی دولت یازدهم و دوازدهم موضوع خشکسالی بود، اظهار کرد: اواخر سال گذشته فکر می‌کردیم سال ۱۳۹۸ وضع بگونه‌ای خواهد بود که بسیاری از شهرهای مهم کشور با مشکل آب شرب مواجه خواهند بود اما با لطف خداوند امروز در شرایطی هستیم که همه سدهای کشور یا پر شده و یا در آستانه پرشدن قرار دارند.

وی افزود: تالاب‌های کشور نیز که تقریباً در تمام استان‌های کشور خشک شده بودند، با بارش‌های مناسب اخیر مملو از آب شده‌اند. اگر به لحاظ اقتصادی بررسی کنیم این بارش‌ها آثار اقتصادی بالایی برای کشور داشته و منشأ خیر و برکت است، البته در کنار آن یکسری حوادث تلخ نیز اتفاق افتاد و شاهد جان باختن تعدادی از هموطنانمان بودیم.

معاون رپیس جمهور ادامه داد: از بعد دیگر که نگاه کنیم این بارش‌ها نمایش شیرینی از همبستگی بین مردم و مسئولین بود و شاهد بودیم که هم مردم به صحنه آمده و به کمک هموطنان سیل زده شتافتند و هم تمام مدیران کشور در تعطیلات نوروز پای کار بوده و مشغول خدمت رسانی بودند. نیروهای مسلح نیز که همواره در حوادث طبیعی در صحنه حاضرند این بار نیز با دستور مقام معظم رهبری وارد میدان شده و به یاری مردم شتافتند. نمایندگان مجلس نیز در صحنه خدمت رسانی حاضر بودند.

جهانگیری گفت: این حوادث نشان داد می‌توانیم در روزهای سخت کنار هم باشیم و کشور را از مشکلات عبور دهیم. مدیران کشور باید در چند روز آینده تعطیلات نیز که احتمال وقوع سیل در نقاطی از کشور وجود دارد، مانند چند روز گذشته در صحنه و آماده باشند و تلاش کنیم در بارش‌های پیش رو تلفات انسانی نداشته و خسارات مادی نیز به حداقل برسد. دولت نیز اگر چه در شرایط سخت درآمدی قرار دارد، اما پای کار است تا در حد توان خسارات سیل اخیر را جبران کند.

وی افزود: در پرداخت خسارت نیز اولویت با آن بخش‌هایی خواهد بود که مرتبط با زندگی مردم است و دنبال می‌کنیم پرداخت این خسارت‌ها سریعاً آغاز شود. در خصوص پرداخت خسارت بخش کشاورزی نیز امروز مصوبه آن ابلاغ می‌شود. در خصوص پرداخت خسارت بخش صنعت نیز باید بررسی بیشتری صورت گیرد و در جلسه بعدی هیأت دولت در خصوص نوع کمک‌ها در این بخش تصیم گیری خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه کرمانشاه از کانون‌های اصلی بارش‌های اخیر بوده، گفت: از استاندار و همه مدیران استان که در این چند روز اقدامات پیشگیرانه خوبی داشتند، تقدیر می‌کنم. البته در روزهای آینده نیز باید هم مردم و هم مسئولین استان پای کار باشند تا خسارت بیشتر نداشته باشیم.

سیلاب در لرستان یک کشته داد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۹:۰۸

قدرت الله ترابی نژاد در گفت و گو با مهر، با اشاره به غرق شدن یک نفر در رودخانه روستای «چشمه سرده» بخش شاهیوند گفت: امروز بعدازظهر یک مرد ۵۰ ساله به درون رودخانه سقوط و جان خود را از دست داد.

وی گفت: جنازه این مرد سه کیلومتر پایین‌تر از روستا پیدا شده است.

تخلیه روستاهای خوزستان توسط نیروی دریای سپاه
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۹:۰۰

ناوسالاریکم محمدشریف شیرعلی معاون هماهنگ کننده منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) نیروی دریایی سپاه با اشاره به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در استان خوزستان و وقوع سیل در برخی از نقاط این استان، اظهار داشت: منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) با دستور دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه ماموریت یافت تا در انتقال مردم در مناطق سیل زده اقدام کند و تا کنون ۵۰ شناور به مرکز و سایر مناطق سیل زده استان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه ساکنین چندین روستا در شهرهای الهایی، هویزه و سوسنگرد توسط شناورهای نیروی دریایی سپاه به مناطق امن تخلیه شده اند، افزود: ۱۰۰ نفر از کارکنان منطقه سوم دریایی نیز تا کنون به مناطق سیل زده برای انتقال مردم به نقاط امن اعزام شده اند و در کنار آنها علاوه بر شناورها، ۱۸ تریلی نیز برای کمک رسانی به مردم در کنار دیگر تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و مهندسی نیز در منطقه حضور دارند.

ناوسالار شیرعلی گفت: در حال حاضر نیز کار انتقال مردم از مناطقی که در معرض خطر سیل قرار دارند توسط شناورهای منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) در حال انجام است. با دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه در حال انتقال شناورهای بیشتری به اهواز هستیم تا روند تخلیه روستاها و مناطقی که در معرض سیل هستند با سرعت بیشتری انجام شود.

«بامدژ» در وضعیت قرمز
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۸:۴۶

با افزایش خروجی سد دز به بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ مترمکعب در ثانیه و شکستن سیل‌بندها، سیلاب وارد تعدادی از روستاهای مسیر بامدژ اهواز شد و سایر روستاهای بخش مرکزی نیز در معرض سیل قرار دارند. در پی افزایش بی سابقه خروجی سد دز، ۱۳ روستای بخش بامدژ در بخش مرکزی اهواز در معرض سیلاب قرار گرفته اند.

تقاضا از مردم برای همراهی با غواصان در پی رویداد عجیب روز گذشته
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۸:۳۰

حر حاجیان، رییس نجات غریق و غواصی جنوب غرب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق هماهنگی هایی که با فدراسیون داشتیم و با دستور رییس فدراسیون یک تیم ستاد بحران در هر یک از استان‌های جنوب غرب کشور جهت کمک به سیل‌زدگان در صورت وقوع سیل در هر یک از این استان‌ها تشکیل دادیم. اکنون همه غواصان آماده هستند تا همسو با هلال احمر خدمات رسانی داشته باشند و ما نیز تمامی موارد را لازم را زیرنظر داریم.

رییس نجات غریق و غواصی جنوب غرب با اشاره به عدم همکاری مردم با غواصان در حادثه‌ای که روز گذشته در کوت‌عبدالله رخ داد، گفت: یک کودک در این منطقه کنار رودخانه کارون در حال فوتبال بازی کردن بود که توپ او سُر می‌خورد و وارد رودخانه می‌شود که چند نفر برای آوردن توپ این کودک وارد رودخانه شدند. در جریان این اتفاق یکی از این جوانان منطقه در رودخانه کارون غرق می‌شود و زمانی که تیم غواصی و امداد و نجات در محل حاضر می‌شود تا جسد فرد غرق شده را از رودخانه خارج کنند، متاسفانه به دلیل سنگ‌پرانی مردم به غواصان، دو غواص دچار مصدومیت می‌شوند و عملیات جست و جو ناتمام ماند.

قطع ارتباط ۳۰۰ روستای دلفان
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۸:۰۳

حشمت بهمنی فرماندار دلفان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه باران به شدت از ساعت ۵ صبح تاکنون در دلفان می بارد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که باعث شد دچار سیلاب شویم آب شدن برف‌های ارتفاعات اطراف شهر بوده است.

وی با بیان اینکه الان میزان آب درون رودخانه نورآباد سه برابر ظرفیت رودخانه است و ‬برخی محلات دچار آب گرفتگی شده‌اند، تصریح کرد: بخش عمده منازل را تخلیه کرده‌ایم و خوشبختانه آسیب و تلفات انسانی نداشتیم ولی بارندگی به شدت ادامه دارد.

فرماندار دلفان با تاکید بر اینکه متأسفانه همین الان هم یک عده‌ای امتناع می‌کنند از تخلیه شهر و ‬معتمدین و نیروها پای کار آمده‌اند تا خانه‌ها را تخلیه کنند، افزود: ‬برق شهرستان قطع است و بارندگی‌ها ادامه دارد و امکان دارد مشکلات بیشتری داشته باشیم.

بهمنی با اشاره به اینکه حجم بارندگی بیش از حد تصور است، ادامه داد: ‬ارتباط ۳۰۰ روستای شهرستان قطع شده است.

قطع ارتباط ۳۰۰ روستای دلفان
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۸:۰۳

حشمت بهمنی فرماندار دلفان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه باران به شدت از ساعت ۵ صبح تاکنون در دلفان می بارد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که باعث شد دچار سیلاب شویم آب شدن برف‌های ارتفاعات اطراف شهر بوده است.

وی با بیان اینکه الان میزان آب درون رودخانه نورآباد سه برابر ظرفیت رودخانه است و ‬برخی محلات دچار آب گرفتگی شده‌اند، تصریح کرد: بخش عمده منازل را تخلیه کرده‌ایم و خوشبختانه آسیب و تلفات انسانی نداشتیم ولی بارندگی به شدت ادامه دارد.

فرماندار دلفان با تاکید بر اینکه متأسفانه همین الان هم یک عده‌ای امتناع می‌کنند از تخلیه شهر و ‬معتمدین و نیروها پای کار آمده‌اند تا خانه‌ها را تخلیه کنند، افزود: ‬برق شهرستان قطع است و بارندگی‌ها ادامه دارد و امکان دارد مشکلات بیشتری داشته باشیم.

بهمنی با اشاره به اینکه حجم بارندگی بیش از حد تصور است، ادامه داد: ‬ارتباط ۳۰۰ روستای شهرستان قطع شده است.

گلایه مسئولان لرستان از بی توجهی مردم به هشدارها
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۸:۰۰

غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با «وحشتناک» توصیف کردن وضعیت وقوع سیلاب در سه شهر، گفت: وضعیت وقوع سیلاب در خرم آباد، پلدختر و دورود خوب نیست و اوضاع رو به وخامت است. مردم هم متأسفانه هیچ توجهی به هشدارها نمی‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه هر آن ممکن است خودروها را آب ببرد، گفت: ساکنان حریم رودخانه‌ها باید خانه‌های خود را تخلیه کنند در غیر این صورت به طور قطع سیلاب تلفات خواهد داشت. ساکنان ضلع غربی رودخانه کشکان در پل‌دختر و معمولان به مراکز اسکان موقت نقل‌مکان کنند.

همچنین دکتر سید موسی خادمی، استاندار لرستان هم در این باره گفت: جاهایی که بیشتر احساس خطر کرده و مشکل سیل و طغیان رودخانه داریم شامل شهرستان‌های خرم‌آباد، پل‌دختر و دورود هستند؛ این مناطق می‌توانند بدترین وضعیت را داشته باشند چراکه رودخانه‌ها از اطراف و مرکز شهرها عبور می‌کنند و روستاهایی نیز در حاشیه آنها قرار دارند.

خادمی با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم در این مناطق اندیشیده شده است، گفت: تلاش می‌کنیم که حتی‌الامکان با ایجاد دیواره‌های حفاظتی و گسترش ارتفاع آنها جلوی ورود آب را به محدوده‌های مسکونی بگیریم اما از طرفی به خاطر اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از حجم بالای بارندگی‌هاست راه‌حل اصلی ما تخلیه روستاها و مناطقی که در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند، است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آمادگی لازم را در استان داریم و مراکز اسکان مشخص شده، همچنین هشدارهای لازم به مردم داده شده است. با توجه به اینکه این سامانه از روز یکشنبه در استان فعال می‌شود آماده هستیم تا به‌محض ضرورت، مردم را جابجا کنیم البته از مردم خواسته نیز می‌شود تا با فرمانداران و ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها همکاری کنند چراکه برخی جاها مردم از تخلیه منازل امتناع کرده و نمی‌خواهند باور کنند که امکان وقوع سیل وجود دارد.

خادمی گفت: در همین راستا تمامی رایزنی‌ها و دیدارهای چهره به چهره خود را برای توجیه آنان انجام می‌دهیم و بسیج، هلال‌احمر و سایر نیروهای امدادرسان به درب منازل مراجعه می‌کنند. به مردم اطمینان می دهیم که از اموال و منازل آنان را نگهداری می‌کنیم و افراد در این خصوص نگران نباشند.

راه ارتباطی ۴۰ روستا در لرستان بسته است
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۷:۳۹

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: راه ارتباطی 40 روستای استان همچنان مسدود است.

عباس شرفی در جلسه ستاد مدیریت بحران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با موضوع آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیلاب بیان کرد: بر اساس گزارش کارشناسان فنی این اداره کل، در سیلاب هفته گذشته ۵۷ دستگاه پل، 1300 متر دیواره حائل رودخانه و ۱۱۵ کیلومتر جسم راه تخریب و راه ارتباطی ۲۴۰ روستا مسدود شد که با تلاش شبانه‌روزی راهداران تاکنون راه ارتباطی ۲۰۰ روستا باز شده است و تلاش برای بازگشایی ۴۰ روستای باقیمانده ادامه دارد.

کنترل سیلاب های ۲ میلیون متر مکعبی الیگودرز توسط بندهای آبخیزداری
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۷:۳۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از کنترل ۲ میلیون و ۳۳۰ هزارمتر مکعب آب از سیلاب‌های الیگودرز توسط بندهای احداثی آبخیزداری خبر داد.

به گزارش ایسنا، شیرزاد نجفی گفت: در شهرستان الیگودرز با احداث ۳ بند خاکی در مناطق دره حیدر ، کندر و ده نو آلیگر موفق شدیم که ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مترمکعب آب از بارندگی های اخیر را کنترل و تا حدودی از سیلاب در این شهرستان جلوگیری به‌عمل آوریم.

تکذیب شایعه جان باختن ۲ نفر در دزفول
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۷:۲۶

سعید حیدری، سرپرست فرمانداری دزفول به ایسنا گفت: شایعه جان باختن دو نفر در سیلاب در منطقه احمد فداله دزفول صحت ندارد و به شدت تکذیب می‌شود. تنها پیش از نوروز، یک پسربچه چهار ساله در یکی از روستاهای منطقه احمد فداله هنگام عبور از رودخانه غرق شد.

وی افزود: از نظر اقلیم جغرافیایی، روستاهای این منطقه نسبت به رودخانه در سطح بالاتری قرار دارند و این منطقه در خطر نیست. با توجه به افزایش دبی رودخانه دز و رهاسازی آب از سد دز، در حال تدبیر هستیم تا مشکلی برای روستاهای حاشیه رودخانه ایجاد نشود. سیل‌بندهای این منطقه در حال تقویت و استحکام‌سازی است تا آب به روستاها نرسد. اگر دبی رودخانه دز بیش از این افزایش یابد، پنج روستای حاشیه رودخانه در خطر خواهند بود.

آب گرفتگی ۸ روستای بخش مرکزی اهواز (بامدژ)
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۷:۱۷

جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت روستاهای این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر 8 روستای بخش مرکزی اهواز دچار آبگرفتگی شده‌اند. تاکنون ساکنین چهار روستای بخش مرکزی اهواز تخلیه شده‌اند و سایر روستاها نیز در حال تخلیه هستند زیرا آب وارد روستاها شده است.

فرماندار اهواز با اشاره به راه‌اندازی دو کمپ اسکان سیل زدگان، تصریح کرد: تاکنون حدود 300 خانوار در مناطق امن اسکان داده شده‌اند و روند اسکان خانوارهای سیل زده همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه دبی رودخانه کارون بالا است و بیش از این نیز افزایش خواهد یافت اما خطر سیلاب شهر اهواز را تهدید نمی‌کند و مردم نگران این مساله نباشند.

محور کوهدشت - گراب مسدود شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۷:۰۲

عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: محور کوهدشت- گراب به علت طغیان رودخانه مسدود شد و تا اطلاع ثانوی تردد در آن ممنوع است.

مسیر دهلران-مهران مسدود شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۳۲

سرهنگ رضا همتی زاده، رئیس پلیس راه ایلام در گفت و گو با مهر گفت: محور دهلران به مهران در محدوده پل بزرگ میمه کیلومتر ۱۰ به دلیل طغیان رودخانه تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی گفت: تردد از مسیر جایگزین، ایلام - آبدانان - مورموری - دشت عباس میسر است.

جهانگیری وارد کرمانشاه شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۳۲

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور همزمان با آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید در غرب و جنوب کشور، دقایقی پیش وارد کرمانشاه شد. این سفر به منظور بازدید و سرکشی از اقدامات پیشگیرانه از سیل و تشکیل جلسه ستاد بحران به انجام رسیده است.

وزرای راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان، معاون پارلمانی رئیس جمهور، جهانگیری را در این سفر همراهی می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه این سفر به استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان نیز سفر خواهد کرد.

خروج ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آورد کرخه
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۲۴

محمدرضا یزدانی پور،مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه در گفت و گویی تلویزیونی اظهار کرد: سدها در خوزستان، این استان را از سیلاب های بسیار مخرب نجات داده اند.

وی با اشاره به افزایش تراز سد کرخه افزود: متوسط سالانه آورد سد کرخه 2میلیارد و 900 میلیون متر مکعب بوده اما در سال آبی 97-98 حدود 6 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آورد داشته است. تاکنون از 6 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آورد سد کرخه، حدود 3 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب از آن را خارج کرده‌ایم و این کار مدیریت شده است.

یزدانی پور عنوان کرد: همه اقدامات به صورت مدیریت شده است و تا جایی که امکان حفظ آب در مخزن سد کرخه وجود داشته باشد، آن را حفظ خواهیم کرد. آورد سد کرخه حدود 116 درصد در مقایسه با آورد متوسط سالانه رشد داشته است؛ متوسط بارندگی حوضه کرخه 332 میلیمتر است اما امسال در این حوضه 621 میلیمتر بارش داشته ایم.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه با بیان اینکه تراز آب در این سد رو به افزایش است، گفت: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد کرخه 1400 متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد حدود 780 متر مکعب بر ثانیه است.

آمادگی سپاه برای نقش آفرینی در مقابله با سیل
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۰۴

سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی با اشاره به دستور بامداد امروز سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه به فرماندهان نیروها، سپاه های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در تشدید آمادگی‌ها برای مقابله با سیل و پیشگیری از آسیب های احتمالی به مردم در سراسر کشور گفت: کلیه یگان های مهندسی و امدادی سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در سراسر کشور در آماده باش به سر می برند و با ابلاغ بامداد امروز فرمانده کل سپاه مهیای اعزام و مشارکت و نقش آفرینی در مقابله با سیل و خدمت رسانی به مردم در شهرها و روستاهایی که با پدیده سیل مواجه می‌شوند بوده و ظرفیت سازی های لازم را در کنار سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های امدادی فراهم کرده اند.

سخنگوی سپاه با تاکید بر هماهنگی و هم افزایی خوب بین همه نیروهای مسلح، دولتی و مردمی امدادرسان به مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: خروج آب و رهاسازی سیلاب‌ها و روان آب های انباشته شده در استان گلستان و سرعت بخشی به هدایت و ورود آنها به دریای خزر همچنان اولویت اول سپاه در رویارویی با این پدیده کم نظیر است.

سردار شریف گفت: بحمدالله از صبح امروز با بازگشایی مسیر ارتباطی گمیشان به گرگان ،آق قلا و بندر ترکمن با نصب ۱۹ پل توسط واحدهای مهندسی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا( ص) و آغاز عبور و مرور عادی در این منطقه، عملیات امداد و خدمت رسانی به مردم در همه زمینه ها سرعت و سهولت بیشتری یافته است.

 

ایجاد شکاف ۳۰ متری در جاده ساحلی اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۵:۵۶

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: نفوذ آب به لایه‌های زیرین جاده ساحلی باعث ایجاد شکافی به فاصله یک متر از پیاده‌رو و به طول 30 متر در زیر پل هشتم این مسیر شد. شکاف ایجاد شده خطرناک است و با پیش‌بینی ستاد بحران از قبل جاده ساحلی اهواز بسته شد و تردد در این محور وجود ندارد؛ بلافاصله پس از فروکش کردن آب باید کار ثبت بستر به نحو مطلوب و زیرسازی انجام شود.

وی با بیان این‌که جاده‌های ساحلی اهواز در 10 سال اخیر توسعه پیدا کرد، عنوان کرد: در زیر پل سوم از سمت ساحلی شرقی در برخی مجاری به شکل معکوس آب از رودخانه وارد زیرگذر شده است و از سمت پل چهارم نیز آب وارد زیرگذر شد. از سمت پل سیاه در اهواز به دلیل نبود دیواره حفاظتی ساحلی آب وارد معبر شد.

عالی پور با بیان این‌که معضل آب‌گرفتگی به‌طورجدی در شهر اهواز، وجود ندارد، عنوان کرد: در برخی نقاط خروجی فاضلاب شهر زیر خط تراز رودخانه کارون است و تخلیه فاضلاب به‌کندی صورت می‌گیرد و ممکن است در برخی نقاط شاهد پس‌زدگی فاضلاب باشیم.

علاوه بر این شکاف، خبر دیگری از اهواز مخابره شده که حکایت از نشست زمین در کوی مجاهد اهواز دارد.

اعلام شرایط اضطراری در ۶ استان کشور/ ستاد مدیریت بحران ۲۴ ساعته شد/ ورود ارتش به «بحران خوزستان»/ سفر جهانگیری و ۴ وزیر به کرمانشاه

فیلم کمتر دیده شده از لحظه آغاز سیل در دروازه قرآن شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۵:۴۰
تعداد بازدید : 1059
آماده‌باش مدیریت بحران در ۲۳ استان
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۳:۱۱

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور درباره نحوه اجرای مصوبات جلسه روز گذشته شورای عالی مدیریت بحران که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس دستور وزیر کشور، شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور از دیروز تا پایان عبور سامانه بارشی از کشور و رفع مشکلات، در سطح ملی، و همچنین شوراهای هماهنگی مدیریت بحران در ٢٣ استان تحت تأثیر این سامانه، به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و در مواقع لزوم اتخاذ تصمیم می‌کنند.

وی در ادامه افزود: استانداران و فرمانداران استان‌های تحت تأثیر و کلیه مدیران دستگاه‌های مسئول در محل مأموریت خود حضور فعال داشته و انجام وظیفه می‌کنند و مرخصی‌ها تا بازگشت شرایط به حالت عادی لغو شده است.

سامانی گفت: با عنایت به اینکه مقرر شد کارگروه اطلاع رسانی جهت حفظ آرامش و اطلاع رسانی صحیح و به موقع به مردم، با مسئولیت و محوریت صداوسیما تشکیل جلسه داده و سیاست‌های اطلاع رسانی را دنبال کند، انتظار می‌رود با هماهنگی که ایجاد می‌شود اطلاع رسانی متفرقه انجام نشود و کلیه اطلاع رسانی‌ها صرفاً از طریق مبادی رسمی خصوصاً صداوسیما و اطلاعیه‌های وزارت نیرو، هواشناسی و ستاد مدیریت بحران انجام گیرد.

وی تاکید کرد: حفظ جان و کاهش آلام فرد فرد هموطنان‌مان را، در هر شرایطی، وظیفه خود می‌دانیم و از آحاد مردم، خصوصاً جوانان عزیزمان استدعا داریم ضمن توجه به هشدارها، با هوشیاری و دقت کامل اطلاعیه‌های رسمی را پیگیری کرده و توصیه‌ها را با جدیت رعایت نمایند.

دستور تخلیه منازل به ۲۳ هزار شهروند دورودی داده شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۲:۱۷

فریبا بهاری، سرپرست فرمانداری دورود گفت: با توجه به فعال شدن سامانه بارشی به احتمال وقوع سیلاب بیش از ۲۳ هزار شهروند دورودی باید خانه‌هایشان را ترک کنند.

وی عنوان کرد: به ساکنان ۱۵ منطقه در معرض سیل در دورود اطلاع‌رسانی‌ها به طور کامل انجام شده است. با استفاده از همه ابزارهای اطلاع‌رسانی مانند صدا و سیما، فضای مجازی، رادیو، مطبوعات، حضور خانه به خانه و اطلاع رسانی از طریق بلندگو به همه شهروندان ساکن در مناطق در معرض سیل به طور کامل اطلاع‌رسانی شده است.

بهاری با اشاره به اینکه هم اکنون نمی‌توان آمار دقیقی از میزان تخلیه ساکنان شهری اعلام کرد، افزود: سری ساتی، بحرین، منوچهری، صفا، عزت‌آباد، قلعه ضرغام، بلوار آیت‌الله بروجردی، کوی همت، کوی کارمندان سیمان، کوی شهرداری، فرهنگیان و الغدیر مناطق شهری هستند که ساکنان آن‌ها باید خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد ساکنان سه روستا خانه‌هایشان را تخلیه کرده‌اند، گفت: همچنین دستور تخلیه به ساکنان ۸ روستا در بخش مرکزی داده شده است. در مجموع ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر در مناطق شهری، ۳۵۰۰ نفر در بخش مرکزی و حدود یک‌هزار نفر در بخش سیلاخور باید خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

بهاری از فراهم‌سازی ظرفیت اسکان ۱۲ نفری در دورود خبر و ادامه داد: همچنین صنایع دفاع و کارخانجات برای اسکان شهروندان اعلام آمادگی کرده‌اند. یکی از مشکلات ما در روستاها این است که روستاییان تخلیه خانه‌ها را منوط به استقرار احشام در کنار محل اسکان خود می‌دانند، حال آنکه انجام این خواسته آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

تعطیلی بوستان نهج البلاغه تا پایان بارندگی ها
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۱:۵۶

به گزارش مهر، رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ با اشاره به بارندگی‌های اخیر تهران گفت: با توجه به احتمال جاری شدن سیلابهای بهاری و آبگرفتگی شدید و ایجاد خطر برای مسافران نوروزی و شهروندان تهرانی در حاشیه رود دره بوستان نهج البلاغه به منظور حفظ امنیت شهروندان، بوستان نهج البلاغه تا پایان بارش‌های شدید تهران و رفع خطر سیلاب تعطیل است.

وی از مسافران نوروزی و شهروندان درخواست کرد تا عادی شدن وضعیت از مراجعه به بوستان نهج البلاغه خودداری کنند.

تشکیل ۷ گروه ارزیابی خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۱:۴۱

سهراب رئیسی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای رسیدگی و برآورد خسارت اولیه سیل در برخی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری هفت گروه ارزیابی خسارت تشکیل شده است‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به میران برآورد خسارت اولیه سیل در استان، افزود: تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده در شهرها ۲۳۰ واحد و در روستاها ۴۰۰ واحد بوده است‌ که این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده‌اند. همچنین ۳۸۰ هزار مترمربع معابر روستایی تخریب شده که ۱۲ هزار متر مربع مربوط به زیرسازی و آسفالت بود است.

وی اضافه کرد: سقف تسهیلات فردی برای جبران خسارت سیل به منازل روستایی و شهری در شهرها ۴۰۰ میلیون ریال و در روستاها ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین تسهیلات تعمیراتی نیز ۱۲۰ میلیون ریال‌ است. تأمین اعتبار برای آماده‌سازی سایت جدید اسکان واحدهای در معرض خطر و تامین مصالح خسارت دیدگان ۲۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است‌.

تخریب بخش عمده‌ای از پل‌های ارتباطی در پل‌دختر و بخش معمولان
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۱:۲۹

محمودرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور در بازدید از مناطق سیل‌زده معمولان، گفت: با وجود این‌که بخش عمده‌ای از پل‌های ارتباطی در شهرستان پل‌دختر و بخش معمولان تخریب شده اما با کمک بالگرد جمعیت هلال‌احمر امدادرسانی در حال انجام است.

وی افزود: از نظر تامین تجهیزات و کمک‌های غذایی مشکلی وجود ندارد و اگر در بخش نیروی امدادی کمبود وجود داشته باشد امکان انتقال نیروهای کمکی به لرستان وجود دارد.

گفتنی است وضعیت شهرستان دورود به‌عنوان بحرانی‌ترین شهرستان لرستان در سیل پیش‌رو به نظر می رسد.

شایعه سازی کمبود ارزاق عمومی در کرمانشاه
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۱:۱۵

رضا حق نظری، دادیار ویژه دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به جو استان از فردا(یکشنبه) و پیش بینی وقوع سیل در بخش هایی از شهر کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو از هم اکنون در فضای مجازی اقدام به انتشار شایعاتی مبنی بر کمبود ارزاق عمومی در سطح شهر می کنند که به هیچ عنوان صحت ندارد. قطعا با چنین افراد شایعه سازی که باعث نگرانی مردم می شوند، قاطعانه و به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در نظارت ها و بازدیدهایی که طی 24 ساعت گذشته از مراکز عرضه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مردم داشتیم، خوشبختانه هیچگونه کمبودی مشاهده نشد. 150 نانوایی در سطح شهر کرمانشاه تا ساعات پایانی امشب فعال خواهند بود تا مردم نان ذخیره خریداری کنند و درصورتی که وقوع سیل داشته باشیم نیز تدابیری اندیشیده شده تا اکثر نانوایی هایی کرمانشاه فعالیت داشته باشند. به اداره غله استان اعلام کردیم تا آرد مورد نیاز را در اختیار نانوایی‌ها قرار دهد و به نانوایی ها هم تاکید داشته‌ایم که به اندازه کافی آب ذخیره کنند، اگر هم قطعی برق داشته باشیم پیش بینی شده تا موتور برق در اختیار نانوایی ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه با تلاش مسئولین استانی تدابیر لازم برای مقابله با سیل در استان اندیشیده شده، گفت: مردم نیز درکنار رعایت نکات ایمنی، بابت تامین ارزاق خود نگرانی نداشته باشند.

ممنوعیت تردد در محور پل‌دختر - خرم‌آباد و بالعکس
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۱:۰۳

روح‌الله شریف‌زاده مدیر راهداری پل‌دختر گفت: به دلیل طغیان رودخانه کشکان و وارد آمدن خسارت به پل‌ها و جاده‌های این شهرستان تا اطلاع ثانوی تردد در محور پل‌دختر - خرم‌آباد و بالعکس ممنوع است.

وی با بیان اینکه تنها دسترسی خودروهای امدادی و محلی در این مسیر مقدور است، افزود: راه جایگزین محور پل‌دختر - خرم‌آباد، فقط محور پل‌دختر - کوهدشت - خرم‌آباد است.

تخلیه ۷ روستای پایین‌دست سد مروک در دورود
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۰:۳۹

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دورود گفت: ۷ روستای پایین‌دست سد مروک شهرستان دورود از سکنه خالی شدند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صفی‌خانی اظهار کرد: ۱۰ هزار نفر ساکن روستاهای پایین‌دست سد مروک به مناطق امن منتقل شدند.

نماینده ویژه استاندار در مدیریت بحران شهرستان دورود ادامه داد: امکان اسکان ۱۲ هزار نفر در این شهرستان فراهم شده و ساکنان روستاهای سنگر، قلعه کارضا، یوسف‌آباد، امیرآباد، فرمان‌آباد، خسروآباد، گوشه پل و شکرآباد منازل خود را تخلیه و در مناطق امن اسکان داده شدند.

بازدید استاندار ایلام از سه نقطه بحران زای شهر
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۰:۰۱

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام از سه نقطه دره "ارغوان"، منطقه بالادست "چالیمار" و "بان برز" بازدید کرد و گفت: شهردار ایلام و شورای شهر فعال شدند و نواقص در حال برطرف شدن است. ورودی و خروجی سد دویرج تنظیم شده تا سیلاب وارد شهر نشود.

وی افزود: جلسه مفصلی در خصوص سید سیمره برگزار شد؛ ارتفاع سد الان زیر 700 متر است که قطعا به بالای 700 متر در این بارندگی ها می رسد. در ماژین مشکلاتی وجود دارد و در حال رفع مشکلات هستیم.

سلیمانی در ادامه بر لغو مرخصی مسئولان و همه کارکنان خدمات رسان در استان اشاره کرد و گفت: مشکل عمده ما گردش مردم در طبیعت است؛ باید در نقاطی که اعلام کردیم جابجایی صورت بگیرد و علت این همه دغدغه و اصرار و تلاش ما در این شرایط، تامین سلامت مردم است که باید همه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه خسارت های وارده به زیرساخت های استان در چند روز گذشته به مرکز اعلام شده، تصریح کرد: احتمالا یکی از مسئولان کشوری در آینده نزدیک برای بررسی موضوع به استان سفر کند.

خطر در محدوده حوضه آبریز کرخه و دز
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۰۹:۲۵

مرتضی ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اوج سیلاب‌ها در غرب و جنوب غرب از فردا شب خواهد بود، اما در حوضه آبریز کرخه و دز، امروز و فرداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مرتضی ضرابی گفت: با ورود سامانه بارشی، از شمال غرب تا جنوب غرب بارش‌ها آغاز شده است. بارش‌ها در شمال کشور برای امروز خفیف خواهد بود.

تخلیه ۱۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه از سد دز برای پذیرش سیلاب‌های جدید
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۰۸:۰۵

ساعاتی پیش رضا اردکانیان در حاشیه بازدید از سدهای استان خوزستان در سد دز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود 2.5 میلیارد متر مکعب آب شیرین پشت سازه تنومند سد دز نگهداری شده است. در هر ثانیه ۱۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه به حجم مخزن افزوده می‌شود و البته همکاران ما با دقت لازم و هماهنگ با مرکز دیسپاچینگ در اهواز، هر ثانیه ۱۸۰۰ متر مکعب آب تخلیه می‌کنند تا بتوانیم آماده پذیرش سیلاب‌های جدیدی باشیم که ظرف ۵ روز آینده به مخازن سدهای خوزستان سرازیر می‌شود.

وی ادامه داد: برآوردها این است که حدود ۳ میلیارد متر مکعب ورودی جدید به مجموعه سدهای استان خواهیم داشت که برای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن امکان نگهداشت در مخازن در حال فراهم شدن است و طبیعتاً یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب هم رهاسازی خواهد شد.

اردکانیان اظهار کرد: بخشی از آب رهاشده سدها سهم تالاب‌ها که این روزها اوقات خوب و خوشی را تجربه می‌کنند، خواهد شد و البته با همکاری مردم عزیز و مراقبتی که خواهند کرد، با پشتیبانی کشاورزان عزیز و اجازه‌ای که برای عبور بخشی از این سیلاب از کانال‌های اراضی کشاورزی‌شان خواهند داد، ما می‌توانیم امیدوار باشیم که این نعمت بزرگ الهی حداقل خسارت را به‌دنبال خواهد داشت.

اسکان اضطراری بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۰۸:۰۴

علی خدادادی، مدیر جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به امدادرسانی این جمعیت در مناطق سیلابی اظهار کرد: از چهارم فروردین‌ماه تاکنون به 15 هزار و 841 نفر آسیب‌دیده در روستاها یا برخی مناطق شهرستان‌های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش و اهواز امدادرسانی شده است.

وی افزود: در این مدت روستای چهل کنار و روستای دره نی در بهبهان، روستای علی آباد، روستای پاپی آباد و روستای دوبندار در اندیمشک، روستای بیت غالب، کاظم حیدر، خلف حیدر، یباره، بیت محارب، بیت یدی و زبید دبات در شوش و روستای عیله و دهول در شوشتر تخلیه شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: همچنین تاکنون 5 هزار و 285 نفر از مردم شوشتر، باوی، اهواز، دزفول و شوش در اردوگاه‌هایی که جهت اسکان اضطراری برپا شده‌اند، اسکان یافته‌اند.

تخلیه ۴ روستای حاشیه دز در اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۰۸:۰۲

جمال عالمی، فرماندار اهواز شنبه شب در خصوص وضعیت روستاهای در معرض سیلاب بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: آب رودخانه به برخی از منازل چهار روستای بیت سید یدیم، سید هاشم، سید ظاهر و سید معن در این بخش نفوذ کرده و عملیات امدادرسانی به روستاییان با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم برای تخلیه این روستاها قبل از سیلاب داده شده بود، به ایسنا گفت: مردم و وسایل و احشام روستاها به کمک دستگاه‌ها و اهالی با قطار، کامیون و وانت‌بارها در حال تخلیه هستند. دستگاه‌ها همچنان در حال ترمیم و استحکام‌سازی سیل‌بندها هستند تا از ورود آب جلوگیری شود.

ورود ارتش به «بحران خوزستان»
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۰۷:۴۹

ساعاتی پیش امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی، سخنگوی ارتش در گفت و گو با میزان گفت: دقایقی پیش با هدف بکارگیری تمامی ظرفیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم عزیزمان٬ با حکم امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش٬ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده این نیرو به عنوان «فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان» منصوب شد.

وی افزود: همچنین امیر سرتیپ دوم بیدادی فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب ارتش نیز با حکم امیر سرلشکر موسوی بعنوان جانشین امیر سیاری منصوب شد. برابر دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران٬ کلیه یگان‌های ارتش مستقر در منطقه٬ اعم از نیر‌وهای زمینی٬ هوایی٬ دریایی و قرارگاه پدافند هوایی در کنترل عملیاتی ایشان قرار خواهند داشت.

امیر سرتیپ تقی‌خانی خاطرنشان کرد: امیردریادار سیاری در حال حاضر در منطقه جنوب مستقر و آمادگی یگان‌های مستقر در منطقه را مورد بازدید قرار داده و دستورات لازم را برای عملیات سریع مردم‌یاری و استفاده از ظرفیت‌های انسانی٬ تجهیزاتی٬ پروازی و پزشکی صادر کرد.

ستاد مدیریت بحران ۲۴ ساعته شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۰۷:۰۱

«با دستور وزیر کشور در شورای عالی مدیریت بحران، تعطیلات تمامی پرسنل و کارکنان عملیاتی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط تا پایان موج جدید بارندگی‌ها و مدیریت سیلاب‌ها لغو شده و همگی باید سر کار حاضر باشند.»؛ این خبری است که روز گذشته مخابره شد و به یکی از مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای عالی مدیریت بحران اشاره داشت.

در این جلسه، دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان هواشناسی و وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی گزارش‌هایی ارائه کردند و اعضای شورا بر لزوم توجه به تجربه روزهای اخیر در رابطه با تشدید بارش‌ها و وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها و همچنین آمادگی برای روزهای آتی تأکید کردند.

وزیر کشور با هشدار به ساکنان مناطقی که در معرض سیل قرار دارند، اظهار کرد: تقاضای ما این است که مردم به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های دستگاه‌های مربوطه حتماً توجه کنند، اگر منطقه‌ای باید تخلیه شود، در برابر این مسأله مقاومت نکنند، در جاده‌ها و محل‌هایی که اعلام می‌شود خطرآفرین است تردد و توقف نکنند.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه فوق‌العاده، ۲۴ ساعته شدن ستاد مدیریت بحران کشور بود که به تصویب رسید و اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در تشریح آن گفت: قرار شده دستگاه‌های اجرایی کشور که در روزهای اخیر هرکدام در بخش‌های مربوط به خود فعالیت می‌کردند، از این به بعد به صورت متمرکز در ستاد مدیریت بحران کار کنند و گزارش‌ها را به طور مرتب رصد کنیم تا بتوانیم به‌موقع تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

پیش بینی هواشناسی برای امروز
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۰۷:۰۰

روز گذشته احمد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، درباره وضعیت آب و هوایی امروز گفت: ابر‌های باران زا در حال ورود به کشور هستند و سامانه امشب (شنبه شب) از نوار غربی وارد کشور می‌شود، این سامانه در روز یکشنبه تقویت می‌شود و تا سه شنبه به طور کلی نیمه غربی کشور را فرامی گیرد که بارش‌ها به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

او افزود: غرب کشور، کردستان فردا بعدازظهر بیشترین باران‌ها را شاهد خواهد بود و به تدریج آذربایجان غربی و شرقی درگیر بارش‌ها خواهند شد. نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش‌ها در روز یکشنبه و دوشنبه شدت بیشتری دارد. همچنین بارش‌ها در یکشنبه و دوشنبه صبح محدوده وسیعی از جنوب کردستان شمال ایلام کرمانشاه و زنجان را در بر می‌گیرد و بیشترین بارش‌ها در خوزستان، جنوب کردستان و شمالی و مرکزی ایلام شاهد خواهیم بود.

وظیفه از احتمال سیل در خوزستان و برخی استان‌ها خبر داد و افزود این سامانه نیز می‌تواند سیل ناگهانی را نیز داشته باشد و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست. در این سامانه بارش برف آنچنانی نداریم فقط بارش برف در ارتفاعات خواهد بود. این سامانه دوشنبه شب شرق گیلان، قزوین را فراخواهد گرفت و بارش‌ها بیشتر به صورت رگبار خواهد بود.

وی با تاکید بر این نکته که بارش‌های این سامانه در کارون و کهگیلویه و بویر احمد نسبت به سامانه قبلی ضعیف‌تر خواهد بود، گفت: این سامانه در نیمه شرقی ضعیف‌تر خواهد بود و وزش باد در این استان‌ها شدید‌تر خواهدبود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
این سدهای نابجا... این مسیلهای پرشده... شاهکار کیست؟ مهندسان انعتی شریف و مهندسای خودفروخته... ماهی دو قرون هم از سرتون زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
اگر سد ها نبود که الان شهری وجود نداشت
اول فکر کن بعد حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
بهترین و پر درامد ترین و بی خرج ترین شغل در ایران سر دفتری میباشد ، ماهیانه 80 تا 150 ملیون در امد و ساعت کاری از 9 صبح تا 14 و بعد از 30 سال امتیازتان را به قیمت 2 میلیارد به قیمت امروز میفروشید.
همه مسیولان هم هوای شما را دارند تا درآمدتان از طریق سند خودرو و ... بیشار شود چون خودشان یا اقوامشان سر دفتر هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
چی میگی برادر تو چیزی که وارد نیستی نظر نده برو فیلم
و سریال تو نگاه کن
ممد
| Netherlands |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
آقا بالاخره کی قراره جلوی بخور بخور پزشکان تو این کشور گرفته بشه
ممد
| Netherlands |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
حقوق پزشکارو ده درصد کم کنید و باهاش مملکتو آباد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
این سد ها نبودک شور اب می برد
ناشناس
| France |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
تو فکر میکنی این مسیلها رو مهندسان واقعی مرتبط با عمران و محیط زیست پر کردن؟یک درصد فکر کن شاید کار نامهندسین سهمیه ای باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
شاهکارکسی از زمین و زمان ایراد میگیرد ولی خودش هیچ کاری بلد نیست. مدیونی فکر کنی خودت رو میگم.
علی
| France |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
شانس آوردی همین چهارتا سد رو هم ما ساختیم.وگرنه الان از اون دنیا باید منتظر یه فاتحه بودی که برات بخونن
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
ممنون. شما صف مرغ وایستی به نفع خودته
دو قرون هم نگه دار باهاش بسته اینترنت بخر به ملت فحش بده همه دنیا بفهمن از ماست که برماست
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
از صف مرغ جا نمونی عمو...
تحصیلکرده مهندسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
از صف گوشت پیام میفرستی؟
کاردان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
آره من که راضیم دو قرون بگیرم باقیش رو به تو یارانه بدن بری کلاس ادب
چرا همیشه اتفاق باید بیقته بعد فکر کنیم سالها پیش باید زیر سازی کشور آماده می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
په کشورهای دوست واز ما بهترون چی میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
زیر ساخت برای سیل را خیلی
خوب اومدی عزیزم
!!
ان برای زلزله است که جواب می دهد وگرنه اگر سیل بیاید از دست هیچ کس بر نمی اید
ناشناس
| France |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
علت اینه که سبزی فروش محل ما میدونه نیوزلند کجاست ولی مسئول ما نمیدونه.کلا هر چی بیشتر ندونی و کمتر مطالعه کنی شانس ترقی بیشتر داری توی کشوری که همه چیز بر عکسه
:)
الان وقت آن است که بودجه دهندگان و بودجه بگیران توضیح دهند بودجه کشور خرج کجاها شده است که سیل زندگی مردم را نابود کرده است و ابتدایی ترین پیش گیری ها و امکانات برای این مواقع تهیه نشده است؟توضیح دهند جرا همه ارکان کشور در خدمات رسانی به مردم در هنگام بحران فلج هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
چه حرف های ابکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
چرا نمیخوای قبول کنی که انتخابات تمام شده؟ حالا مثلا رئیسی بود سیل نمی اومد؟!
شایعه سازی کمبود ارزاق عمومی در کرمانشاه.
کمبود ارزاق وجود ندارد اما قیمتها نسبت به ابتذای سال گذشته وحشتناک است. بجز نان همه قیمتها سه تا چهار برابر شده و پیاز 13 برابر و سیب زمینی تا 20 برابر هم دیده میشود.
نماینده های خوزستان الان باید جوابگوی کارهاشون در مجلس باشن که با جار و جنجال مانع انتقال اب استان چهار محال بختیاری به فلات مرکزی ایران می شدند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
به نظرم اگه اطلاعات دقیق علمی نداریم اظهار نظر نکنین.بارش های اخیر در خوزستان در بازده زمانی یکماهی طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده و ارتباطی به انتقال آب در گذشته ندارد.قطعا و یقینا انتقال آب از خوزستان این استان را دچار مشکلات عدیده زیست محیطی و اقلیمی میکند.حجم باران بیش از ۳میلیون متر مکعب هست و هر کجا هم بیاید باعث سیلاب خواهدشد.پس لطفا یکطرفه نگاه نکنیم.د.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
لطفا حرف بی ربط نزنین.این باران هرکجا میومد هم سیل ایجاد میکرد
ناشناس
| France |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اگر اینکار انجام میشد خوزستان و چهار محال درختی درشون نمیموند که بتونه جلوی سیل رو بگیره و احتمالا الان کل شهر های این دو استان توی خلیج فارس بودن
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اصلا این حرف قابل قبول نیست که این باران هرکجا می‌آمد سیل ایجاد میکرد. کجا بعد از شصت هفتاد سال صنعت خود رو سازی پراید می‌سازند و قیمتش ساعتی بالا می‌ره. آنهم تقصیر سیل است یا قیمت دلار یا گوشت پس سیل هم راههای پیشگیری داشته ولی بودجه باید به آنجا می رفته که در چاپلوسی سبقت بهتری گرفته.
درود برارتش بی ادعای قهرمان وحامی مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
فقط ارتش و هلال احمر به داد مردم رسیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
فقط من به داد مردم رسیدم
از افاضات ناشناس۱۷:۲۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی و
هلال احمر و راهداری و کمک های مردمی همه با هم کمک کردند
لطفا از نفاق حرف نزنید
اگر منافق نیستید
پویا
| Germany |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
درود بر ارتش و بسیج و سپاه
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
فقط ارتش و سپاه و هلال و بسیج به داد مردم رسیدن
این کامل و منصفانشه
زمستون گیر بارون تابستون گیر گردو غبار
سیاه نمایی. قیمت مسکن و گوشت و مرغ و برنج و حبوبات و میوه و آجیل و پیاز و سیب زمینی و گوجه فرنگی و ... رو فراموش کردیم :-'(
ستاد مدیریت بحران اگه قبل از وقوع حوادث ، روزی فقط دو ساعت کار می کرد و نقاط مستعد حوادث را پیش بینی و در موردشون تمهیداتی انجام می داد ، امروز نه لازم بود که بیست و چهار ساعت تو سرش بزنه و چه کنم چه کنم بکنه و نه این همه آسیب جانی و مالی به مردم بدبخت برسه .
البته می خواستند انجام بدهند ، مسافرت های خارج از کشور و یلللی و تلللی ها اجازه نداد .
عوامل سیل را شناسایی و به ملت معرفی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
سیل یه اتفاق طبیعی است اما آنها که با انجار های کور سعی در پوشاندن اشتباهات خود هستند هیچ وقت محاکمه نخواهند شد
ناشناس
| Germany |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
نگو آقا فردا دونفر را به اسم سلطان سیل محاکمه میکنند
آقا ما هم توی شهرک بعثت ماهشهر که منازل پتروشیمی هست منتظر نشستیم ببینیم آب میاد تو خونه هامون یانه.
خونه هایبدون نظارت ساخته شده که بیشتر ویرانه هستن تا خونه.
این پاسخ دردناک خداست به مردم سکوت پیشه میکنن .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
چه سانسوری کردی تابی جون . کلامفهوم جمله عوض شد
اگه ازسیل جان سالم به درببریم صددرصدازسوتغذیه خواهیم مرد
دولت به جای دیپلماسی بازی باید کشور داری می کرد نمی گیم قطع رابط می کردید ولی نباید کشور به کل رها می کردید
سالها پیش چه زیرساختی باید درست میشده؟ زیرساخت سیل چیه؟بند و سد و سیل بند،که همشم ساخته شده.چرا امریکا و اسراییل اینقدر خودشونو پاره میکردن و میگفتن و میگن که ایران چرا این همه سد ساخته؟! چرا با سدسازی باعث بحران ابی و خشکسالی شده؟!!! چرا این جماعت حرف حق رو به سخره میگیرن و دلقک بازیشون شروع میشه موقع بیان وقایع و حقایق؟؟ برای اینکه همچین روزی رو پیش بینی میکردن امریکاییا،که این سدها نذاره هجوم اقلیمی و بارانی شون،حداکثر خسارت رو بزنه با ایران،برای اینکه اونها دوست هیچکس و هیچ چیز نیستن،برای اینکه روزی همه خواهند فهمید که این هجوم اقلیمی توهم نیست،تکنولوژی حاضر برخی کشوراست که با نابود کردن اون روستایی لرستانی،اون عشایر خوزستان،دنبال هدف سیاسی شون هستن،که اینها جهان رو به مکان خوف آور و وحشت انگیزی تبدیل کردن،این غم انگیزترین بخش ماجرا نیست تازه،غم انگیزترین بخش،جهل و نادانی اون ایرانیه که امریکا رو دوست مردم یا خاک ایران میدونه که مشکلش فقط با رژیم حاکم ایرانه،یا خیلی حقوق بشرین و این اداهاشون واقعیه،ای خدا،هنوزم باید سر در چاه فرو کرد و گریست ،نه از ظلم دشمن که از جهل خودی
من نمیدونم چرا کمک به مردم هم گروهی (سیاسی) شده ، هرگروه میخواهد خودش را بهتر نشان بده ؟ چه معنایی داره که اسم از ارتش و سپاه و قرارگاه خاتم و غیره برده بشه و مشکلات را به دیگری ربط بدهند و نا هماهنگ کار کنند و آنچه را که وظیفه دارند انجام بدهند را به نام خود ثبت کنند . همه گروههای کمک رسان مال مردم هستند و باید تحت نام شورای مدیریت بحران فعالیت کنند و اطلاعیه بدهند
می شد 20 سال پیش خوزستان را نجات داد. در این روزها که سیل و سرریز آب سدهای کارون عالی ترین مقام اجرایی کشور را به این استان کشانده است، ماجرای نسخه شفابخش این وضعیت 20 سال پیش برای نه تنها خوزستان بلکه چهار استان دیگر پیچیده شده بود.
تابلوی روزشمار نابودی اسراییل
این کسانی که دارند از اب گل الود ماهی میگیرند و شعار سد سازی میدهند کاش کمی هم مطالعه علمی در سطح تخصصی و جهانی داشتند انوقت متوجه میشدند دوران سد سازی در جهان به سر امده است و جهان به سمت ذخیره سازی ابها در سفره های زیر زمینی رو اورده است
یه بنده خدایی در گذشته از مدیر پتروشیمی تقاضای ساخت ساختمان کرده بود ایشان فرموده بودند بروید سوله بسازید و انها را داخل سوله کنید. حالا چه انتظاری دارید که خانه های خوب و با نظارت کامل در ماهشهر بسازند!!
و باران که نعمت خدادادی است باعث بدبختی ملت شود و حالا دعا کنیم که باران نیاید . چون مدیریت هزینه نداریم و فقط میخواهیم انرا هزینه کنیم ولی در جاهای دیگر..
مي بايست رودخانه هاي مناطق سيل خيز كشور مون رو لايروبي مي كردين تا امروز كشش جريان آب سيلاب رو داشته باشن
متاسفانه بافت قدیمی به شدت آسیب پذیره و هیچ نشانه ای از مهندسی درش دیده نمیشه.
یعنی چی در حد توان روزی بانک هزار میلیارد نقدینگی تولید میکنن برای مردم خرج کنید
این نایجه مرگ فرستادن به این کشور و اون کشور و این مردم و اون مردم هست.
می گفتند اگر سیل بیاید شیرازیها را خواب میبرد . سیل امد ولی شیرازیها را خواب نبرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل