بازدید 2021

دستگاه‌های اجرایی در تصاحب بازارهای منطقه ناتوان بوده‌اند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کشورهای دیگر به راحتی می توانند محصولات تولیدی خود را در کشورهای همسایه ما به صورت مثال عراق به فروش برسانند اما ما در این زمینه ناتوان عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 11 March 2019

جلال محمود زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه  ملت  در تشریح نشست روز (یکشنبه ۱۹ اسفندماه) کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست امروز در خصوص مشکلات حوزه مبادلات بازارچه های مرزی و همچنین واردات و صادرات کالای کشاورزی و توافقات بین کشورهای همسایه به منظور حمایت از تولید داخلی و به ثمر رسیدن شعارهای اقتصاد مقاومتی بود.  

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  در این نشست نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی حضور داشتند، تصریح کرد:  متاسفانه در جلسه امروز مسئول مستقیم وزارت کشور در حوزه مبادلات مرزی حضور نداشت، بین نمایندگان حاضر و میهمانان مباحثی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی از طریق مرزها و بازاریابی هایی که باید در کشورهای هدف انجام شود مطرح شد.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسه دیگری در خصوص مشکلات موجود در  زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف برگزار شود و  مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی طی یک ماه آینده در این زمینه تهیه کند، ادامه داد:  مسئولین ذیربط وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مربوطه نیز باید در نشست بعدی کمیسیون کشاورزی حضور داشته باشد.  

محمودزاده با بیان اینکه نمایندگان حاضر به این موضوع معترض بودند که چرا کشورهای دیگر به راحتی می توانند محصولات تولیدی خود را در کشورهای همسایه ما به صورت مثال عراق به فروش برسانند اما ما در این زمینه ناتوان عمل می‌کنیم، گفت:  محصولات تولیدی مازاد نیاز داخل باید از طریق بازارچه های مرزی به کشورهای منطقه صادر شود.

 نایب رئیس کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و سیاسی در خصوص رفع موانع صادرات محصولات مازاد نیاز داخلی به خوبی عمل نکرده‌اند، خاطرنشان کرد:  مسئولین ذیربط باید تلاش خود را انجام دهند تا  محصولات کشاورزی مازاد نیاز داخل به راحتی به کشورهای هدف در منطقه صادر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس