بازدید 9408
۳

تولید مواد غذایی چقدر آب نیاز دارد؟

در حالی که اکثر مردم هنگام دوش گرفتن یا آبیاری باغچه به فکر قبض آب خود هستند، کمتر کسی وجود دارد که هنگام رفتن به سوپرمارکت به مقدار آبی که برای تولید مواد غذایی فکر کند. به گزارش سایت «Water Footprint Network» برای تولید هر ماده غذایی مقداری آب مصرف می‌شود که متوسط هرکدام را در این اینفوگرافی خواهید دید.
کد خبر: ۸۸۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴ 11 March 2019

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
دو نکته:
1- این آب مصرفی فقط و فقط صرف تولید این مواد غذایی نمی شود بلکه آنها در واقع وارد فرآیند فتوسنتز می شوند و در آن مسیر هم اکسیژن تولید می کنند و هم دی اکسید کربن را مصرف می کنند و هم مقدار زیادی از آن به صورت بخار آب دوباره وارد چرخه آب می شوند. در مورد گاو و گوسفند هم تقریباً همین روند وجود دارد و بخش زیادی از این آبی که برای تولید یک کیلو گوشت اینجا ذکر شده آبی است که برای تولید علوفه بکار می رود و همین مسیر فتوسنتز برای آن هم صادق است. حتماً قبول دارید که فقط با نوشیدن آب نمی توان زنده ماند و بدن احتیاج به پروتئین و ... هم دارد. و بیشترین آب به ازای هر کیلو گوشت در مورد انسان صدق می کند !
2 - دیگر اینکه در این لیست ماهی وجود ندارد و واقعاً هم درست است و برای تولید ماهی به ازای هر کیلو مقدار نسبتاً‌ کمی آب لازم است
باید از روش ها نوین استفاده کرد البت تنها راهکار شما وارادت هست
خدا را شکر با حذف مواد غذایی آب بر (مثل گوشت و آجیل و مرغ) از سبد غذایی مردم، مشکل کم آبی داره حل میشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان