بازدید 2376
۱

ایران جزء شاخص توسعه انسانی برتر جهان است

کد خبر: ۸۸۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 03 March 2019

در کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان شد که کشور ایران از نظر رشد شاخص توسعه انسانی جزء ۷ کشور برتر در جهان است.

به گزارش مهر، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۸۰ کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در این جلسه گزارش تدوین شده تحت عنوان «سرمایه انسانی» ارائه و روند انباشت سرمایه در کشورمان در مقایسه با سایر کشورها بررسی شد.

در این گزارش ضمن اشاره به این موضوع که کشورمان از نظر رشد شاخص توسعه انسانی جزء ۷ کشور برتر در جهان است، توجه به این ظرفیت به منظور شکوفایی قابلیت‌های کشور نیز مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه این گزارش با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری و ویژگی‌های نیروی انسانی کشور، عنوان شد باید توجه بیشتری به مقوله ظرفیت‌های اجتماعی کشور صورت گیرد.

در این گزارش همچنین تأکید شد متوسط نرخ بقا برای بزرگسالان در منطقه برابر با ۹۰ درصد و برای ایران ۹۲ درصد است و همچنین متوسط شاخص سرمایه انسانی در منطقه غرب آسیا ۰.۵۶ واحد و در کشور ۰.۵۹ واحد است.

پس از ارائه این گزارش اعضای کمیسیون به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه ریزی‌های جدی در هدایت تحصیلی مبتنی بر آشنایی با نیازهای جامعه و بازار کار، تدوین شاخص‌های بلند مدت در حوزه علم و فناوری و رصد دائم آن، تعیین چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آموزش عالی، کیفیت بخشی به شاخص‌های مدیریتی، ارتقای ویژگی‌های اجتماعی و شخصیتی، سازگار سازی مدیریت شهری کشور با شاخص‌های جهانی علم و فناوری، توجه به خانواده در برنامه‌ریزی‌های شهری و تقویت بینش اجتماعی و احصاء شاخص‌های سرمایه انسانی کشور.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از نظر توسعه اقتصادی,فرهنگی,اجتماعی,اخلاقی,ایمانی وووووچطور.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل