بازدید 20853
جوسازی جدید اسرائیل علیه ایران؛

دیدار سری میان Mi6 و موساد در رابطه با خروج ایران از توافق هسته‌ای و واکنش به آن

روز جمعه، تلویزیون اسرائیل گزارش داد، هفته گذشته رئیس Mi6 برای مذاکره ای سری با همتایان اسرائیلی خود در رابطه با نگرانی ها پیرامون تصمیم ایران برای نقض توافقنامه هسته ای 2015 و تلاش برای رسیدن به سلاح های هسته ای وارد اسرائیل شده است.
کد خبر: ۸۸۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 23 February 2019

روز جمعه، تلویزیون اسرائیل گزارش داد، هفته گذشته رئیس Mi6 برای مذاکره ای سری با همتایان اسرائیلی خود در رابطه با نگرانی ها پیرامون تصمیم ایران برای نقض توافقنامه هسته ای 2015 و تلاش برای رسیدن به سلاح های هسته ای وارد اسرائیل شده است.

کانال 13 اسرائیل اعلام کرده، الکس یانگر، رئیس MI6، روز دوشنبه به اسرائیل آمده و با مسئول سازمان اطلاعات اسرائیلی موساد، یوسي کوهن و دیگر مسئولان اطلاعات اسرائیل دیدار کرده است.

ارزیابی اسرائیل این است که ایران تحت مقررات معاهده 2015 و در حال «آماده سازی» و «مقدمه چینی» برای خروج از برجام است، ولی هنوز تصمیمی برای خروج از این توافق اتخاذ نکرده است.

دیدار سری میان Mi6 و موساد در رابطه با خروج ایران از توافق هسته ای و نحوه واکنش به آن

این گزارش با اشاره به منابع اطلاعاتی غربی گفته: این موضوع همچنین توسط شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی بین المللی مونیخ در هفته گذشته مورد بحث قرار گرفته است.

این گزارش مدعی شده، ایران به تازگی تولید سانتریفیوژهای خود را از سر گرفته و به منظور تجدید غنی سازی اورانیوم طبق مقررات برجام آماده می شود.

این گزارش فعالیت فعلی ایران را "آماده سازی زیرساخت ها ... به شکلی سریع" در شرایط تصمیم سیاسی نظام برای نقض برجام، توصیف کرده است.

چند ساعت قبل از این گزارش تلویزیون اسرائیل، نهاد نظارت بر مسائل هسته سازمان ملل متحد در وین، اعلام کرد، ایران علیرغم خروج آمریکا از توافق هسته ای و بازگشت تحریم ها همچنان به مفاد قرارداد هسته ای2015 پایبند است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش سه ماهه محرمانه ای که بین کشورهای عضو آن توزیع شده است، اعلام کرده که ایران با محدودیت های کلیدی که در برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام تعریف شده، متعهد بوده است. ایالات متحده از این توافق در ماه می سال 2018 خارج شد و طرف های دیگر باقی مانده در قرارداد را نیز برای خروج تحت فشار قرار داده است.

در گزارش خود، آژانس مستقر در وین گفته که بازرسان این نهاد همچنان به تمام سایت ها و مکان هایی که در ایران نیاز است، دسترسی دارند.

در این گزارش آمده است: همکاری های زمان مند و پیشگیرانه ایران در زمینه ارائه چنین دسترسی، اجرای پروتکل الحاقی را تقویت می کند و اعتماد را افزایش می دهد.

این گزارش تأکید کرده که ذخایر آب سنگین ایران و اورانیوم غنی شده با درجه پایین همچنان تحت محدودیت های معاهده 2015 است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مداوم هشدار می دهد که ایران هیچ گاه از اهداف خود برای دستیابی به توانایی های سلاح های هسته ای دست نکشیده است. در سال گذشته، موساد مدعی شد به یک دسته عظیم از اسناد دست یافته که به ادعای این نهاد آرشیو سلاح های هسته ای ایران است و قطعا ثابت می کند که ایران به دنبال تولید سلاح های هسته ای است و به جهان دروغ گفته است.

آنچه به نظر می رسد، این است که اسرائیل با این جوسازی اخیر در پی افزایش فشار بر ایران در سطح بین الملل و به ویژه اروپاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۰
اسراییل ابتدا با برجام مخالف بود ، اما وقتی اجرای یکطرفه ان را دید ، به طرفدار پروپا قرص برجام تبدیل شد...الان تهدید می کنند که اگر ایران نقض کنه ، گزینه نظامی روی میزه!
اوضاع تعریفی نداره
برجام را بدون مطالعه امضا کردند


حق با احمدی نژاد بود. نباید در سطح وزیر مذاکره ای با آمریکا اتفاق میافتاد.
از کره جنوبی باید یاد گرفت. در بالاترین سطح رهبران دو کشور در حال مذاکره هستند.
معلوم نیست در برجام چه چیزی علیه ایران وجود دارد که ایران حق فسخ یکطرفه آن را ندارد !!!!!؟؟؟؟؟؟؟

مردم هیچوقت مفاد اصلی برجام را ندیدند. این مفادی که به مردم نشان دادند با مفاد اصلی کمی متفاوت است.

همه جوره تیم برجامی ایران به آمریکا و اروپا امتیاز دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
نابودی برجام یعنی فعال شدن ۶ قطعنامه تحریمی شورای امنیت در دوره اقای احمدی نژاد مخصوصا ۱۹۲۹ علیه ایران
مهدی
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
برجام را برای ۱۵۰ میلیارد دلار امضاء کردند و داد از این که کجاست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
داقعا اون همه پول که اومد بعد برجام کجا رفت
آخر جنگ راه میفته
اینقدر باید به مرز های قانونی هسته ای ولی خطرناک برای غرب نزدیک بشویم که بدانند باید به برجام برگردند.
فک کن تو یه معامله بکنی، خریدار سرت کلاه بزاره، همه هم بدونن سرت کلاه رفته ولی نتونی شکایت کنی،
اززمانیکه آمریکا ازبرجام خارج شد برجام خاصیت خودش راازدست داد ودیگر هیچ نفعی برای ملت ایران ندارد مگرانکه امثال روحانی وظریف دلشان خوش کنند به صدقات کشورهای اروپایی که قبلشان باآمریکا وصرفا برای جلب منافع ازایران مانده باشند درحقیقت برجام بدون آمریکا بی خاصیت است
وعده های اروپاییها به ایران همچون وعده های سال 92 روحانی به رای دهندگان پوچ است وبدون ابرقدرت امریکا اروپا هیچ کمکی به ایران بابت برجام انجام نخواهدداد ووعده هایشان وعده سرخرمنی است
آخرین بار که آژانس از زراد خانه های اتمی اسراییل و یا انگلیس بازدید کرد کی بود ؟

چقدر این غربی ها فاسد و زورگو هستن
ایران باید از برجام خارج بشه.چون ما چه بچه ی خوبی باشیم و چه بد در نهایت این ها یک چیزی برای تحریم ما پیدا میکنن.ایران باید خارج بشه و حتی به قیمت جنگ فوری بمب هسته ای بسازه.
از برجام خارج شوید تا در آینده کسی نگوید اگر خارج می شدیم بهتر بود
اروپایی ها و آمریکا میدانن دولت روحانی هیچوقت از برجام خارج نمیشه

سال 1400 یک احمدی نژاد دیگه میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
همین یکی برای هفت پشتمان بسه .
همچنان منتظریم برجام آتش زده شود!!!!!
بزرگترین مشگل ما نداشتن اکثرت راضی است،اگر مدیران به خواسته های مردم نزدیک میشدن قطعا امریکا و دیگران دست از سرد ایران برمیداشتند،البته منافع دولت ایران و ملت ایران در یک راستا نیست،و این همیشه جای تاسف داشته و دارد،تا اقلیت همه قدرت را در قبضه دارند و هر کاری دلشون خواست میکنند روال همینی هست که بود
به نظر من باید بمب اتم رو میساختیم و بعد میرفتیم مذاکره روی بمب های هسته ایمون انجام میدادیم و چون اساسا ما نیازی بهش نداشتیم و بدون بمب اتم هم قابلیت دفاعیمون سر جاشه و چیزی رو بدون بمب اتم از دست نمیدادیم مذاکره روش برای ما اهمیتی نداشت و اینطور غرب انقدر پر رو نبود که بیاد هم صنعت هسته ایمونو تعطیل کنه که تا چند سال دیگه باید بریم دنبال انرژی ازشون و هم از برجام خارج شه و با داشتن بیش از سه هزار نوع سلاح از انواع جنگنده ها و زیر دریایی و ناوهای اتمی و موشک های هسته ای با بردهای بالا و ...بخواد به ده نوع موشکی که فوق بردش دو هزار و پانصد کیلومتره گیر بده.
باید این شیطان صفت رو به مرگ میگرفتیم با بمب اتمی و مذاکره روش تا به تب راضی بشن
امکان خروج ایران از توافق اتمی وجود نداره! به سه دلیل:۱. توافق اتمی همون طور که می‌دونیم با عقب‌نشینی‌های باور نکردنی و مکرری که اوباما داشت،به طرز قابل توجهی یک‌طرفه به نفع جمهوری اسلامی بود.همهٔ تحریم‌ها لغو می‌شدند،در عین حال برنامه اتمی ایران تقریباً دست نخورده باقی می‌موند و چند سال بعد دوباره بدون هیچ‌گونه مانعی می‌تونست راه بیفته!
دلیل اصلی که ترامپ هم از برجام خارج شد،همین بود.وگرنه اگر برجام توافق محکمی بود،باقی می‌موند.ولی همون‌طور که می‌دونیم برجام پایه و اساس درستی نداشت و صرفاً به خاطر منافع زودگذری که اوباما و دموکرات‌ها داشتند،امضا شد.
مشخص است که مسئولان چنین توافقی که تا این حد به نفعشون هست ،رو کنار نخواهند گذاشت.
۲.خروج از برجام بسیار خطرناک خواهد بود.اگر مسئولان چنین اشتباه هولناکی مرتکب بشوند،بلافاصله جلسه شورای امنیت تشکیل خواهد شد.چین و روسیه و اروپایی‌ها هم که الآن مدعی حمایت از مسئولان هستند،از ایران رویگردان خواهند شد.اول از ایران خواهند خواست که هر چه سریع‌تر به برجام برگرده.اگه چنین اتفاقی نیفتاد،در جلسه‌های بعدی شورای امنیت قطعنامه‌های تحریم اقتصادی که بسیار شدید خواهند بود،تصویب می‌شه.حتی ممکنه مجوز حمله نظامی محدود به ایران صادر بشه!
۳.خروج از توافق اتمی به خودی خود امتیازی محسوب نمیشه! مگر اینکه به بمب اتمی ختم بشود!
با توجه به اینکه مسئولان به مردم گفته‌اند دنبال بمب اتمی نیستند،اینجا تناقضی پیش می‌آید که در اون موقع مسئولان باید به افکار عمومی هم جواب پس بدهند.

برجام باقی خواهد ماند.تحریم‌ها نیز باقی خواهند ماند.هیچ مذاکره‌ای هم در کار نخواهد بود.
متأسفانه کشور و مردم ما در مخمصه‌ای گرفتار شده‌اند که تا چند ماه و چند سال آینده همین‌طور ادامه خواهد داشت.بدون اینکه راه‌حلی پیدا بشود.
مشکل دو جنبه دارد یک جنبه آن این است که اروپایی ها از جنگ جهانی دوم به بعد عملا نوکر آمریکا هستند. بنابراین اینکه آمریکا از برجام خارج شده است عملا آن را بی معنی کرده است. ما از ابتدا بی خود اروپایی ها را وارد بازی کردیم و باید می دانستیم که به کار گرفتن نخودی ها در بازی فقط باعث اتلاف وقت و سرمایه است. نکته دوم فاصله گرفتن روز افزون lمسولین در ایران از مردم است. فاصله گرفتن با عدم احترام به نظر اکثریت مردم، قبضه شدن قدرت توسط یک گروه خاص، اختلاسو.. که این هم آمریکا را به اینکه بتواند از راه فشار اقتصادی به ایران ضربه بزند امیدوار کرده و باعث خروج آن از برجام شده است.
لذا کلید کار در دست مسولین است . بازگشت مجدد و نزدیک شدن حداکثری به خواست مردم و کنار زدن نخودی های اروپایی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل